Göteborg: Ekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kliniska vetenskaper är jämte fem andra institutioner en del av Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet. Här bedrivs forskning och utbildning som sätter människans hälsa och livskvalitet i fokus. Institutionen för kliniska vetenskaper är organiserad i fyra sektioner och 16 olika ämnesområden (avdelningar).

Inom institutionen förekommer administration inom områdena utbildning på grund- och avancerad nivå, forskarutbildning, kommunikation, personal och ekonomi. Administrationen leds av en administrativ chef och totalt utgör institutionens samlade administratörer ett 20-tal medarbetare. De flesta inom administrationen arbetar direkt mot en sektion med verksamhet inom Sahlgrenska universitetssjukhuset.

Vi söker nu en proaktiv ekonom som vill vara en del av en spännande och flexibel verksamhet vid en av institutionens sektioner. Placeringen för anställningen kommer att vara på Sahlgrenska sjukhuset. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till kompetensutveckling. 

Arbetsuppgifter 
Som ekonom utgör du ett verksamhetsstöd i ekonomiska frågor vid en av institutionens sektioner. I arbetsuppgifterna ingår budget och bokslut för sektionen. Vidare ingår projektekonomi för projekt finansierade av externa medel, vilket innebär budgetering, uppföljning och rapportering av forskningsprojekt gentemot externa givare och administrering av avtal och gåvobrev i vårt kontraktshanteringssystem. I arbetsuppgifterna ingår även att upprätta och följa upp avtal direktupphandlingar och samverkansavtal med tex Västragötalandsregionen.

Arbetsuppgifterna som ekonom innebär även mer rutinmässiga ekonomiadministrativa arbetsuppgifter. Det löpande ekonomiadministrativa arbetet som en ekonom hanterar är tillexempel lönekonteringar i personalsystemet Primula, kontering av fakturor, omföringar, anläggningsredovisning och inköp.

Du kommer att arbeta nära sektionschef, administratörer, forskare samt institutionens ekonomisamordnare och övriga sektionsekonomer. Arbetet utförs i hög grad utifrån deadlines. De ekonomisystem som används inom universitetet är Agresso, Hypergene (Panorama), Proceedo. Utöver beskrivna arbetsuppgifter kan ytterligare ekonomi- och/eller administrativa uppgifter ingå i anställningen. 

Kvalifikationer 
Ekonomiutbildning på högskolenivå alternativ flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Arbetslivserfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och goda kunskaper av styrande och normerande regelverk inom ekonomiområdet är ett krav. Det är starkt meriterande med erfarenhet av likande arbetetsuppgifter eller tjänst. Tidigare erfarenhet inom universitet eller högskola är meriterande, särskilt inom integrerade verksamheter mellan samverkande organisationer. Det är även meriterande att ha arbetat med de ekonomisystem som används inom universitetet såsom Agresso, Hypergene (Panorama), Proceedo och Primula. Vi förutsätter att du har god datorvana (Officepaketet och särskilt Excel).

Arbetet som ekonom är varierande och vi ser att du är en lösningsorienterad person som trivs bra med att arbeta både i grupp och självständigt. Arbetet kräver förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete. Som person är du flexibel, motiverad, prestigelös och har integritet. Arbetet kräver även att du är strukturerad och noggrann. Du har en god analytisk förmåga, ett proaktivt synsätt och lätt för att identifiera och lösa uppgifter som uppkommer. Du har en hög känsla för service med stor kommunikativ förmåga och är en god pedagog. Arbetet innebär kontakter både internt och externt, särskilt med sjukhusorganisationen inom Västra Götalandsregionen, vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

Anställning 
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering tills vidare vid institutionen för kliniska vetenskaper. Startdatum: Enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Martin Thulin; tfn: 031-786 55 19 eller mail:martin.thulin@gu.se eller ekonomisamordnare Ann-Sofie Nord; tfn: 031-786 41 60 eller mail: ann-sofie.nord@gu.se

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande  

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-06-05

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Junior Projektcontroller till Fastighets AB Balder

