Göteborg: VD för kunds räkning

Hitta ansökningsinfo om jobbet VD för kunds räkning i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-14 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som är:
affärsdrivande entreprenör
civilekonom med inriktning analys/finansiering el motsvarande
med erfarenhet från inkasso/factoring el motsvarande

till ett bolag med en stark styrelse och ägargrupp som vill göra en spännande tillväxtresa tillsammans med dig.
Låter det intressant?
Sänd in din CV och berätta kort om varför dessa få rader lockar dig, så tar vi kontakt och berättar mera.
För frågor kontakta Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se+46 76 835 07 86och Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Verkställande direktör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Verkställande direktör.

VD Staffing VÄST

Läs mer Sep 27
Om tjänsten
Vi söker nu en engagerad och erfaren person som kan axla en VD roll för att leda, förvalta och utveckla Boxflows verksamhet i Väst. Du kommer vara operativt drivande i att skapa framtidens bemanningslösningar och rekryteringsprocesser med utgångspunkt Göteborg. I rollen som VD Väst har du en nyckelroll i att bidra både operativt och strategiskt. Du kommer att ha ansvar för försäljning, personal, kunder, leverans och strategisk affärsutveckling.

Ditt ansvarsområde
Leda och övervaka den dagliga verksamheten inom bemanningslösningar och rekryteringsprocesser.
Utveckla och implementera strategier för att förbättra effektiviteten och lönsamheten.
Driva utvecklingsarbete inom operations excellence såsom 5S eller annan metodik
Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden.
P&L ansvar för verksamheten som idag omsätter ca 45 MSEK men är under stark tillväxt.
Ansvara för att investeringar och upphandlingar inom Business Area
Upprätthålla en gemenskap i teamet genom närvarande ledarskap, bra kommunikation och delaktighet.


Kvalifikationer
Erfarenhet av ledande befattningar inom bemanningsbranschen så som Distriktschef / Regionchef / Sales Manager eller motsvarande.
Högt driv och affärsfokus.
Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att driva beslut.
Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter.
Relevant högre utbildning inom management, ekonomi, HR eller liknande.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Erfarenhet av att arbeta och leda i en snabbväxande och dynamisk miljö.
Goda IT kunskaper samt erfarenhet av att arbete i O365.


Vi erbjuder
En dynamisk och utmanande arbetsmiljö.
Fantastiska kollegor och en kultur som driver Boxflow framåt.
Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Delägarskap i det regionala bolaget.


Om Boxflow
Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda.Boxflow är Sveriges 6:e snabbast växande bolag alla kategorier enligt Dagens industri och är gasellvinnare.

Ansök nu

Verkställande Direktör till Elektro Centralen

Läs mer Feb 10
Elektro-Centralen startades av nuvarande VD:n 1988, som en liten elinstallatör i Göteborg. Sedan dess har bolaget utvecklats till ett dominerande företag i staden inom el, teknik och säkerhet. Kännetecknande för Elektro-Centralen är förmågan att driva riktigt stora projekt kombinerat med en stor serviceavdelning med 45 fullutrustade servicebilar. Detta innebär att bolaget har en bred och stabil grund för verksamheten, oberoende av konjunktur.
Elektro-Centralen har genomfört en mängd projekt genom åren med installationer av el, data, brand, passage, säkerhet, ljud, reservkraft och högspänning. Bland projekten kan nämnas landmärken som Platinan, Gårda Vesta, Kv. Högvakten, GRC och SEEL. Listan kan göras lång över de projekt som har genomförts eller pågår.
Serviceavdelningen har långsiktiga relationer med fastighetsägare. Bland annat samarbetar Elektro-Centralen med Vasakronan och Göteborgs stad, som service/avtalspartner för Bostadsbolaget, Egnahemsbolaget och Poseidon. För denna verksamhet finns projektledare, servicemontörer och etablerade arbetssätt som tillsammans genererar en lönsam verksamhet med god kundnöjdhet.
Teknik/Säkerhets avdelningen har serviceavtal med Securitas, Stanley samt allmännyttan.
Elektro-Centralen har genomfört ett antal internationella uppdrag över världen i länder som USA, Brasilien, Nigeria, Sydkorea, Singapore och Karibien.
Elektro-Centralens medarbetare består av drygt 25 tjänstemän och 85 elektriker/tekniker. Utöver detta hyrs ytterligare elektriker in för att komplettera bemanningen av entreprenaderna, upp till 50 stycken beroende på variation i produktionsvolym.
Omsättningen varierar något mellan åren och ligger runt 250 miljoner. Entreprenaddelen genererar ca 170 miljoner och servicedelen ca 80 miljoner. Bolaget har varit lönsamt över tid, vinstmarginalen 2023 var 8%.
Elektro-Centralen AB ingår sedan 2017 i Instalco som är ett av Nordens ledande installationskoncern med över 150 företag inom vs, el, ventilation, kyla, industri och teknikkonsulter. Genom Instalco förenas det bästa av två världar, Elektro-Centralens starka förankring lokalt och Instalcos storlek. Tillhörigheten till Instalco innebär bland annat trygghet, karriärmöjligheter, samarbetspartners och utbildningsmöjligheter genom Instalcoskolan.
Positionen

Bakgrund:


Som VD för Elektro-Centralen ansvarar du för företagets utveckling och verksamhet. Det finns en ledningsgrupp vars engagemang i ledningen av bolaget kan utvecklas och förändras av dig som ny VD utifrån bolagets framtida utveckling.


Tillsammans med personalen och styrelsen jobbar du mot gemensamma mål, vilka fastställs i affärsplanen. Du ansvarar för bolagets ekonomi, personal och resursplanering. Som VD har du det yttersta ansvaret för företagets arbetsmiljö men du kan delegera uppgifter inom arbetsmiljöarbetet.
Som VD ansvarar du för ekonomisk rapportering och att den utförs enligt moderbolagets direktiv. Du vidtar de åtgärder som är nödvändiga för att bolagets bokföring skall fullgöras i överensstämmelse med lag. Inom bolaget finns medarbetare som arbetar med ekonomi och administration enligt rutiner som stöder verksamheten.
Du har ansvar för att sälja jobb och hanterar kundkontakter. I det arbetet jobbar du med en grupp som består av kalkylatorer och säljare. Det finns väl inarbetade arbetssätt samt etablerade relationer till kunder. Kunderna utgörs främst av byggbolag på entreprenadsidan och fastighetsägare på servicesidan.
Du stöttar bolagets projektledare i deras arbete och följer upp entreprenadernas framdrift och ekonomi utifrån rapportering från projektledarna.
Det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta med beställare, leverantörer, underentreprenörer och medarbetare med målsättningen att upprätthålla bästa möjliga resultat för det egna företaget samt för kunderna.
Det är en bra tid att komma in i ett bolag med god lönsamhet och med en välfylld orderstock, det finns planerade projekt för de närmsta tre åren. Bolagets nuvarande VD finns tillgänglig som stöd under överlämning och går därefter i pension.
Ansvarsområden:
Skapa strategier och förutsättningar för företagets fortsatta framdrift.
Tillsammans med säljare och kalkylatorer sälja jobb samt upprätthålla professionella kundrelationer.
Ansvara för personal, lönesättning och rekrytering av nya medarbetare.
Leda och stötta projektledare samt följa upp framdrift och projektprognoser.
Jobba aktivt med kundkontakter för att bibehålla nuvarande kunder och attrahera nya kunder.
Säkerställa att den ekonomiska redovisningen sköts korrekt.
Rapportera till Instalco.

Kravprofil

Kvalifikationer:
Erfarenhet från entreprenadverksamhet, service, projektering eller liknande inom el, styr eller automation alternativt likvärdig erfarenhet.
Chefserfarenhet och förmåga att leda och utveckla personalen samt att bygga en kultur med laganda.
God kommunikativ förmåga vilket inkluderar att kunna anpassa din kommunikation till branschens olika aktörer.
Vana vid kundkontakter, kontrakt, förhandlingar och entreprenadupphandlingar.
Förmåga att arbeta med ekonomisk uppföljning som exempelvis budget och projektuppföljning.
Marknadskännedom från Göteborg med omnejd är meriterande.
Allmän elbehörighet är meriterande


Kompetenser:
Affärsmässighet
Förtroendeingivande
Förmåga att arbeta strategiskt och långsiktigt
God förmåga att skapa och upprätthålla professionella relationer
Ansvarstagande personlighet



Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2 mars 2025. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

VD till Försäkrings AB Göta Lejon

Läs mer Jan 15
Vill du leda ett litet exklusivt bolag som arbetar för Göteborgs Stads bästa? Vi söker nu en ny VD. Tillsammans med kvalificerade medarbetare försäkrar vi Göteborgs Stads bolag och förvaltningar och stöttar dem i deras risk- och skadeförebyggande arbete. Här får du chansen att arbeta framåtriktat och bidra till samhällsnytta samt arbeta i en mångfacetterad verksamhet.

BOLAGET
Göta Lejon är ett av Göteborgs Stads interna bolag. Vi skapar affärsmässig samhällsnytta genom att ansvara för Göteborgs Stads försäkringsskydd gällande all försäkring förutom pensions- och kollektivavtalsreglerade försäkringar. Bolaget är Göteborgs Stads captive och är stadens expertorgan för försäkrings- och riskhanteringsfrågor och utvecklar områdena genom att vara ett pådrivande stöd till stadens verksamheter.

Bolaget har ansvaret för att stadens samtliga förvaltningar och bolag är försäkrade. Totalt försäkrar Göta Lejon tillgångar för drygt 400 miljarder kronor och våra kunder är ett 50-tal förvaltningar och kommunala bolag som representerar mycket varierande verksamheter. Allt ifrån grundskoleförvaltningen till tekniktunga verksamheter som Göteborg Energi och Renova.

Det finns fyra olika återförsäkringsprogram för egendomsförsäkring. Göta Lejons risker återförsäkras på den nationella och internationella återförsäkringsmarknaden.

ARBETSUPPGIFTER
Som VD för Försäkrings AB Göta Lejon kommer du att vara ansvarig för den övergripande strategiska och operativa ledningen av företaget. Du har en central roll i att förvalta och utveckla bolagets verksamhet. Du rapporterar till styrelsen i form av uppföljning av ekonomiska resultat samt bistår med övriga informations- och beslutsunderlag. VD är, förutom ekonomiskt ansvarig, även ytterst arbetsgivaransvarig och ansvarar för att skapa rätt förutsättningar för en välfungerande arbetsplats. Tillsammans med bolaget har du stort fokus på samarbete för att använda medarbetarnas samlade kompetens på bästa sätt. Bolaget består av femton anställda som arbetar i två team, team kund respektive team stöd. De båda teamen leds av var sin teamledare som rapporterar till VD. Team kund innefattar områdena försäkring, skador, risk management och team stöd består av kommunikation, verksamhetscontroller, digitalisering och processtöd.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk examen samt relevant erfarenhet från försäkringsbranschen och därtill erfarenhet från chefsposition med dokumenterat goda resultat. Du är van att leda och styra affärsmässigt i en komplex struktur och kan analysera och sammanfatta komplexa skeenden som underlag inför beslutsfattande. Du kombinerar affärsnytta med samhällsnytta samt leder och styr via vision och strategi. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vidare har du erfarenhet inom företags-, industri- och kommunförsäkring. Det är meriterande med erfarenhet av återförsäkring samt erfarenhet av försäkringsbranschens regelverk.

Som ledare är du tydlig, inkluderande och resultatinriktad med stark social kompetens och hög integritet. Du har ett kommunikativt och pedagogiskt ledarskap där du lyssnar aktivt och kommunicerar proaktivt.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan senast 10/2. I denna rekrytering samarbetar vi med SOURCE. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Ekedorff 070 952 53 68 och Bianca Gideback 070-811 03 64. Då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Managing Director

Läs mer Dec 17
Bassoe Technology is now looking for a new Managing Director to lead our team.
We are looking for you who is a visionary leader with a strong business sense and proven successful leadership. As Managing Director, you have total responsibility for employees, customers and finances. You are also responsible for developing strategies and processes for sustainable growth and increased profitability.


The primary responsibility of the Managing Director is to:
Develop and implement strategic plans to achieve business goals
Lead and inspire the organization to achieve high performance and commitment.
Identify new business opportunities and build strong relationships with customers and partners.
Handling communication towards the board of directors.



Requirements for this position:
Documented leadership experience
B. Sc. or M.Sc. degree in naval architecture, civil engineering or mechanical engineering. Alternatively M. Sc. in Business and Economics.
Experience from Offshore Oil & Gas industry and renewable energy segment.
Experience from international business
Fluent oral and written communication skills in English.
Strong business profile with a distinct focus on profitability
Good understanding of financial and operational key indicators
Communication skill in Chinese is meriting.

Ansök nu

VD till CIT Renergy

Läs mer Jul 5
I CIT Renergy samlas energirelaterad spetskompetens inom områdena inomhusmiljö, byggd miljö, industri och samhälle. CIT Renergy strävar efter att vara den mest kompetenta aktören när det gäller att bidra till att förverkliga såväl nationella som internationella energi- och klimatmål. Genom en nära samverkan med akademin rör sig bolagets medarbetare i den omedelbara forskningsfronten. Bolagets 35 medarbetare med olika expertkompetenser är verksamma med uppdrag för både myndigheter och näringsliv. Verksamheten präglas av en trivsam atmosfär och ett högt engagemang för klimatfrågorna. Bolaget har en stabil ekonomi och god lönsamhet.
CIT Renergy grundades 2023 genom att två dotterbolag inom koncernen Chalmers Industriteknik fusionerades och är nu ett helägt dotterbolag till Stiftelsen Chalmers Industriteknik. Koncernen Chalmers Industriteknik är en viktig innovationsaktör för Chalmers målsättning att bidra till industrins och samhällets utveckling.
Om rollen
Som VD för CIT Renergy kommer du att ansvara för att planera, leda och utveckla verksamheten på såväl strategisk som operativ nivå. Du säkerställer att bolaget når sina affärsmål, samtidigt som du upprätthåller en hög standard av kvalitet och kundnöjdhet. En viktig del i rollen blir att främja tillväxt genom att driva affären med befintliga kunder, men också utveckla nya affärsmöjligheter. Rollen präglas av en miljö med högt tempo, många kontaktytor och parallella arbetsuppgifter.
Du kommer att ha personalansvar för 5 personer varav 4 direktrapporterande affärsområdeschefer, som utgör ledningsgruppen. Du kommer även att arbeta nära ledningen på Stiftelsen Chalmers Industriteknik. Som VD rapporterar du löpande till CIT Renergys styrelse.
Ansvarsområden Strategisk utveckling: Leda och utveckla verksamheten i linje med bolagets vision, värdegrund och mål. Driva det strategiska arbetet och fokuserade satsningar. Säkerställa god lönsamhet och tillväxt genom att bl.a. bredda kundbasen genom att bearbeta både näringsliv och offentlig sektor, och stärka bolagets synlighet och position.
Operativ ledning: Leda och coacha ledningsgruppen. Övergripande ansvar för strategisk kompetensförsörjning. Säkerställa en inspirerande och inkluderande arbetsmiljö för att främja engagemang, utveckling och trivsel. Bidra med kunskap och delta i externa uppdrag.
Uppdragsgenerering, kundrelationer och marknadsföring: Generera nya affärer och förstärka uppdragsportföljen genom utveckling av kundbasen mot näringslivet och offentliga sektorn. Hantera bl.a. kundrelationer, avtal och upphandlingar. Representera bolaget i externa sammanhang och verka för att stärka varumärket och öka synligheten.
Ekonomi och finansiell styrning: Ansvara för att uppnå bolagets ekonomiska mål och resultatuppföljning (komplett P&L-ansvar). Driva budgetarbete och identifiera optimeringsåtgärder.
Styrelsearbete: Rapportera till styrelsen om bolagets utveckling och förbereda underlag för beslut. Implementera styrelsens beslut i den operativa verksamheten.
Kvalifikationer Erfarenhet från strategisk chefsposition med dokumenterat goda resultat i en affärsdriven och sälj- och marknadsfokuserad tjänst, inklusive strategiskt förändringsarbete.
Akademisk examen (MSc) inom ett relevant teknikområde, PhD är meriterande.
Gedigen erfarenhet av arbete inom energiområdet, gärna i en konsultroll. God teknisk kompetens och stort intresse inom hållbara energisystem.
Flera års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Tidigare VD-erfarenhet är meriterande. Vi ser helst att du arbetat i en konsultverksamhet eller annan komplex tjänsteverksamhet och förstår dess kommersiella möjligheter och utmaningar.
Mycket god ekonomisk förståelse som du bär med dig från tidigare befattningar.
Ett väletablerat kundnätverk och erfarenhet av att bygga och underhålla externa relationer.
Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt på både svenska och engelska.
Erfarenhet av arbete med styrelser är meriterande.
Om dig
Du är en engagerad, prestigelös och affärsinriktad person med en stark förmåga att tänka strategiskt och se helheten. Du är van vid att strukturera uppgifter, ta initiativ och nödvändiga beslut för att nå uppsatta mål och driva utveckling. Du har lätt för att skifta mellan det strategiska och operativa perspektivet. Du förväntas ha ett stort intresse för hållbarhetsfrågor.
Som ledare är du trygg, lyhörd och har förmågan att inspirera dina medarbetare. Du har en stark kommunikativ förmåga, är en naturlig relationsskapare och har lätt för att samarbeta. Tillika har du hög integritet, förmåga att hantera komplexa situationer och har en problemlösande inställning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Hos oss får du möjligheten att arbeta i en välkomnande och innovativ miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Om du är redo för en ny utmaning och vill bidra till CIT Renergys framgång och därigenom samhällsutvecklingen, ser vi fram emot din ansökan.
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.
Ansökningsinformation
Sista ansökningsdatum: 21 augusti
Urvalsprocessen kommer påbörjas efter sista ansökningsdatum och därefter kontaktas lämpliga kandidater för intervju. Externa rekryterare undanbedes.
Kontaktuppgifter
Vid frågor om tjänsten eller Chalmers Industriteknik, kontakta:
Golaleh Ebrahimpur, VD Chalmers Industriteknik – golaleh.ebrahimpur@chalmersindustriteknik.se
Sara Wagiström, HR partner – sara.wagistrom@chalmersindustriteknik.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ps Partner AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ps Partner AB .

Talent & Sourcing Strategy Manager to WirelessCar AB

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jan 31
Join WirelessCar’s Journey!
We are accelerating digital transformation in the automotive industry, bringing smart mobility solutions to over 100 million cars in the coming years. Join us in shaping the future with brands like Volkswagen, Volvo, and Jaguar Land Rover!
About the Role
We are looking for a driven, analytical, and business-oriented Talent & Sourcing Strategy Manager to develop and implement WirelessCar’s talent strategy, ensuring long-term business growth.In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth.
Key Responsibilities:
Develop and implement WirelessCar’s talent strategy to secure business capabilities.
Conduct organizational readiness and risk assessments related to talent availability.
Collaborate with HR, Procurement, Finance, and Business Strategy teams.
Lead and optimize the Contingent Workforce program in Sweden, including supplier negotiations, contract management, compliance, and KPI follow-ups.
Drive global sourcing processes and develop future-focused talent strategies.
Act as a brand ambassador, positioning WirelessCar as an employer of choice for top IT talent.

Your Profile
Experience in talent and sourcing management within the IT sector.
Background in HR, Procurement, or Business Development.
Project management skills and ability to lead initiatives.
Strong communication & leadership abilities.
Knowledge of legal and financial aspects of contingent workforce management.
Fluent in English (spoken & written).

Why WirelessCar?
At WirelessCar, we foster innovation, collaboration, and flexibility in a dynamic, global environment. You will have the freedom to lead, inspire, and drive change in an agile, SAFE-inspired workplace. In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth.
Interesting?Perfect! Attach your resume and answer some questions. Looking forward to see your application! Last day for application 10th of Feb 2025.

Ansök nu

PLC Programmerare

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 27
Med rötter från Sandblom & Stohne och Gylling Component har Gycom en historia som sträcker sig hela vägen tillbaka till 1926. I dag är vi en del av Enequi-koncernen. Gycom agerar integratör inom industriell automation och energidesign. Vi erbjuder anpassade automationslösningar som effektiviserar och optimerar våra kunders processer. Våra lösningar skapar förutsättningar för lönsamhet samt att vi aktivt bidrar till en hållbar framtid. Våra system används i dag av välrenommerade företag över hela världen. Gycom tillsammans med Enequi Group utgör ett glatt och trevligt gäng på 25 personer och omsätter runt 100 MSEK. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm.
Läs gärna mer på www.gycom.com
Gycom söker dig som vill utvecklas vidare inom PLC programmering. Vi går från utmaning till idé genom analys och lösning med beslutsamhet och stor energi. På Gycom fockusera vi på kunden och är lyhörda på vad våra kunder vill.
Huvudarbetsuppgifter:• Driver och styr dina egna projekt med kunder.• Vidareutveckla Gycom's egna produkter och lösningar• Levererar projekt med hög kvalité• Nära samarbete med övriga kollegor, automationsingenjörer• Driftsättning och FAT-tester hos kund
Vem är du?Vi söker dig som har goda kunskaper inom PLC-programmering och HMI. Vi erbjuder en spännande tjänst där du får vara med och vidareutveckla vår mjukvaruplattform och vara en aktiv del i intressanta kundprojekt. Du trivs med att ha direktkontakt med kunder samt att ingå i ett framgångsrikt och produktivt team. Vi tror att du ären nyfiken och driven person som gärna vill utveckla sig själv och kan resa både nationellt och internationellt.
Kompetens & erfarenhet:
- Bred erfarenhet inom industriell programmering.- Förståelse att tyda, läsa och följa elritningar.- Erfarenhet och kunskaper av lågspänningsprodukter som förekommer i elskåp.- Goda språkkunskaper i både tal och skrift för engelska och svenska.- Erfarenhet ifrån följande mjukvaror: Codesys, TIA portal, GX Works, E-Designer eller liknande mjukvara.- Arbetat med någon av hårdvara ifrån Eaton, ABB, Mitsubishi, Beijer eller liknande PLC/HMI.- B-körkort.
Har du erfarenhet av följande är det meriterande:- Erfarenhet av olika typer av elkonstruktion.- Arbetat med ElProCAD- Erfarenhet från fastighetsstyrning.
Gycom erbjuder förmånsbil enligt företagets bil policy.
Låter det intressant?
Perfekt, sänd med ditt CV och svara på frågorna. För frågor om tjänsten, kontakta Arvid Petersson. arvid.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Automationsingenjör till Gycom

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jan 24
Med rötter från Sandblom & Stohne och Gylling Component har Gycom en historia som sträcker sig hela vägen tillbaka till 1926. I dag är vi en del av Enequi-koncernen.Gycom agerar integratör inom industriell automation och energidesign. Vi erbjuder anpassade automationslösningar som effektiviserar och optimerar våra kunders processer. Våra lösningar skapar förutsättningar för lönsamhet samt att vi aktivt bidrar till en hållbar framtid. Våra system används i dag av välrenommerade företag över hela världen. Gycom tillsammans medEnequi Group utgör ett glatt och trevligt gäng på 25 personer och omsätter runt 100 MSEK. Vi har kontor i Göteborg och Stockholm.Läs gärna mer på www.gycom.com
Vi söker dig som vill utvecklas vidare inom PLC programmering och automation. På Gycom går vi från utmaning till idé genom analys och lösning med beslutsamhet och stor energi samtidigt somvi fockusera på kunden och är lyhörda på vad våra kunder vill. Huvudarbetsuppgifter:
- Driver och styr dina egna projekt med kunder - Vidareutveckla Gycom's egna produkter och lösningar - Levererar projekt med hög kvalité - Nära samarbete med övriga kollegor, automationsingenjörer - Driftsättning och FAT-tester hos kundVem är du? Vi söker dig som har goda kunskaper inom PLC-programmering och HMI. Vi erbjuder en spännande tjänst där du får vara med och vidareutveckla vår mjukvaruplattform och vara en aktiv del i intressanta kundprojekt. Du trivs med att ha direktkontakt med kunder samt att ingå i ett framgångsrikt och produktivt team. Vi tror att du är en nyfiken och driven person som vill utveckla sig själv och kan resa både nationellt och internationellt.

Kompetens och erfarenhet- Bred erfarenhet inom industriell programmering.- Bra förståelse att rita, tyda, läsa och följa el-ritningar.- Erfarenhet och kunskaper av lågspänningsprodukter som förekommer i elskåp.- Goda språkkunskaper i både tal och skrift för engelska och svenska.- Erfarenhet och goda kunskaper i ElProCad eller liknande program.- Erfarenhet ifrån följande mjukvaror: Codesys, TIA portal, GX Works, E-Designer ellerliknande mjukvara.- Arbetat med någon av hårdvara ifrån Eaton, ABB, Mitsubishi, Beijer eller liknande PLC/HMI.- B-körkort.
Har du erfarenhet av följande är det meriterande: - Erfarenhet av olika typer av elkonstruktioner. - Arbetat med Eplan.- Erfarenhet av fastighetsstyrning. Gycom erbjuder förmånsbil enligt företagets bil policy. Låter det intressant? Perfekt, sänd med ditt CV och svara på frågorna. För frågor om tjänsten, kontakta Arvid Petersson, arvid.petersson@pspartner.se

Ansök nu

KAM till SSG Standard Solutions Group

Key account manager
Läs mer Jan 23
Med säkerhet och kompetens i fokus
I över 60 års tid har SSG samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.
Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.
Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig. https://www.ssgsolutions.com/
Som Key Account Manager (KAM) på SSG Standard Solutions Group blir du en central del i arbetet att stärka och utveckla relationerna med våra nyckelkunder inom industrin. Rollen innebär att du ansvarar för att förstå kundernas behov och utmaningar samt att positionera SSG:s standardiserade tjänster som det självklara valet för industrin. Du kommer att arbeta med komplexa förhandlingsprocesser och vara en strategisk partner för våra kunder för att säkerställa deras långsiktiga framgång och förtroende för SSG.
Arbetsuppgifter
Bygga och utveckla starka, långsiktiga relationer med nyckelkunder inom industrin.
Identifiera och förstå kundernas behov och utveckla lösningar som möter deras krav.
Utveckla och implementera strategier för att driva försäljningstillväxt inom nyckelkunder.
Förhandla och slutföra avtal med fokus på långsiktiga affärsmöjligheter.
Samarbeta nära interna team för att säkerställa att kundernas krav och förväntningar uppfylls.
Representera SSG Standard Solutions Group på kundmöten, konferenser och andra branschrelaterade evenemang.

Kvalifikationer
Minst 5 års erfarenhet av försäljning, med dokumenterat goda resultat, gärna inom större organisationer.
Erfarenhet av att arbeta med nyckelkunder och hantera komplexa försäljningsprocesser.
Stark förhandlingsförmåga och erfarenhet av att teckna avtal.
Gärna erfarenhet från industrin eller närliggande områden.
Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga, både på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Resultatorienterad med förmåga att bygga långsiktiga relationer baserade på förtroende.
Strategisk och analytisk med stark problemlösningsförmåga.
Självständig och initiativrik, med en förmåga att driva projekt framåt.
Engagerad, affärsmässig och passionerad för att skapa värde för kunden.

Låter det intressant?Perfekt! Svara på några frågor och sänd in din CV. Sista ansökningsdag är den 14 feb.

Ansök nu

Specialistsäljare till SSG Standard Solutions Group

Systemsäljare
Läs mer Jan 23
Med säkerhet och kompetens i fokus
I över 60 års tid har SSG samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.
Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.
Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig. https://www.ssgsolutions.com/
Som Specialist Säljare på SSG Standard Solutions Group kommer du att fokusera på att sälja våra tekniska och mjukvarubaserade lösningar till industrin. Rollen innebär djupgående kunskap om våra tjänster och förmågan att kommunicera tekniska detaljer på ett enkelt och förståeligt sätt. Du kommer att arbeta nära kunder och hjälpa dem att se värdet av våra lösningar för att förbättra deras produktivitet, säkerhet och hållbarhet.
Arbetsuppgifter
Identifiera och bearbeta nya och befintliga kunder med fokus på tekniska lösningar och mjukvarutjänster.
Förklara och demonstrera våra tjänsters tekniska och affärsmässiga fördelar på ett enkelt och tydligt sätt.
Arbeta i nära samarbete med utvecklingsteamet för att anpassa lösningar efter kundernas specifika behov.
Driva hela försäljningsprocessen, från prospektering till avslut.
Bidra till utvecklingen av marknadsföringsmaterial och tekniska presentationer för att stödja försäljningsarbetet.

Kvalifikationer
2–5 års erfarenhet av teknisk försäljning eller försäljning av mjukvarubaserade lösningar.
Stark teknisk förståelse och förmåga att kommunicera tekniska detaljer på ett begripligt sätt.
Erfarenhet av att sälja komplexa lösningar eller produkter som kräver teknisk förståelse.
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för att driva affärer framåt.
Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga, både på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Noggrann och lösningsorienterad med en förmåga att förstå och möta kundens behov.
Nyfiken och engagerad, med en vilja att kontinuerligt lära sig om nya tekniska lösningar.
Kommunikativ och relationsbyggande med ett affärsmässigt fokus.
Teamorienterad och samarbetsvillig med förmåga att arbeta tvärfunktionellt.

Låter det intressant?
Perfekt. Sänd in din CV och svara på några frågor. Sista ansökningsdag är den 14 feb.

Ansök nu

Interim ekonom för kunds räkning

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 21
Vi söker nuen interim ekonom för kunds räkning till ett uppdrag på ca 50% med start i februari.I uppdraget kommer du bland annatatt få arbeta med:
Löpande bokföring
Löner
Månadsbokslut
Erfarenhet av Microsoft DynamicsBusiness Central.

Arbetet inkluderar hantering av bolagsformerna AB, Oy, och ApS, vi ser därförgärna att du har erfarenhet av redovisning och regelverk kopplade till dessa.
Är dusjälvständig, noggrann och har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamheter?Då kan det här vara något för dig.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu