Göteborg: Category Buyer - Gothenburg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Category Buyer - Gothenburg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-17 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
We are looking for a Category Buyer for our client who works in the autmotive industry. In Procurement, you are a member of an international team dedicated to cultivating and upholding a competitive and environmentally responsible worldwide network of suppliers. Securing the provision of goods and services at optimal cost, quality, and utilizing cutting-edge technology is crucial for advancing the company. Ultimately, the focus is on collaborating with individuals both within and outside the organization to deliver an authentic experience for the customers.

The Interior Team is looking for a Category Buyer who has a strong interest in improving business operations, problem-solving, collaborating with different departments, and continuously seeking personal and professional growth. This role is temporary. You will manage and enhance your business at every stage of its development in cooperation with both internal and external partners.

In this position, you will be in charge of managing the effects of different program changes, identifying and discussing cost-saving opportunities in production operations, and minimizing and addressing risks.

You will also ensure that suppliers can meet the requirements, including adapting to changes in capacity and manage supplier cost disputes and instances of not meeting the clients’ needs. As a Category Buyer you will provide updates and plans for your business area to higher management and maintain the integrity of systems for ordering, planning, price and capacity updates. You will address any unexpected issues that may arise for your business.

Requirements

You should have a minimum of 3 years of experience in procurement or sales in a complex industry. It is advantageous to have experience in both areas and in project management. A Bachelor's or Master's degree in Procurement, International Business, Business Administration, Industrial Engineering, or a related field is required.

Tillträde och ansökan
Start Date: 2024-05-01
End Date: 2025-01-31
Deadline: ASAP
Location: Torslanda
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Senior Strategisk Inköpare till kund i Göteborg!

Läs mer Jul 7
Har du koll på marknaden, är vass i förhandling och brinner för långsiktiga leverantörsrelationer? Vi söker dig som vill ta fullt ägarskap över strategiskt inköp inom en spännande industri!
Vad du kommer göraSom Senior Strategisk Inköpare blir du en nyckelspelare med ett mål att stötta kundens befintliga inköpare genom att självständigt ta ansvar för uppgifter kopplade till sourcing, leverantörsbyten, marknadstester och nya projek där ditt fokus ligger på:

Initiera och driva sourcingaktiviteter och kostnadsreduktioner inom utvalda materialkategorier (aliminium & gjutgods).



Utveckla och implementera inköpsstrategier inom ditt segment.



Leda strategiskt inköpsarbete inom specifika commodities.



Förhandla avtal och koordinera leverantörsintegrering med interna intressenter.



Etablera och utveckla processer för leverantörsrelationer och kontinuerlig förbättring.



Analysera marknadsutveckling som påverkar tillgång och/eller prissättning på material och tjänster.



Samarbeta med interna parter för att:


Identifiera sourcingbehov, utforma inköps- och marknadsprofiler, identifiera trender, definiera servicenivåer.

Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt – med frihet att leda dina områden och coacha mer juniora kollegor när det behövs. Du kommer även arbeta med att bidra till transformationsinitiativ som digitalisering och hållbarhet (på mer avancerad nivå).
Vi söker dig som:
Har minst 5 års relevant erfarenhet inom strategiskt inköp.


Flytande kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift.


Gärna har erfarenhet från fordonsindustrin, det är starkt meriterande.


Är självgående och proaktiv.

Praktisk information
Omfattning: 100%


Plats: Göteborg, 25% distansarbete. 


Period: 1 sep 2025 – 16 jul 2027.


Språkkrav: Svenska och engelska (expert)

Urval sker löpande, skicka in ditt CV på engelska!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Strategisk Inköpare

Läs mer Jul 6
Din nya roll Som konsult kommer du att arbeta med strategisk sourcing inom en definierad kategori eller inköpssegment. Du ansvarar för att identifiera och driva kostnadsreduktioner, ta fram och implementera strategier samt aktivt arbeta med leverantörsrelationer.
I rollen ingår att:
- Initiera och leda sourcingaktiviteter samt förhandlingar - Utveckla och implementera segmentstrategier - Koordinera leverantörsintegration tillsammans med interna intressenter - Upprätta och utveckla processer för leverantörsstyrning och kontinuerlig förbättring - Analysera marknadsdynamik som påverkar tillgång och prisbild - Samarbeta med interna kunder för att identifiera behov, marknadstrender och definiera servicenivåer - På en mer avancerad nivå kan rollen även inkludera att driva transformationsinitiativ, exempelvis inom digitalisering och hållbarhet.
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 3 års erfarenhet års erfarenhet av strategiskt inköp eller sourcingarbete.
Dokumenterad erfarenhet av att leda förhandlingar och hantera leverantörsrelationer,
Vana att arbeta tvärfunktionellt med interna intressenter och externa partners.
Vara flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.


Vem är du?Vi söker dig som har förmågan att självständigt driva projekt och sourcinginitiativ. Du har en stark analytisk förmåga och erfarenhet av att följa marknadsutveckling inom inköpsområdet. Vidare så är du van att coacha och stötta mindre erfarna kollegor vid behov.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters.
Arbetsmodell: På plats hos kund
Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2027-07-16 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Ansök nu

Logistics & Pricing Specialist

Läs mer Jun 16
Din nya roll Är du en driven och lösningsorienterad person med erfarenhet av aftersales och logistik? Nu söker vi en Parts Logistics & Price Specialist till ett spännande uppdrag i Göteborg. Du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla processer och samarbete inom logistik och prissättning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: - Stötta teamet i frågor rörande logistik och reservdelar - Skapa och hantera processförändringar kopplade till ”Voyager next step”-lösningar - Vara kontaktpunkt och driva samarbeten både internt och externt - Ansvara för uppföljning samt prisjusteringar
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du  Gedigen kunskap inom aftersales och reservdelsprocesser
Projektledningsförmåga och vana vid att driva processförändringar
Utmärkta kommunikationsfärdigheter – du kommer att samarbeta över flera avdelningar och bolag
Förmåga att prioritera effektivt och leverera resultat under tidspress
Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande men inte ett krav
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, självgående och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta, är proaktiv i ditt arbetssätt och trivs i en dynamisk och förändringsbenägen miljö. Du är kommunikativ, analytisk och har ett naturligt driv att förbättra arbetssätt och hitta bästa lösning för alla parter.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 30 jun 2025 Slut: 31 dec 2025, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Ansök nu

Inköpare till Moberg Bil // Göteborg

Läs mer Jun 2
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en driven och ansvarstagande inköpare som vet hur man hittar bilar till bäst pris. Är du redo att gasa igång? Om rollen Som inköpare hos oss blir du en del av vårt inköpsteam på tre personer och direktrapporterar till försäljningschef. Din uppgift? Se till att vi alltid har rätt bilar på lager! Du kommer att:
Arbeta aktivt med inbyten, värdering och prissättning av begagnade bilar.
Ha direktkontakt med våra kunder (privatpersoner och företag) och bilhandlare.
Delta i auktioner och bevaka vagnparksförsäljningar.
Bygga relationer med företag för att säkra och följa upp värderingar och inköp.
Analysera marknaden, granska offerter från leverantörer, hålla koll på bilauktioner och fatta smarta inköpsbeslut.
Samarbeta tätt med teamet, team-leader och Försäljningschef för att optimera affärerna.

Vem är du? Du är en säljare i själen och vet precis hur man stänger en affär på bästa sätt. Du älskar att arbeta och trivs i ett högt tempo – ju mer det händer, desto mer kommer du till din rätt. Som tävlingsinriktad och driven brinner du för att överträffa dina egna mål och göra affärer, samtidigt som du bidrar till teamets gemensamma framgång. Här får du chansen att ta ansvar, skapa förtroende och leverera resultat – precis som du gillar! Vi ser att du har:
Erfarenhet som säljare eller inköpare i bilbranschen.
Stort intresse och teknisk kunskap om bilar.
Erfarenhet av transportbilar är ett extra plus.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Körkort, ett krav hos oss.

Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START:Enligt överenskommelse PLATS:Göteborg OMFATTNING:Heltid LÖN:Fast lön + provision KONTAKT:Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg,ellinor@oddwork.se(för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM:Urval sker löpande Är du redo att få upp farten ytterligare i karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

Ansök nu

Spontanansökan till Technogarden i Göteborg

Läs mer Maj 27
Uppdragsinnehåll
Vi är experter inom Engineering, Supplychain, IT samt Life Science. Har du erfarenhet från någon eller några av dessa områden och är intresserad av nya möjligheter och utmaningar? Skicka då in en spontanansökan så tar vi gärna kontakt om vi tror att din profil och kompetens kan matcha med våra kunders behov.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB .

Senior Business Consultant - Göteborg

Affärskonsult, IT
Läs mer Jul 10
Vi söker en Senior Business Consultant med gedigen erfarenhet av digital transformation och low-code-plattformar för att driva och vidareutveckla Citizen Development-initiativ inom en stor företagsmiljö.
I denna roll kommer du att leda arbetet med att forma och utveckla Citizen Development-strategin, med fokus på att möjliggöra verksamhetsförändring genom innovativa low-code-verktyg och plattformar. Du kommer att samarbeta nära med seniora intressenter och spela en nyckelroll i att definiera och implementera framtidens arbetssätt inom organisationen.
Huvudsakliga ansvarsområden
Samarbeta nära med seniora intressenter för att säkerställa gemensam riktning i hela organisationen
Leda strategiska workshops, intervjuer och diskussioner för att samla insikter och definiera väg framåt
Stötta den fortsatta utvecklingen och förfiningen av Citizen Development-strategin
Identifiera och utvärdera nya möjligheter för digital transformation och införande av low-code-lösningar
Ge expertstöd inom verksamhetsutveckling och driva förändringsledning
Driva initiativ som skapar engagemang, förberedelse och delaktighet hos intressenter inför förändring

Krav
Minst 6 års erfarenhet av business consulting med fokus på digital transformation
Dokumenterad erfarenhet av att stödja eller ge rådgivning kring Citizen Development och strategier för low-code-plattformar
Starka färdigheter i att hantera intressenter och leda/facilitera workshops
Stark förmåga att analysera komplexa affärsbehov och utveckla praktiska och strategiska lösningar
Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter på engelska
Flytande i svenska

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta i stora företagsmiljöer
Kunskap om Microsoft Power Platform eller liknande low-code-verktyg

Vänligen skicka in ditt CV på engelska!
Tillträde och ansökan:
Startdatum: 04 aug 2025
Slutdatum: 31 dec 2025
Sista ansökningsdagen: 17 jul 2025
Ort: Göteborg
Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Strategic Buyer Lead - Göteborg

Inköpsledare
Läs mer Jul 10
Vi söker nu en Strategic Buyer Lead till Volvo Penta
Har du djup erfarenhet av strategiskt inköp och vill ta en ledande roll i utvecklingen av sourcingstrategier, leverantörsrelationer och hållbara lösningar? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig.
I rollen som Strategic Buyer Lead blir du ansvarig för att driva inköpsstrategier, leda komplexa projekt och agera rådgivare inom inköp gentemot interna intressenter. Du kommer att spela en nyckelroll i utvecklingen av affären genom proaktiva kostnadsbesparingsinitiativ, leverantörsutveckling och marknadsanalys.
Kravprofil
Kunskap Du har bred kunskap inom strategiskt inköp och är trygg i att arbeta med sourcingstrategier, leverantörsstyrning, avtalsförhandlingar och marknadsanalys. Du är dessutom väl insatt i trender kopplade till hållbarhet och digitalisering.
Erfarenhet Minst 8 års erfarenhet inom inköp, gärna från tillverkningsindustrin eller automotive. Du har lett större projekt eller end-to-end-processer och är van att arbeta på en senior nivå med stor självständighet.
Ledarskap Du är en naturlig ledare som kan coacha kollegor, delegera uppgifter och ta ägandeskap för komplexa processer. Du är analytisk, proaktiv och affärsdriven med förmåga att skapa resultat.
Exempel på arbetsuppgifter

Driva strategisk sourcing och kostnadsoptimering


Etablera och utveckla leverantörsstrategier


Förhandla och implementera avtal


Leda projekt och transformationsinitiativ


Samarbeta tätt med interna intressenter i sourcingfrågor


Övervaka marknadsdynamik och trender

Tillträde och ansökan

Ort: Göteborg


Omfattning: 100%


Startdatum: 25 augusti 2025


Slutdatum: 30 april 2026


Ansök senast: 17 juli 2025


CV ska skickas in på engelska.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Administrative Support - Göteborg

Kontorsreceptionist
Läs mer Jul 10
Vi söker nu en administrativ stjärna till vår kund i Göteborg
Vår kund söker en självgående och serviceinriktad administratör som kan stötta både VP för AMT och platschef för AMT:s verksamhet i Göteborg. I denna roll blir du en viktig resurs för att säkerställa ett välfungerande kontor och smidiga interna processer.
Du kommer att hantera ett brett spektrum av administrativa uppgifter, med fokus på struktur, kommunikation och samordning – och blir en central punkt för det dagliga arbetet på kontoret.
Kravprofil
Kunskap Du har god vana av administrativt arbete i större organisationer, och är bekväm med allt från enklare datainmatning och dokumenthantering till att koordinera logistik vid kontorsevenemang och interna flyttar.
Erfarenhet Du har 2–5 års erfarenhet från liknande roller där du arbetat självständigt under generella ramar. Du är lösningsorienterad, initiativtagande och trivs i en roll med varierande uppgifter.
Arbetssätt Du är strukturerad, noggrann och har lätt för att skapa ordning även i intensiva perioder. Du kommunicerar tydligt och är van att agera servicepartner till flera intressenter inom verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter

Administrativt stöd till ledare på plats


Hantering av kontorsmaterial och beställningar


Koordinering av möten, interna evenemang och kontorsflyttar


Posthantering och enklare logistik


Dokumenthantering och enklare dataregistrering


Underhåll av kontors- och postutrustning

Tillträde och ansökan

Ort: Göteborg


Omfattning: 100%


Startdatum: 25 augusti 2025


Slutdatum: 31 december 2025


Ansök senast: 17 juli 2025


CV och personligt brev skickas in på engelska.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Projektledare (affärs- och kundfokus) - Göteborg

Finanskonsult
Läs mer Jul 9
Vi letar just nu efter en Sales & Service Experience Lead till vår kunds team för Car Service & Repair Experience för ett föräldravikariat på cirka 12 månader. Rollen erbjuder en spännande chans att driva betydelsefulla projekt inom eftermarknaden och vara en del av utvecklingen av framtidens elektriska mobilitet.
Vi söker en person som brinner för hållbarhet, är nyfiken på teknik och har en stark drivkraft att bidra till framtiden för elektrisk prestanda. Om du inspireras av förändring, gillar att ta dig an nya möjligheter och vill arbeta med utvecklande utmaningar kan detta vara rätt uppdrag för dig.
Om rollen & ansvarsområden:
Som Sales & Service Experience Lead kommer du att ha en nyckelroll i att forma kundresan på en global nivå. Uppdraget handlar om att säkerställa hög kundnöjdhet genom att möjliggöra smidiga sälj- och serviceupplevelser med hjälp av effektiva processer, systemstöd och ett väl förberett team i frontlinjen.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Leda affärsutvecklingsinitiativ inom området för sälj- och serviceupplevelse.
Driva och definiera verksamhetskrav gentemot digitala lösningar och andra interna funktioner.
Äga och underhålla dokumentation av processer, kunskapsartiklar och Q&A-material.
Driva och leda projekt för att förbättra kundupplevelsen och öka den operativa effektiviteten.
Samordna och samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa enhetlig leverans i olika marknader.
Prioritera utvecklingsbehov och agera som central kontaktpunkt för utveckling av säljprocesser och kanaler.

Vad vi söker:
För att lyckas i den här rollen behöver du vara flexibel, nyfiken och ha ett proaktivt arbetssätt. Du är en person som tar ansvar, håller deadlines, anpassar dig snabbt till förändringar och vet när det är dags att byta riktning om något inte ger önskat resultat.
Du är strukturerad och målinriktad med utmärkta sociala färdigheter. Din positiva energi, motivation och vilja att lära gör att du sticker ut. Framför allt är du en lagspelare som trivs i ett samarbetsinriktat och framåtblickande arbetsklimat.
Vi ser även följande kvalifikationer som viktiga:
Kandidatexamen inom ett relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Dokumenterad erfarenhet som projektledare eller i en liknande roll.
God kommunikativ förmåga och vana att hantera olika intressenter.
Lösningsorienterat arbetssätt och stark problemlösningsförmåga.
Förmåga att förenkla komplexa frågor och driva arbetet framåt.

Vänligen skicka in ditt CV på engelska.

Tillträde och ansökan:
Startdatum: 18 aug 2025
Slutdatum: 18 aug 2026
Sista ansökningsdagen: 14 jul 2025
Ort: Göteborg
Kontaktperson: 0790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Projektledare (affärs- och kundfokus) - Göteborg

Företagskonsult
Läs mer Jul 8
Vi letar just nu efter en Sales & Service Experience Lead till vår kunds team för Car Service & Repair Experience för ett föräldravikariat på cirka 12 månader. Rollen erbjuder en spännande chans att driva betydelsefulla projekt inom eftermarknaden och vara en del av utvecklingen av framtidens elektriska mobilitet.
Vi söker en person som brinner för hållbarhet, är nyfiken på teknik och har en stark drivkraft att bidra till framtiden för elektrisk prestanda. Om du inspireras av förändring, gillar att ta dig an nya möjligheter och vill arbeta med utvecklande utmaningar kan detta vara rätt uppdrag för dig.
Om rollen & ansvarsområden:
Som Sales & Service Experience Lead kommer du att ha en nyckelroll i att forma kundresan på en global nivå. Uppdraget handlar om att säkerställa hög kundnöjdhet genom att möjliggöra smidiga sälj- och serviceupplevelser med hjälp av effektiva processer, systemstöd och ett väl förberett team i frontlinjen.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Leda affärsutvecklingsinitiativ inom området för sälj- och serviceupplevelse.
Driva och definiera verksamhetskrav gentemot digitala lösningar och andra interna funktioner.
Äga och underhålla dokumentation av processer, kunskapsartiklar och Q&A-material.
Driva och leda projekt för att förbättra kundupplevelsen och öka den operativa effektiviteten.
Samordna och samarbeta med tvärfunktionella team för att säkerställa enhetlig leverans i olika marknader.
Prioritera utvecklingsbehov och agera som central kontaktpunkt för utveckling av säljprocesser och kanaler.

Vad vi söker:
För att lyckas i den här rollen behöver du vara flexibel, nyfiken och ha ett proaktivt arbetssätt. Du är en person som tar ansvar, håller deadlines, anpassar dig snabbt till förändringar och vet när det är dags att byta riktning om något inte ger önskat resultat.
Du är strukturerad och målinriktad med utmärkta sociala färdigheter. Din positiva energi, motivation och vilja att lära gör att du sticker ut. Framför allt är du en lagspelare som trivs i ett samarbetsinriktat och framåtblickande arbetsklimat.
Vi ser även följande kvalifikationer som viktiga:
Kandidatexamen inom ett relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Dokumenterad erfarenhet som projektledare eller i en liknande roll.
God kommunikativ förmåga och vana att hantera olika intressenter.
Lösningsorienterat arbetssätt och stark problemlösningsförmåga.
Förmåga att förenkla komplexa frågor och driva arbetet framåt.

Vänligen skicka in ditt CV på engelska.

Tillträde och ansökan:
Startdatum: 18 aug 2025
Slutdatum: 18 aug 2026
Sista ansökningsdagen: 14 jul 2025
Ort: Göteborg
Kontaktperson: 0790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Site Safety & Coordination Manager – Gothenburg

Miljöchef
Läs mer Jul 7
We are seeking a proactive and organized Interim Site Safety and Coordination Manager to support our client.
You excel at building relationships and fostering trust, as this role requires close collaboration with both internal and external stakeholders. You’ll play a key part in uniting cross-functional teams to implement and uphold our workplace environmental and safety framework.
About the Role
In this position, you will be instrumental in driving and overseeing initiatives to ensure a safe working environment for employees and contractors, in compliance with the Swedish Work Environment Act (Arbetsmiljölagen).
As Group Trucks Technology is the largest entity at the Lundby site, we are responsible for coordinating efforts to identify and address work environment risks together with other functions.
Your mission will include defining structures and formats for governing the site’s environmental framework. This involves developing safe work procedures, assigning responsibilities, implementing safety routines and standards, and coordinating operations related to building maintenance, technical systems, and service providers.
You’ll also be responsible for creating and enforcing safety requirements, including performing risk assessments, approving work permits, identifying high-risk tasks, and establishing effective communication channels.
The Team
You will join the Technical Safety and Environment team, part of the Rigs and Workshops Complete Vehicle organization. The team currently consists of six highly skilled experts with deep knowledge in safety and environmental practices.
They work closely together and with other departments at Lundby to ensure the site remains safe and environmentally sustainable, while contributing to the development of cutting-edge technologies and solutions for the future of transportation.
We offer a dynamic, collaborative environment where team members support one another, explore solutions together, and continuously learn.
Your Profile
University degree in Engineering, Environmental Science, or equivalent work experience


At least 5 years of experience in work environment management and coordination


Strong communication, collaboration, and decision-making skills


Ability to work with urgency and a hands-on mindset


Fluent in both English and Swedish (spoken and written)


Previous experience in R&D, production environments, or construction projects is a plus



Start Date & Application:
Start Date:2025-09-01
End Date: 2026-11-30
Application Deadline: 2025-07-18
Location: Gothenburg
Contact person: 0790 062 711
Selections and interviews are ongoing!
Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our primary focus lies in Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility required to deliver tailored recruitment solutions across all industries.
Although we are a relatively new player, we have already gained the trust of many of Sweden's largest companies and operate both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the obvious partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.

Ansök nu