Göteborg: Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Semestervikarie till äldreomsorgen i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-22 // Varaktighet: Heltid

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Nu har du 2500 chanser att testa en framtidsbransch. Bli semestervikarie i äldreomsorgen!

I framtiden kommer jobben finnas i äldreomsorgen. I takt med att många lever längre kommer vi att bli fler. Ta chansen och säkra ditt sommarjobb. Sök redan idag!

Som semestervikarie i äldreomsorgen blir du en mästare på att möta människor och får med dig solskenshistorier som lyser upp din sommar! Om du inte vill släppa taget om sommarkänslan när hösten kommer finns möjligheten att fortsätta som timvikarie. Perfekt för dig som studerar. Vi har arbetsplatser i hela Göteborg så du har alla möjligheter att jobba där det passar dig bäst. Dessutom kan du jobba inom flera olika arbetsområden, kolla här:

• Hemtjänst
Arbete inom hemtjänst innebär att du stödjer och hjälper individer i deras eget hem. Tillsammans arbetar vi för att de vi möter ska känna trygghet, tillit och kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Du tar dig runt antingen till fots, på cykel eller med bil. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Vård- och omsorgsboende (äldreboende)
På vård- och omsorgsboende jobbar du tillsammans med dina kollegor för att stötta och hjälpa äldre som bor under samma tak. Tillsammans arbetar vi för att de äldre ska få leva ett gott liv med självbestämmande varje dag, hela livet. Här arbetar du i team och skapar meningsfulla dagar!

• Korttidsenhet
Korttidsenhet är ett boende där personer bor under en kortare tid när de inte kan bo hemma. Det kan vara personer som har varit inlagda på sjukhus och behöver rehabilitering innan de kan flytta hem igen. Det kan också vara personer som behöver vård och omsorg en tid innan de flyttar till ett vård- och omsorgsboende (äldreboende).

• Natt inom hemtjänst
På natten utför du schemalagda hemtjänstbesök hos de äldre i deras egen bostad och svarar på akuta trygghetslarm. Arbetsuppgifterna kan variera och är anpassade efter individens behov. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

• Trygghetslarm inom hemtjänst
Trygghetslarm är en arbetsgrupp i hemtjänsten vars uppdrag är att åtgärda akuta larm som inkommer via Trygghetsjouren. Information inför dina besök finns i din mobiltelefon där du också dokumenterar det du gjort under besöket.

Vilket passar dig bäst?
När du fyller i din ansökan kommer du få möjlighet att välja både arbetsområde och geografiskt område.

KVALIFIKATIONER
Har du utbildning eller erfarenhet av arbete inom vården är det meriterande men inte ett krav. Vi tar hand om dig, du får introduktion och upplärning innan din anställning börjar.

Är du nyfiken på människor? Då passar du hos oss. I arbetet träffar du många människor, därför letar vi efter dig som är en teamspelare som visar hänsyn och respekt. I möten med andra är du öppen, positiv och har alltid hjärtat hos de vi är till för. Dagarna hos oss är varierade och därför behöver du kunna byta fokus och vara flexibel. Semestervikariat inom äldreomsorgen innebär arbete på helger och kvällar.

Vi har även några krav:
• Du måste ha fyllt 18 år senast 1 juni 2024, i enlighet med Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2018:8).
• Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift behövs eftersom du informerar kollegor om viktiga händelser, har samtal med de äldre och behöver kunna dokumentera.
• För tjänster inom larmenheten och natten krävs B-körkort och körvana. Inom övrig hemtjänst är det meriterande.

I denna rekrytering tar vi inte hänsyn till personligt brev. I stället kommer du att få svara på ett antal frågor när du ansöker. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens hemsida här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Vårdbiträde

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Vårdbiträde.

AvAsta söker Stödassistent på 95% - Astagården BmSS

Läs mer Sep 2
Vill du vara med på vår resa mot ett samhälle där alla har möjligheten att leva ett meningsfullt liv?
AvAsta söker nu Stödassistent på 95% till Astagården i Kungsbacka.

Beskrivning
Om AvAsta
AvAsta är ett nästan 70 år gammalt familjeföretag som utvecklats med värderingarna: att via kvalitet, kompetens, omtanke, engagemang och glädje höja livskvaliteten för människor som behöver vård och omsorg. AvAsta är en innovativ välfärdsaktör som drivs av viljan att hitta nya lösningar för att skapa en högre standard för omsorgen, därför är vi dedikerade att skapa en högre livskvalitet för alla som bor på våra boenden. AvAsta erbjuder idag äldreboenden och individanpassade boenden för vuxna med funktionsvariationer.

AvAsta är inne i en expansiv fas och nu söker vi fler medarbetare som vill vara med och förstärka vårt team på AvAsta – Astagården i Kungsbacka.


Det här kan vi på AvAsta - Astagården erbjuda dig:
- Vi på AvAsta prioriterar en hållbar arbetsplats där återhämtning och långsiktighet är i fokus. Som stödassistent på AvAsta arbetar du var tredje helg
- En mängd utbildningar som kan stärka din kompetens och underlätta ditt dagliga arbete
- Ett nära ledarskap med chefer som stöttar och jobbar tillsammans med dig i vardagen
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du få ansvar för specifika uppgifter eller ämnen som du brinner för
- Vi erbjuder pedagogisk måltid
- Friskvårdsbidrag på 3000 kr
- Förmånscykel till alla våra medarbetare!
- Rabatterat pris på träningskort från flera olika gymkedjor som bland annat SATS, Nordic Wellness och STC
- Självklart har vi även kollektivavtal


Verksamhetsbeskrivning - Astagården

AvAsta – Astagården har sin verksamhet i Kungsbacka Kommun i en lantlig idyllisk miljö. Enheten är en stor verksamhet med 24 lägenheter uppdelat i en gruppbostad enligt LSS och en enhet med SoL-placeringar. Astagården erbjuder stöd och service till vuxna med autism, annan neuropsykiatrisk funktionsnedsättning eller intellektuell funktionsnedsättning med psykiatrisk samsjuklighet, samt människor med primärt andra psykiatriska diagnoser. 

Verksamheten leds av en verksamhetschef med understöd av en enhetschef, där vi nu söker en driven och engagerad Stödassistent. Verksamheten har tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Bolaget har även ramavtal.

Våra kärnvärden är: kvalitet, kompetens, respekt, ansvar, engagemang och glädje. Dessa fungerar som riktlinjer för allt vi gör, för hur vi förhåller oss till varandra, personal och boenden.

Arbetsuppgifter
Söker du ett jobb som är roligt och stimulerande, och där du kan göra skillnad i personers vardag? Som stödassistent kan du verkligen göra skillnad!

Din uppgift är att ge livskvalitet. Tack vare dig och ditt stöd kan våra hyresgäster leva ett meningsfullt liv. Du ser varje person och tolkar vad de behöver samt förgyller tillvaron för människorna på boendet.

Arbetsuppgifterna består i att stödja den enskilde i sin vardag och fritid samt hjälpa individerna att uppnå sina mål enligt genomförandeplanen. Det ingår att följa med hyresgästerna på olika aktiviteter och möten samt främja ett gott samarbete med kollegor, socialtjänst, god man och andra aktörer i den enskildes liv. Du ansvarar självklart för social dokumentation och andra uppdrag som ingår i tjänsten. Du kommer också att vara kontaktperson för en eller flera hyresgäster. Du stödjer och hjälper hyresgästerna i sitt förändringsarbete.

AvAsta tror på Kompetens, Omtanke, Engagemang, Glädje och Kvalitet. Denna värdegrund ska genomsyra allt vi gör och tillåter oss även att ge våra medarbetare frihet att vara dem de är. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet under rekryteringen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Är stödassistent, behandlingsassistent, behandlingspedagog, socialpedagog, fritidspedagog, undersköterska med inriktning psykiatri eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren värdesätter.
- Är trygg och stabil och har en förmåga att behålla lugnet i mötet med människor i affekt. 
- Vi ser lågaffektivt bemötande som meriterande och tror att du kommer trivs bäst hos oss om du kan hantera plötsliga händelser eftersom hot och våld kan förekomma i varierande grad. 
- Du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift
- Körkort är meriterande 

Från Teamet:

För oss är det viktigt att kunna bygga en vi-känsla i teamet. Det är viktigt med kommunikation, tillit, engagemang, respekt och delaktighet. Vi bollar alla typer av frågor och idéer för att utveckla varandra och arbetsplatsen. Tillsammans kan vi bidra till arbetsglädje och en god arbetsmiljö. Det skall vara kul och inspirerande att gå till jobbet! Vi ska växa tillsammans i teamet och arbeta mot vårt gemensamma mål – där hyresgästen alltid står i centrum.

Vårt fokus ska alltid vara att skapa den bästa miljön för hyresgästerna, där delaktighet och medbestämmande för den boende står i fokus.

Villkor
Eftersom vi värnar om vår personal och hyresgästers säkerhet tillämpar vi slumpvisa drog- och alkoholtester samt uppvisande av belastningsregister. Nyanställningstest kommer att ske innan anställning påbörjas. Vi främjar en rökfri arbetsplats.

Välkommen in med din ansökan redan idag, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ansök nu

AvAsta söker Stödassistent på 80% - Kvillebäcken BmSS

Läs mer Aug 22
Vill du vara med på vår resa mot ett samhälle där alla har möjligheten att leva ett meningsfullt liv?
AvAsta söker nu en Stödassistent till Kvillebäcken BmSS på 80%.

Beskrivning
Om AvAsta
AvAsta är ett nästan 70 år gammalt familjeföretag som utvecklats med värderingarna: att via kvalitet, kompetens, omtanke, engagemang och glädje höja livskvaliteten för människor som behöver vård och omsorg. AvAsta är en innovativ välfärdsaktör som drivs av viljan att hitta nya lösningar för att skapa en högre standard för omsorgen, därför är vi dedikerade att skapa en högre livskvalitet för alla som bor på våra boenden. AvAsta erbjuder idag äldreboenden och individanpassade boenden för vuxna med funktionsvariationer.

AvAsta är inne i en expansiv fas och nu söker vi fler medarbetare som vill vara med och förstärka vårt team på AvAsta – Kvillebäcken i Göteborg.


Det här kan vi på AvAsta - Kvillebäcken erbjuda dig:
- Vi på AvAsta prioriterar en hållbar arbetsplats där återhämtning och långsiktighet är i fokus. Som stödassistent på AvAsta arbetar du var tredje helg
- En mängd utbildningar som kan stärka din kompetens och underlätta ditt dagliga arbete
- Ett nära ledarskap med chefer som stöttar och jobbar tillsammans med dig i vardagen
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du få ansvar för specifika uppgifter eller ämnen som du brinner för
- Vi erbjuder pedagogisk måltid
- Friskvårdsbidrag på 3000 kr
- Förmånscykel till alla våra medarbetare!
- Rabatterat pris på träningskort från flera olika gymkedjor som bland annat SATS, Nordic Wellness och STC
- Självklart har vi även kollektivavtal


Verksamhetsbeskrivning - Kvillebäcken

AvAsta - Kvillebäcken har sin verksamhet i det nybyggda området Kvillebäcken på Hisingen. Området ligger nära Göteborgs stadskärna, där det bara tar sex minuter att ta sig från Kvillebäcken till Centralstationen. Verksamheten består av 10 LSS-lägenheter för vuxna personer med autism, annan neuropsykiatrisk funktionsnedsättning eller intellektuell funktionsnedsättning med psykiatrisk samsjuklighet, samt människor med primärt andra psykiatriska diagnoser.

Verksamheten leds av en verksamhetschef med understöd av en enhetschef, där vi nu söker en driven och engagerad Stödassistent. Verksamheten har tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Bolaget har även ramavtal.

Våra kärnvärden är: kvalitet, kompetens, respekt, ansvar, engagemang och glädje. Dessa fungerar som riktlinjer för allt vi gör, för hur vi förhåller oss till varandra, personal och boenden.

Arbetsuppgifter
Söker du ett jobb som är roligt och stimulerande, och där du kan göra skillnad i personers vardag? Som stödassistent kan du verkligen göra skillnad!

Din uppgift är att ge livskvalitet. Tack vare dig och ditt stöd kan våra hyresgäster leva ett meningsfullt liv. Du ser varje person och tolkar vad de behöver samt förgyller tillvaron för människorna på boendet.

Arbetsuppgifterna består i att stödja den enskilde i sin vardag och fritid samt hjälpa individerna att uppnå sina mål enligt genomförandeplanen. Det ingår att följa med hyresgästerna på olika aktiviteter och möten samt främja ett gott samarbete med kollegor, socialtjänst, god man och andra aktörer i den enskildes liv. Du ansvarar självklart för social dokumentation och andra uppdrag som ingår i tjänsten. Du kommer också att vara kontaktperson för en eller flera hyresgäster. Du stödjer och hjälper hyresgästerna i sitt förändringsarbete.

AvAsta tror på Kompetens, Omtanke, Engagemang, Glädje och Kvalitet. Denna värdegrund ska genomsyra allt vi gör och tillåter oss även att ge våra medarbetare frihet att vara dem de är. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet under rekryteringen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Är stödassistent, behandlingsassistent, behandlingspedagog, socialpedagog, fritidspedagog, undersköterska med inriktning psykiatri eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren värdesätter.
- Är trygg och stabil och har en förmåga att behålla lugnet i mötet med människor i affekt. 
- Vi ser lågaffektivt bemötande som meriterande och tror att du kommer trivs bäst hos oss om du kan hantera plötsliga händelser eftersom hot och våld kan förekomma i varierande grad. 
- Du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift
- Körkort är meriterande 

Från Teamet:

För oss är det viktigt att kunna bygga en vi-känsla i teamet. Det är viktigt med kommunikation, tillit, engagemang, respekt och delaktighet. Vi bollar alla typer av frågor och idéer för att utveckla varandra och arbetsplatsen. Tillsammans kan vi bidra till arbetsglädje och en god arbetsmiljö. Det skall vara kul och inspirerande att gå till jobbet! Vi ska växa tillsammans i teamet och arbeta mot vårt gemensamma mål – där hyresgästen alltid står i centrum.

Vårt fokus ska alltid vara att skapa den bästa miljön för hyresgästerna, där delaktighet och medbestämmande för den boende står i fokus.

Villkor
Eftersom vi värnar om vår personal och hyresgästers säkerhet tillämpar vi slumpvisa drog- och alkoholtester samt uppvisande av belastningsregister. Nyanställningstest kommer att ske innan anställning påbörjas. Vi främjar en rökfri arbetsplats.

Välkommen in med din ansökan redan idag, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ansök nu

Timvikarier till flera hemtjänstenheter på Hisingen

Läs mer Aug 27
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Kom och jobba hos oss på hemtjänsten på Hisingen! Vi söker timvikarier till flera av våra hemtjänstenheter på Hisingen.
Vi har behov av dig som vill vara med och skapa en kreativ arbetsplats för de äldres bästa!

Här kan vi erbjuda en arbetsgrupp med stor mångfald. Som timvikarie i hemtjänsten jobbar du med service och personlig omsorg i äldres egna bostäder. Du motiverar och stimulerar utifrån personens individuella förutsättningar, behov och önskemål. Du får ta del av många människors erfarenheter och livssituationer.

Stödet och hjälpen du ger ska göra det möjligt för den äldre att må bra och kunna bo hemma. Insatserna kan till exempel vara personlig omsorg, olika sorters stöd vid måltiden, städning, tvätt, sociala aktiviteter med mera. Du arbetar tillsammans med dina kollegor i vård- och omsorgsarbetet. I arbetet ingår även att dokumentera.

Vi arbetar efter socialtjänstlagen och den nationella värdegrunden med fokus på individens behov i centrum. Arbetet innebär att ge social omsorg och omvårdnad utifrån ett hälsofrämjande förhållningssätt vilket bland annat innebär att ta tillvara individens resurser och se till det friska.

All social dokumentation sker digitalt. Du kommer att få introduktion och utbildning i arbetssätt, rutiner och IT-system.

Arbetstiderna är dag, kväll och helg.

KVALIFIKATIONER
Krav
• Svenska språket, både skriva och tala

Meriterande
• Vårdbiträdesutbildning
• B-körkort
• Cykelvana

Som undersköterska i hemtjänsten visar du respekt och hänsyn för de du möter i din yrkesroll. Omsorgstagarens behov är utgångspunkt för ditt agerande.

Arbete i hemtjänsten består till stor del av självständigt arbete och eget ansvar men du arbetar även gemensamt med dina kollegor med omsorgstagarens bästa i fokus. Arbetsuppgifterna varierar utifrån omsorgstagarens behov och därför är det viktigt att du kan anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar.

Varmt välkommen att söka jobb hos oss!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Innan erbjudande om anställning behöver du visa upp ett oöppnat utdrag från belastningsregister och en giltig ID-handling. Du beställer utdraget själv från polisens här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

AvAsta söker Stödassistent - Djurgårdsgatan BmSS

Läs mer Jul 23
Vill du vara med på vår resa mot ett samhälle där alla har möjligheten att leva ett meningsfullt liv?

Beskrivning
Om AvAsta
AvAsta är ett nästan 70 år gammalt familjeföretag som utvecklats med värderingarna: att via kvalitet, kompetens, omtanke, engagemang och glädje höja livskvaliteten för människor som behöver vård och omsorg.

AvAsta är en innovativ välfärdsaktör som drivs av viljan att hitta nya lösningar för att skapa en högre standard för omsorgen, därför är vi dedikerade att skapa en högre livskvalitet för alla som bor på våra boenden. AvAsta erbjuder idag äldreboenden och individanpassade boenden för vuxna med funktionsvariationer.

AvAsta är inne i en expansiv fas och nu söker vi fler medarbetare som vill vara med och förstärka vårt team på AvAsta – Djurgårdsgatan i Göteborg.


Det här kan vi på AvAsta - Djurgårdsgatan erbjuda dig:
- Vi på AvAsta prioriterar en hållbar arbetsplats där återhämtning och långsiktighet är i fokus. Som stödassistent på AvAsta arbetar du var tredje helg
- En mängd utbildningar som kan stärka din kompetens och underlätta ditt dagliga arbete
- Ett nära ledarskap med chefer som stöttar och jobbar tillsammans med dig i vardagen
- Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du få ansvar för specifika uppgifter eller ämnen som du brinner för
- Vi erbjuder pedagogisk måltid
- Friskvårdsbidrag på 3000 kr
- Förmånscykel till alla våra medarbetare!
- Rabatterat pris på träningskort från flera olika gymkedjor som bland annat SATS, Nordic Wellness och STC
- Självklart har vi även kollektivavtal


Verksamhetsbeskrivning - Djurgårdsgatan

AvAsta – Djurgårdsgatan har sin verksamhet i Majorna. Boendet har LSS-beslut, personkrets 3 och beslut enligt SoL. Djurgårdsgatan erbjuder en hälsofrämjande arbetsplats i stadsnära arbetsmiljö. Djurgårdsgatan är ett boende som erbjuder stöd och service till vuxna människor med autism, annan neuropsykiatrisk funktionsnedsättning eller intellektuell funktionsnedsättning med psykiatrisk samsjuklighet, samt människor med primärt andra psykiatriska diagnoser.

Verksamheten leds av en verksamhetschef med understöd av en enhetschef, där vi nu söker en driven och engagerad enhetschef. Verksamheten har tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Bolaget har även ramavtal.

Våra kärnvärden är: kvalitet, kompetens, respekt, ansvar, engagemang och glädje. Dessa fungerar som riktlinjer för allt vi gör, för hur vi förhåller oss till varandra, personal och boenden.

Arbetsuppgifter
Söker du ett jobb som är roligt och stimulerande, och där du kan göra skillnad i personers vardag? Som stödassistent kan du verkligen göra skillnad!

Din uppgift är att ge livskvalitet. Tack vare dig och ditt stöd kan våra hyresgäster leva ett meningsfullt liv. Du ser varje person och tolkar vad de behöver samt förgyller tillvaron för människorna på boendet.

Arbetsuppgifterna består i att stödja den enskilde i sin vardag och fritid samt hjälpa individerna att uppnå sina mål enligt genomförandeplanen. Det ingår att följa med hyresgästerna på olika aktiviteter och möten samt främja ett gott samarbete med kollegor, socialtjänst, god man och andra aktörer i den enskildes liv. Du ansvarar självklart för social dokumentation och andra uppdrag som ingår i tjänsten. Du kommer också att vara kontaktperson för en eller flera hyresgäster. Du stödjer och hjälper hyresgästerna i sitt förändringsarbete.

AvAsta tror på Kompetens, Omtanke, Engagemang, Glädje och Kvalitet. Denna värdegrund ska genomsyra allt vi gör och tillåter oss även att ge våra medarbetare frihet att vara dem de är. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet under rekryteringen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Är stödassistent, behandlingsassistent, behandlingspedagog, socialpedagog, fritidspedagog, undersköterska med inriktning psykiatri eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren värdesätter.
- Är trygg och stabil och har en förmåga att behålla lugnet i mötet med människor i affekt. 
- Vi ser lågaffektivt bemötande som meriterande och tror att du kommer trivs bäst hos oss om du kan hantera plötsliga händelser eftersom hot och våld kan förekomma i varierande grad. 
- Du kan uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift
- Körkort är meriterande 

Från Teamet:

För oss är det viktigt att kunna bygga en vi-känsla i teamet. Det är viktigt med kommunikation, tillit, engagemang, respekt och delaktighet. Vi bollar alla typer av frågor och idéer för att utveckla varandra och arbetsplatsen. Tillsammans kan vi bidra till arbetsglädje och en god arbetsmiljö. Det skall vara kul och inspirerande att gå till jobbet! Vi ska växa tillsammans i teamet och arbeta mot vårt gemensamma mål – där hyresgästen alltid står i centrum.

Vårt fokus ska alltid vara att skapa den bästa miljön för hyresgästerna, där delaktighet och medbestämmande för den boende står i fokus.

Villkor
Eftersom vi värnar om vår personal och hyresgästers säkerhet tillämpar vi slumpvisa drog- och alkoholtester samt uppvisande av belastningsregister. Nyanställningstest kommer att ske innan anställning påbörjas. Vi främjar en rökfri arbetsplats.

Välkommen in med din ansökan redan idag, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ansök nu

Boendestödjare till Brynnkällevägen (LSS 9§9) VAKEN NATT

Läs mer Jul 26
Nu söker vi enboendestödjare till vår nystart av Brynnkällevägen som kan jobba vaken natt och börja redan i augusti. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänstgöringsgrad är heltid.Om Brynnkällevägen 31Brynnkällevägen är en gruppbostad enligt LSS som vänder sig till personer med diagnos inom autismspektrum som även kan ha intellektuell funktionsnedsättning.
Gruppbostaden är ett enplanshus med sex boendelägenheter och en gemensamhetsdel. Lägenheterna är 2:or på cirka 42 kvadratmeter. De består av entré, kök, vardagsrum och matplats i öppen planlösning samt badrum (med tillgänglighet för den rullstolsburne) och sovrum. Alla lägenheterna har även egen uteplats och utgången till uteplatsen kan användas som egen entré för den som vill.
I direkt anslutning till lägenheterna finns de gemensamma delarna som består av ett stort kök med matplats och vardagsrum i öppen planlösning. Här kan våra boende umgås med grannar och personal när de vill. Här ordnar vi filmkvällar och firar högtider tillsammans. De gemensamma delarna av gruppbostaden har även en rymlig tvättstuga som boende kan boka samt en stor uteplats.
Personalrum och ett eventuellt jour rum finns också på enheten.
Gruppbostaden ligger i Hisings kärra 15 kilometer norr om centrala Göteborg. I Hisings kärra finns närhet till mataffär, grönområden, ridklubb, fritidsby, simhall, med mera. Om de boende vill ha tillgång till större utbud av butiker, nöjesliv och samhällsservice tar man sig till Göteborgs centrum med kommunala färdmedel på cirka 20 minuter.
Om rollenI rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner.Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt vaken natt.
Verksamheten är ny vilket betyder att du kommer att vara en del i uppstarten och behöver vara bekväm med att all struktur inte är färdig och känna ett lugn i det. Du kommer att bli en del i att skapa struktur i arbetet med stöttning av verksamhetschef och kollegor. Tjänstens start är i augusti 2024 och rekrytering sker löpande.
Din erfarenhet och kunskapDu som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning.Du har godakunskaper i svenska i både tal och skrift, goddatorvana och erfarenhet av dokumentation.Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen.I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.
Du haren positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Dutrivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Det här får du hos oss:
Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Ledarskapsutbildade chefer nära dig
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Friskvårdsbidrag och skobidrag
Kollektivavtal

Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställningLön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: MÅSTE kunna börja 12 augusti 2024 Sista ansökningsdag: 5/8 - 2024Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställningFör mer information kontakta: Malin Moberg, verksamhetschef0760 - 03 24 97Malin.moberg@nytida.se Facklig kontakt: Kommunal,www.kommunal.se
Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Säsongsarbete utemiljöskötsel av fastigheters utemiljö 2025

Trädgårdsarbetare
Läs mer Nov 1
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Drift och Underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.

Dina arbetsuppgifter kommer denna sommarsäsong i huvudsak innebära tillsyn och skötsel, reparationer, kunduppdrag och underhållsuppdrag på förvaltningens tomter. Detta handlar om att hålla mark- och grönytor på våra adresser fina i sommar, genom exempelvis:

* gräsklippning,
* beskärning av buskar
* fräsa sandlådor.
* städ av utemiljö mm.

Denna tjänst är organisatorisk placerad på verksamhetsområdet Utemiljö, som är en del av avdelningen Drift och Underhåll. Fördelningen på de 10 platserna är sydväst (JA Wettergren), nordost (Angeredsvinkeln) och centrum (Gullbergsvass). Du kommer bli en del av de positiva och engagerade teamen som är verksamma på respektive område och dina insatser kommer vara en viktig del i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker tjänsten har ett intresse för trädgård och utemiljö, en vilja att arbeta tillsammans med andra och visar omtanke om dem och de du arbetar för.

För att du ska trivas hos oss i sommar behöver du gilla att ta eget ansvar. Du kommer arbeta nära dina kollegor vilket innebär att god samarbetsförmåga är något vi värdesätter, men det finns även tillfällen där du behöver kunna jobba självständigt. Du är flexibel och förstår att förändringar är en del av arbetsdagen.

Vi ser det som meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Meriterande är också om du gått gymnasium med trädgårdsinriktning eller motsvarande vuxenutbildning.

I tjänsten förekommer viss administration, så du behöver känna dig bekväm med att arbeta med dator och telefon.

För denna tjänst måste du ha B-körkort.

ÖVRIGT
Efter ett första urval kommer rekryteringsprocessen bestå av en informationsträff den 14/1-25, där du får träffa cheferna för de olika områdena, få mer information om uppdraget och träffa några av dina potentiella kollegor. Vi kommer därefter ha en intervju och i ett sista steg ta referenser. Du kommer självklart få mer information i respektive steg under processens gång.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret (av typen för arbete inom skola eller förskola) innan anställningsavtal kan upprättas.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Studentanställda socialsekreterare, Socialförvaltningarna i Göteborgs stad

Socialsekreterare
Läs mer Nov 1
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Ska du påbörja sista terminen på socionomprogrammet efter jul? Nu har du möjlighet att söka ett jobb som förbereder dig som socialsekreterare efter examen. Vi i de fyra socialförvaltningarna i Göteborgs stad söker nu sista-terminsstudenter för studentanställning på 20% inom verksamhetsområde barn och unga.
Placeringarna ligger inom alla våra stadsområden vilket är Sydväst, Hisingen, Centrum och Nordost.
Anställningen kommer att omfatta 8 timmar i veckan under en period av 20 veckor under vårterminen.

Studentanställningen innebär en flexibel tjänst med fokus på inlärningsprocess och fördjupad utveckling i yrkesrollen som socialsekreterare.
Som trainee kommer du att få göra introducerande arbetsuppgifter inom socialsekreterar-yrket för att du ska få chans att omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiken. Du kan komma att ha ansvar för vissa processer, men det är andra som fattar beslut och har delegation. Du kommer att få möjlighet att lära och se hur det går till för att vara rustad inför framtiden.
Det du kommer få göra är bland annat:
- Observera och avlasta socialsekreterare i sin yrkesroll.
- Förbereda och delta vid möten med barn och ungdomar som är aktuella inom socialtjänstens barn och ungdomsvård samt möten med deras vårdnadshavare och nätverk.
- Samverka med andra aktörer i form av SIP-möten, konsultering, uppstart- och uppföljningssamtal för en insats etc.
- Dokumentera under besök, dokumentera i barnets journal samt skriva beslutsunderlag och uppdrag för insats.
- Få utbildningar i- och arbeta med yrkesrelevanta IT-system exempelvis Treserva.
- Få kunskap i samtalsteknik samt utveckla andra specialkompetenser som kommer att vara viktiga för att kunna arbeta självständigt som socionom efter examen.

Inledningsvis kommer du att utföra dessa arbetsuppgifter med stöd av mentor samt genom observatörsroll. Med tiden kan du komma att utföra dessa arbetsuppgifter mer självständigt utan samma stöd från mentor som inledningsvis.

Som studentanställd kommer du erbjudas introduktion och handledning under anställningens gång. Du kommer även att medverka vid gruppträffar, studiebesök i olika enheter samt utbildningsdagar.

Att ha varit studentanställd är även en stor fördel när du söker ditt första jobb som socialsekreterare!

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du vara socionomstudent och påbörja socionomprogrammets sjunde och sista termin efter jul (vårterminen 2025).

Vi söker dig som har en önskan om att lära dig och förstå det sociala arbetet och vill utvecklas i din framtida yrkesroll.

Du behöver även kunna vara flexibel och ha både tid och möjlighet att kombinera dina studier med anställning hos oss.

Det är inget krav, men vi ser det som meriterande om du genomför din socionomutbildning på Göteborgs universitet, vår samarbetspartner i projektet.
Vi ser det även som meriterande om du har valt att läsa fördjupningskursen "Myndighetsutövning i socialt arbete - förutsättningar och konsekvenser" under termin 7.

Som person söker vi sig som har ett gott bemötande, som visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet med andra människor. Du har en öppen och positiv attityd då du har andra individers behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du behöver även vara ansvarsfull och lyhörd. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Studentanställningarna är en del av det EU-finansierade kompetensförsörjningsprojektet "New Recruits" vars mål är att skapa förutsättningar och gemensam riktning för arbetet med kompetensförsörjning inom stadens fyra socialförvaltningar, med fokus på verksamhetsområdet barn och unga.
Ett av delmålen med projektet är att överbrygga teoretiska kunskaper hos studenter på socionomprogrammet till praktiska kunskaper som krävs för en tjänst som socialsekreterare och även att korta ner startsträckan när man som utexaminerad socionom får sin första tjänst efter examen.

Tjänsterna tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Undersköterska, bli en av oss - Hemtjänsten på Redbergsvägen

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Nov 4
Nytt
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker fler undersköterskor till vårt härliga gäng på Redbergsvägen Norra hemtjänst. Vår arbetsplats är centralt beläget, vilket innebär att det är lätt att ta sig till ditt nya jobb. Nu söker vi efter nya kollegor som vill vara med och bidra till en bättre vardag för göteborgarna vi möter.

Hos oss blir du en del av ett engagerat team och du får arbeta i en personlig och omväxlande miljö där ingen dag är den andra lik. Är du intresserad av digitala lösningar likaväl som det sociala, då är detta perfekt för dig!

För oss är det viktigt att du trivs på jobbet. Vi värdesätter det kollegiala samarbetet och är måna om att utföra ett bra jobb men har även nära till skratt. I vår grupp har du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, ta ansvar och arbeta självständigt.

Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du utför vård- och omsorgsarbete hos personer i deras egen bostad. Du tar dig till personens hem till fots, på cykel eller med bil. Som undersköterska är det du som får deras vardag att fungera och bli meningsfull. I ditt arbete utgår du från det friska hos den du möter och du motiverar och stimulerar personen utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål.

Insatserna beviljas utifrån bistånd och kan variera med allt från personlig omsorg, stöttning runt måltider, stöd i sociala aktiviteter samt samverkan med anhöriga. Det ingår även att utföra hälso- och sjukvårdande och rehabiliterande insatser på ordination från dina legitimerade kollegor. I arbetsuppgifterna kan det ingå att vara fast omsorgskontakt, planera, genomföra, dokumentera samt följa upp omsorgsarbetet med personen som har behov av stöd och hjälp. Du kan även ha särskilda ombuds- eller fördjupningsuppdrag. Du kommer får ta del av många personers livssituationer vilket kan vara både intressant och utmanande.

Social dokumentation sker digitalt. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs Stad får utbildning i dessa.

De vi möter har behov av stöd både dag, kväll och helg. Din arbetstid är därför schemalagd.

KVALIFIKATIONER
Krav
• Utbildad undersköterska
• Möjlighet att arbeta kvällar och helger
• Eftersom vi dokumenterar och kommunicerar på svenska behöver du kunna svenska i tal och skrift

Meriterande
• Arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg
• Vidareutbildning med inriktning mot demens eller äldrepsykiatri
• Erfarenhet av att ha haft en mottagningsombudsroll
• Dokumentations- och datorvana
• B-körkort
• Cykelvana

Personliga egenskaper
Som undersköterska i hemtjänsten
är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifterna. Likaväl är du mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Arbete i hemtjänsten består till stor del av självständigt arbete och eget ansvar men du arbetar även gemensamt med dina kollegor. Arbetsuppgifterna varierar, därför är det viktigt att du kan ändra hur du jobbar när saker förändras.
Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut. I arbetet är du är positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda.

Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Tycker du att detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter, då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Undersköterskor till nyöppnat korttidsboende

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Okt 10
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I januari 2025 öppnar vi ett nytt korttidsboende på Byalagsgatan och söker nu fler kollegor till våra två enheter. Korttidsboendet som idag finns på Dalheimers hus har vuxit ur sina lokaler och ska i samband med en utökning av antalet platser flytta in i helt nyrenoverade lokaler på Hisingen.

Vår målgrupp är personer mellan 18 - 65 år som fått en skada i vuxen ålder och som beviljats bistånd att få komma hit. En stor del av personerna har en förvärvad hjärnskada, fysiska funktionsnedsättningar och/eller progredierande sjukdom som kräver ett stort stöd och omvårdnadsbehov. Det förekommer även att personerna lider av psykisk ohälsa eller tidigare haft missbruksproblematik. De personer som kommer till oss har ofta stora medicinska behov. Vi bedriver även vardagsrehabilitering för snabbare återhämtning.

Som undersköterska hos oss arbetar du med omvårdnad utifrån ett salutogent arbetssätt. Vi motiverar och stimulerar våra boenden utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål genom uppsatta mål och delaktighet till en meningsfull vardag. Som ett stöd för detta upprättar vi genomförandeplaner och arbetsbeskrivningar.

Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt den enskilde. En viktig roll som undersköterska är att vara kontaktperson till våra boende. Kontaktuppdraget innebär att vara ett stöd till den boende och att upprätta genomförandeplan tillsammans med den enskilde. Du och dina kollegor arbetar tvärprofessionellt med delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser tillsammans med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. På plats i verksamheten finns också stödpedagoger, administrativ personal och enhetschefer. Hos oss arbetar vi tillsammans i team.

Arbetsuppgifterna kan variera med allt från personlig omsorg, stöd i sociala aktiviteter i mån av tid och beroende på förutsättningar, stöttning runt måltider samt samverkan med anhöriga. Vi dokumenterar insatserna samt följer upp omsorgsarbetet med den enskilde, utför hälso- och sjukvårdande och rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi genomför obligatoriska delegeringsutbildningar för att medarbetarna ska få delegeringar. All social dokumentation sker digitalt.

Arbetsplatsen är varierande och utvecklande vilket ställer krav på både ett flexibelt och situationsanpassat arbetssätt.

Vi arbetar med Time Care på rullande schema dag, kväll och varannan helg.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gjort en färdiggjord utbildning till undersköterska genom vård- och omsorgsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet för vuxna.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med individer som har förvärvad hjärnskada samt erfarenhet av vardagsrehabilitering. Har du erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa och/eller missbruksproblematik ser vi även detta som meriterande.
Utöver detta ser vi det även som meriterande om du tidigare har arbetat på en korttidsenhet.

I rollen som undersköterska hos oss vill vi att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet med människor. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Det är även viktigt att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du behöver även ha en förmåga att kunna arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och för att nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3).

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier sökes till grundskolor och anpassade grundskolor i Torslanda

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Sep 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Nu har vi ett ökat behov av timvikarier till våra grundskolor och anpassade grundskolor på Västra Hisingen (Torslanda, Björlanda, Säve).

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet och kontaktar dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS BEMMANINGSENHETEN
Som timvikarie erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE I GRUNDSKOLAN
I grundskolan erbjuder bemanningsenheten arbete i följande befattningar:

Lärare: Du bedriver undervisning i hel klass i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 7- 9). Ditt uppdrag är att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Lärare i fritidshem: Du arbetar med elever i fritidshemmen (årskurs F-6) innan skoldagen startar och efter att skoldagen slutat. Under skoltid är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Elevassistent: Du arbetar med elever i behov av särskilt stöd både i och utanför klassrummet. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE I ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i deras studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. I uppdraget ingår även hygien- och omvårdnadsarbete, där du kan komma att hantera olika tekniska hjälpmedel.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt. Har du relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan. Det går bra att beställa ett digitalt belastningsregister som kommer till din digitala brevlåda.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Enhetschef Lokalvård och Vaktmästeri till Grundskoleförvaltningen

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 1
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Till Grundskoleförvaltningen söker vi dig som kan bidra till en serviceorganisation med höga ambitioner för våra elever i grundskolan.

Som enhetschef för lokalvård och vaktmästeri ansvar du för att grundskolorna i Göteborgs Stad får service med god kvalité inom verksamhetsområdet. Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för cirka 150 skolor och du kommer att arbeta nära skolledningen. Måltid, lokalvård och vaktmästeri organiseras under ekonomiavdelningen med två verksamhetschefer, 40 enhetschefer och 1100 medarbetare.

Du kommer ha ett nära samarbete i en grupp bestående av 3-4 enhetschefer inom lokalvård och vaktmästeri som tillsammans arbetar för att nå våra verksamhetsmål och vår vision om service i världsklass.

I chefsuppdraget har du det operativa ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö inom din enhet. Du initierar och driver även utvecklingsfrågor inom området i nära samarbete med övriga professioner, externa kontakter och chefer. Du kommer att leda din enhet där du tillsammans med din samordnare och cirka 30 medarbetare bidrar till en likvärdig och hög servicenivå över hela staden för att skapa förutsättningar för våra elever att utvecklas. Du har ett coachande förhållningssätt mot dina medarbetare för att skapa förutsättningar för dem att lyckas i deras uppdrag.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete där du kommer bli en del av en arbetsgrupp som har stark laganda, är modiga, bryr sig om varandra och där vi vet att vi blir bättre tillsammans. Vår drivkraft är att vi ska leverera service av högsta kvalitet till dem vi är till för, våra elever.

"Som chef ger jag dig som medarbetare stor tillit och månar om att du ska utvecklas i ditt uppdrag. Jag tror på att vi tillsammans kan skapa en service i världsklass." - Carin Månsson, verksamhetschef
https://www.linkedin.com/in/carin-månsson-7abb4952/

KVALIFIKATIONER
Krav
Vi söker dig som har universitets-/högskoleexamen, gärna inom beteendevetenskap eller med annan inriktning som är relevant för tjänsten. Det är ett krav att du har ledarerfarenhet samt erfarenhet av att arbeta med service.

Meriterande
Det är meriterande om du har chefserfarenhet samt kunskap om och erfarenhet inom verksamhetsområdet.

Personliga kompetenser
Viktiga egenskaper som enhetschef är att ha förmåga att leda utifrån organisationens värdegrund och stadens förhållningssätt, utveckla en kultur som är transparent och en god arbetsmiljö. Genom kultur och struktur skapar du systematik och förutsättningar för god kommunikation och dialog inom organisationen, inkluderat fackliga företrädare, samt ut mot andra aktörer och det omgivande samhället.

Vi söker dig som är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt har god förmåga att ta andras perspektiv i beaktning. Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang och visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde.

I rollen ingår att arbeta med tydligt definierade mål som du har förmåga att omvandla till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. I rollen är det viktigt att du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.

Vill du bli en del av vårt kompetenta och prestigelösa arbetslag?
Varmt välkommen med din ansökan!

Intervjuer är i första hand planerade till 2/12 och 3/12.

ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess används enkätfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev.

Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu