Göteborg: Kundservicemedarbetare till dormakaba

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare till dormakaba i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till en framtid där din roll kommer att vara avgörande för att underlätta kundens dialog och kontakt med oss, samtidigt som du stödjer dem genom processen och besvarar deras frågor. Om du brinner för att hjälpa kunder, lösa utmaningar och vara en del av något större, då är det här din plats att vara. Låt oss tillsammans öppna dörren till en spännande resa inom världen av enastående kundservice!OM DORMAKABA:
Vi på Dormakaba är dedikerade till att skapa en tryggare och mer effektiv vardag för människor världen över. Genom över 150 år av expertis inom åtkomst och säkerhet, utvecklar vi kontinuerligt de bästa produkterna och lösningarna för skolor, arenor, flygplatser, sjukhus och andra platser där människor möts. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan möjligheten att påverka och forma din arbetsdag med stöd av engagerade kollegor och kunder. Hos Dormakaba blir du en del av en givande arbetsgivare, där ansvar och frihet går hand i hand.
OM TJÄNSTEN:
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att skapa enastående kundupplevelser. Du kommer att arbeta kring större säkerhetsprodukter, som exempelvis stora karuselldörrar, glasdörrar vid säkerhetskontroll på flygplatser samt andra omfattande säkerhetslösningar.
I din roll kommer du att ha en egen kundbas att bearbeta med produktnyheter och värdeskapande erbjudanden. Du kommer att vara den primära kontaktpersonen för kunderna hos Dormakaba och stödja dem med eventuella frågor de har. Genom aktivt engagemang med din dedikerade kundbas bidrar du till både ökad försäljning och mervärde för kunderna. Deltagande i försäljningsevenemang och mässor är också en del av tjänsten.Dessutom kommer du att ta emot och registrera produktbeställningar samt stödja kunder med val av produkter och relaterade frågor. I denna roll kommer du att samarbeta med alla våra avdelningar och centrala funktioner.
VI SÖKER DIG:
Som har en stark passion för kundbemötande och brinner för att hjälpa kunder samt lösa deras problem. Du trivs i sociala sammanhang och har en förmåga att skapa värdefulla nätverk. Ansvarstagande och självsäkerhet präglar dig och ditt arbetssätt.
Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund, och har arbetat med service eller relevant bakgrund från tidigare. Tekniskt kunnande och intresse är en väsentlig del för rollen.
För att passa i rollen ser vi att du:
Har erfarenhet inom teknik, kundservice och/eller försäljning.
Har en god system- och datavana.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
En fullständig gymnasieexamen.

Meriterande för rollen är:
Erfarenhet av SAP och/eller CRM-system.
Eftergymnasial utbildning inom administration, kundservice, fastighet, försäljning, säkerhet eller liknande.

PRAKTISK INFORMATION:
Start: Omgående (innan sommaren), enligt överenskommelsePlacering: Göteborg (möjlighet till hybridarbete)Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag till fredag, kl. 8:00-16:30 (fredagar: 15:30)Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Experience Agent

Läs mer Feb 6
Är du en positiv person med hög social kompetens som brinner för att ge service i världsklass? Då kanske detta är något för dig! Vi söker nu vår nästa stjärna till vår Kundtjänst i Göteborg. Vi erbjuder en stimulerande och bred roll där du ges möjlighet att utvecklas i en prestigelös atmosfär.

Vi ser att du är relationsskapande i ditt sätt att arbeta och kommunicera, vilket innebär att du har förmågan att skapa förtroende, är lyhörd och kan anpassa dig till olika personer på ett vänligt sätt. För att trivas och lyckas i rollen är du strukturerad, ansvarsfull och noggrann, då du ofta arbetar med parallella arbetsuppgifter. För tjänsten ser vi också att du är en problemlösare som uppmärksammar detaljer och motiveras av ett högt tempo.

Vidare söker dig som är nyfiken och initiativtagande, som brinner för kunden och vill bidra till att skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Du ska tycka det är roligt att kommunicera med kunderna på ett personligt, engagerat och hjälpsamt sätt och förstå att din kommunikation med kunderna är avgörande i arbetet med att skapa beständiga kundrelationer.

Avslutningsvis är du en person som tycker om ett högt tempo med en vilja att ta tag i uppgifter högt som lågt, där du utmanar och hittar lösningar.

Som Customer Experience agent är du ett ansikte och röst utåt för Let’s deal och har en viktig funktion för att säkerställa att Let’s deal levererar genuin wow-service till våra kunder och partners. Utöver den dagliga hjälp du bistår våra kunder med på telefon, mail, chatt och sociala medier finns möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till hur vi förbättrar kundupplevelsen. Du hanterar tillsammans med dina kollegor administrationen kring kundernas alla ärenden.

I rollen som Customer experience agent på Lets deal kommer du ingå i ett litet team och rapporterar till ekonomichefen.

I din roll ingår:


- Hantering av kund- & partner relaterade uppgifter

- Identifiera och genomföra nödvändiga förändringar i våra kundtjänstkanaler

- Utveckla och genomföra kommunikationsstrategier för kundtjänst såsom win-back, automatiseringar och andra initiativ som syftar till att öka kundnöjdheten.

- Hantering av Klarna, ARN och andra kundrelaterade ärenden

- Samarbeta mellan avdelningar för att ingjuta kundcentrerat tänkande i hela organisationen och driva på förbättringar av kundupplevelsen.

Din profil


- Minst 3-5 års dokumenterat arbete i en roll med kundkontakter från exempelvis kundtjänst eller annan supportverksamhet

- Självgående, driven och van att ta eget ansvar för diverse relaterade arbetsuppgifter

- Kan snabbt få en bra överblick över en situation och med öga för detaljer

- God kommunikativ förmåga i tal och skrift

- Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, ett plus om du förstår och behärskar norska

- God systemvana, erfarenhet av Kundo och Oracle Netsuite är meriterande

Let’s deal erbjuder


- Glada och drivna kollegor

- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö.

- 4 Day Work Week, med möjlighet att vara lediga på fredagar

- Kick-offs, frukostar och annat kul

- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Let’s Deal är anslutna till kollektivavtal

Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig! Kolla mer på www.letsdeal.se

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.

Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.

I dagsläget är vi cirka 30 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.

På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.

Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.

Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.

Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Ta steget mot att bli en del av vårt team inom kundservice!

Läs mer Feb 5
Ta steget mot en karriär som gör skillnad – bli en del av vårt team som levererar service i världsklass!
Letar du efter en ny utmaning? Concentrix är ett globalt företag specialiserade inom teknologi och service som supporterar framtidens varumärken i över 70 länder. Vi arbetar med välkända företag - sådana du använder dig av varje dag - genom att förbättra deras verksamhet med ny, innovativ teknologi och lösningar.
Genom att skicka in din ansökan lämnar du ditt intresse för våra framtida tjänster, går du vidare i processen kommer vi att kontakta dig.
Om du vill utvecklas i din yrkesroll, inspireras av nya utmaningar och har ett genuint intresse för service, så uppmanar vi dig att anmäla ditt intresse till en av våra tjänster inom kundservice på vårt kontor i Göteborg Du kommer att vara del av en gemenskap av medarbetare som supporterar välkända varumärken inom bland annat tech, resebranschen, mode och hälsa.
Karriär och personlig utveckling
Vi kommer att se till att du får rätt utbildning, relevant utrustning samt kontinuerlig support i syfte att du ska lyckas i din nya roll. På Concentrix finns det goda karriärmöjligheter, ungefär 80% av våra ledare och chefer har blivit befordrade internt! Därtill erbjuder vi tillgång till karriärsutvecklingsprogram helt kostnadsfritt för att hjälpa dig att uppnå dina karriärsmål.
Detta ingår i tjänsten
Som kundservicemedarbetare i vårt team kommer du att arbeta i fina lokaler centralt i Göteborg. En vanlig dag i ditt arbete jobbar du sammansvetsat med ditt team och löser kunders problem genom främst inkommande samtal, men även förekommande mail. Du arbetar både självständigt och tillsammans med ditt team för att uppnå de uppsatta mål inom bland annat kundnöjdhet och samtalstid.
Du kommer att vara första kontaktperson för kunden där du hjälper dem att lösa frågor och problem på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Arbetet innebär att hantera olika typer av ärenden som anpassas efter kundernas unika behov och situationer – från att ge vägledning och råd till att erbjuda lösningar som skapar värde och trygghet för kunden.
Vi har regelbundna tävlingar och events på kontoret. Du har även möjlighet att nyttja gymmet som finns i samma lokal, utan kostnad. Utöver detta erbjuder vi dig 3500kr per år i friskvårdsbidrag, kollektivavtal med Unionen samt möjlighet till bonus. Du kommer även att få en betald utbildning för att ge dig en stadig grund att stå på innan du börjar.
Dina kvalifikationer
Om du vill utvecklas inom kundbemötande och kundservice, kan du och Concentrix vara en bra match. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet från detta område, men det är såklart meriterande. Du skall ha en stark vilja för att hitta en skräddarsydd och optimal lösning för varje kund. Utöver detta behöver du ha gått ut gymnasiet med godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 samt kunna arbeta från vårt kontor på Johan Wilins gata 8.
Vad vi erbjuder dig
· Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år
· Tillgång till lokalens gym
· Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, deltid samt timanställning. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning
· Goda karriärsutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärsprogram
· Betald grundutbildning
· Vi har kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning
· Teamaktiviteter både på och utanför arbetet för att göra jobbet roligare
· Möjlighet till prestationsbaserad bonus
· Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll


Ytterligare information:
- Start: Löpande under 2025
- Anställningsform: Heltid, deltid eller timanställning tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
- Arbetstider: Varierat under öppettiderna mån-fre 08.30-22:00
- Tjänsten är på plats från kontoret i Göteborg.


Experience the best version of you!
Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix.

Ansök nu

????Customer Care Agent – Göteborg????

Läs mer Jan 31
Om rollen
Som Customer Care Agent är du en nyckelspelare i kundresan och ser till att varje kund får den bästa möjliga upplevelsen. Du kommer att:
Kommunicera med kunder via telefon, mejl, chatt och sociala medier Hjälpa kunder med frågor om produkter, tjänster och support Koordinera assistans vid vägservice och bogsering Hantera och följa upp kundförfrågningar för att säkerställa hög servicekvalitet Identifiera förbättringsområden och bidra till utveckling av processer
Är du den vi söker?
Vi tror att du har:
Ett genuint intresse för kundservice och en vilja att skapa positiva kundupplevelser Tidigare erfarenhet av kundtjänst, service eller CRM-system Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift En positiv inställning, hög arbetsmoral och en förmåga att arbeta i team Möjlighet att arbeta kvällar, helger och helgdagar
Plats: Göteborg (på plats) Uppdragsperiod: 3 mars 2025 – 29 juni 2025 Sista ansökningsdag: 3 februari 2025
Varför ska du söka?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en snabbföränderlig, global miljö där innovation, kundupplevelse och kvalitet står i fokus. Här får du chansen att lära, växa och utvecklas – kanske till din nästa karriärmöjlighet inom företaget!
Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär!
Vänligen skicka in dina ansökningshandlingar på engelska!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Customer Success Manager

Läs mer Jan 27
Precisely is a SaaS company operating in the legal technology space, offering a simple solution to a complex issue – contracts. By creating a single solution for all contract-related matters, we strive towards a future with less administration and more time for business.
Our Customer Success team plays a pivotal role in ensuring our users maximize the value of our platform. From seamless onboarding to fostering long-term partnerships, we’re dedicated to helping our customers achieve success. To continue strengthening our small but impactful team, we’re looking for a new Customer Success Manager to help deliver exceptional value to our customers.We’re looking for a Customer Success Manager to join our team—someone passionate about collaborating with customers, guiding them strategically toward their goals, and fostering strong, meaningful partnerships.
Important
Application Deadline: 2025-02-28
Interview Start: We will have ongoing interviews.
Salary Range:This role offers a salary range of 38.000 - 42.000 SEK
Assessment: After you apply, you will receive a link to complete an assessment test with Lemonaid.

Check out our career page for more on our hiring process and FAQs.
What we are looking for in our next Customer Success ManagerFirst and foremost, we are looking for someone who truly enjoys being the go-to person for customers. You’ll be joining a small team, which means big autonomy and plenty of opportunities to shape how we do Customer Success. You’ll have direct impact on customer retention and revenue growth as well as the freedom to drive creative initiatives that help improve our customers’ experiences.
What you will do Meet with customers regularly—both new and existing—to align on goals, identify opportunities for upselling, and prevent churn.
Onboard new customers from start to finish, setting up best practices and sharing technical know-how for maximum platform adoption.
Provide frontline support when necessary, jumping on chats and calls to resolve pressing issues or assist with product-related questions.
Collaborate with Sales on deals that need the extra voice of a Customer Success Manager to highlight product value and seal the deal.
Work closely with Product to share feedback and user insights that can help shape our roadmap and product improvements.
Organize internal meetings to align on customer health, weekly goals, and strategic initiatives within the CS team (including churn savings and upsell opportunities).
What we’d like you to have Experience in a customer-focused or customer success role.
Fluency in English (additional languages like Swedish, French, German, Spanish, or Finnish are a bonus!).
Strong relationship-building skills—whether it’s supporting a customer in crisis or planning a strategic initiative for a key account.
Curiosity & Learnability: We’re a dynamic scale-up, so being open to learning new tools, processes, and best practices is essential.
Organizational & Planning chops to manage multiple customer timelines, escalations, and internal syncs without dropping the ball.
Nice-to-have (but not required) Legal understanding, especially within contract management workflows.
Past ownership of a customer segment, product implementation, or relevant project that showcases your initiative.
B2B SaaS exposure - especially if you have prior experience in legal tech or contract management.
What we offer Full-time role based in Gothenburg (preferred). We offer a remote friendly culture, so you can combine working from home with working from our Gothenburg office.
30 days vacation to rest and recharge.
A small, close-knit team environment where your voice matters, and new ideas are encouraged.
The chance to grow into more strategic or technical responsibilities—like system ownership, specialized onboarding, or CS operations.
The satisfaction of making a real difference in how customers interact with and benefit from our product.
We put people first at Precisely
Here, you’ll have an opportunity to be yourself in an inclusive and open-minded environment where people genuinely care about each other. You’ll receive a high amount of autonomy, opportunities to develop, and every chance to leave your mark.
We embody our values in everything we do:
Strive for Development: We love curiosity, personal growth, and continuous learning.
Strength in Diversity: We welcome people from all backgrounds and value everyone’s unique perspective.
Trust in Data: We take a long-term view and let evidence guide our decisions.
Be Curious: We constantly challenge the status quo and aren’t afraid to step out of our comfort zone.
Allow for Creativity: We believe creativity fuels progress and innovation.
How We Hire
We care about crafting an inclusive and fair hiring process with minimal bias. We’re a bit nerdy about it, actually. We want you to feel at ease every step of the way, so we outline our process on our careers page for complete transparency.
Precisely is an equal opportunity employer. All employment decisions are made without regard to race, colour, national origin, ancestry, sex, gender, gender identity or expression, sexual orientation, age, genetic information, religion, disability, medical condition, pregnancy, marital or family status, or any other characteristic protected by law. Precisely also provides workplace accommodations for qualified individuals with disabilities.

Ansök nu

Customer Service Representative till Essity

Läs mer Jan 22
Är du administrativt stark och trivs i en roll med stort kundfokus? Vill du bli en del av en global ledare inom hygienbranschen och bidra till ett effektivt arbetssätt och nöjda kunder? Essity söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med ett av deras kundsupportteam.

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar fram till 2025-08-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity.
Om företaget
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag och hem för varumärken som Libero, TENA, Libresse, Tork, Sorbact och JOBST. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer ett brett sortiment av produkter inom personlig hygien, professionell hygien och medicinsk vård. Produkterna riktar sig både till konsumenter och företag och inkluderar bland annat mjukpapper, blöjor, bindor, inkontinensprodukter, vårdförnödenheter och olika typer av hygienlösningar för offentliga miljöer. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal.
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Representative på Essitys kontor i Mölndal blir du en del i ett kompetent och engagerat team om tio medarbetare. Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar hantering av stora grossistbeställningar för kunder inom Professional Hygiene, där du blir den första kontaktpunkten och ger support kring orderstatus, produkter och andra förfrågningar. Du arbetar aktivt med att förstå kundernas behov, bygga förtroendefulla relationer och säkerställa en service av högsta kvalitet för både interna och externa kunder. Genom att samarbeta med nätverket av kundservicespecialister hittar du lösningar som möter kundernas behov på bästa sätt. Utöver detta ansvarar du också för att hantera specialbeställningar, såsom tryckta servetter och Tork Vision Cleaning (TVC).
Du blir en del av vårt Regional Front Office-team och rapporterar till Regional Customer Service Manager. Rollen är placerad på kontoret i Mölndal och innebär hantering och optimering av kundserviceprocesser.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Har relevant utbildning och erfarenhet inom kundservice eller liknande arbetsområden
Har goda kunskaper i Microsoft Office-verktyg
Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
Erfarenhet av SAP/S4 Hana är meriterande

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självdriven, kommunikativ och har en positiv inställning. Du arbetar strukturerat och metodiskt samt har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du trivs i en snabb arbetsmiljö där du proaktivt hittar lösningar för att säkerställa effektivitet och kvalitet i ditt arbete.
Övrig information
Start: OmgåendePlats: MölndalLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Workz Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Workz Sweden AB .

Kundservicemedarbetare sökes till Axel Christiernsson!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Dec 5
Axel Christiernsson söker en flexibel och samarbetsvillig kundservicemedarbetare som trivs med varierande arbetsuppgifter och ett högre tempo. Här får du möjligheten att bli en viktig del i ett engagerat team. Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Axel Christiernsson är en privatägd företagsgrupp som utvecklar och tillverkar smörjfett för en global marknad. Gruppen består av produktionsenheter i Sverige, Holland, Frankrike och USA. Deras affärsidé är att erbjuda kundanpassade smörjfettslösningar till kunder med egna varumärken inom smörjmedelsindustrin. Företaget har en ledande position som smörjfettsproducent, baserat på en hög teknisk kompetens och flexibla produktionsresurser. Deras produkter kombinerar hög kvalitet och prestanda med miljöhänsyn.
Axel Christiernsson finns i Nol, strax intill Göta älv, ca 20-minuter med pendeltåg från Göteborg och goda förbindelser från Trollhättan. De är 300 anställda inom koncernen, varav ca 80 i Nol, uppdelat på Axel Christiernsson International och dotterbolaget Axel Christiernsson AB.
Om rollen
Som Customer Service/Kundservicemedarbetare hos Axel Christiernsson ansvarar du för inkommande kundärenden på telefon och mejl samt har daglig intern kontakt med dina kollegor. Du kommer att agera som go-to-personen för kunderna vid eventuella problem, störningar eller förfrågningar om leveranser och orders. Stort fokus kommer att ligga på administration i rollen.
Huvudsakliga ansvarsområden
Hantera orderläggning, bekräftelser och fakturering.
Mottaga och initialt hantera reklamationer innan de överlämnas internt.
Kommunicera med kunder gällande leveranstider, kvantiteter och andra frågor.
Koordinera med produktionsplanerare och utlastning för att säkerställa leveranser.
Delta i dagliga morgonmöten, veckomöten och månadsmöten för teamet.
Samarbeta tätt med systerbolag och andra interna avdelningar.

Vi söker dig
Vi söker dig som är flexibel, serviceinriktad och samarbetsvillig. Du har enkelt för att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt under ett stundtals högre tempo. Det är även viktigt att du har förmågan att hantera flera kontaktvägar parallellt.
Du är en orädd person och backar inte för att ta initiativ och hjälpa till där det behövs. En kommunikativ förmåga är också viktig, både internt och i dialoger med internationella kontakter.
Skallkrav:
Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift. Koncernspråket är engelska och i princip all kommunikation med kunder sker på engelska
Erfarenhet av affärssystem, gärna Iptor (dock ej krav)
Goda dator- och systemkunskaper
Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning

Meriterande:
Erfarenhet av kundservice med mer komplexa ärenden

Praktisk information
Arbetsgivare:Workz Uppdragsgivare:Axel Christiernsson Start:Omgående, enligt överenskommelse Omfattning:Heltid (37,5 h/arbetsvecka), visstidsanställning t.o.m 31/8–25 (konsultuppdrag via Workz, på uppdrag hos Axel Christiernsson) Lön:Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering:Strandvägen 10, 449 41 Nol Arbetstider:Kontorstider, flex Kontakt:rekrytering@workz.se
Vi erbjuder dig Workz erbjuder en grundlig utbildning inom kundservice och kundhantering. När du är klar blir du certifierad kundservicemedarbetare. Karriärmöjligheterna styrs av dina ambitioner och vi stödjer dig fullt ut i din utveckling. Vi erbjuder kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad chef som hjälper dig att växa.
ANSÖKAN
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din e-post direkt efter ansökan (vid uppfyllda skallkrav) och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

CCC-koordinator till dormakaba!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 11
Bli en del av dormakaba och bidra till säkerhet i världens viktigaste miljöer! Vi söker dig som vill spela en nyckelroll på vårt Customer Care Center och koordinera våra aktiviteter inom utbildning, kampanjer och sälj. Om du är flexibel, serviceminded och lösningsfokuserad, då är detta rätt möjlighet för dig!Om dormakaba:dormakaba är en global ledare inom säkerhetslösningar och åtkomstkontroll. Med över 150 års erfarenhet erbjuder vi produkter som mekaniska lås, elektroniska nyckelsystem och biometriska skanners, som bidrar till trygghet på platser där säkerhet är avgörande, såsom hotell, sjukhus, flygplatser och skolor. Vi strävar efter att skapa säkra och hållbara miljöer för människor världen över.
Om rollen:Som CCC-koordinator kommer du att ha ett varierat ansvar med fokus på administrativt stöd, koordineringoch kundservice. Du kommer att arbeta nära säljteamet, utbildare, marknad för att säkerställa smidiga processer och en positiv kundupplevelse.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administrativt stöd: Uppdatera och hantera prislistor, säkerställa korrekta priser i SAP och Salesforce, samt skapa rapporter.
Utbildningskoordinering: Planera och administrera kundutbildningar, boka utbildare och hantera kursanmälningar.
Kundservice: Vara kontaktperson för utbildningsbokningar och ge stöd kring produktfrågor.
Utvecklingsarbete: Delta i månatliga och veckovisa möten för att bidra till förbättringsarbete och utveckling av arbetsflöden.

Vi söker dig:Som är serviceminded och lösningsfokuserad, trivs med att vara stöttande och hitta praktiska lösningar på problem, samt kommer att bidra till den administrativa stödfunktionen för teamen. Du har en flexibel inställning och kan anpassa dig till förändringar och nya arbetssätt. Vidare söker vi dig som är stresstålig och har förmågan att hantera arbetssituationer även under press.
Vi ser gärna att du har….
Goda dator- och systemkunskaper
En fullständig gymnasieexamen eller motsvarande
Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)

Erfarenhet av SAP och Salesforce är meriterande.
Praktisk information:
Uppdragsgivare: dormakabaStart: Enligt överenskommelsePlacering: Göteborg, Västra FrölundaAnställningsform: Heltidsvikariat t.o.m. 30 juni 2025Arbetstider: Måndag till fredag, kl. 8:00-16:30 (fredagar: 15:30)Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Vi erbjuder dig: Workz specialiserar sig på kundservice med noggrann utbildning och certifiering för att bli en kundservicemedarbetare. Din karriärutveckling är upp till dig själv, med fullt stöd från oss. Vi erbjuder kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad operativ chef för kontinuerligt stöd. Välkommen till Workz!
Ansökan: Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din e-post direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat i rekryteringsprocessen.Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Göteborg: Spännande uppdrag väntar!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 3
Hittar du inte den perfekta rollen just nu? Vi söker kontinuerligt nya talanger inom kundservice och välkomnar din ansökan för våra uppdrag i Göteborg som startar nu till hösten.
Vi söker främst dig som behärskar svenska och engelska i tal och skrift, och det är meriterande med kunskaper i övriga nordiska språk. Vi uppskattar även sökande med en fullständig gymnasieutbildning.
Vem vet, kanske är det dig vi söker?
Du kan även välja att connecta här:https://karriar.workz.se/connect, för att inte missa fler chanser till lediga jobb!
På Workz är vi specialister på kundservice och vi erbjuder dig en gedigen utbildning och träning inom service och kundhantering. När du är klar med utbildningen blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Din karriärutveckling är helt upp till dina ambitioner och vi finns där för att stötta dig och vara med dig fullt ut i din utveckling.
Som anställd hos Workz får du kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad operativ chef som inte bara utbildar dig utan även alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!
För att bli en aktuell kandidat hos oss genomför vi tester som första steg i rekryteringsprocessen. Testet skickas till din mejl direkt efter ansökan och behöver slutföras.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta vårt rekryteringsteam pårekrytering@workz.se.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till dormakaba!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 3
Välkommen till en framtid där din roll kommer att vara avgörande för att underlätta kundens dialog och kontakt med oss, samtidigt som du stödjer dem genom processen och besvarar deras frågor. Om du brinner för att hjälpa kunder, lösa utmaningar och vara en del av något större, då är det här din plats att vara. Låt oss tillsammans öppna dörren till en spännande resa inom världen av enastående kundservice!OM DORMAKABA:
Vi på Dormakaba är dedikerade till att skapa en tryggare och mer effektiv vardag för människor världen över. Genom över 150 år av expertis inom åtkomst och säkerhet, utvecklar vi kontinuerligt de bästa produkterna och lösningarna för skolor, arenor, flygplatser, sjukhus och andra platser där människor möts. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan möjligheten att påverka och forma din arbetsdag med stöd av engagerade kollegor och kunder. Hos Dormakaba blir du en del av en givande arbetsgivare, där ansvar och frihet går hand i hand.
OM TJÄNSTEN:
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att skapa enastående kundupplevelser. Du kommer att arbeta kring större säkerhetsprodukter, som exempelvis stora karuselldörrar, glasdörrar vid säkerhetskontroll på flygplatser samt andra omfattande säkerhetslösningar.
I din roll kommer du att ha en egen kundbas att bearbeta med produktnyheter och värdeskapande erbjudanden. Du kommer att vara den primära kontaktpersonen för kunderna hos Dormakaba och stödja dem med eventuella frågor de har. Genom aktivt engagemang med din dedikerade kundbas bidrar du till både ökad försäljning och mervärde för kunderna. Deltagande i försäljningsevenemang och mässor är också en del av tjänsten.Dessutom kommer du att ta emot och registrera produktbeställningar samt stödja kunder med val av produkter och relaterade frågor. I denna roll kommer du att samarbeta med alla våra avdelningar och centrala funktioner.
VI SÖKER DIG:
Som har en stark passion för kundbemötande och brinner för att hjälpa kunder samt lösa deras problem. Du trivs i sociala sammanhang och har en förmåga att skapa värdefulla nätverk. Ansvarstagande och självsäkerhet präglar dig och ditt arbetssätt.
Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund, och har arbetat med service eller relevant bakgrund från tidigare. Tekniskt kunnande och intresse är en väsentlig del för rollen.
För att passa i rollen ser vi att du:
Har erfarenhet inom teknik, kundservice och/eller försäljning.
Har en god system- och datavana.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
En fullständig gymnasieexamen.

Meriterande för rollen är:
Erfarenhet av SAP och/eller CRM-system.
Eftergymnasial utbildning inom administration, kundservice, fastighet, försäljning, säkerhet eller liknande.

PRAKTISK INFORMATION:
Start: Omgående (innan sommaren), enligt överenskommelsePlacering: Göteborg (möjlighet till hybridarbete)Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag till fredag, kl. 8:00-16:30 (fredagar: 15:30)Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas

Ansök nu

Kundrådgivare till Volvo Car Retail i Tuve sökes!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 16
Spänn fast dig för en resa i bilbranschen med Volvo Car Retail!
Vill du vara en del av en dynamisk arbetsplats där bilkunskap, teknologi och kundfokus förenas? Här är din chans! Som kundrådgivare hos oss får du möjligheten att skapa minnesvärda kundupplevelser för våra kunder. Bli en del av bilrevolutionen och ansök idag för att ta nästa steg i din karriär!

OM FÖRETAGETVolvo Car Retail är en del av Volvo Cars och erbjuder nya och begagnade bilar samt verkstad- och servicetjänster av Polestar och Volvo. Genom hållbara produkter, innovativa lösningar och laddade upplevelser vill Volvo Car Retail göra betydande skillnad varje dag för våra kunder, anställda, branschen i stort och generationer på väg. Och vi gör det tillsammans. Vi finns representerade på 16 anläggningar i Stockholm, Göteborg och Enköping samt består av ca 800 medarbetare.

OM TJÄNSTEN
I rollen som kundrådgivare kommer att du att spela en central roll för kundernas behov och frågor, med fokus på att erbjuda digital kundrådgivning och support. Din huvudsakliga uppgift att tillhandahålla kundsupport via framför allt telefon men även mejl. Du kommer att erbjuda produktspecialiststöd för förmånsbilar och hantera frågor om produkter och tjänster relaterade till företagsbilarna. I tjänsten ingår också att registrera ärendena i det interna systemet. Vidare kommer du även att koordinera leveranser av nya bilar till kunder vilket innefattar att gå igenom logistiska detaljer. Du kommer också att föra dialoger kring verkstadsbesök och boka in dessa.
VEM ÄR DU?Du har en förmåga att lyssna och förstå varje kunds individuella behov. För att trivas i denna roll är det viktigt med en kundfokuserad inställning och ett intresse för bilbranschen. Vi ser även att du har mycket goda kommunikationsfärdigheter både muntligt och skriftligt, med förmåga att hantera flera ärenden samtidigt. För att lyckas i rollen har du en god förmåga att ta initiativ, arbeta flexibelt och en vilja att lära dig nya saker!
VI SÖKER DIG SOM
Har en fullständig gymnasieutbildning
Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Har en god dator- och systemvana

Meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service samt har ett intresse för eller erfarenhet av bilbranschen.

PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: WorkzUppdragsgivare:Volvo Car RetailStart: Omgående, enligt överenskommelseOmfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Tuve, GöteborgArbetstider: Kontorstider, måndag till fredag
WORKZ ERBJUDER DIG
Workz specialiserar sig på kundservice och erbjuder dig en grundlig utbildning och träning inom service och kundhantering. Efter avslutad utbildning blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Din karriärutveckling hos oss är helt upp till dina egna ambitioner, och vi stöttar dig fullt ut i din utveckling.
Som anställd hos Workz får du kollektivavtalsenliga villkor och en dedikerad operativ chef som utbildar och stödjer dig. Välkommen till Workz!
ANSÖKANVi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till dormakaba!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 16
Välkommen till en framtid där din roll kommer att vara avgörande för att underlätta kundens dialog och kontakt med oss, samtidigt som du stödjer dem genom processen och besvarar deras frågor. Om du brinner för att hjälpa kunder, lösa utmaningar och vara en del av något större, då är det här din plats att vara. Låt oss tillsammans öppna dörren till en spännande resa inom världen av enastående kundservice!OM DORMAKABA:
Vi på Dormakaba är dedikerade till att skapa en tryggare och mer effektiv vardag för människor världen över. Genom över 150 år av expertis inom åtkomst och säkerhet, utvecklar vi kontinuerligt de bästa produkterna och lösningarna för skolor, arenor, flygplatser, sjukhus och andra platser där människor möts. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan möjligheten att påverka och forma din arbetsdag med stöd av engagerade kollegor och kunder. Hos Dormakaba blir du en del av en givande arbetsgivare, där ansvar och frihet går hand i hand.
OM TJÄNSTEN:
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att skapa enastående kundupplevelser. Du kommer att arbeta kring större säkerhetsprodukter, som exempelvis stora karuselldörrar, glasdörrar vid säkerhetskontroll på flygplatser samt andra omfattande säkerhetslösningar.
I din roll kommer du att ha en egen kundbas att bearbeta med produktnyheter och värdeskapande erbjudanden. Du kommer att vara den primära kontaktpersonen för kunderna hos Dormakaba och stödja dem med eventuella frågor de har. Genom aktivt engagemang med din dedikerade kundbas bidrar du till både ökad försäljning och mervärde för kunderna. Deltagande i försäljningsevenemang och mässor är också en del av tjänsten.Dessutom kommer du att ta emot och registrera produktbeställningar samt stödja kunder med val av produkter och relaterade frågor. I denna roll kommer du att samarbeta med alla våra avdelningar och centrala funktioner.
VI SÖKER DIG:
Som har en stark passion för kundbemötande och brinner för att hjälpa kunder samt lösa deras problem. Du trivs i sociala sammanhang och har en förmåga att skapa värdefulla nätverk. Ansvarstagande och självsäkerhet präglar dig och ditt arbetssätt.
Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund, och har arbetat med service eller relevant bakgrund från tidigare. Tekniskt kunnande och intresse är en väsentlig del för rollen.
För att passa i rollen ser vi att du:
Har erfarenhet inom teknik, kundservice och/eller försäljning.
Har en god system- och datavana.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
En fullständig gymnasieexamen.

Meriterande för rollen är:
Erfarenhet av SAP och/eller CRM-system.
Eftergymnasial utbildning inom administration, kundservice, fastighet, försäljning, säkerhet eller liknande.

PRAKTISK INFORMATION:
Start: Omgående (innan sommaren), enligt överenskommelsePlacering: Göteborg (möjlighet till hybridarbete)Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag till fredag, kl. 8:00-16:30 (fredagar: 15:30)Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas

Ansök nu