Göteborg: Strategisk Key Account Manager till Xamera

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk Key Account Manager till Xamera i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Xamera söker en Strategisk Key Account Manager
Vill du vara med på en fantastisk tillväxtresa? Brinner du för att bygga långsiktiga relationer och att hjälpa företag att växa? Har du erfarenheter av att bearbeta stora bolag och vill vara med och utveckla vår organisation framåt? Då kan du vara den vi söker för rollen som Strategisk Key Account Manager hos oss på Xamera!
Om Xamera
Xamera är en ledande aktör inom rekrytering av unga ingenjörer och studenter inom IT, teknik och ekonomi. Xameras vision är att lösa kompetensbristen inom svensk industri- och techsektor. För att göra det krävs ett nytt tänk. Vi utmanar traditionella tillvägagångssätt som har präglat rekryteringsbranschen senaste decenniet. Vi fokuserar på att matcha rätt talanger med rätt företag från början, vilket ökar produktiviteten och skapar framgångsrika verksamheter och karriärer. Vi är ett engagerat och framåtlutat företag med kontor i Linköping, Göteborg och Stockholm. Vår snabbväxande organisation behöver nu stärka upp med en ambitiös och driven Key Account Manager med fokus på vårt nyöppnade Malmö-kontor men med möjlighet att utgå från våra kontor i antingen Malmö, Göteborg, Stockholm eller Linköping.
Xamera växer snabbt och har som mål att bli ett miljardbolag inom 5 år. För att lyckas med det behöver vi ambitiösa, drivna personer som vill följa med oss på resan och förändra en bransch på allvar. Vi utlovar trevliga kollegor och ett utvecklande arbete där du ständigt blir utmanad för att nå din fulla potential.
Om rollen som Key Account Manager
Som Key Account Manager på Xamera kommer du att ansvara för att etablera och underhålla starka, långsiktiga relationer med våra nyckelkunder på högsta nivå, såsom inköpschefer och ledande befattningshavare och ledningsgrupper hos stora företag. Din roll innebär att du kommer att arbeta strategiskt för att förstå och möta kundens behov, skapa värde och driva affärer med hög volym. Genom att ha en djup förståelse för vad som är viktigt för våra kunder kan du hjälpa dem att uppnå sina strategiska mål och samtidigt bygga starka relationer som bidrar till att öka försäljningen och lönsamheten för både Xamera och våra kunder.
Rollen innebär att leda och styra de interna resurserna i relation till våra stora kunder. Du kommer att vara delaktig i att utveckla och förbättra vårt erbjudande samt delta i olika marknadsaktiviteter. Med din breda affärsförståelse och erfarenhet av strategiskt arbete i tidigare roller kommer du att bidra till att stärka Xameras position på marknaden och skapa långvariga partnerskap.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Key Account Manager tror vi att du är en självständig och driven person som har förmågan att nå uppsatta mål. Du är initiativrik, öppen och ansvarstagande samt har ett affärsmässigt förhållningssätt. Du förstår vikten av samarbete och goda relationer, både internt och externt.
Vi tror att du har förmåga att skapa förtroende för ditt eget och företagets kunnande, vara lyhörd för kundens behov och kunna omsätta dessa behov i affärer. Du är van att göra kundplaner, utforma strategier samt att skapa och utveckla relationer med kundernas kontaktpersoner.
Du har relevant högskole/universitetsutbildning och arbetslivserfarenhet samt säljerfarenhet inom tjänsteförsäljning. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Vi söker dig som:
Har minst 5 års erfarenhet av strategiskt arbete, gärna med inslag av B2B-försäljning.
Har erfarenhet av att arbeta med nyckelkunder och att bygga långsiktiga relationer.
Har stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.
Har en högskoleutbildning inom försäljning, ekonomi eller liknande (meriterande).
Är driven och resultatorienterad, med god förmåga att bygga och underhålla relationer.
Har affärsmässigt tänk och problemlösningsförmåga.
Är en teamplayer med en positiv attityd.

Vad erbjuder vi?
En spännande och utmanande roll där du får möjlighet att arbeta med en mängd olika kunder och branscher.
En stimulerande arbetsmiljö där du får chansen att vara en del av ett engagerat och dynamiskt team.
Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
En attraktiv ersättningsmodell som inkluderar en fast lön och en rörlig del baserad på dina resultat och prestationer.
En nyckelroll på Xamera där du är med och påverkar i en spännande tillväxtmiljö.

Ansökan
Är du vår nästa Key Account Manager? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för rollen. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten är tänkt att starta igång efter sommaren i slutet av augusti, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna dig till vårt team på Xamera!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Key account manager

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Key account manager.

KAM till SSG Standard Solutions Group

Läs mer Jan 23
Med säkerhet och kompetens i fokus
I över 60 års tid har SSG samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.
Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.
Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig. https://www.ssgsolutions.com/
Som Key Account Manager (KAM) på SSG Standard Solutions Group blir du en central del i arbetet att stärka och utveckla relationerna med våra nyckelkunder inom industrin. Rollen innebär att du ansvarar för att förstå kundernas behov och utmaningar samt att positionera SSG:s standardiserade tjänster som det självklara valet för industrin. Du kommer att arbeta med komplexa förhandlingsprocesser och vara en strategisk partner för våra kunder för att säkerställa deras långsiktiga framgång och förtroende för SSG.
Arbetsuppgifter
Bygga och utveckla starka, långsiktiga relationer med nyckelkunder inom industrin.
Identifiera och förstå kundernas behov och utveckla lösningar som möter deras krav.
Utveckla och implementera strategier för att driva försäljningstillväxt inom nyckelkunder.
Förhandla och slutföra avtal med fokus på långsiktiga affärsmöjligheter.
Samarbeta nära interna team för att säkerställa att kundernas krav och förväntningar uppfylls.
Representera SSG Standard Solutions Group på kundmöten, konferenser och andra branschrelaterade evenemang.

Kvalifikationer
Minst 5 års erfarenhet av försäljning, med dokumenterat goda resultat, gärna inom större organisationer.
Erfarenhet av att arbeta med nyckelkunder och hantera komplexa försäljningsprocesser.
Stark förhandlingsförmåga och erfarenhet av att teckna avtal.
Gärna erfarenhet från industrin eller närliggande områden.
Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga, både på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Resultatorienterad med förmåga att bygga långsiktiga relationer baserade på förtroende.
Strategisk och analytisk med stark problemlösningsförmåga.
Självständig och initiativrik, med en förmåga att driva projekt framåt.
Engagerad, affärsmässig och passionerad för att skapa värde för kunden.

Låter det intressant?Perfekt! Svara på några frågor och sänd in din CV. Sista ansökningsdag är den 14 feb.

Ansök nu

Key Account Manager

Läs mer Dec 20
Are you passionate about bridging the gap between technology and business? Do you excel in dynamic environments where innovative ideas come to life? We’re looking for a talented Key Account Manager to strengthen our customer relationships and drive impactful solutions within the automotive and industrial sectors.
At CPAC, we believe innovation is sparked by diverse perspectives. Whether you're a basketball coach, a gardening enthusiast, or an amateur astronomer, your unique background and skills enrich our team. When a hobby photographycollaborates with a gourmet chef or a musician, we see groundbreaking solutions take shape—because new ideas emerge where different worlds meet.
Ready to play a pivotal role in building customer partnerships and delivering technologies that make a difference?Join us in shaping the future of the automotive industry!
Responsibilities Business development: Identify and nurture new business opportunities, taking them from concept to market-ready solutions. Ensure the sustainability of customer relationships and projects throughout the product lifecycle.
Project leadership: Take ownership of key projects, particularly in the initial stages, ensuring structured and successful execution.
Customer-centric focus: Build and maintain close relationships with customers and their stakeholders, ensuring our products deliver meaningful value.
Supplier collaboration: Work with our Operations team to ensure supplier performance aligns with CPAC’s standards for cost, quality, and reliability.
Key qualifications Technical expertise: At least three years of experience working with complex electronic systems, with the ability to quickly understand and address technical challenges.
Analytical skills: A strong ability to delve into technical challenges and work collaboratively to develop solutions that effectively balance function, performance, quality, and cost.
Commercial acumen: Proven experience in creating business analyses that focus on customer value and market potential, translating insights into competitive offerings.
Innovative mindset: A passion for embracing and driving forward new concepts to meet market demands.
Project management experience: A background in project management within the automotive industry is a strong plus.
Who you are
You’re a dynamic professional who combines deep technical knowledge with a strong business sense. You have a proactive approach to problem-solving and excel in environments where teamwork and fresh ideas are key.
How to apply
Excited to help shape the future of innovation and contribute to impactful partnerships? We’d love to hear from you! Submit your application today, and if you have any questions, feel free to reach out to our recruiter, Malin Lindebjörn.

Ansök nu

Partner & Alliance Manager Nordics

Läs mer Nov 8
Benify is a globally recognized HR tech company dedicated to delivering top-notch benefits through its rewards platform. With an internationally diverse team of 500+ Benifyers across 6 countries, we are successfully collaborating with around 1500 customers and meeting the needs of close to two million users worldwide . Our mission is all about empowering individuals, supporting them to realize their full potential while promoting an engaging and sustainable work atmosphere where everyone is included and valued - "Because People Matter" . Are you a dynamic professional with a proven track record in partner sales and an interest in understanding customers' needs? Then we have an exciting opportunity for a qualified individual to focus on our Nordic market as an Partner & Alliance Manager at our Stockholm HQ Office. As our Partner & Alliance Manager for the Nordics, you will be responsible for building and managing strategic partnerships that drive growth and expand our market presence. This role involves identifying new opportunities, managing partner relationships, and collaborating closely with Benify’s sales and product teams to enhance our go-to-market strategies. You will be instrumental in increasing Benify’s reach in the Nordics by developing strong relationships and effective sales channels, working directly with Nordic leadership to achieve our strategic objectives.
Here is your chance to become part of our innovative and dynamic team that continues to grow!In this role you will:





Identify and onboard new channel partners to expand Benify’s reach, ensuring smooth integration and success.











Manage the full sales cycle from prospecting to contract setup, developing go-to-market strategies aligned with Benify’s goals.











Collaborate closely with the sales team to capitalize on partnership-driven opportunities and enhance sales performance.











Build and maintain strong partner relationships, providing ongoing support, contract management, and strategic guidance.











Stay informed on industry trends to advise partners, resolve issues, and drive competitive advantage across the Nordics.











Leverage regional insights and travel frequently to strengthen partnerships, driving growth in the Nordic market.
Who are You?












You are a proactive and strategic individual with a passion for partnership development and sales. You have a proven ability to navigate complex negotiations, understand market dynamics, and build relationships that drive long-term success.You are curious and embrace creative thinking, employ multi-channel communication, and use data-driven strategies to think innovatively.Your strong problem-solving mindset, coupled with a results-oriented approach, is key.Requirements to succeed in the role
Minimum of 5 years in a similar role, ideally within the SaaS industr
Bachelor’s degree in Business, Management, Marketing, or a related field
Strong skills in negotiation, relationship-building, and strategic thinking
Excellent communication and interpersonal abilities
Familiarity with IT and Cloud solutions and experience in go-to-market strategies with partners is highly beneficial
Fluency in both Swedish/Danish and English

Perks of being a Benifyer
Generous wellness allowance or health budget
30 days vacation
Pension
Guaranteed work-life balance with a hybrid work model
Annual conference and a variety of social events and activities at our offices
Workation - possibility to work abroad within EU .

If you want to know more about what it's like to work at Benify, please check out our careers page here.
Practical InformationStart: The search for the perfect fit starts now!Extent: Full-time, 100%Location: Stockholm
We encourage you to apply by submitting your CV and/or LinkedIn profile using the application form below. Constant application screening implies our search may end before the last application date, so hurry!
We are an equal opportunity employer and are happy to accommodate any reasonable adjustments necessary to help you during the interview process.

Ansök nu

Bid Manager till Cubsec

Läs mer Nov 4
Är du redo för en roll där du både strategiskt och operativt leder affärsutvecklingen för Cubsec? Som Bid Manager blir du en nyckelspelare i att driva företagets framgångar och skapa kundvärde inom privata ochoffentligasektorn.
Om rollenSom Bid Manager hos Cubsec blir du en nyckelperson i att driva företagets affärsutveckling framåt. Din främsta uppgift är att driva hela försäljningsprocessen från att etablera kontakt, medverka i tidigt skede och delta i upphandlingar motbåde den offentliga ochprivata marknaden. Genom att arbeta nära kunderna kommer du att hjälpa dem att förstå sina behov och skapa anbud där Cubsecs värde och kundnöjdhet lyfts fram. I rollen ingår också att strategiskt forma Cubsecs position på marknaden, vilket gör dig till en central kugge i företagets fortsatta expansion och framgång.
Arbetsuppgifter: Driva och koordinera hela anbudsprocessen för att säkerställa högkvalitativa anbud.
Utforma anbud som är anpassade efter kundens specifika behov och som lyfter fram Cubsecs värde på ett engagerande sätt.
Identifiera och initiera affärsmöjligheter både inom offentliga upphandlingar och privata marknader.
Samarbeta tätt med kunder för att hjälpa dem förstå sina behov och utveckla långsiktiga, värdeskapande relationer.
Bidra strategiskt och operativt till Cubsecs affärsutveckling och bli en av de ledande personerna i företagets tillväxtresa.
Resa mellan Cubsecs kontor för att jobba nära involverade kollegor ochbesöka kunder
Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen tror vi att duhar du en bakgrund inom försäljning anbud och affärsutveckling och du trivs i en självständig, ansvarsfull position. Du har ett strategiskt tänkande och brinner för att arbeta nära kunden för att förstå och möta deras behov. Din kommunikativa och analytiska förmåga hjälper dig att skapa värdeskapande lösningar för Cubsecs kunder.
Vi ser gärna att du har erfarenhetifrån bevaknings och/eller säkerhetsbranschenoch förstår värdet som Cubsec kan erbjuda sina kunder.
Kompetens och egenskaper:
Erfarenhet av försäljning och arbete med anbud inom B2B och offentlig sektor.
Förmåga att identifiera och agera på nya affärsmöjligheter.
Starkt kundfokus med god förmåga att kommunicera och formulera lösningar anpassade efter kundens behov.
Körkort
Uppfyllda övriga krav specifikt för att kunna arbeta i denna branschen
Om företaget
Cubsec är en ledande aktör i branschen och befinner sig i en tillväxtfasdär kulturen präglas av korta beslutsvägar och flexibilitet. Med en familjär atmosfär och fokus på utveckling erbjuder vi dig möjligheten att påverka och leda vårt arbete med att skapa långsiktigt värde för våra kunder.
Cubsec erbjuder:
Konkurrenskraftigt lön med grundlön och möjlighet till provision.
Friskvårdsbidrag.
tjänstepension.
Möjlighet till tjänstebil.
Regelbundna teamaktiviteter och en stark sammanhållning.

Rekryteringsprocessen hanteras av Viola Biz och önskemål av Cubsec är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Viola biz.
Skicka in din ansökan redan idag!Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort:Stockholm eller Göteborg
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Grundlön med möjlighet tillprovision
Omfattning:Heltid

Ansök nu

Key Account Manager till Business Assurance

Läs mer Okt 30
I rollen som Key Account Manager till Business Assurance kommer du attfå ta eget ansvar och intiativ kring din säljbudget och säljprocess. Du kommer arbeta med både att proaktivt bearbeta nya, och befintliga kunder. Vi tror att den som kommer trivas bäst in i denna roll kommer besitter ett seniort tankesätt, en gnutta envishet, och en konstant nyfikenhet att lära sig mer om vad vi och dina kunder arbetar med.På Business Assurance arbetar vi med våra kunders processer genom att utföra revisioner, utbildningar, certifiering och verifiering, och det är det som vi kallar för ATIC. Vårt mål är t.ex. att hjälpa våra kunder uppnå sina mål för att reducera miljöpåverkan eller sätta nya processer som gör deras verksamhet mer hållbar för en bättre framtid.Vi tror att du:
Tidigare har kommit kontakt med revisioner.
Är van att hålla många bollar i luften.
Har en relevant akademisk utbildning.
Har tidigare erfarenhet från att arbeta brett över olika branscher.
Har 5+ års erfarenhet från en liknande roll.
Talar och skriver engelska och svenska obehindrat, ytterligare nordiska språk är meriterande.
Bor antingen i Göteborg eller Stockholm.

Vi kommer erbjuda dig en roll där du får chansen att träffa många olika sorters företag, där du verkligen kommer få använding av din lösningsorientering och få arbeta med ett av världens ledande företag inom vår bransch. Vilka är Intertek? Intertek har en historia som sträcker sig över 100 år inom revisioner och kvalitetsarbete, även om vårt utbud har ändrats mycket i takt med nya innovationer så är vårt syftedetsamma. Tillsammans med våra 47 000 + medarbetare över hela världen utför vi oberoende produkttester för våra kunder inom många olika branscher. Samtidigt som vi reviderar och certifierar processer inom miljö, arbetsmiljö, säkerhet och kvalitet, så att vi ger kunder stolthet i deras produktsäkerhet och processer. Vi är en arbetsplats som erbjuder allt som behövs för att du ska kunna fokusera på ditt arbete, så som kollektivavtal, ett bra förmånspaket, och föräldraledighetstillägg. För oss är du som anställd viktig, så vi erbjuder även flextid, friskvårdsbidrag, och möjligheter att utveckla dig själv för att du ska kunna hitta balans och motivation i din vardag.Vi kommer gå igenom ansökningar löpande, så skicka gärna in din redan idag, för vi vill gärna få en chans att prata med dig så snabbt som möjligt, så klicka på knappen och kom i kontakt med oss!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Xamera AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Xamera AB .

Säkerhetsprövare på deltid Xamera

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Nov 26
Säkerhetsprövare på deltid Xamera
Om oss: Xamera är en ledande aktör inom matchning av unga ingenjörer och studenter inom IT, teknik, och industri Vi utmanar traditionella arbetssätt inom rekrytering och skapar framgång för både företag och kandidater. Nu söker vi en student som vill stärka upp vårt säkerhetsteam och bli en viktig del av vår HR- och kvalitetsavdelning.
Om rollen som Säkerhetsprövare:Som Säkerhetsprövare hos oss ansvarar du för att hantera och genomföra säkerhetsprövningsprocesser med målet att säkerställa att dessa är effektiva och följer gällande lagstiftning. Tjänsten är på deltid, cirka två dagar i veckan, med möjlighet att flexibelt planera och fördela arbetstiden , antingen på hela dagar eller utspritt över flera dagar. Rollen innebär till stor del självständigt arbete och kräver regelbunden kontakt med både tillsynsmyndigheter och våra kunder för att säkerställa en smidig och transparent process. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utföra säkerhetsintervjuer.
Identifiera och bedöma potentiella risker.
Administrera samtycken och registerkontroller, samt säkerställa att processerna följer lagkrav och riktlinjer.
Sammanställa och dokumentera säkerhetsbedömningar för att stödja beslut om åtgärder och anställningar.
Utveckla och förbättra rutiner och processer inom säkerhetsskydd samt svara på säkerhetsrelaterade frågor inom organisationen.

Vi söker dig som:Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna roll. Vi söker dig som har rätt inställning, driv och engagemang för att bidra till vår säkerhetsprövningsprocess med noggrannhet och kvalitet.
Är student på högskolenivå med minst ett år kvar av dina studier, inom personalvetenskap, HR, beteendevetenskap, psykologi eller motsvarande.
Har intresse för människor och hög integritet.
Har en förmåga att bedöma individer objektivt och sätta företagets och Sveriges säkerhet i första rummet.
Är noggrann, har ett högt säkerhetstänk och är van att ta egna beslut.
Har ett intresse för säkerhet och vill bidra till att stärka vår organisation genom kvalitet och noggrannhet.

Vad vi erbjuder:
En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du får vara med och påverka processer och rutiner.
Utbildning inom säkerhetsskyddsarbete.
Möjligheten att kombinera dina studier med en spännande och viktig roll inom säkerhet och kvalitet.
Flexibla arbetstider som går att anpassa din studietakt.

Ansökan: Vill du vara med och stärka vårt säkerhetsteam? Skicka in din ansökan här nedan med CV och ett kort personligt brev där du berättar om ditt intresse för rollen. Ansökningar behandlas löpande och platsen kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte!
Startdatum: Enligt överenskommelse.
Frågor om tjänsten: Kontakta Axel Denisson på Axel.denisson@xamera.se

Ansök nu

Business Manager (Konsultchef)

Utvecklingschef
Läs mer Sep 30
Om Xamera DEV:
Xamera DEV är ett konsultbolag inom teknik- och ingenjörstjänster, med fokus på mjukvaruutveckling, IT, mekanik, produktutveckling och elkonstruktion. Vi kombinerar teknisk expertis med ett starkt kontaktnät och personligt engagemang för att skapa värde i varje uppdrag.
Vår slogan, "Exploring tomorrow. Delivering today.", reflekterar vårt arbetssätt – vi utforskar framtidens teknologi och levererar lösningar våra kunder behöver nu. Genom att bygga långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare hjälper vi våra kunder att vara konkurrenskraftiga och framgångsrika.
Företagskulturen är en central del av Xamera DEV:s framgång. Vi värdesätter öppenhet, samarbete och ett positivt arbetsklimat där alla medarbetare får möjlighet att växa och utvecklas. Vi tror på prestigelöshet och nyfikenhet, och uppmuntrar våra medarbetare att tänka fritt och bidra med nya idéer. Hos oss blir du en del av en gemenskap där alla är delaktiga i företagets framgång, både internt och i relation till våra kunder.
Genom att kombinera en stark företagskultur med teknisk spetskompetens strävar vi efter att göra verklig skillnad för våra kunder och deras teknikutveckling. Vi är stolta över vad vi gör och ser fram emot att växa tillsammans med våra medarbetare och kunder.
Om rollen:
Som Business Manager på Xamera DEV får du en unik möjlighet att vara med och forma samt utveckla en relativt nystartad verksamhet inom Xamera Group, med utgångspunkt i Göteborg. Med stöd från hela organisationen har du stor flexibilitet att bygga verksamheten på ditt sätt. Vi söker dig som brinner för affärer, är duktig på att skapa långsiktiga relationer och vill vara en nyckelspelare i att bygga upp den lokala verksamheten. Du kommer att använda din erfarenhet för att skapa nya möjligheter, bygga starka samarbeten och driva affärer framåt. Detta i nära samarbete med kunder, partners och resten av Xamera-teamet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Rekrytering och personalansvar för våra konsulter inom mekanik, produktutveckling och elkonstruktion (samt andra områden som du tror på).
- Utveckla och stärka relationerna med befintliga kunder, samt aktivt arbeta med att etablera nya affärskontakter.
- Driva affärer från start till avslut, med fokus på både medarbetare och kundnöjdhet.
- Vara en del av ett dynamiskt och prestigelöst team som bygger vår närvaro i Göteborgsområdet.
Vi söker dig som:
- Har några års erfarenhet som konsultchef eller i en liknande roll inom teknikbranschen, gärna inom mekanik, produktutveckling eller elkonstruktion.
- Har ett starkt kontaktnät och är trygg i att skapa nya affärsmöjligheter.
- Är driven, affärsinriktad och lösningsfokuserad med ett stort tekniskt intresse.
- Är prestigelös och trivs med att arbeta hands-on i en entreprenöriell miljö där du får vara med och forma verksamheten.
- Trivs med att arbeta i ett snabbt växande företag där ingen dag är den andra lik och där du får vara en del av ledningsgruppen samt ha stora möjligheter att påverka.
Vad vi erbjuder:
- En nyckelroll i en innovativ organisation där du har möjlighet att påverka och forma både din och företagets utveckling.
- Ett dynamiskt och öppet arbetsklimat där dina idéer och initiativ värderas högt.
- Goda villkor och möjligheten att utvecklas både professionellt och personligt, samt tillgång till ett starkt nätverk inom teknikbranschen.
Låter inte detta fantastiskt!? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår spännande resa!

Ansök nu

Kontrollsystemingenjör inom bränsleceller

Civilingenjör, kontroll, elkraft
Läs mer Sep 10
Om tjänsten:
Som Kontrollsystemingenjör kommer du att utveckla och implementera avancerade kontrollstrategier och algoritmer för bränslecellselektrisk framdrivning. Du kommer att designa, utveckla och optimera kontrollkoncept, utföra analyser och simuleringar för att säkerställa optimal prestanda och tillförlitlighet. Teamet består av högt kvalificerade ingenjörer som arbetar i en global miljö.
Vi söker dig som:
Har en M.Sc. i Kontrollteori, Mekatronik, Elektroteknik, Teknisk Fysik eller motsvarande. Du har erfarenhet inom Optimal Kontrollteori och Simulink modellbaserad kontrollutveckling samt grundläggande förståelse för elektrifierade och hybrida drivlineteknologier.
Om företaget:
Företaget är en ledande global organisation inom fordonsindustrin med ett flertal olika verksamhetsområden. Att vara en del av ett globalt ledande företag ger stora utvecklingsmöjligheter i en internationell, dynamisk och komplex miljö.Avdelningen ansvarar för att utveckla hållbara framdrivningslösningar, inklusive vätebaserade teknologier. Teamet arbetar med avancerade elektriska system för att möjliggöra koldioxidneutral vägtransport.
Praktisk information
Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Kontaktperson: josefin.persson@xamera.se

Ansök nu

Sales Support till Xamera Göteborgskontor

Account manager
Läs mer Nov 25
Studerar du inom sälj och söker ett deltidsjobb där du kan omvandla teori till praktik? Om svaret är ja, då kan du vara den Sales Support vi söker för att ansluta till våra team i Stockholm eller Göteborg.
Om XameraXamera är en ledande aktör som specialiserar sig på att matcha unga ingenjörer och studenter inom IT och teknik med rätt företag att starta sin karriär hos. Med en vision om att minska kompetensbristen inom svensk industri- och techsektor, är vi ett företag som vågar tänka annorlunda och utmana etablerade rekryteringsmetoder. Vårt mål är att effektivisera matchningsprocessen för att maximera produktivitet och framgång för både arbetstagare och arbetsgivare. Vårt team är engagerat, framåtlutat och finns på kontor i Linköping, Göteborg, Stockholm och Malmö.
Rollen som Sales SupportI rollen som Sales Support hos Xamera kommer du att spela en central roll i att stödja våra Account Managers och utveckla vår kundportfölj. Du får möjlighet att arbeta tätt ihop med vårt säljteam och skaffa erfarenhet inom försäljning och kundrelationer. Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara på prospektering och mötesbokning – aktiviteter som är avgörande för vår tillväxt och långsiktiga framgång.Vad innebär rollen?
Prospektering och identifiering av potentiella kunder: Du arbetar aktivt med att kartlägga och identifiera nya affärsmöjligheter och kunder inom vår målgrupp.
Stöd till säljteamet: Genom att bistå i förberedelser inför kundmöten och upprätthålla ett högt inflöde av bokade möten, bidrar du till att stärka vår försäljningsprocess och säkerställa att vi levererar ett värdefullt och professionellt bemötande.
Tätt samarbete med våra Account Managers som stöttar dig i din utveckling och en möjlighet att röra vid det mesta inom sälj.

Vi söker dig som
Studerar inom sälj och är på jakt efter ett extrajobb.
Har ett starkt intresse för B2B-försäljning.
Är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
Har drivkraften att lära, utvecklas och uppnå resultat.
Är kommunikativ och har en förmåga att bygga relationer.

Vad erbjuder vi?
En arbetsplats där du får lära av våra Account Managers.
En stimulerande miljö där ditt bidrag värdesätts högt.
Möjligheter till professionell utveckling och insikter i säljbranschen.
En inblick i ett snabbväxande företag med möjligheter till vidare karriär som Account Manager.

AnsökanÄr du redo att kickstarta din karriär hos oss? Skicka in din ansökan med CV och gärna ett personligt brev där du berättar om din utbildning, dina ambitioner och varför Xamera skulle vara ett bra nästa steg för dig.
Ansökningar behandlas löpande och vi fyller platsen så snart vi hittar rätt kandidat – så vänta inte med att visa ditt intresse!
Start: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Account Manager till Xameras Göteborgskontor

Account manager
Läs mer Okt 1
Xamera söker Account Manager – Är du vår nästa talang?
Är du en passionerad och resultatinriktad säljare som brinner för att bygga långsiktiga relationer och att hjälpa företag att växa? Har du erfarenhet inom B2B-försäljning och är redo att ta nästa steg i din karriär? Då kan du vara den vi söker för rollen som Account Manager hos oss på Xamera!
Om Xamera
Xamera är en ledande aktör inom matchning av unga ingenjörer och studenter inom IT, teknik och ekonomi. Xameras vision är att lösa kompetensbristen inom svensk industri- och techsektor. För att göra det krävs ett nytt tänk. Vi utmanar traditionella tillvägagångssätt som har präglat rekryteringsbranschen senaste decenniet. Vi fokuserar på att matcha rätt talanger med rätt företag från början, vilket ökar produktiviteten och skapar framgångsrika verksamheter och karriärer. Vi är ett engagerat och framåtlutat företag med kontor i Linköping, Göteborg, Malmö och Stockholm.
Xamera växer snabbt och vi behöver ambitiösa, drivna personer som vill följa med oss på resan och förändra en bransch på allvar. Vi utlovar trevliga kollegor och ett utvecklande arbete där du ständigt blir utmanad för att nå din fulla potential.
Om rollen som Account Manager
Som Account Manager hos Xamera kommer du att ansvara för att utveckla och underhålla starka och långsiktiga relationer med våra kunder, inklusive både små och medelstora företag. Din roll innebär att bearbeta kunder för att möta deras behov och skapa värde. Du kommer att ha ansvar för hela försäljningscykeln, från prospektering till avtal och uppföljning. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla och förbättra vårt erbjudande och delta i olika marknadsaktiviteter.
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning.
Kan svenska och engelska, i både tal och skrift.
Har en stark drivkraft och motiveras av att nå resultat och utvecklas i din karriär.
Är en passionerad säljare med en naturlig fallenhet för att skapa och underhålla affärsrelationer.
Det ärmeriterande om du har 1-2 års tidigare erfarenhet av B2B-försäljning.

Vad erbjuder vi?
En spännande och utmanande roll där du får möjlighet att arbeta med en mängd olika kunder och branscher.
En stimulerande arbetsmiljö där du får chansen att vara en del av ett engagerat och dynamiskt team.
Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
En attraktiv ersättningsmodell som inkluderar en fast lön och en rörlig del baserad på dina resultat och prestationer.

Ansökan
Är du vår nästa Account Manager? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för rollen. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Start: hösten2024 alternativt våren 2025.
Om du har några frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via: viktor.bjorkman@xamera.se
Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna dig till vårt team på Xamera!

Ansök nu

Provningsingenjör till globalt företag!

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Maj 31
Om tjänsten:
Som provningsingenjör hos företaget kommer du att spela en central roll i att säkerställa kvaliteten och prestandan hos våra produkter. Du kommer att arbeta med allt från små handhållna maskiner till stora demoleringsrobotar, där du ansvarar för att utföra och analysera tester, säkerställa att produkterna uppfyller maskindirektiv och andra regulatoriska krav. Rollen innebär en stor variation av arbetsuppgifter, från praktiskt arbete i verkstaden till planering och analys vid datorn. Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team och ha möjlighet att påverka och förbättra våra produkter genom hela utvecklingsprocessen
Vi söker dig som:
Har en högskole- eller masterexamen inom maskinteknik, mekatronik eller liknande.
Är nyfiken, initiativrik och har ett stort intresse för teknik och mekanik.
Gillar att arbeta hands-on med maskiner och har erfarenhet av att meka, antingen professionellt eller som fritidsintresse.
Är en problemlösare som trivs med att arbeta både självständigt och i team.
Har god kommunikationsförmåga och vågar ställa frågor för att säkerställa att arbetet utförs korrekt.

Om företaget:
Företaget är en global ledare inom utomhusprodukter för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Med över 330 års innovation och passion för teknik, erbjuder företaget professionella produkter och tjänster för skogsbruk, parkvård och trädgårdsskötsel. Arbetsplats präglas av en öppen och inkluderande kultur där devärdesätter samarbete, utveckling och hållbarhet.Praktisk information:
Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.Kontaktperson: malin.tarre@xamera.se

Ansök nu