Göteborg: Hyresadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hyresadministratör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-10 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av hyresadministration? Har du även arbetat med att bibehålla och skapa nya goda kundrelationer? Är du en strukturerad och noggrann person som uppskattar att samarbeta med andra? Då har vi en tjänst för dig som hyresadministratör hos vår kund i Kungsbacka!
Som hyresadministratör hos vår kund i Kungsbacka kommer du arbeta med att ge service till hyresgäster och övriga kunder. Du kommer att ansvara för flödet gällande uthyrning av bostäder, garage och p-platser från kösystem till färdigt kontrakt. Du kommer även arbeta med hyresavisering samt utveckling av avdelningens rutiner. 
Vi ser att du har utbildning och tidigare erfarenhet från arbete med hyresfrågor och hyresjuridik. Vi ser även att du uppskattar att bibehålla goda kundrelationer och brinner för att ge god service! Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och rekrytering kommer att ske löpande, så ifall detta passar in på dig sök tjänsten redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Uthyrning av bostäder, garage och p-platser. Ansvarar i hela flödet från hantering av
kösystem till färdigt kontrakt/inflyttning
Hyresavisering
Medverka till utveckling av rutiner och programvaror
Övrigt förekommande administrativa tjänster


Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet från arbete med hyresfrågor samt hyresjuridik
Erfarenhet från arbete med kundrelationer
B-körkort
Svenska i tal och skrift
God datavana


Erfarenhet
Hyresrätt
Microsoft Office


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent.

Sommarvikariat - Logistikadministratör till DFDS Logistics Contracts

Läs mer Apr 17
Om tjänsten
Vi söker nu en självgående och strukturerad administratör till exportavdelningen på DFDS Logistics Contracts i Arendal. 
I rollen arbetar du med exportlogistik, där du har ansvar för att planera, administrera och följa upp containerleveranser. Arbetet innebär snabba deadlines och du kommer att ha en nyckelroll i att hantera dokumentation, tidslinjer och kommunikation med kunder. Du ingår i ett team om åtta personer där det är högt tempo och stort samarbete.
Tjänsten är ett sommarvikariat med start omgående till och med 31 augusti. Arbetstiderna är förlagda dagtid 07:00–16:00 och arbetsplatsen är belägen i Arendal, Göteborg.
Om dig
Vi söker dig som är en vass administratör med ett gott öga för struktur och planering. Du är självgående, lyhörd och van vid att arbeta mot fasta deadlines. Du är även en trygg kommunikatör som vågar ta egna initiativ och fatta beslut vid behov. Vidare är du också snabblärd, systemvan och van vid att navigera i olika digitala verktyg.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet av logistikadministration, spedition eller transportplanering
God svenska och engelska, både i tal och skrift
Systemvan och erfarenhet av att arbeta i Microsoft excel, Sharepoint, Outlook 

Ambulerandekonsult:
Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

Ansök nu

Logistikadministratör för containerexport – omgående start

Läs mer Mar 28
Logistikadministratör till exportavdelningen – heltid över sommaren
Om tjänsten Vi söker nu en självgående och strukturerad administratör till exportavdelningen på DFDS Logistics Contracts i Arendal. Tjänsten är ett heltidsuppdrag med start så snart som möjligt, gärna mitten av april, och sträcker sig till sista augusti – med möjlighet till eventuell förlängning.
I rollen arbetar du med exportlogistik, där du har ansvar för att planera, administrera och följa upp containerleveranser. Arbetet innebär både fasta deadlines och snabba puckar, och du kommer att ha en nyckelroll i att hantera dokumentation, tidslinjer och kommunikation med kunder – främst Volvo samt andra ad hoc-kunder. Du ingår i ett mindre team på åtta personer där det är högt tempo och stort samarbete.
Exempel på arbetsuppgifter: • Administrera transportdokumentation i Sharepoint och Outlook • Skicka handlingar enligt tidskrav från kunder • Planera containerflöden och lastningar • Delta i containerexportplanering • Samverka med flödesansvariga och transportörer
Om dig Vi söker dig som är en vass administratör med ett gott öga för struktur och planering. Du är självgående, lyhörd och van vid att arbeta mot fasta deadlines. Du är även en trygg kommunikatör som vågar ta egna initiativ och fatta beslut vid behov. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet från logistik, men du är snabblärd, systemvan och van vid att navigera i olika digitala verktyg.
Vi ser att du: • Har tidigare erfarenhet av administration • Är systemvan och trygg i Outlook och Sharepoint • Har god svenska och engelska i tal och skrift • Är noggrann, snabb och lösningsorienterad • Har ett intresse för att planera och hålla struktur
Praktisk info: • Plats: Arendal, Göteborg • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar kl. 07:00–16:00 • Period: Mitten av april till sista augusti (möjlig förlängning) • Semester: Behovet är som störst fram till vecka 29 – vi ser helst att eventuell ledighet efter vecka 30

Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.com
Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail.
Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Administration

Ansök nu

Junior koordinator / planerare med start omgående

Läs mer Mar 24
Vill du ha en roll där din planering och samarbetsförmåga gör verklig skillnad? Som junior koordinator blir du en nyckelspelare i att styra och optimera teknikers arbete, där varje dag bjuder på nya utmaningar och möjligheter att påverka. Tillsammans med kollegor ser du till att rätt resurser är på rätt plats, i rätt tid!
Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
Företaget är en ledande aktör inom projektering, byggnation och underhåll av nätinfrastruktur i Sverige. De arbetar med att bygga och underhålla tekniskt avancerade kommunikationsnät och är en del av en större koncern med affärsområden som sträcker sig över fibernät, nätverksanslutning och tekniktjänster.
Arbetsuppgifter
Som junior koordinator får du en central roll i att hålla projekt i rullning. Tillsammans med fem andra kollegor planerar, koordinerar och följer du upp arbetet för tekniker i ett specifikt geografiskt område. Ni ser till att rätt tekniker med rätt kompetens är på rätt plats vid rätt tid och att dokumentationen är korrekt för att teknikerna ska kunna göra sitt jobb smidigt och effektivt. Du blir spindeln i nätet mellan tekniker, områdeschefer och kollegor. Din vardag handlar om att balansera resurser, lösa utmaningar i realtid och optimera scheman så att teknikerna har full beläggning under hela arbetsdagen. Utöver daglig planering och uppföljning av start- och sluttider, har du koll på KPI:er och analyserar varför saker inte alltid går som planerat, och ser till att vi blir ännu bättre. Tillsammans med de andra koordinatorerna arbetar du också för att förbättra interna processer och stärka hela organisationens sätt att arbeta.
Tillsammans med andra koordinatorer planerar, koordinerar och följer du upp teknikers arbete i en specifik geografi
Säkerställer rätt tekniker med rätt kompetens är på plats vid rätt tid och att dokumentation är korrekt
Länkar samman tekniker, områdeschefer och kollegor
Balansera resurser, lösa utmaningar i realtid och optimera scheman
Daglig planering och uppföljning av start- och sluttider, KPI:er och analyser
Förbättra interna processer och stärka sättet att arbeta

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Avslutad gymnasial utbildning
Erfarenhet av att koordinera, planera eller schemalägga arbete
God dator- och systemvana
Obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift

Vi tror att du som söker tjänsten har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Du är skicklig på att hantera en varierad arbetsbelastning och vet hur du driver dina egna processer framåt. Du har förmågan att agera snabbt, är bekväm med att fatta beslut och ser till att genomföra dem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

HR Support

Läs mer Mar 17
ArbetsuppgifterÄr du i början av din karriär inom HR och letar efter en spännande möjlighet att utvecklas? Vi söker nu en junior HR Support som kommer att fungera som en viktig kontaktpunkt för medarbetare, HR Business Partners och chefer i HR-relaterade ärenden.
Som HR Support kommer du att ge förstklassig support genom att besvara HR-relaterade frågor via telefon och e-post. Du säkerställer att medarbetarna får snabb och korrekt information och arbetar proaktivt för att skapa smidiga självbetjäningslösningar. En del av ditt uppdrag blir att utveckla och underhålla en självbetjäningsportal eller intranät där medarbetarna enkelt kan komma åt HR-tjänster och information, såsom HR-policyer, personalförmåner, lönespecifikationer och uppdatering av personuppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Vara första kontaktpunkt för HR-relaterade frågor från medarbetare, HR Business Partners och chefer.
Besvara frågor via telefon och e-post och säkerställa snabb och professionell service.
Hantera och underhålla information på intranät och andra digitala plattformar.
Säkerställa att medarbetare har tillgång till uppdaterade HR-policyer, program och initiativ.
Stödja i administration kring löner, förmåner och personaluppgifter.


Vi söker dig som Är i början av din karriär och har en utbildning inom HR, ekonomi, administration eller motsvarande.
Har erfarenhet från att stödja i administration kring löner, förmåner och personaluppgifter.
Har grundläggande kunskaper kring HR-policys.
Har goda kunskaper i digitala verktyg och system, gärna erfarenhet av att hantera intranät eller självbetjäningsportaler.
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Personliga egenskaper Vi söker en person som är serviceinriktad och har ett genuint intresse för att stödja och hjälpa andra. Du är nyfiken, initiativtagande och har en positiv inställning till problemlösning. Vidare är du flexibel och anpassningsbar, vilket gör att du trivs i en roll där arbetsuppgifterna kan variera. Din förmåga att samarbeta med olika delar av organisationen och bygga goda relationer är en viktig framgångsfaktor i denna roll.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-04-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-09-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Skoladministratör till Arena Utbildning i Göteborg

Läs mer Maj 7
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och bidra till framtidens vuxenutbildning? Arena Utbildning söker nu en engagerad skoladministratör till vår enhet i Göteborg!
Om oss Arena Utbildning är ett etablerat utbildningsföretag som bedriver vuxenutbildning i samarbete med över 70 kommuner, Arbetsförmedlingen, Yrkeshögskolor och privata arbetsgivare. Vi erbjuder utbildningar inom bland annat vård och omsorg, barn och fritid, lager och logistik samt svenska för invandrare och gymnasiala kurser. Vi arbetar både med klassrumsundervisning, flexibla upplägg och distansutbildningar, och finns på flera orter runt om i Sverige.
Om rollen Som skoladministratör hos oss blir du en central del av vår elev- och kundsupport. Du ansvarar för att säkerställa en smidig administration och vara en trygg länk mellan elever, lärare och kunder. Du kommer att arbeta nära rektor och administrativ chef och hantera uppgifter som:
Elevregistrering och betygshantering
Närvarorapportering och CSN-relaterade frågor
Stöd i användningen av olika administrativa system såsom Alvis, Freja och Skola 24
Kontakter med elever och externa samarbetspartners
Säkerställa att våra administrativa rutiner följs och utvecklas

Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har en god simultanförmåga, kan hantera perioder med högt tempo och är en problemlösare som gärna tar egna initiativ. Du är trygg i att arbeta både självständigt och i team samt har ett intresse för att arbeta i en mångkulturell miljö.
Kvalifikationer
Utbildning inom administration eller motsvarande erfarenhet från vuxenutbildning
Goda kunskaper i Officepaketet
Erfarenhet av administrativa system inom skolväsendet är meriterande
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet



Vi erbjuder Hos oss får du en utvecklande arbetsplats där du har möjlighet att påverka och bidra till en verksamhet i ständig förbättring. Du blir en viktig del av vårt team och har en central roll i att skapa de bästa förutsättningarna för våra elever.
Vi värdesätter mångfald och ser gärna både manliga och flerspråkiga sökande.
Placering: Göteborg
Ansökan: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Data Engineer

Data Warehouse specialist
Läs mer Maj 8
Job description
Randstad Digital are now looking for an experienced Data Engineer to join the IT- team at Constructor. Your focus will be on designing, implementing, and maintaining data solutions within the Azure ecosystem as well as data visualization in PowerBI. You will join an ongoing long term migration project which after the initial phase will shift focus to maintenance and continuous improvements. The position requires occasional short travels.


Constructor is part of Gonvarri Material Handling, a family of brands that can trace its roots back to 1856. Besides Constructor; Stålteknik, Kasten and Dexion are also members of the family.
The team at Constructor is welcoming and its nine colleagues are specialized in different focus areas. On site in Gothenburg you’ll find most of your colleagues but you will also have colleagues and stakeholders on other sites in Sweden and some parts of Europe. 
Constructor offers a competitive salary package, health care contribution, reduction of working hours and a hybrid workplace. Free parking right outside the building and bus and tram stops are nearby if public transportation is preferred.
Constructor is a global, growing company with a digital journey that offers many opportunities for career growth and development.


Please apply at www.randstad.se, before 2025-06-15. If you have questions, please contact Carolina, carolina.klockaregullesjo@randstad.se. 


For Randstad, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.


Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace

Responsibilities
Your responsibilities will mostly relate to data engineering with an important understanding of Power BI and is divided into three focus areas: Data Engineering, Cloud Engineering and Business Intelligence.


Data Engineering Tasks:
- Data Ingestion pipelines
- Data Modeling and Schema Design
- Data Quality and Governance
- Performance Optimization
- Platform security
- Roles and accesses



Cloud Engineering Tasks:
Infrastructure Setup and Maintenance
CI/CD Pipelines
Monitoring and Troubleshooting



Business Intelligence Tasks
Maintain and monitor the performance of the Power BI platform and collaborate with the business teams to improve current reports and develop new reports.


Qualifications
We are looking for candidates with 3+ years of experience of data engineering and a higher education within data engineering or similar.


Technical skills required: 
and Python
Kimball modelling concepts
Azure services, including Azure Data Factory, Azure Databricks and Azure Data Lake Storage.
Experience with DevOps ways of working.
Experience with dbt.
Familiarity with Power BI as enterprise reporting tool.



To fit in with the cooperative and helpful team at Constructor you need to be communicative, curious and a team player. This position has many points of interaction with stakeholders throughout the organization which requires presentation skills and meeting management as well as networking and relationship building. To qualify for the position you need to be fluent in English and preferably Swedish.

Experience
Data Warehousing
Data Warehousing and Business Intelligence (DWBI)
Sql Data Warehouse
Microsoft Business Intelligence
Azure Data Lake
Azure Data Factory
Power BI
Python (Programming Language)
DevOps


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Embedded SW developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 28
Job description
We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services.
being a consultant
Randstad Digital is your career partner in IT and digital enablement. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. As your digital enablement partner, we apply our talent-first approach to accelerate your digital journey, helping you unleash your potential and unlock unseen opportunities.
about randstad digital
Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace.





Responsibilities
As an Embedded Software Developer, you will:
Develop embedded software for Volvo’s telematics products.
Work with C++ development, software architecture, and system verification.
Collaborate in a Scrum team, taking on various tasks from the backlog.
Ensure seamless integration of embedded solutions with vehicle systems.
Contribute to automatic test development and software validation.
Apply agile methodologies and participate in continuous improvement efforts.



We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services. The main product is an information system in an embedded environment that communicates with various vehicle systems and a back-office system. Key product features include Fleet Management, Uptime services, and other connected services. We use an agile approach and focus on continuous improvement. We are looking for a team player who is proactive, creative, and takes responsibility. Our Scrum teams work with C++ development, software architecture, subsystem verification, and requirements. Team members are expected to handle a variety of tasks from the backlog, while also specializing in specific competence domains.

Qualifications
Requirements:
Minimum 5+ years of experience in embedded software development.
Proficiency in C++17 and C++20.
Experience with Python and Embedded Linux.
Experience with automatic test development.
Master’s degree in electronics/computer engineering or equivalent.
Excellent spoken and written English.

Meritorious:
Scrum Master role experience.
Experience working in agile teams.
Knowledge of Yocto and software architecture.
Experience in Automotive or Telecommunications industries.
Networking (security and routing) knowledge.
Knowledge in the wireless connectivity domain.
Excellent spoken and written Swedish.
Experience with CommonApi and OpenSSL.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Skjutstativsförare

Truckförare
Läs mer Apr 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi erfarna skjutstativsförare till flera av våra kunder i Göteborg! Vi söker dig som är ansvarstagande och driven med stort intresse för att jobba inom lager och logistik. Är du den vi söker ?

Ansvarsområden
Truckkörning
ordermottagning
orderplock

Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. 
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida!

Kvalifikationer
I din roll som skjutstativsförare ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom lager och orderplockning. Du behöver vara vid god fysik då vissa typer lyft kommer att förekomma. Vi ser gärna att du är kommunikativ och samarbetsvillig då man ofta jobbar i team och mot uppsatta gemensamma mål. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Logistiker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer, gillar att ha många bollar i luften och brinner för att få flöden att fungera smidigt? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter Logistikkoordinatorer som vill vara med och utveckla våra kunders logistikfunktioner – hjärtat i deras verksamhet.

Ansvarsområden
Som Logistikkoordinator kommer du att ansvarar för att planera, samordna och optimera transporter och lagerflöden – från beställning till leverans. Det innebär daglig kontakt med både leverantörer, kunder och interna avdelningar, och en viktig roll i att säkerställa att allt flyter på som det ska.
Planera och koordinera transporter och leveranser


Dina arbetsuppgifter:
Optimera flöden och kostnader inom lager och distribution
Säkerställa god kommunikation med leverantörer och speditörer
Arbeta med order- och lagersystem samt rapportering
Följa upp KPI:er och arbeta proaktivt med förbättringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av logistik, supply chain eller transportplanering
Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga
Trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt
Har god systemvana (t.ex. ERP, Excel)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Anestesi och Operationssjuksköterska

Anestesisjuksköterska
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Anestesi och Operationssjuksköterskor sökes för korta uppdrag hos privata kunder inom operativ verksamhet i Göteborg med omnejd



Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter vid operationsverksamhet

Kvalifikationer
2års erfarenhet från erhållen specialistutbildning inom Anestesi eller Operation
Erfarenhet från självständigt arbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Betongarbetare Ucklum 2025

Betongarbetare
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
.Ser du dig själv som en händig lagspelare med fokus på lösningar och inte räds att hugga i. Har du erfarenhet och kunskaper från tillverkningsindustrin? Ser du dig som händig? Vill du få möjlighet att utvecklas inom ett företag som värdesätter teamkänsla och samarbete då är detta ett uppdrag där du kommer att trivas på. Vi på Randstad söker nu betongarbetare till kund i Ucklum. Arbetstiden är förlagd på dagtid, men kan komma att variera. Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet men för rätt person finns det efter en period goda chanser att bli rekryterad till företaget.

Ansvarsområden
Som betongarbetare kommer du att ingå i ett arbetslag där samarbete och kommunikation är framgångsfaktorer. Även självständigt arbete förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med tillverkning av betongprodukter i efter ritning men också i färdiga former. Då arbetet är fysiskt krävs det att du trivs med att arbeta med kroppen, det förekommer inte nödvändigtvis så tunga lyft. Produktionen utförs i högt tempo så vi ser gärna att du trivs med högt tempo och inte räds att hugga i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en arbetsmiljö med fysiskt arbete och god laganda. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta efter ritningar. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift


Som person är du en lagspelare som gillar göra grovjobbet, lyhörd, flexibel, och tålmodig. Du har en positiv inställning, är självgående och är noggrann med tider och säkerhet. Det är även viktigt att kunna lyfta blicken och se ett större perspektiv samt att vara initiativtagande i sitt arbete.
Krav: 
Engagemang/vilja
Hög arbetsmoral
Erfarenheter/kunskaper av tillverkning
Svenska i tal och skrift
Körkort
Kunskap och förståelse i mätning

Meriterande:
Kunskaper ritningsläsning
Traverskort

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu