Göteborg: Administrativ Koordinator Sales Support ORS

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administrativ Koordinator Sales Support ORS i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-08 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en engagerad Administrativ Koordinator Sales Support ORS för vår kund. I denna centrala administrativa roll kommer du att hantera kundförfrågningar och säkerställa att kunderna får vad de beställt. Vi söker dig som är en kommunikativ lagspelare med en stark affärsförståelse. Rollen som säljsupport passar dig som har tidigare erfarenhet av administration inom SAP. Är Om du är intresserad av administrativt arbete inom försäljningsstöd, kundservice och har ett intresse av att lära dig mer om medicinteknikbranschen, kan det här vara rätt roll för dig.

Huvudsakliga ansvarsområden:

Hantera kundförfrågningar i det administrativa systemet, konfigurera och hantera ändringar i beställningar från kunder.
Övervaka produktens lagerstatus och hålla koll på eventuella leveransproblem till kunder.
Samarbeta med planerings- och marknadsföringsstödsteamet samt föreslå lösningar när potentiella problem uppstår.

Kvalifikationer och erfarenhet:

-Erfarenhet från kundservice, administration eller koordinerande befattning.
-Erfarenhet av att arbeta med SAP, Excel eller andra IT-system.
-En lagspelare med öga för detaljer.
-Kommunicera flytande på svenska och engelska.
-Erfarenhet inom medicinteknik är meriterande.

Övrig information:

Trivs i komplexa situationer och har förmåga att hantera stress under perioder för att möta kundkrav.

Nödvändiga färdigheter:

-Administration
-IT-system
-SAP
-Kundservice
-Excel
-Koordinering

Meriterande färdigheter:

-Medicinteknik

Språk:

-Engelska (Flytande)
-Svenska (Flytande)

Senioritetsnivå: Senior

Tillträde och ansökan
Uppdragsperiod: 15 maj 2024 - 15 maj 2025
Ansökningstiden löper ut: 10 maj 2024
Plats: Göteborg
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent.

Sommarvikariat - Logistikadministratör till DFDS Logistics Contracts

Läs mer Apr 17
Om tjänsten
Vi söker nu en självgående och strukturerad administratör till exportavdelningen på DFDS Logistics Contracts i Arendal. 
I rollen arbetar du med exportlogistik, där du har ansvar för att planera, administrera och följa upp containerleveranser. Arbetet innebär snabba deadlines och du kommer att ha en nyckelroll i att hantera dokumentation, tidslinjer och kommunikation med kunder. Du ingår i ett team om åtta personer där det är högt tempo och stort samarbete.
Tjänsten är ett sommarvikariat med start omgående till och med 31 augusti. Arbetstiderna är förlagda dagtid 07:00–16:00 och arbetsplatsen är belägen i Arendal, Göteborg.
Om dig
Vi söker dig som är en vass administratör med ett gott öga för struktur och planering. Du är självgående, lyhörd och van vid att arbeta mot fasta deadlines. Du är även en trygg kommunikatör som vågar ta egna initiativ och fatta beslut vid behov. Vidare är du också snabblärd, systemvan och van vid att navigera i olika digitala verktyg.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av logistikadministration, spedition eller transportplanering
God svenska och engelska, både i tal och skrift
Systemvan och erfarenhet av att arbeta i Microsoft excel, Sharepoint, Outlook 

Ambulerandekonsult:
Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

Ansök nu

Logistikadministratör för containerexport – omgående start

Läs mer Mar 28
Logistikadministratör till exportavdelningen – heltid över sommaren
Om tjänsten Vi söker nu en självgående och strukturerad administratör till exportavdelningen på DFDS Logistics Contracts i Arendal. Tjänsten är ett heltidsuppdrag med start så snart som möjligt, gärna mitten av april, och sträcker sig till sista augusti – med möjlighet till eventuell förlängning.
I rollen arbetar du med exportlogistik, där du har ansvar för att planera, administrera och följa upp containerleveranser. Arbetet innebär både fasta deadlines och snabba puckar, och du kommer att ha en nyckelroll i att hantera dokumentation, tidslinjer och kommunikation med kunder – främst Volvo samt andra ad hoc-kunder. Du ingår i ett mindre team på åtta personer där det är högt tempo och stort samarbete.
Exempel på arbetsuppgifter: • Administrera transportdokumentation i Sharepoint och Outlook • Skicka handlingar enligt tidskrav från kunder • Planera containerflöden och lastningar • Delta i containerexportplanering • Samverka med flödesansvariga och transportörer
Om dig Vi söker dig som är en vass administratör med ett gott öga för struktur och planering. Du är självgående, lyhörd och van vid att arbeta mot fasta deadlines. Du är även en trygg kommunikatör som vågar ta egna initiativ och fatta beslut vid behov. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet från logistik, men du är snabblärd, systemvan och van vid att navigera i olika digitala verktyg.
Vi ser att du: • Har tidigare erfarenhet av administration • Är systemvan och trygg i Outlook och Sharepoint • Har god svenska och engelska i tal och skrift • Är noggrann, snabb och lösningsorienterad • Har ett intresse för att planera och hålla struktur
Praktisk info: • Plats: Arendal, Göteborg • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar kl. 07:00–16:00 • Period: Mitten av april till sista augusti (möjlig förlängning) • Semester: Behovet är som störst fram till vecka 29 – vi ser helst att eventuell ledighet efter vecka 30

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com
Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail.
Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Administration

Ansök nu

Junior koordinator / planerare med start omgående

Läs mer Mar 24
Vill du ha en roll där din planering och samarbetsförmåga gör verklig skillnad? Som junior koordinator blir du en nyckelspelare i att styra och optimera teknikers arbete, där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter att påverka. Tillsammans med kollegor ser du till att rätt resurser är på rätt plats, i rätt tid!
Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Företaget är en ledande aktör inom projektering, byggnation och underhåll av nätinfrastruktur i Sverige. De arbetar med att bygga och underhålla tekniskt avancerade kommunikationsnät och är en del av en större koncern med affärsområden som sträcker sig över fibernät, nätverksanslutning och tekniktjänster.
Arbetsuppgifter
Som junior koordinator får du en central roll i att hålla projekt i rullning. Tillsammans med fem andra kollegor planerar, koordinerar och följer du upp arbetet för tekniker i ett specifikt geografiskt område. Ni ser till att rätt tekniker med rätt kompetens är på rätt plats vid rätt tid och att dokumentationen är korrekt för att teknikerna ska kunna göra sitt jobb smidigt och effektivt. Du blir spindeln i nätet mellan tekniker, områdeschefer och kollegor. Din vardag handlar om att balansera resurser, lösa utmaningar i realtid och optimera scheman så att teknikerna har full beläggning under hela arbetsdagen. Utöver daglig planering och uppföljning av start- och sluttider, har du koll på KPI:er och analyserar varför saker inte alltid går som planerat, och ser till att vi blir ännu bättre. Tillsammans med de andra koordinatorerna arbetar du också för att förbättra interna processer och stärka hela organisationens sätt att arbeta.
Tillsammans med andra koordinatorer planerar, koordinerar och följer du upp teknikers arbete i en specifik geografi
Säkerställer rätt tekniker med rätt kompetens är på plats vid rätt tid och att dokumentation är korrekt
Länkar samman tekniker, områdeschefer och kollegor
Balansera resurser, lösa utmaningar i realtid och optimera scheman
Daglig planering och uppföljning av start- och sluttider, KPI:er och analyser
Förbättra interna processer och stärka sättet att arbeta

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad gymnasial utbildning
Erfarenhet av att koordinera, planera eller schemalägga arbete
God dator- och systemvana
Obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift

Vi tror att du som söker tjänsten har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Du är skicklig på att hantera en varierad arbetsbelastning och vet hur du driver dina egna processer framåt. Du har förmågan att agera snabbt, är bekväm med att fatta beslut och ser till att genomföra dem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

HR Support

Läs mer Mar 17
ArbetsuppgifterÄr du i början av din karriär inom HR och letar efter en spännande möjlighet att utvecklas? Vi söker nu en junior HR Support som kommer att fungera som en viktig kontaktpunkt för medarbetare, HR Business Partners och chefer i HR-relaterade ärenden.
Som HR Support kommer du att ge förstklassig support genom att besvara HR-relaterade frågor via telefon och e-post. Du säkerställer att medarbetarna får snabb och korrekt information och arbetar proaktivt för att skapa smidiga självbetjäningslösningar. En del av ditt uppdrag blir att utveckla och underhålla en självbetjäningsportal eller intranät där medarbetarna enkelt kan komma åt HR-tjänster och information, såsom HR-policyer, personalförmåner, lönespecifikationer och uppdatering av personuppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Vara första kontaktpunkt för HR-relaterade frågor från medarbetare, HR Business Partners och chefer.
Besvara frågor via telefon och e-post och säkerställa snabb och professionell service.
Hantera och underhålla information på intranät och andra digitala plattformar.
Säkerställa att medarbetare har tillgång till uppdaterade HR-policyer, program och initiativ.
Stödja i administration kring löner, förmåner och personaluppgifter.


Vi söker dig som Är i början av din karriär och har en utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande.
Har erfarenhet från att stödja i administration kring löner, förmåner och personaluppgifter.
Har grundläggande kunskaper kring HR-policys.
Har goda kunskaper i digitala verktyg och system, gärna erfarenhet av att hantera intranät eller självbetjäningsportaler.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Personliga egenskaper Vi söker en person som är serviceinriktad och har ett genuint intresse för att stödja och hjälpa andra. Du är nyfiken, initiativtagande och har en positiv inställning till problemlösning. Vidare är du flexibel och anpassningsbar, vilket gör att du trivs i en roll där arbetsuppgifterna kan variera. Din förmåga att samarbeta med olika delar av organisationen och bygga goda relationer är en viktig framgångsfaktor i denna roll.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-04-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-09-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Logistikhandläggare till Försvarsmedicincentrum

Läs mer Jun 12
Försvarsmedicincentrum växter och detta är tjänsten för dig som vill utvecklas inom logistik!

Om enheten

Försvarsmedicincentrum (FömedC) stab är indelad i J1-J9 där FömedC valt att gruppera vissa funktioner med naturlig koppling. I staben återfinns kompetens avseende verksamhetsutveckling, produktionsstyrning, övningsplanering, ekonomistyrning, personalstyrning, materielstyrning, uppföljning, metodstöd m.m., operationsledning samt beredskap och nationell insatsverksamhet, vilket gör stabens arbetsuppgifter omväxlande, utvecklande och dynamiska. Logistikhandläggare tillhör FömedC stab och arbetar på logistikavdelningen (J4).  FömedC Logistikhandläggare samordnar Logistiken på FömedC.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Arbetet som Logistikhandläggare på FömedC innebär bland annat att du planerar, leder och genomför uppföljning av logistiken inom eget förband avseende materielunderhåll på förbandets egen materiel. Du kommer också att delta i materielplanering av förbandets behov på kort och lång sikt.

Arbetsuppgifterna omfattar även att du administrerar, rapporterar och följer upp materiel i FM redovisningssystem (LIFT och PRIO).  Arbetet inkluderar att utbilda förbandets personal i ovan nämna delar.

Arbetet innebär samverkan med militära och civila aktörer inom och utanför Försvarsmakten. 

Försvarsmakten växer och arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid.

Kvalifikationer


• Gymnasieexamen
• Kunskap, färdighet och erfarenhet av logistikarbete både praktiskt och administrativt eller motsvarande kunskaper som bedömas likvärdiga av arbetsgivaren
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort (manuell)

Meriterande


• Officer/Specialistofficer
• Erfarenhet av arbete med FM-stödsystem LIFT/PRIO eller SAP-system i annan verksamhet
• Goda kunskaper i VIDAR
• Erfarenhet av att leda och driva projekt
• Erfarenhet av att sammanställa och dokumentera t ex rapporter och utvecklingsförslag
• Erfarenhet av stabstjänst

Personliga egenskaper
Vi söker dig som kan planera, leda och följa upp verksamhet under skiftande förutsättningar. 
Du har förmåga att analysera komplexa frågor och se till helheten och du arbetar metodiskt för att hantera uppgifter av varierande karaktär. Du behöver ha ett bra ordningssinne samt vara noggrann. Arbetet kräver en god samarbetsförmåga, stor social kompetens samt förmåga att bygga och bibehålla goda relationer. Du har förmåga att arbeta självständigt och vidta beslut i linje med tagna beslut.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och hur du kommer att passa in i den tilltänkta arbetsgruppen.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Upplysningar om befattningen
Rekryterande chef Mikael Lundgren tel: 0505 45 10 00 (vxl)

Information om rekryteringsprocessen
Kontakta HR-avdelningen på FömedC om du har frågor om rekryteringsprocessen; fomedc-j1@mil.se. Under sommaren kan svarstiden dröja.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Göteborg, resor förekommer i tjänsten
Civil eller militär befattning: Civil
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

 

Fackliga företrädare
OFGBG (ofgbg-fomedc@mil.se)
Försvarsförbundet (forsvarsforbundet-goteborg@mil.se)
SACO (saco-gbg@mil.se)
SEKO (seko-forsvar-goteborg@mil.se)

 

Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Din ansökan behöver innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmedicincentrum (FömedC) är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. FömedC består av en ledning med stab, Försvarsmakten stridsskola för försvarsmedicin (FSS), Funktionsenheten (FunkE) och Sjukhusbataljonen (Sjhbat). Vid centrumet finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som läkare, veterinärer, sjuksköterskor med mera. Här finns officerare, reservofficerare, civil personal och värnpliktiga. Försvarsmedicincentrum ingår som en del i Göteborgs Garnison.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB .

Senior Accountant – Record to Report (R2R) till Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 4
Senior Accountant – Record to Report (R2R) Göteborg, delvis distans (25%) Uppdragsperiod: 16 juni 2025 – 15 juni 2026
Om uppdraget
Som Senior Accountant – Record to Report blir du en nyckelspelare i ett nordiskt finanscenter med bas i Göteborg. Du fokuserar främst på redovisningsaktiviteter kopplade till svenska bolag och samarbetar nära teamet för att säkerställa att bokslut och rapportering håller hög kvalitet och levereras i tid.
Dina ansvarsområden Självständigt utföra och ansvara för redovisningsaktiviteter.
Hantera månatliga bokslutsprocesser för tilldelade bolag.
Ansvara för specifika områden inom finansiell rapportering.
Ladda upp rapportdata till koncernens konsolideringsverktyg.
Bidra till ständiga förbättringar och effektiviseringar.
Vi söker dig som har Minst 5 års erfarenhet inom redovisning och finansiell rapportering.
Universitetsutbildning inom ekonomi/redovisning.
Goda kunskaper i SAP eller liknande ERP-system.
Mycket goda kunskaper i Excel och övriga MS Office-program.
Förståelse för både lokala och internationella redovisningsregler.
Flytande engelska i tal och skrift.
Du erbjuds Ett långsiktigt konsultuppdrag i en global miljö.
Delvis distansarbete (25%).
En arbetsplats med stort engagemang, varierande uppgifter och stark teamkänsla.
Möjlighet att påverka och bidra till förbättrade processer.

Låter det som något för dig? Sök redan idag, senast torsdag 5 juni!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Junior Supply Planner ???????? till globalt bolag i Göteborg

Inköpsassistent
Läs mer Maj 31
Är du i början av din karriär och sugen på att få in foten i ett internationellt företag? Nu har du chansen! Vi söker en Junior Supply Planner till ett spännande uppdrag i Göteborg. Perfekt för dig som nyligen tagit examen eller har upp till två års erfarenhet inom logistik, planering eller supply chain!
Om rollen
Här får du en fantastisk möjlighet att lära dig grunderna i en komplex leveranskedja samtidigt som du bidrar till att hålla flödet igång mellan leverantörer, lager och interna avdelningar. Du arbetar strukturerat, noggrant och får daglig insyn i ett internationellt logistiksamarbete.
Dina arbetsuppgifter
Fungera som länk mellan leverantörer, lager och interna team


Säkerställa att leveranser sker i tid och enligt plan


Analysera avvikelser och hantera sortimentet


Bidra med förbättringar via digitala verktyg


Kommunicera tydligt kring leveransplaner och rutiner

Vi söker dig som
Har 0–2 års erfarenhet av supply chain, logistik eller planering


Har utbildning inom t.ex. ekonomi, teknik eller logistik


Är analytisk, strukturerad och uppmärksam på detaljer


Trivs i en stödjande och handledd miljö


Har en stark vilja att växa och utvecklas inom ett globalt bolag

Uppdragsinfo
Plats: Göteborg


Omfattning: Heltid, 40h/vecka


Distansarbete: Ej möjligt


Start: 9 juni 2025


Slut: 9 september 2025


Sista ansökningsdag: 3 juni 2025


Vi intervjuar löpande – sök direkt för att inte missa chansen!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Strukturerad Finance Support sökes till globalt bolag i Göteborg!

Finansekonom
Läs mer Maj 22
Är du en erfaren ekonom som älskar struktur i stora datamängder och vill bidra till ett globalt team inom fordonsindustrin? Nu söker vi en noggrann och analytisk Finance Support till vår kund i Göteborg!
Om uppdraget
I den här rollen blir du en viktig del av ett team som arbetar med att säkerställa att finansrelaterad data kopplat till inventarier och factoring är korrekt och rapporteras på ett tillförlitligt sätt. Du kommer att arbeta i en global miljö tillsammans med Financial Services – en enhet som leder de centrala områdena; Inventariefinansiering (Trade Finance & Floorplans), Retail Finance, Retail Insurance. 

Du får vara med och stötta i frågor som rör:

Trade Finance – kreditlinjer kopplade till bilar på väg från fabrik till marknad


Market RCF –  kreditlinjer som används för att finansiering av bolagets eget lager


Factoring – fakturabelåning


Working Capital – hantering av rörelsekapital

Vi söker dig som har:
Minst 5 års erfarenhet inom finans, gärna med arbete i stora datamängder


Goda kunskaper i Excel


Analytisk skärpa och problemlösningsförmåga


Stark kommunikationsförmåga på engelska


Grundläggande projektledningskunskaper


Ett öga för detaljer 


Meriterande med erfarenhet från internationell finans- eller bilindustri


Meriterande med erfarenhet av Power BI

Praktisk info
Plats: Göteborg (på plats 100%)


Uppdragsperiod: 1 juni – 15 december 2025


Sista ansökningsdag: 25 maj 2025


Känner du igen dig i beskrivningen? Då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

People Analytics Consultant - Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 20
I denna roll kommer du att spela en central roll i att omvandla data till värdefulla insikter som hjälper organisationen att planera och säkra rätt kompetens inför framtiden. Du kommer ha ett övergripande ansvar för organisationens People Analytics-dashboard i Power BI och samarbetar med flera delar av organisationen – från strategiteam till People & Culture och affärsområden – för att leverera analyser som stödjer både operativa och strategiska beslut.
Du kommer att förbereda och presentera analyser och insikter för ledningsgruppen samt den utökade People & Culture-ledningen. I detta arbete förväntas du agera som en drivande kraft för datadriven förändring och främja ett ökat användande av analytics inom hela organisationen. Du ansvarar även för den löpande rapporteringen av personalstyrka och estimatprocessen, i nära samarbete med både People & Culture och Business Control. Du arbetar strukturerat och noggrant, ser till att datakvaliteten håller hög standard och att rapporter och analyser dokumenteras och arkiveras korrekt.
Ditt uppdrag i korthet:
Utveckla och underhålla Power BI-dashboards för People Analytics


Leverera insikter och analyser till ledning och olika delar av organisationen


Presentera data och rekommendationer på ett tydligt och engagerande sätt


Ansvara för rapportering av personalstyrka och estimatprocess i nära samarbete med People & Culture och Business Control


Driva förbättringar av processer och verktyg med fokus på kvalitet och hållbarhet


Din kompetensprofil för att lyckas i rollen:
Gedigen kunskap i Power BI, med förmåga att skapa och vidareutveckla dashboards


Förmåga att visualisera och kommunicera data på ett engagerande sätt i PowerPoint och/eller Power BI


Starka analytiska färdigheter och vana att arbeta både på detalj- och helhetsnivå


God samarbetsförmåga och lätt att skapa förtroende över kultur- och landsgränser


Intresse och vana av att arbeta i Microsoft 365-verktyg (t.ex. Excel, Power Apps, Forms)


Nyfikenhet på digitalisering och förmåga att snabbt ta till sig nya verktyg


Flytande engelska i tal och skrift


Relevant akademisk examen, exempelvis inom HR, ekonomi eller företagsekonom


Starka analytiska och statistiska färdigheter med förmåga att omsätta teori till praktisk handling.


Erfarenhet av People & Culture-processer är meriterande






Uppdragsperiod: 1 september 2025 – 18 december 2026


Plats: Göteborg 
Sista ansökningsdag: 23 maj 2025
Urval och intervjuer sker löpande! Kontaktperson:
Sofia Hellsten - sofia@swaysourcing.com


Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Legal Counsel – Konsultuppdrag hos teknikbolag

Bolagsjurist
Läs mer Maj 20
Vi söker nu en Legal Counsel till ett spännande och innovativt bolag inom mobilitet och teknikutveckling. Uppdraget är på heltid med start 3 juni 2025 (eller så snart som möjligt) och pågår till 30 september 2025, med möjlighet till förlängning.
Om uppdraget: Du kommer att arbeta brett med affärsjuridik och bolagsrätt i en internationell miljö. Rollen innebär självständigt ansvar samt nära samarbete med bolagets Head of Commercial Legal. Fokus ligger på att granska, förhandla och upprätta kommersiella avtal samt hantera bolagsrättsliga frågor.
Exempel på arbetsuppgifter:
Upprätta och förhandla B2B- och B2B2C-avtal
Juridiskt stöd i frågor rörande inköp, IT, logistik, mjukvarulicenser m.m.
Arbeta med bolagsformalia (BoD, AGM) – god kunskap i svensk bolagsrätt krävs
Bidra till mallar, riktlinjer och intern rådgivning
Arbeta nära Legal & IP-teamet och andra affärsområden

Vi söker dig som har:
Juristexamen från Sverige (internationell affärsrätt/bolagsrätt är meriterande)
Minst 4 års erfarenhet från advokatbyrå eller som bolagsjurist
Mycket goda kunskaper i kommersiell avtalsrätt
Flytande engelska i tal och skrift
Erfarenhet från fordons- eller infrastruktursektorn är starkt meriterande
Förmåga att arbeta självständigt, proaktivt och affärsnära

Placeringsort: Göteborg, Lindholmen (på plats) Omfattning: 100%
Vi ser fram emot att höra från dig! 
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Digital produktchef - Göteborg

IT-strateg
Läs mer Maj 16
Som digital konsult inom specialprojekt kommer du att spela en nyckelroll inom området för grundläggande produkter. Du ansvarar för att driva tvärfunktionella digitala initiativ med strategisk påverkan, inklusive särskilda projekt. Du kommer att ansvara för att identifiera problem, ta fram lösningar samt presentera insikter. Arbetet innebär nära samarbete med ledningsgrupp och berörda intressenter samt att skapa samsyn inom organisationen. Rollen inkluderar även ansvar för portfölj- och ekonomistyrning av digitala satsningar. För att lyckas krävs god förmåga att berätta engagerande historier, skapa strategier och förmedla budskap tydligt till olika målgrupper.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda och genomföra specialprojekt genom att identifiera utmaningar, utveckla lösningar och kommunicera resultat på ett tydligt och kraftfullt sätt. • Omvandla komplex information till lättförståeliga berättelser, presentationer och strategiska förslag anpassade för olika intressenter. • Samarbeta med ledningen för att driva interna strategier framåt. • Stötta samsyn inom avdelningen och bidra till specialprojekts framgång genom att möjliggöra effektiv kommunikation och samordning. • Hantera ad-hoc-uppgifter på ett effektivt och proaktivt sätt för att möta deadlines och upprätthålla hög kvalitet. • Utföra interna undersökningar, analysera resultaten och omsätta dessa i förbättringsåtgärder. • Ansvara för portföljhantering och ekonomisk uppföljning inom Digital & IT-avdelningen för att säkra prioritering och framgångsrik leverans.
Kvalifikationer:
• Magisterexamen inom företagsekonomi, IT eller motsvarande • Mycket god kommunikativ förmåga på alla nivåer i organisationen • Enastående förmåga att organisera och hantera flera uppgifter samtidigt • Strukturerad och välorganiserad • Van att arbeta med portföljhantering och ekonomi • Analytisk med starkt fokus på datadrivet beslutsfattande • God förståelse för mjukvaruutveckling och agila arbetssätt
Övrig information:
Konsulter har möjlighet att ta semester under sommaren och kan börja senast i augusti 2025.
Vänligen skicka in ditt CV på engelska.
Tillträde och ansökan:
Startdatum: Från 1 juli 2025 Slutdatum: 30 november 2025 Sista ansökningsdag: 20 maj 2025 Distansarbete: 50% Ort: Göteborg Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu