Göteborg: Talent Acquisition Partner – Göteborg/Skövde

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Acquisition Partner – Göteborg/Skövde i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-28 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Our client is a provider of advanced powertrain solutions worldwide. Currently, they aim to envision the future of movement by developing sustainable and feasible powertrain technologies. The client offers numerous opportunities for individuals who are eager to collaborate and create positive changes.

You will establish and manage pools of top talents and consistently interact with them to attract candidates and maintain a strong talent pool. Working closely with others, you will play a crucial role in activities like enhancing the company's reputation as an employer, planning for future leadership needs, and evaluating candidates to ensure a cohesive and outstanding external image and candidate journey. You will also engage in recruitment networks and exchange successful strategies internally to continually improve the hiring processes for Powertrain Engineering.

To achieve successful hiring outcomes, you will collaborate with internal teams and hiring leaders, stay informed about market dynamics, and be up to date on industry trends and labor market conditions through external comparisons. You are required to adhere to and keep yourself informed about the corporate code of conduct, relevant policies, and laws to ensure that all hiring processes are conducted ethically and in compliance with anti-discrimination regulations, while also safeguarding the reputation of the client and its employer brand.

Requirements

• Capability to think and act both tactically and strategically
• Strong analytical skills to make accurate assessments
• Adequate understanding of the business to interact and communicate effectively with important internal stakeholders
• In-depth expertise in the policies, processes, and procedures within the area of responsibility
• Proficiency in contributing to the creation of tactical and operational plans that turn broad ideas into actions that benefit the business
• Fluent in English and Swedish, both written and spoken

It is meritorious if you have knowledge and stay up to date about market trends.

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2024-04-01
End of the assignment: 2025-08-31
Deadline: 2024-03-06
Remote work: 25%
Location: Gothenburg or Skövde
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits across multiple industries in the Swedish job market. We match candidates’ skills and knowledge with the needs of the company. Sway Sourcing has a management team and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find candidates who quickly become an asset to the companies.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Talent acquisition assistant/HR - Student part-time

Läs mer Jun 9
Vi söker en modig, engagerad och ambitiös medarbetare som brinner för att utvecklas inom rekrytering och HR. Är du mitt i dina studier till personalvetare och letar efter ett utvecklande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Vi är ett start-up företagmed stora tillväxtambitioner. Hos oss finns alla möjligheter att växa och utvecklas i takt med företagets framgångar. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du får vara med och påverka från dag ett. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara rekrytering (även om det kan komma att förändras över tid); från annonsering till urval och intervjuer. Du kommer samarbeta nära med våra chefer och tillhandahålla stöd där det behövs. Du kan även komma att hantera andra HR-relaterade uppgifter som kan tillkomma i en dynamisk start-up miljö.Huvudsakliga arbetsuppgifter (Tjänsten kan innefatta följande, men är inte begränsad till)
Kravprofil och jobbannonsering: Samarbeta med våra chefer för att förstå krav och behov för den specifika tjänsten. Skapa och publicera jobbannonser på olika plattformar och kanaler.
Urvalsprocess: Granska inkomna ansökningar och CV. Göra en första screening av kandidater.
Hålla intervjuer: Genomföra telefonintervjuer samt/eventuellt HR-intervjuer. Samordna intervjuer tider med chefer och kandidater.
Tester: Administrera och utvärdera våra tester som är en del av rekryteringsprocessen.
Referenstagning: Kontakta referenser och genomföra referenstagning för att verifiera kandidatens erfarenheter och färdigheter.
Kandidatupplevelse/Kommunikation: Informera kandidater om statusen i rekryteringsprocessen. Ge återkoppling till kandidater efter intervjuer och tester.
Arbetsmarknadsanalys: Hålla sig uppdaterad om trender och förändringar på arbetsmarknaden. Genomföra löneanalyser och jämföra med branschstandarder
Bygga Talent Pools: Skapa och underhålla en talangpool för framtida rekryteringsbehov. Nätverka med potentiella kandidater genom evenemang, sociala medier och andra kanaler.
Administrativa Uppgifter: Hantera olika system. Uppdatera och underhålla kandidatprofiler och andra eventuella rekryteringsdokument.
Employer Branding: Arbeta nära vår Marketing avdelning med marknadsföring och kommunikation för att stärka företagets varumärke som arbetsgivare. Deltaga i och organisera jobbmässor och andra evenemang för att attrahera kandidater.
HR-relaterade uppgifter.

Kvalifikationer
Du studerar för närvarande till personalvetare eller liknande inom HR-området, med minst ett år kvar av studierna.
Du är intresserad av att arbeta minst 40% (viss flexibilitet kan finnas).
Du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska.
Svensk medborgare.
Mycket bra kunskaper i Office paketet.

För att trivas och vara framgångsrik i rollen tror vi att du är: Självgående som arbetar proaktivt och tar egna initiativ. Du har en förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Du har hög integritet, tar ett stort personligt ansvar och värdesätter ordning och reda. Du ser dig själv som en lagspelare som samtidigt är självständig och bidrar till ett öppet och transparent arbetssätt. Lyhörd och kommunikativ med förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du trivs med att arbeta för och med människor på alla nivåer i organisationen och brinner för att ge bästa support till våra chefer och medarbetare. HR-teamet idag består av mig, Sandra, HR-chef sedan augusti 2023. Du och jag kommer arbeta nära och du rapporterar till mig. Mimmi, vår rekryteringskonsult, sedan november 2023 kommer snart ge sig ut på nya uppdrag, innan dess (beroende på när du kan starta) kommer hon säkerställa att du får en smooth on-boarding till rekryteringen hos oss.
Om du är den vi söker och vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!Ansökan Välkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sandra Olofsson, sandra.olofsson@elbitsystems.seStart: omgående Som ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss. Om oss Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder. Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

Ansök nu

Talent Acquisition Business Partner

Läs mer Jun 4
If you have a passion for tech recruitment and employer branding, we promise you will have the opportunity to create exciting projects with us! Here, you will work in a Nordic environment at an exciting data consulting company where we create future we can all trust.
Does it sound interesting?
We are now looking for a new member to our team who wants to be part of our journey to become strategic partners in recruitment for our business areas and to drive a new recruitment culture together with our leaders at Epical.
With us, you will have the opportunity to grow, and we love to hear new ideas and test new approaches. Here, you will be encouraged to develop in your role and help us create a modern recruitment function.
Do you want to join the journey?
What you will work with in the role of Talent Acquisition Business Partner with us, you will be responsible for one of our business areas, where you will support the managers and be responsible for the recruitment processes. You will work with all steps in the process, from requirements gathering to contract writing. Important parts will also include search in LinkedIn recruiter and focus on creating an exceptional candidate experience. You will have the opportunity to drive development projects and work with employer branding. Our goal is to create a strong employer brand and an efficient automated process with modern tools.
With us, you will work with colleagues from different countries and cultures. You will belong to a Nordic talent team but also have contact with our colleagues from people & culture and marketing. In the team today, we have colleagues located in Espoo, Stockholm and Gothenburg. For this role, we are looking for someone who is located in Gothenburg or Stockholm.
We wish you have
Studied a relevant education in, for example in HR
Experience in tech recruitment and sourcing in LinkedIn recruiter
Strong track record of attracting, hiring, and retaining top talent
Understanding of HR practices and employment legislation
If you have experience in recruitment marketing or employer branding, this is a big plus


To succeed in the role, we believe you have a flexible attitude and love to take on new challenges. You are relationship-building, easily creating strong bonds between both candidates and employees. Furthermore, we believe you have strong self-leadership, easily prioritizing and taking ownership of your own work. Finally, we hope you have a great curiosity and interest in tech.
This role require that you speak both Swedish and English fluently and that you reside and have the right to work in Sweden. We are looking for a new colleague to our team who can start as soon as possible, but we are prepared to wait for the right person.
Epical, who and why?
We believe that trust is at the heart of everything we do. We are dedicated to making a difference in the world by helping organizations build trust through data and technology. We are here to create a future we can all trust.
In addition, we offer you:
A virtue-led culture that is engaging, inclusive, and energetic
Flexible working hours and the possibility to work remotely
Centrally located offices
Comprehensive benefits package
Time and possibilities for competence development and continous learning

Do you want to become a part of something epic?
Hey, that’s an awesome idea! Please, submit your application today. The selection process is ongoing, and to qualify for the position, you need to reside in Sweden and have a valid work permit. If you have any questions regarding the role, please do not hesitate to contact our people below:
Join us in shaping the future of data consultancy and making the world a fairer place for all.
Data-driven business beyond the expected.
Epical is a Nordic data consultancy set on making a world we can all trust. Taking expertise in integration, data and analytics, applications, and digital trust, beyond the expected, Epical is adept in both building and running IT solutions on cloud. It’s through the responsible use of their knowledge that Epical’s roughly 400 experts strive daily to make and create things that help provide a fairer world for the many.
About the process
Please send your application in English. We operate on an ongoing process with the following steps after your application: phone screening, two digital interviews, and reference check. Under the right conditions, we are happy to invite you to one of our offices.
If you are curious about the role or want to know more about Epical, you are warmly welcome to contact:
Ellen Forsgren Head of Talent Acquisition ellen.forsgren@epicalgroup.com
We look forward to your application!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Oddwork // Göteborg

Läs mer Maj 14
Vi tror att varlden blir en battre plats om alla manniskor far gora vad de verkligen brinner for. Håller du med? Då kanske du vill vara en del av att göra det möjligt tillsammans med oss -Nordens ledande fullservicebyrå inom rekrytering och employer branding.
Om rollen som Rekryteringskonsult:Här på Oddwork väntar möjligheten attspela en viktig roll för vår fortsatta tillväxt! Medstor frihet och lika stort ansvar, kommer du ta ägandeskap för såväl befintliga som potentiella kunder, din egen budget och rekryteringsprocessens alla steg. Låt oss måla upp det för dig:
Med en näsa för affärer har du redan sniffat upp nya leads innan du sparkar av dig skorna på vårt centrala kontor i Göteborg. Jakten börjar och du tar upp telefonen, navigerar samtalet och känner spänningen öka när du närmar dig målet. Du lägger på, ett leende sprider sig över dina läppar. Affären är så gott som din. Och där –där kom det. Signet på affären. Men ingen tid att vila. Nu börjar nästa jakt på den perfekta kandidaten. Dina skickliga sökkunskaper leder dig till en lovande profil.Med samma precision och passion presenterar du kandidaten för din kund. Ett möte bokat.Allt faller på plats. Ett nytt sign är avklarat– och du är redan på språng mot nästa affär. Låter det som en vardag du skulle vilja kalla din? Välkommen till teamet som alltid gör vårt bästa för att leverera extraordinära kund- och kandidatupplevelser.
Om dig:För att trivas hos oss, tror vi att du är personen som föredrar berg- och dalbanan med sug i magen framför en rofylld walk in the park. Kanske jobbar du just nu som säljare, rekryterare, searcher eller konsultschef? Oavsett nuvarande titel, så har dina två (eller fler) år inom rekrytering eller tjänsteförsäljning gett dig förmågan att hitta lösningar på kunders behov och talanger som matchar deras uppdrag. Du är framåt, modig och mån om att både kunder och kandidater ska veta att de är i trygga händer med dig. Du är flytande i svenska, engelska och långsiktigt relationsbyggande. Du tror på nya infallsvinklar, rak feedback och att ta initiativför att utvecklas.
Om oss: Som Nordens ledande fullservicebyrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Vår kultur är varm och stark, och karaktäriseras av gemenskap, positivitet och flexibilitet. En kultur som ligger till grund för utmärkelsen Årets Rekryteringsbyrå och samarbeten med såväl globala som lokala kunder, bland annat Saab, Axfood, Estrella, Västtrafik, Borevision, Mullvad VPN, Cary Group och Fortum. Vill du bli en av oss? Välkommen till en orange subkultur, där hjärta, innovation och expertis utmanar framtidens rekryteringsmarknad.
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: VD, Daniella Ravan, daniella@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Handledare (Job coach) till HelloLilly i Göteborg!

Läs mer Maj 8
HelloLilly söker en Handledare!
Vilka är vi på HelloLilly?
Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige.
Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer.
Sedan verksamhetsstarten för drygt två år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 2.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat över 1000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier.
Kort om ditt uppdrag
Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som handledare är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete.
Kort om dig
Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa!
I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa handledare. För att få jobba som handledare inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan;
Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst.
Alternativt
1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten)
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Det här erbjuder vi
En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som Handledare
Ett närvarande ledarskap; du kommer att ha veckovisa 1-to-1 möten med närmsta chef och även upprätta en individuell utvecklingsplan som verktyg för att utvecklas i rollen och nå uppsatta mål.
Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt
En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt.

På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som Handledare verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!

Ansök nu

Konsultansvarig

Läs mer Maj 7
Om rollen: Vi på WRKFRC söker nu en dynamisk och resultatorienterad Konsultansvarig som brinner för att bygga starka team och effektiva processer. I denna roll kommer du att ha ansvar för rekrytering, anställning och onboarding av konsulter, samt sköta den löpande personaladministrationen. Stort fokus kommer vara hos våra fantastiska kunder och ditt mål är att säkerställa en smidig bemanning för våra uppdrag.
Dina huvudansvar:
Kund och Konsultrelationer: Regelbunden kontakt med både kunder och konsulter för att säkerställa hög nöjdhet och effektivitet i leverans. Du kommer att vara ute på fältet och träffa kunder samt konsulter i deras arbetsmiljö.
Personaladministration: Hantera daglig personaladministration inklusive bemanning av uppdrag och attesterande av tidrapporter.
Nyckeltals- och Leveransuppföljning: Övervaka och rapportera nyckeltal relaterade till konsulters prestationer och leveranser.
Rekrytering och Onboarding: Aktivt arbeta med att rekrytera och onboarda nya konsulter, säkerställa att de är väl förberedda för att möta våra kunders behov.

Vem är du?
Du är en driven "vinnarskalle" med en stark vilja att utvecklas och förbättra allt du gör.
Erfarenhet från industri- och produktionsmiljö är meriterande.
Du är van vid att hantera flera processer samtidigt och kan balansera olika krav med ett proaktivt förhållningssätt.
För tjänsten krävs körkort då du kommer att besöka kunder och konsulter på olika platser.

Kvalifikationer:
Goda kunskaper inom personaladministration och erfarenhet av att hantera arbetsrelaterade processer.
Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer med både interna och externa intressenter.
Förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Vi erbjuder: En dynamisk arbetsplats där du har stora möjligheter att påverka och utveckla din roll och våra processer. Vi ser fram emot att du bidrar med din kunskap och ditt engagemang för att tillsammans nå våra gemensamma mål.
Ansök idag för att bli en del av vårt team och driva framgång tillsammans!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB .

Marketing & Communications Coordinator - Göteborg

Marknadskoordinator
Läs mer Jul 4
Dina arbetsuppgifter
We are looking for a new Marketing & Communications Coordinator. The consulting assignment is located in Gothenburg and starts 1th of September 2024 and last for one year.

We want a person who is structured, creative and independent with a few years of experience in a similar role, ideally in a global setting. This is a new role within the team, where you will get to work with event management, content production, data & analytics and project coordination.

What you bring?
• Academic degree or similar in Marketing, Communications, Public Relations, or a related field.
• 2+ years of experience in a similar role within Marketing & Communications or at an agency.
• Fluent/Native in English with strong written and verbal communication skills.
• Experience in event planning and coordination.
• Fast learner with the ability to take on new responsibilities based on changing needs.
• Proficiency in digital content creation and related tools and processes, such as Adobe.

Personal qualities we value:
-You are a structured planner and clear communicator, capable of managing multiple projects simultaneously and under pressure.
-You pay attention to detail without losing sight of the bigger picture.
-Possess a solution-oriented and data-driven perspective, with the ability to generate new ideas and take ownership of projects.
-Are curious, have a growth mindset, and show a genuine passion for your work.
-Thrive in a fast-paced and dynamic environment.
-Can effectively collaborate with cross-functional teams and external partners.

We offers you:
• High-tech company that offers an exciting working environment.
• Work-life balance and free access to the gym at the Gothenburg office.
• Flexible working hours and a hybrid workplace.

Important information about the recruitment process:
-The company language is English so please write your application in English.
- Applicants must have a valid work permit for the EU area.
- The last day of applying is the 12 of august.
- The candidates will be chosen by mid-august and the assignment starts in the begging of September.

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Service Desk Technician – Gothenburg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 5
Dina arbetsuppgifter
Our client's IT Operations Nordic team is looking for a consulant who can work in an assignment as a first-second line IT Service Desk Technician to provide local IT infrastructure support. This position is initially temporary, but there is a chance of it being extended and leading to a permanent job opportunity.

At first, we are looking to bring on a candidate for a three-month period, with the option to extend the contract. The position is for full-time employment. There is no requirement for on-call responsibilities or working beyond regular office hours. The work will take place at the offices in Västra Frölunda / Torslanda.

The person will join a team with 4 members in Landskrona and 2 in Västra Frölunda. The main role is to assist users in person at Västra Frölunda/Torslanda and offer remote support to various locations mainly in the northern part of Sweden like Örebro, Umeå, Stockholm, Skellefteå, and Jönköping.

This involves office staff and service technicians who utilize Android tablets and smartphones for their IT tasks. They offer assistance by remotely managing their devices through TeamViewer.


Other Tasks:

- Helping with the installation of Windows 10 through SCCM, currently transitioning to deploying Windows 11.
- Resolving issues with Windows 10 and Windows 11.
- Setting up mobile devices and tablets following the procedures.
- Occasionally installing applications, primarily using SCCM for management.
- Purchasing computers, smartphones, and other technology devices used by users.

Requirements

- Knowledge of Active Directory.
- Experience in Office365, Teams, OneDrive.
- Prior experience with a ticketing system, preferably ServiceNow.
- Familiarity with Intune is preferred.

Consultants are required to finish a series of compulsory courses on data protection and IT security.

Tillträde och ansökan
Start date: 15-Jul-2024
End date: 15-Oct-2024
Deadline: 11-Jul-2024
Contact person: +46 790 062 711
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Group accounting specialist - Göteborg

Accounting controller
Läs mer Jul 5
Dina arbetsuppgifter
We are looking for a Group Accounting Manager who is passionate about finance and coaching leadership. Our client’s office is located in Gothenburg and the assignment starts on 14 July and continues one year.

Deliveries
• Supporting the GA Manager in leading the financial monthly, quarterly and yearly closing process on Group level including group consolidation and external and internal financial reporting
• Reporting in consolidation system AARO
• Financial analysis on group level
• Preparation of external IFRS financial quarterly and annual reports
• Being part of providing accounting guidance to the finance community
• Extensive contact with subsidiaries and shared service centers
• Participation in different projects
• Develop analysis of financial performance
• Contact/cooperation with different areas within Group Finance, as well as with external auditors
• Other areas related to Group Accounting and consolidation

Competence requirements
• A University degree in Business Administration (major in finance or accounting) or equivalent
• Minimum 10 years of relevant experience in finance from a global corporate accounting function or audit environment with relevant experience from consolidation and group accounting and reporting
• Experience from coaching and take a leading/coordinating role in a team
• Good knowledge in IFRS accounting standards and Group consolidation
• Strong knowledge in Excel
• Solid experience in using consolidation systems, primarily AARO
• Experience from working in US listed environment including SOX is meritorious

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Digital Support Tecnicians - Gothenburg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jul 2
Dina arbetsuppgifter
For our client we are looking for 3-5 Onsite Digital Support Tecnicians. The workplace is located in Gothenburg and the mission starts at 29 july 2024 and ends at 29 july 2026. This is a unique opportunity for a person who wants to be a part of a global market and contribute to our environmental impact towards zero.

The client create value for customers and consumers by producing high-efficiency, low-emission engines that already power millions of vehicles. Now, our goal is to re-imagine motion for the future with powertrain technologies that are both sustainable and practical.

As an Onsite Technician within the Digital department, you will support users with day-to-day technical challenges. We seek a technician with a sound cultural and behavioral proficiency towards end users, respecting the company's decorum. We aim to provide a stable, efficient, and continually improving service, acting as the interface between the company’s end-user community and the services they consume.

Local Onsite support handles incidents and requests requiring an onsite presence and provides remote support using remote support tools. The team is knowledgeable in deeper troubleshooting, collaborating with various product teams as needed. As an Onsite Technician, you will work in different technical areas, providing support for both hardware and software-related issues. You will enhance business productivity by performing direct support for enterprise users, driving incidents, and requests towards resolution.

Key Responsibilities:
-Always work onsite
-Provide local hardware enterprise support.
-Provide local software enterprise support.
-Participate in digital development in the enterprise support area.
-Manage conference room setup and provide conference room support.
-Onboard new joiners.
-Manage printer solutions and provide printer related support.
-Collaborate on solutions with OEMs (Original Equipment Manufacturers)

We believe in creating a connected digital working environment, supporting an efficient global support service where everyone is empowered to solve their technical issues independently or reach us for assistance when needed. This role is based in our Gothenburg office, spread across two sites in Lindholmen and Torslanda, requiring flexibility to move between these locations as work demands.

Requirements
• Proficient in Windows 10/11, macOS, iOS, and Android support.
• Experienced with cloud services, Office 365, and Azure.
• Onsite hardware and software enterprise support, Knowledgeable in hardware support, AV equipment.
• Engage in digital development and conference room setup/support.
• Manage printer solutions, server, print management and Device control center.
• Collaborate with OEMs and possess onsite/remote support experience.
• Experienced with ServiceNow Incident, Request, change and Problem management.
• Understanding of DevOps, IT operations, and security lifecycle.
• Expertise in Intune, end-user experience, and network services.
• Effective in handling high-priority requests and escalating issues.
• Strong communication, collaboration, and analytical skills.
• Committed to improving user satisfaction and service development.
• Proactive in knowledge base improvements and incident analysis.
• Capable of troubleshooting and servicing technical equipment.
• Flexible and adaptable to changing schedules.


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Erfaren Administratör/Koordinator - med placering i Göteborg

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 4
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Är du en erfaren konsult som brinner för administration och vill bidra till att en hållbar utveckling inom Sveriges kollektivtrafik? Just nu söker vi en konsult som vill arbeta i en spännande roll som administratör för vår kund som är verksam inom transport och kollektivtrafik i Göteborg.

Som konsult kommer du bli en del av ett professionellt team som tillsammans samordnar, driver och utvecklar arbetet med att upprätthålla en hög kvalité i vår reception, ärendehanteringssystem och service. Du kommer att vara placerad på Service Avdelningen som stöttar ledningsgruppen och övriga verksamheter med olika typer av administrativa och samordnande arbetsuppgifter.

Uppdraget är på heltid och sträcker sig från mitten av augusti till årsskiftet. I tjänsten som Administratör/Koordinator utför du arbetet på plats hos kund som har kontor i centrala Göteborg. Din arbetstid är schemalagd måndag-fredag mellan klockan 07.45-16.30.

Krav- för att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedanstående krav:
• Godkänd gymnasieutbildning.
• Ha dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete minst 3-5 år.
• Ha vana och erfarenhet av att arbeta i reception och växel sen tidigare.
• Ha en grundläggande IT-vana där du känner dig trygg att använda digitala verktyg i ditt arbete.
• Det är meriterande ifall du har arbetat med Officepaketet, Sharepoint och ServiceNow.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du behöver serviceinriktad, noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt. Andra personliga egenskaper som värdesätts är att du har förmågan att skifta mellan självständigt arbete och samarbete med kollegor.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 18-Aug-2024
Slutdatum: 31-Dec 2024
Distansarbete: Nej arbetet sker på plats.
Sista ansökningsdagen: 14 juni
Ort: Göteborg
Kontaktperson: adina@swaysourcing.com
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Innovativ Kommunikatör - Göteborg

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 21
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en innovativ kommunikatör som har passion för AI och som vill vara en viktig del av en stor utvecklingsinsats. Detta spännande uppdrag planeras att påbörjas 2024-08-12, och pågå fram till och med 2024-12-31 med möjlighet till förlängning på 12 månader därefter.

Vår kund har för avsikt att göra en bred satsning inom dataanalys och AI. Satsningen kallas Fokusområde Analys. Som en del av denna satsning har vår kund etablerat tre team. Ett av dessa är Kompetenscentrum analys som agerar som forum för analytiker och andra intressenter i koncernen, ca 130 medlemmar just nu. För detta forum söker vår kund nu en driven och strukturerad person som kan leda och administrera arbetet tillsammans med sponsorn för satsningen.

De uppgifter personen förväntas göra/leda är:
-att skapa, förbereda och leda arbetet i Kompetenscentrum analys tillsammans med sponsorn
-att skapa och utveckla kommunikation och varumärke för Fokusområde analys
-att hitta på och planera för olika föreläsningar/utbildningar som matchar vår kunds pågående initiativ och prioriteringar, från både externa och interna parter
-att förbereda och ta fram underlag för dialogmöten
-att planera och facilitera möten och workshops
-att fånga in ideér om nya satningar inom området
-att hitta rätt personer från organisationen som bör ingå i kompetenscentrum analys och onboarda dem
-att administrera forumet
-att samtidigt samarbeta med de andra två teamen (Team analytics och BI-teamet) inom Fokusområde analys

Erfarenhet och kompetens:
Främst en kreativ, drivande och strukturerad person med “scennärvaro”.
Erfarenhet av att facilitera och planera mötesforum, workshops, föreläsningar.
-Är engagerad, kan leda sig själv och andra
-Erfarenhet av IT- branschen, helst av dataanalys
-Erfarenhet av att leda uppdrag med många intressenter och teammedlemmar
-God samarbetsförmåga
-God förmåga att dokumentera
-Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
-Erfarenhet från offentlig förvaltning är meriterande

Uppdragets genomförande, tider och omfattning:
Uppdragsperiod: 2024-08-12 tom 2024-12-31
Option om förlängning: option på förlängning upp till 12 månader
Omfattning: 50%
Plats för genomförande: Göteborg.
Distansarbete: Kravet är minst 20 % av en heltid på plats i Göteborg.



Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu