Göteborg: Inköpare/upphandlare (vikariat) till Stadsledningskontoret i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare/upphandlare (vikariat) till Stadsledningskontoret i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra kollegor ska vara föräldraledig och vi söker nu dig som vikarierande inköpare/upphandlare till kontorsledningen vid Stadsledningskontoret. Tjänsten innebär att du utgör förvaltningens specialiststöd inom inköp och upphandling tillsammans med förvaltningens inköpssamordnare.

Tjänsten är placerad vid avdelningen för Ekonomi, inköp och IT som idag består av 10 personer och leds av förvaltningens ekonomichef. Vi erbjuder dig en stimulerande och utvecklande arbetsplats med kompetenta, trevliga och hjälpsamma kollegor.

I tjänsten ingår att stödja verksamheterna vid Stadsledningskontoret vid såväl enklare som mer avancerade inköp och upphandlingar. I det mer avancerade stödet ingår främst projekt som är i behov av stöd i samband med förnyade konkurrensutsättningar. I tjänsten ingår också att följa upp avtal under avtalstiden samt att följa upp leverantörer utifrån ställda krav. Arbetet kräver ett nära samarbete med representanter från förvaltningens verksamheter. I din roll förväntas du även vara delaktig i arbetet med att utveckla den interna stödprocessen inom inköp och upphandling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom, för yrket, relevanta områden, alternativt eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet är meriterade. Det är också meriterande om du har god kunskap inom inköpssystemet Proceedo.
Du har god kunskap inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal.

Vi söker dig som är lyhörd för verksamheternas behov, är affärsmässig och har pedagogisk förmåga. Du är analytisk, ansvarsfull, har servicekänsla och är bekväm med att kommunicera med många interna och externa kontakter. Du har också ett strukturerat arbetssätt.
Vi ser att du är en person med positiv inställning som vill bidra till ett gott samarbetsklimat och till ett positivt resultat. Du kan både arbeta självständigt och i samarbete med andra. Du har förmågan att driva projekt i land från start till mål. Du är flytande i svenska och du ska kunna utrycka dig väl både i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Strategisk inköpare

Läs mer Feb 3
Arbetsuppgifter
Vi söker en strategisk inköpare för vår kund inom fordonsindustrin i Göteborg.
Du kommer att vara en av de inköpare som tar ledningen i att driva avdelningen framåt. Som en av fem inköpare kommer du att ansvara för prototypdelar inom tunga lastbilar och transportlösningar. Dina huvudsakliga intressenter finns i Göteborg, medan dina leverantörer är baserade i Norden. Ditt inköpsansvar kommer att fokusera på att säkerställa och optimera leverantörsbasen för prototyper, samt att säkra avtal, utveckla best practice-inköpsprocesser, uppfylla ledtidskrav och mycket mer.
Du kommer också att driva kontinuerliga förbättringar i samarbete med intressenter och kollegor, vilket innebär att du får möjlighet att påverka produkterna. Med andra ord kommer du att stärka företagets konkurrensfördel genom att förstå både affärsbehoven och leverantörerna. Självklart kommer du även att utföra en del operativt arbete, så rollen innebär en bra mix!
Du har ett stort intresse för ny teknik men också för beprövade teknologier. Ditt fokus kommer att vara strategiskt, men ibland kommer du även att stödja genom att beställa delar från leverantörer.
Vår kund värdesätter handlingskraft, samarbete och tydlig kommunikation. Prototypinköparna ingår i ett team på tio personer där man arbetar tillsammans och stöttar varandra. De räknar med att du, liksom övriga, bidrar till detta! En viktig del av rollen är också att samverka och samarbeta med andra delar av företaget i relevanta forum.

Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet som strategisk inköpare (gärna inom plåt, gjutgods eller slangar).
Du har B-körkort.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Meriterande: Teknisk bakgrund och/eller erfarenhet från fordonsindustrin.
Personliga egenskaper

Du är en stark och flexibel lagspelare som med ett naturligt driv vill utmana och förbättra. Du trivs med att arbeta med både större och mindre projekt och kan presentera dem på ett pedagogiskt sätt. Med en positiv inställning och hög energi är du redo att ta dig an nya utmaningar!

Företagspresentation Vår kund är en global industrikoncern som är ledande inom utveckling av innovativa och hållbara lösningar för transport- och infrastruktursektorn. Med en lång historia och starkt fokus på framtiden erbjuder de en dynamisk arbetsmiljö där teknik, samarbete och kvalitet står i centrum. Här ges du möjlighet att vara en del av en organisation som bidrar till en mer hållbar värld.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare.
Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start i början av mars och uppdraget förväntas löpa i till och med 2025-10-31 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Strategisk Inköpare – Göteborg

Läs mer Feb 3
Vi söker en Strategisk Inköpare med erfarenhet från fordonsindustrin och en stark affärsmässig förståelse. I denna roll kommer du att ansvara för prototypinköp för tunga transportlösningar, optimera leverantörsbasen och utveckla effektiva inköpsprocesser.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för inköp av prototypdelar och optimera leverantörsbasen
Säkerställa avtal, leveranstider och kostnadseffektivitet
Driva förbättringsprojekt och samarbeta med interna intressenter
Stödja operativt inköp vid behov

Kvalifikationer:
Minst 8 års erfarenhet av inköp eller produktutveckling, gärna inom fordonsindustrin
Teknisk förståelse, särskilt inom plåt, gjutgods och slangar
Erfarenhet av olika tillverkningsprocesser för prototypdelar
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort krävs

Personliga egenskaper:
Stark kommunikationsförmåga och samarbetsvilja
Lösningsorienterad och drivande med en positiv inställning
Strukturerad och van vid att hantera flera parallella uppgifter

Om du vill arbeta i en dynamisk miljö med fokus på innovation och inköpsstrategier, ansök redan idag!
Plats: Göteborg, SverigeArbetsplats: På platsUppdragsperiod: 3 mars 2025 – 31 oktober 2025Sista ansökningsdag: 7 februari 2025
Observera att uppdrag kan stängas innan sista ansökningsdag, så ansök omgående.


Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Inköpare för kommande behov!

Läs mer Jan 20
Arbetsuppgifter
Är du en driven och erfaren inköpare som vill vara med och bidra till spännande projekt inom försvarsindustrin? Vi söker nu inköpare med några års erfarenhet till framtida uppdrag hos vår kund i Göteborg.
Oavsett om du har erfarenhet av operativa, taktiska eller strategiska inköp har vi garanterat något som passar dig! Hos vår kund erbjuds du en varierad och utvecklande arbetsmiljö där din kompetens gör skillnad!
Beroende på rollens karaktär så är såväl arbetsuppgifter som ansvarsområden varierande, men oavsett så spelar inköpare hos vår kund alltid en nyckelroll i att säkerställa effektiva inköpsprocesser och starka leverantörsrelationer.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter kan inkludera:
Ansvar för ett antal leverantörer, inklusive att hantera relationer och leverantörsutveckling.
Stöd till projekt och program genom hela inköpsprocessen.
Upprätta förfrågningar, utvärdera offerter, genomföra förhandlingar och upprätta inköpsorder.
Förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla leverantörsavtal.
Utveckla strategier för leverantörsbasen och säkerställa att de implementeras.
Säkra att inköpsstrategi, inköpspolicy och rutiner följs och efterlevs.
Uppföljning och hantering av avvikelser i leveransflödet både internt och externt.

Kvalifikationer
Du har en högskole- eller yrkesutbildning inom inköp eller upphandling.
Du har några års erfarenhet av inköp, gärna från produktion, tillverkningsindustrin eller liknande branscher.
Du har erfarenhet av att arbeta i ett ERP-system, gärna IFS.
Du har erfarenhet av att driva förhandlingar och hantera leverantörsavtal.
Du är flytande i svenska i tal och skrift.
Du behärskar engelska obehindrat i tal och skrift

Personliga egenskaper
Du är affärsmässig och resultatinriktad, med en förmåga att fatta välgrundade och strategiska beslut. Din självgående och initiativrika inställning gör att du driver processer framåt med energi och fokus. Samtidigt är du flexibel och anpassningsbar, vilket gör dig skicklig på att hantera flera parallella arbetsuppgifter utan att tappa överblick eller kvalitet. Du trivs i samarbeten och har en stark förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer, vilket gör dig till en uppskattad partner i såväl interna som externa samarbeten.
Företagspresentation
Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension.
Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökanHeltid, kontorstider. Vår kund önskar start enligt överenskommelseoch uppdraget förväntas löpa i minst 6 månadermed stormöjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Inköpare till Direkt Chark

Läs mer Dec 23
Direkt Chark är ett väletablerat charkuteribolag som kombinerar tradition och innovation för att erbjuda produkter med högsta kvalitet och smak. Med 70 medarbetare och en omsättning på cirka 250 miljoner SEK, är vår inköpsfunktion en nyckel till framgång, då råmaterial står för 60 % av våra kostnader. Nu söker vi en inköpare som vill spela en central roll i att driva och utveckla våra inköpsprocesser. www.direktchark.se
Om rollen
Som inköpare hos Direkt Chark får du ett brett ansvar som spänner över strategiskt och operativt arbete. Du kommer att arbeta nära kollegor inom försäljning, produktion, kvalitet och produktutveckling för att säkerställa att vi alltid har rätt råvaror och ingredienser till rätt pris och med rätt kvalitet.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Leverantörshantering och strategi: Utveckla inköpsstrategier, förhandla avtal och priser samt bygga starka, långsiktiga relationer med våra leverantörer.
Planering och orderhantering: Säkerställa lagerhållning som stödjer vår produktion, leda S&OP;-processer och hantera inköpsordrari linje med produktionsmål och efterfrågan.
Kvalitet och hållbarhet: Säkerställa att våra leverantörer lever upp till våra höga kvalitetsstandarder samt bidra i arbetet med hållbarhetsinitiativ.
Analys och optimering: Följa upp marknadstrender och kostnader för att identifiera besparingsmöjligheter och förbättringspotential.

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av inköp och leverantörshantering, gärna inom livsmedels- eller charkuteribranschen.
Är en skicklig förhandlare och har förmåga att bygga långsiktiga samarbeten.
Har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik.
Har kunskap om livsmedelssäkerhet och kvalitetskontroll (meriterande).

Dina personliga egenskaper:
Vi söker dig som är självgående och proaktiv, som trivs med ansvar och att ta egna initiativ. Du har en god kommunikativ förmåga och uppskattar att arbeta i team. Med din analytiska förmåga och ditt strukturerade arbetssätt säkerställer du att vi alltid arbetar effektivt med ett affärsmässigt fokus.
Varför Direkt Chark?
Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett bolag med hög kvalitet och stolthet i allt vi gör. I rollen som inköpare får du stort ansvar och möjlighet att påverka, inte bara våra processer utan också våra produkter. Du blir en viktig del av ett team som arbetar tillsammans för att skapa hållbara och framgångsrika lösningar.
Placering: GöteborgOmfattning: HeltidAnsök senast:14 januari 2025
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operativ inköpare till Göteborg

Läs mer Dec 13
Operativ inköpare till Göteborg!
Vi söker en driven och analytisk Operativ inköpare till vår kund i Göteborg. Denna roll är avgörande för att säkerställa effektiva processer för inköp och leverans genom att arbeta tätt med både leverantörer och interna avdelningar.
Ansvarsområden för den operativa inköpsrollen Planera och utföra inköp av varor enligt företagets behov och mål.
Förhandla avtal och priser med leverantörer för att optimera kostnadsbesparingar och kvalitetsnivåer.
Övervaka lagerstatus och försörjningskedjan för att säkerställa tillgänglighet och minskad risk för bristsituationer.
Samordna med lager och olika avdelningar för att säkerställa smidiga och effektiva leveranser.
Implementera och övervaka strategier för att förbättra inköpsprocesserna.
Kvalifikationer vi söker Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Erfarenhet av arbete med inköp, logistik eller supply chain.
Starka förhandlingskunskaper och en god förståelse för marknadsanalys.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem är meriterande.
Egenskaper för framgång
För att lyckas i rollen som Operativ inköpare, är det viktigt att du är analytisk och lösningsorienterad. Du bör ha förmågan att agera strategiskt och kommunicera effektivt med både interna och externa partner. Att bygga och upprätthålla starka relationer med leverantörer kommer naturligt för dig.
Vad vi erbjuder Möjligheten att arbeta i ett dynamiskt företag med stor tillväxtpotential.
En stimulerande arbetsmiljö där teamarbete och initiativtagande värderas högt.
Fantastiska möjligheter för personlig och professionell utveckling.
Praktisk information
Anställningsform: Heltid
Placering: Göteborg
Startdatum:Omgående eller enligt överenskommelse
Uppdragstyp: Konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till förlängning eller övergång till kund.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Kontakta vår konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.seom du har några frågor.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sommarvikariat inom boendestöd - sydvästra Göteborg

Stödassistent
Läs mer Jan 29
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker sommarvikarier till våra tre boendestödsenheter i Sydväst!

I tjänsten som boendestödjare kommer du att ge stöd, service och omvårdnad till vuxna med psykiska, intellektuella och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Stödet ges inom alla livsområden och sker oftast i den enskildes hem. Uppdraget syftar till att motivera och stärka varje persons egna resurser. Stödet utgår från genomförandeplaner som är gjorda tillsammans med brukarna.

I arbetet ingår att tillsammans med våra brukare bistå i alla sysslor som utförs i ett hem, myndighetskontakter samt att lotsa och visa arenor i närmiljön och stödja brukaren för en meningsfull fritid eller sysselsättning. I det dagliga arbetet ingår samarbete med kollegor inom enheten och med viktiga kontakter utanför hemmet, samt social dokumentation, och delegerande sjukvårdsinsatser. I arbetet kommer du att få stöd via metodhandledare och teamträffar.

Tjänsterna är på dagtid, dagtid kväll och vissa på helg.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du är utbildad eller har en pågående utbildning till stödassistent, stödpedagog, undersköterska, socionom, psykolog eller liknande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom funktionsstöd samt om du har körkort B.
Har du även erfarenhet av någon av följande metoder: AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande), Motiverande samtal, eller ESL (Ett självständigt liv) och Tydliggörande pedagogik så är detta till din fördel.

För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person)
Använd inte e-tjänsten om du har skyddad identitet utan använd då lämplig blankett i stället.
https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/utdrag

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Två lärare i matematik sökes till Burgårdens gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Feb 5
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten, och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola. Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

Vi söker nu två lärare i matematik till Burgårdens gymnasium. Du kommer undervisa och arbeta med elevgrupper som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete eller högskoleutbildning. Din roll, utöver att undervisa, är att också stötta eleverna som mentor genom att ha kunskap om deras behov, följa deras studier och vara delaktig i målet att de skall nå gymnasieexamen. Som mentor bygger du relation med elev och har kontakt med vårdnadshavare.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas och nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan och i sin yrkesutövning.
Du kommer också ingå i en lärgrupp med fokus på utveckling samt ett ämneslag med mycket erfarna och kompetenta lärare i matematik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är behörig lärare och har lärarlegitimation i matematik på gymnasienivå. Tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare på grundskola eller gymnasiet samt behörighet och legitimation i ytterligare något ämne är meriterande.

För att lyckas i rollen som lärare på Burgården bidrar du till andras lärande och du skapar goda förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du brinner för att hjälpa elever att strukturera sitt arbete och utveckla sin potential. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar. Du är också duktig på att differentiera din undervisning för att eleven ska nå sina mål. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och är bra på att bygga goda relationer med eleverna.

Som medarbetare är du flexibel och självgående, men trivs också med att jobba i team med övriga kollegor. På Burgårdens gymnasium är vi i starten med att utveckla matematikundervisningen. I detta utvecklingsarbete kommer du vara en viktig del tillsammans med dina matematikkollegor.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Fastighetstekniker- kyla

Kyltekniker
Läs mer Feb 7
Nytt
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäster, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster.

Dina arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bli att ansvara för våra kylärenden i de storkök vi förvaltar inom Göteborgs stad. Du ansvarar för övervakning av felanmälningar för området kyla i vårt fastighetssystem och planerar och åtgärdar dessa ärenden.

Övriga arbetsuppgifter:
• Återställa larm och övervakning i vårt
styrsystem
• Utföra viss typ av service gällande kyla i våra
storkök.
• Följa upp garantiärenden
• Informera och utbilda personal på plats hur
man sköter kyl/frys rum
• Underhållsbedöma våra kylsystem
• Vara behjälplig i sakfrågor gällande kyla till
dina kollegor
• Bistå i arbetet med utfasning av viss
köldmedia
• Vara med och teckna och förvalta serviceavtal
gällande kylmaskiner
• Delta vid driftoptimering av kylmaskiner
• Övervakning av felanmälningar vårt
fastighetssystem samt planering och
åtgärdande av de ärenden.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett starkt teknikintresse och tidigare erfarenhet som certifierad kyltekniker med arbete inom varukyla som uppfyller svensk standard. För denna tjänst behöver du ha relevant gymnasieutbildning, kunskaper inom el samt kylcertifikat. Vi ser de som meriterande om kunskaper inom CO2. Vidare innehar du B- körkort
och är van vid att arbeta vid dator och i olika system.

Du bör ha en passion för reparation och felsökning samt god social förmåga för att hantera daglig kontakt med hyresgäster och leverantörer. För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och transparent i din kommunikation där du anpassar ditt budskap efter mottagare, målgrupp och situation. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål där du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansök nu

Skadereglerare återkrav/regress

Skadereglerare
Läs mer Feb 7
Nytt
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du om att samarbeta med människor och lösa komplexa problem, samtidigt som du får vara med och göra något viktigt för Göteborg? Vi söker nu en skadereglerare med inriktning mot återkrav till Kretslopp och vatten!

Som skadereglerare med inriktning mot återkrav hos oss arbetar du med att utreda, samordna och administrera skadestånd för att återkräva ersättning när vi har drabbats av kostnader orsakade av både utom- samt inomkontraktuella aktörer.

I dina arbetsuppgifter ingår också löpande ekonomisk uppföljning samt vidareutveckling av rutiner och arbetssätt kring skadereglering. Du kommer arbeta tätt med både chefer, driftpersonal, jurist och ingenjörer.

Enheten som du tillhör ansvarar förutom skadereglering även för VA-anslutningsärenden, VA-juridiska frågor, byggkontroll, olje- och fettavskiljarärenden samt fakturering. Vi har ett nära samarbete inom avdelningen och arbetar tätt tillsammans med driftavdelningarna och förvaltningar och bolag i Göteborgs stad.

Arbetet sker över både dator och telefon då du har kontakt. Vi utgår från vårt aktivitetsbaserade huvudkontor i Alelyckan och arbetar 8-16:30 med flextid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer är lämplig för arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av arbete inom skadereglering med inriktning mot återkrav
• Erfarenhet inom skadeståndsrätt
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God förmåga att använda olika databaser och digitala kartor

Det är meriterande om du även har:

• Teknisk förståelse för bygg- och anläggningsarbeten främst inom VA och VA-installationer
• Erfarenhet av byggnadsbesiktning
• Erfarenhet av offentlig verksamhet

Som skadereglerare behöver du kunna anpassa din kommunikation efter mottagare och situation och uttrycka kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi utgår även från att du är van vid att arbeta på ett strukturerat och effektivt sätt så att ditt arbete blir utfört med kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola

Speciallärare
Läs mer Feb 3
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola. Vi är en trivsam anpassad gymnasieskola i centrala Göteborg med en kompetent personalgrupp och ändamålsenliga lokaler. Våra elever läser inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Eleverna är på olika utvecklingsnivåer, med olika bakgrund och har olika förutsättningar.

Som lärare är du ansvarig för den pedagogiska planeringen och undervisningen inom de gymnasiegemensamma ämnena. Du kommer att arbeta ämnesintegrerat mellan gymnasiegemensamma ämnen och yrkesinriktade ämnen inom programmet. Tillsammans med enhetens övriga pedagoger, assistenter, elevhälsopersonal och skolledning arbetar ni gemensamt med skolans övergripande verksamhetsfrågor och pedagogiska utveckling. Självklart alltid med elevernas utveckling och måluppfyllelse i fokus. Du skall vara studiehandledare (mentor) för elever och arbeta systematiskt med elevernas måluppfyllelse utifrån formativ bedömning.

Jobbet som lärare för elever på den anpassade gymnasieskolans nationella program är både roligt och utvecklande och passar dig som är trygg i dig själv, har en stabil grund att stå på och gillar att arbeta med ett brett perspektiv kring elevernas förmågor. Du behöver kunna möta din omgivning med en positiv inställning och humor. Vi erbjuder dig möjligheten till en ansvarsfull och utvecklande roll i nära samarbete med kompetenta kollegor. Tjänsten passar dig med ett genuint intresse för målgruppen och som ser individens möjligheter.

Är du nyfiken eller har frågor, tveka inte att höra av dig till skolans rektor Robin.
Läs mer om oss på www.ag.goteborg.se

KVALIFIKATIONER
Legitimerad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning. Du har pedagogisk erfarenhet av arbete med elevgruppen. Du har ämneskompetens för att undervisa i samtliga gymnasiegemensamma ämnen inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Erfarenhet av undervisning inom något estetiskt ämne är meriterande.

Kännedom och kunskap om elevgruppen är en förutsättning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Arbetet kräver god kompetens i de vanliga digitala verktygen. Du är van att arbeta med extra anpassningar och dokumentation.

Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och lyhörd samt har en mycket god organisationsförmåga. Du är öppen för att arbeta ämnesintegrerat inom programmet.

För oss är det viktigt med ett respektfullt bemötande. Du har förmågan att skapa goda relationer och kommunicera såväl med elever, vårdnadshavare, rektor samt övrig personal.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Sommarpraktikant Alelyckans vattenverk

Maskintekniker, vattenverk
Läs mer Feb 5
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen för dricksvattenproduktion arbetar vi dygnet runt med att säkerställa att Göteborgarna alltid har ett gott och säkert dricksvatten i sina kranar. I våra två vattenverk och i våra kontrollrum sker en ständig övervakning, kontroll och uppföljning av vår driftverksamhet.

Under sommaren erbjuder vi sommarjobb i verksamheten och du kommer då att tillsammans med driftpersonalen utföra dagliga uppgifter inom drift och underhåll. Det kan handla om övervakning, provtagning och inventering. Arbetet är varierande och lärorikt både praktiskt och teoretiskt.

För att passa hos oss behöver du vara nyfiken och flexibel och trivas lika bra framför datorn som ute i anläggningen och delta i åtgärder på plats. Vi arbetar tillsammans och du är beredd att rycka in där det behövs.

Tjänsten är en visstidsanställning med normalarbetstiden mån-fre 07:00-15:30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är pågående student på ingenjörsutbildning efter årskurs 2, med inriktning samhällsbyggnad, maskinteknik eller liknande högskoleutbildning.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete, samt att du tar initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter

B-körkort är meriterande.
Ingen erfarenhet krävs.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu