Göteborg: Business Strategy and Development

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Strategy and Development i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en administratör med affärsanalytiska färdigheter som arbetar med IAM (Identity and Access Management).
Rollen som administratör med affärsanalytiska färdigheter inom IAM (Identitet och Åtkomsthantering) innebär att hantera och konfigurera system för åtkomsthantering samt att agera som en länk mellan affärsbehov och tekniska lösningar.
Vi ser helst att du har nedan erfarenhet:
Administrera och konfigurera IAM-verktyg och sätta upp definierade åtkomstroller samt fungera som länken mellan strategi och teknik.
IAM/PAM och administration av IAM-verktyg.
Administrering av åtkomstroller.
Översätta affärsbehov till tekniska implementationer.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. 

Övrigt:
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: 100%. 
Uppdragslängd: 2024-05-01 till 2025-04-30, med möjlighet till förlängning
 Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemadministratör.

Projektadministratör till NEVITA

Läs mer Feb 4
Är du strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer? Nevita söker nu en engagerad Projektadministratör som kommer att spela en central roll i hanteringen av ingenjörs- och projektdokumentation.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvara för generering av DDM (Digital Document Management)
Uppdatera huvuddokumentregister kontinuerligt
Generera och sammanställa rapporter för Project Managers
Utföra noggrann granskning av dokumentation
Stödja användare i dokumenthantering och ge administrativt stöd

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av dokumentkontroll eller liknande administrativa roller
Är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer
Trivs med att arbeta i en dynamisk projektmiljö
Har god kommunikativ förmåga och är en lagspelare

Hos Nevita får du möjlighet att arbeta i ett utvecklande och spännande arbetsklimat där din insats är viktig för att säkerställa att våra projekt och dokument alltid håller högsta kvalitet.
Låter detta som din nästa utmaning? Vi utvärderar ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Application Integration Specialist

Läs mer Jan 21
Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately two million users around the world . We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" .
Responsibilities
As an Application Integration Specialist, you will play a pivotal role in designing, implementing, and maintaining integrations that enhance the efficiency and effectiveness of our organization. You will be responsible for designing, implementing, and maintaining integrations between different software systems, ensuring data consistency, accuracy, and reliability.
As an Application Integration Specialist, you will also:
Configure, customize, and develop integrations using the Benify platform, APIs, web services, integration tools (such as Node Red), and other cutting-edge technologies.
Collaborate closely with developers, system administrators, and third-party vendors to ensure a smooth deployment of integrations
Engage in data transfer scoping and implementation to ensure data consistency, accuracy, and reliability.
Conduct thorough testing and troubleshooting of the solutions you build to guarantee optimal performance.
Create comprehensive documentation for integrations, providing valuable insights for future reference.
Share your expertise with team members through knowledge-sharing sessions, fostering a collaborative and learning-oriented environment

Personal attributesSuccess in this role hinges on your ability to collaborate effectively, demonstrating strong communication skills to articulate technical concepts to both technical and non-technical stakeholders. Moreover, your success will be enhanced by your proactive approach, taking initiatives to lead and foster positive change. You should also enjoy problem-solving, tackling complex challenges with a methodical and creative approach, and finding innovative solutions that deliver real value.
We also see that you have:
Bachelor's degree in Computer Science, Information Technology, or a related field
Fundamental understanding of Object-Oriented Programming
Proficiency in integration technologies, APIs, web services, and messaging protocols (REST)
Strong analytical and problem-solving skills, demonstrating the ability to diagnose and resolve complex integration issues

It's a , thus not a requirement if you also got...
Familiarity with data formats such as XML, JSON, and CSV
Experience with Node-Red or a similar Integration Tool
Knowledge of data transformation and mapping techniques
Understanding of project management methodologies

Perks of being a Benifyer
Collective agreement
Generous wellness allowance
30 day of vacation
ITP1 Pension and Lifeplan - a pension tool that provides you with personalized advice to optimize your retirement planning
Guaranteed work-life balance with a hybrid work model
A variety of social events and activities in the offices
Workation- possibility to work abroad within EU
You're responsible for your own development and we offer internal career opportunities

Practical information
Start: As soon as we find the right fit! Extent: Full-time, 100%Location: Stockholm or Gothenburg, Sweden.
Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.
Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

Ansök nu

Senior Linux Systemadministratör

Läs mer Dec 10
Om Mullvad
Mullvad VPN är ett svenskt VPN-företag som motarbetar massövervakning och censur. Vi gör det framförallt genom vår VPN-tjänst och vår webbläsare. Vi tror på ett fritt och öppet samhälle där människor har rätt till personlig integritet; rätt till sina egna tankar och åsikter, och rätten att själva bestämma exakt när och till vilka de vill yttra dem. Vi är övertygade om att demokratiska samhällen måste vila på rätten till personlig integritet för att kunna utvecklas. Vi driver vår VPN-tjänst i 48+ länder.
Om rollen
Infrateamet på Mullvad ansvarar för vår publika DNS, Proxmox-servrar, metrics-servrar, backup-servrar med mera. Teamet levererar en plattform som andra team kan bygga vidare på.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbeta med utvecklingsprojekt inom infrastruktur.
Samarbeta med och vara lyhörd för andra team för att skapa lösningar som fungerar för hela organisationen.
Bidra till ett välfungerande team genom att dela med dig av din expertis och aktivt stödja dina teammedlemmars utveckling.
Vem vi söker
Vi söker en senior Linux-systemadministratör. Du har en teknisk universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet och gedigen erfarenhet av att installera och drifta Linux-baserade system.
KravprofilUtbildning Teknisk universitetsutbildning eller motsvarande.
Erfarenhet Minst 7 års erfarenhet som systemadministratör i Linux-miljö.
Kompetens Erfarenhet av verktyg som Ansible, Netbox, Proxmox, DNS, Postgre, Grafana, LibreNMS, CI/CD och HashiCorp Vault.
Erfarenhet av både bare metal-servrar och virtuella maskiner (VM). Produktion sker på bare metal-servrar, medan test- och stagingmiljöer använder virtuella maskiner.
Förmåga att samarbeta effektivt och sprida kunskap inom teamet.
Språk Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
ÖvrigtPlats
Göteborg, Sverige
Kontor Sten Sturegatan 42/44 (tillfälligt, återgår till Engelbrektsgatan 28 i april 2025)
Rapporterar till Chef för Infrastruktur

Urval och intervjuer sker löpande men mestadels i februari – mars 2025
På Mullvad värnar vi om integritet. Du kommer att få fördjupa dig i säkerhet, och bakgrundskontroller görs. Publika årliga granskningar av våra system utförs av externa parter.

Ansök nu

Projektledare/Senior Customer Success Manager

Läs mer Dec 9
Projektledare/ Senior Customer Manager - Göteborg
Enginio står inför en spännande uppskalning och en kraftig expansionsresa i en internationell miljö. Just nu söker vi en Projektledare/Senior Customer Success Manager till vårt team i Göteborg som vill jobba med spännande kunder och partners globalt. Du kommer att jobba med vår plattform Enginio som är ett verktyg för aktivering av konsumenter från alla kanaler; online eller fysiska miljöer — en modern plattform för 360-graders marknadsföring och lojalitet.
Om Enginio: Enginio är en innovativ plattform som hjälper företag att aktivera konsumenter genom alla kanaler, både online och i fysiska miljöer. Plattformen erbjuder en komplett lösning för 360-graders marknadsföring och lojalitet, vilket gör det möjligt för företag att skapa engagerande och effektiva kampanjer. Enginio har ett antal världsunika funktioner som revolutionerar sättet företag interagerar med sina kunder och skapar långvariga relationer.
Om rollen:
Som Projektledare/Senior Customer Success Manager kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa våra kunders framgång med hjälp av Enginio-verktyget. Du kommer att leda och utveckla strategiska partnerskap med internationella kunder, leverantörer och partners i en kommersiell miljö. Många av våra kunder är internationella och kommunikationen sker således på både engelska och svenska. Du kommer även att få möjligheten att arbeta med några av världens största varumärken som idag använder plattformen.
Dina arbetsuppgifter:
Proaktivt arbete med kundnöjdhet för våra kundkonton på Enginio
Ansvara för onboarding, förvaltning och utveckling av befintliga kunder
Kvalitetssäkra befintliga kunders leveranser
Arbeta med att aktivt utveckla kunder på Enginio och skapa merförsäljning
Arbeta med plattformens kundavtal och contract management
Vara tillgänglig och hjälpsam när kunder behöver support i såväl tekniska som operativa frågor
Vara delaktig i nyförsäljningsprocessen
Projektleda kundprojekt och utvecklingsprojekt
Leda specialprojekt med internationella partners och kunder i en kommersiell miljö
Ansvara för att bygga och underhålla starka partnerskap med Enginios partners och leverantörer
Övervaka konverteringsgraden i plattformen
Tillsammans med kunderna analysera data och skapa insikter av resultaten
Skapa guider med frågor och svar med relevant supportmaterial

Din bakgrund:
Vi söker dig som:
Har förståelse för B2C, gärna med erfarenhet från kundaktiveringar, promotions eller lojalitetsskapande aktiviteter
Har erfarenhet av en tidigare roll som Customer Success Manager är meriterande
Har omfattande erfarenhet av projektledning
Har erfarenhet av att bygga och underhålla strategiska partnerskap
Har förståelse för vilka KPIer som är viktiga för att ett varumärke ska bli framgångsrikt
Har vana att jobba i system, gärna som administratör
Har vana att arbeta med nyckeltal och mål
Erfarenhet av att arbeta med PowerBi, Google Analytics eller liknande plattformar är meriterande
Talar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift
Har mycket god vana med Officepaketet såsom Excel och PowerPoint

Personliga egenskaper:
Du är strukturerad
Du är innovativ och älskar att finna lösningar
Du har en analytisk förmåga
Du är trygg i att presentera framför kund
Du älskar att vara proaktiv i ditt dagliga arbete
Du är intresserad av teknik och nya funktioner
Du trivs i en snabbt föränderlig miljö med högt tempo som en scale-up miljö innebär
Du är kommunikativ, verbal och gillar att bidra med en härlig energi

Vi erbjuder dig:
En plats i ett fantastiskt team
Fast lön
Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
Löpande coachning
Friskvårdsbidrag

Övrigt:
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Plats: På vårt nyrenoverade, prisbelönta kontor centralt i Göteborg på Vasaplatsen i ett vackert sekelskifteshus

Frågor (inte ansökningar) om tjänsten kan ställas till Madeleine Södermanpå: soderman@nordicretailgroup.com.
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.
Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”.
Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

Ansök nu

Administratör inom Product Masterdata

Läs mer Dec 5
Tog du nyligen examen inom systemvetenskapoch vill arbeta med masterdata? För vår kundsräkning söker nu en konsult inom masterdata som vill vara med på en spännande tillväxtresa.

Att arbeta som Administratör inom Masterdata
Till en av våra kunder söker vi två kandidater för att stärka ett team på sju personer inom området masterdatamanagement.Vi söker dig med erfarenhet av ERP-system och en allmän och bred förståelse för IT-system.För denna roll behöver du ha en god förmåga att se helheten, samtidigt som du har sinne för detaljer och en stark drivkraft att säkerställa en fullständig och korrekt uppsättning av produktdata.
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Samordning och administration av masterdata – stödja projekt för nya lanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system.
Säkerställa korrekt data för produktmärkning och specifikationer som används i tillverkning.
Förmåga att analysera korrekt och komplett produktdata i alla system och specifikationsdokument för alla produkter.

Rollen erbjuder en unik möjlighet att få en överblick över både produktutveckling och internationell affärsverksamhet. Den passar särskilt dig som är intresserad av att kombinera datahantering med praktisk projektledning i en dynamisk miljö.
Att vara konsult på Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos kundföretaget som ligger i centrala Göteborg med start i januari 2025. Du kommer att coachas av en mentor hos kundföretaget samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar.
Vi söker dig som:
Är i början av din karriär och har en kandidatexamen eller masterexamen inom systemvetenskap, logistik och ekonomi med fokus på IT
Som person är du kommunikativ och har en god förmåga att presentera datai både tal och skrift
Du har förmåga att prioritera för att kunna fokusera på de mest kritiska uppgifterna vid rätt tidpunkt
Du har goda kunskaper i både svenska ochengelska i tal och skrift
Du har goda kunskaper i MS Office-applikationer, särskilt MS Excel
Tidigare erfarenhet av arbete i ERP-system, helst Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations), är ett krav

Ansökan
Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Johanna Norman på johanna.norman@nexergroup.com
Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NXT Interim Göteborg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NXT Interim Göteborg AB .

Onsite Audio/Video Technician

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 6
Vår kund söker en serviceinriktad Onsite Audio och Video-tekniker med placering på vårt kontor i Göteborg. 

I din blivande roll har du som uppdrag att säkerställa ett effektivt och stabilt audio- och videosystem på våra siter i väst Sverige. Det ingår resor för support på övriga siter i Sverige.

Du har ett starkt teknikintresse och vill bidra till att underlätta för dina kollegor i verksamheten. Du gillar att supportera och att arbeta i en miljö där förutsättningarna är föränderliga och därmed kan komma att behöva prioriteras om, allt utifrån användarnas behov. Du är kundorienterad, affärsmässig och proaktiv med att fånga upp potentiella utmaningar innan de uppstår. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och gärna delar med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag samt processförbättringar. Bra kommunikationsförmåga och lyhördhet är fördelaktiga i förhållande till slutanvändarna.
Vår kund lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen. Trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i deras verksamhet.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Felsökning och underhåll av audio- och videosystem av olika typer.
Felsökning och underhåll av Evoko-skärmar och liknande teknik
Stödja kollegor inom OSS med felsökning av konferens och mötesrum
Säkerställa dokumentation av AV-utrustning
Delta i möten för att utveckla och förändra befintliga konferens och mötesrum samt bistå vid inköp och etablering av ny teknik.
Felsöka och supporta AV-utrustning och konferens och mötesrum på övriga siter i Sverige
B-körkort är krav
Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Meriterande:
Om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa AV-miljöer.

 
Ytterligare information
Plats: Göteborg
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för ett års uthyrd konsult som kan komma att förlängas. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

IT Projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Feb 6
Vår kund söker efter en IT Projektledare för kontoret i Göteborg!
Som IT-projektledare hos vår kund blir du en nyckelperson som driver projekt och program där IT-leveranser är centrala. Du kommer att tillhöra en dynamisk avdelning, Group IT Service Area Development, och samarbeta med specialister som delar mottot ”Speed is the key”. Här finns en kultur som bygger på tillit, driv och expertis.
I denna roll får du möjlighet att leda tvärfunktionella team och arbeta i projekt med hög komplexitet.
Du kommer att:
Driva IT-projekt från planering till leverans.
Fokusera på digital transformation inom områden som Supply Chain, Smart Manufacturing och Cloud.
Implementera och coacha i agila metoder och arbetssätt.
Samarbeta med intressenter på alla nivåer och visualisera mål och resultat för att nå framgång i projektleveranser.

Dem tror att du är en kommunikativ och analytisk person som uppskattar flexibiliteten i IT-utveckling och ser det som en spännande utmaning att hitta innovativa lösningar för framtidens behov.
Din profil
Dem söker dig som har:
Gedigen erfarenhet av att leda IT-projekt, gärna inom större och komplexa organisationer.
Teknisk bakgrund med kompetens inom Cloud, Enterprise Architecture och Change Management.
Erfarenhet av projektledningsverktyg som Jira, Antura och Confluence.
En god förståelse för agila arbetssätt, exempelvis Kanban och SAFe.
Stark kommunikationsförmåga och vana vid att anpassa ditt budskap efter olika målgrupper.
Erfarenhet av miljö- och hållbarhetsfrågor är meriterande.

Ytterligare information
Plats: Göteborg
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för ett års uthyrd konsult som kan komma att förlängas. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

IT On-site Support

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 29
Vår kund söker en serviceinriktad On-site tekniker till vårt kontor i Göteborg. 
I din blivande roll har du som uppdrag att möjliggöra en effektiv och stabil IT- miljö, som berör allt gällande detta på arbetsplatsen. Hos slutanvändaren On-site och gemensamma ytor som kräver funktioner som till exempel konferensrum. Detta innebär att du förväntas kunna erbjuda samtliga slutanvändarna en bra och stabil IT miljö. Det kräver även ett serviceinriktat förhållningsätt, då du supporterar och understödjer dina kollegors vardag till det bättre. Detta är en heltidstjänst som kräver fysisk närvaro på kontoret i Göteborg.
Teamet i On-site support ansvarar för att erbjuda service och information, hantera frågor och avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du preparerar datorer, installerar program och tillbehör åt slutanvändaren. Du har ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT. 
 

Vår kund söker dig som har relevant erfarenhet inom området samt är nyfiken på att ta dig an en tjänst.
Dem vill gärna att du har ett starkt teknikintresse och vill bidra till att underlätta för dina kollegor i verksamheten. Därmed att du gillar att supportera och gillar att arbeta i en miljö där förutsättningarna är föränderliga och därmed kan komma att behöva prioriteras om allt utifrån användarnas behov.
Du är kundorienterad, affärsmässig och proaktiv med att fånga upp potentiella utmaningar innan de uppstår.
Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och gärna delar med dig av dina kunskaper.
Du har en förmåga att driva dina processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag samt processförbättringar.
Bra kommunikationsförmåga och lyhördhet är fördelaktiga i förhållande till slutanvändarna och kan även bidra till att bygga ett kontaktnät.
Dem lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen och det är viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs, trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i vår verksamhet.

 
Krav:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: 
Lösa problem och supporta användare där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt säkerställa att vårt register för hårdvaran är uppdaterad.
Hantera VIP ärenden, vid tillfällen där vi behöver bistå personer som behöver snabb och kompetent hjälp inom våra tjänster.
Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
Arbete med systematisk felsökning
Bistå dina kollegor som inte finns fysiskt på plats t ex vid större driftstörningar eller säkerhetsrelaterade incidenter
Support av skrivare och konferensrum.
Säkerställa att leveransen från den lokala On-Site Support är hög inom alla ansvarsområden.
Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.
Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, och är också van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT.
B-körkort är ett krav

 
Ytterligare information
Plats: Göteborg
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för ett års uthyrd konsult som kan komma att förlängas. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

Team Coach

Driftledare, IT
Läs mer Jan 28
För kunds räkning söker vi nu en Team Coach för leverans inom Special Purpose Environment. Är du en kommunikativ och analytisk person med erfarenhet av ledarskap och agila arbetssätt? Vill du vara med och leda ett team av tekniker och utvecklare som arbetar med att utveckla och förvalta IT-miljöer på ett säkert och effektivt sätt? Då kan detta vara rollen för dig!
Om tjänsten
Som Team Coach ansvarar du för att coacha och stötta ett team på cirka 10 tekniker och utvecklare med specialistkompetens inom olika områden. Du säkerställer att teamet följer det beslutade agila arbetssättet och ansvarar för arbetsflödet samt teamets löpande utveckling. Rollen innebär att arbeta enligt DevOps-principer och att säkerställa att teamet levererar högkvalitativa och säkra IT-miljöer.
Exempel på arbetsuppgifter:
Prioritera, initiera och följa upp arbetsuppgifter inom det agila arbetssättet.
Identifiera och driva förbättringsarbete och uppdrag.
Säkerställa att dokumentation kring teamets åtaganden och leveranser finns och är uppdaterad.
Hålla i agila ceremonier, workshops och andra möten.

Din profil
Vi söker en person som:
Har god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor.
Är strukturerad, kommunikativ och analytisk.
Är initiativrik och inte rädd för att komma med nya idéer.
Har en bred teknisk IT-kunskap som möjliggör snabb inblick i teamets arbete.

Krav:
Flera års erfarenhet i en ledande roll som Team Lead, Scrum Master eller motsvarande.
Goda IT-kunskaper och erfarenhet av agilt arbetssätt inom drift och förvaltning.
Erfarenhet av DevOps och ITIL.
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Erfarenhet av att ha arbetat med ServiceNow och Jira.

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av att driva förbättringsprojekt eller arbeta i säkerhetskritiska miljöer.

Ytterligare information
Location: Göteborg
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Göteborg AB för perioden februari 2025 - januari 2026. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Kunden erbjuder
För kunds räkning erbjuder vi en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och leda ett högpresterande team. Här får du arbeta med avancerade IT-miljöer och bidra till utvecklingen av säkra och effektiva lösningar.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

System Developer Nutanix

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 3
Vill du vara med och driva digital transformation och arbeta med marknadsledande teknologier inom hyperkonvergerad infrastruktur (HCI) och hybridmoln? Vi på NXT Interim Göteborg söker en engagerad och kunnig Nutanix Specialist som vill bli en del av ett team hos vår kund.
Om rollen:
Som Nutanix Specialist ansvarar du för att implementera, optimera och underhålla Nutanix-lösningar hos vår kund. Du kommer att arbeta nära uppdragsgivare för att modernisera deras IT-infrastruktur och skapa lösningar som är både skalbara och kostnadseffektiva.Exempel på arbetsuppgifter:
Designa och implementera Nutanix-baserade lösningar (HCI, AOS, Prism, AHV).
Driva integration av hybrid- och multicloud-lösningar baserade på Nutanix.
Säkerställa hög prestanda och stabilitet för kunders Nutanix-miljöer.
Ge teknisk rådgivning och support till kunder vid migreringar och uppgraderingar.
Samarbeta med sälj- och teknikteam för att identifiera kundbehov och skapa skräddarsydda lösningar.

Vi söker dig som har:
Erfarenhet av Nutanix-produkter, exempelvis AOS, Prism och AHV (certifiering är ett plus).
Stark teknisk förståelse för IT-infrastruktur, virtualisering och molnlösningar.
Erfarenhet av arbete med VMware, Hyper-V eller andra hypervisorer.
God kommunikationsförmåga och ett konsultativt arbetssätt.
Ett stort teknikintresse och en vilja att hålla dig uppdaterad kring de senaste IT-trenderna.

Sök idag!
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Business Analyst inom ServiceNow HR

Systemanalytiker/Systemutredare
Läs mer Jan 13
Business Analyst ServiceNow HR
Din roll
Vi söker Business Analysts som har erfarenhet av ServiceNow och framför allt HR modulen för uppdrag hos vår kund.
Som IT Business Analyst hjälper du verksamheten med att säkerställa att kraven på IT system och tjänster tillgodoser verksamhetens behov.
Du kommer verka i gränslandet mellan IT och verksamhet där du hjälper verksamheten att fånga och prioritera sina faktiska behov. Du kommer att driva workshops för att formulera och definiera tekniska-, affärsmässiga regulatoriska krav. Det innebär att strukturera och följa upp och säkerställa att olika regulatoriska krav tillgodoses. Du kommer vara ett viktigt stöd till verksamheten genom att ta fram analytiska och faktabaserade beslutsunderlag som bidrar till att nå vår kunds affärsmål. Då de värdesätter en lärande miljö så finns stor möjlighet till personlig utveckling vilket kan leda till spännande uppdrag och projekt.
För att passa in i denna roll
För att passa i rollen tror vi att du är analytisk och strukturerad med ett stort driv att utvecklas. Vidare så är du nyfiken på ny teknik, tar gärna egna initiativ och gillar att lösa komplexa frågeställningar. Att arbeta agilt bör vara något du trivs med. Då du kommer vara en del av ett team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra bör du gilla att samarbeta. Vidare är du prestigelös och har en förmåga att kunna arbeta i både detalj och helhetsperspektiv. Du trivs med att vara spindeln i nätet, är flexibel och får saker att hända.
Du har erfarenhet av att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. 
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom följande områden:
Relevant akademisk examen (som systemvetare) eller motsvarande erfarenhet
Ha arbetat med kravhantering
Erfarenhet av arbete inom ServiceNow, primärt HR-modulen
Kommunikativ med mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
God analytisk förmåga
Förmåga att driva och genomföra förändringar tillsammans med beslutfattare och utvecklare

Vi ser gärna att du har någon av följande certifieringar: 
Certified System Administrator (CSA)
Certified Application Developer (CAD)
Certified Implementation Specialist - Human Resources (CIS HR)

Även detta är meriterande
Erfarenhet av utvecklingsprojekt och från att verka i gränslandet mellan verksamheten och IT
Erfarenhet av att leda och fascilitera workshops
Erfarenhet av applikationsutveckling
Agila arbetssätt, ex Scrum eller DevOps

Säkerhetsprövning
Vi utför säkerhetsprövning till många av våra tjänster, så även för denna. Du behöver vara svensk medborgare.
 
Låter detta som en intressant roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag.

Ansök nu