Göteborg: Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Kock till Saluhallen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Kock till Saluhallen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Deltid

Liseberg Grand Curiosa Hotel är en del av en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 



Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som dig. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats.

Till vår restaurang Saluhallen behöver vi nu en kock till vårt köksteam. Brinner du för service? Längtar du efter nya utmaningar och är beredd att hugga i när det behövs? Då kanske du är vår nya kollega!

Restaurang Saluhallen
På Liseberg Grand Curiosa Hotel kommer vi ha ett varierat och spännande utbud i matväg, och våra restauranger ska erbjuda något för alla behov och smaker. I Saluhallen står läckra maträtter från när och fjärran uppdukade sida vid sida- här landar hela världen på din tallrik! Saluhallen har möjlighet att ta emot över 500 gäster, där både stora och små hittar sina favoriter. Dessutom ansvarar köksteamet för matutbudet i baren Compagniet samt Café Agnes. Sist men inte minst ser Saluhallsköket till att även våra konferens- och eventgäster blir mätta och belåtna.

Arbetsuppgifter 
Som kock på Saluhallen arbetar du i ett team med både tillsvidare- och tidsbegränsat anställda kockar. Dina arbetsuppgifter är i första hand driftsrelaterade och arbetstiden är i hög grad förlagd till parkens och/eller restaurangens öppettider. Du hanterar mestadels antingen varm- eller kallkök där det ingår att göra fina uppläggningar och presentationer av vår buffémat. Att sätta kollegor och gäster i första rummet och att skapa teamkänsla med övriga delar av verksamheten är för dig en självklarhet. Hos oss på Liseberg Grand Curiosa Hotel är ensam inte stark, och vi tror att det är lagarbetet i vårt arbetssätt som leder till att gästernas upplevelse blir något utöver det vanliga.

Kvalifikationer
Vi söker dig som antingen har genomfört en kockutbildning och har några års erfarenhet av arbete som kock, alternativt att du har minst 5 års relevant arbetserfarenhet som kock. Det är meriterande om du har erfarenhet från restaurangkök. Tempot är högt, och du bör vara beredd att hantera stora volymer gäster och beställningar. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska eller engelska. Du arbetar ansvarsfullt och med som mål att leverera en högklassig matlagning samt har god hygienkännedom och hantering av råvaror. 

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och nyfiken på människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, struktur, kreativitet och god kommunikationsförmåga är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba som kock på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80%. Arbetstiden påverkas av verksamhetens behov och är varierande med både arbete på kvällar, helger och vardagar. 

Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde. 

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Head Chef Saluhallen David Sjölander på telefon 031-766 70 68.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar därför tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt, senast den 16 juni.

Varmt välkommen att söka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kock, à la carte

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kock, à la carte.

KOCK, SOUSCHEF, KÖKSMÄSTARE. Jobba som konsult i Göteborg

Läs mer Apr 24
Gillar du att byta miljö och jobba på mer än ett ställe under året eller helt enkelt bara vill jobba på ett ställe?  Vi tror att du har jobbat något eller några år och är öppen för att flytta på dig för att se andra ställen. Du gillar att laga mat där fokus är på nordiska matlagning. Vårt mål är alltid att du ska vara en del av den arbetsplatsen du jobbar på. Därför jobbar vi med kortare uppdrag på några månader upp till ett år. Vi jobbar över hela Sverige och skräddarsyr lösningar ut efter behov och hållbarhet.
ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, att preppen är gjord, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Har en god struktur  - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön  - OB - Resan betald T/R  - Boende ingår vid behov - Tjänstepension & försäkringar via Fora ROLLEN Heltid, deltid, säsongsanställning Tjänsten tillsätts omgående
VID FRÅGOR Magnus Olsson magnus@progressioswe.se 
OM OSS Progressio är ett rekryteringsföretag som hjälper våra samarbetspartners att lyckas framåt. I de flesta syften handlar det om att någon som slutar och någon ska börja, när man har som mest att göra. Då hjälper vi till att göra det enkelt i syftet att hitta ett nytt gött jobb. Antigen på ett eller flera ställen under ett år. Självklart ser vi anställningen som att den ska bli permanent, om du vill det.

Ansök nu

À la carte kock för uppdrag i Göteborg

Läs mer Apr 24
Letar du efter nästa kockäventyr? Är du den som skär löken snabbare än din egen skugga? Har du smaksinnet skarpt som en nyvässad kockkniv? Då kan det vara dig vi letar efter!
Vi söker dig som älskar tempot i köket, gillar att lösa problem på studs, och som alltid har en ny idé i bakfickan. Hos oss är ingen dag den andra lik – det är nya menyer, nya kök, nya kollegor och nya chanser att glänsa varje vecka. Det är som att jobba i ett kulinariskt äventyrsspel – och vi behöver dig i vårt team!
Vad vi erbjuder dig:

En fartfylld vardag där du utvecklas som kock i raketfart
Möjlighet att jobba på Göteborgs mest spännande restauranger


Flexibla arbetstider – du bestämmer själv hur mycket du vill jobba


Roliga personalaktiviteter, utbildningar och nätverkande i branschen


Kollektivavtal och en trygg anställning



Vem är du?

Du har gått restaurangutbildning eller lärlingsprogram


Du har minst 4 års erfarenhet från ALC-kök


Du vill bli bättre, snabbare, skarpare


Du är hängiven, stolt över ditt yrke, en problemlösare och flexibel som få


Låter det här som din grej? Skicka in din ansökan idag – ju snabbare desto bättre! Om ditt CV får oss att höja på ögonbrynen (på ett bra sätt) så hör vi av oss snabbt för att planera nästa steg mot att bli stjärnan i vårt köksteam!
Lön? Såklart! Vi kommer överens – det ska kännas bra för båda..
 
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Kock

Läs mer Apr 17
Taverna Averna är en stimmig New York-italian bistro beläget på Tredje Långgatan. Här erbjuder vi våra gäster allt ifrån högkvalitativ lunch, träffsäkra cocktail samt senkvällar med DJ och go stämning.
Om dig
Du vill att varje tallrik som lämnar köket håller en hög kvalitet och strävar alltid efter att ge gästen den bästa upplevelsen. Du är en stresstålig och noggrann lagspelare som trivs i ett högt tempo, men du inser också att det är viktigt att ha kul samtidigt.
Du är en person som växer med uppgiften och att stå i köket på en av stans populäraste bistros kommer ge dig massor av spännande utmaningar, garanterat!
Vi tänker oss att du har jobbat som kock tidigare och är redo att ta nästa steg i din utveckling.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat köksteam som vill ha kul på jobbet samtidigt som man levererar förstklassig mat och service. För ett lyckat resultat krävs att alla delar i köket klaffar, från hygienrutiner till beställningar vilket ställer höga krav på samarbete och noggrannhet. Köket som sitter ihop med systerrestaurangen Kafé Magasinet, gör det naturligt att man stöttar varann under service.
Tjänsten är över sommaren men med goda chanser till förlängning.
www.Tavernaaverna.se

Ansök nu

À la carte kock för uppdrag i Göteborg

Läs mer Apr 11
Letar du efter nästa kockäventyr? Är du den som skär löken snabbare än din egen skugga? Har du smaksinnet skarpt som en nyvässad kockkniv? Då kan det vara dig vi letar efter!
Vi söker dig som älskar tempot i köket, gillar att lösa problem på studs, och som alltid har en ny idé i bakfickan. Hos oss är ingen dag den andra lik – det är nya menyer, nya kök, nya kollegor och nya chanser att glänsa varje vecka. Det är som att jobba i ett kulinariskt äventyrsspel – och vi behöver dig i vårt team!
Vad vi erbjuder dig:

En fartfylld vardag där du utvecklas som kock i raketfart
Möjlighet att jobba på Göteborgs mest spännande restauranger


Flexibla arbetstider – du bestämmer själv hur mycket du vill jobba


Roliga personalaktiviteter, utbildningar och nätverkande i branschen


Kollektivavtal och en trygg anställning



Vem är du?

Du har gått restaurangutbildning eller lärlingsprogram


Du har minst 4 års erfarenhet från ALC-kök


Du vill bli bättre, snabbare, skarpare


Du är hängiven, stolt över ditt yrke, en problemlösare och flexibel som få


Låter det här som din grej? Skicka in din ansökan idag – ju snabbare desto bättre! Om ditt CV får oss att höja på ögonbrynen (på ett bra sätt) så hör vi av oss snabbt för att planera nästa steg mot att bli stjärnan i vårt köksteam!
Lön? Såklart! Vi kommer överens – det ska kännas bra för båda..
 
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Ngon Restaurant Wanted Passionate Chefs for Vietnamese Cuisine & Innovation

Läs mer Apr 1
Ngon Restaurant is Looking for Experienced Chefs with a Passion for Vietnamese Cuisine and Product Development
Ngon Restaurant, centrally located at Friggagatan 4 in Gothenburg and operated by G.I.O Invest AB, is expanding and now looking for experienced chefs to strengthen our kitchen team. We are a cheerful and passionate team dedicated to delivering authentic Vietnamese dishes and street food experiences. As part of our expansion, we also aim to develop and refine our menu with new, innovative dishes and concepts.
About the Role:
As a chef at Ngon Restaurant, you will play a key role not only in preparing high-quality dishes but also in contributing to the development of new recipes and flavor combinations. You will work closely with the rest of the kitchen team to create a smooth and efficient work environment. We value creativity and welcome your unique influences and experience to enrich our menu and provide our guests with exceptional culinary experiences.
We are Looking for Someone Who:
Has a passion for Vietnamese cuisine and a strong interest in product development.


Has a high work ethic and a keen eye for detail and quality.


Is creative and eager to develop new exciting dishes.


Is flexible and can adapt to various tasks.


Can handle stressful situations in a calm and organized manner.


Thrives in a dynamic team and has strong collaboration skills.


Speaks Vietnamese (meritorious but not required).

We Offer:
An inspiring collaboration with a dedicated and passionate team.


A unique opportunity to contribute to the development of new dishes and concepts.


A dynamic work environment where your creativity and experience are appreciated.


Competitive salary and excellent career growth opportunities.

If you are an enthusiastic and driven chef who wants to be part of our exciting journey and contribute to taking Ngon Restaurant’s menu to the next level, we look forward to your application!
Send your application to ngon.rekrytering@gmail.com as soon as possible. We look forward to hearing from you!


Nhà hàng Ngon ?ang tìm ki?m các ??u b?p giàu kinh nghi?m v?i ni?m ?am mê ?m th?c Vi?t Nam và phát tri?n s?n ph?m
Nhà hàng Ngon, t?a l?c t?i Friggagatan 4 ? Gothenburg và ???c ?i?u hành b?i G.I.O Invest AB, ?ang m? r?ng và tìm ki?m các ??u b?p có kinh nghi?m ?? t?ng c??ng ??i ng? b?p c?a chúng tôi. Chúng tôi là m?t ??i ng? vui v? và ?am mê, cam k?t mang ??n nh?ng món ?n Vi?t Nam ?ích th?c và tr?i nghi?m ?m th?c ???ng ph?. Trong quá trình m? r?ng, chúng tôi c?ng mu?n phát tri?n và hoàn thi?n th?c ??n v?i nh?ng món ?n sáng t?o và ??c ?áo.
V? vai trò:
Là m?t ??u b?p t?i Nhà hàng Ngon, b?n s? ?óng vai trò quan tr?ng không ch? trong vi?c ch? bi?n các món ?n ch?t l??ng cao mà còn ?óng góp vào s? phát tri?n c?a các công th?c và h??ng v? m?i. B?n s? làm vi?c ch?t ch? v?i ??i ng? b?p ?? t?o ra m?t môi tr??ng làm vi?c suôn s? và hi?u qu?. Chúng tôi ?ánh giá cao s? sáng t?o và hoan nghênh ?nh h??ng c?ng nh? kinh nghi?m ??c ?áo c?a b?n ?? làm phong phú thêm th?c ??n và mang ??n cho khách hàng nh?ng tr?i nghi?m ?m th?c tuy?t v?i.
Chúng tôi ?ang tìm ki?m:
Có ni?m ?am mê v?i ?m th?c Vi?t Nam và s? quan tâm m?nh m? ??n phát tri?n s?n ph?m.


Có ??o ??c ngh? nghi?p cao và chú ý ??n t?ng chi ti?t và ch?t l??ng.


Sáng t?o và mong mu?n phát tri?n nh?ng món ?n m?i thú v?.


Linh ho?t và có th? thích ?ng v?i nhi?u nhi?m v? khác nhau.


Có th? x? lý các tình hu?ng c?ng th?ng m?t cách bình t?nh và có t? ch?c.


Hòa nh?p v?i môi tr??ng làm vi?c n?ng ??ng và có k? n?ng h?p tác t?t.


Bi?t ti?ng Vi?t .

Chúng tôi cung c?p:
C? h?i làm vi?c trong m?t ??i ng? t?n tâm và ?am mê.


C? h?i ??c ?áo ?? ?óng góp vào s? phát tri?n c?a các món ?n và ý t??ng m?i.


Môi tr??ng làm vi?c n?ng ??ng, n?i s? sáng t?o và kinh nghi?m c?a b?n ???c trân tr?ng.


M?c l??ng c?nh tranh và c? h?i phát tri?n ngh? nghi?p h?p d?n.



N?u b?n là m?t ??u b?p nhi?t huy?t và ??y tham v?ng, mu?n tr? thành m?t ph?n c?a hành trình thú v? này và ?óng góp vào s? phát tri?n c?a th?c ??n Nhà hàng Ngon, chúng tôi r?t mong nh?n ???c h? s? c?a b?n!
G?i ??n ?ng tuy?n c?a b?n t?i ngon.rekrytering@gmail.com càng s?m càng t?t. Chúng tôi mong ch? ???c g?p b?n!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Liseberg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Liseberg AB .

Verksamhetschef Spel & Shopping

Butikschef
Läs mer Apr 11
Ett vanlig jobb. Fast mer wiiie!
Sedan 1923 har vi fått människor att mötas, skratta och trivas tillsammans. Snart är det din tur att vara med. Hos oss jobbar du inte bara i en nöjespark – du jobbar i en hel värld av upplevelser: Karuseller, musik, god mat, hotell, show, trädgårdar, camping – och snart ett helt nytt vattenvärld. Vi har öppet året om, i olika säsonger och olika tempo – men glädjen finns alltid där. Och det är just du som är med och skapar den. Här är jobbet både stort och smått, vardagligt och wiiie, fullt av fart men med plats för eftertanke. Ett vanligt jobb. Fast mer wiiie!


Vi ger dig detta (och lite till!)



- Vardag och wiiie. Här är jobbet både kul och på riktigt. Du gör skillnad – oavsett om du jobbar mitt i pulsen eller bakom kulisserna.

- Kollegor och kvarterskänsla. Här finns experter på allt från snurrande åk till smarta excel-dokument. Olika jobb, olika hörn av samma varma kvarter.

- Värde före vinst. Vi ägs av staden. Det du gör bidrar till något större än oss själva.

- Mod och metod. Vi testar nytt – men alltid med hållbarhet i fokus. Att ligga i framkant kräver både idéer och eftertanke. Här finns båda.





Du är en i gänget

Vi står inför en spännande destinationsförflyttning där vi går från en uppdelad struktur till en tvärfunktionell organisation med ökat samarbete och gemensamt fokus.

Tjänsten som Verksamhetschef för Spel & Shopping är därmed ny och du blir en viktig del i att driva den här utvecklingen och skapa synergier mellan våra olika spel- & shoppingupplevelser inom hela Liseberg.

Spel & Shopping på Liseberg innefattar ett Spelhus, drygt 40 lyckohjul/skicklighetsspel samt 20 shoppingenheter av olika storlek. Du kommer att leda en verksamhet som under högsäsong har runt 400 medarbetare och omsätter runt 250 miljoner kronor. Allt du behöver för att vara en närvarande ledare finns precis runt hörnet – bokstavligen, eftersom både människor och verksamhet finns samlade inom promenadavstånd!

Du ingår i Lisebergs Företagsledning och rapporterar till VD. Du har budget och resultatansvar och rapporterar till berörda myndigheter inom ansvarområdet.? 


Så ser en vaaanlig dag ut

Du ansvarar för att leda, organisera och utveckla Lisebergs nya Spel & Shoppingverksamhet i linje med vår resa mot att bli en förstklassig destination.

Dagens to-do: skapa magi, genom att:

- Utveckla och implementera strategier med fokus på lönsamhet, effektiv drift och kvalitet
- Driva affärsutveckling i en volymintensiv verksamhet med ett varierat inköpsflöde samt höga försäljningsvolymer inom både spel och varor
- Arbeta strategiskt och tvärfunktionellt för att integrera spel- och shoppingaktiviteter i parkens övergripande konceptutveckling
- Driva strategiskt inköpsarbete med fokus på kostnadskontroll och hållbarhet utan att göra avkall på kvalitén på produkter och upplevelser
- Identifiera nya trender och affärsmöjligheter parallellt med att säkerställa efterlevnad av lagkrav och interna riktlinjer
- Strategiskt driva förbättringar av gästupplevelsen och bygga starka relationer med nyckelpartners för att bidra till långsiktig tillväxt.


Passar vi ihop

Hos oss på Liseberg är ensam inte stark och att sätta kollegor och gäster i första rummet är för dig en självklarhet. Vi söker dig som delar våra värdeord; omtanke, kreativitet, säkerhet, kvalitet och glädje och med dessa vill du vara med och skapa Liseberg.

Har du vad som krävs för åkturen?

- Högskoleexamen inom företagsekonomi, service alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  
- Mångårig och varierad erfarenhet från service-, handels- och/eller upplevelsebranschen, med särskilt fokus på försäljning, upplevelser och varumärkesvård
- Kunskap inom detaljhandelsanalys, lageroptimering, spel- och produktutveckling samt omvärldsbevakning
- Ledande strategisk befattning där du lett andra chefer  
-  Framgångsrikt ledarskap med dokumenterat goda resultat inom - förändringsarbete parallellt med förvaltning
- främjande av positiv företagskultur
- uppnådda ekonomiska mål


- En god kommunikatör som är skriv- och språksäker på både svenska och engelska
- Digitalt skicklig men värdesätter den personliga närvaron
- Förmåga att identifiera och lösa komplexa problem med fokus på ekonomisk affärsförståelse och gäst
- Balanserar entreprenörsanda med stor respekt för den kommunala strukturen och lagar & regler
- Uppnår resultat genom att engagera och motivera hela teamet och står stadigt längs med vägen.


Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt, enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 9/5.

Skicka in ditt CV så ser vi fram emot att lära känna dig bättre i våra nästa steg i rekryteringsprocessen som innehåller personlighetstest, logiskt test samt kompetensbaserad intervju.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta hedvig.reed@liseberg.se 

På vår hemsida www.liseberg.se kan du läsa mer om oss som arbetsplats.

 

Ta första steget och skicka in din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetschef Food & Beverage

Restaurangchef
Läs mer Apr 11
Ett vanlig jobb. Fast mer wiiie!
Sedan 1923 har vi fått människor att mötas, skratta och trivas tillsammans. Snart är det din tur att vara med. Hos oss jobbar du inte bara i en nöjespark – du jobbar i en hel värld av upplevelser: Karuseller, musik, god mat, hotell, show, trädgårdar, camping – och snart ett helt nytt vattenvärld. Vi har öppet året om, i olika säsonger och olika tempo – men glädjen finns alltid där. Och det är just du som är med och skapar den. Här är jobbet både stort och smått, vardagligt och wiiie, fullt av fart men med plats för eftertanke. Ett vanligt jobb. Fast mer wiiie!


Vi ger dig detta (och lite till!)



- Vardag och wiiie. Här är jobbet både kul och på riktigt. Du gör skillnad – oavsett om du jobbar mitt i pulsen eller bakom kulisserna.

- Kollegor och kvarterskänsla. Här finns experter på allt från snurrande åk till smarta excel-dokument. Olika jobb, olika hörn av samma varma kvarter.

- Värde före vinst. Vi ägs av staden. Det du gör bidrar till något större än oss själva.

- Mod och metod. Vi testar nytt – men alltid med hållbarhet i fokus. Att ligga i framkant kräver både idéer och eftertanke. Här finns båda.





Du är en i gänget

Vi står inför en spännande destinationsförflyttning där vi går från en uppdelad struktur till en tvärfunktionell organisation med ökat samarbete och gemensamt fokus.

Tjänsten som Verksamhetschef för Food & Beverage (F&B) är därmed ny och du blir en viktig del i att driva den här utvecklingen och skapa synergier mellan våra olika matupplevelser inom hela Liseberg.

F&B på Liseberg har runt 50 enheter som innefattar alltifrån att spinna socker i Lisebergsparken, till att skapa härliga mat- och dryckesupplevelser i vår kommande vattenvärld, till att erbjuda en exceptionell smakupplevelse på vår asiatiska konceptrestaurang på taket av Grand Curiosa Hotel. Du kommer att leda en verksamhet som under högsäsong har över 1000 medarbetare varav 15 är chefer och av dessa rapporterar en handfull direkt till dig. Lisebergs F&B verksamhet omsätter runt 500 miljoner kronor. Allt du behöver för att vara en närvarande ledare finns precis runt hörnet – bokstavligen, eftersom både människor och verksamhet finns samlade inom promenadavstånd!

Du ingår i Lisebergs Företagsledning och rapporterar till VD. Du har budget och resultatansvar och rapporterar till berörda myndigheter inom ansvarområdet.? 


Så ser en vaaanlig dag ut

Du ansvarar för att leda, organisera och utveckla Lisebergs nya F&B-verksamhet i linje med vår resa mot att bli en förstklassig destination.

Dagens to-do: skapa magi, genom att:

- Utveckla och implementera strategier för Lisebergs nya F&B-verksamhet
- Optimera inköp och personalplanering för att säkerställa effektivitet och lönsamhet
- Säkerställa kostnadskontroll utan att tumma på kvaliteten
- Förfina koncept för att möta trender och överträffa gästernas förväntningar
- Främja hållbarhet och förbättra gästupplevelser genom innovation och starka relationer


Passar vi ihop

Hos oss på Liseberg är ensam inte stark och att sätta kollegor och gäster i första rummet är för dig en självklarhet. Vi söker dig som delar våra värdeord; omtanke, kreativitet, säkerhet, kvalitet och glädje och med dessa vill du vara med och skapa Liseberg.

Har du vad som krävs för åkturen?

- Högskoleexamen inom företagsekonomi, hotell & restaurangmanagement alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  
- Mångårig och varierad erfarenhet av strategiskt F&B arbete
- Ledande strategisk befattning där du lett andra chefer  
-  Framgångsrikt ledarskap med dokumenterat goda resultat inom - förändringsarbete parallellt med förvaltning
- främjande av positiv företagskultur
- strategisk kompetensförsörjning
- uppnådda ekonomiska mål


- En god kommunikatör och är språksäker på både svenska och engelska
- Digitalt skicklig men värdesätter den personliga närvaron
- Förmåga att identifiera och lösa komplexa problem med fokus på affär och gäst
- Balanserar entreprenörsanda med stor respekt för den kommunala strukturen och lagar & regler
- Uppnår resultat genom att engagera och motivera hela teamet och står stadigt längs med vägen.


Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt, enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 9/5.

Skicka in ditt CV så ser vi fram emot att lära känna dig bättre i våra nästa steg i rekryteringsprocessen som innehåller personlighetstest, logiskt test samt kompetensbaserad intervju.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta hedvig.reed@liseberg.se 

På vår hemsida www.liseberg.se kan du läsa mer om oss som arbetsplats.

Ta första steget och skicka in din ansökan!

Ansök nu

Verksamhetschef Boende & Möten

Hotellchef
Läs mer Apr 11
Ett vanlig jobb. Fast mer wiiie!
Sedan 1923 har vi fått människor att mötas, skratta och trivas tillsammans. Snart är det din tur att vara med. Hos oss jobbar du inte bara i en nöjespark – du jobbar i en hel värld av upplevelser: Karuseller, musik, god mat, hotell, show, trädgårdar, camping – och snart ett helt nytt vattenvärld. Vi har öppet året om, i olika säsonger och olika tempo – men glädjen finns alltid där. Och det är just du som är med och skapar den. Här är jobbet både stort och smått, vardagligt och wiiie, fullt av fart men med plats för eftertanke. Ett vanligt jobb. Fast mer wiiie!


Vi ger dig detta (och lite till!)



- Vardag och wiiie. Här är jobbet både kul och på riktigt. Du gör skillnad – oavsett om du jobbar mitt i pulsen eller bakom kulisserna.

- Kollegor och kvarterskänsla. Här finns experter på allt från snurrande åk till smarta excel-dokument. Olika jobb, olika hörn av samma varma kvarter.

- Värde före vinst. Vi ägs av staden. Det du gör bidrar till något större än oss själva.

- Mod och metod. Vi testar nytt – men alltid med hållbarhet i fokus. Att ligga i framkant kräver både idéer och eftertanke. Här finns båda.





Du är en i gänget

Vi står inför en spännande destinationsförflyttning där vi går från en uppdelad struktur till en tvärfunktionell organisation med ökat samarbete och gemensamt fokus.

Tjänsten som Verksamhetschef för Boende & Möten är därmed ny och du blir en viktig del i att driva den här utvecklingen och skapa synergier mellan våra olika boende- och mötesupplevelser inom hela Liseberg.

Lisebergs Boende & Möten innefattar Grand Curiosa Hotel, Lisebergsbyns Camping och Lisebergs Camping Askim Strand. Du kommer att leda en verksamhet som under högsäsong har drygt 300 medarbetare och omsätter drygt 200 miljoner.

Du ingår i Lisebergs Företagsledning och rapporterar till VD. Du har budget och resultatansvar och rapporterar till berörda myndigheter inom ansvarområdet.? 


Så ser en vaaanlig dag ut

Du ansvarar för att leda, organisera och utveckla Lisebergs nya Boende- & Mötesverksamhet i linje med vår resa mot att bli en förstklassig destination.

Dagens to-do: skapa magi, genom att:

- Utveckla och implementera strategier med fokus på lönsamhet, effektiv drift och kvalitet
- Driva affärsutveckling och identifiera nya trender, där camping kommer att vara en stor del
- Arbeta strategiskt och tvärfunktionellt för att göra Boende & Möten till en självklar nyckel i Lisebergs koncept och destinationsförflyttning
- Leda och motivera teamet till hög prestation och arbetsglädje
- Utveckla gästupplevelsen genom innovativa lösningar och strategiskt hållbarhetsarbete
- Sätta ramar för budget, efterlevnad av regelverk och långsiktiga partnerskap som driver verksamheten framåt.


Passar vi ihop

Hos oss på Liseberg är ensam inte stark och att sätta kollegor och gäster i första rummet är för dig en självklarhet. Vi söker dig som värdesätter den personliga närvaron och delar våra värdeord; omtanke, kreativitet, säkerhet, kvalitet och glädje och med dessa vill du vara med och skapa Liseberg.

Har du vad som krävs för åkturen?

- Högskoleexamen inom hotell & restaurangmanagement, företagsekonomi alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig  
- Mångårig och varierad erfarenhet från turism och besöksnäring med god branschkännedom från hotell- och campingverksamhet
- Gärna erfarenhet från liknande verksamhet med stora gästvolymer och säsongsvariation
- Ledande strategisk befattning där du lett andra chefer  
- Framgångsrikt ledarskap med dokumenterat goda resultat inom - förändringsarbete parallellt med förvaltning
- främjande av positiv företagskultur
- uppnådda ekonomiska mål


- En god kommunikatör som är skriv- och språksäker på både svenska och engelska
- Digitalt skicklig och god förståelse för boknings-, gästnöjdhet- och revenue management- system
- Förmåga att identifiera och lösa komplexa problem med fokus på affär och gäst
- Balanserar entreprenörsanda med stor respekt för den kommunala strukturen och lagar & regler
- Uppnår resultat genom att engagera och motivera hela teamet och står stadigt längs med vägen.


Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt, enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 9/5.

Skicka in ditt CV så ser vi fram emot att lära känna dig bättre i våra nästa steg i rekryteringsprocessen som innehåller personlighetstest, logiskt test samt kompetensbaserad intervju.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta hedvig.reed@liseberg.se 

På vår hemsida www.liseberg.se kan du läsa mer om oss som arbetsplats.


Ta första steget och skicka in din ansökan!

Ansök nu

Souschef till Saluhallen

Souschef
Läs mer Apr 17
Ett vanlig jobb. Fast mer wiiie!
Sedan 1923 har vi fått människor att mötas, skratta och trivas tillsammans. Snart är det din tur att vara med. Hos oss jobbar du inte bara i en nöjespark – du jobbar i en hel värld av upplevelser: Karuseller, musik, god mat, hotell, show, trädgårdar, camping – och snart ett helt nytt vattenvärld. Vi har öppet året om, i olika säsonger och olika tempo – men glädjen finns alltid där. Och det är just du som är med och skapar den. Här är jobbet både stort och smått, vardagligt och wiiie, fullt av fart men med plats för eftertanke. Ett vanligt jobb. Fast mer wiiie!


Vi ger dig detta (och lite till!)



- Vardag och wiiie. Här är jobbet både kul och på riktigt. Du gör skillnad – oavsett om du jobbar mitt i pulsen eller bakom kulisserna.

- Kollegor och kvarterskänsla. Här finns experter på allt från snurrande åk till smarta excel-dokument. Olika jobb, olika hörn av samma varma kvarter.

- Värde före vinst. Vi ägs av staden. Det du gör bidrar till något större än oss själva.

- Mod och metod. Vi testar nytt – men alltid med hållbarhet i fokus. Att ligga i framkant kräver både idéer och eftertanke. Här finns båda.





Till vår restaurang Saluhallen behöver vi en souschef till vårt köksteam.

Vi söker dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker?

Restaurang Saluhallen
På Liseberg Grand Curiosa Hotel har vi ett varierat och spännande utbud i matväg, och våra restauranger ska erbjuda något för alla behov och smaker. I Saluhallen står läckra maträtter från när och fjärran uppdukade sida vid sida- här landar hela världen på din tallrik! Saluhallen har möjlighet att ta emot över 500 gäster, där både stora och små hittar sina favoriter. Allt som allt står verksamheten för variation och bredd, vilket ställer krav på såväl kökets arbetsledning som medarbetare!  

Så ser en vanlig dag ut
Souschefens främsta uppgift är att fungera som Head Chefs högra hand. Vid Head Chefs frånvaro planerar, leder och fördelar souschefen arbetet i köket. Du är väl insatt i gällande inköpsrutiner, är delaktig i rekrytering samt har en viktig roll i kökets utvecklingsarbete. 

Ditt arbete är driftsorienterat vilket kräver att du har stor passion för mat och är nyskapande och kreativ utan att tumma på våra höga kvalitetskrav. Du bidrar aktivt till en öppen och trivsam arbetsmiljö. Som en del av kökets arbetsledning förväntar vi oss att du tar ett stort personligt ansvar gentemot dina kollegor genom att föredömligt efterleva gällande branschregler, vara en god arbetsledare och kollega samt inspirera till kompetenshöjning. Du kommer att arbetsleda både van restaurangpersonal och nyutbildade medarbetare, ja, även oerfarna kollegor. Ditt uppdrag blir därför att coacha och vägleda varje medarbetare så att hen kan växa, trivas och utvecklas.

Passar vi ihop?
Vi söker dig som har relevant restaurangutbildning och dokumenterad erfarenhet från restaurangkök, alternativt annan relevant erfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet från arbetsledande befattning inom kök gällande såväl driftsansvar och råvarubeställning som menyplanering. Vi värdesätter även om du har erfarenhet från hotellkök. Hos oss är tempot högt, och du bör vara beredd att hantera stora volymer gäster och beställningar.

Du arbetar ansvarsfullt och med som mål att leverera en högklassig matlagning samt har god kännedom om livsmedelslagen och hantering av råvaror. Vi förutsätter att du är en riktig duktig matlagare som gentemot dina kollegor är en tålmodig och motiverande arbetsledare som med hjärta och klokhet finns tillhands som förebild och inspiratör.

Du är en i gänget
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och nyfiken på människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, struktur, kreativitet och god kommunikationsförmåga är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba som souschef på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Arbetstiden påverkas av verksamhetens behov vilket betyder att du kommer arbeta både dagtid, kvällar och helger. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 20 april. Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde.

Du är varmt välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Head Chef Johan Ackebo på telefon 031-766 74 54 eller 0706-563717.

Ta första steget och skicka in din ansökan!

Ansök nu

Marknadsassistent

Marknadsassistent
Läs mer Apr 9
Ett vanlig jobb. Fast mer wiiie!
Sedan 1923 har vi fått människor att mötas, skratta och trivas tillsammans. Snart är det din tur att vara med. Hos oss jobbar du inte bara i en nöjespark – du jobbar i en hel värld av upplevelser: Karuseller, musik, god mat, hotell, show, trädgårdar, camping – och snart ett helt nytt vattenvärld. Vi har öppet året om, i olika säsonger och olika tempo – men glädjen finns alltid där. Och det är just du som är med och skapar den. Här är jobbet både stort och smått, vardagligt och wiiie, fullt av fart men med plats för eftertanke. Ett vanligt jobb. Fast mer wiiie!


Vi ger dig detta (och lite till!)



- Vardag och wiiie. Här är jobbet både kul och på riktigt. Du gör skillnad – oavsett om du jobbar mitt i pulsen eller bakom kulisserna.

- Kollegor och kvarterskänsla. Här finns experter på allt från snurrande åk till smarta excel-dokument. Olika jobb, olika hörn av samma varma kvarter.

- Värde före vinst. Vi ägs av staden. Det du gör bidrar till något större än oss själva.

- Mod och metod. Vi testar nytt – men alltid med hållbarhet i fokus. Att ligga i framkant kräver både idéer och eftertanke. Här finns båda.





Du är en i gänget
 
Marknadsavdelningen är en del av Lisebergs kommersiella funktion bestående av avdelningarna
Marknad, Försäljning och Digital gästresa.

Funktionen arbetar med alla instrument för att stärka
varumärke, kommunicera mot alla målgrupper, driva försäljning och skapa digitala upplevelser. Marknadsavdelningen ansvarar för att få våra besökare att längta hit. Det gör vi genom att planera, producera och genomföra kommunikationsinsatser i en stor mängd olika kanaler. Vårt uppdrag är att utifrån Lisebergs varumärkesplattform och insikter om våra gäster stärka varumärket Liseberg lokalt, regionalt, nationellt och internationellt och skapa kommunikation som både bygger starka relationer och ökar försäljningen.

Inom marknadsavdelningen finns projektledare, CRM-ansvarig, PR & Kommunikations-team, content-team och ett kreativt inhouse-team med tillhörande ateljé. Vi arbetar med hela verksamhetens erbjudande och dess olika upplevelser, mat & dryck, boende, scenupplevelser och säsongerna Sommar, Halloween och Jul på Liseberg. I april 2023 öppnade Liseberg Grand Curiosa Hotel och i slutet av 2026 öppnar vattenvärlden Liseberg Oceana, som tillsammans med nöjesparken kommer att skapa en helt ny destination för våra gäster och skapa ännu fler anledningar till att besöka Göteborg.

Nu söker vi en positiv och lösningsorienterad semestervikarie till vårt marknadsteam.

Så ser en vaaanlig dag ut

Dagens to-do: skapa magi. Detta gör du exempelvis genom att: 

- Publicera och uppdatera innehåll på liseberg.se, i appen, i nyhetsbrev och på digitala skärmar i parken. Säkerställa att allt innehåll följer våra varumärkesriktlinjer.
- Ta emot och koordinera beställningar av kommunikationsinsatser – till exempel uppdateringar i egna kanaler eller framtagning av skyltar, där du har kontakt med beställare, kreatörer och tryckeri.
- Vara behjälplig vid besök av press, influencers eller samarbetspartners. Bidra med innehåll till våra sociala kanaler.
- Assistera marknadsavdelningens specialister i olika projekt.

Passar vi ihop

Hos oss på Liseberg är ensam inte stark och att sätta kollegor och gäster i första rummet är för dig en självklarhet. Vi söker dig som delar våra värdeord; omtanke, kreativitet, säkerhet, kvalitet och glädje och med dessa vill du vara med och skapa Liseberg. 

Har du vad som krävs för åkturen? 

- Egenskaper som är viktiga i rollen är att vara strukturerad, självgående och noggrann. Du är flexibel, prestigelös och en lagspelare med känsla för service och samarbete.
- Pågående eller nyligen avslutad utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande.
- Vana att arbeta med digitala verktyg och kan hantera enklare publicering i CMS och andra plattformar.
- Tidigare erfarenhet av innehållsarbete eller administrativt stöd är meriterande.
- Intresse för digital kommunikation och Lisebergs varumärkesvärld.

Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. 

 
Bra att veta 

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under sommaren med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten omfattas av Unionens avtalsområde. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 27 april 2025.  

Vi ser fram emot att lära känna dig bättre i rekryteringsprocessens nästa steg som kan komma att innehålla personlighetstest, logiskt test samt kompetensbaserad intervju.  

Om du har frågor är du välkommen att kontakta karl.svedung@liseberg.se 

På vår hemsida?www.liseberg.se?kan du läsa mer om oss som arbetsplats. 

Ta första steget och skicka in din ansökan!

Ansök nu

Kökspersonal till Lisebergs restauranger sommaren 2025 (säsongsanställning)

Kock, à la carte
Läs mer Apr 11
Vi söker kökspersonal till våra restauranger på Liseberg sommaren 2025!
Nu söker vi  dig som har erfarenhet av köksarbete och intresse för matlagning, och dig med erfarenhet av disk som brinner för att ge service i världsklass till våra gäster.

Som Lisebergare får du vara dig själv samtidigt som du bidrar till att möta våra gästers förväntningar på restaurangupplevelse. Hos oss på Liseberg arbetar du alltid avtalsenligt vad gäller arbetstid och lön.

Vill du veta mer om våra restauranger, klicka på följande länk:

https://www.liseberg.se/parken/mat-dryck/

Arbetsuppgifter och kvalifikationer

Våra köksmästare är duktiga ledare och förebilder. Vi arbetar aktivt med hållbarhetsfrågan och har flera KRAV-märkta restauranger samt en matsmart personalrestaurang. Du behöver relevant yrkeserfarenhet för att arbeta som kock. Har du restaurangutbildning är det en merit.

Har du inte utbildning men har ett brinnande intresse för matlagning eller annat köksarbete? Inga problem! Skicka in en ansökan så lär vi dig det du behöver kunna.

Det värdesätts om du är en stolt yrkesmänniska som är uthållig och gillar ett högt tempo! Hos oss är inte ensam stark, och vi tror att det är lagarbetet som genomsyrar vårt arbetssätt som leder till att gästernas upplevelser blir något utöver det vanliga.

Villkor
Tjänsterna är säsongsanställning eller särskild visstidsanställning med varierande arbetstidsomfattning. Arbetstiden är förlagd enligt verksamhetens behov, vilket betyder både dagar, kvällar och helger.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på jobb.liseberg@liseberg.se 

Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu