Göteborg: Ekonomi & inköpsassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomi & inköpsassistent i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-29 // Varaktighet: Heltid

Just nu har du möjligheten att bli en del av ett härligt gäng på Provexa. De söker en Ekonomi & Inköpsassistent. Ta chansen att bli en nyckelroll på företaget redan idag!
Vi söker dig som är junior i din karriär ochsom längtar efter en vardag med stor variation och som uppskattar att vara spindeln i nätet. Tjänsten har störst fokus på ekonomi och inköp men både inventering, möta gäster och se till att kaffet är varmt kan ingå.
Arbetsuppgifter, ekonomi
Löpande bokföring
Fakturering
Förregistrering av leverantörsfakturor
Hantering och bokning av inbetalningar
Utskick av betalningspåminnelser och säkerställer att kunder betalar i tid
Handläggning av ärenden, t. ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar
Uppdatering av kund- och leverantörsregister
Assisterar i bokslutsarbetet
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning

Arbetsuppgifter, inköp
Planerar och utför inköp
Förhandlar med leverantörer och sluter självständigt avtal
Följer upp och säkerställer leverans av rätt produkter i rätt tid
Följer inköpsrutiner och arbetar aktivt för att förbättra leverantörers prestation gällande kvalitet, leveranssäkerhet och kommunikation
Avhjälper och korrigerar inköpsavvikelser samt ser till att dessa kommuniceras internt och externt enligt gällande rutiner
Säkerställer att lagersaldon är korrekta genom månatliga inventeringar
Säkerställer att lagret är kurant och att övriga rutiner kring lagret upprätthålls
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare inköpsstyrning

Vi söker dig som
Har erfarenhet av ovan nämnda uppgifter
Utbildning inom ekonomi/inköp
Uppskattar en variationsrik vardag
Är en team player
Självgående
Initiativrik
Flexibel

Om ProvexaProvexaär en koncern med ca 100 anställda som utför ytbehandling och tjänster inom ytteknik för industrin. De står bakom nya patenterade idéer som Provexa EARTH, banbrytande ytteknik som i ett slag ändrar bilden av vad som är möjligt att göra med ytbehandling.De har anpassat produktionen efter nya tider och krav. Det handlar om att erbjuda ytbehandling och ytteknik som ger rätt funktion, skydd och hållbarhet.
Om tjänstenTillsättning: OmgåendeArbetstider: Kontorstider, heltid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonomiassistent med kontorsansvar

Läs mer Apr 24
Vi söker en strukturerad och ansvarsfull ekonomiassistent med kontorsansvar till oss på Irisity! Är du en noggrann och självständig person som trivs med varierande arbetsuppgifter och skulle vilja testa på att arbeta på ett börsnoterat scale-up bolag med internationell prägel? Vill du jobba i ett engagerat ekonomiteam i vackra lokaler på huvudkontoret på Lindholmen? Då kan detta vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bland annat:
Löpande bokföring
Fakturering
Leverantörsreskontra och kundreskontra
Uppläggning av nya kunder och leverantörer samt underhåll av befintliga
Rapportering av omsättning på kunder
Betalningar och bokföring av banktransaktioner samt avstämning av bank
Avstämning av vissa balanskonton
Kommunikation med kunder och leverantörer gällande fakturor
Momsrapportering
Kontorsansvar med inköp av kontorsmaterial, fika, frukost m.m.

Vi bedömer att tjänsten är ca 75% ekonomiassistent och 25% kontorsassistent.
Kvalifikationer
För rollen är nedan kvalifikationer meriterande, men det viktigaste för oss är en positiv och engagerad personlighet, så sök även om du inte uppfyller alla kriterier.
Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, gärna med liknande arbetsuppgifter
Grundläggande kunskaper i bokföring och ekonomiska system (vi arbetar i Fortnox)
God datorvana, särskilt i MS Office-paketet (Excel)
God kommunikationsförmåga och servicekänsla
Flytande engelska i tal och skrift

Anställningsform
Tillsvidareanställning med start omgående
Om oss
Irisity är en ledande leverantör av AI-baserad videoanalys. Bolaget utvecklar innovativ mjukvara som uppgraderar vanliga säkerhetskameror till intelligenta sensorer, samtidigt som vi skyddar den personliga integriteten. Irisity har kunder i mer än 90 länder och har aktiv närvaro i Sverige, USA, Ungern, Israel, Singapore, Förenade Arabemiraten, Australien, Argentina, Brasilien, Mexico, Colombia och Storbritannien. Vi verkar genom ett nätverk av återförsäljare, partners, säkerhetsföretag och kameratillverkare globalt. Huvudkontoret ligger i Göteborg.
Ansökan
Skicka din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Apr 16
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!
Just nu söker vi en ekonomiassistent.
Är du noggrann och självgående och trivs med att ta eget ansvar? Har du dessutom tidigare jobbat med ekonomi och är på jakt efter en ny utmaning? Vi söker dig som är ekonom och är motiverad till att vidareutveckla din karriär hos oss. Om jobbet
Kvdbil söker en driven ekonom för att arbeta med bolagets kund- och leverantörsreskontra. Som ekonom blir du en del av vår ekonomiavdelning som idag består utav 8 personer.
I arbetsuppgifterna ingår att tillsammans med kollegor hantera flödet av leverantörsfakturor i Kvdbil och utbetalning av avräkningar gentemot våra uppdragsgivare. Du kommer även att utföra bokslutsarbete månadsvis samt andra arbetsuppgifter förekommande på en ekonomiavdelning.
Din arbetsplats är vårt huvudkontor i centrala Göteborg.
Ekonomiavdelningen befinner sig i en fas där vi effektiviserar och automatiserar våra flöden och söker gärna dig som har erfarenhet av och intresse för att utveckla och förenkla processer.
Din profil
Som person är du nyfiken och driven, strukturerad och noggrann. Du har vidare förmågan att se lösningar och tycker det är roligt och spännande i en föränderlig miljö. Om du tidigare har varit delaktig i, eller drivit digitaliseringsprojekt, och tyckt detta var roligt, kommer du passa utmärkt in hos oss. Du arbetar självständigt, är engagerad och har lätt att hitta motivation, samtidigt som du värdesätter att samarbeta med andra och uppskattar att resonera och diskutera tillsammans med kollegor. Du är också en prestigelös och nyfiken person som är ambitiös och drivs av en vilja att utvecklas.
För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar att arbeta i en kultur där nya idéer och insikter uppmuntras. Vi värdesätter att uppnå resultat tillsammans och ser det som en självklarhet att vilja utvecklas och lära sig nya färdigheter. Hos oss är ”ingen fråga en dum fråga”, och det är alltid okej att be om hjälp eller söka kunskap när det behövs.
Vi söker dig som är ekonom och något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behärskar engelska och svenska flytande i tal och skrift. Har goda kunskaper i Excel.
Erfarenhet av Business Central är meriterande, men inget krav.
Så är det att jobba på Kvdbil
Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter.
Väx med oss
Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.
Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar.  Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi inleder med sex månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För frågor om tjänsten kontakta Group Accounting Manager Pia Thuresson, via mejl pia.thuresson@kvdgroup.se.
Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.

Ansök nu

Ekonomiassistent till kund i Göteborg

Läs mer Mar 31
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett uppdrag på ett år med start omgående.
Om uppdraget
Nu söker vi en ekonomiassistent i Göteborg som kan starta omgående. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som pågår för en period om 1 år. Du kommer sitta centralt i Göteborg och arbeta under kontorstider.
Dina arbetsuppgifter
Hantera företagets löpande redovisning och bokföring samt upprätta löpande bokföring såsom kassabokföring och leverantörsreskontra
Utföra löpande ekonomiarbete enligt fastlagda rutiner exempelvis ankomstregistrering och definitivbokning av leverantörsfakturor, avstämning av leverantörsbetalningar, registrera och kontrollera in– och utbetalningar.
Administrera bankkonton och säkerställa löpande förteckning av dessa
Delta i bokslutsrelaterade uppgifter samt revisionsfrågor
Säkerställa att lagar, policy och regelverk som styr koncernen efterlevs
Driva samt vara en del ekonomifunktionens förändringsarbete och arbeta för ständiga förbättringar
Delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten

Dina kvalifikationer
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring
Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem

För att lyckas i uppdraget ser vi att du som person är analytisk och ansvarstagande
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7 april
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna.Perjons@Bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiassistent till HSB Göteborg

Läs mer Mar 25
Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu – våra medarbetare. Söker du nästa utmaning i arbetslivet, samt vill vara med på resan mot framtidens goda boende? Då kanske du är vår näste Ekonomiassistent!
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid till och med december 2025. Vi ser gärna att du kan tillträda tjänsten så snart som möjligt, gärna i början av april. Det finns möjlighet till semester enligt överenskommelse under juni eller slutet av augusti men inte under vecka 28-32.
Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att hantera leverantörsfakturor för HSB Göteborg och våra kunder. Arbetsuppgifterna innebär kontering och löpande administration av leverantörsreskontran. I tjänsten ingår även hantering av kundreskontra i form av fakturering och bokföring av inbetalningar.
Du ska även hantera ärenden i ärendehanteringssystemet och svara på frågor från kund.
Arbetsuppgifterna kan komma att breddas ytterligare efter hand och då hantera delar av övriga sedvanliga arbetsuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra.
Kvalifikationer
Du har som lägst eftergymnasial ekonomisk utbildning samt erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Vi tror att du har arbetat några år på en ekonomiavdelning och är därmed van att arbeta i olika ekonomisystem. Vi arbetar i Vic.ai och UERP (tidigare Agresso). Om du har erfarenhet av dessa system är det ett extra plus. Officepaketet ser vi som en självklarhet att du behärskar.
Arbetet kräver att du har ett gott siffersinne och är kvalitetsmedveten.
Personliga egenskaper
HSB Göteborg utgår ifrån en stark värdegrund där vi erbjuder en trygg, stimulerande och utvecklingsorienterad arbetsplats där du som medarbetare värdesätts som den viktiga tillgång och framtidsresurs du är. Våra värderingar vilar på ETHOS: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.
Vi förutsätter att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem. För att trivas i tjänsten krävs att du är strukturerad, självgående, serviceminded samt gillar att arbeta i team. Vi är en relativt liten grupp på 10 personer som jobbar tätt ihop vilket ställer krav på dig som lagspelare.
Viktigt för rollen är att Du har hög integritet och hanterar information från företaget och medarbetare med förtroende.
Vi erbjuderSom medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB.

Vi ger dig möjligheterna att utvecklas, men det är du själv som har ansvaret att förvalta dem. Som medarbetare på HSB Göteborg agerar du professionellt och kundfokuserat i alla sammanhang. Hjälper du oss att skapa mervärde för våra medlemmar och dessutom är en schysst kollega tror vi på ett långt och givande samarbete med dig.

Vi är som alla andra noga med att du har rätt erfarenhet på pappret. Men ännu viktigare är att du har rätt förhållningssätt, och att du kommer till oss med ett öppet sinne och ambitionen att aktivt vara med och forma HSB Göteborgs framtid.
För att säkerställa att vi upprätthåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare och kunder tillämpar vi drogtestning som en del av vår rekryteringsprocess. Vi på HSB Göteborg har nolltolerans gällande droger och alkohol på arbetsplatsen och testningen är en standardprocedur som används för att säkerställa att våra nya medarbetare är redo att utföra sina arbetsuppgifter på ett säkert och professionellt sätt. Om du har frågor eller oro kring detta, tveka inte att ta kontakt med oss. Vi utför även bakgrundskontroller.
Sista ansökningsdag är den 6 april 2025. Intervjuer sker löpande så tveka inte att ansöka redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer? Kontakta Sara Lundqvist, sara.lundqvist@hsb.se
Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Ekonomi & Inköpsassistent

Läs mer Feb 9
Just nu har du möjligheten att bli en del av ett härligt gäng hos en av våra kunder med placering i Göteborg. Vi söker för deras räkning en Ekonomi & Inköpsassistent.
Vi söker dig som är junior i din karriär och som längtar efter en vardag med stor variation och som uppskattar att vara spindeln i nätet. Tjänsten har störst fokus på ekonomi och inköp, men både inventering, möta gäster och se till att kaffet är varmt kan ingå.
Arbetsuppgifter, ekonomi
Löpande bokföring
Fakturering
Förregistrering av leverantörsfakturor
Hantering och bokning av inbetalningar
Utskick av betalningspåminnelser och säkerställer att kunder betalar i tid
Handläggning av ärenden, t. ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar och avstämningar
Assisterar i bokslutsarbetet
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning

Arbetsuppgifter, inköp
Planerar och utför inköp
Förhandlar med leverantörer och sluter självständigt avtal
Följer upp och säkerställer leverans av rätt produkter i rätt tid
Följer inköpsrutiner och arbetar aktivt för att förbättra leverantörers prestation gällande kvalitet, leveranssäkerhet och kommunikation
Avhjälper och korrigerar inköpsavvikelser samt ser till att dessa kommuniceras internt och externt enligt gällande rutiner
Säkerställer att lagersaldon är korrekta genom månatliga inventeringar
Säkerställer att lagret är kurant och att övriga rutiner kring lagret upprätthålls
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare inköpsstyrning

Vi söker dig som
Har erfarenhet av ovan nämnda uppgifter
YH eller Högskoleutbildning inom ekonomi/inköp
Uppskattar en variationsrik vardag
Är en teamplayer
Självgående
Initiativrik
Flexibel


Om tjänsten: Heltid Kontorstider

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB .

Exportspeditör – Styckegods Väg

Transportsamordnare
Läs mer Apr 25
Nytt
Är du en strukturerad och lösningsorienterad speditör som brinner för export och internationella vägtransporter? Vill du bli en del av ett dynamiskt team i Göteborg? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Om tjänstenSom Exportspeditör hos oss ansvarar du för att planera, boka och administrera exporttransporter av styckegods på väg. Du har en central roll i kontakten med kunder, transportörer och våra partners ute i Europa.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:

Daglig hantering av bokningar och exportdokumentation


Kontakt med kunder, åkerier och agenter


Säkerställa att transporterna sker enligt avtalade villkor och tidsramar


Följa upp och hantera eventuella avvikelser


Bidra till utvecklingen av våra exportprocesser

Vem är du?
Vi söker dig som har:

Erfarenhet av spedition, gärna med fokus på vägtransport och styckegods


God systemvana, gärna erfarenhet av transport- och affärssystem


Flytande svenska och engelska i tal och skrift (ytterligare språkkunskaper är meriterande)


Förmåga att arbeta strukturerat, serviceinriktat och lösningsfokuserat


En positiv attityd och trivs med att arbeta både självständigt och i team

Ansök nu

Projektledare - SBS (Steam boiler service)

Arbetsledare, maskintillverkning, verkstadsprodukter
Läs mer Apr 22
Projektledare Är du en driven och mekaniskt kunnig person som älskar att arbeta praktiskt och i nära samarbete med andra? Vi söker nu en projektledare som vill vara med och driva spännande projekt. Här får du en central roll där du är spindeln i nätet och en nyckelperson för framgångsrika projekt.
Om tjänsten Som projektledare kommer du att ha en viktig funktion i att driva och koordinera projekt från start till mål. Du kommer att säkerställa att projekten genomförs enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av svetsning och andra praktiska mekaniska färdigheter, då detta kan vara en avgörande del av ditt arbete i vissa projekt. Du ska vara en tekniskt kunnig och jordnära ledare som ser behoven innan de ens uppstår och tar beslut med självförtroende. Att ha en god personlighet och vara en lagspelare är också en viktig del av rollen, eftersom du kommer att samarbeta nära både kunder och interna team för att nå framgång i projekten.
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära: • Ledning och uppföljning av projekt • Planering och koordinering av arbetsinsatser • Tätt samarbete med interna och externa parter • Mekaniskt praktiskt arbete i verkstad, svetsning och annat praktiskt arbete vid behov • Ansvara för att säkerställa att arbetet utförs enligt säkerhetsföreskrifter och kvalitetsstandarder • Vara spindeln i nätet som knyter samman alla delar i projektet och ser till att alla arbetar mot samma mål
Vi söker dig som: • Har stor erfarenhet av mekaniskt arbete och gillar att arbeta praktiskt • Har svetskompetens och kan bidra med det praktiska arbetet vid behov • Är tekniskt kunnig och har en naturlig känsla för att se behoven innan de uppstår • Är lösningsorienterad, framåt och modig nog att ta beslut • Har erfarenhet från projektledning eller har vilja och potential att utvecklas i rollen • Har en god samarbetsförmåga och trivs i team • Är flexibel och trivs med att arbeta på olika projektplatser, ibland med övernattning • Har B-körkort då resor till olika projekt ingår i tjänsten
Utöver detta lägger vi stor vikt vid personlighet.
Tjänsten är heltid och dagtid, men eftersom arbetet innebär resor till våra olika projekt kan det även förekomma övernattning vid vissa tillfällen.
SBS erbjuder: • En utvecklande och omväxlande tjänst i en tekniskt avancerad och spännande bransch • Möjlighet att arbeta med duktiga och erfarna kollegor • En dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik • Stöd och möjligheter för vidareutbildning och personlig utveckling
Om SBS (Steam boiler service): SBS har sedan 1969 varit ett företag med inriktning mot ånga/hetvattenpannor samt processindustri. Några exempel: service, underhåll, elångpanna, reservdelsförsäljning, besiktningar, försäljning av både nya och begagnade pannor, uthyrning av mobila pannor, mm.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt framåtsträvande team!

Ansök nu

Processoperatör till ytbehandlande företag

Processoperatör, metallindustri
Läs mer Apr 22
Är du passionerad när det kommer till ytbehandlingstjänster för industrier? Trivs du i en dynamisk miljö där innovation och excellens värderas högt? Kunden är en ledande leverantör av kemisk och elektrolytisk ytbehandling och pulverlackering. Dessutom erbjuder de korrrosionsprovning, konsultation inom ytteknik samt processutveckling inom ytbehandling.
Med en anläggning belägen i Göteborg är de dedikerade till att leverera förstklassiga tjänster till sina kunder.
Arbetsuppgifter:
Kontroll och analys av processparametrar
Utföra kvalitetskontroller av produkter
Fyll och plocka av gods in och ut ur maskinen

Vi ser gärna att du som söker har högt engagemang för service, närvaro och punktlighet. Du ska kunna följa angivna instruktioner och riktlinjer för vårt ledningssystem. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning, alternativt relevant arbetslivserfarenhet från liknande roll.
Kvalifikationer:
Teknisk kompetens och intresse
Erfarenhet av industriprocesser
Flytande svenska, både i tal och skrift

Profil
Noggrann
Självständig
Punktlig
Engagerad
Driv och vilja att utvecklas

Arbetstider: Nattarbete, söndag–torsdag
Om du är redo att påbörja en givande resa med ett företag som värderar din potential och tillväxt, uppmuntrar vi dig att ansöka. 
  
Om WRKFRC
WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.
Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Sökord: ytbehandling, process, operatör, pulverlack, lackering

Ansök nu

C-Chaufför/ kranbilsförare

Kranbilsförare
Läs mer Apr 22
Vi söker nu för vår kunds räkning en kranbilsförare. Arbete innebär distribution av material inom Göteborg och med omnejd.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och har en känsla för prioriteringar. Du träffar företagets kunder och är i många fall ansiktet utåt vilket ställer krav på service och personlighet. I arbete ingår kunna behålla ditt lugn och få dina arbetsuppgifter utförda även i stressiga situationer. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har lätt för att samarbete i teamet.
Krav för tjänsten:
YKB – Yrkeskompetensbevis
C-Körkort
Minst 6 månaders arbetserfarenhet av lastbilsmonterad kran samt utbildning.

  
Om WRKFRC
WRKFRC har med fokus på rätt kandidat på rätt plats supportat tillverkningsindustrin i väst Sverige sedan 2009. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsbolag, vilket betyder att vi följer kollektivavtal och kompetensförtagens stadgar.
Vi är idag cirka 120 konsulter inom området Industri & Logistik och i ständig tillväxt.

Ansök nu

Embedded utvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 22
Är du vass på inbyggda system och sugen på nästa steg?
Vi söker dig som älskar kod, gillar att lösa kniviga problem och vill jobba med andra erfarna utvecklare i agila team. Här får du vara med och skapa smarta lösningar för spännande kunder – alltid med kvalitet, innovation och samarbete i fokus.
Du har troligtvis:

Minst 5 års erfarenhet av utveckling för inbyggda system
God koll på C, C++ eller Rust


Jobbat mot Linux, Android, QNX HyperVisor eller liknande


Vana vid agilt arbetssätt


En civilingenjörsexamen (eller motsvarande)


Flytande svenska och engelska


Ett brinnande intresse för teknik och utveckling


Hos oss får du:

Utmanande projekt och engagerade kollegor


Konkurrenskraftiga, individanpassade villkor


Tydliga utvecklingsmöjligheter


Vill du jobba med några av de bästa, i en miljö där kompetens, gemenskap och nyfikenhet står i centrum? Hör av dig!

Ansök nu

Säljare inom Transport & Logistik

Account manager
Läs mer Apr 17
WRKFRC söker: Säljare inom Transport & Logistik – för kunds räkning
Är du en driven säljare med intresse för transport och logistik? WRKFRC söker nu, för vår kunds räkning, en affärsorienterad säljare som vill vara med och utveckla långsiktiga kundrelationer och skapa skräddarsydda lösningar inom branschen.
Om rollen I rollen som säljare kommer du att vara en nyckelperson i att driva både ny- och merförsäljning inom hela produktportföljen. Ditt fokus kommer att ligga på att:

Aktivt arbeta med prospektering och försäljning till både nya och befintliga kunder


Identifiera affärsmöjligheter och utveckla kundspecifika lösningar


Bygga starka och långsiktiga kundrelationer


Delta i arbete kring avtal och prisjusteringar


Samverka med Sales Manager, Tender-koordinator och produktchefer


Vem söker vi? För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:

Har erfarenhet från logistik, transport eller liknande bransch 


Är en relationsbyggare med starkt affärsfokus


Är strukturerad, stresstålig och har ett genuint servicefokus


Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska – ytterligare språk är ett plus


Har god datorvana, särskilt i MS Office


Motiveras av att arbeta mot mål och leverera resultat


Vad erbjuder vår kund? Du får mer än bara ett jobb – du blir en del av ett engagerat team som värdesätter innovation och samarbete. Dessutom erbjuds:

En dynamisk arbetsmiljö med spännande kundprojekt


Kontinuerlig kompetensutveckling och stöttning från ett erfaret team


Tjänstebil enligt företagets bilpolicy


Friskvårdsbidrag


Konkurrenskraftiga förmåner och goda karriärmöjligheter

Ansök nu