Läs mer Apr 16
Balder är en börsnoterad fastighetskoncern som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter. Nu söker vi dig som är nyfiken på fastighetsbranschen och som vill ha en central roll med många kontaktytor – välkommen att söka rollen som projektcontroller!
Om rollen
I rollen som Projektcontroller arbetar du nära verksamheten med allt från löpande projektredovisning till stöd vid projektavslut. En del av rollen innebär också att göra kontoavstämningar och bokslutsarbete, samt ge support till förvaltningen i olika projekt- och systemfrågor. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Kontoret är beläget i ljusa fina lokaler på Parkgatan 49.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Löpande granskning och administration av projekthantering (ERP) samt Dynamics
Support i projekt- och systemfrågor gentemot förvaltningen
Bedömning och fastställande av projektens avdragsrätt för moms
Granskning och skattemässiga bedömningar/omklassificeringar vid projektavslut
Ombokning/rättning av projektkostnader
Kontroll och bokning av jämkningsmoms
Hantering av ersättningar kopplade till projekt, såsom försäkringsersättningar, bidrag och ersättningar från hyresgäster
Statistikuppföljning
Boksluts- och kontoavstämningar i samband med kvartals- och årsbokslut
Övriga arbetsuppgifter inom redovisning och projekt som tilldelas rollen

Vem är du?
Du har utbildning inom ekonomi och min 2 års erfarenhet av redovisning eller revision. Meriterande är kunskap inom projektredovisning och fastighetsbranschen. Som person har du lätt för att etablera sociala kontakter, är lösningsorienterad och noggrann. Du skriver och talar svenska – och engelska samt har lätt för system och Excel. Hur ansöker jag?
I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769, Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Spontanansökan för ekonomer - Bli en del av Eqwiry

Läs mer Apr 6
Är du ekonom, finansspecialist eller löneadministratör och letar efter nya spännande uppdrag? Vi på Eqwiry söker ständigt efter kvalificerade konsulter som vill ta nästa steg i sin karriär. Genom att skicka in din spontanansökan och CV får du möjligheten att bli kontaktad när vi har en tjänst som matchar din erfarenhet och kompetens. Om Eqwiry – Nytänkande och frihet i fokus
Eqwiry är ett nytänkande ekonomikonsultbolag som utmanar traditionella arbetsmodeller. Vi erbjuder en arbetsmiljö där flexibilitet och frihet står i centrum – hos oss har du möjlighet att själv påverka din arbetstid, lön och utveckling.
För dig som vill engagera dig ytterligare finns även möjligheter att bidra till företagets utveckling ledningsgruppsarbete. Vi tror på balans mellan arbete och privatliv, och vi skapar rätt förutsättningar för att du ska kunna prestera på topp samtidigt som du trivs i din roll. Vilka roller söker vi?
Ekonomiassistent/redovisningsassistent Redovisningsekonom Redovisningsansvarig Controller Löneadministratör Lönespecialist Ekonomiansvarig Ekonomichef Finansiell analytiker Vem söker vi?
Vi välkomnar både dig som är i början av din karriär och dig med lång erfarenhet. Det viktigaste är att du har engagemang, driv och en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Varför Eqwiry?
Flexibilitet & frihet – Du styr själv din arbetstid, lön och utvecklingsplan.
Utvecklingsmöjligheter – Möjlighet att påverka din egen karriär.
Balans & trivsel – Vi värdesätter en sund balans mellan arbete och privatliv.

Placering: Göteborg Start: Enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse
Låter detta intressant? Skicka in din spontanansökan redan idag! Följ oss på Eqwiry AB
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Controller

Läs mer Jan 21
Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande.
Vill du arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu dig som controller till vårt huvudkontor i Göteborg!
Om rollen. Som controller hos oss verkar du brett och i samarbete med samtliga avdelningar inom bolaget. Arbetsuppgifter innefattar uppföljning av en tilldelad region, ekonomiska analyser, kostnadsuppföljning samt uppgifter i bokslutsarbetet och rapportering.
Vidare deltar du i arbetet för effektivisering av verksamheten och med att underhålla och hantera ekonomisystemet, Unit4 ERP.
Om dig.Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning samt minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna som controller som medfört goda kunskaper inom redovisning och controlling.
Det är meriterande med god systemvana.
För att trivas hos oss och i rollen ser vi att du är prestigelös, förtroendeingivande och relationsbyggande då tjänsten innebär ett nära och brett samarbete med dina kollegor runt om i bolaget. Ett gott företagsklimat värdesätter du högt.
Vidare besitter du en hög affärsmässighet med en förmåga att anpassa dig utifrån din omgivning. Hos oss får du verka i en snabbfotad och dynamisk miljö!
Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian påmatina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Vi söker en Controller till kund i Göteborg!

Läs mer Jan 20
Är du en självständig Controller som vill ta dig an ett spännande uppdrag inom bostadsbranschen kan denna tjänst vara något för dig. Välkommen med din ansökan nedan!
Om uppdraget
Vår kund i Göteborg är i behov av en controller på heltid 100% till deras avdelningcontrollerenhet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller kommer man främst att arbeta medbudget, prognos och uppföljning övergripande men främst vara ett stöd till verksamhetschefer inom förvaltningen i deras ekonomiska ansvar. Controllern ska ta fram, planera och följa upp arbetet med utfall, budget och prognos och stödja verksamhetscheferna i deras analyser och uppföljning. Vidare arbetar du med följande:
Arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning av data, rapportering, kommunikation, utbildning och presentation av ekonomisk information/arbetssätt samt framtagande av anvisningar och rutinbeskrivningar
I uppdraget ingår också att hålla ihop arbetet budget-och uppföljningssystem Hypergene (ett verktyg som är koncerngemensamt). Controllern rapporterar till ekonomichef.

Dina kvalifikationer
Ekonomiutbildning från högskola, universitet med inriktning ekonomistyrning eller en erfarenhet som vi bedömer motsvarar detta.
Flera års erfarenhet av att arbeta med utfall, budget och prognos både centralt och med löpande månadsuppföljning med chefer i en större organisation
Erfarenhet avsystem för budget-och uppföljning och då helst Hypergene
Tidigare arbetat i ett ekonomisystem i en större organisation
Kunna arbeta självständigt och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt god kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift
Eftersom arbetet innebär att förhålla sig till många deadlines som kräver samverkan med andra så förutsätter det att controllern arbetar proaktivt, systematiskt, strukturerat, har en effektiv prioritering och förmågan att leda andra framåt i arbetet

För att lyckas i rollen som controller ser vi att man har en djupförståelse för ekonomistyrning och analyser men också teknisk förståelse för datamängder och system och hur det driver analyser
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 januari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 194 50 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Junior Financial Controller till U Group

Läs mer Apr 22
Nu söker vi en Financial Controller till U Group - moderkoncernen till oss på OIO samt Friday. Här ges du möjlighet att bli del av en etablerings- och tillväxtresa samt en miljö med stort framåtlut och stark entreprenöriell anda.

Om U Group
Inom U Group är vår gemensamma vision en värld där människor ser fram emot att gå till jobbet varje dag. Vi består av två varumärken, Friday och OIO, som båda arbetar med kompetensförsörjning och rekrytering med utgångspunkt från kandidaternas perspektiv. Vi är en växande koncern med cirka 450 anställda och vi är på en inspirerande tillväxtresa. Vi har nyligen öppnat två nya kontor och vi letar efter fler engagerade medarbetare som vill växa med oss. Kanske är du en av dem? 

Som moderbolag hjälper vi individer i Friday och OIO att bygga hållbara och framgångsrika organisationer. Med vår snabba tillväxt behöver vi nu förstärka vår finance-funktion för att fortsätta vår höga utvecklingstakt och bidra med insikter och stöd till vår organisation.

Vad kännetecknar U Group som arbetsplats?

Samarbete: Vår framgång bygger på starka samarbeten.
Vi tror på: Trust, Knowledge, Ambition och Acceptance.
Frihet under ansvar: Flexibilitet och hållbarhet är i fokus.


Vad får du som anställd på U Group?

Utvecklingsmöjligheter: Stora möjligheter att växa med oss.
Förmåner: Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring, klämdagar, friskvård och pension.
Roligt på jobbet: Vi gör mycket kul tillsammans och tror på att givmildhet lönar sig.

Om rollen

Rollen är ny i vår organisation men vi ser att detta är uppgifter som ligger nära till hands. 

Rapporterings- och analysuppgifter: Ta fram underlag från ekonomisystem och affärssystem och skapa rapporter med tillhörande analys.
Uppladdning av bokföringsfiler och eliminering av koncerninterna transaktioner i bolagets koncernredovisningssystem
Budget- och prognosarbete: Vara med och skapa, underhålla och presentera budgetar samt prognoser för våra regioner inom koncernen
Intern kontroll: Uppföljning av bolagets processer och vara behjälplig med att säkerställa efterlevnad
Ekonomiadministration: Ta fram underlag vid efterfrågan från vår redovisningsleverantör
Support i ekonomisystem: Vara stöd för lön- och faktureringsrelaterade frågor mot internanställda
Löpande kontakt med leverantör av ekonomitjänster

Vem är du?

Du är nyfiken, noggrann och strukturerad samt har ett intresse för analys. Vidare är du en doer som tar ansvar för att dina uppgifter blir genomförda. 

Även om det är din personlighet som är i fokus för oss, tror vi att följande kvalifikationer ger dig bra förutsättningar att lyckas:

Har en relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning.
Du har mycket goda kunskaper i Excel och ett intresse för att vidareutveckla dina kunskaper
Behärskar svenska och engelska obehindrat, både i tal och skrift
Har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Om anställningen
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placering: Kungsportsavenyn 10, Göteborg
Rekryterande chef: Wilhelm Oberlies, wilhelm.oberlies@u-group.se


Låter det spännande? Sök via annonsen! Vi ser fram emot din ansökan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Processen kommer att innehålla intervjuer, ett logik- och personlighetstest samt bakgrundskontroll

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Göteborgs Universitet

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Göteborgs Universitet .

Doktorandplatser i offentlig förvaltning

Doktorand
Läs mer Apr 9
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Doktorandplatser i offentlig förvaltning

Förvaltningshögskolan är en institution vid Samhällsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet. Vi bedriver utbildning och forskning inom ämnet offentlig förvaltning.

 

Att offentlig förvaltning är en flervetenskaplig disciplin avspeglar sig i forskningsmiljön vid Förvaltningshögskolan. Forskningen spänner över en bred uppsättning frågeställningar, teorier och metoder. Ett tematiskt område är demokrati, politik och förvaltning. Här ligger fokus på hur politik skapas och förverkligas i offentlig förvaltning. Centrala teman är bland annat offentliga tjänstepersoner och deras roller, lokal politik och demokrati, politik och förvaltning i flernivåsystem samt granskning av offentlig verksamhet. Ett annat tematiskt område är organisering, management och samhälle. Här ligger fokus på att förstå organiseringen av offentlig förvaltning och på att söka förklaringar till hur offentliga aktörer, i samverkan med lokalsamhället, möter vår tids stora utmaningar. Centrala teman är bland annat samverkan, innovation och hållbarhet. Ett tredje tematiskt område är ekonomistyrning, redovisning och revision. Här ligger fokus på redovisningens och styrningens roll i offentlig förvaltning i relation till effektivitet och ansvarsutkrävande. Centrala teman är bland annat styrprinciper, kvantifieringens och mätandets betydelse, upprättande och användning av redovisningsinformation, former för ansvarsutkrävande, effektivitetsproblem och koordinering.

Förvaltningshögskolan söker kvalificerade och motiverade personer för doktorandanställning i offentlig förvaltning. Vi välkomnar sökande med forskningsintressen som relaterar till ämnet och bidrar till dess utveckling.

Mer information om institutionen finns på vår hemsida www.gu.se/forvaltningshogskolan.

Universitetsgemensam information om vad det innebär att vara doktorand vid Göteborgs universitet kan du finna på universitetets doktorandsidor.

https://www.gu.se/utbildning-till-att-bli-forskare 

Arbetsuppgifter   
En doktorand bedriver forskning och förväntas bidra till kunskapsutvecklingen inom ämnet offentlig förvaltning. Doktoranden förväntas utveckla egna idéer och kommunicera vetenskapliga resultat både muntligt och skriftligt.

Forskarutbildningens mål är att doktoranden ska utveckla sådana kunskaper och färdigheter som fordras för att självständigt kunna bedriva forskning inom offentlig förvaltning samt att bidra till kunskapsutvecklingen inom ämnet genom framställandet av en vetenskaplig avhandling.

Forskarutbildningen i offentlig förvaltning syftar också till att doktoranden utvecklar förmågan att omsätta uppnådda vetenskapliga färdigheter och kunskaper i fortsatt forskningsarbete eller i annat kvalificerat yrkesarbete.

Utbildning på forskarnivå omfattar fyra års heltidsstudier och leder fram till en doktorsexamen.

Den som är anställd som doktorand ska främst ägna sig åt sin forskarutbildning. Institutionstjänstgöring – det vill säga arbete med utbildning, forskning eller administration – kan i begränsad omfattning (upp till 20 %) förekomma. Sådan tjänstgöring förutsätter verksamhetsbehov och att det är lämpligt utifrån doktorandens progression i utbildningen. Vid institutionstjänstgöring förlängs anställningen med motsvarande tid.

Behörighet   
För tillträde till utbildning på forskarnivå krävs både grundläggande och särskild behörighet.

Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som har (Högskoleförordningen 7 kap, 39 §):


• avlagt en examen på avancerad nivå,
• fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller
• på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.

Särskild behörighet (jfr. Högskoleförordningen 7 kap, 40 §) till utbildning på forskarnivå i offentlig förvaltning har den som:


• avlagt examen på avancerad nivå i offentlig förvaltning (eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå), eller
• avlagt examen på avancerad nivå i ett annat samhällsvetenskapligt ämne innefattande ett examensarbete med inriktning mot offentlig förvaltning, eller
• på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper.

Vid Förvaltningshögskolan anses sökande som har uppnått de akademiska poäng på avancerad nivå som krävs för examen, inklusive ett examensarbete med inriktning mot offentlig förvaltning, vara behöriga även om examen ännu inte har utfärdats. Detta då dessa sökande bedöms ha i huvudsak motsvarande kunskaper som en uttagen examen innebär.

För att vara behörig måste alla kurser och moment vara examinerade senast den 8 juni. Intyg om godkända betyg för examensarbete kan vid behov kompletteras efter att ansökningstiden har löpt ut.

För mer information och ansökan via https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Postdoktor i spektralteori för differentialoperatorer

Matematiker
Läs mer Apr 17
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vi söker en postdoktor i spektralteori för differentialoperatorer. Tjänsten är på heltid under två år och finansieras av Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse.

Du kommer att vara en del av den dynamiska forskningsmiljön på avdelningen för analys och sannolikhetsteori. Vår forskargrupp i spektralteori och partiella differentialekvationer växer stadigt och har nära samarbete med det internationella forskarsamhället. Vi värdesätter vår öppna och stödjande atmosfär med regelbundna aktiviteter under det akademiska året.

Institutionen för Matematiska Vetenskaper vid Chalmers tekniska högskola och Göteborgs universitet är med ca 200 anställda Sveriges största matematiska institution. Vi är en internationell miljö och har ett frekvent utbyte med andra universitet runt om i världen. Jämställdhet och mångfald är en väsentlig grund för alla våra aktiviteter. Vi arbetar aktivt för att vara en föräldravänlig institution.

 

Arbetsuppgifter 
Du kommer att vara en del av biträdande universitetslektor Simon Larsons forskargrupp. Du förväntas att självständigt bidra med nya idéer inom ramen för detta samarbete.

Vid intresse finns det möjlighet att ägna upp till 20% av tiden åt undervisning och handledning.

 

Mer information om tjänsten samt hur man ansöker hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Forskningsassistent till Environment for Development

Forskare, samhällsvetenskap
Läs mer Apr 17
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Handelshögskolan i Göteborg
Med cirka 8000 studenter, 500 anställda och 160 internationella partneruniversitet, huvudämnena företagsekonomi, nationalekonomi och juridik har skolan en unik bredd.

Skolan kännetecknas också av dess nära relation mellan forskning och utbildning, internationalisering, övergripande förankring av hållbarhet och dess nära engagemang med näringslivet och samhället. Skolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA - "Triple Crown". För ytterligare information se Handelshögskolans webbsida; Handelshögskolan, Göteborgs universitet (gu.se)

Environment for Development

Environment for Development (EfD) är en enhet vid Handelshögskolan i Göteborg. EfD är ett globalt nätverk av forskningscentra inom miljöekonomi främst baserat i det globala syd. Nätverket samordnas av enheten. Det övergripande målet med EfD är att stödja fattigdomsbekämpning och hållbar utveckling genom att bygga miljöekonomisk kapacitet och koppla denna till policyprocesser. EfD har centra vid akademiska institutioner i Centralamerika, Chile, Colombia, Etiopien, Ghana, Indien, Kenya, Kina, Nigeria, Sydafrika, Tanzania, Uganda, och Vietnam. Mer information om EfD finns på EfDs webbplats:www.environmentfordevelopment.org

Arbetsuppgifter 
Som forskningsassistent inom Environment for Development (EfD) vid Göteborgs universitet kommer du att vara en del av ett globalt nätverk av forskningscenter inom miljöekonomi, främst baserade i Globala Syd. EfD:s övergripande mål är att stödja fattigdomsbekämpning och hållbar utveckling genom att bygga kapacitet inom miljöekonomi för policyprocesser. EfD har center som är värdar för akademiska institutioner i Centralamerika, Chile, Colombia, Etiopien, Ghana, Indien, Nigeria, Kenya, Sydafrika, Tanzania, Uganda och Vietnam. Mer information om EfD finns på EfD:s webbplats.

Du kommer att arbeta nära samordnaren för EfD:s kollaborativa program och EfD:s forskningsmanager, samt med andra forskare på Global Hub, för att stödja förvaltningen och utvecklingen av de kollaborativa forskningsprogrammen, individuella forskningsprojekt samt anslagsansökningar.

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:


• Stödja hanteringen av EfD:s forskningsprojekt inklusive uppföljning och dokumentering av resultat.
• Stödja förvaltningen och administrationen av samarbetsprogrammen:



• Assistera processen kring planering och rapportering.
• Följa upp och dokumentera resultat från de kollaborativa programmens externa forskningsprojekt och anslagsansökningar.
• Stödja organisereringen av möten och workshops.



• Bistå vid samordning av EfD:s årsmöte.
• Stötta datainsamling, analys och visualisering för forskningsprojekt och anslagsansökningar.
• Bidra till snabb och korrekt kommunikation av forsknings- och policyengagemang på webbplatsen, i sociala medier, årsrapporter och i andra forum.

Kvalifikationer 
Krav:


• En magisterexamen i nationalekonomi med inriktning mot miljö eller utveckling.
• Demonstrerad erfarenhet av projektledning, särskilt inom administrativa områden.
• Goda analytiska färdigheter, dokumenterade genom skriftliga examensprojekt eller publikationer i vetenskapliga tidskrifter.
• Kunskaper inom Stata eller R.
• Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift.

Meriterande:


• Avancerade kunskaper i Stata och/eller R.
• Aktivt intresse för och engagemang i AI-språkmodeller och deras tillämpning i forskningsmiljöer.
• Erfarenhet av att sammanställa vetenskapliga artiklar och statliga rapporter.
• Aktivt intresse för och engagemang i policyrelevant forskning, särskilt inom området miljö och utveckling.
• Erfarenhet av arbete i en akademisk miljö (t.ex. som forskningsassistent) och/eller institutioner baserade i Globala Syd.
• Ambition att bedriva doktorandstudier inom nationalekonomi.
• Kunskap om andra språk än engelska som är relevanta för EfD (dvs. de språk som används i EfD-länder).

 

Förmåga att arbeta som en del av ett team i en mångkulturell kontext är avgörande för tjänsten. Den utvalda kandidaten bör kunna arbeta självständigt.

Anställning 
Anställningen som forskningsassistent är en tidsbegränsad anställning (särskild vissstid) på 11 månader med en omfattning av 100% heltid. Tjänsten är placerad vid Environment for Development (EfD), Handelshögskolan vid Göteborgs universitet i Sverige. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Tillsättningsförfarande 
Referenser kommer att kontaktas för slutkandidater.

Kontaktuppgifter för anställningen 
För ytterligare information om tjänsten: Vänligen kontakta: Alejandro Lopez Feldman, Director of Research alejandro.lopez.feldman@efd.gu.se

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Bifoga följande i ansökan:


• CV
• Personligt brev
• Betyg från högre utbildning
• Annan relevant dokumentation som stöder din ansökan
• Tre referenser (namn och kontaktuppgifter)

Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-23

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Doktorandplats i oceanografi

Doktorand
Läs mer Mar 28
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Doktorandplats i oceanografi  

Institutionen för marina vetenskaper (https://www.gu.se/marina-vetenskaper) vid Göteborgs universitet har den mest kompletta miljön för marin vetenskap och marin utbildning i Sverige. Endast ett fåtal liknande organisationer finns i Europa. Med tillgång till unik infrastruktur och med ett brett vetenskapligt kompetensområde som har en tydlig koppling till samhällets behov och utmaningar, bidrar Institutionens verksamhet till nya lösningar på de globala utmaningarna kring havet.

Institutionen för marina vetenskaper bedriver forskning, utbildning och samverkan relaterat till havet och dess resurser. Verksamheten bedrivs i Göteborg, vid forskningsstationerna Kristineberg Center för marin forskning och innovation, Tjärnö marina laboratorium, samt på forskningsfartyget Skagerak. Institutionen har en tvärvetenskaplig bredd som omfattar ämnena marinbiologi, marin kemi, marin geologi, marin kulturvård och oceanografi och forskningsområdet spänner geografiskt från kust till världshav. Våra forskare och studenter har ofta framträdande roller i internationella expeditioner i Antarktis, Arktis och de stora världshaven, men arbetar också i den svenska kustzonen samt i våra nybyggda laboratorier med avancerad utrustning och komplexa analysmetoder. Institutionen har också en bred utbildningspalett med ett kandidatprogram, tre mastersprogram och en forskarutbildning inom det marina området.

Universitetsgemensam information om vad det innebär att vara doktorand vid Göteborgs universitet kan du finna på universitetets doktorandsidor.

https://www.gu.se/utbildning-till-att-bli-forskare

 

Beskrivning av ämnesområdet
Förståelse av förekomsten av spårsyrefilament i Oxygen Minimum Zones med hjälp av autonoma undervattensrobotar och nya sensorer.

Denna doktorandplats finns i gränsområdet mellan fysisk och biogeokemisk oceanografi och är en del av ERC Synergy-projektet RECLESS (Recycling versus loss in the marine nitrogen cycle: controls, feedbacks, and the impact of expanding low oxygen regions). RECLESS syftar till att förutsäga hur pågående syrebrist i haven påverkar mikrobiella kvävetransformationer och därmed den framtida tillgången på kväve för att stödja oceanisk primärproduktion och kolbindning. Projektet involverar forskare från universiteten i Göteborg, Wien och Syddanmark, samt Carnegie Science, och integrerar på ett synergistiskt sätt innovativa oceanografiska, biogeokemiska, ekofysiologiska och modellbaserade undersökningar.

Högkänsliga syresensorer har visat att syret i kärnan av så kallade Oxygen Minimum Zones (OMZ) är förbrukat under en detektionsgräns på ~10 nM, vilket antyder att dessa vatten är funktionellt syrefria. Syre kan dock fortfarande påverka kvävecykeln i dessa vatten på oväntade sätt, vilket i grunden utmanar vår förståelse av hur balansen mellan kväveåtervinning och -förlust kontrolleras. Syre kan tränga in tillfälligt genom fysiska fenomen som strömvirvlar och filament på hundra meters till kilometers skala, vilket är på skalor som satellit- och globala modeller ännu inte kan upptäcka, och deras flyktiga egenskaper gör dem svåra att fånga med punktobservationer. Därför är både frekvensen och omfattningen av en sådan syretillförsel fortfarande okända.  

Denna doktorandplats kommer att kvantifiera syreventilation i OMZ med hög rumslig och temporal upplösning med hjälp av en ny ultrakänslig syresensor på undervattensrobotar på forskningsexpeditioner som sträcker sig över flera OMZ. Det kommer att ge oss en unik position för att avslöja effekten, frekvensen och omfattningen av syreintrång i OMZ.

Doktoranden kommer att sitta i FLOW Lab och Bristow Lab och arbeta med andra studenter och forskare i dessa grupper, såväl som med övriga institutioner som ingår i RECLESS-projektet. Institutionen för marina vetenskaper vid Göteborgs universitet har också en stor och välmående doktorandgrupp, där Göteborg och dess omgivningar, samt förmånerna i denna anställning, erbjuder en utmärkt livskvalitet.

Doktorandens handledargrupp kommer att bestå av Dr. Bastien Queste och Dr. Laura Bristow.

  

 

Ansökan   
Du ansöker om att bli antagen till forskarutbildning via Göteborgs universitets rekryteringsportal. Ansök och läs mer genom att besöka Lediga anställningar | Göteborgs universitet

  

Ansökan ska vara inkommen senast:?2025-05-23

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Professor in Surgery combined

Professor
Läs mer Apr 16
Professor in Surgery combined with employment as Specialist Physician/Chief Physician
Reference number PAR 2025/62
The University of Gothenburg tackles society’s challenges with diverse knowledge. 56 000 students and 6 600 employees make the university a large and inspiring place to work and study. Strong research and attractive study programmes attract researchers and students from around the world. With new knowledge and new perspectives, the University contributes to a better future.
Welcome to the Institute of Clinical Sciences
The Institute of Clinical Sciences, along with five other institutes, is part of the Sahlgrenska Academy. Research and education here focus on human health and quality of life. The Institute of Clinical Sciences is organized into four sections and 16 different subject areas.
The position of Professor is based in the Department of Surgery within the Institute of Clinical Sciences, Sahlgrenska Academy. The Department of Surgery conducts extensive research both at Sahlgrenska University Hospital/Sahlgrenska and at Östra Hospital, including basic scientific research at the "Medical Mountain" (Medicinareberget). In the past ten years, research in the field of surgery has been significantly strengthened. Surgery is a major part of the medical curriculum and is also involved in various educational programs and training at the specialist level. Currently, there are nearly 50 doctoral students and around 70 associate professors in the field.
Subject area
Surgery
Subject area description
The subject is surgery. The research area includes clinical research, transltaional research and experimental research regarding surgical diseases. The field of education is mainly surgery.
Duties
The tasks include conducting research within the subject area of the position at a national and international competitive level. Furthermore, the position holder must actively apply for national and/or international research grants. The research is expected to contribute to Sahlgrenska University Hospital receiving national healthcare assignments (NHV) and strengthen regional healthcare.
The tasks also include responsibility for the 7th semester of medical school with surgery as main focus, teaching and examination in undergraduate and graduate courses and other educational programs in which the department participates. Furthermore, supervision of students and doctoral students at all educational levels is included.
The position holder is also expected to perform other tasks that are normally associated with a professorship, such as administrative tasks and internal and external positions of trust. The position also includes collaboration with the surrounding community.
The clinical service will be linked to the surgery area of Sahlgrenska University Hospital. The clinical service will be adapted to the needs of the department and the competence and experience of the intended position holder. Clinical areas of work that may be relevant are upper gastrosurgery, endocrine surgery or emergency surgery and trauma.
Eligibility
Eligibility for teaching positions is specified in the Swedish Higher Education Ordinance and the appointments procedure of the University of Gothenburg. According to Chapter 3, Section 8 of the Higher Education Act, a combined employment may only be held by someone who meets the eligibility requirements for both positions.
Eligibility for employment as a professor is someone who has demonstrated scientific and pedagogical skills. A medical degree and specialist competence in surgery are requirements.
The employment requires that, according to the National Board of Health and Welfare, one has the necessary knowledge of Swedish, Danish or Norwegian for the profession in order to obtain Swedish medical licence.
See more info on the University of Gothenburgs homepage job opportunities.
Göteborgs universitet | Professor in Surgery combined with employment as Specialist Physician/Chief Physician

Ansök nu

Professor i kirurgi förenad med anställning som specialistläkare/överläkare

Professor
Läs mer Apr 16
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Välkommen till institutionen för kliniska vetenskaper. Institutionen för kliniska vetenskaper är jämte fem andra institutioner en del av Sahlgrenska akademin. Här bedrivs forskning och utbildning som sätter människans hälsa och livskvalitet i fokus. Institutionen för kliniska vetenskaper är organiserad i fyra sektioner och 16 olika ämnesområden.

Anställningen som professor är placerad vid avdelningen för kirurgi inom Institutionen för kliniska vetenskaper, Sahlgrenska akademin. Vid avdelningen för kirurgi bedrivs omfattande forskning vid såväl Sahlgrenska Universitetssjukhuset/Sahlgrenska som Östra inklusive basvetenskaplig forskning på ”medicinareberget”. Forskningen inom ämnet kirurgi har de senaste tio åren stärkts. Kirurgi är en stor del av läkarutbildningen och deltar även i fakultetens olika utbildningsprogram och utbildningar på specialistnivå. och Det finns för närvarande närmare 50 doktorander samt närmare 70 docenter i ämnet.

Ämne 
Kirurgi

Ämnesbeskrivning 
Professurens ämnesområde är kirurgi. Forskningsområdet omfattar klinisk forskning, translationell forskning och experimentell forskning som rör patienters kirurgiska åkommor. Utbildningsområdet är i första hand kirurgi.

Arbetsuppgifter 
I arbetsuppgifterna ingår att bedriva forskning inom ämnesområdet för anställningen på nationell och internationell konkurrenskraftig nivå. Vidare ska anställningsinnehavaren aktivt söka nationella och/eller internationella forskningsanslag. Forskningen förväntas bidra till att Sahlgrenska Universitetssjukhuset erhåller nationella vårduppdrag och stärker regional vård.

I arbetsuppgifterna ingår ansvar för kirurgterminen på läkarprogrammet, undervisning och examination i kurser på grundnivå och avancerad nivå och andra utbildningsprogram där institutionen medverkar. Vidare ingår handledning av studenter och doktorander på alla utbildningsnivåer.

Anställningsinnehavaren förväntas också utföra andra uppgifter som normalt är förknippade med en professur, så som administrativa uppgifter och interna och externa förtroendepositioner. Anställningen innefattar även samverkan med det omgivande samhället.

Den kliniska tjänstgöringen kommer att vara knuten till verksamhetsområde kirurgi Sahlgrenska, Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Den kliniska tjänstgöringen kommer att anpassas till verksamhetens behov av den tilltänkta anställningsinnehavarens kompetens och erfarenheter. Kliniska arbetsområden som kan bli aktuella är övre gastrokirurgi, endokrinkirurgi eller akut kirurgi och trauma.

Behörighet 
Behörighet för anställning som lärare finns angivna i Högskoleförordningen samt Göteborgs universitets anställningsordning. Enligt Högskolelagen 3 kap 8 § får en förenad anställning innehas bara av den som uppfyller behörighetskraven för båda anställningarna.

Behörig att anställas som professor är den som har visad vetenskaplig och pedagogisk skicklighet. Läkarexamen och specialistkompetens i kirurgi är krav.

Anställningen kräver att man enligt Socialstyrelsen har för yrket nödvändiga kunskaperna i svenska, danska eller norska för att få svensk läkarlegitimation.

 

OBS! För information om bedömningsgrunder, anställningsvillkor, ansökan, kontaktuppgifter och övriga upplysningar, se fullständig annons: 

Göteborgs universitet - Professor i kirurgi förenad med anställning som specialistläkare/överläkare





Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-22

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu