Göteborg: Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-19 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkningen projektcontroller som ska arbeta med projektfinansiering. Denna operativa controller kommer aktivt att arbeta med projekt och linjeorganisation för att kontrollera och styra ekonomin både i långsiktig planering och i dagliga uppdateringar. Vi ser gärna att du kan starta detta konsultuppdrag per omgående!
Exempel på arbetsuppgifter:
Hands-on-stöd till projekt och linjeorganisation för att bygga och följa upp budget.
Driva utvecklingen av effektiva verktyg för kostnadsuppskattningar och uppföljning samt utbilda för bästa praxis.
Coachning och stöd till projektledare och linjeorganisation för att bygga och följa upp kostnadsuppskattningar.
Du kommer sätta agendan för dessaprojektoch driva regelbundna uppdateringar av kostnadsuppskattningar tillsammans med andra inom teamet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som uppskattar att arbeta och interagera med människor, aktivt söker information och inte tvekar att utmana. Du bör ha erfarenhet och förståelse inom controllerområdet och då även gärna som konsult.Samtidigt bör du trivas med de administrativa aspekterna av uppföljning och struktur. För att vara effektiv och bidra på bästa sätt tror vi att du har erfarenhet inom fordonsbranschen samt från arbete med utvecklingsprojekt.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.seEftersom vår kund vill att kandidaten startar omgåendekommer vi endast ha ute annonsen tom 30 April 2024. Tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Välkommen men din ansökan gärna idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Junior Projektcontroller till Fastighets AB Balder

Läs mer Apr 16
Balder är en börsnoterad fastighetskoncern som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter. Nu söker vi dig som är nyfiken på fastighetsbranschen och som vill ha en central roll med många kontaktytor – välkommen att söka rollen som projektcontroller!
Om rollen
I rollen som Projektcontroller arbetar du nära verksamheten med allt från löpande projektredovisning till stöd vid projektavslut. En del av rollen innebär också att göra kontoavstämningar och bokslutsarbete, samt ge support till förvaltningen i olika projekt- och systemfrågor. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Kontoret är beläget i ljusa fina lokaler på Parkgatan 49.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Löpande granskning och administration av projekthantering (ERP) samt Dynamics
Support i projekt- och systemfrågor gentemot förvaltningen
Bedömning och fastställande av projektens avdragsrätt för moms
Granskning och skattemässiga bedömningar/omklassificeringar vid projektavslut
Ombokning/rättning av projektkostnader
Kontroll och bokning av jämkningsmoms
Hantering av ersättningar kopplade till projekt, såsom försäkringsersättningar, bidrag och ersättningar från hyresgäster
Statistikuppföljning
Boksluts- och kontoavstämningar i samband med kvartals- och årsbokslut
Övriga arbetsuppgifter inom redovisning och projekt som tilldelas rollen

Vem är du?
Du har utbildning inom ekonomi och min 2 års erfarenhet av redovisning eller revision. Meriterande är kunskap inom projektredovisning och fastighetsbranschen. Som person har du lätt för att etablera sociala kontakter, är lösningsorienterad och noggrann. Du skriver och talar svenska – och engelska samt har lätt för system och Excel. Hur ansöker jag?
I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769, Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Spontanansökan för ekonomer - Bli en del av Eqwiry

Läs mer Apr 6
Är du ekonom, finansspecialist eller löneadministratör och letar efter nya spännande uppdrag? Vi på Eqwiry söker ständigt efter kvalificerade konsulter som vill ta nästa steg i sin karriär. Genom att skicka in din spontanansökan och CV får du möjligheten att bli kontaktad när vi har en tjänst som matchar din erfarenhet och kompetens. Om Eqwiry – Nytänkande och frihet i fokus
Eqwiry är ett nytänkande ekonomikonsultbolag som utmanar traditionella arbetsmodeller. Vi erbjuder en arbetsmiljö där flexibilitet och frihet står i centrum – hos oss har du möjlighet att själv påverka din arbetstid, lön och utveckling.
För dig som vill engagera dig ytterligare finns även möjligheter att bidra till företagets utveckling ledningsgruppsarbete. Vi tror på balans mellan arbete och privatliv, och vi skapar rätt förutsättningar för att du ska kunna prestera på topp samtidigt som du trivs i din roll. Vilka roller söker vi?
Ekonomiassistent/redovisningsassistent Redovisningsekonom Redovisningsansvarig Controller Löneadministratör Lönespecialist Ekonomiansvarig Ekonomichef Finansiell analytiker Vem söker vi?
Vi välkomnar både dig som är i början av din karriär och dig med lång erfarenhet. Det viktigaste är att du har engagemang, driv och en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Varför Eqwiry?
Flexibilitet & frihet – Du styr själv din arbetstid, lön och utvecklingsplan.
Utvecklingsmöjligheter – Möjlighet att påverka din egen karriär.
Balans & trivsel – Vi värdesätter en sund balans mellan arbete och privatliv.

Placering: Göteborg Start: Enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse
Låter detta intressant? Skicka in din spontanansökan redan idag! Följ oss på Eqwiry AB
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Controller

Läs mer Jan 21
Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande.
Vill du arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu dig som controller till vårt huvudkontor i Göteborg!
Om rollen. Som controller hos oss verkar du brett och i samarbete med samtliga avdelningar inom bolaget. Arbetsuppgifter innefattar uppföljning av en tilldelad region, ekonomiska analyser, kostnadsuppföljning samt uppgifter i bokslutsarbetet och rapportering.
Vidare deltar du i arbetet för effektivisering av verksamheten och med att underhålla och hantera ekonomisystemet, Unit4 ERP.
Om dig.Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning samt minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna som controller som medfört goda kunskaper inom redovisning och controlling.
Det är meriterande med god systemvana.
För att trivas hos oss och i rollen ser vi att du är prestigelös, förtroendeingivande och relationsbyggande då tjänsten innebär ett nära och brett samarbete med dina kollegor runt om i bolaget. Ett gott företagsklimat värdesätter du högt.
Vidare besitter du en hög affärsmässighet med en förmåga att anpassa dig utifrån din omgivning. Hos oss får du verka i en snabbfotad och dynamisk miljö!
Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian påmatina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Vi söker en Controller till kund i Göteborg!

Läs mer Jan 20
Är du en självständig Controller som vill ta dig an ett spännande uppdrag inom bostadsbranschen kan denna tjänst vara något för dig. Välkommen med din ansökan nedan!
Om uppdraget
Vår kund i Göteborg är i behov av en controller på heltid 100% till deras avdelningcontrollerenhet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller kommer man främst att arbeta medbudget, prognos och uppföljning övergripande men främst vara ett stöd till verksamhetschefer inom förvaltningen i deras ekonomiska ansvar. Controllern ska ta fram, planera och följa upp arbetet med utfall, budget och prognos och stödja verksamhetscheferna i deras analyser och uppföljning. Vidare arbetar du med följande:
Arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning av data, rapportering, kommunikation, utbildning och presentation av ekonomisk information/arbetssätt samt framtagande av anvisningar och rutinbeskrivningar
I uppdraget ingår också att hålla ihop arbetet budget-och uppföljningssystem Hypergene (ett verktyg som är koncerngemensamt). Controllern rapporterar till ekonomichef.

Dina kvalifikationer
Ekonomiutbildning från högskola, universitet med inriktning ekonomistyrning eller en erfarenhet som vi bedömer motsvarar detta.
Flera års erfarenhet av att arbeta med utfall, budget och prognos både centralt och med löpande månadsuppföljning med chefer i en större organisation
Erfarenhet avsystem för budget-och uppföljning och då helst Hypergene
Tidigare arbetat i ett ekonomisystem i en större organisation
Kunna arbeta självständigt och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt god kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift
Eftersom arbetet innebär att förhålla sig till många deadlines som kräver samverkan med andra så förutsätter det att controllern arbetar proaktivt, systematiskt, strukturerat, har en effektiv prioritering och förmågan att leda andra framåt i arbetet

För att lyckas i rollen som controller ser vi att man har en djupförståelse för ekonomistyrning och analyser men också teknisk förståelse för datamängder och system och hur det driver analyser
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 januari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 194 50 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Junior Financial Controller till U Group

Läs mer Apr 22
Nu söker vi en Financial Controller till U Group - moderkoncernen till oss på OIO samt Friday. Här ges du möjlighet att bli del av en etablerings- och tillväxtresa samt en miljö med stort framåtlut och stark entreprenöriell anda.

Om U Group
Inom U Group är vår gemensamma vision en värld där människor ser fram emot att gå till jobbet varje dag. Vi består av två varumärken, Friday och OIO, som båda arbetar med kompetensförsörjning och rekrytering med utgångspunkt från kandidaternas perspektiv. Vi är en växande koncern med cirka 450 anställda och vi är på en inspirerande tillväxtresa. Vi har nyligen öppnat två nya kontor och vi letar efter fler engagerade medarbetare som vill växa med oss. Kanske är du en av dem? 

Som moderbolag hjälper vi individer i Friday och OIO att bygga hållbara och framgångsrika organisationer. Med vår snabba tillväxt behöver vi nu förstärka vår finance-funktion för att fortsätta vår höga utvecklingstakt och bidra med insikter och stöd till vår organisation.

Vad kännetecknar U Group som arbetsplats?

Samarbete: Vår framgång bygger på starka samarbeten.
Vi tror på: Trust, Knowledge, Ambition och Acceptance.
Frihet under ansvar: Flexibilitet och hållbarhet är i fokus.


Vad får du som anställd på U Group?

Utvecklingsmöjligheter: Stora möjligheter att växa med oss.
Förmåner: Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring, klämdagar, friskvård och pension.
Roligt på jobbet: Vi gör mycket kul tillsammans och tror på att givmildhet lönar sig.

Om rollen

Rollen är ny i vår organisation men vi ser att detta är uppgifter som ligger nära till hands. 

Rapporterings- och analysuppgifter: Ta fram underlag från ekonomisystem och affärssystem och skapa rapporter med tillhörande analys.
Uppladdning av bokföringsfiler och eliminering av koncerninterna transaktioner i bolagets koncernredovisningssystem
Budget- och prognosarbete: Vara med och skapa, underhålla och presentera budgetar samt prognoser för våra regioner inom koncernen
Intern kontroll: Uppföljning av bolagets processer och vara behjälplig med att säkerställa efterlevnad
Ekonomiadministration: Ta fram underlag vid efterfrågan från vår redovisningsleverantör
Support i ekonomisystem: Vara stöd för lön- och faktureringsrelaterade frågor mot internanställda
Löpande kontakt med leverantör av ekonomitjänster

Vem är du?

Du är nyfiken, noggrann och strukturerad samt har ett intresse för analys. Vidare är du en doer som tar ansvar för att dina uppgifter blir genomförda. 

Även om det är din personlighet som är i fokus för oss, tror vi att följande kvalifikationer ger dig bra förutsättningar att lyckas:

Har en relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning.
Du har mycket goda kunskaper i Excel och ett intresse för att vidareutveckla dina kunskaper
Behärskar svenska och engelska obehindrat, både i tal och skrift
Har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Om anställningen
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placering: Kungsportsavenyn 10, Göteborg
Rekryterande chef: Wilhelm Oberlies, wilhelm.oberlies@u-group.se


Låter det spännande? Sök via annonsen! Vi ser fram emot din ansökan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Processen kommer att innehålla intervjuer, ett logik- och personlighetstest samt bakgrundskontroll

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

Jurist till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Försäkringstjänsteman
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning – Bolagsjurist med fokus på försäkringsjuridik och dataskydd
Vi söker en engagerad Bolagsjurist som vill ha en nyckelroll i vårt arbete med försäkringsjuridik och dataskydd. I denna roll blir du ett viktigt juridiskt stöd i verksamheten och säkerställer att våra processer håller hög kvalitet.
Du kommer att arbeta nära affärsområdet för sakförsäkring och riskbedömning och ingå i gruppen ledningsstöd. 
Utöver försäkringsjuridik ser vi gärna att du har kunskap inom dataskydd, då du kommer ha ett övergripande ansvar för dataskyddsområdet. 
Du har ett kvalitetsansvar för dataskyddsfrågor där du har en viktig funktion både vad gäller större projekt såväl som hantering av kundärenden och verksamhetsnära frågor.
Bolaget har en tydlig innovationsagenda, och du får möjlighet att bidra inom spännande områden såsom AI och robotisering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge löpande juridiskt stöd till verksamheten inom försäkringsjuridik och affärsrelaterade rättsområden.
Bidra med juridisk kompetens i innovations- och produktutvecklingsprocesser.
Driva och koordinera intern styrning, kontroll och kvalitetsarbete inom sakförsäkring.
Ansvara för hantering av personuppgiftsbiträdesavtal och stödja avtalsansvariga vid frågor.
Delta i projekt för att säkerställa att dataskyddsarbetet sker med hög kvalitet.
Ta fram och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom dataskydd och försäkringsjuridik.


Vem är du?
Vi söker dig som har en juristexamen från högskola eller universitet och några års erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och försäkringsjuridiska frågor. Har du dessutom erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är det meriterande.
Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och en lösningsorienterad approach. Du kommer att driva frågor självständigt och att leda utvecklingsarbete, samtidigt som du värdesätter gott samarbete och är en lagspelare som sprider energi omkring dig. Högt ansvarstagande, stark kommunikativ förmåga och ett eget driv är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och samarbeta över olika affärsområden.
Eftersom Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett bolag i ständig utveckling med ett starkt fokus på digitalisering ser vi att du har en nyfiken inställning till ny teknik och dess utmaningar. Vidare ser vi att utöver god kunskap inom dataskydd och regelefterlevnad, har du en prestigelös inställning och en förmåga att kommunicera komplexa juridiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi tror på att glädje och resultat går hand i hand – och ser fram emot att ha dig med på vår resa!

Om Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra och kan prestera på topp över tid.
Du blir en värdefull lagspelare i vårt team på Ledningsstöd, ett härligt gäng som består av 9 st medarbetare. Inom teamet strävar vi gemensamt efter att leverera hög kvalitet i allt vi gör, vara varandras bollplank och ha roligt tillsammans.
Vad får du mer hos oss?
Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, friskvårdsbidrag, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring
En härlig arbetsmiljö i fina lokaler i centrala Göteborg (Gårda) 
Flexibla arbetstider som inkluderar möjlighet till hemarbete
Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering
Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra
Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling


Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän med Amendo Bemanning och Rekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. 
I rekryteringsprocessen görs tester och bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 23 April 2025, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-HH1
#legal

Ansök nu

Bolagsjurist till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Försäkringstjänsteman
Läs mer Mar 26
Arbetsbeskrivning – Bolagsjurist med fokus på försäkringsjuridik och dataskydd
Vi söker en engagerad Bolagsjurist som vill ha en nyckelroll i vårt arbete med försäkringsjuridik och dataskydd. I denna roll blir du ett viktigt juridiskt stöd i verksamheten och säkerställer att våra processer håller hög kvalitet.
Du kommer att arbeta nära affärsområdet för sakförsäkring och riskbedömning och ingå i gruppen ledningsstöd.
Utöver försäkringsjuridik ser vi gärna att du har kunskap inom dataskydd, då du kommer ha ett övergripande ansvar för dataskyddsområdet.
Du har ett kvalitetsansvar för dataskyddsfrågor där du har en viktig funktion både vad gäller större projekt såväl som hantering av kundärenden och verksamhetsnära frågor.
Bolaget har en tydlig innovationsagenda, och du får möjlighet att bidra inom spännande områden såsom AI och robotisering.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge löpande juridiskt stöd till verksamheten inom försäkringsjuridik och affärsrelaterade rättsområden.
Bidra med juridisk kompetens i innovations- och produktutvecklingsprocesser.
Driva och koordinera intern styrning, kontroll och kvalitetsarbete inom sakförsäkring.
Ansvara för hantering av personuppgiftsbiträdesavtal och stödja avtalsansvariga vid frågor.
Delta i projekt för att säkerställa att dataskyddsarbetet sker med hög kvalitet.
Ta fram och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom dataskydd och försäkringsjuridik.


Vem är du?
Vi söker dig som har en juristexamen från högskola eller universitet och några års erfarenhet av arbete med dataskyddsjuridik och försäkringsjuridiska frågor. Har du dessutom erfarenhet från bank eller annan finansiell verksamhet är det meriterande.
Du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt och en lösningsorienterad approach. Du kommer att driva frågor självständigt och att leda utvecklingsarbete, samtidigt som du värdesätter gott samarbete och är en lagspelare som sprider energi omkring dig. Högt ansvarstagande, stark kommunikativ förmåga och ett eget driv är avgörande för att lyckas i rollen. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt och har en naturlig förmåga att bygga förtroende och samarbeta över olika affärsområden.
Eftersom Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett bolag i ständig utveckling med ett starkt fokus på digitalisering ser vi att du har en nyfiken inställning till ny teknik och dess utmaningar. Vidare ser vi att utöver god kunskap inom dataskydd och regelefterlevnad, har du en prestigelös inställning och en förmåga att kommunicera komplexa juridiska frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Vi tror på att glädje och resultat går hand i hand – och ser fram emot att ha dig med på vår resa!

Om Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän
Vi har hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur och vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla mår bra och kan prestera på topp över tid.
Du blir en värdefull lagspelare i vårt team på Ledningsstöd, ett härligt gäng som består av 9 st medarbetare. Inom teamet strävar vi gemensamt efter att leverera hög kvalitet i allt vi gör, vara varandras bollplank och ha roligt tillsammans.
Vad får du mer hos oss?
Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket som bland annat innehåller bank och försäkringsrabatter, friskvårdsbidrag, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring
En härlig arbetsmiljö i fina lokaler i centrala Göteborg (Gårda)
Flexibla arbetstider som inkluderar möjlighet till hemarbete
Vara med och bidra till en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa och inkludering
Stora utvecklingsmöjligheter och uppmuntran att engagera dig i projekt som ditt hjärta slår för lite extra
Vara med och bidra till en positiv och hållbar samhällsutveckling


Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän med Amendo Bemanning och Rekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se.
I rekryteringsprocessen görs tester och bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 23 April 2025, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SEB i Göteborg söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Mar 20
Arbetsbeskrivning Nu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Göteborg. Det kommer att vara flera starter för tjänsten under våren, och kommande starter sker i maj samt juni.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.

Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete - God telefon- och datorvana - Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift - Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (inriktning ekonomi) - Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi - Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete - Swedsec licens för Bolån
Om SEB På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass! För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7: www.sebgroup.com/career https://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0 Information kring rekryteringsprocessen När du söker tjänsten ber vi dig svara på ett antal frågor och det är viktigt att du svarar på dessa utifrån bästa förmåga.
Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret.
Frågor och kontakt Vi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Talent Acquisition Manager: Mathilda Carlbom mathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Ekonom med start omgående till längre konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 6
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för ekonomi och vill vara en nyckelspelare i ett dynamiskt företag med stora utvecklingsmöjligheter i Göteborg. Som Senior Ekonom kommer du att ha en central roll på vår kunds ekonomiavdelning och bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa. Vi ser gärna att du kan starta uppdraget omgående.
Uppdraget
Ditt uppdrag blir att ansvara för hela det ekonomiska flödet - från löpande bokföring till strategisk analys. Du kommer att hantera allt från kund- och leverantörsreskontra och lön till Årsbokslut, årsredovisningar och projektuppföljning blir en naturlig del av din vardag.Du ska vara bekväm med att ifrågasätta nuvarande processer och komma med konstruktiva förbättringsförslag. Vår kund söker en ekonom som inte bara ser siffror utan vill bidra till verksamhetens utvecklingspotential och de söker dig som vill vara med på den resan.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har 5-7 års erfarenhet inom ekonomiområdet och är van vid system som Visma 2000, Visma Lön. Erfarenhet från lagerbokföring vid bokslut är ett plus. Vi värdesätter en person som är prestigelös, handlingskraftig, självgående och har ett genuint intresse för ekonomistyrning.
Konsultuppdraget kan leda till anställning hos kund efter ca ett år.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se
Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Eftersom det är start omgåendevill vi hadin ansökan senast sön 16 feb.

Ansök nu

Skadereglerare till försäkringsbolag i Göteborg/Sundsvall

Skadereglerare
Läs mer Dec 23
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill fortsätta din resa inom försäkring och arbeta inom skadereglering påett av de större försäkringsbolagen på marknaden.Placering för rollen är Göteborg eller Sundsvall.
I rollen som skadereglerare kommer du självständigt hantera och bedöma ärenden utifrån gällande försäkringsvillkor och rutiner där målet är att kunderna ska få snabb och rätt hjälp. Du kommer hanteraoch ha kontaktvia telefon och digitala kanaler med kunder, rådgivare och juristersamt ha ettnära samarbete med övriga kollegor i teamet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innefattar både kundkontakt och administration/handläggning.• Samla in underlag, utreda och bedöma ärenden.• Hantera kundkontakter via telefon och digitala kanaler.• Säkerställa att skaderegleringen sker i enlighet med gällande regelverk.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som drivs av att ge bästa möjliga service mot kund och hjälpa kunderna att lösa deras olika problem. Du har god analytisk förmåga och arbetar med stort engagemang och fokus på kunden. Du trivs med att hantera varierande uppgifter och ärenden, inger snabbt förtroende och arbetar bra tillsammans med andra.Du är en teamplayer som delar med dig av kunskap och erfarenheter till dina kollegor, samtidigt som du självständigt kan utföra dina arbetsuppgifter effektivt och med kvalité. Arbetet innebär att du stundtals möter människor i svåra situationer så en viktig del är att vara bekväm och trygg med att fatta egna beslut och agera på ett positivt och kundvänligt sätt
Hos oss får du möjlighet att arbeta på ett välkänt försäkringsbolag med ett starkt varumärke samt med varierande och utmanande uppgifter i en positiv miljö.
Vi ser att du som söker även har:
Meriterande med relevant erfarenhet inom försäkring ellerskadereglering.Erfarenhet av kvalificerad administration samt kundkontakt.God kommunikativ förmåga både muntligen och skriftligen. Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Gymnasial utbildning.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se.Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Ziklo Bank

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 8
Arbetsbeskrivning För Ziklo Banks (tidigare Volvofinans Bank) räkning söker vi nu engagerade kundservicemedarbetare med erfarenhet av service och kundkontakt som brinner för att uppnå en hög kundnöjdhet. Kanske är du nyexaminerad och söker dig mot bankvärlden, eller har erfarenhet av kundservice och letar efter din nästa utmaning? Du kommer att ingå i ett team av dedikerade och kunniga kollegor som gemensamt strävar mot att uppnå goda resultat. Tjänsten inleds med en introduktion för att skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att uppnå framgång inom din roll. Vi söker dig som är ansvarstagande, ödmjuk, och noggrann. Likaså är det viktigt att du är en lagspelare som är engagerad i ditt arbete. Arbetstiderna är förlagda dagtid, vardagar. Tillträde för tjänsten är 9 juni. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Arbetsuppgifter - Vara behjälplig och ge bästa möjliga service i samtal över telefon med företagets kunder, partners och återförsäljare - Administrativa uppgifter gällande kundärenden - Hantera olika ärenden som fakturafrågor, bilfinansiering och krediter till vägledning i app och digitala plånböcker - Skapa ett mervärde för kunderna genom att erbjuda tilläggstjänster för att leverera ännu bättre upplevelse och service Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som: - Har en avslutad gymnasial utbildning - Har obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Har goda kunskaper inom MS Officepaketet - Har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll Det är meriterande om: - Du har erfarenhet inom försäljning - Du har erfarenheter av att jobba med service kopplat till finansiella produkter och tjänster - Du har en avslutad eftergymnasial utbildning kopplad till ekonomi Om Ziklo
Ziklo Bank är ett techbolag med banklicens vars verksamhet präglas av mobilitet och hållbarhet. Vi har en historia av att hjälpa miljontals svenskar samt företag att uppnå friheten att röra sig. Vi erbjuder ett brett utbud av finansierings- och betaltjänster tillsammans med våra samarbetspartners.
Ziklo Bank är hela Sveriges mobilitetsbank som accelererar omställningen till smartare resor och transporter. Våra innovativa bank- och betaltjänster gör övergången till framtidens mobilitet så snabb och enkel som möjligt. Genom att styra våra erbjudanden i rätt riktning hjälper vi våra kunder att växla över till renare fordon och nya transportsätt. Ziklos roll är att göra det möjligt för fler att köra eldrivna bilar och lastbilar, men också att erbjuda fler alternativ som bilpooler, kollektivtrafik och mixad mobilitet för kortare resor.
Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest förekommer vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.
Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke där vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Recruitment and Business Manager Lina Johansson på lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu