Göteborg: Ekonomiassistent - Humlys Huvudkontor Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent - Humlys Huvudkontor Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-02 // Varaktighet: Heltid

Låt ditt engagemang forma framtiden för utbildning!Lärare, de som bär med sig nyckeln till kunskap och förändring. De har kraften att vägleda och inspirera i en värld som ständigt förändras. Men, vi står inför en utmaning – var tionde lektion i västvärlden leds inte av ordinarie lärare. Istället för att se detta som en belastning på utbildningen, tror vi på att nya influenser kan vara källan till ökat engagemang och motivation hos våra barn och ungdomar. Tillsammans måste vi skapa nya, flexibla lösningar för att se till att varje lektion räknas.Humly har tagit saken i egna händer och utvecklat en digital plattform som sammanför skolor och förskolor med kompetenta vikarier baserat på skolornas behov och vikariernas styrkor och intressen. Vi är här för att se till att skapa möjligheter och valmöjligheter för våra vikarier.

Om tjänstenHumly söker en ekonomiassistent på heltid till vårt kontor i Göteborg. Du kommer arbeta som understöd till vår ekonomiansvarige med bland annat löpande redovisning och avstämningar, lönehantering samt administrativa uppgifter. Det är en heltidstjänst med start augusti/september 2024. Utgångspunkt för anställningen kommer vara på vårt kontor i Göteborg.
Arbetsuppgifter- Lönekörning för bolagets anställda och vikarier- Hantering och redovisning av leverantörsfakturor och inbetalningar- Löpande redovisning ochavstämningar- Rapportering till myndigheter- Upprättande av intyg till bland annat A-kassan, Försäkringskassan och Kronofogden.- Kontorsadministration

Vi söker dig som- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter- Kan vara tillgänglig senast från och med första september 2024- Meriterande vid erfarenhet av Visma Business och Crona Webb
Som person är du:- Noggrann- Initiativtagande- Strukturerad- Självgående
Du tar med dig kunskap och erfarenhet från tidigare arbete, men som alla andra på Humly bör du utvecklas som person, i din roll och inom ditt område. Det gör du bäst genom att vara nyfiken och ta tag i de utmaningar som dyker upp.

Praktiskt om arbeteStart: Augusti/SeptemberPlats: GöteborgOmfattning: Heltid, vardagarLön: Fast lön enligt överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas, så vänta inte med att skicka ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonom/redovisningsekonom

Läs mer Jun 10
Är du en trygg och driven ekonom som vill ta nästa steg?
Vi söker just nu ekonom till anställning hos kund. 
Flera olika kunder vill nu rekrytera ekonomer, allt från innovativa tillväxtbolag till etablerade koncerner. Har du erfarenhet av redovisning, rapportering eller ekonomistyrning? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Om rollen
Rollen som ekonom kan se olika ut beroende på uppdrag, men gemensamt är att du får arbeta i en viktig och central position där du bidrar till affärsnytta, struktur och insiktsfull analys. Du kan förvänta dig arbetsuppgifter inom områden som:
Löpande redovisning och avstämningar
Månads- och årsbokslut
Rapportering, budget och prognos
Skatte- och momsredovisning
Analys av resultat- och balansräkning
Intern kontroll och förbättring av ekonomiprocesser
Deltagande i projekt, digitaliseringsinitiativ eller ERP-implementationer

Uppdragen varierar i längd, omfattning och komplexitet – vi har behov både för permanenta och interimslösningar.
Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, exempelvis som civilekonom eller motsvarande
Har minst 3 års erfarenhet inom ekonomi eller redovisning
Är självgående och trygg i din kompetens, samtidigt som du gärna samarbetar med andra
Har god systemvana och trivs i miljöer där struktur och utveckling går hand i hand
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift; engelska är ett plus

Meriterande erfarenheter:
Arbetat i koncernmiljö
Erfarenhet av projektredovisning, rapportering enligt K3 eller IFRS
Van vid att arbeta med Fortnox, SAP, Agresso, Visma, Planacy eller liknande system
Intresse för digitalisering och AI-stöd i ekonomiarbete


Låter det intressant?
Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande. Har du frågor om  våra uppdrag? Tveka inte att höra av dig!

Ansök nu

Sommarjobb som ekonomiadministratör till Företag i Göteborg

Läs mer Apr 30
Har du pågående studier inom ekonomi och ett stort sifferintresse? Är du därtill en noggrann och strukturerad person med ett öga för detaljer? Nu söker vår kund efter en ordningsam Ekonomiadministratör för ett sommaruppdrag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader med start i mitten på juni fram till mitten av augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Företaget.
Om företaget
Mer information om vilket kundföretag det gäller får du senast vid en intervju
Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med fakturering och inbetalningshantering kopplat till en av företagets större kunder. Kunden använder ett självfaktureringssystem, vilket innebär att de själva genererar fakturaunderlag som du tar emot, granskar och omvandlar till fullständiga fakturor i företagets interna system. Detta innebär att du skapar motsvarande uppdrag och säkerställer att transaktionerna registreras korrekt för att möjliggöra en smidig matchning i efterföljande redovisningsled. Fakturaunderlag skickas dagligen och behöver hanteras löpande. Arbetet kräver ett kontinuerligt inflöde av registrering och uppföljning, där varje debitering specificeras i detalj och måste hanteras i enlighet med fastställda rutiner.
Utöver fakturering ansvarar du även för krediteringar vid behov samt inläsning och redovisning av inbetalningar, som sker enligt kundens fasta utbetalningsschema flera gånger i veckan. Inbetalningarna kontrolleras och matchas mot tidigare registrerade fakturor och rapporteras därefter vidare till företagets ekonomifunktion för bokföring.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad eller pågående eftergymnasial utbildning innehållande ekonomi eller mattematik
• Arbetslivserfarenhet av ekonomi, samordning eller administration är meriterande
• God dator och systemvana, grundläggande kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
För att vara framgångsrik i denna roll är du en sifferintresserad och mycket noggrann person med stark känsla för ordning och reda. Du arbetar metodiskt och strukturerat, har ett skarpt öga för detaljer och trivs i en roll där ansvarstagande är en självklar del av vardagen. Din lugna och fokuserade arbetsstil bidrar till ett noggrant och pålitligt arbete.

Övrig information
Start: Juni Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse
Utdrag ut belastningsregister är en del av denna process
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-05-30
#Nextgen

Ansök nu

Ekonomiassistent till Moberg Bil // Göteborg?

Läs mer Maj 2
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Och med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en ekonomiassistent som vet att varje stark motor behöver en stabil ekonomi i bakgrunden. Är du redo att ta ansvar för en viktig del av vår ekonomifunktion och bidra till ordning, struktur och utveckling?
Om rollen Hoppa in bakom ratten och gör dig redo för en fartfylld vardag på Moberg Bil! Här handlar det inte om småpengar – vi snackar begagnatmarknad och affärer med tunga prislappar där varje decimal är viktig. Som ekonomiassistent arbetar du tillsammans med två erfarna kollegor, Anna och Monica. Ditt uppdrag? Sköta den löpande bokföringen, fakturering, påminnelsehantering, stämma av bankkonton, hantera leverantörsfakturor och hålla koll på balanskonton. Du hjälper även till vid månads- och årsbokslut, exporthantering (när våra bilar rullar utanför landets gränser) och tar hand om övrig administration som dyker upp längs vägen. Du kommer bland annat att jobba i Fortnox för bokföringen och hantera leverantörsfakturor via fakturahanteringssystemet Medius. Samtidigt är vi mitt uppe i att vässa våra digitala verktyg och arbetsflöden – för hos oss är stillastående inget alternativ. Full gas mot smartare arbetssätt alltså. Är du redo att sätta dig i förarsätet? Vi söker dig som… …är självgående och har ett tydligt driv – du tar gärna initiativ, ser vad som behöver göras och tar ansvar för att få det gjort. Du trivs i en miljö där det händer mycket, men tappar inte strukturen eller noggrannheten längs vägen. Du arbetar metodiskt, organiserat och är van att hålla flera uppgifter igång samtidigt. Hos oss kommer du att vara del i arbetet med att effektivisera och digitalisera våra processer – därför söker vi dig som är nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att ta till dig nya arbetssätt och system. Tillsammans ser vi till att utveckla vår ekonomiavdelning och vässa rutinerna ännu mer. Vi ser att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Några års erfarenhet av ekonomiarbete. Har du erfarenhet från bilbranschen eller som redovisningskonsult blir vi extra nyfikna!
God vana att arbeta i olika system och Microsoft 365
Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Tidigare erfarenhet av löneadministration är meriterande

Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Är du redo att växla upp karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans!
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Moberg Bil // Göteborg?

Läs mer Apr 30
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Och med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en ekonomiassistent som vet att varje stark motor behöver en stabil ekonomi i bakgrunden. Är du redo att hoppa in i ekonomins motorutrymme och se till att siffrorna rullar från första faktura till sista avstämning?
Om rollen Hoppa in bakom ratten och gör dig redo för en fartfylld vardag på Moberg Bil! Här handlar det inte om småpengar – vi snackar begagnatmarknad och affärer med tunga prislappar där varje decimal är viktig. Som ekonomiassistent blir du en nyckelspelare i ett tight team tillsammans med Anna och Monica – två rutinerade kollegor som redan vet hur man håller motorn igång på högvarv. Ditt uppdrag? Ratta den löpande bokföringen, fakturering, påminnelsehantering, stämma av bankkonton, hantera leverantörsfakturor och hålla koll på balanskonton. Du hjälper även till vid månads- och årsbokslut, exporthantering (när våra bilar rullar utanför landets gränser) och tar hand om övrig administration som dyker upp längs vägen.
Du kommer jobba i Fortnox för bokföringen och hantera leverantörsfakturor via fakturahanteringssystemet Medius. Samtidigt är vi mitt uppe i att vässa våra digitala verktyg och arbetsflöden – för hos oss är stillastående inget alternativ. Full gas mot smartare arbetssätt alltså. Är du redo att sätta dig i förarsätet? Vi söker dig som… …tar initiativ, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och som trivs när det händer mycket – utan att tappa noggrannheten längs vägen. Du gillar struktur, är trygg i dina arbetsmetoder och ser utveckling och förändring som naturliga delar av vardagen. Hos oss kommer du vara del i arbetet med att effektivisera och digitalisera våra processer – därför söker vi dig som är nyfiken, lösningsorienterad och som har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och system. Tillsammans ser vi till att driva arbetet framåt och fortsätta vässa våra rutiner. Vi ser att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Några års erfarenhet av ekonomiarbete. Har du erfarenhet från bilbranschen eller som redovisningskonsult blir vi extra nyfikna!
God vana att arbeta i olika system och Microsoft 365
Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Tidigare erfarenhet av löneadministration är meriterande

Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Är du redo att växla upp karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans!
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Ekonomiassistent med kontorsansvar

Läs mer Apr 24
Vi söker en strukturerad och ansvarsfull ekonomiassistent med kontorsansvar till oss på Irisity! Är du en noggrann och självständig person som trivs med varierande arbetsuppgifter och skulle vilja testa på att arbeta på ett börsnoterat scale-up bolag med internationell prägel? Vill du jobba i ett engagerat ekonomiteam i vackra lokaler på huvudkontoret på Lindholmen? Då kan detta vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bland annat:
Löpande bokföring
Fakturering
Leverantörsreskontra och kundreskontra
Uppläggning av nya kunder och leverantörer samt underhåll av befintliga
Rapportering av omsättning på kunder
Betalningar och bokföring av banktransaktioner samt avstämning av bank
Avstämning av vissa balanskonton
Kommunikation med kunder och leverantörer gällande fakturor
Momsrapportering
Kontorsansvar med inköp av kontorsmaterial, fika, frukost m.m.

Vi bedömer att tjänsten är ca 75% ekonomiassistent och 25% kontorsassistent.
Kvalifikationer
För rollen är nedan kvalifikationer meriterande, men det viktigaste för oss är en positiv och engagerad personlighet, så sök även om du inte uppfyller alla kriterier.
Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, gärna med liknande arbetsuppgifter
Grundläggande kunskaper i bokföring och ekonomiska system (vi arbetar i Fortnox)
God datorvana, särskilt i MS Office-paketet (Excel)
God kommunikationsförmåga och servicekänsla
Flytande engelska i tal och skrift

Anställningsform
Tillsvidareanställning med start omgående
Om oss
Irisity är en ledande leverantör av AI-baserad videoanalys. Bolaget utvecklar innovativ mjukvara som uppgraderar vanliga säkerhetskameror till intelligenta sensorer, samtidigt som vi skyddar den personliga integriteten. Irisity har kunder i mer än 90 länder och har aktiv närvaro i Sverige, USA, Ungern, Israel, Singapore, Förenade Arabemiraten, Australien, Argentina, Brasilien, Mexico, Colombia och Storbritannien. Vi verkar genom ett nätverk av återförsäljare, partners, säkerhetsföretag och kameratillverkare globalt. Huvudkontoret ligger i Göteborg.
Ansökan
Skicka din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Humly Edtech AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Humly Edtech AB .

Senior Developer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Dec 6
Before Humly, Kristoffer (CPO) and Gustav (CEO) were college students and substitute teachers, dealing with the same problems many face with agencies: the last-minute work calls, the calls that don’t come, the lack of power or say in your career, and so much more. So they built a home where educators are as important as the job itself. They built Humly, so educators globally can have the power to choose when, where, and how much they work – simply and easily, without hassle. With 23k+teachers across 7.5k+ schools/nurseries and growing, it's fair to say that Humly has turned into growth adventure.
About the RoleThis role requires a balance of technical expertise, leadership skills, and collaborative abilities to drive successful software projects.
As Humly has graduated from Startup to Scale-up, the internal definition of "great" for our engineering efforts changed from "ship quickly" to "deliver well tested, clean and maintainable solutions for scale". As an engineer in our growing team, your responsibility will be to make sure we live up to this transition. Over the years, we have accrued technical debt throughout our platform, and this is limiting our ability to build smarter and more efficient solutions. By contributing with strong experience across the web stack, using your skillsin data modelling, , caching, migrations, API design, API integrations, and service architecture you will ensure that we have a better foundation for the future. The faster you help identify and restructure our legacy code base, the earlier you can shift focus to building interesting and value-creating solutions on top of this improved foundation.
Responsibilities Understand Humly's mission and vision and convert that in to high quality software solutions.
Design, develop, and maintain scalable, secure, and high-performing web applications.
Ensure code quality through rigorous testing, code reviews, and adherence to development best practices.
Collaborate with product owners, designers, and stakeholders to gather and refine requirements.
Contribute to the continuous improvement of team workflows and development processes.
Ensuring that we have good observability,monitor system performance and proactively implement improvements or fixes.
Our tech stack Frontend: React (looking at Solid), Typescript, Material-UI, GraphQL
Backend: Nest.js, Ruby on Rails (legacy), GraphQL, Postgres, Prisma
Infrastructure: Kubernetes, Redis, RabbitMQ, OpenSearch, Prometheus, Jaeger
CI/CD based on GitOps operational framework
Qualifications BA or MS degree in Computer Science, Software Engineering, or related field.
5+ years of professional experience in software engineering with relevant experience in our tech stack.
Confident in most of the concepts listed here: https://roadmap.sh/backend
https://roadmap.sh/software-architect
https://roadmap.sh/sql

Fluent in English.
Located in or around Gothenburg (or willing to relocate)
Exciting things about Humly's product team No sprints, but shaping and cycles: https://basecamp.com/shapeup
Business-focused and data-driven approach to development
Lots of influence in a small and flexible team
Hybrid office model - flexibility with responsibility, ~3 days at the office
International and diverse team
Real impact on quality education - a UN Sustainable Development Goal

Read more about our team here.
How we hireWe evaluate candidates continuously, don't wait - send us your application today!
Intro call- A first casual 30 minute conversation with our CTO about Humly’s short and long-term goals and how those might be related to your personal career goals. This is a good time to discuss deal breakers and concerns you might have upfront.
Technical interview - A 1-hour deep-dive into the craft of software development with a couple of our engineers. We let you describe how you engage with problem solving and you can share your opinions about technical debt, project management, and favourite tech stacks. This is also an opportunity to learn more about what our team enjoys about working at Humly, and ask the hard questions.
CultureInterview- A 1-hour talk with our CTO and one of our founders into your previous experiences and learnings. Share with us your successes and failures and all the permutations in between. The goal is to get to know how what you’ve done before has shaped your perspective about the who/what/why/where/when of what you want to do next.
About Humly
Humly is a digital marketplace matching supply teachers and schools. 70 million teachers are needed globally to reach the 2030 UN sustainable development goals, and Humly is set to solve a piece of that puzzle.Humly has financially strong and active owners in Viking Ventures and Alfvén & Didrikson, and have raised 17 MEUR. We are in a scale-up phase in the UK and have high ambitions. The UK market alone is a 2 billion EUR, and Humly has a first mover advantage.Humly has 80 employees working at our offices in Gothenburg, Sweden and at several sites in the UK. The marketplace has over 5,000 active educators and over 5,000 active schools that each year helps save more than 1,000,000 hours of education.

Ansök nu

Serviceinriktad supportstjärna till Humly

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 31
Älskar du att hjälpa andra, ge förstklassig service och trivs bäst i ett högt tempo? Då är det dig vi söker till vårt supportteam. Ta chansen och gör skillnad för barn och unga - varje dag!
Vår målsättning - att säkerställa att barn och unga får en inspirerande och engagerande utbildning, även när ordinarie pedagog saknas. Humly växer och vi söker nu ytterligare en serviceinriktad kollega till vår support i Göteborg.
På Humly brinner vi för att göra skillnad i skolor och förskolor - varje dag! Vår smarta digitala plattform matchar vikarier och skolor på ett smidigt och flexibelt sätt - utifrån skolans behov och utbildarens kompetens och intressen.
Som supportkoordinator utgör du en viktig del av vårt supportteam och är den första kontaktpunkten för våra vikarier och skolor. I ditt dagliga arbete hanterar du bokningar, tillsätter vikarier samt supporterar i systemfrågor – där snabba lösningar och förstklassig service är nyckeln. Kontakten med våra användare sker via telefon och mejl.
Du ansvarar för att…
Ge snabb och professionell service till skolor och vikarier
Hantera bokningar och administrativa ärenden
Bygga och bibehålla goda relationer med våra vikarier och skolor
Lösa utmaningar på ett smidigt och lösningsfokuserat sätt, utifrån skolors behov samt våra avtal och villkor
Effektivt hantera reklamationer och avvikelser, och genom det bidra till ständig förbättring av våra processer och vårt erbjudande



Vem är du?
Vi söker dig som älskar att arbeta med människor och har en naturlig känsla för service. Du trivs i en fartfylld miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter att göra skillnad.
Mer om dig:
Erfarenhet av kundservice, administration och/eller supportarbete
En fena på att kommunicera och att skapa goda relationer
Strukturerad och lösningsorienterad
En teamplayer med god samarbetsförmåga
Flexibel och prestigelös – du hugger in där det behövs!

** Flytande svenska i tal och skrift är ett krav


Vart och när jobbar du?
Vårt kontor ligger på Von Utfallsgatan i Göteborg, och vi utgår ifrån att arbeta tillsammans på plats. Vi vet dock att livspusslet ibland kräver flexibilitet, så någon dag i veckan kan du jobba hemifrån. Supporten är öppen mellan 06:00 och 18:00, så arbetstiderna kan variera.


Varför Humly?
Vi är ett ungt och snabbväxande företag som drivs av vårt långsiktiga uppdrag – och att ha kul på vägen! Vi värdesätter nyfikenhet, engagemang och samarbete, och vi ser till att du får möjligheten att utvecklas både professionellt och personligt.


Start: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid, vardagar
Lön: Fast lön


Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Analytical Backend Engineer

Backend-utvecklare
Läs mer Okt 11
Before Humly, Kristoffer (CPO) and Gustav (CEO) were college students and substitute teachers, dealing with the same problems many face with agencies: the last-minute work calls, the calls that don’t come, the lack of power or say in your career, and so much more. So they built a home where educators are as important as the job itself. They built Humly, so educators globally can have the power to choose when, where, and how much they work – simply and easily, without hassle. With 23k+teachers across 7.5k+ schools/nurseries and growing, it's fair to say that Humly has turned into growth adventure.
About the RoleAt Humly we nurture a data-informed culture.We measure and analyse constantly. We share the numbers with everyone, and use many metrics to drive our strategy and decisions, small and large.
Metrics and KPI are essential. But not all metrics are equally important. They need hierarchy. To ensure we stay on trackwe have adopted the North Star Metric (NSM) framework and selected a single key metric that best represented the core value our service delivers to our users. Like the guiding North Star , it provides us with direction and focus, helping us align our teams towards long-term growth.
We've come far, but there is a lot more we can do, and we are looking for you that can bring experience and energy to push Humly even further.
Responsibilities Take ownership of our data lake and warehouse setup, ensuring data is ready and available for analytics.
Work towards a future of semantic metrics, providing a clear an unambiguous metric tree.
Work on improving the data integrity, standardisation and denormalisation of our database.
Perform ETL from various data sources, like our core platform, development tools, infrastructure, CRM and more.
Collaborate the rest of the company on how to best visualise and analyse our metrics.
Our tech stack Service orientedarchitecture
Frontend: React, Typescript, Material-UI, Remix, GraphQL
Backend: Nest.js, Ruby on Rails, GraphQL, Postgres
Infrastructure: Kubernetes, RabbitMQ, OpenSearch, Prometheus, Jaeger
CI/CD based on GitOps operational framework
Qualifications BA or MS degree in Computer Science, Software Engineering, or related field.
5+ years of professional experience in software architecture and development using Python and.
Experience working with data warehouses, star schemas, ML/stat models
Confident in exploratory data analysis and visualisation
Fluent in English.
Located in or around Gothenburg (or willing to relocate)
Exciting things about Humly's product team No sprints, but shaping and cycles: https://basecamp.com/shapeup
Business-focused and data-driven approach to development
Lots of influence in a small and flexible team
Hybrid office model - flexibility with responsibility, ~3 days at the office
International and diverse team
Real impact on quality education - a UN Sustainable Development Goal
How we hire
We evaluate candidates continuously, don't wait - send us your application today!
Intro call- A first casual 30 minute conversation with our CTO about Humly’s short and long-term goals and how those might be related to your personal career goals. This is a good time to discuss deal breakers and concerns you might have upfront.
Assignment or Reference case- A way for you to show us your experience hands on.
Technical interview - A 1-hour deep-dive into the craft of software development with a couple of our engineers. We let you describe how you engage with problem solving and you can share your opinions about technical debt, project management, and favourite tech stacks. This is also an opportunity to learn more about what our team enjoys about working at Humly, and ask the hard questions.
CultureInterview- A 1-hour talk with our CTO and one of our founders into your previous experiences and learnings. Share with us your successes and failures and all the permutations in between. The goal is to get to know how what you’ve done before has shaped your perspective about the who/what/why/where/when of what you want to do next.
About Humly
Humly is a digital marketplace matching supply teachers and schools. 70 million teachers are needed globally to reach the 2030 UN sustainable development goals, and Humly is set to solve a piece of that puzzle.Humly has financially strong and active owners in Viking Ventures and Alfvén & Didrikson, and have raised 17 MEUR. We are in a scale-up phase in the UK and have high ambitions. The UK market alone is a 2 billion EUR, and Humly has a first mover advantage.Humly has 80 employees working at our offices in Gothenburg, Sweden and at several sites in the UK. The marketplace has over 5,000 active educators and over 5,000 active schools that each year helps save more than 1,000,000 hours of education.

Ansök nu

Lärarvikarier

Grundlärare, förskoleklass och 1-3
Läs mer Dec 17
Är du redo att ta kontrollen över din framtid och skapa din egen karriär inom förskola och skola?
Välkommen till Humly, Sveriges största digitala marknadsplats för vikarier, skolor och förskolor. Med över 3000 vikarier landet runt är vi stolta över att kunna erbjuda fantastiska möjligheter till de som är redo att göra skillnad i barns och ungdomars liv.
Med hjälp av vår egenutvecklade app ger vi DIG full kontroll. Leta efter lediga jobb, både kortare och längre uppdrag, och välj dem som passar just ditt liv och dina intressen. Och oroa dig inte, om ett uppdrag inte känns rätt, är det bara att tacka nej. Din frihet och flexibilitet är vårt löfte till dig.
I vår app får du även en översiktlig kalendervy för att hålla koll på ditt schema. Snabba justeringar kring tillgänglighet? Inga problem! Att ställa in dina intressen och preferenser? Enkelt och smidigt. På så vis matchar vi dig med de jobb som passar dig bäst. Och ja, möjligheterna är nästintill oändliga!
Hos Humly värderar vi utveckling - både vår egen och din. Ditt engagemang, dina idéer och din kreativitet bidrar till att göra Humly till en dynamisk och inspirerande arbetsplats. Vi tror på en stark gemenskap där alla har en viktig roll.
Våra förväntningar på dig:
Du har avslutad gymnasieexamen
Du har inlett studier på eftergymnasial nivå och/eller har annan relevant erfarenhet tillsammans med barn och ungdomar såsom engagemang inom idrottsföreningar eller liknande ungdomsverksamhet
Du har tillräckliga kunskaper för att kunna undervisa i svenska
Du bor inom rimligt avstånd från våra samarbetsskolor i och runt Göteborgs kommun



Så, är du redo att göra en insats? Att forma framtiden samtidigt som du formar din egen? Kom och bli en del av Humly-familjen och upptäck glädjen och friheten med att vara vikarie på dina egna villkor.
Ansök nu och låt oss tillsammans skapa en ljus framtid, ett klassrum i taget. Vem vet, ditt nästa äventyr kanske bara är ett klick bort!
Kom och bli en del av Humly - där varje vikarie är en hjälte.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Förskolevikarier

Barnskötare
Läs mer Dec 17
Är du redo att ta kontrollen över din framtid och skapa din egen karriär inom förskola och skola?
Välkommen till Humly, Sveriges största digitala marknadsplats för vikarier, skolor och förskolor. Med över 3000 vikarier landet runt är vi stolta över att kunna erbjuda fantastiska möjligheter till de som är redo att göra skillnad i barns och ungdomars liv.
Med hjälp av vår egenutvecklade app ger vi DIG full kontroll. Leta efter lediga jobb, både kortare och längre uppdrag, och välj dem som passar just ditt liv och dina intressen. Och oroa dig inte, om ett uppdrag inte känns rätt, är det bara att tacka nej. Din frihet och flexibilitet är vårt löfte till dig.
I vår app får du även en översiktlig kalendervy för att hålla koll på ditt schema. Snabba justeringar kring tillgänglighet? Inga problem! Att ställa in dina intressen och preferenser? Enkelt och smidigt. På så vis matchar vi dig med de jobb som passar dig bäst. Och ja, möjligheterna är nästintill oändliga!
Hos Humly värderar vi utveckling - både vår egen och din. Ditt engagemang, dina idéer och din kreativitet bidrar till att göra Humly till en dynamisk och inspirerande arbetsplats. Vi tror på en stark gemenskap där alla har en viktig roll.
Våra förväntningar på dig:
Du har avslutad gymnasieexamen
Du har inlett studier på eftergymnasial nivå och/eller har annan relevant erfarenhet tillsammans med barn och ungdomar såsom engagemang inom idrottsföreningar eller liknande ungdomsverksamhet
Du har tillräckliga kunskaper för att kunna undervisa i svenska
Du bor inom rimligt avstånd från våra samarbetsskolor i och runt Göteborgs kommun



Så, är du redo att göra en insats? Att forma framtiden samtidigt som du formar din egen? Kom och bli en del av Humly-familjen och upptäck glädjen och friheten med att vara vikarie på dina egna villkor.
Ansök nu och låt oss tillsammans skapa en ljus framtid, ett klassrum i taget. Vem vet, ditt nästa äventyr kanske bara är ett klick bort!
Kom och bli en del av Humly - där varje vikarie är en hjälte.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Senior Backend Developer

Backend-utvecklare
Läs mer Jun 24
Before Humly, Kristoffer (CPO) and Gustav (CEO) were college students and substitute teachers, dealing with the same problems many face with agencies: the last-minute work calls, the calls that don’t come, the lack of power or say in your career, and so much more. So they built a home where educators are as important as the job itself. They built Humly, so educators globally can have the power to choose when, where, and how much they work – simply and easily, without hassle. With 23k+teachers across 7.5k+ schools/nurseries and growing, it's fair to say that Humly has turned into growth adventure.
About the RoleAs Humly has graduated from Startup to Scale-up, the internal definition of "great" for our engineering efforts changed from "ship quickly" to "deliver well tested, clean and maintainable solutions for scale". As a data-focused Backend engineer in the team, your responsibility will be to make sure we live up to this transition. Over the years, we have accrued technical debt throughout our platform, and this is limiting our ability to take on higher traffic load and to build smarter and more efficient solutions. By contributing with strong experience in data modelling, , caching, migrations, API design, API integrations, and service architecture you will ensure that we have a better foundation for the future. The faster you help identify and restructure our legacy code base, the earlier you can shift focus to building interesting and value-creating solutions on top of this improved foundation. This could include anything from ML-driven matching algorithms to efficient data pipelines and analytics services.
Responsibilities Take ownership of our matching service
Work on improving the data integrity, standardisation and denormalisation of our database
Work with and improve our 3rd party integrations, like Hubspot, Google Maps, TravelTime, Staffology and many more
Collaborate with our data scientist on our datalake and analytics platform
Ensuring that we have good observability and test setups for the integrations
Our tech stack (reasonable) microservice architecture
Frontend: React, Typescript, Material-UI, Remix, GraphQL
Backend: Nest.js, Ruby on Rails, GraphQL, Postgres
Infrastructure: Kubernetes, UpCloud, RabbitMQ, OpenSearch, Prometheus, Jaeger
CI/CD based on GitOps operational framework
Qualifications BA or MS degree in Computer Science, Software Engineering, or related field.
5+ years of professional experience in software architecture and development using Node.js, TS and .
Confident in most of the concepts listed here: https://roadmap.sh/backend
https://roadmap.sh/software-architect
https://roadmap.sh/sql

Fluent in English.
Located in or around Gothenburg (or willing to relocate)
Exciting things about Humly's product team No sprints, but shaping and cycles: https://basecamp.com/shapeup
Business-focused and data-driven approach to development
Lots of influence in a small and flexible team
Hybrid office model - flexibility with responsibility, ~3 days at the office
International and diverse team
Real impact on quality education - a UN Sustainable Development Goal
How we hire
We evaluate candidates continuously, don't wait - send us your application today!
Intro call- A first casual 30 minute conversation with our CTO about Humly’s short and long-term goals and how those might be related to your personal career goals. This is a good time to discuss deal breakers and concerns you might have upfront.
Technical interview - A 1-hour deep-dive into the craft of software development with a couple of our engineers. We let you describe how you engage with problem solving and you can share your opinions about technical debt, project management, and favourite tech stacks. This is also an opportunity to learn more about what our team enjoys about working at Humly, and ask the hard questions.
CultureInterview- A 1-hour talk with our CTO and one of our founders into your previous experiences and learnings. Share with us your successes and failures and all the permutations in between. The goal is to get to know how what you’ve done before has shaped your perspective about the who/what/why/where/when of what you want to do next.
About Humly
Humly is a digital marketplace matching supply teachers and schools. 70 million teachers are needed globally to reach the 2030 UN sustainable development goals, and Humly is set to solve a piece of that puzzle.Humly has financially strong and active owners in Viking Ventures and Alfvén & Didrikson, and have raised 17 MEUR. We are in a scale-up phase in the UK and have high ambitions. The UK market alone is a 2 billion EUR, and Humly has a first mover advantage.Humly has 80 employees working at our offices in Gothenburg, Sweden and at several sites in the UK. The marketplace has over 5,000 active educators and over 5,000 active schools that each year helps save more than 1,000,000 hours of education.

Ansök nu