Göteborg: Rekryterare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du en gedigen bakgrund inom rekrytering och en förmåga att snabbt anpassa dig till nya miljöer? Är du redo att använda dina färdigheter för att hjälpa företag att hitta och attrahera toppkandidater? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker en senior rekryterare omgående för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund! Som konsult kommer du att ha fullt ansvar för hela rekryteringsprocessen av tjänstemän. Du kommer att arbeta i nära samarbete med rekryterande chefer och HR Business Partners för att erbjuda en utmärkt kandidatupplevelse och säkerställa att de anställer talanger vars värderingar stämmer överens med kundens genom att screena, intervjua och genomföra bedömningar.
Som person tror vi att du har omfattande erfarenhet av rekrytering och genomfört ett stort antal rekryteringsprocesser på egen hand. Vi ser även att du är en duktig kommunikatör som känner sig bekväm med både svenska och engelska. Vidare har du en universitetsexamen inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har även erfarenhet av Assesio eller andra typer av bedömningsverktyg. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Definiera strategin för kandidatsökning
Utveckla kravprofiler i linje med verksamhetens behov och skapa attraktiva jobbannonser
Säkerställa att jobbannonser publiceras och syns i relevanta medier, plattformar och kanaler
Bedöma kandidaters färdigheter och lämplighet utifrån nuvarande och framtida affärsbehov
Delta i utvecklingen av våra arbetssätt, processer, verktyg och system


Kvalifikationer
Långvarig erfarenhet av rekrytering av tjänstemän
Erfarenhet av att självständigt driva hela rekryteringsprocesser
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Universitetsexamen i HR, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av Assesio eller andra bedömningsverktyg


Erfarenhet
Rekrytering

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Konsultchef till Fordonsakademin

Läs mer Jan 16
Om FordonsakademinFordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området.Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.
Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet.
Vill du bli en del av ettframgångsrikt team i en växande organisation? Vi på Fordonsakademin söker nu en driven och serviceinriktad konsultchefsom vill vara med och utveckla vår verksamhet inom rekrytering och bemanning i Göteborg.
Om rollen
Som konsultchef hos oss får du arbeta med hela processen – från kundkontakt och behovsanalys till rekrytering, matchning och uppföljning. Du är en viktig länk mellan våra kunder och konsulter, där du ansvarar för att säkerställa kvalitet och nöjda samarbetspartners.
Arbetsuppgifter inkluderar:
Bygga och vårda relationer med våra kunder, både nya och befintliga.
Rekrytera och matcha rätt konsulter till kundernas behov.
Ansvara för att konsulterna trivs och utvecklas i sina uppdrag.
Regelbunden uppföljning med kunder och konsulter.
Säkerställa att vi levererar enligt våra avtal och högt ställda förväntningar.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett stort engagemang och trivs i en dynamisk roll där ingen dag är den andra lik. Du är självgående, lösningsorienterad och har lätt för att skapa och upprätthålla relationer.
Vi tror att du har:
Erfarenhet av konsultchefsrollen eller liknande, gärna inom bemanning/rekrytering.
God förmåga att arbeta med flera projekt parallellt och hålla deadlines.
Erfarenhet av kundkontakt och förhandling.
Körkort B.

Meriterande är om du har erfarenhet från rekrytering eller bemanning inom fordonsindustrin.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en spännande och varierande roll där du får stort eget ansvar och möjlighet att göra skillnad. Hos oss får du:
En arbetsplats med högt engagemang och stöttande kollegor.
Goda utvecklingsmöjligheter i en snabbt växande verksamhet.
Möjligheten att arbeta med spännande kunder inom fordonsindustrin.
Och mycket mer!
AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 072 853 62 26 eller via mail: matteus@fordonsakademin.se. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Konsultchefsassistent

Läs mer Jan 7
Vi söker just nu en konsultchefs-assistent som är intresserad av rekrytering och bemanning som kan starta omgående.Du kommer sitta på vårt kontor i Göteborg. Vi arbetar främst med rekrytering och bemanning av kollektiv personal. På våra kontor möter du varje dag lättsam stämning, öppna dörrar och högt i tak.
Om tjänstenVi erbjuder dig en varierande roll som konsultchefs-assistent där du kommer att få ta del av och arbeta i urvalsprocesser främst inom kollektiv bemanning.Som konsultchefs-assistent hos oss kommer dina arbetsuppgifter i varierande grad bland annat innefatta:- Administrativa uppgifter- Kandidathantering mm.- Rekrytering- Stötta Konsultcheferna i deras arbeteArbetstider överenskommes gemensamt men är normalt mellan kl. 08.00-17.00.
Din profilFör att trivas hos oss krävs det att du är en trygg och stabil individ, har god initiativförmåga, kan växla mellan olika arbetsuppgifter och känner dig trygg i att ta kontakt med nya människor. Att leverera en god service skall komma naturligt för dig. Som person är du samarbetsvillig, engagerad och prestigelös. Då tjänsten innebär mycket administration krävs att du har en naturlig fallenhet för ordning och struktur i ditt arbete.Vi ser gärna att du har studier/erfarenhet inom Personalplanering, HR eller rekrytering.Har du arbetat i systemet Intelliplan är detta meriterandeKörkort Engelska och svenska i tal och skrift
Tjänsten är på deltid med möjlighet till heltid.

Ansök nu

AFFÄRSDRIVEN TECH RECRUITER TILL NEXER TECH TALENT

Läs mer Dec 26
Är du en driven rekryterare som älskar att vinna affärer och se resultat? Vi söker dig med stort affärsmannadriv och du som har en vass näsa för talang och ett öga för affärer. Är du redo att kliva in i en roll där du kan maximera din potential?
DIN VARDAGSom Tech Recruiter på Nexer Tech Talent får du en nyckelroll i att matcha topptalanger till våra skräddarsydda talangprogram hos våra kunder såsom Volvo, Boeing, Ziklo, Saab och många fler. Här har du möjlighet att verkligen göra skillnad – för våra kunder, för våra konsulter och för dig själv. Vi söker dig som är hungrig på att bidra direkt till affärens framgång och hitta rätt talanger.
Under rekryteringsprocessen samarbetar du tätt med både kunder och kollegor för att säkerställa en framgångsrik rekrytering. Med din expertis och ditt engagemang bidrar du till att skapa en flygande start i karriären för våra konsulter samtidigt som du bygger långsiktiga relationer med våra kunder.
Exempel på arbetsuppgifter:
Använda din kreativitet för att prospektera och identifiera attraktiva kandidater och bygga upp nätverk
Utföra kravspecifikationsmöten där du vid behov även vägleder och rådger kunden
Skapa annonser och leda engagerade och professionella intervjuer samt hantera utskick och analys av psykometriska tester
Fördjupa kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter
VEM ÄR DU?
Vi letar efter dig som drivs av resultat, har en entreprenöriell inställning och en stark vilja att utveckla affären. Nexer Tech Talent erbjuder dig den plattform du behöver för att maximera dina prestationer. Du är trygg i dig själv och trivs i en miljö med högt tempo. Då du kommer möta nya uppdrag, kandidater och kunder på daglig basis ser vi att ditt driv och din vetgirighet är det som gör att du lyckas i rollen.
För att lyckas i rollen ser vi även att du har:
Erfarenhet av rekrytering och kundkontakt
Ett starkt affärsmannaskap och passion för att skapa värde
Obehindrad i tal och skrift i det svenska och engelska språket

Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom IT /Tech samt försäljning B2B.
VILL DU VETA MER?Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. I den här rekrytering samarbetar Nexer Tech Talent med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta Olivia Simonsson på +46735029819 alt. olivia.simonsson@nexergroup.com eller Malin Fogelin på +46760399800 alt. malin.fogelin@nexergroup.com
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
OM NEXER TECH TALENTNexer Tech Talent är specialiserade på att ge nyexaminerade techtalanger en ultimat start på karriären genom talangprogram. Vi matchar talangers unika kompetens, personlighet och potential med ett uppdrag hos ett av Sveriges främsta bolag. Uppdraget varvas med en gedigen utbildning, mentorskap och sociala aktiviteter. Vi ger techtalanger en ultimat övergång mellan studier och arbetsliv och en brant utvecklingskurva mot en lovande framtid. Vi är en del av Nexer Group - ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 3000 medarbetare i 16 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Här kan du läsa mer om Nexer Tech Talent.

Ansök nu

Rekrytering- och bemanningskoordinator till Carotte Staff

Läs mer Dec 20
Om Carotte
Carotte består idag av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Göteborg och Jönköping. År 2019 köpte starka investerare, som arbetat inom koncernen i olika roller, upp Carotte. Ägarnas perspektiv är långsiktiga och tillväxt- och utvecklingsmålen är högt uppsatta. Vi har snabbt tagit marknadsandelar och har under 2022 tredubblat vår omsättning från 2021. Vår ambition är att växa till Sveriges främsta bolag inom Soft Facility Management och att fortsätta etablera kontor på nya regioner.
Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra – engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms, Göteborgs och Malmös främsta servicepersonal.

Om tjänstenTjänsten som rekrytering- och bemanningskoordinator innebär en mångsidig och utvecklade vardag som innefattar både socialt och administrativt arbete. I denna tjänst får dumöjlighet att kombinera det bästa av två världar, att jobba verksamhetsnära i drift samt arbeta med administrativa uppgifter. I rollen kommer du delvis att arbeta med rekrytering av ny personal inom både arbetar- och tjänstemannasektorn. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen, från kundkontakt, kravprofil, annonsskrivning, urval, kandidatkontakt till avtalsskrivning, on-boarding och uppföljning. Rollen innebär också administrering, schemaläggning och bemanning, vilket även inkluderar att närvara ute hos våra kunder tillsammans med våra konsulter. Att vårda relationer med kunder och konsulter är en viktig del av ditt dagliga arbete. Du kommer även vara med och leda våra attraktiva utbildningar inom Carotte Academy och säkerställa att utbildningsprogrammen ständigt uppdateras samt håller den höga nivå vi eftersträvar.

Din arbetsdag är främst belagdtill arbete dagtid men detkommer att variera, då du förväntas arbeta både dagtid, kvällar och helger. Kvällar och helger är särskilt vanliga under våra högsäsonger.I denna rollen behöver du vara prestigelös och flexibel.


Arbetsuppgifter
Genomföra rekryteringsprocesser från början till slut
Koordinera och schemalägga konsulter på olika uppdrag
Kund- och konsultvård i form av täta dialoger och uppföljningar
Ta emot konsulter hos våra kunder och vara delaktig inför arbetspass
Delta vid och koordinera våra utbildningar i Carotte Academy
Arbete ute hos våra kunder

Och mycket mer…
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet inom service, harviss administrativ erfarenhetoch vill ta ett nästa kliv i karriären.
Vi söker dig som
Har serviceerfarenhet, gärna inom serverings- och restaurangbranschen
Har haft en ledande befattning som exempelvis hovmästare (meriterande)
Har en positiv attityd, är ödmjuk och prestigelös, en förebild helt enkelt
Har administrativ erfarenhet (meriterande)
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Är flexibel vad det gäller arbetstider

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer.Du gillar när det är full fart, en varierad miljö ochger inte upp när det känns motigt, du blir lite extra glad när du fått bidra till att ha satt ytterligare en person i jobb
Välkommen med din ansökan!
Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt med CV och personligt brev.
Omfattning: Tillsvidareanställning 100% med en provanställning på 6 månaderStart: Februari eller enligt överenskommelseLön: MånadslönPlacering: Göteborg

Sökord: Rekrytering, bemanning, koordinator, team, restaurang, hotell, konferens, reception, konsultchef, konsultansvarig

Ansök nu

Rekryteringskonsult för omfattande sommarrekrytering

Läs mer Dec 17
Vi söker en engagerad och erfaren rekryteringskonsult för att stötta en av våra kunder med deras omfattande sommarrekrytering. Fokus ligger på att bemanna ett stort antal sommarpositioner inom industrin, med start i vår.
I rollen får du en nyckelposition i att säkerställa att kundens behov möts genom en välstrukturerad och effektiv rekryteringsprocess. Uppdraget kräver att du arbetar nära intressenter och säkerställer att rätt personer matchas med rätt tjänster.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Ansvara för rekryteringsprocessen från start till mål. • Koordinera och administrera ett stort antal rekryteringar. • Hantera dialoger med interna intressenter och kandidater. • Personaladministration, inklusive kontraktskrivning. • Bidra med struktur och projektledning för att säkerställa kvalitet och leverans.Vi söker dig som: • Har erfarenhet av rekrytering och bemanning, gärna i större volymer. • Har förmåga att hantera intressenter och driva projekt effektivt. • Är strukturerad, kommunikativ och lösningsorienterad. • Har erfarenhet av personaladministration och kontraktshantering.Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i system som Workday eller liknande.
Placering:
Vi ser gärna att du kan arbeta på plats i kundens närområde, med möjlighet till en initial upplärning på en närliggande ort. Tjänsten är belägen i Västra Götalands län, cirka 6 mil norr om Göteborg.
Startdatum: 1 mars 2025 (med möjlighet till start under februari).
Varför söka detta uppdrag?
Detta är en fantastisk möjlighet att arbeta med en omfattande och viktig rekryteringsinsats inom industrin. Du får chansen att utvecklas i en projektledande roll och bidra till att säkerställa en framgångsrik bemanning av sommarens arbetsstyrka.
Ansök senast: 19 december 2024
Välkommen med din ansökan!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Jobbcoach inom TSL till Randstad Risesmart

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Dec 12
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.
Nu söker vi en erfaren omställningscoach som vill arbeta med jobbcoachning runt om i hela Göteborgs Län.
Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.
vem är du och vad har du gjort tidigare?
Till den här tjänsten söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.
Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.
Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.
Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.
Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.
Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.
Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar resande i hela länet så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.
Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.seVi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

jobbcoach till randstad risesmart i göteborg

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Dec 6
Vill du vara med och göra skillnad? Vi på Randstad RiseSmart brinner för att hjälpa människor att hitta ett jobb som de trivs med. Vi har en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta ansvar för sig själva och sin prestation och vi hjälper inte bara våra deltagare att söka nytt jobb och komma på intervjuer, vi hjälper dem många gånger att ta kontroll över sitt yrkesliv.
Vi erbjuder skräddarsydda program på olika nivåer för att skapa den personliga upplevelse den som förlorat sitt arbete många gånger behöver för att hitta ny drivkraft och inspiration, detta gör vi med en framgångsrik kombination av "mänsklig touch" och modern teknik.Nu söker vi en engagerad jobbcoach till vår verksamhet i Göteborg som kommer jobba med att matcha och stötta deltagare inom arbetsförmedlingens tjänst “Rusta och Matcha”. Här kommer du att jobba med allt från att kartlägga kompetens, motivation och drivkrafter, skriva CV och brev, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur individer skall nå en lösning som känns helt rätt för dem. Du kommer matcha deltagare från dag ett och jobba i ett utåtriktat sammanhang med nära kontakt och samarbete med bland annat lokala företagsnätverk och utbildningsanordnare.
varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Du har eftergymnasial utbildning inom något av följande områden; psykologi, beteendevetenskap, arbetsterapi, socionomutbildning, samhällsvetenskap, pedagogik, juridik, sociologi, statsvetenskap, arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning eller företagsekonomi och vi ser gärna att du är certifierad coach enligt ICF/ICF-standard.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet inom något av följande yrken eller arbetsuppgifter: arbetsledning med personalansvar, omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, Arbete med social- och gruppsykologi eller Karriärvägledning.
Tre års erfarenhet av jobbcoachning är mycket meriterande men inteobligatoriskt.
Då vi möter människor med olika bakgrund ser vi att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Det är starkt meriterande om du också är bekväm med att prata arabiska.

För att trivas och blomstra hos oss tror vi att du är en person som brinner för möten med människor från olika kulturer, branscher och yrken. Du är målinriktad, drivande och har ett positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Du har god självkännedom, trygghet i dig själv och din kunskap (som du gärna delar med dig av) och ser möjligheter i alla situationer. Du har en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta ansvar för sig själva och sin prestation och du trivs med att tala inför grupper. Ödmjukhet, lyhördhet och mod är egenskaper som värderas högt. Vi tror också att du har väldigt god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och du får gärna sitta på ett befintligt nätverk av arbetsgivarkontakter som dina deltagare kan dra nytta av.
placering och omfattningTjänsten omfattar ca 80%. Anställningen avser en tillsvidareanställning som kommer att inledas med en provanställning.Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten snarast. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater samt en utökad bakgrundskontroll. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Desirée Harknäsvia: desiree.harknas@randstadrisesmart.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Lab Engineer

Civilingenjör, maskin
Läs mer Feb 6
Job description
Are you a dedicated network engineer with interest in Telecom? To strengthen our growing consultant team in Gothenburg, we are now looking for a network engineer to help our client migrating test lab equipment from Germany to a new environment here in Gothenburg.

Responsibilities
Participate in the migration of system test lab equipment from Germany to a new environment in Lindholmen
Troubleshoot hardware and network connections.
Install and configure equipment to meet project requirements.
Work remotely with the system testing team in Germany to ensure their needs and instructions are met. This means being their “extended arm” during testing activities that require high-touch operations in the lab.
Provide ongoing support during the relocation and implementation process
Traveling may be required


Qualifications
Experienced in similar technical roles, preferably involving telco hardware (servers, routers, switches) and IP network installations.
Relevant technical education in electronics, IT, or a similar field.
Excellent communication skills in English. Proficiency in German and Swedish is a strong advantage.
Strong teamwork skills and experience working closely with hardware and within teams.
Strong Linux skills
Telco hardware experience
Experience of defining network architecture
Fully onsite in Gothenburg.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

End-2-End Test Manager

Testledare/QA lead
Läs mer Jan 29
Job description
Are you a dedicated test engineer looking for new opportunities? For our consultant team we are now looking for a new star to join Randstad Digital in Gothenburg.


The clients team consist of testers, UX designer, scrum master, product owners and front-end developers. We are now looking for a new End-2End Test Manager and as such you will help to secure the deliveries for our client and other portals within their company. In your role as a test manager, you will have both a leading role as well as testing role which will be applicable in projects and changes. To improve the daily work, you will also play an important role in the continues improvement work. In the team they are responsible for two products and you would share your time between our two different domain teams.

Responsibilities
• Lead, develop and drive the test strategy & test plan within projects and maintenance cross functional.
• Initiate and follow-up fault reports including re-testing etc.
• Perform End-2-End tests for new features and changes in existing features
• Coordinate user acceptance tests

Qualifications
• Minimum 7 years of experience from End-2-End testing or similar
• Ability to lead yourself and others, take own initiatives and think outside the box
• Ability to establish and maintain good relations with customers and partners
• Excellent communication and presentation skills
• Good understanding on total offering impact versus test results
• Good domain knowledge of OEM connected service offering, telematics, transport industry and end-customer processes.
• Knowledge in embedded software development and back-office application development
• Good people skills and service minded attitude
• Complete proficiency in English is a requirement, preferably also Swedish.
Linux competence

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Logistikkoordinator

Logistikingenjör
Läs mer Jan 14
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som konsult på spännande uppdrag och bidra till att optimera och utveckla logistiklösningar hos framstående företag? Vi söker nu erfarna logistikkonsulter som vill ta sig an nya utmaningar hos oss!


Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområden som logistikkonsult kan variera beroende på kundens behov, men kan inkludera:
Planera, optimera och övervaka logistikflöden för att säkerställa kostnadseffektivitet och hög leveranssäkerhet.
Implementera och utveckla lagerstyrning, distributionssystem och transportprocesser.
Analysera logistikdata för att identifiera flaskhalsar och utveckla förbättringsstrategier.
Samordna med interna och externa intressenter för att säkerställa smidiga logistikprocesser.
Bidra till hållbara logistiklösningar som minskar miljöpåverkan.
Hantera och förbättra relationer med transport- och leverantörspartners.




Kvalifikationer
Du har några års erfarenhet inom logistik, supply chain eller relaterade områden.
Du har goda kunskaper inom lagerstyrning, transportplanering och distributionsflöden.
Du är analytisk, lösningsorienterad och van att driva projekt framåt.
Du trivs med konsultrollen och kan snabbt sätta dig in i nya miljöer och utmaningar.
Du kan arbeta som anställd konsult hos oss eller som underkonsult via egen firma.

Vi erbjuder
Spännande och varierande uppdrag hos ledande företag inom olika branscher.
Möjligheten att bidra till och påverka kundens framgångar genom dina insatser.
Flexibilitet – välj att arbeta som anställd konsult eller som underkonsult.
Ett starkt nätverk av engagerade kollegor och en stöttande arbetsmiljö.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Lab Engineer

Civilingenjör, el-tele
Läs mer Jan 27
Job description
Are you a dedicated network engineer with interest in Telecom? To strengthen our growing consultant team in Gothenburg, we are now looking for a network engineer to help our client migrating test lab equipment from Germany to a new environment here in Gothenburg.


 

Responsibilities
-Participate in the migration of system test lab equipment from Germany to a new environment in Lindholmen


-Troubleshoot hardware and network connections.


-Install and configure equipment to meet project requirements.


-Work remotely with the system testing team in Germany to ensure their needs and instructions are met. This means being their “extended arm” during testing activities that require high-touch operations in the lab.


-Provide ongoing support during the relocation and implementation process


-Traveling may be required

Qualifications
-Experienced in similar technical roles, preferably involving telco hardware (servers, routers, switches) and IP network installations.


-Relevant technical education in electronics, IT, or a similar field.


-Excellent communication skills in English. Proficiency in German and Swedish is a strong advantage.


-Strong teamwork skills and experience working closely with hardware and within teams.


-Fully onsite in Gothenburg.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu