Göteborg: Strategisk Inköpare till Saab i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk Inköpare till Saab i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Ser du dig själv i en roll där du är i förarsätet för bättre upphandling?

Vår kunds verksamhet växer och vi söker kontinuerligt efter erfarna strategiska inköpare för att stärka inköpsorganisationen. Är du en lagspelare som kan utvärdera, förhandla och kommunicera med både interna och externa intressenter för att utveckla en effektiv leverantörsbas, då kanske du är den vi söker.

Om tjänsten
Som strategisk inköpare kommer du att ingå i ett team som driver den strategiska agendan i relation till nyckelleverantörer och spjutspetsteknologi för Saab Surveillances produkter. Du kommer att ha ett kontoansvar för strategiska leverantörer, det vill säga kommersiellt ansvar för att säkra optimerade affärslösningar för Saab. Du kommer att arbeta nära produktion, produktledning, produktdesign och leverantörer för att anpassa kraven och hitta möjligheter att tillföra värde för Saab vad gäller kvalitet, kostnad och teknik. Du kommer även att ansvara för leverantörsprestanda, stötta organisationen vid eskalerade frågor.

Kundens strategiska inköpare har en viktig roll i utvecklingsprojekt för att driva inköpsaktiviteter och kommersiellt sunda beslut inom varje projekt. Ditt ansvar är att fokusera på långsiktiga kostnadsaktiviteter, upprätta leverantörsavtal samt kontinuerligt styra och förbättra samarbetet med våra leverantörer.

I den här rollen kan du också bli tilldelad specifika projekt, såsom strategiska köpbeslut eller lokalisering av försörjningskedjan i strategiska länder.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som strategisk inköpare arbetar du inom en av våra kategorier på Saab Surveillances fyra anläggningar i Göteborg, Huskvarna, Järfälla och Arboga. Kategoriteamen består av strategiska och operativa inköpare, 10-15 personer placerade på de olika platserna.

Kategorierna är:
• Tryckta kretskortsenheter
• Tryckta kretskort och komponenter
• Sensorer, kommunikation och mikrovågsugn
• Selar och elektromekaniska komponenter
• Systemmekanik, komposit- och additiv tillverkning
• Metallbearbetningsdelar och pressgjutning
• Datorprodukter, programvara och indirekt material
• Mekaniska standardkomponenter, kemikalier och icke-metalliska


Vem är du?
Vi söker dig som har en stark affärsförståelse och skarpsinne, med ett driv att förbättra och utmana vår verksamhet med ett kommersiellt och analytiskt förhållningssätt. Du har förmågan att tänka och agera strategiskt för att nå våra mål, och eftersom din framgång är starkt beroende av det nära samarbetet med interna intressenter och leverantörer tror vi att du är en sann lagspelare och bra kommunikatör.

Vidare tror vi att du har:
• Förmåga att utveckla avtal för att stödja kommersiella avsikter
• Juridisk och kommersiell erfarenhet
• Bevisad förmåga att driva effektiva leverantörsrelationer
• Stort engagemang för att stötta och generera energi i teamet
• Väl orienterad i ledningssystem, uppförandekod, affärssystem
• Utmärkta kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift


Denna tjänst kräver att du klarar en säkerhetsprövning baserat på gällande regler kring/av säkerhetsskydd. För tjänster som kräver säkerhetsprövning kan ytterligare skyldigheter gällande medborgarskap gälla.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Inköpare till Moberg Bil // Göteborg

Läs mer Jun 2
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en driven och ansvarstagande inköpare som vet hur man hittar bilar till bäst pris. Är du redo att gasa igång? Om rollen Som inköpare hos oss blir du en del av vårt inköpsteam på tre personer och direktrapporterar till försäljningschef. Din uppgift? Se till att vi alltid har rätt bilar på lager! Du kommer att:
Arbeta aktivt med inbyten, värdering och prissättning av begagnade bilar.
Ha direktkontakt med våra kunder (privatpersoner och företag) och bilhandlare.
Delta i auktioner och bevaka vagnparksförsäljningar.
Bygga relationer med företag för att säkra och följa upp värderingar och inköp.
Analysera marknaden, granska offerter från leverantörer, hålla koll på bilauktioner och fatta smarta inköpsbeslut.
Samarbeta tätt med teamet, team-leader och Försäljningschef för att optimera affärerna.

Vem är du? Du är en säljare i själen och vet precis hur man stänger en affär på bästa sätt. Du älskar att arbeta och trivs i ett högt tempo – ju mer det händer, desto mer kommer du till din rätt. Som tävlingsinriktad och driven brinner du för att överträffa dina egna mål och göra affärer, samtidigt som du bidrar till teamets gemensamma framgång. Här får du chansen att ta ansvar, skapa förtroende och leverera resultat – precis som du gillar! Vi ser att du har:
Erfarenhet som säljare eller inköpare i bilbranschen.
Stort intresse och teknisk kunskap om bilar.
Erfarenhet av transportbilar är ett extra plus.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Körkort, ett krav hos oss.

Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START:Enligt överenskommelse PLATS:Göteborg OMFATTNING:Heltid LÖN:Fast lön + provision KONTAKT:Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg,ellinor@oddwork.se(för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM:Urval sker löpande Är du redo att få upp farten ytterligare i karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

Ansök nu

Spontanansökan till Technogarden i Göteborg

Läs mer Maj 27
Uppdragsinnehåll
Vi är experter inom Engineering, Supplychain, IT samt Life Science. Har du erfarenhet från någon eller några av dessa områden och är intresserad av nya möjligheter och utmaningar? Skicka då in en spontanansökan så tar vi gärna kontakt om vi tror att din profil och kompetens kan matcha med våra kunders behov.

Ansök nu

Senior Strategisk Inköpare – Göteborg

Läs mer Apr 15
Vi söker nu en Strategisk Inköpare till vår kund inom tillverkningsindustrin, med fokus på att stötta ett team inom chassi-inköp.
I rollen kommer du att ansvara för att hantera det dagliga inköpsarbetet, säkerställa leverantörsprestanda gällande kvalitet och leverans, samt aktivt driva kostnadsoptimeringsinitiativ. Du får en nyckelroll i att implementera både segment- och leverantörsstrategier, i nära samarbete med relevanta intressenter inom organisationen. Du kommer även att arbeta med upphandling kopplad till nya projektlanseringar, samt stötta inköp inom olika direktmaterialkategorier. Kvalifikationer:
• Dokumenterad erfarenhet av inköp, gärna inom direktmaterial eller fordonsrelaterad industri • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift • God förmåga att samarbeta och förhandla
Skicka in din ansökan redan idag! Observera att ditt CV behöver vara på engelska. Tillträde och ansökan:
Startdatum: 05 maj 2025 Slutdatum: 31 dec 2025 Sista ansökningsdagen: 23 apr 2025 Ort: Göteborg Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Operativ Inköpare

Läs mer Apr 8
Operativ Inköpare – Elektronik & KretskortOm uppdraget
Har du erfarenhet av operativt inköp och vill snabbt kliva in i ett högpresterande team inom tillverkande industri? Nu söker vi en operativ inköpare till ett uppdrag där du får arbeta nära både leverantörer och interna funktioner – med fokus på elektronik och kretskort.
Du blir en viktig del av ett dynamiskt inköpsteam där samarbete, flexibilitet och ansvar står i centrum. Uppdraget är ett kortsiktigt tillskott under en frånvaroperiod, vilket innebär att du snabbt behöver bli självgående i en tempofylld miljö.
Dina arbetsuppgifter:
- Hantera inköpsorder och uppföljning gentemot leverantörer inom elektronik och kretskort


- Daglig koordinering och samordning med både interna avdelningar och externa parter


- Bidra till ett välfungerande flöde och leveranssäkerhet


- Arbeta nära projekt-, operativa och strategiska inköpare i teamet

Vi söker dig som har:

- 1–3 års erfarenhet av operativt inköp, gärna inom tillverkande industri


- God vana av inköpsorder och leverantörsarbete


- Erfarenhet av logistik eller produktionsplanering är ett plus


- Eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik (meriterande)


- Stark samarbetsförmåga och trivs i gränssnittsroller Plats: Göteborg Uppdragsperiod: Omgående - Året ut Arbetsmodell: På plats hos kund Säkerhetsprövning krävs innan start

Varför detta uppdrag?
Detta är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom inköp i en teknisk miljö, bidra direkt i den dagliga verksamheten och få inblick i avancerade produktionsflöden. Du får arbeta i ett engagerat och kunnigt team – i hjärtat av svensk industri.
Är du tillgänglig och redo att bidra direkt? Skicka in din ansökan redan idag – uppdraget tillsätts löpande!

Ansök nu

Operativ inköpare – Elektronik & kretskort (junior)

Läs mer Apr 4
ArbetsuppgifterVi söker nu en operativ inköpare till ett uppdrag hos vår kund inom tillverkande industri.
Som operativ inköpare ansvarar du för orderflödet gentemot leverantörer inom den aktuella varugruppen/kategorin – i detta fall elektronik och kretskort. Rollen innebär primärt hantering av inköpsorder och relaterade aktiviteter kopplade till den egna leverantörsbasen. Du kommer även att koordinera och samordna på daglig basis med både interna och externa gränssnitt.
Teamet du arbetar i består av operativa, projekt- och strategiska inköpare. Du blir en del av ett professionellt sammanhang där erfarenhetsutbyte och gemensamt ansvar är en självklar del av vardagen. Uppdraget är ett tillskott under en frånvaroperiod och innebär att du snabbt kliver in och bidrar i ett högt tempo.
Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller logistik.
Du har mellan 1–3 års erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna inom tillverkande industri.
Du har god vana av att arbeta med inköpsorder och leverantörskontakter.
Meriterande: Erfarenhet av logistik eller produktionsplanering.
Personliga egenskaper

För att lyckas i uppdraget som Operativ Inköpare så ser vi att du är engagerad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har förmågan att bygga varaktiga och långsiktiga relationer med leverantörer och interna kunder. Det är också viktigt att du tycker det är enkelt och roligt att samarbeta, både med medarbetare och med leverantörer.

FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Poolia Sverige AB .

Säljare till Hr Björkmans Entrémattor

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Okt 9
Om tjänsten
Nu behöver HR Björkmans Entrémattor anställa ytterligare en driven säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer. Letar du efter en tjänst hos ett etablerat och välmående bolag med goda framtidsutsikter, då kanske detta är något för dig! Hr Björkmans Entrémattor ska nu anställa ytterligare en företagssäljare till Göteborg. Hr Björkmans Entrémattor har växt stadigt sedan starten 1993 och har en höga ambitioner med såväl kunder som sin personal. Företaget hyr ut entrémattor med tillhörande tvätt- och distributionsservice.Företaget är mycket konkurrenskraftiga och du kommer att arbeta med ett av branschens starkaste erbjudande! Du kommer att bli anställd av Hr Björkmans Entrémattor och rekryteringen sköts av Dreamwork. Rollen kräver att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar - har du det, då kommer du att trivas!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I den här tjänsten är det viktigt att du trivs med att ha eget ansvar för hela säljprocessen och drivs av att vinna nya affärer. Du gillar att arbeta självständigt och planera dina veckor, du vill vinna och utmanas av att jobba mot uppsatta mål. Ditt distrikt kommer att vara Västra Götaland och kontoret ligger i Göteborg och vi ser med stor fördel på om du bor i Göteborg. Du kommer ha fast lön och provision samt tjänstebil. Dessutom kommer du att arbeta med engagerade, kompetenta och trevliga kollegor. Vissa övernattningar kan förekomma i samband med utbildning, kick-off och gemensamma säljaktiviteter.

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet från försäljning sedan tidigare, men vi kommer lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, har en vinnarinstinkt och kan sätta dig in i och förstå kundens behov. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och du har B-körkort. Är du dessutom strukturerad, nyfiken och framförallt brinner för att göra affärer kommer du att älska det här jobbet och vi ser fram emot att se dig hos oss. Avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar. Då tror vi att detta är jobbet för dig!

Om verksamheten
Ända sedan starten för 30 år sedan har vi gjort hyrmattor till vårt främsta uppdrag. Det innebär att vi inte arbetar med något annat, utan har valt att fokusera på det vi är bäst på.
Fördelarna med att välja en specialist som HR Björkmans Entrémattor är många, men framförallt får man garanterat den bästa mattlösningen på marknaden. Vi hjälper kunden att hitta en effektiv lösning som stoppar väta och smuts redan i entrén - något som gör att man kan minska städkostnaderna med 50-70% samtidigt som man skapar ett professionellt första intryck.
Idag är vi på Hr Björkmans Entrémattor ett av Sveriges ledande mattuthyrningsföretag. Hit har vi kommit genom att hela tiden erbjuda våra kunder de bästa entrémattorna samt den bästa servicen. Som en röd tråd genom hela verksamheten löper vårt miljöengagemang
Vår vision är att alltid vara den ledande leverantören av entrémattor när det gäller service, kvalitet och miljötänkande.
Hr Björkmans Entrémattors huvudkontor ligger i Malmö och övriga anläggningar finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Växjö, Helsingborg och Kalix.
Läs gärna mera om företaget på www.hrbjorkman.se

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetsadministratör till SAAB

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Okt 3
Nu söker nu dig som vill arbeta på vår säkerhetsfunktion med både dokumenthantering och digitalisering. Tycker du om att koordinera, ge support och att arbeta i en säkerhetsmedveten miljö? Då finns ett uppdrag hos SAAB på Personalsäkerhet! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så fort som möjligt och sträcker sig 6 månader fram med god chans till förlängning.

Sök tjänsten redan idag då intervjuer sker löpande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Informationshantering
• Registrering
• Inventering och Arkivering
• Övrig säkerhetsadministration
• Säkerhetssupport och säkerhetshandläggning
• Utbildningsstöd till verksamhet
Du kommer att arbeta på SAAB expedition och ge service till verksamheten. Expeditionen hanterar flertalet arbetsuppgifter kopplat mot säkerhet i projekten vilket gör att det är en bred roll som är omväxlande och utvecklande. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten på din placeringsort men även med andra orter och funktioner inom företaget.


Vem är du?
För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är serviceminded och strukturerad. Du har förmågan att hantera ett högt tempo och löpande prioritera arbetsuppgifterna. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar i olika gruppkonstellationer.

Vi förutsätter att du har ett positivt mind-set och vill vara med oss på vår spännande förändringsresa inom utveckling inom säkerhet och digitalisering.

Kvalifikationer
• Minimum gymnasial utbildning, meriterande med Säkerhetsutbildning och/eller kurs i Juridik.
• Behärska svenska och engelska flytande, i tal och skrift.
• Minst 3-5 års arbetserfarenhet från en koordinerande och administrativ roll.
• God generell systemvana


Meriterande
Säkerhetsutbildning
Kurs i Juridik
Projektledning
Resor i tjänsten och arbete på annan ort förekommer vilket gör att det är önskvärt med körkort.

Vad du blir en del av
Du kommer att samarbeta med kollegor i en utvecklande miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Tillsammans formar vi vår vardag där du själv utvecklas både som person men även inom gruppen. Idag består vi av fyra team på fyra olika orter.


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Investment Manager till Almi Invest GreenTech

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Sep 26
Vill du vara en del av den gröna omställningen och stötta utvecklingen av nyskapande och teknikdrivna tillväxtföretag i dess tidiga skeden? Drivs du av entreprenörskap, innovation och affärsutveckling med fokus på hållbarhet? Då kan du vara den vi söker!

Almi Invest GreenTech är en riskkapitalfond inom Almi Invest som investerar i innovativa tillväxtbolag med stor potential att reducera utsläpp av växthusgaser. Hittills består portföljen av 37 bolag inom ett flertal sektorer. GreenTech-fonden har investerat i allt från biobaserad plast, laddlösningar för elfordon, digital plattform för batteriteknologi, grönt stål, grönt gödsel och cirkulär affärsmodell för möbler till fabriker för slamhantering. Nu lanseras en andra fond om 600 miljoner kronor för att investera i ytterligare 35 bolag och två Investment Managers behöver rekryteras för att förstärka organisationen.

Här erbjuds du en spännande och utvecklande tjänst och du blir en nyckelspelare som ansvarar för hela investeringsprocessen med målet att investera i och utveckla innovativa och skalbara tillväxtföretag. Du ingår i ett ambitiöst och drivet team på åtta medarbetare med bred kompetens och stor erfarenhet av investeringar. Din hemvist är i Göteborg och kontoret ligger på Järntorget 1.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som Investment Manager arbetar du proaktivt med att identifiera och analysera skalbara tillväxtföretag och entreprenörsteam. Du ansvarar för hela investeringsprocessen, från analys till att ta fram investeringsunderlag till investeringskommitté, driva förhandling kring investeringsavtal samt under investeringsperioden utveckla och öka värdet i portföljbolagen. Almi Invest GreenTech är en aktiv och stabil ägare vilket innebär att du i regel representerar dem i portföljbolagens styrelser och i ägarrollen. Där arbetar du med affärsutveckling samt strategiska frågeställningar. Du kommer också ansvara för bolagsförsäljningar eller börsnoteringar när tiden är mogen att fasa in andra ägare i Almi Invest GreenTechs innehav.

Vem är du?
Vi ser att du har en akademisk examen i botten, civilekonom eller civilingenjör. Som fond investerar Almi Invest GreenTech gärna i deeptech, hårdvara och forskningsnära innovationer och vi vill att du är teknikintresserad med domänkunskap i klimatrelevanta branscher som exempelvis livsmedel, jordbruk/skogsbruk/bioteknologi, bygg/fastigheter och/eller kemiindustri. För att bli framgångsrik behöver du också vara en skarp relationsbyggare som etablerar och utvecklar nätverk med entreprenörer, affärsänglar, family offices och venture capital-bolag i både Sverige och internationellt. Du har stort intresse för människor, innovation, entreprenörskap, och självklart jordens klimat.

Din bakgrund kan variera och meriterande är bland annat:
- Erfarenhet från arbete med riskkapitalinvesteringar i mindre bolag och/eller startups
- Kunskaper i det finansiella hantverket kopplat till investeringar i tidiga skeden.
- Egen erfarenhet av att vara entreprenör
- Etablerade nätverk inom industri, miljö- och / eller energiteknik.
- Bakgrund och erfarenhet från mjukvarubolag och SaaS-lösningar
- Kunskap inom hållbarhet och miljöområdet
- Erfarenhet från styrelsearbete

Din personlighet är viktig. Vi ser positiv attityd, eget driv, affärsförmåga och ödmjukhet som viktiga framgångsfaktorer liksom nyfikenhet, strategisk förmåga och förståelse för de stora trenderna i samhället. För att lyckas i rollen bör du också vara jordnära, pragmatisk och prestigelös. Du lägger stor vikt vid att ingå i en organisation med en stark värdegrund som bygger på ett hållbart samhälle som ledstjärna. Du har ett genuint intresse för entreprenörskap i kombination med ett gott affärssinne och du använder din höga integritet och goda omdöme för att få andra att lyckas.


Om verksamheten
Almi Invest förvaltar cirka 3,5 miljarder kronor och har sedan start investerat i cirka 900 startups. Våra bästa innehav har förvärvats av bland annat Google, Microsoft, Qlik och Apple eller uppnått miljardnotering på börsen. Vår roll som statligt, branschoberoende riskkapitalbolag är att vara en brygga till privat kapital och bidra till en fungerande riskkapitalmarknad i hela landet. Under åren har Almi Invest saminvesterat med över 2 000 affärsänglar och institutionella investerare. Almi Invest ägs av Almi AB och ytterst av svenska staten. Almi Invest är delfinansierat av EU, Almi Företagspartner och regionala organisationer.

På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt. På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet. Vill du ha ett uppdrag som påverkar, ett jobb som engagerar och allt detta på en arbetsplats som inspirerar - kom till Almi! En bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat vid tillsättning.

Ansök nu

Säljare till Mölndal Energi!

Innesäljare
Läs mer Okt 2
Tycker du också att försäljning är fantastiskt kul och att det är skoj att prata med människor? Vill du komma in till ett gäng med hög energi? Som tycker att det är roligt att gå till jobbet och som drivs utav att skapa värde för sina kunder? Då har du hittat rätt!

Här får du arbeta på ett företag som är drivande i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi är Sveriges första fossilfria energibolag, men det räcker inte för oss. Vårt mål är att minska slöseriet med jordens resurser. Helst till noll. Vill du vara med?

Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag med start i 22 oktober 2024. Du arbetar 35,5 timmas arbetsvecka.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Till vår kunds team söker vi nu fler energifyllda personer som drivs av kontakten med människor. Du kommer arbeta främst med nya och tidigare kunder hos oss på Mölndal Energi. På Mölndal Energi lär du dig inte att kränga, du kommer i stället skolas in ordentligt i hur energibranschen fungerar, hur och varför priserna förändras och framför allt att lära dig sälja på riktigt.

Du kommer att sitta i fina lokaler som är placerade precis intill Riskullverket i Mölndal. Vi tror att en säljare som mår bra och som känner sig trygg med att kunna betala sina räkningar också kommer vara en säljare som presterar bra. Därför har alla säljare en bra fast lön tillsammans med provision från första kronan.

Efter en arbetsdag hos Mölndal Energi känner du att du har bidragit till en mer hållbar framtid. På Mölndal Energi gör vi skillnad för vår jord, på riktigt. Varje dag. Vi ligger i framkant och pushar utvecklingen i vår bransch framåt, men vi lägger lika stor vikt vid din utveckling. För vi vill såklart att du blir så bra som du bara kan, och vi vill hjälpa dig att nå dit.

Vem är du?
Du har tidigare jobbat med försäljning på telefon där vi ser att du arbetat med utringande försäljning (kalla samtal) Vi ser att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Du har en stark positiv energi och trivs med att arbeta både individuellt och i team. Vi tror att ensam är stark men att vi tillsammans kan bli något mycket mer.

Om verksamheten

”Till skillnad från ett traditionellt callcenter sitter man direkt på Mölndal Energi med allt vad det innebär. Vi har inte hög musik i bakgrunden, men man kan ha det i sina lurar, och slipper därför problem med kunder som klagar på allt för högt ljud som stör. Man har en schysst grundlön så man vet att man kan betala räkningarna i slutet av månaden och provision från första ordern.

Utöver detta är det en väldigt stor fördel att man faktiskt lär sig branschen här och får en förståelse för hur och varför priserna förändras på marknaden. Det ger en trygghet för både mig och kunden i samtalen vi har, samt att jag faktiskt kan stå bakom det jag säljer oavsett avtalsform, jag väljer det som passar bäst för kunden.”

Mölndal Energi brinner för att Sverige ska nå miljömålen långt före 2045. Därför är vi ett fossilfritt energiföretag redan idag. Vi använder noll fossila bränslen när vi producerar el och värme till våra kunder. Det gör både oss och dem till riktiga nollor. Men vi tycker inte det räcker med att använda förnybar och fossilfri el – vi vill också minska slöseriet av jordens resurser. Helst till noll. Vi hjälper därför våra kunder att dra ner på sin energiförbrukning och elkonsumtion. Så att våra gemensamma klimatavtryck blir så små som möjligt.

Mölndal Energi ägs av Mölndals stad och erbjuder el, fjärrvärme, fjärrkyla och energitjänster till privatpersoner och företag. Vi driver också elnätsverksamheten inom Mölndals tätort och Pixbo.

Ansök nu

HR-specialist till Göteborgs Stad.

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Sep 27
Just nu söker vi 2st HR-specialister till Göteborgs Stad. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och sträcker sig 2 månader fram med möjlighet till förlängning!

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
HR-avdelningen inom verksamheten består av fem enheter med drygt 80 medarbetare. Enheten HR Stöd ansvarar för det verksamhetsnära HR-stödet till förvaltningens chefer, och vi söker nu 2 kollegor. Det är en grupp med fin sammanhållning som består av flera juniora medarbetare. Därför söker vi nu fler kollegor med erfarenhet av brett HR-arbete för att kunna stötta de juniora kollegorna och bibehålla vårt kvalitativa stöd till cheferna i förvaltningen. Arbetet utgår från de HR-processer som är fastställda för Göteborgs stad.

Arbetet är självständigt och växlar mellan snabba insatser och mer långsiktigt arbete. Den ena dagen kan bestå av mestadels arbete på egen hand och nästa dag kan innebära samarbete i ett större sammanhang. Förvaltningens storlek
innebär att det är många kontaktytor, samarbeten och frågor parallellt på en gång vilket kräver stort eget ansvar i det
dagliga arbetet. På enheten läggs det stor vikt vid ett stöttande och prestigelöst klimat där vi bryr oss om och hjälper
varandra.

På enheten får du möjlighet att vara med och både driva och utveckla förvaltningens HR-arbete, såväl tillsammans med
dina närmaste kollegor som med övriga HR. Det pågår ett spännande utvecklingsarbete inom HR-avdelningen där fokus
ligger på att ytterligare nyttja möjligheter till samarbete och ta del av varandras erfarenheter som en enda stor HR-avdelning.

Enheten har kontor vid Selma Lagerlöfs torg och vid Mässans gata, men då förvaltningens verksamhet finns i alla delar av
staden kommer en del arbete utföras på annan plats utifrån vad ärendet kräver. Vi har en positiv inställning till kombination
av arbete i förvaltningens lokaler och distansarbete utifrån givna förutsättningar.

Arbetstiden är förlagd till kontorstid under måndag-fredag, där flexibel arbetstid tillämpas.

Vem är du?
Vi söker dig med högskoleexamen inom personalvetarområdet, eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet av att arbeta med breda HR frågor såsom rehabilitering, arbetsrätt, arbetsmiljöarbete, chefsstöd, medarbetarstöd och facklig samverkan inom offentlig verksamhet, region och/eller kommun.

Det är meriterande om du har minst 5 års erfarenhet av brett HR arbete samt erfarenhet av arbete med HR frågor inom offentlig förvaltning och eller Göteborgs stad.

Ansök nu

Kontorskoordinator till statligt bolag i Göteborg

Administratör
Läs mer Okt 4
Är du en organiserad och serviceinriktad person som trivs i en dynamisk miljö? Vi söker nu en kontorskoordinator till statligt bolag som vill bli en viktig del av vårt team! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 20 oktober och sträcker sig till januari med chans till förlängning!

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Som kontorskoordinator kommer du att ha en central roll i den dagliga verksamheten. Dina ansvarsområden inkluderar:

Ansvara för den dagliga driften av kontoret och se till att allt flyter smidigt.
Lättare bokföring och fakturering.
Hantera olika avtal exempelvis för städning och kaffemaskiner.
Beställa kontorsmaterial och säkerställa att det alltid finns tillräckligt med förnödenheter.
Planera och koordinera interna och externa möten.
Hantera kunder som vill bli kontaktade.
Följa upp statistik.
Vara en kontaktperson för leverantörer, kunder och andra externa samarbetspartners.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, flexibel och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser gärna att du har följande kvalifikationer:

Tidigare erfarenhet av administrativt arbete eller en liknande roll.
God ekonomisk förståelse och goda kunskaper i Excel.
Mycket god organisationsförmåga och öga för detaljer.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu