Göteborg: Physical Build Project Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Physical Build Project Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-12 // Varaktighet: Heltid

Job description
We are looking for new colleague to join our team in a new automotive assignment as a Physical Build Project Manager.
Randstad Engineering is specialized in competences within Engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
Please apply at www.randstad.se, no later than 2024-03-15. If you have questions, please contact emma.johansson@randstad.se. For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.

Responsibilities
Physical Build Project Manager, supports the organization on planning, coordination and follow-up of build and test activities on projects at Volvo, securing a good status between systems and physical test objects according to project frame. Lead, plan, organize and control the Physical Build activities in close cooperation with the project team and PME within Product Development projects. This to meet the projects prototype need of Physical Builds and parts according to specified requirements.

Qualifications
Experience in the manufacturing industry related to engineering, production or project management. You like working with people as much as you like technology
Communicate effectively and clearly in English
Passionate about solving problems and cross functional collaboration

As a person you are self-driven, analytical and a doer who works in a structured way. You are curious about change and would like to play a key role in the transformation towards the future of sustainable transportation.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, bygg och anläggning.

Projektingenjör inom förvaltning

Läs mer Feb 23
Nytt
Vill du bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Som Projektingenjör inom förvaltning på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör inom förvaltning. Du kommer att arbeta inom verksamhetsområdet Investering som ansvarar för upphandling, genomförande och uppföljning av huvuddelen av Trafikverkets större ombyggnadsåtgärder och nyinvesteringar. Avdelningen driver de projekt som har en budget på upp till 1 miljard kronor.

Här kommer du primärt att ingå i förvaltningsorganisationen på sektionen Processförvaltning. Förvaltningen stöttar en av Trafikverkets största huvudprocesser med IT-systemstöd där de säkerställer verksamhetsnytta genom kravställning av funktionalitet. I förvaltningen skapar de förutsättningar för Trafikverkets infrastrukturprojektverksamhet.

Som projektingenjör kommer du att biträda förvaltningsorganisationen i en administrativ roll med varierande arbetsuppgifter, som med takt kan utvecklas till en roll med mer självständiga arbetsuppgifter. Som konsult på Trafikverket får du möjlighet att utvecklas i en miljö med högt tempo och spännande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas i rollen som projektingenjör samt i framtiden kunna klättra i organisationen.

Du erbjuds
- Ett skräddarsytt utbildningsprogram som tagits fram i samråd med Trafikverket där du kommer ta del av projektledning, självledarskap, Excel och entreprenadjuridik.
- En dedikerad konsultchef som kommer att stötta dig med löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt
- En perfekt instegsroll där du får en god branschkunskap hos en rikstäckande organisation med goda utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Biträda förvaltarna i alla förekommande förvaltaruppgifter i form av genomförande och dokumentation
* Medverka och protokollföra vid möten och kontakter med intressenter och användare
* Vara insatt i de IT-lösningar som ingår i förvaltningen
* Samordna och säkerställa att information når ut till berörda personer


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning om minst 180 hp inom industriell ekonomi alternativt utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer som relevant för uppdraget (examensbevis behöver uppvisas i ansökan)
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska, då kommunikation kommer att ske på båda språken
- Har ett stort tekniskt kunnande samt intresse för att jobba med samhällsutveckling och förvaltning
- Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i Microsoft SharePoint
- Erfarenhet inom förvaltning eller någon form av statlig erfarenhet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Noggrann
- Prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Trafikverket bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet i hela Sverige. Här erbjuds en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället.

Ansök nu

Projektadministratör som vill ta nästa steg

Läs mer Feb 14
Är du en person som gillar att koordinera i flera projekt parallellt och bistå med kompetens och stöttning till samhällsviktiga uppdrag? Har du också erfarenhet av offentlig verksamhet där du har suttit med upphandlingar och dess processer? Då är det dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
Vi söker dig som trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter där du får vara med och bidra till helheten. Du kommer att vara en stabsfunktion som behövs för att stötta upp mellan 20-30 projekt parallellt. Projekten varierar i storlek och är mot offentlig verksamhet inom olika divisioner. Exempel på avdelningar man kan jobba med är: berg, vägteknik, geoteknik, och digital transformation. Vi kommer också att se till personliga egenskaper och intressen för att skapa den bästa rollen för just dig både här och nu, men även se till möjligheter för utveckling på sikt. Du kommer att få jobba med anbudsfrågor såväl som vara ekonomiskt stöd, arbeta nära teamen och stötta upp i olika uppdrag. Nedan finns några exempel på arbetsuppgifter, utöver dessa kan det tillkomma annan stöttning också då du kommer vara en nyckelperson för att se till så att projekten flyter på.

Du erbjuds
- En arbetsplats som lägger stor vikt vid bra och hållbara val och som agerar med integritet i allt dem gör.
- Flexibilitet i arbetet under hela året och annorlunda arbetstider på sommaren mellan 8-16
- En arbetsplats som ser till din kompetens och erbjuder utvecklingsmöjligheter på sikt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Jobba med anbudsärenden som att ladda ner anbud, sammanställa, kontrollera och leverera anbuden (tendsign mm)
* Delta i avdelnings- och projektmöten
* Stötta upp med dokumentation och andra administrativa arbetsuppgifter
* Ekonomiskt stöd som att fakturera, ekonomisk uppföljning, prognoser och skapa riskblankett
* Följa upp ramavtal och andra avtal mot våra kunder
* Arbeta med tids- och resursplanering i projekten
* Arbeta och bidra i hållbarhetsarbete för affärsenheten
* Planera och organisera lokala träffar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning för arbetsuppgifterna
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter i offentlig verksamhet
- Har arbetat med koordination, administration eller annan erfarenhet som anses relevant
- Har goda kunskaper av att använda officepaketet
- Har obehindrade kunskaper i svenska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Arbetat med eller förstår offentlig upphandling och dess processerna
- Kunskap om LOU eller ABK 09
- B körkort
- Jobbat i byggbranchen inom anläggning
- Någon utbildning/kurs eller erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter
- Kunskap i MS project

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Ambitiös, flexibel, samarbetsinriktad och kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder.

Dem erbjuder specialistkompetens inom bygg och fastighet, infrastruktur, arkitektur, energi, vatten och avlopp, industri, miljö och digitalisering och en del annat som får livet att fungera. Med cirka 6 200 medarbetare på över 130 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar dem tvärfacklig expertis med lokal närvaro.

För ledarskap har Norconsult sex förväntningar på alla medarbetare på Norconsult: ambition, samarbete, transparens, tillit, omtanke och ansvar. Genom självledarskap skapar dem resultat genom att sätta mål, stärka kulturen och skapa en god arbetsmiljö. Medarbetarens attityd driver resultaten, och för att nå dem målen har Norconsult fyra kärnvärden som ska fungera som levande regler för alla medarbetares beteende: pålitlig, kompetens, inkluderande och engagerad.

Dem har en tumregel för etik: allt vi gör ska tåla offentlighetens ljus. Det innebär att dem har en stark etisk medvetenhet, Att göra bra och hållbara val och agerar med integritet i allt dem gör.
Läs mer om LiVE och deras etiska riktlinjer här.

Ansök nu

Teknikansvarig väg och gata till SYSTRA i Malmö eller Helsingborg

Läs mer Feb 9
SYSTRA växer! Vi på SYSTRA kan med stolthet säga att vi de senaste åren haft en fantastisk organisk tillväxt, en trend vi ser kommer hålla i sig. Vi fokuserar nu på att utvecklas och bli starkare inom väg och gata och söker dig som vill vara med på den resan med oss. Ta chansen att bli en av oss!
Vem är du?
I dagsläget arbetar du förmodligen som teknikansvarig eller erfaren projektör och har mycket goda kunskaper inom väg- och gatuprojektering. Du har en högskoleutbildning, alternativt har du skaffat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du ska ha minst 4 års erfarenhet av projektering inom gatuprojekt för stadsnära miljöer och/eller för både små och stora vägprojekt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av konsultverksamhet.
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Vidare ser vi att du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, detta för att all vår dokumentation sker på svenska samt för att kunna tillgodose våra kunders behov.
Om rollen
Som teknikansvarig för väg och gata kommer du vara en kanal mellan handläggare inom teknikområdet och uppdragsansvarig.
Du kommer ansvara för:
Samordning av arbetet i ditt teknikområde
Planering av projektörernas arbete och tid i uppdragen
Teknikområdets ekonomiska ramar för uppdragen
Upprätta AMA-beskrivningar
Agera granskare och expertstöd.
Genomföra teknikområdets leveranser, dialog med uppdragsansvarig och handläggare

Du kommer arbeta med allt från förprojektering och idéprojektering till detaljprojektering i små och stora infrastrukturprojekt.
SYSTRA har en väl utvecklad BIM-verksamhet och du kommer att ha tillgång till den senaste tekniken i ditt arbete. Vi besitter mycket stor kompetens inom området vilket gör att du kommer ha stort stöd i ditt arbete och utveckling.
Vårt erbjudande
SYSTRA erbjuder dig en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi är en arbetsplats som prioriterar balans mellan arbete och fritid. Vi är en växande organisation där experter stöttar varandra över kompetens- och landsgränser.
Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar. På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, uppdragen medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner.
På SYSTRA vet vi att det är medarbetarnas olikheter som får organisationen att växa. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper och eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om SYSTRA
Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats www.systra.se
Hör av dig om du är intresserad och vill veta mer
Karl Clarin, Gruppchef Samhällsbyggnad Syd
Mail: kclarin@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
Mail: jekman@systra.com


Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

BIM strateg till SYSTRA

Läs mer Feb 2
Vill du vara del av ett team som har stark drivkraft att utveckla BIM & information management till Digital Engineering?
Vill du arbeta i ett internationellt bolag som är på stark frammarsch i Norden och i Sverige?
Gillar du att jobba smart, dela med dig av din kunskap och vill använda senaste tekniken och lösningar för mer hållbar samhällsutveckling?
SYSTRA är starka inom BIM, informationshantering och datasamordning både i Sverige och internationellt. Nu vill vi förstärka vårt team med ytterligare en BIM strateg.
Ditt dagliga arbete
Som BIM Strateg på SYSTRA är du en central del av våra infrastruktur uppdrag eller i beställarorganisationer som expertstöd, du kan också arbeta med förvaltande organisationer med deras processer, information och handlingar. I SYSTRAs uppdrag har du en viktig koppling till uppdragsledningen för att tydliggöra metodiker och arbetsprocesser. Du säkerställer och samordnar kravställningar kring BIM och Informationshantering samt succesiva arbetsmetoder inom uppdraget. I större multidisciplinära uppdrag arbetsleder du BIM & Informationshantering, där du även ansvarar för framtagandet av den digitala arbetsprocessen. Du kommer även leda arbetet med uppföljning av framdriften i uppdragets produktion, i tätt samarbete med ex. projekterings- eller uppdragsledning.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i ledande roll där du aktivt bidrar till att planera och driva arbetet framåt. Du har lätt för att identifiera och angripa utvecklingsområden samt har en nyfikenhet och förmåga att hitta innovativa lösningar. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt söker vi dig som är kommunikativ i ditt arbete, är inlyssnande samt har ett engagemang som smittar av sig. Du har stort intresse för digitalisering och teknologin samt ser vilka mervärden det ger våra kunder och uppdrag.
Kvalifikationer
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av digital projekthantering inom bygg-, infrastruktur- eller anläggningsbranschen
Har en ingenjörsexamen alternativt motsvarande utbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt
Mycket goda kunskaper om BIM-processer, programvara och verktyg.
Erfarenhet av att utveckla och implementera processer och arbetssätt kopplat till BIM och informationshantering i uppdrag
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande
Erfarenhet av komplexa multidisciplinära projekt
Har erfarenhet av BIM-arbete i beställar- eller entreprenörsrollen inom infrastruktur
Certifieringar inom BIM & Informationshantering eller VDC
Agerat som mentor

Vad kan vi erbjuda dig?
SYSTRA erbjuder en omväxlande arbetsmiljö med stor möjlighet till utveckling. Vi har ett starkt fokus kring Digital projekthantering och Digital Engineering, därav har vi ett affärsområde som enbart fokuserar kring utvecklingen av dessa kompetensområden. Vi knyter ihop alla kompetenser inom området och genom starkt internationellt samarbete får vi utvecklas och dra lärdom av varandra.
Vi är delaktiga i branschgemensamma forum så som BIM Alliance och Nationella riktlinjer. På SYSTRA har vi även nationella och internationella tekniknätverk inom ”BIM Management & Expertise”.
På SYSTRA deltar du i skapandet av ett hållbart samhälle genom att arbeta i en organisation som tar ansvar för miljön, uppdragen, medarbetarna och som skapar verklighet av sina visioner. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar.
Om SYSTRA
Med våra 10’000 medarbetare är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
Med närmare 800 medarbetare på SYSTRA AB, erbjuder vi ett brett spektrum av tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. Självklart har vi kollektivavtal. Läs gärna mer om oss på vår webbplats?www.systra.se
SYSTRA- confidence moves the world


Kontaktuppgifter
Michael Malmqvist, tf Affärsområdeschef
mmalmqvist@systra.com


Christian Ödman, Gruppchef
codman@systra.com


Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA
jekman@systra.com
Ansökan
Som en del i vår urvalsprocess använder vi oss av arbetspsykologiska tester. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

rekryteringskonsult till randstad technologies i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jan 25
Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer? Gillar du (som vi) att nörda ner dig i IT/Tech-världen och motiveras av att få träffa kunder samt kandidater som har koll på de senaste teknikerna? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Technologies i Göteborg helt rätt för dig.

Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Tech arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360- gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär.

varför ska du jobba hos oss?

Hos Randstad Technologies har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega till teamet! Här arbetar vi i olika åldrar med differentierad erfarenhet och bakgrund, både självständigt och som team. Vi är med andra ord som våra kandidater; olika. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba som ett team. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de mest attraktiva företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och

prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-oss (https://www.randstad.se/om-oss/)

ansvarsområden

Du kommer att ansvara för:

- försäljning - bearbetning av befintliga och nya kunder.

- framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester.

- search i olika forum såsom Linkedin Recruiter, Stackoverflow, GitHub, Monster mm.

- att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater.

I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från supporttekniker till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt!

din bakgrund

Vi söker dig som har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT/Tech. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund.

Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation.

personliga egenskaper

Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns.

Det viktigaste är att du har ett eget driv och kan sätta din egen agenda. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i dialog med såväl kunder som kandidater och du är professionell i ditt bemötande. Vi ser gärna att du är kreativ och tänker utanför boxen när det gäller IT-rekrytering och hur man lockar de bästa IT- specialisterna.

placering och omfattning

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-02-25. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Business Unit Manager Fanny Cederberg via: fanny.cederberg@randstad.se.

om randstad technologies

Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

https://www.randstad.se/technologies

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

underkonsult till randstad risesmart i västra götaland

Personalutvecklare
Läs mer Nov 24
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Västra Götaland.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

konsultchef till randstad i göteborg

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Nov 23
Vi söker dig som är nyfiken på branschen och vill utvecklas tillsammans med ett positivt, varmt och erfaret team. Vi söker dig som har en stark egen drivkraft och som brinner lite extra för att se människor utvecklas och det oavsett om det rör sig om en kandidat, kund eller kollega.

Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är flexibelt, varierande och socialt och i vår mening världens absolut roligaste jobb! Rollen som konsultchef är varierande och består bland annat av att ansvara för och bygga relationer med de kunder där våra konsulter arbetar. Då konsulterna är anställda av oss så ingår det att bidra till deras utveckling och ha arbetsgivaransvaret för dessa samt att rekrytera nya konsulter. Du arbetar aktivt med relationer med våra kandidater och konsulter samt försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter.

Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara på den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt med kandidater och matchar rätt kompetens som möter våra kunders behov. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt. De profiler du primärt kommer att arbeta med är inom HR, administration, inköp och logistik. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll.

Rollen handlar mycket om att vara kreativ och nyfiken och tycka om att arbeta med människor. Vi samarbetar med och arbetar nära våra kunder för att förstå deras verksamhet och eventuella behov med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest.

ansvarsområden
Försäljning: Att kontakta nya kunder och fördjupa relationen med befintliga.
Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och matchning av kandidater. Utöver detta kommer du att arbeta proaktivt med att bygga kontaktnät med kandidater genom olika aktiviteter.
Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen som kan vara bland annat; karriärcoachning, medarbetarsamtal, osv.
Administration: Avtalshantering, annonsering, söka kandidater, intervjuer, fakturering med mera

varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?
Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft och vill lyckas med det du gör. Du kan ha en bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Vi tror att du tidigare kan ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget eller ansvar för någon form av verksamhet som du har drivit. Du innehar även B-körkort.

Oavsett vad du har gjort tidigare så är du en person som drivs av att arbeta med människor och att samarbeta nära med andra. Du har ett starkt driv och ger inte upp när det är motigt utan fortsätter att arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef.

Som person är du kommunikativ och relationsbyggande och framför allt älskar du och drivs av mötet med människan. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund.

Du står eventuellt inför att ta nästa steg i din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men utvecklas hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din målinriktade attityd, ditt stora engagemang och inte minst din positiva inställning.

interna sökanden
Interna sökanden har företräde till tjänsten t.om. 7 dec

placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att ansöka så snart som bara möjligt. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till rekryterande chef Liv Brynildsen via:070-4798572

Ansök nu

Systemmontör

Verkstadsmekaniker/Verkstadstekniker
Läs mer Feb 15
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi systemmontörer till PowerCell Group på Hisningen, Göteborg. PowerCell Group är ett företag som rör sig snabbt och växer så det knakar. Nu förstärker de sitt team med ytterligare personal som vill följa med på resan! Produktionsmekanikerns huvudsakliga uppgifter är att supporta produktion och angränsande processer genom att underhålla och förbättra befintlig utrustning i produktion, samt förbereda för nya produkter för deras produktion av bränsleceller och bränslecellssyetem. 

Ansvarsområden
I din roll som systemmontör arbetar du på ett självstyrt sätt med att montera bränslecellssystem. Arbetet innebär att montera komponenter, kablage, starkströmskablar, rör- och fästdetaljer till ett komplett bränslecellssystem samt att utföra kvalitetskontroller. För att lyckas i den rollen tror vi att du har god kunskap från mekanisk montering, elinstallation och grundläggande bearbetning med handverktyg. För att passa i rollen tror vi att du har erfarenhet av likande arbete. Du har god förståelse för hur man läser ritningsunderlag, har grundläggande kunskaper om mekanik/bearbetning och kan agera på ett lösningsorienterat sätt när det krävs.

Kvalifikationer
Erfarenhet från liknande arbete och/eller tidigare arbetat som fordonsmontör, servicetekniker, bilmekaniker etc.
Goda kunskaper inom mekanisk montering.
God förståelse för elinstallation och grundläggande bearbetning med handverktyg.
Du förstår och kan läsa ritningsunderlag.
Grundläggande kunskaper inom mekanik/bearbetning.

Meriterande:
Tidigare arbetat med ankomstkontroll
Tidigare arbetet med kvalitetsarbete/kvalitetssystem
Tidigare arbetat med avvikelsehantering


Om företaget

Powercell Sweden AB (publ)
PowerCell utvecklar och tillverkar bränslecellsstackar och -system med en unikt hög effekttäthet, för stationära och mobila användningsområden. Bränslecellerna drivs av ren eller reformerad vätgas och genererar elektricitet och värme utan några andra utsläpp än vatten. Stackarna och systemen är kompakta, modulära och skalbara, och därmed lätta att anpassa till kundernas behov.

Ansök nu

Reception och service

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Feb 16
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att möta människor i en varierande roll, har ett högt servicetänk och trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegorna? Har du en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%? Är du dessutom flexibel och initiativtagande? Då har vi ett uppdrag till dig.
Vi på Randstad söker just nu nya medarbetare för att arbeta deltid i Göteborg inom service, administration och handel.
Vi söker dig som har ett högt servicetänk och som binner för mötet med människor. För att trivas i denna roll tror vi att du är en person som är lyhörd och välkomnande. Vidare är du en positiv och glad medarbetare som sprider energi till personer i din omgivning. Du är en person som trivs med att dagarna inte ser likadana ut och har lätt för att prioritera när förutsättningarna ändras.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Möta och erbjuda service till besökare
Besvara inkommande samtal i växeln
Post- och budhantering
Göra utskrifter och enklare beställningar


Kvalifikationer
Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
Erfarenhet av att arbeta inom servicebranschen är stark meriterande
Gymnasieexamen
Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift
Goda datakunskaper


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Kundservicerådgivare

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 2
Arbetsbeskrivning
Volvofinans Bank AB har visionen om att möjliggöra mobilitet på ett hållbart, flexibelt och ansvarsfullt sätt där de vill skapa innovativa bank- och betaltjänster för morgondagens gröna stad. För banken handlar det om att leverera smarta lösningar där de kan skapa ett tydligt mervärde för sina kunder och partners. De ser det som naturligt att vara ledande inom deras nisch där de kombinerar deras tjänster på unika och kreativa sätt som också kan skalas till fler märken och partners. De genomgår därför en transformation – där de bygger den nya mobilitetsbanken i den gröna staden.
Volvofinans Bank AB söker nu kundservicerådgivare som ska ge service genom både telefon och digitala kanaler till deras kunder. Du kommer få möjligheten att hjälpa deras kunder i allt från fakturafrågor, bilfinansiering och krediter till vägledning i app och digitala plånböcker. Volvofinans Bank AB har missionen om nollfriktion vilket betyder att de ska göra sina kundresor så enkla som möjligt med minsta möjliga friktion.
Du brinner för service i alla dess former och ett stort plus om du har erfarenhet av kundservice och support i både telefon, skrift och digitala kanaler. Du har ett äkta och genuint kundfokus och är passionerat nyfiken på att överträffa kundernas förväntningar. Du är strukturerad, leveranssäker och tar ett stort ansvar för det du lovar. Vi tror också att du ser samarbete som den naturliga vägen till framgång, du är prestigelös och förstår vikten av att föregå med gott exempel.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar hos Volvofinans Bank AB. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då är du välkommen att skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är på heltid med tillträde 2 april 2024.

Ansvarsområden
Ta emot inkommande samtal
Merförsäljning för en bättre kundupplevelse
Lösa kundens problem och ge god service


Kvalifikationer
Gymnasieexamen, meriterande med inriktning mot ekonomi.
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt god engelska.
Erfarenhet av serviceyrke, arbete med telefon som arbetsverktyg är starkt meriterande.
Positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete.
Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur.

Randstad och Volvofinans Bank AB värnar om en hälsosam och drogfri arbetsplats. Drogtest kommer att förekomma vid nyanställning.

Om företaget

Volvofinans Bank AB
Volvofinans Bank AB jobbar ständigt för att utveckla och förbättra livet för deras kunder, partners och anställda. De gör det på deras värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Volvofinans Bank sitter centralt beläget i nyrenoverade lokaler på Bohusgatan i Göteborg.

Ansök nu