Göteborg: Leg Arbetsterapeut sökes till sommaruppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Leg Arbetsterapeut sökes till sommaruppdrag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-06 // Varaktighet: Heltid

Om uppdraget: 
Dedicare söker Leg.arbetsterapeut till Västra Götaland!   

Placering: Göteborg, V.29, V.30 och V.31
Arbetstider: 50%. Helst måndagar, onsdagar och fredagar,
Arbetsuppgifter:   Handrehabilitering, psykisk hälsa, bostadsanpassningar och förskrivning av hjälpmedel. Nedsatt aktivitets- och arbetsförmåga bedömningar och finna nya strategier och lösningar på hur patientens vardag ska fungera och bli hållbar. Målet är att patienten skall kunna utföra de dagliga aktiviteter som känns meningsfulla utifrån dess egna resurser. För patienter som inte har möjlighet att komma in till  mottagningen behöver du även utföra hembesök. En del besök kan även ske via videosamtal,


Förmåner 
Dedicare erbjuder hög ersättning, rekryteringsbonus, reseersättning, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension enligt ITP-planen. Du kommer att ha nära kontakt med din Konsultchef som erbjuder dig ett tryggt och nära samarbete före, under och efter uppdraget. Du kan själv välja om du vill vara anställd eller arbeta som underkonsult. 

Kvalifikationer Leg. Arbetsterapeut med minst tre års yrkeserfarenhet
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 
Erfarenhet från liknande verksamhet är meriterande
Personliga egenskaper
God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo.

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten var vänlig och kontakta kontaktpersonen för denna annons. På vår hemsida presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsterapeut

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsterapeut.

Leg Arbetsterapeut

Läs mer Jan 28
Om oss
Capio Rehab Selma är en del av Capio Närsjukvård. För oss är det viktigt att bedriva vård som kännetecknas av hög kvalitet med bra service och gott bemötande.
Rehabmottagningen öppnade sina portar under januari 2020. Vi har sedan dess utökat verksamheten. 2024 byggde vi ut våra lokaler ytterligare med nya fina behandlingsrum, gruppträningssal och nytt gym.
Capio Rehab bygger på den lokala enhetens självstyre vilket möjliggör engagemang och delaktighet från medarbetare. Detta leder i sin tur till korta beslutsvägar samtidigt som det finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi har många rehabiliteringsmottagningar inom organisationen och det finns därigenom ett gott kollegialt stöd och möjlighet till kompetens-, erfarenhet- och idéutbyte.
Din roll
Vi söker dig som Arbetsterapeut till Capio Rehab Selma!Hos oss driver du din patientmottagning självständigt med undersökningar, bedömningar och behandlingar av patienter.
Om du är intresserad finns det även möjlighet för dig att leda gruppverksamhet för våra patienter. I dagsläget erbjuder vi Artrosskola, Yoga, Kol-träning och balansträning som gruppbehandling/gruppträning och vi är alltid öppna för nya idéer för gruppbehandling.
Vi är måna om att skapa delaktighet och utvecklingsmöjligheter för dig som arbetar hos oss och arbetar därför aktivt för att säkerställa att våra medarbetare har rätt och god kompetens för det arbete de utför.
Vi erbjuder dig
Att få arbeta tillsammans med oss i vårt team som idag består av sju fysioterapeuter och en arbetsterapeut i nybyggda fräscha lokaler mitt på Selma Lagerlöfs torg. Enheten ligger i anslutning till vårdcentralen Capio Vårdcentral Selma, vilket möjliggör ett nära samarbete med vårdcentralens personal vid behov.En tjänst hos oss innebär även:• Kompetensutveckling, både internt och externt• Möjlighet till träning på arbetstid en gång i veckan• Kollektivavtal• Friskvårdsbidrag• Frukost varje fredag• En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandraOm dig
Tjänsten hos oss passar dig som ser dig själv som en lagspelare, är legitimerad arbetsterapeut och är trygg både i person och i din profession samt har ett flexibelt, patientfokuserat arbetssätt med en god empatisk förmåga.
Då vi utför hembesök för de patienter som inte kan ta sig till mottagningen behöver du ha körkort B. Vi ser gärna att du har erfarenhet av mottagningsarbete och ifall du arbetat inom primärvård tidigare är det meriterande.

Publicerat: 2025-01-28
Sista ansökningsdag: 2025-03-28

Ansök nu

Arbetsterapeut

Läs mer Jan 9
Passionerad Arbetsterapeut med fokus på individens utveckling!


Vill du vara en del av en verksamhet som hjälper människor att hitta sin väg till arbetslivet eller utbildning? Arbetslivsresurs arbetar med att minska arbetslösheten och bryta utanförskap genom att erbjuda vägledning och stöd. Nu söker vi en engagerad arbetsterapeut som vill göra skillnad!


Om tjänsten


I din roll som arbetsterapeut kommer du att arbeta inom Arbetsförmedlingens tjänst Steg till arbete. Du hjälper arbetssökande, med eller utan funktionsnedsättningar, att kartlägga och pröva sina förutsättningar i verkliga arbetssituationer. Du får chansen att arbeta både i grupp och enskilt och vara en viktig del av våra deltagares resa mot arbete eller utbildning.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


Samordna och genomföra bedömningar av arbetsförmåga



Handleda deltagare och kartlägga deras arbetsförutsättningar



Observera och sammanställa utredningar i skriftliga rapporter



Stödja deltagare att hitta rätt yrkesväg och arbetsplats



Hantera den administration som tillhör uppdraget



Bidra till utvecklingen av vår verksamhet



Säkerställa deltagarnöjdhet genom hela processen



Vem söker vi?


Du är legitimerad arbetsterapeut och van vid att arbeta med verktyg som MOHOST, DOA, WRI, AWC och AWP. Men det som verkligen driver dig är din nyfikenhet på människor och din förmåga att se deras potential. Du är lyhörd, analytisk och bra på att läsa mellan raderna för att identifiera kreativa lösningar anpassade till varje deltagares unika situation.


Vi ser också att du har en god förståelse för arbetsmarknaden, både på nationell och lokal nivå, och att du trivs med att kombinera strukturerat administrativt arbete med personligt stöd. Om du kan förena dessa kompetenser erbjuder vi dig en möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv.


Vad vi erbjuder:


Utmanande och varierade arbetsdagar



Stöttande och positiva kollegor



Stor tillit till din kompetens och självständighet
En arbetsplats med högt i tak och starkt samarbete



Möjligheten att påverka och hjälpa människor mot sysselsättning



Tjänsten kan anpassas till hel- eller deltid, med flexibel anställning. Lön och tillträde enligt överenskommelse.


Om oss


Arbetslivsresurs, en del av Arenakoncernen, har en stark vision om att stärka och utveckla människor till att nå sin fulla potential. Med bred expertis och gedigen erfarenhet stöttar vi individer på deras väg till arbetslivet. Läs gärna mer om vår verksamhet på vår hemsida: www.arbetslivsresurs.se


Varmt välkommen med din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!

Ansök nu

AvAsta söker Arbetsterapeut - Sisjödal Äldreboende

Läs mer Feb 3
Vill du vara med på vår resa mot ett samhälle där alla har möjligheten att leva ett meningsfullt liv?

Beskrivning
Om AvAsta
AvAsta är ett nästan 70 år gammalt familjeföretag som utvecklats med värderingarna: att via kvalitet, kompetens, omtanke, engagemang och glädje höja livskvaliteten för människor som behöver vård och omsorg.

AvAsta är en innovativ välfärdsaktör som drivs av viljan att hitta nya lösningar för att skapa en högre standard för omsorgen, därför är vi dedikerade att skapa en högre livskvalitet för alla som bor på våra boenden. AvAsta erbjuder idag äldreboenden och individanpassade boenden för vuxna med funktionsvariationer.

AvAsta är inne i en expansiv fas och nu söker vi fler medarbetare som vill vara med och förstärka vårt team på AvAsta – Sisjödal i Göteborg.


Det här kan vi på AvAsta - Sisjödal erbjuda dig:
- Vi erbjuder arbetskläder
- Friskvårdsbidrag på 3000 kr
- Förmånscykel till alla våra medarbetare!
- Rabatterat pris på träningskort från flera olika gymkedjor som bland annat SATS, Nordic Wellness och STC
- Självklart har vi även kollektivavtal



Verksamhetsbeskrivning - Sisjödal

AvAsta – Sisjödal är ett modernt vård- och omsorgsboende för personer i behov av vård och omsorg dygnet runt. I början av 2021 öppnade vårt nybyggda äldreboende i det nya området Sisjödal som ligger i Askim, Göteborg. Vi på Sisjödal drivs av tanken att åldrande inte skall begränsa möjligheten till ett attraktivt boende och ett meningsfullt liv. Här skall man känna sig trygg och kunna njuta livet till fullo.

Verksamheten leds av en verksamhetschef med understöd av enhetschefer. Verksamheten har tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Bolaget har även ramavtal.

Är du en driven legitimerad arbetsterapeut som är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt? Vi söker nu en person som kommer ingå i ett team tillsammans med fysioterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. 

Våra kärnvärden är: kvalitet, kompetens, respekt, ansvar, engagemang och glädje. Dessa fungerar som riktlinjer för allt vi gör, för hur vi förhåller oss till varandra, personal och boenden.

Arbetsuppgifter
Söker du ett jobb som är roligt och stimulerande, och där du kan göra skillnad i personers vardag? Som arbetsterapeut kan du verkligen göra skillnad!

Våra hyresgästers behov av hälso- och sjukvård varierar från att vara förebyggande till behov av avancerad sjukvård, vilket leder till ett varierat och omväxlande arbete. Vården vi ger utgår från personcentrerad vård och omsorg, vilket bygger på den enskildes behov och önskemål. 

I rollen som arbetsterapeut kommer du arbeta både självständigt och i team tillsammans med en fysioterapeut. Du kommer att ha eget ansvar för att utföra arbetsterapibaserade insatser inom äldreomsorgen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sina fysiska, kognitiva och sociala förmågor. Ofta innebär det att du gör bedömningar och anpassar vardagsmiljön. Dialog med anhöriga är en naturlig del av din arbetsdag. Du får handleda dina kollegor i bland annat rehabiliteringsinsatser, förhållningssätt och förflyttningsteknik. Tjänsten ställer krav på tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen.

Arbete är förlagt dagtid måndag-fredag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet under rekryteringen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

- Är legitimerad arbetsterapeut
- Ser möjligheter och har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor.
- Kan arbeta självständigt, kan göra egna bedömningar och fatta välgrundade beslut under tidspress.
- Är ansvarsfull och strukturerad som person
- Har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen
- Har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att jobba i team samt stötta kollegor
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Från Enhetschef:

Jag tror på ett närvarande ledarskap med tydlig kommunikation och ömsesidigt förtroende. Jag står för ett arbetsklimat präglat av samarbete, ansvarstagande och glädje.

Med hjälp av ett öppet klimat och transparens kan vi tillsammans som ett lag nå våra gemensamma mål.

Från dig som medarbetare förväntar jag mig engagemang och en vilja att förändra och förbättra.


Villkor
Eftersom vi värnar om vår personal och hyresgästers säkerhet tillämpar vi slumpvisa drog- och alkoholtester samt uppvisande av belastningsregister.  Vi främjar en rökfri arbetsplats.

Med hänsyn till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post. Vänligen skicka din ansökan genom vårt rekryteringsverktyg, Varbi.

Välkommen in med din ansökan redan idag, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Ansök nu

Timvikarierande arbetsterapeut till vårt härliga rehabteam i Göteborg

Läs mer Jan 31
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Vill du vara del i vår nya HSL-organisation där vi brinner för kvalitet och engagemang så kan detta vara något för dig. Vi växer och får fler uppdrag i hela Göteborg och behöver stärka upp med stabila och flexibla timvikarier.
Är du intresserad av att jobba inom äldreomsorg med stöd av ett stort team arbetsterapeuter och fysioterapeuter? Då ska du läsa vidare. Attendos rehabteam består idag av ett kompetent gäng på 9 personer, både arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster som idag arbetar både individuellt men även gemensamt, både över professionerna samt inom rehab.
Ett samarbete med sjuksköterskor och omvårdnadspersonal i team är ett naturligt inslag i arbetet. Vårt mobila team besöker särskilda boenden för äldre i Göteborg med omnejd.
Beskrivning av tjänsten
Som arbetsterapeut i vårt mobila rehabteam är det ett krav att du är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Vi arbetar med individuell introduktion. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Som timvikarie täcker du upp när teamet behöver förstärkning, det kan gälla enstaka dagar och längre perioder som exempelvis under sommaren eller föräldraledigheter.
Vi har uppdrag i hela Göteborg, så tjänsten kräver att man är flexibel.
Som stöd har du din närmaste chef samt ett stort härligt team med kompetenta kollegor samt tydliga arbetssätt och rutiner att följa.
Timvikarie anställning
Körkort B är ett krav
Ett flexibelt arbete med utvecklingsmöjligheter
Arbetstider måndag-fredag 08:00-16:00 eller enligt överenskommelse
Tillträdesdatum enligt överenskommelse
Ett arbete där du gör verklig skillnad och gedigen arbetslivserfarenhet inom privat omsorg
Ett socialt arbete med många kundkontakter och engagerade kollegor
Stora möjligheter till utveckling och karriärvägar inom Attendo, ett av Nordens störas omsorgsbolag.
Kollektivavtal

Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!
Du vill ha ett flexibelt arbete där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad, flexibel och ansvarsfull person som brinner för att hjälpa andra. Du vill vara en del i ett engagerat gäng med härliga kollegor som stöttar varandra och ser till att trivas på jobbet!Det här kan vi erbjuda dig
Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+.
Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller
Utbildningar
Utvecklingsmöjligheter
Karriärvägar
Personalförmåner
Trygga anställningsvillkor
Digitala arbetsverktyg
Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete
Platt organisation med korta beslutsvägar

Om rekryteringsprocessen
Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
Om Attendo
Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst.
Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje.
Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

Ansök nu

Timvikarierande arbetsterapeut till vårt härliga rehabteam i Göteborg

Läs mer Jan 30
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Vill du vara del i vår nya HSL-organisation där vi brinner för kvalitet och engagemang så kan detta vara något för dig. Vi växer och får fler uppdrag i hela Göteborg och behöver stärka upp med stabila och flexibla timvikarier.
Är du intresserad av att jobba inom äldreomsorg med stöd av ett stort team arbetsterapeuter och fysioterapeuter? Då ska du läsa vidare. Attendos rehabteam består idag av ett kompetent gäng på 9 personer, både arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster som idag arbetar både individuellt men även gemensamt, både över professionerna samt inom rehab.
Ett samarbete med sjuksköterskor och omvårdnadspersonal i team är ett naturligt inslag i arbetet. Vårt mobila team besöker särskilda boenden för äldre i Göteborg med omnejd.

Beskrivning av tjänsten
Som arbetsterapeut i vårt mobila rehabteam är det ett krav att du är legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Vi arbetar med individuell introduktion. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Som timvikarie täcker du upp när teamet behöver förstärkning, det kan gälla enstaka dagar och längre perioder som exempelvis under sommaren eller föräldraledigheter.
Vi har uppdrag i hela Göteborg, så tjänsten kräver att man är flexibel.
Som stöd har du din närmaste chef samt ett stort härligt team med kompetenta kollegor samt tydliga arbetssätt och rutiner att följa.
Timvikarie anställning
Körkort B är ett krav
Ett flexibelt arbete med utvecklingsmöjligheter
Arbetstider måndag-fredag 08:00-16:00 eller enligt överenskommelse
Tillträdesdatum enligt överenskommelse
Ett arbete där du gör verklig skillnad och gedigen arbetslivserfarenhet inom privat omsorg
Ett socialt arbete med många kundkontakter och engagerade kollegor
Stora möjligheter till utveckling och karriärvägar inom Attendo, ett av Nordens störas omsorgsbolag.
Kollektivavtal

Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag!
Du vill ha ett flexibelt arbete där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad, flexibel och ansvarsfull person som brinner för att hjälpa andra. Du vill vara en del i ett engagerat gäng med härliga kollegor som stöttar varandra och ser till att trivas på jobbet!Det här kan vi erbjuda dig
Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+.
Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller
Utbildningar
Utvecklingsmöjligheter
Karriärvägar
Personalförmåner
Trygga anställningsvillkor
Digitala arbetsverktyg
Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete
Platt organisation med korta beslutsvägar

Om rekryteringsprocessen
Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
Om Attendo
Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst.
Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje.
Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Dedicare Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Dedicare Sverige AB .

Socialsekreterare inom Barn och unga i Västra Götaland

Socionom
Läs mer Feb 3
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med 3 års erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga till uppdrag i Västra Götalands län. 

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Socionomkonsult inom LSS sökes Västra Götaland

Socialsekreterare
Läs mer Dec 17
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som har minst tre års erfarenhet som socialsekreterare inom LSS. Du får trygga anställningsvillkor, goda förmåner och en personlig kontakt med din konsultchef som också är socionom, samtidigt som du kan fokusera på dem som behöver din hjälp. Vi har flera uppdrag i Västra Götaland och som konsult väljer du själv var du vill arbeta och i vilken omfattning. Vi har uppdrag både på heltid och deltid. Som konsult hos Dedicare kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa. Vi skräddarsyr uppdraget efter dina önskemål. 
Som socionomkonsult är det viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig snabbhet och effektivitet liksom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som varit verksamt sedan 1996 och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, psykologer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn.
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:
-                           Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning, friskvårdsbidrag är en självklarhet.
-                           Du får en lön som är synonym med dina prestationer.
-                           Du får personlig och nära kontakt till din chef.
-                           Du får möjlighet till utveckling och därtill stöttning av din chef på vägen.
-                           Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens.
 
Vill du bli en av oss?
Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information!
Vi håller intervjuer löpande.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Dedicare söker kundansvariga till Särnmark Assistans

Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg
Läs mer Jan 2
Kundansvariga till Särnmark Assistans

Dedicare har fått det fina uppdraget att rekrytera Särnmark Assistans två nya kundansvariga till Göteborg

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Särnmark är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har Särnmark utökat sina affärsområden och Särnmark erbjuder idag sina kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Särnmark har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar löftet ”ett bättre liv” till våra kunder.

Är du Särnmarks nästa kundansvarig?

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.
Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är Särnmarks främsta drivkraft.
Kunderna blir fler och fler och nu ska Särnmark starta i gång ett nytt kontor i Göteborg. Därför letar vi nu efter två stycken kundansvariga till det nya kontoret.

Arbetsuppgifter

Då Särnmark nu skall starta i gång sitt nya kontor i Göteborg söker man nu två kundansvariga med drivkraft och hunger att vara först på plats.
Som kundansvarig på Särnmark har du en stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation.
Som kundansvarig i Göteborg skall du arbeta aktivt för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!
I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal assistansuppdrag där man agerar som ”spindeln i nätet”.
En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas systematiska arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll mm.
Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.
I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Särnmark ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta.
Resor för att besöka kunder och andra kontor kan förekomma. Det finns möjlighet till hybridarbete i viss omfattning efter samråd med ansvarig chef.

Vem är du
Särnmark söker dig som har adekvat utbildning eller arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen.
Då detta är en uppstart av ett nytt kontor behöver du vara en entreprenör som drivs av handlingskraft. Du motiveras av utmaningen att starta upp, bygga och utveckla verksamheten storleksmässigt och kvalitémässigt.

Genom ett coachande och engagerat ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt.

Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för att starta upp och leda en grupp personliga assistenter.

Övrigt

Rekrytering sker löpande och tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med en provanställning.
Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning.
Lönesättning sker enligt överenskommelse.
Körkort är ett krav.

Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Ansökan

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Svensson på mattias.svensson@dedicare.se eller 0721-421234

Välkommen med din ansökan! 

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se.

Ansök nu

Dedicare söker erfaren biståndshandläggare inom äldreomsorgen

Socialsekreterare
Läs mer Dec 20
Dedicare söker dig som är erfaren biståndshandläggare inom äldreomsorgen till framtida uppdrag i Västra Götaland 

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål?
Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom biståndshandläggning inom äldreomsorgen till framtida uppdrag.

Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.
För detta specifika uppdrag krävs:  Mångårig erfarenhet av biståndshandläggning äldre
Att du kan arbeta självständigt i Treserva 
Självständig handläggning enligt IBIC 
Examen som socionom eller likvärdig utbildning 
Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor och andra profiler inom vård och social omsorg. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.


Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
Du får en lön som är synonym med dina prestationer
Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Välkommen med din ansökan!

Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Dedicare söker erfarna socialsekreterare

Socialsekreterare
Läs mer Dec 20
Dedicare söker erfarna socialsekreterare för framtida konsultuppdrag 

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med minst fem års erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga samt ytterligare myndighetsområde exempelvis vuxen eller biståndshandläggning till kommande uppdrag. 
Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor och andra profiler inom vård och social omsorg. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
Du får en lön som är synonym med dina prestationer
Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Välkommen med din ansökan!

Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Enhetschef till socialförvaltningen i Västra Götaland

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Dec 22
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är erfaren enhetschef och som har god vana i budget-, personal och verksamhetsfrågor i kommunal regi.

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu