Göteborg: Behandlingsassistent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Behandlingsassistent i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som vill göra verklig skillnad för de som behöver det mest?

På Oxhagsgatans långsiktiga boende vänder vi oss till individer som på grund av missbruk och/eller annan psykosocial problematik inte har tillgång till den öppna bostadsmarknaden. Vårt huvudsyfte är att korta ned klientens tid i hemlöshet genom insatser som är anpassade efter den enskildes behov och önskemål.

Som behandlingsassistent arbetar du med att erbjuda motiverande och individuellt utformat stöd till våra klienter. Du fungerar som kontaktperson för ett antal klienter, där du stöttar den enskilde och hjälper till i vardagen. Det kan innebära närvaro vid myndighets- och sjukvårdskontakter samt motiverande samtal. Vi dokumenterar vårt arbete löpande och upprättar genomförandeplaner utifrån socialtjänstens uppdrag. Dessutom ingår praktiska uppgifter och samarbete med kollegor för att upprätthålla den dagliga verksamheten.

Du kommer att arbeta tillsammans med 15 andra behandlingsassistenter i en erfaren arbetsgrupp med hög kompetens. Arbetsgruppen genomsyras av en anda av hjälpsamhet och samarbete. Våra respektive skillnader är vår styrka och vi delar med oss av våra kunskaper till varandra. Som ny medarbetare kommer du att tilldelas en mentor för att du ska få en god introduktion och komma in i arbetet. Oxhagsgatans långsiktiga boende är beläget i vackra Kungsladugård med goda kommunala kommunikationer.

KVALIFIKATIONER
En grundläggande förutsättning för tjänsten är att du är utbildad socionom eller socialpedagog eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver även ha B-körkort och vara van vid att köra i stadstrafik.

Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller annat liknande arbete är meriterande. Utbildning och erfarenhet av arbete med våra metoder Motiverande samtal, återfallsprevention samt lågaffektivt bemötande är meriterande.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Utifrån ditt ansvarsområde kan du stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav.

Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringens gång. Välkommen med din ansökan

ÖVRIGT
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Behandlingsassistent/Socialpedagog

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Behandlingsassistent/Socialpedagog.

Sommarvikarie till Mogården

Läs mer Mar 31
Nu söker vi på Nytida Mogården boendestödjare till vårt korttidsboende för personer med psykisk ohälsa och missbruk.
Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar?
Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv.
Till dig från oss...
Introduktion
Förmånsportal med rabatter
Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar.
Coachande och stöttande chefer nära dig
Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende

Du får även...
genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är.
möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen.
en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher.

Om Mogården På Nytida Mogården erbjuder vi ett tryggt och stödjande korttidsboende för personer med beroendeproblematik, missbruksproblematik och samsjuklighet som behöver dygnet runt-tillgång till personal. Vårt mål är att varje individ ska känna sig säker och stöttad genom ett individuellt anpassat stöd som främjar personlig tillväxt. Vi tror på att varje människa är unik och förtjänar att bli bemött utifrån sina egna behov och förutsättningar. På Mogården arbetar vi aktivt för att skapa incitament för ökad självtillit och tro på att förändring är möjlig. Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Här förekommer hundar i anslutning till verksamheten. I vår verksamhet arbetar vi med läkemedelshantering, delegering och har sjuksköterskor på plats för stöd. Du jobbar aldrig ensam och har där av alltid en kollega att vända dig till för stöd, oavsett tid på dygnet.
Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss:
- lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg och tycker mycket om att möta människor i olika situationer.
- är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor.
- Har förmåga att arbeta lågaffektivt och hantera människor med olika typer av bemötandeproblematik.
Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska, socialpedagog, behandlingspedagog eller beteendevetare och har arbetat några år inom vård- och omsorg. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.
Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Sommarperiod Sista ansökningsdag: 2025-05-01 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Stina Puumala Hellemar, 0763183326 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se
Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.
Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se

Ansök nu

Stödassistenter Viljan Kombinationsboende, Göteborg

Läs mer Feb 7
Om Viljan Kombinationsboende i Göteborg
Viljan Kombinationsboende i Göteborg består av två boenden, Danska vägen och Lundvägen. Den ena är belagd i centrala Göteborg och den andra i Sävedalen. Vi erbjuder korttidsboende enligt SoL §7.1.3 till individer 18-65 år med socialpsykiatriska svårigheter. På Viljan Kombinationsboende arbetar vi med samsjuklighet samt olika psykiatriska och neuropsykiatriska diagnoser och tillstånd genom miljöterapeutiska metoder, MI och lågaffektivt bemötande.
Om rollen som stödassistent
Vi söker nu dig som vill arbeta som stödassistent hos oss. Tillsammans med stödpedagoger, verksamhetschef, samordnare och kvalitetsansvarig arbetar du för att bemanna boendet dygnet runt och stötta våra boende i deras dagliga sysslor och aktiviteter.
Som stödassistent arbetar du dagligen med att ge stöd och omsorg för att främja våra klienters självständighet och utveckla deras förmågor i vardag. Du bidrar med att vara en del av de kartläggningar och utredningar som är på uppdrag av socialtjänsten där vi tittar på klienternas förmåga av att klara olika utmaningar. Du hjälper klienterna att tillgodose egna basbehov (mat, hygien, sömn etc) och att orientera sig i samhället (kontakt med myndigheter och sjukvården mm).

Kvalifikationer
Krav:
Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal såväl som skrift
B-körkort
Erfarenhet av arbete med målgruppen

Meriterande:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom psykiatri/socialpsykiatri, HVB och/eller arbete med missbruksproblematik.
Utbildningsbakgrund inom samhällsvetenskapliga ämnen

Varje enskild medarbetare har en avgörande roll i våra boendes vardag och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Roll: Stödassistent
Anställningsform: Timanställning
Tjänstgöringsgrad: Timanställning enligt schema
Arbetstid: Enligt schema, dag, kväll helg, vaken natt
Tillträde: Snarast möjligt
Kollektivavtal: Kommunal

Vad kan vi erbjuda dig?
Viljan är en del av Attendogruppen, ett av Nordens största omsorgsföretag, som funnits sedan 1985. Det gör att vi är en trygg arbetsgivare, med många erfarna kollegor du kan lära dig av, och där vi, tack vare vår storlek som arbetsgivare kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Självklart är vi anslutna till kollektivavtal.


Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag 2025-02-28 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka oss din ansökan.
Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Välkommen med din ansökan !

Om Viljan
Vi på Viljan tror att alla människor har möjlighet till förändring. Det gör att vi skapat en arbetsplats där du som kollega är med och påverkar, gör skillnad och utvecklas.
Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan
arbetsplatsen för dig.
Viljan samlar det bredaste utbudet av skräddarsydda lösningar inom individ- och familjeomsorg. Våra medarbetare arbetar med omtanke, engagemang och kompetens för att ge varje individ, förutsättningar att ta nästa positiva steg i livet.

Tillsammans för en bättre morgondag

Ansök nu

Sommarvikarie på Räddningsmissionen

Läs mer Feb 6
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som sedan början av 50-talet bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund genom ett 30-tal olika verksamheter. Vi drömmer om en stad där ingen lämnas utanför. Där alla människor kan leva ett värdigt liv.
Nu söker vi dig som vill jobba som behandlingsassistent på Bellmansgatans gruppboende i sommar tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla! Bellmansgatans gruppboende
Bellmansgatan är ett gruppboende som erbjuder stöd och omsorg för ett gäng härliga vuxna med psykiska funktionsnedsättningar. Här finns åtta lägenheter för personer med LSS- beslut, och boendet är bemannat dygnet runt. Vi är belägna centralt i Vasa. Vi vill skapa goda förutsättningar för de boende och arbetar habiliterande. Nu söker vi dig som vill vara sommarvikarie i vår verksamhet och som ser vikten av att möta människor i ögonhöjd, gillar god samverkan med kollegor och framförallt; vill ha ett roligt och meningsfullt sommarjobb!
Mer info om vår verksamhet hittar du här: Bellmansgatans gruppboende | Räddningsmissionen
Behandlingsassistent på Bellmansgatans gruppboende
Som behandlingsassistent arbetar du nära de boende och anpassar omvårdnaden efter varje individs specifika behov. Du ansvarar för dokumentation samt samverkar med relevanta vårdinstanser som de boende behöver ha kontakt med. Du förbereder även måltider för de boende och har förmågan att under vissa perioder arbeta självständigt.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för omvårdnad och stöd utifrån brukarens behov och önskemål.
Kontinuerligt arbeta med den sociala dokumentationen i programmet Rätt Spår.
Samverkan med öppenvården
Laga mat till de boende
Ensamarbete förekommer

Kvalifikationer:
Vi söker dig som tror på möten i ögonhöjd och varje människas rätt till ett värdigt liv. Du är:
Undersköterska eller har utbildning inom socialt arbete eller liknande
Har erfarenhet av brukare med olika former av psykisk funktionsnedsättning
Har ett genuint intresse för målgruppen och vill bidra till en god livskvalité för våra boende
Möter våra boende och dina kollegor med välvilja och respekt
Delar Räddningsmissionens värdegrund
Har en god förmåga att arbeta pedagogiskt kring gemensamma mål och metoder utifrån den enskildes genomförandeplan
Kan arbeta kontinuerligt under semesterperioden utifrån givet schema

Som person är du trygg och stabil, med en förmåga att ta eget ansvar för dina uppgifter och kan hantera relationer och uppgifter på ett professionellt sätt. När omständigheterna skiftar anpassar du dig och hanterar situationen med fokus på rätt saker genom att lyssna in och prioritera. Du är en lagspelare som har lätt för att förmedla och ta emot budskap.
Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och är öppna för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är viljan att arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag.
Meriterande:
Vi ser det även som meriterande om du:
Haft delegering i läkemedel
Erfarenhet av omvårdnadsarbete.
Är van att arbeta lågaffektivt.

Anställningsvillkor
Befattning: Behandlingsassistent Verksamhet: Bellmansgatans gruppboende Geografisk placering: Vasastan Anställningsform: Vikariat Omfattning: Deltid eller heltid Arbetstid: Arbete under minst 4-5 veckor sammanhängande utifrån ett givet schema, helg, dag och natt. Det finns även möjlighet att arbeta timmar både före och efter sommaren. Tillträde: Sommaren 2025 eller tidigare på timmar enligt överenskommelse. Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal “Hälsa, vård och övrig omsorg”. Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastningsregistret. Introduktion på två dagar sker under våren. Rekrytering sker löpande från början av februari. Introduktion: Introduktion på två dagar sker under våren.
Räddningsmissionen erbjuder
Vi vill att våra medarbetare ska må bra! Du kommer till en varm prestigelös arbetsplats med kompetenta kollegor där värdegrunden är central och genomsyrar både arbetsmiljön och bemötandet mot de vi är till för. Förutom att du får ett jobb med en större mening kommer du till en arbetsplats med varm gemenskap.
Varmt välkommen med din ansökan!
Maria Edholm, Enhetschef Bellmansgatans gruppboende

maria.edholm@raddningsmissionen.se

Ansök nu

Sommarvikarie på Räddningsmissionen

Läs mer Feb 6
Räddningsmissionen är en idéburen organisation som sedan början av 50-talet bedriver socialt arbete utifrån en kristen värdegrund genom ett 30-tal olika verksamheter. Vi drömmer om en stad där ingen lämnas utanför. Där alla människor kan leva ett värdigt liv.
Nu söker vi dig som vill jobba som behandlingsassistent på Styrmansgatan gruppboende i sommar tillsammans med oss mot vår vision; ett värdigt liv för alla!
Styrmansgatans gruppboende
Styrmansgatan är ett gruppboenden som erbjuder stöd och omsorg för vuxna med psykiska funktionsnedsättningar. Här finns 12 lägenheter för personer med LSS- och SoL-beslut och vi har bemannat dygnet runt.
Vi vill skapa goda förutsättningar för de boende och arbetar habiliterande. Därför söker vi dig som ser vikten av att möta människor i ögonhöjd, gillar god samverkan med kollegor och framförallt; vill ha ett roligt och meningsfullt sommarjobb!
Mer info om vår verksamhet hittar du här: Styrmansgatans gruppboende

Behandlingsassistent på Styrmansgatan
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för omvårdnad och stöd utifrån brukarens behov och önskemål. - Kontinuerligt arbeta med den sociala dokumentationen i programmet Rätt Spår. - Enklare matlagning på kvällar och helger till de boende. - Samverkan med öppenvården.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som tror på möten i ögonhöjd och varje människas rätt till ett värdigt liv. Du:
Är undersköterska eller har utbildning inom socialt arbete eller liknande
Har erfarenhet av brukare med olika former av psykisk funktionsnedsättning.
Har ett genuint intresse för målgruppen och vill bidra till en god livskvalitet för våra boende.
Möter våra boende och kolleger med välvilja och respekt.
Delar Räddningsmissionens värdegrund
Har en god förmåga att arbeta pedagogiskt kring gemensamma mål och metoder utifrån den enskildes genomförandeplan.
Kan arbeta kontinuerligt under semesterperioden utifrån givet schema

Som person är du trygg och stabil, med en förmåga att ta eget ansvar för dina uppgifter och kan hantera relationer och uppgifter på ett professionellt sätt. När omständigheterna skiftar anpassar du dig och hanterar situationen med fokus på rätt saker genom att lyssna in och prioritera. Du är en lagspelare som har lätt för att förmedla och ta emot budskap.
Vi tar stor hänsyn till personliga egenskaper och är öppna för alla oavsett kön, ålder, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, funktionsnedsättning eller trosuppfattning. Det som förenar oss är viljan att arbeta utifrån organisationens riktning, värderingar och identitetsdrag.

Meriterande:
Vi ser det även som meriterande om du:
haft delegering i läkemedel och insulin.
erfarenhet av omvårdnadsarbete.
van att arbeta lågaffektivt.

Anställningsvillkor
Befattning: behandlingsassistent Verksamhet: Styrmansgatan Geografisk placering: Majorna Omfattning: deltid eller heltid Anställningsform: Sommarvikariat Tillträde: Semesterperioderna 26-29 och 30-33 Arbetstid: Dag och kväll, varannan helg eller Vaken natt. Kollektivavtal: Vi är anslutna till arbetsgivarorganisationen Fremia och tillämpar kollektivavtal “Hälsa, vård och övrig omsorg”. Rekrytering: Inför anställning tar vi referenser samt begär utdrag ur belastningsregistret. Rekryteringen pågår löpande med start i början av februari. Introduktion: Introduktion på tre dagar sker under våren och möjlighet till timanställning finns om så önskas både före och efter sommaren.
Vi vill att vår personal ska må bra! Som anställd hos oss erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och psykosocialt personalstöd via telefon. Du kommer till en arbetsplats med låga trösklar och ett varmt prestigelöst klimat.
Är du den vi söker? Tveka inte att kontakta oss idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Malin Eriksson Enhetschef Stryrmansgatans gruppboende malin.eriksson@raddningsmissionen.se

Ansök nu

Familjehem/jourhem sökes

Läs mer Jan 29
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest.
Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld.
I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer!
Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson.
Om uppdraget
Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.
Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.

Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.

Familjehem
Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet.
Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.
Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.
En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.

Jourhem
Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.
För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.
Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.
Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.
För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.
Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på jobb.tryggabarn@vivant.se

Med vänliga hälsningar
Trygga barn Vivant

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Frisörlärare till Burgårdens gymnasium

Yrkeslärare
Läs mer Apr 25
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram samt nu också utbildning för vuxna. Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola och utbildningsanordnare.

Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

I tjänsten som lärare undervisar du framtidens frisörer samt hår- och makeupstylister inom hårdesign. Det är en elevgrupp som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete och/eller högskoleutbildning.

I din roll, utöver att undervisa i yrkesämnen, ingår också mentorskap. Som mentor bygger du relationer med eleverna och tar ett helhetsansvar för deras lärande och utveckling mot målet att bli frisöraspirant och nå en gymnasieexamen.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas samt nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan sin yrkesutövning och livet. Du har en god förmåga att samverka med elevhälsa, andra professioner samt hemmet för elevens bästa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad och legitimerad frisörlärare för att undervisa i yrkesämnen.

I rollen som lärare brinner du för att hjälpa eleverna att nå sina yrkesdrömmar. Du bidrar till att skapa goda förutsättningar till lärande och stödjer dem i att strukturera sitt arbete. Du är duktig på att differentiera din undervisning och hittar möjliga individanpassade lösningar, i syfte att eleverna ska nå sina mål.

Du är trygg i din yrkesroll och skicklig i att skapa goda relationer. Du möter eleverna med nyfikenhet, intresse och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar.

Som medarbetare är du en flexibel, självgående och lojal lagspelare. Du trivs med att jobba i team för att tillsammans med övriga kollegor utveckla och förädla undervisningen och verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer bli en viktig del i ett välfungerande team.

Stämmer denna beskrivning in på dig?
Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Byggledare Projektering och byggledning

Civilingenjör, bygg
Läs mer Maj 14
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet från bygg och anläggning och söker en mångsidig roll med mycket kontaktytor? Då kan rollen som byggledare vara något för dig!

Som byggledare hos oss kommer du mötas av en varierande vardag med många samarbetsytor. Här tillhör du en avdelning som arbetar med att utreda, projektera och genomföra arbeten på ledningsnät, vattenverk, pumpstationer och andra anläggningar. Som byggledare kommer du driva olika entreprenader inom VA-sektorn och uppdragen kan omfatta allt från enklare ledningsutbyggnader till komplicerade pumpstations- och vattenverksprojekt. Rollen kommer anpassas utifrån både verksamhetens behov och dina egna intressen, men i sin helhet kommer du att:

• Hålla i bygg- och teknikmöten
• Samordna interna och externa aktörer i entreprenaden
• Sköta löpande byggkontroll
• Sköta ekonomiuppföljning och ÄTA-hantering
• Agera rådgivare vid upphandling och projektering

Samarbetet är en viktig framgångsfaktor och i din roll kommer du arbeta med både projektverksamhet och driftverksamhet. Utöver stöttning från din närmsta chef har du hjälp av ditt team som består av fler byggledare, projektörer och en specialist. Inom teamet finns många års kompetens och vi är måna om att hjälpa varandra där det behövs.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du:

• Högskole-civilingenjörsexamen inom bygg- eller samhällsbyggnad eller motsvarande, alternativt arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Flerårig arbetserfarenhet från mark och anläggningsprojekt i roller som exempelvis byggledare, platschef, entreprenadingenjör eller arbetsledare.
• Goda kunskaper inom AMA/MER anläggning
• Körkort B
• Goda kunskaper inom byggarbetsmiljö, såsom BAS P/U
• Grundläggande Utbildning/kunskap inom entreprenadjuridik

Det är meriterande om du har erfarenhet av besiktning av entreprenader eller branschspecifika diplomutbildningar; exempelvis kontrollantutbildning PE, AMA hus och Betong klass 1/2, schaktfria metoder eller liknande.

För att trivas i rollen behöver du vara:
• Samarbetsinriktad: Du tycker om att samarbeta med andra och aktivt arbeta med att skapa goda relationer både internt och externt.
• Strukturerad: Du kommer arbeta med flera entreprenader samtidigt vilket ställer krav på din förmåga att strukturera upp din arbetstid och driva dina entreprenader framåt.
• Flexibel: Det är även viktigt att du vid behov kan agera flexibelt och ändra din planering utifrån entreprenadernas olika faser och prioritet.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetskontroll, vilket innefattar b.la. registerkontroll via SÄPO samt godkänt alkohol- och drogtest.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare i fritidshem till Ellen Keyskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Maj 13
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget

Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.

Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra skillnad varje dag?
Ellen Keyskolan söker en engagerad lärare i fritidshem som vill bli en del av vårt trygga och kreativa team! Hos oss får du arbeta nära naturen i en skola med stark gemenskap, värderingsdrivet arbete och fullt fokus på elevernas utveckling och välmående. Välkommen till en arbetsplats där du både får växa själv och bidra till att våra elever når sina mål!

Som lärare i fritidshem kommer du att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten enligt gällande styrdokument och verksamhetens mål. Du är nytänkande och framåtskridande och håller dig väl uppdaterad inom ditt område. Vidare samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal och ni arbetar tillsammans för att nå en god kvalité i verksamheten. Du har även ett nära samarbete med övriga fritidshemmens personal. Med ett kreativt arbetssätt driver du det pedagogiska utvecklingsarbetet.

Om oss:
Ellen Keyskolan är en F6-skola med cirka 300 elever och omkring 45 engagerade medarbetare. Vi har två klasser i varje årskurs samt fyra fritidshemsavdelningar. Skolan ligger i ett naturnära område, vilket ger goda möjligheter till uteverksamhet och stimulerande lärmiljöer både under och efter skoldagen.

Vår målsättning är att Ellen Keyskolan ska vara en skola med tydliga strukturer för demokrati och normkritik och att vi tillsammans ska arbeta för att alla elever når sina mål. Vi vill att våra elever ska känna sig välkomna, väntade och viktiga varje dag de kommer till skolan och sedda, hörda och förstådda när de lämnar Ellen Keyskolan. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i det arbetet.

Hos oss erbjuds du ett utvecklande och meningsfullt uppdrag med möjlighet att göra skillnad!

KVALIFIKATIONER
Krav
Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem.

Personliga kompetenser
Som lärare i fritidshem hos oss samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal vilket förutsätter att du trivs i en roll där samarbete utgör en central del. Med din förmåga att samarbeta och ditt respektfulla bemötande har du lätt för att skapa och behålla förtroendefulla relationer.

Som person trivs du i ett uppdrag där du har ett stort eget ansvar och ges utrymme att ta många egna initiativ. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer och angreppssätt. Är du dessutom engagerad och vill utvecklas i din roll tror vi att du kommer att trivas hos oss.

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande under annonseringsperioden.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Anhörigkonsulenter till Förvaltningen för funktionsstöd

Anhörigkonsulent
Läs mer Maj 9
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av socialt arbete och vill ha ett jobb där du får arbeta kreativt, utvecklingsinriktat och självständigt? Nu har du chansen att söka tjänsten som anhörigkonsulent hos oss! Vi söker dig som får energi av att arbeta i mötet med människor tillsammans med kollegor.

Arbetet innebär att driva och utveckla ett anhörigstöd som är likvärdigt över staden. Vår målgrupp är anhöriga som har någon i sin närhet som behöver stöd p.g.a. sjukdom, samsjuklighet, fysisk eller psykisk funktionsnedsättning. Arbetet sker i enlighet med socialtjänstlagen och Göteborgs Stads riktlinjer för anhörigstöd.

Som Anhörigkonsulent möter du målgruppen både individuellt och i grupp. Detta innebär att det förkommer kvällsarbete i vissa perioder. En stor del av arbetet är att möta anhöriga i enskilda eller parsamtal där syftet är att ge vägledning och stöd. Utifrån de anhörigas behov och egna önskemål erbjuds olika typer av aktiviteter. En viktig uppgift är att marknadsföra stödet till anhöriga, arrangera föreläsningar och kortare utbildningar. En del av uppdraget ingår att samverka med relevanta aktörer och utveckla anhörigstödet. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras i takt med att behov förändras och till följd av den utveckling som sker inom anhörigstödarbetet.

Anhörigstödets uppdrag och syfte är:
• att nå anhöriga för att informera om stöd som finns, ge råd och vägledning samt hjälpa till att hänvisa rätt.
• att ge anhöriga möjligheter till ökad livskvalitet.
• att förebygga ohälsa hos anhöriga.
• att motverka och bryta isolering.
• att anhöriga får erkännande och uppskattning för de insatser de gör.
• att särskilt beakta förvärvsarbetande anhörigas behov av stöd

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning mot beteendevetenskap, socialt arbete eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare behöver du även ha dokumenterad erfarenhet av att ge individuella stödsamtal samt leda grupper.
Utöver detta ser vi det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av kvalificerat socialt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från till exempel psykosocialt arbete med personer med psykisk sjukdom, personer med funktionsnedsättning och/eller samsjukliga och deras livsförhållanden.

Du behöver ha god pedagogisk förmåga och datorvana med erfarenhet av att hitta olika digitala lösningar. Du behärskar det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du visar respekt, omtanke och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Som anhörigkonsulent arbetar du ofta tillsammans med dina kollegor. Vi ser därför gärna att du är en god samspelare och prestigelös. Du är generös med dina erfarenheter samt att du har lätt att ta in dina kollegors erfarenheter.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga ditt studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

* Trygg anställning med goda anställningsvillkor
* Heltid med möjlighet till deltid
* Introduktion vid nyanställning
* Kompetensutveckling
* Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderligt beslut om tjänstens tillsättning fattas samt att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Larmtekniker natt till Trygghetsjouren

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 15
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att hjälpa andra och vill vara en trygg röst i utsatta situationer? Då kan du vara den vi söker till rollen som larmtekniker! Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du varje dag gör skillnad för människor som behöver stöd. Vi söker dig som vid behov kan arbeta som larmtekniker på natten.

Som larmtekniker är du en viktig del i vår trygghetskedja. Du tar emot inkommande trygghetslarm från personer i ordinärt boende och gör snabba, välgrundade bedömningar för att avgöra vilken insats som behövs. Ibland räcker ett stödjande samtal, andra gånger behöver du vidareförmedla ärendet till hemtjänst, hemsjukvård eller annan aktör.

Rollen kräver att du kan fatta beslut under tidspress med begränsad information men alltid med den enskildes bästa i fokus. Du gör en första behovsanalys, vägleder, och ser till att rätt hjälp kopplas in. Du arbetar också med digital tillsyn och samverkar dagligen med hemtjänstpersonal, vårdpersonal och anhöriga.

I rollen som larmtekniker ansvarar du för att ta emot och hantera inkommande trygghetslarm, göra bedömningar av vilket stöd som behövs vare sig det handlar om ett digitalt stöd, en fysisk insats eller att vidareförmedla ärendet till rätt aktör. Du har stödjande och sociala samtal med brukare, och gör viktiga avvägningar kring när sjukvården bör kontaktas. Arbetet innebär också att dokumentera enligt gällande riktlinjer och genomföra digital tillsyn. Du har nära kontakt med anhöriga, vårdpersonal och andra samverkanspartners för att säkerställa att varje person får den hjälp de behöver.

Trygghetsjouren arbetar dygnet runt för att skapa trygghet i hemmet för äldre och personer med funktionsnedsättningar. Vi ansvarar för tre huvuduppdrag: att arbetsleda under jourtid, ge akut bistånd enligt SoL och ta emot larmsamtal från cirka 11 000 anslutna trygghetstelefoner. Vi utför även tillsyn via trygghetskamera.
Hos oss arbetar omkring 50 medarbetare bland annat tekniker, larmoperatörer och jourledare. Vi har höga kvalitetskrav och vårt mål är alltid att möta individens behov med trygghet, respekt och professionalism.

Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs gymnasieexamen inom vård och omsorg, socialt arbete eller annan gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och
god kännedom om målgruppen äldre och personer med demenssjukdom, psykisk ohälsa samt funktionsnedsättningar.

Du har god datorvana och vana vid att dokumentera i digitala system. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper ses som meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och självständig.
Kommunikativ - Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Lyhörd - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av.

Självständig - Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Sjuksköterska med samordningsuppdrag till sydvästra Göteborg

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Maj 14
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara en trygg coach i ett engagerat team? Vi är en förvaltning med höga ambitioner som erbjuder stora möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i din roll. Här skapar vi en trygg och meningsfull vardag för våra patienter och en stimulerande arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi utgår från gemensamma lokaler på FO Petersons gata 9 i Högsbo, där vår samlade kompetens ger oss möjlighet att stötta varandra och växa tillsammans. I din grundanställning har du en tjänstgöring på 38,25, vilket innebär arbete jourtid. Under tiden du har uppdrag som samordnande sjuksköterska finns möjlighet till arbete dagtid, måndag-fredag.

Som sjuksköterska med samordningsuppdrag kommer du vara en nyckelperson i teamet, med möjlighet att påverka och utveckla arbetet. Du är en viktig del i vårt arbete att skapa struktur, patientsäkerhet och god vårdplanering. Du är en trygg kollega och ett stöd för teamet i prioritering och fördelning av arbetet. Vidare stöttar du enhetschef och kollegor i bland annat:
• Prioritering, fördelning och kompetensplanering av arbetet utifrån patientsäkerhet, tillgängliga resurser och vårdtyngd.
• Handleda kollegor i strukturerat arbetssätt och samverka kring komplexa patientärenden.
• Samverka med enhetschef i planering av introduktion och identifiering av kompetensutvecklingsbehov.
• Bidra till att verksamheten utvecklas genom digitalisering och nya arbetssätt.

Vi är en trygg och stöttande arbetsplats med fokus på samarbete och delaktighet. Vi erbjuder dig en roll där du får möjlighet att växa, utvecklas och påverka. Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med gedigen erfarenhet av yrket. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård och om du har arbetat med samordning- eller ledningsansvar. Du har god digital kompetens och är trygg i att använda olika system, med intresse för hur digitalisering kan bidra till verksamhetsutveckling. Vidare är det krav på att du har B-körkort.

För att passa i rollen ser vi att du självständigt kan överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter. Du är trygg, strukturerad och har förmåga att stötta teamet i det dagliga arbetet. Det viktigt att du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Vidare letar vi efter dig som är stabil i din yrkesroll, trivs med förändringsarbete och kan vara en positiv kraft i teamet. Din trygghet i både kommunikation och planering gör dig till en självklar stödfunktion för kollegorna.

Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Du ska beställa kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret och utdraget ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk:https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu