Göteborg: Vi söker nu en Product Developer med Teamledaransvar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker nu en Product Developer med Teamledaransvar i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Lite om oss på Swedemount????
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.

Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.

Om rollen
I rollen som Team leader jobbar du i nära samarbete med produktteamet genom hela produktionskedjan. Ditt huvudsakliga ansvar innebär att se till att det dagliga operativa arbetet fungerar, att leda teamet som utför detta och att fokusera på att tillsammans med teamet effektivisera processflödet, samt nå uppsatta mål.

Tjänsten innebär även löpande arbete med produktutveckling av företagets egna varumärken. Detta innebär till exempel att du upprättar och skickar Tech Packs gällande de produkter du är ansvarig för samt tar fram måttlistor, gör graderingar av oliks storlekar (herr, dam och jr), mäter av plagg efter avprovning samt skickar kommentarer till leverantör. I befattningen ingår också att säkerställa att det uppsatta produktionsschemat hålls för de produkter man är ansvarig för.

Utöver det innefattar även tjänsten att genomföra in-house tester och att godkänna lab dips och accessoarer. Du har även daglig kontakt med våra leverantörer i Asien.

Vem vi söker
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom mode- och/eller sportbranschen samt behärskar Illustrator för att kunna göra mindre skissändringar samt tekniska beskrivningar på våra plagg. Vidare har du gedigna kunskaper gällande måttlistor, graderingar och passform. Som person är du både kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt känner igen dig i våra värderingar som bygger på  ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”. Utöver det behärskar du engelska och svenska flytande i både tal och skrift samt har goda kunskaper inom Officepaketet. Vi ser också att kunskaper i Pisa är meriterande för tjänsten.

Övrigt om tjänsten????
I befattningen ingår att agera coach för sitt team samt att man är bryggan mellan teamet och ansvariga chefer inom avdelningen; Head of Design & Product Development and Creative Director i frågor som gäller produktutveckling och produktion. Placeringen för tjänsten är på vårt kontor i Sörred men det förekommer även resor till vårt huvudkontor i Grebbestad vid behov. Utöver det kan det också ingå utlandsresor både inom Europa och till Asien. Du rapporterar till Head of Design & Product Development.

 

Vårt erbjudande????????
Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det! Vi på Swedemount befinner oss på en spännande och expansiv förändringsresa och ser fram emot att få välkomna dig som vill ta Designavdelningen till nästa nivå tillsammans med oss.

Tjänsten är en heltidstjänst som inleds med sex månaders provanställning och som därefter övergår till en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal och andra förmåner för våra anställda som vi berättar mer om vid en intervju.

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Göteborg, men det kan förekomma resor till vårt kontor i Grebbestad några dagar i månaden.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur belastningsregistret på den sökande.

Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanbeder oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor.
Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktutvecklare, konfektion

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktutvecklare, konfektion.

Vi söker nu en Product Developer med Teamledaransvar!

Läs mer Maj 15
Lite om oss på Swedemount????
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.

Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.

Om rollen
I rollen som Team leader jobbar du i nära samarbete med produktteamet genom hela produktionskedjan. Ditt huvudsakliga ansvar innebär att se till att det dagliga operativa arbetet fungerar, att leda teamet som utför detta och att fokusera på att tillsammans med teamet effektivisera processflödet, samt nå uppsatta mål.

Tjänsten innebär även löpande arbete med produktutveckling av företagets egna varumärken. Detta innebär till exempel att du upprättar och skickar Tech Packs gällande de produkter du är ansvarig för samt tar fram måttlistor, gör graderingar av oliks storlekar (herr, dam och jr), mäter av plagg efter avprovning samt skickar kommentarer till leverantör. I befattningen ingår också att säkerställa att det uppsatta produktionsschemat hålls för de produkter man är ansvarig för.

Utöver det innefattar även tjänsten att genomföra in-house tester och att godkänna lab dips och accessoarer. Du har även daglig kontakt med våra leverantörer i Asien.

Vem vi söker
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom mode- och/eller sportbranschen samt behärskar Illustrator för att kunna göra mindre skissändringar samt tekniska beskrivningar på våra plagg. Vidare har du gedigna kunskaper gällande måttlistor, graderingar och passform. Som person är du både kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt känner igen dig i våra värderingar som bygger på  ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”. Utöver det behärskar du engelska och svenska flytande i både tal och skrift samt har goda kunskaper inom Officepaketet. Vi ser också att kunskaper i Pisa är meriterande för tjänsten.

Övrigt om tjänsten????
I befattningen ingår att agera coach för sitt team samt att man är bryggan mellan teamet och ansvariga chefer inom avdelningen; Head of Design & Product Development and Creative Director i frågor som gäller produktutveckling och produktion. Placeringen för tjänsten är på vårt kontor i Sörred men det förekommer även resor till vårt huvudkontor i Grebbestad vid behov. Utöver det kan det också ingå utlandsresor både inom Europa och till Asien. Du rapporterar till Head of Design & Product Development.

 

Vårt erbjudande????????
Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det! Vi på Swedemount befinner oss på en spännande och expansiv förändringsresa och ser fram emot att få välkomna dig som vill ta Designavdelningen till nästa nivå tillsammans med oss.

Tjänsten är en heltidstjänst som inleds med sex månaders provanställning och som därefter övergår till en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal och andra förmåner för våra anställda som vi berättar mer om vid en intervju.

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Göteborg, men det kan förekomma resor till vårt kontor i Grebbestad några dagar i månaden.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur belastningsregistret på den sökande.

Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanbeder oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor.
Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Vi söker en produktutvecklare till vårt designteam!

Läs mer Mar 19
I rollen som produktutvecklare jobbar du i nära samarbete med produktteamet genom hela produktionskedjan.

Ditt huvudsakliga ansvar innebär att se till att det dagliga operativa arbetet kring produktutvecklingsprocessen fortlöper och ha en löpande dialog med våra leverantörer i Europa och Asien gällande de produkter som du är ansvarig för.

Detta innebär till exempel att du upprättar och skickar Tech Packs gällande de produkter du är ansvarig för samt tar fram måttlistor, gör graderingar av olika storlekar (herr, dam och junior), mäter av plagg efter avprovning samt skickar kommentarer till leverantör. I befattningen ingår också att säkerställa att det uppsatta produktionsschemat hålls för de produkter man är ansvarig för.

Utöver det innefattar även tjänsten att genomföra in-house tester och att godkänna lab dips och accessoarer. Du jobbar även med att:

- Skapa upp Tech Pachs och tekniska beskrivningar av produkterna i vårt affärssystem PISA. Inklusive materialkompositioner, detaljskisser samt måttlistor och graderingar.
- Mäta av produkter, kommentera produkter och göra måttjusteringar på produkterna.
- Säkerställa att våra kvalitets rutiner följs genom hela produktionskedjan.
- Testa våra tyger/ och plagg i vårt in- house lag.
- Vara kunnig i vårt ritprogram Illustrator samt kunna göra plagg ändringar och måttskisser snabbt och effektivt.
- Daglig kontakt med våra leverantörer i Asien och Europa.

Vem är du?
Vi tror att du har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom mode- och/eller sportbranschen samt behärskar Illustrator för att kunna göra mindre skissändringar samt tekniska beskrivningar på våra plagg. Vidare har du gedigna kunskaper gällande måttlistor, graderingar och passform. Har du erfarenhet av att arbeta som direktris är det meriterande för oss.

Som person är du både kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt känner igen dig i våra värderingar som bygger på  ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”. 

Utöver det behärskar du engelska och svenska flytande i både tal och skrift samt har goda kunskaper inom Officepaketet. Vi ser också att kunskaper i Pisa är meriterande för tjänsten.

Villkor
Placeringen för tjänsten är på vårt kontor i Sörred, Göteborg, men det förekommer även resor till vårt huvudkontor i Grebbestad vid behov. Utöver det kan det även bli aktuellt med utlandsresor både inom Europa och till Asien. Du rapporterar till Head of Design & Product Development.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas föres sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor.
Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Produktchef Barn & Baby till Jollyrooms Inköpsavdelning

Läs mer Nov 11
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Produktchef Barn & Baby
Vi söker nu efter en Produktchef till vårt Barn & Baby-team med ansvar för segmenten mata, sköta, babylek, mamma och gravid. Som Produktchef arbetar du med att utveckla sortimentet och skapa morgondagens storsäljare på Jollyroom. Dina arbetsuppgifter innebär utveckling av egna varumärken, avtalsförhandlingar samt konkurrens- och marknadsanalyser.

Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet i vår bransch. Vi arbetar med såväl välkända som egna varumärken. Du har i rollen möjlighet att utmana Barn- och babybranschen på en internationell nivå. Vi är ett målinriktat och entreprenörsdrivet företag som satsar på att bli bäst och det blir man genom innovation. Möjligheten till expansion har aldrig varit större och vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål!

Vår inköpsorganisation består av fyra team: Barn & Baby, Sport & Leksaker, Inredning samt Kläder & Skor. Teamen består av kategorichef, inköpare, produktchefer och assistenter.

Som Produktchef ansvarar du även för att:
- Identifiera nya leverantörer, fabriker och produkter inom dina segment
- Aktivt arbeta för att hitta nya storsäljare
- Vara en bidragande faktor till att teamets affärsområden har en stark tillväxt och förbättrad lönsamhet
- Identifiera potentiella produkter till våra egna varumärken, baserat på befintliga volymer i materialgruppen samt den befintliga kundbasen
- Förhandla fram marknadens bästa pris från leverantören
- Förhandla fram bästa möjliga leverans-, betalnings- och fraktvillkor
- Vara aktiv genom omvärldsanalyser, följa med i trender, forum, mässor, bloggar etc.

Det ingår resor i tjänsten och du rapporterar till Kategorichef.

Din profil
- Högskole-/universitetsutbildning inom inköp, ekonomi eller dylikt eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av produktutveckling
- Erfarenhet av internationell handel
- Erfarenhet av att bygga egna varumärken
- Stark kommersiell förståelse och känsla för affärer
- Flytande kunskaper i svenska och engelska
- Stark känsla för trend, färg och form
- Meriterande med branschkunskap
- Meriterande med kunskap i SAP och QlikSense.

Vi söker dig som arbetar med stor passion. Du är lösningsorienterad, strukturerad, affärsmässig och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. Du har en förmåga att sätta dig in i marknaden, är kommersiell och har en vinnarskalle. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt kompetent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag + splitternytt gym på Campus Jollyroom
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och praktisk information
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I november 2020 flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum.
- Kontakt & frågor: HR Partner Matilda Dahllöf, frågor via e-post; matilda.dahllof@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Product Director to Monki!

Läs mer Sep 27
Company Description
Fashion is our?expression?and we have a passion for it. But it doesn’t stop there. We want to make a difference. We want to empower women to empower the world.
As a purpose-driven brand we?at?Monki?not only want to be recognised for our on-trend collections and sisterhood values, but also for our brave sustainability efforts,?conscious initiatives?and passionate community. We’re in this for the long-haul and we’d love for you to join us on this journey.
Whatever part?you?play, you won’t stop saluting sisterhood. You will?be?part of driving global change through empowering women to empower the world.?As part of Team?Monki?each and every?individual?has the ability to?make a difference to our business, every day,?and to put?Monki?on the map.
Our?brand DNA of?Empowering, Brave, Friendly and Fun?is ingrained in everything we do, and we pride ourselves in reflecting these values across all parts of the business and beyond.
Job Description
As Product Director you lead our assortment teams towards our strategic direction and build a customer offer that is truly relevant to our customer at all times, commercial and on brand. You are a key player in Monki’s leadership team and brand board and collaborate cross functionally to enable the best customer experience in all channels and markets. In the role you are responsible for securing both the long-term direction as well as reacting to the changes here and now.
Your main responsibilities include:
Being a key player to secure profitability, growth and sustainability for the overall brand.
Steering the?collection development and purchasing strategy to ensure we stay true to our brand and that we excite our customer.
Developing?solutions?to meet?our customers’ needs and?demands?of today,?as well as?to?anticipate?future?expectations.
Co-creating and driving a clear strategy for the full assortment, as well as implementing an efficient and reliable way of working within your organization. This includes keeping a close collaboration with supply chain/production to ensure a qualitative and efficient product lifecycle.
Taking an active role in the brand’s leadership team to steer and support Monki to reach short- and long-term goals.
Developing, supporting, and driving your organization to ensure execution of the brand vision and your strategy.
Being a key player to secure profitability, growth and sustainability for the overall brand.
Steering the?collection development and purchasing strategy to ensure we stay true to our brand and that we excite our customer.
Developing?solutions?to meet?our customers’ needs and?demands?of today,?as well as?to?anticipate?future?expectations.
Co-creating and driving a clear strategy for the full assortment, as well as implementing an efficient and reliable way of working within your organization. This includes keeping a close collaboration with supply chain/production to ensure a qualitative and efficient product lifecycle.
Taking an active role in the brand’s leadership team to steer and support Monki to reach short- and long-term goals.
Developing, supporting, and driving your organization to ensure execution of the brand vision and your strategy.

Qualifications
You want to empower everyone around you to be who they want to be.?As a person you?dare to be progressive and take brave decisions by being creative, passionate and results driven. You are inclusive, openminded and have a big heart.?Embracing?those around you and?celebrating?individual differences?– together?you inspire change.?Happy to lend?a helping hand when needed, you?don’t leave anyone behind. You are optimistic and like to bring a smile to people’s faces. You think big, embrace change and?enjoy teamwork.?As a leader you create clarity and encourage collaboration. You take time to celebrate the successes and embrace a ‘test and learn’ attitude. Believing in people you empower everyone to become their best through creating an inclusive environment.
To be successful in this role we?also see that you:
Have extensive experience from building assortment in a fast paced and dynamic environment.
Have extensive fashion retail and online experience.
Are genuinely driven by building a great collection by always having the customer top of mind in everything you do.
Have a proactive and agile approach to work tasks and responsibilities.
Love to work hands-on in daily operations as well as driving methods and processes to develop the fashion industry of tomorrow.
Have a strong focus on sustainability.
Have a visionary leader approach that focuses on building culture, people and results.
Have an extensive experience of the full supply chain flow – end to end.

Additional Information
This is a permanent position and it will be located at our Head Office in Gothenburg, Sweden. Please note that we are an international company, and our internal language is English. Does this sound like your next challenge? Apply as soon as possible but no later than 30th September, interviews will be held continuously. (For internal candidates, please remember to initiate a dialogue with your manager before applying).
At H&M Group we strive to have a fair and inclusive recruitment process. Why kindly ask you to not attach cover letter in your application as they often contain information that can easily trigger unintentional biases.
H&M is committed to creating a Diverse & Inclusive environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of race, gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, national origin, disability or age.
We look forward to hearing from you!

Ansök nu

Assistant Developer

Läs mer Sep 24
Born in 2014 by Creative Director, Max Svärdh and CEO, Albin Johansson, Axel Arigato is a Sweden based contemporary brand that started from an Instagram page and an idea to break into the footwear market.

With deep roots in music, art, architecture and what is contemporary, Axel Arigato has defined itself by offering more than a product. It has been created to leave an experience at the front of mind, whether it’s via stores, online or through events.

Axel Arigato currently has 6 stores, including London, Copenhagen, Stockholm and Gothenburg with more pending. Expanding from 2 people to now hiring over 65 members of staff in 4 years, Axel Arigato also operates a subsidiary office in London.

Join us!

Axel Arigato is offering a full-time position for an ambitious and motivated Assistant Developer to join our team at our Gothenburg HQ.

The assistant developer role is a supporting role in the product department that will be involved in all task in the cycle from design to production. Additionally, to be an administrative support to the product managers the Assistant Developer will take responsibility for developing and buying objects and packaging material. This position is ideal for someone who loves the fashion industry and appreciates close collaboration with both coworkers and external parties.

What you will do:

• Assist in the development of shoes, RTW and accessories.
• Develop and buy objects, labels and packing materials
• Responsible for administration of article creation and maintaining the product master data in all systems.
• Handle the sample flow and ensure on-time delivery and quality control of samples both internally and externally.
• Coordinating with photo and content production to ensure all new products can be activated according to launch calendar.
• Close coordination with order management in the supply chain department.
• Close coordination with factories and local Axel Arigato quality personnel.

What we are looking for:

• Structured and organized
• Strong administration skills (excel, business systems etc)
• Experience in systems such as InDesign or Illustrator is an advantage
• Good communication skills
• Flexible and open-minded with a positive mindset
• Fluent in English
• 1-2 years’ experience within product/production

How to apply:
Please apply by providing a motivation letter & CV. We will hire as soon as we find the right person.

Salary: According to agreement
Start date: According to agreement
Location: Gothenburg

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Swedemount Sportswear & Fashion AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Swedemount Sportswear & Fashion AB .

Vi söker en produktutvecklingsassistent till vårt design team!

Designassistent
Läs mer Okt 16
Om oss på Swedemount????

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.




Vill du arbeta i en bred roll, med varierande arbetsuppgifter, i ett företag där vi värdesätter 
teamwork och tillsammans får saker att hända? Då kan detta vara rollen för dig!

Som produktutvecklingsassistent verkar du på avdelningen för design och 
produktutveckling där du arbetar med samtliga delar av Sportshopens varugrupper.

Du arbetar i ett team på åtta personer och din roll spänner både över rena administrativa inköpsrelaterade sysslor såväl som arbete med tekniska skisser, passform och kvalité. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:

• Göra materialspecifikationer
• Kvalitetskontroll av ankommande plagg och prover
• Avmätning och avprovning av prover samt måttjusteringsförslag till leverantör
• Hantering av varuprover samt lab-dips
• Framtagande av måttlistor vid behov
• Göra plaggskisser, detaljbilder och tekniska beskrivning i Illustrator

Dina erfarenheter
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom textil eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i mode- eller sportbranschen samt har jobbat med ett brett spektrum av produktgrupper, gärna tekniska plagg. Du har kunskaper i illustrator eller liknande ritprogram och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet PISA. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift.

Vem är du?
Vi tror att du är lösningsorienterad, flexibel och gillar att arbeta med flera saker samtidigt. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Eftersom du är en del av ett team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är positiv, framåt och gillar att arbeta tillsammans med andra. Du har med fördel ett naturligt intresse för sportbetonade plagg.

Som person är du både kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt känner igen dig i våra värderingar som bygger på  ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.

Bolaget har kontor både i Göteborg och i Grebbestad, därav träffas överenskommelse om placering vid anställning. Dock måste flexibilitet finnas för att verka ifrån Grebbestad som en del av din vecka. 

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är nordens största sportbutik på 14 000 kvm.

Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Vi söker en Inköp- och orderassistent till vårt designteam!

Inköpsassistent/Inköpskontorist/Inköpssekreterare
Läs mer Okt 18
Om oss på Swedemount????

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.




Söker du en spännande och varierande tjänst inom inköp och produktutveckling? Vi söker nu en kollega till teamet som arbetar med samtliga delar av Sportshopens egna varumärken.

Din roll innebär att hantera alla former av administrativa och inköpsrelaterade arbetsuppgifter samt att vara en "super user" i vårt affärsystem Navision. Vi lägger därför vikt vid erfarenheter av liknande roller och gärna från sport eller mode branschen.

För mer information om Sportshopen och våra produkter, besök gärna vår https://www.sportshopen.com/sv-se/!

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du tillsammans med härliga kollegor bland annat få arbeta med:
• Orderläggning av Sportshopens private labels
• Framtagning av försäljningsstatistik
• Bevakning och leveransuppföljning av inköps orders mot våra leverantörer
• Stämma av packlistor och övriga skeppningsdokument vid behov
• Skapa nya artiklar i vårt IT system
• Sätta lagernivåer och hantera priser
• Kontinuerligt uppdatera våra affärssystem Navision och Pisa gällande våra artiklar
• Hantera fakturor och administration i vårt affärssystem
• Ha daglig kontakt med våra leverantörer i Sverige, Europa och Asien

För att ha framgång i tjänsten tycker vi det vara viktigt att du:
• Behärskar engelska flytande i tal och skrift
• Har goda kunskaper i Office365 och speciellt intresse för Excel
• Bra förståelse för affärssystem, gärna från Navision

Vidare tror vi att vår nästa kollega
• Har en god förmåga att arbeta självständigt och att hantera många projekt på en gång
• Är lösningsfokuserad och gillar att arbeta med flera saker samtidigt
• Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
• Har mycket god samarbetsförmåga, är positiv, framåt och gillar att arbeta i team
• Är ödmjuk och inlyssnande som person

Vi tror också att du känner igen dig i våra värderingar som bygger på  ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”. 

Villkor
Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Göteborg men kommer även att spendera 2 -4 dagar i månaden på vårt kontor i Grebbestad.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande. Vi genomför även slumpmässiga drogtester på vår personal.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas föres sista ansökningsdatum.

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är nordens största sportbutik på 14 000 kvm.

Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Sportshopen söker erfaren butiksmedarbetare till vår butik i Sisjön!

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Sep 20
Om oss på Swedemount????

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.




Om rollen????????

Är du intresserad av sport och friluftsliv och har erfarenhet av att arbeta i butiksmiljö, gärna inom stordrift och med liknande produkter? Brinner du för att leverera kundservice i toppklass och känner dig trygg med sälj och service? Då kanske det är just dig vi söker till tjänsten som butiksmedarbetare till vår butik i Göteborg, Sisjön!

Vi söker en engagerad och positiv medarbetare som har erfarenhet av butiksarbete, och gärna med hantering av stora varuflöden och säsongsbaserade produkter.

Du trivs i en fartfylld miljö och är van att arbeta mot nyckeltal, samtidigt som du alltid har kunden i fokus. Som butiksmedarbetare på Sportshopen blir du en del av ett glatt och härligt team som arbetar tillsammans för att nå nya mål.

Vi erbjuder ett roligt och utmanande arbete i högt tempo, där du får chansen att bli en del av ett expansivt och spännande sportföretag!

Arbetsuppgifter????

Som butiksmedarbetare hos oss möter du alltid våra kunder med ett glatt leende och ger dem den bästa möjliga serviceupplevelsen. Arbetsuppgifterna inkluderar kassaarbete, skyltning, prismärkning, uppackning och påfyllning av varor, samt att hålla ordning i butiken. Du har även ett öga för varuexponering och säkerställer att rätt vara alltid är på rätt plats.

Kvalifikationer????

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom detaljhandel, gärna med inriktning på sport- eller outdoorprodukter. Du är bekväm med att hantera stora varuflöden och säsongsbyten samt har erfarenhet av att arbeta med varuplacering och omhängning. Att jobba mot försäljningsmål och arbeta med merförsäljning är något du känner dig trygg med. Det är också viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och att du drivs av att ge våra kunder bästa möjliga service.

Villkor????????

Tjänsten är ett vikariat om 60% i sysselsättningsgrad med start 1/11-24 fram till 28/2-25 med chans till förlängning. 

Vi tillämpar lön enligt kollektivavtal med Handelsanställdas förbund.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Hélen Persson.

helen.persson@sportshopen.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är nordens största sportbutik på 14 000 kvm.

Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Extrajobb på Sportshopens Lager under hösten

Lagerarbetare
Läs mer Aug 29
Om oss på Swedemount????

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.




Nu söker vi extrajobbare till vårt lager i Sörred!

E-handeln har vuxit alltmer sista åren och vi vill såklart hänga med i utvecklingen.

Därför har vi tagit nya kliv i denna riktning och startade upp vårt nya Autostore-lager i Sörred förra året (år 2023). Sportshopen startade 1991 och är en stor aktör inom försäljningen av sport och fritid med både egna och välkända märkesleverantörer. Våra värdeord är Teamwork - Winners - Ownership – Communication och du som medarbetare är en viktig kulturbärare. Den nya robotlösningen och de fräscha lokalerna kommer möjliggöra att vi etablerar oss än mer både i Sverige och på den Europeiska marknaden. Vill du vara en del av denna spännande resa och extrajobba hos oss under ca tre veckor i samband med Black Week? Vårt behov sträcker sig i slutet av november och i början av december.

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.

Har du en god arbetsmoral, strävar efter att alltid göra ditt bästa och inte minst – vill ha kul på jobbet? Ta då chansen att bli en del av ett härligt gäng!



Om tjänsten

Det nya automatiserade lagret som är av typen Autostore delas upp i inbound och outbound. Lagret har olika avdelningar där arbetsuppgifterna ser ut på följande sätt;

Inbound

- Godsmottagning
Lossning och mottag av inleveranser, även container. Kontroll av inleveranser, säkerhetsställa att det är helt och rent och rätt antal. 
- Påfyllning Autostore
Säkerställa att inleveranserna till Autostore blir korrekt påfyllda i tid.
- Sortering
Sortera upp inleveranser och göra mottag i NAV. Skapa flyttuppdrag in till lagret.
- Infackning
Transportera in gods till buffertlagret. 
- Retur
Ta emot och kontrollera returer. Registrera och återföra produkter in i lagret. 

Outbound

- Plock
Plocka och packa ordrar i buffertlagret, både E-handelsorder och B2B.
- Plock Autostore
Plock och pack, säkerställa rätt vara och antal för att sedan packa till kund.
- Utleverans
Lasta bilar, kontrollera avgångstider och att allt gods avgår, boka upphämtningar.  

Vem är du?

Vi söker dig som är positiv, självständig, noggrann och som gillar att ta eget ansvar. Vidare är du en lagspelare som gillar att samspela och arbeta både individuellt samt i grupp. Du är effektiv och vill bidra till en god arbetskultur där ”We make things happen” är centralt. På Sportshopen jobbar vi tillsammans för att nå våra uppsatta mål och för att utveckla varandra och verksamheten! För att arbeta på vårt lager behöver du ha fyllt 18 år.

Meriterande

Vi ser gärna att du har erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare och allra helst från Autostore-systemet. Det är även meriterande med truckkort samt B-körkort.

Vårt erbjudande

Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det!

Anställningsperiod: Ca tre veckor
Anställningens omfattning: 100%
Arbetstid: Främst dagtid mellan 7:00-18:00, kvällspass kan förekomma
Lön: Enligt kollektivavtal med Handelsanställdas förbund

Vi kan komma att utföra kreditupplysning samt utdrag ur belastningsregistret på den sökande. I enlighet med företagets policy kommer drogtester genomföras vid nyanställning samt löpande.

Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Första kontakt sker tidigast i början av oktober. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanbeder oss därför all hjälp med rekrytering och annonsering.

Titta gärna på filmklippet om Autostore:



 

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är nordens största sportbutik på 14 000 kvm.

Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Vi söker nu en Product Developer med Teamledaransvar!

Produktutvecklare, konfektion
Läs mer Maj 15
Lite om oss på Swedemount????
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.

Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.

Om rollen
I rollen som Team leader jobbar du i nära samarbete med produktteamet genom hela produktionskedjan. Ditt huvudsakliga ansvar innebär att se till att det dagliga operativa arbetet fungerar, att leda teamet som utför detta och att fokusera på att tillsammans med teamet effektivisera processflödet, samt nå uppsatta mål.

Tjänsten innebär även löpande arbete med produktutveckling av företagets egna varumärken. Detta innebär till exempel att du upprättar och skickar Tech Packs gällande de produkter du är ansvarig för samt tar fram måttlistor, gör graderingar av oliks storlekar (herr, dam och jr), mäter av plagg efter avprovning samt skickar kommentarer till leverantör. I befattningen ingår också att säkerställa att det uppsatta produktionsschemat hålls för de produkter man är ansvarig för.

Utöver det innefattar även tjänsten att genomföra in-house tester och att godkänna lab dips och accessoarer. Du har även daglig kontakt med våra leverantörer i Asien.

Vem vi söker
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom mode- och/eller sportbranschen samt behärskar Illustrator för att kunna göra mindre skissändringar samt tekniska beskrivningar på våra plagg. Vidare har du gedigna kunskaper gällande måttlistor, graderingar och passform. Som person är du både kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt känner igen dig i våra värderingar som bygger på  ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”. Utöver det behärskar du engelska och svenska flytande i både tal och skrift samt har goda kunskaper inom Officepaketet. Vi ser också att kunskaper i Pisa är meriterande för tjänsten.

Övrigt om tjänsten????
I befattningen ingår att agera coach för sitt team samt att man är bryggan mellan teamet och ansvariga chefer inom avdelningen; Head of Design & Product Development and Creative Director i frågor som gäller produktutveckling och produktion. Placeringen för tjänsten är på vårt kontor i Sörred men det förekommer även resor till vårt huvudkontor i Grebbestad vid behov. Utöver det kan det också ingå utlandsresor både inom Europa och till Asien. Du rapporterar till Head of Design & Product Development.

 

Vårt erbjudande????????
Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det! Vi på Swedemount befinner oss på en spännande och expansiv förändringsresa och ser fram emot att få välkomna dig som vill ta Designavdelningen till nästa nivå tillsammans med oss.

Tjänsten är en heltidstjänst som inleds med sex månaders provanställning och som därefter övergår till en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal och andra förmåner för våra anställda som vi berättar mer om vid en intervju.

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Göteborg, men det kan förekomma resor till vårt kontor i Grebbestad några dagar i månaden.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur belastningsregistret på den sökande.

Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanbeder oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor.
Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Sportshopen söker en erfaren butikschef till Sisjön, Göteborg!

Butiksansvarig
Läs mer Maj 27
Om oss på Swedemount????

Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners” för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt. Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.




Beskrivning ????
Är du intresserad av sport- och friluftsliv samtidigt som du brinner du för sälj och motiveras av att leda och inspirera människor? Då kanske det är dig vi söker till tjänsten som Butikschef för vår butik i Sisjön, Göteborg!

Vi erbjuder ett roligt och spännande butikschefsjobb i en platt organisation där alla medarbetare har en viktig roll och får chans att påverka.

Du kommer att arbeta i ett fartfyllt team med flera olika arbetsuppgifter och bli en del av ett glatt och härligt gäng som tillsammans arbetar för att nå nya mål!

Arbetsuppgifter ?
Som butikschef är du en operativ ledare, leder den dagliga verksamheten och har det yttersta ansvaret för butiken och dess personal. Du motiverar och leder dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår butikens uppsatta mål.

I rollen ingår även att:

- Ansvara för uppföljning av nyckeltal i den egna butiken i nivå med företagets krav.
- Ansvara för att utveckla arbetssätt och metoder för hur butiken skall fungera på ett effektivt sätt och följa Sportshopens koncept.
- Försäljning- och lönsamhetsansvar samt resursplanering i form av schemaläggning och bemanning.
- Rekrytera och introducera ny butikspersonal.
- Implementera och säkerställa att rutiner följs.
- Skapa en trevlig miljö där medarbetarna får möjlighet att utvecklas.
- Vara en förebild för dina medarbetare och leda dina medarbetare utifrån företagets värderingar.

Kvalifikationer ????
Erfarenhet av arbete i liknande roll och vana av att arbeta med bemanning, personalplanering och uppföljning av nyckeltal. Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta i en stor butik med stora personalgrupper, samt erfarenhet av kundservice och försäljning inom detaljhandel, gärna inom sport och konfektion. Avslutad och genomförd gymnasial utbildning. Har du dessutom en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ledarskap och/eller ekonomi är det meriterande. Goda kunskaper om sport- och fritidsprodukter samt är duktig på att förmedla dina kunskaper till både kollegor och kunder. God förståelse för ekonomi och ett affärsmässigt sinne.

Vi söker dig som är en engagerad och driven person, som genom din positiva inställning och tydliga kommunikation bidrar till ett bra arbetsklimat. Du tycker om att coacha och inspirera dina medarbetare. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och är affärsorienterad och strukturerad - att skapa goda resultat är en självklarhet för dig. Du är en prestigelös och ärlig person med stor integritet och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du har ett genuint intresse för sport- och fritidsprodukter och vi ser gärna att du har en aktiv livsstil.

Villkor ????????
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning som kommer att börja omgående. Tjänsten innebär varierande arbetstider och arbete på helger förekommer. Tillträde enligt överenskommelse, dock gärna så snart som möjligt.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ut brottsregister på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan! ????

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor. I Grebbestad på västkusten ligger även vårt huvudkontor och vår störta butik som är nordens största sportbutik på 14 000 kvm.

Våra butiker finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu