Göteborg: HR specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR specialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-15 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du en analytisk tänkare med erfarenhet av kompetenskartläggning och arbetskraftsplanering? Vill du vara med och forma framtiden för talanger och spela en central roll i vår kunds organisationsutveckling? Då kan du vara den vi söker för rollen som konsult inom kompetenskartläggning och arbetskraftsplanering hos vår kund i Göteborg.
Som specialist kommer du att ha en avgörande roll i att utforma talangstrategier. Din expertis kommer att vara central i att identifiera och överbryggar kompetensgap, för att säkerställa att kunden har rätt färdigheter för att blomstra framåt. Detta uppdrag ger dig en unik möjlighet att göra ett bestående avtryck i en internationell organisation.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Så ifall du lockas av beskrivningen ovan, sök redan idag!

Ansvarsområden
Kompetenskartläggning:Samarbeta med avdelningschefer och HR för att bedöma befintliga kompetenser inom vår personal.
Utveckla ett omfattande inventarium av färdigheter, som fångar talanger och expertis hos våra anställda.
Analysera kompetensgap och rekommendera riktade utbildningsprogram.
Ge handfasta insikter för att förbättra vår talangpool.

Arbetskraftsplanering:Prognostisera framtida personalbehov baserat på tillväxtprognoser och strategiska mål.
Genomföra analys av utbud och efterfrågan för att identifiera potentiella gap.
Utveckla arbetskraftsplaner som adresserar rekrytering, bibehållande och efterträdarplanering.
Rådgöra om strategier för talangutveckling.

Gap-analys:Utföra grundlig gap-analys, jämföra nuvarande kompetenser med framtida krav.
Föreslå strategier för att överbrygga gap, inklusive kompetenshöjning, omkvalificering och extern rekrytering.
Övervaka framsteg och justera planer vid behov.



Kvalifikationer
Kandidatexamen inom personalvetenskap, företagsekonomi eller närliggande områden (magisterexamen är meriterande).
Bevisad erfarenhet inom kompetenskartläggning, arbetskraftsplanering eller talanghantering.
Starka analytiska färdigheter och kompetens i dataanalysverktyg.
Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor.
Certifiering inom arbetskraftsplanering eller relaterade områden är ett plus.


Erfarenhet
Core HR
Arbetsanalys
Kompetensbedömning


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-konsult/PA-konsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-konsult/PA-konsult.

HR Konsult till Göteborg – start i maj

Läs mer Apr 11
Om uppdraget och dig vi söker
Vi söker en självgående och affärsnära HR konsult med fokus på att stötta en ny operativ verksamhet i uppstart. Du kommer att vara den lokala HR-resursen och samtidigt ingå i ett internationellt People-team bestående av 3–4 personer. Rollen är hands-on och passar dig som trivs nära verksamheten, har erfarenhet av verksamheter med både blue collar och tjänstemän och vill bidra i ett uppdrag med hög förändringstakt.
Detta är ett 8-månaders uppdrag med start i början på maj 2025, med goda möjligheter till förlängning eller anställning. Arbetet utgår från Göteborg och kräver närvaro på plats 3 dagar i veckan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ge affärsnära HR-stöd till chefer inom operationell verksamhet
Driva och stötta i hela medarbetarresan: onboarding, rekrytering, introduktion, arbetsmiljö, prestation
Stötta i och bidra till processer kring förvärv, överlåtelser och organisationsförändringar
Arbeta nära Operations Manager på plats, samt samarbeta med HR-kollegor internationellt
Säkerställa att all HR-hantering sker i enlighet med svensk arbetsrätt och gällande kollektivavtal
Delta i och självständigt driva fackliga dialoger och förhandlingar, samt i hantering av arbetsrättsliga ärenden
Säkerställa kvalitet i data, processer, systemstöd och rapportering kopplat till HR
Bidra till en god kultur och trygg arbetsmiljö under tillväxt och förändring

Kvalifikationer
Flerårig erfarenhet av brett HR-arbete, gärna som HRBP eller HR Specialist
Erfarenhet från industrin, logistik, retail eller producerande verksamheter
Tidigare deltagit i förvärv, sammanslagningar eller större organisationsförändringar
Djup kunskap inom svensk arbetsrätt, kollektivavtal och omställning
Van vid att hantera blue collar-personal, gärna i facklig miljö
God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift
Hög systemvana och god struktur i arbetet
Boende i Göteborgsområdet, då rollen kräver hög närvaro på plats


Personliga egenskaper
Strukturerad, lösningsorienterad och trygg i förändring
Kommunikationsstark med god förståelse för olika målgrupper
Prestigelös, samarbetsvillig och van vid att arbeta självständigt
Ser möjligheter i förändring och har förmåga att snabbt ställa om
Har ett coachande och rådgivande förhållningssätt till chefer


Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag!
Om att vara konsult hos People Experience
Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv!
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande.
På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss!
Om din ansökan
Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla!
Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka!
Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på lina.roxenback@peopleexperience.se.

People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

Ansök nu

Junior HR-Support/Administratör till Göteborg!

Läs mer Mar 17
Om rollen:
Vi söker en engagerad HR-support/administratör som blir den första kontaktpunkten för medarbetare, HR Business Partners och chefer i HR-relaterade frågor.
Dina arbetsuppgifter innefattar att:
Svara på HR-frågor via telefon och e-post Ge support kring HR-policyer, personalförmåner och löneadministration Bidra till utvecklingen av ett självbetjäningssystem där medarbetare enkelt kan hitta HR-relaterad information. Stötta chefer och HRBP:s med kvalficerad HR-administration både på svenska och engelska.
Vem är du? Är en problemlösare med en positiv inställning Trivs med att hjälpa andra och har en god kommunikationsförmåga Har ett intresse för HR och administration Är bekväm med digitala verktyg och gärna bidrar till smarta lösningar
Vi erbjuder dig En spännande och lärorik roll inom HR Möjlighet att utvecklas i en dynamisk arbetsmiljö Ett fantastiskt team där vi värdesätter samarbete och service
Praktisk information: Plats: Göteborg Uppdragsperiod: 1 april 2025 – 30 september 2025 Ansök senast: 20 mars 2025
Vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

HR Global Business Partner – Göteborgsområdet

Läs mer Feb 7
Vi söker en erfaren och strategisk HR Global Business Partner för ett uppdrag i Göteborgsområdet. Du kommer att leda det strategiska HR-arbetet för Technology & Innovation samt Sales Sweden och ha en divisionsövergripande roll som ansvarig för D&I.
Om rollen:
Samarbete med seniora affärsledare för att utveckla HR-strategier som driver tillväxt och produktivitet
Rådgivning och coaching inom personalfrågor
Driva D&I-arbete med tydliga mål och uppföljning
Ansvara för Talent Management och kompetensutveckling
Stötta ledare och management i HR-frågor kopplade till affärsstrategier
Driva strategiska HR-projekt över flera länder och funktioner
Optimera organisationsstrukturer och produktivitet
Använda HR-analys och datadrivna insikter för beslutsfattande
Främja en stark företagskultur och medarbetarengagemang

Vi söker dig som:
Har 10+ års erfarenhet inom HR med bevisad affärs- och ledarskapsframgång
Har en MSc. inom HRM, psykologi, företagsekonomi eller liknande
Har stark affärsförståelse och erfarenhet av förändringsledning (gärna M&A)
Trivs med att arbeta i en komplex och global organisation
Är van vid att hantera fackliga relationer och externa intressenter
Kan koppla affärsstrategi till HR och omvandla den till konkreta åtgärder
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

Om uppdraget:
Start: 1 april 2025
Slut: 28 februari 2026
Omfattning: 100%, distansarbete 25%
Plats: Göteborgsområdet
Språk: Svenska & Engelska

Ansökningstiden löper ut: 14 feb 2025
Notera! Vi behandlar ansökningar löpande och kan stänga uppdraget före sista ansökningsdag. Om du är intresserad, ansök snarast!
Välkommen med din ansökan!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Personalhandläggare med inriktning lön

Läs mer Apr 16
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vi söker vikarierande personalhandläggare med inriktning lön
Sektionen för arbetsgivarfrågor är en av tre sektioner vid Personalenheten. Personalenhetens övergripande uppdrag är stödja universitetets ledning, fakulteter och institutioner i arbetet med att stärka universitetets attraktivitet och förmåga till långsiktig kompetensförsörjning genom att vara ett professionellt och samordnat verksamhetsstöd som erbjuder relevanta tjänster inom våra kompetensområden. 

Tjänsten som personalhandläggare med inriktning lön är placerad vid sektionen för arbetsgivarfrågor som idag består av 8 medarbetare – kompetenta handläggare, personalspecialister, utvecklingsledare och jurister. Sektionens arbetsfält spänner över flera områden såsom kompetensförsörjning, arbetsrätt, avtal och villkor, lönebildning, omställning, konsultativ rådgivning och fackliga förhandlingar.

Vi söker dig

Med nyfikenhet och intresse för den akademiska verksamhetens villkor och behov bidrar du tillsammans med dina kollegor med relevanta och verksamhetsanpassade tjänster inom HR-området. Vi söker dig som tillsammans med kunniga kollegor, verksamhetsföreträdare och fackliga organisationer vill bidra i arbetet med att utveckla lokal lönebildning vid Göteborgs universitet.

Arbetsuppgifter 
Som personalhandläggare med inriktning lön medverkar du i enhetens arbete och stödjer processer inom personalområdet. Arbetet som personalhandläggare vid sektionen är varierande och utförs både självständigt och i samarbete med kollegor, chefer och personalhandläggare inom universitet och i kontakt med andra myndigheter.

I rollen som personalhandläggare vid sektionen för arbetsgivarfrågor ingår bland annat arbetsuppgifter som:


• Förberedelser inför och administration av årlig lönerevision
• Samordning och genomförande av lagstadgad årlig lönekartläggning
• Översyn och registervård av anställningsbenämningar och statistikkodning av anställningar
• Uttag och sammanställning av statistik till bland annat SCB och Konjunkturinstitutet
• Deltagande i och utveckling av internutbildningar kring bland annat lönebildning
• Rådgivning till chefer och HR-medarbetare i organisationen

Även andra arbetsuppgifter inom sektionen förekommer, tex administration av försäkringar och kvalitetssäkring och uppdatering av webbsidor.

Du är också en resurs i sektionens arbete med rådgivning till chefer och personalhandläggare vid institutioner/fakulteter och motsvarande.

Tillsammans med kollegor arbetar du kontinuerligt med effektivisering, förenkling och där det är möjligt digitalisering av arbetssätt.

Kvalifikationer 
Vänligen se kravprofil för anställningen på vår hemsida för information om behörighetskrav och andra kvalifikationer. 

Vi erbjuder dig

Det finns gott om intressanta och stimulerande utmaningar och möjligheter vid Göteborgs universitetet – du får ett spännande och utvecklande arbete i en intressant akademisk miljö som borgar för intressanta samtal och utbyten av idéer. I rollen får du också tillträde till nationella nätverk och goda kontakter vid andra lärosäten och myndigheter för kunskapsutbyte.

Vi erbjuder bra villkor kring semester, tjänstepension och föräldraledighet. Vi strävar efter att medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan under förutsättning av det är möjligt utifrån verksamhetens förutsättningar.

Personalenheten arbetar i lokaler på Rosenlundsgatan 4 och flyttar under 2026 till nya lokaler på Rosenlundsgatan 8.

Anställning 
Anställningen är ett vikariat med en omfattning av 100 % (heltid) med placering vid Personalenheten, Göteborgs universitet, Göteborg. Tillträde för anställningen är 15 augusti eller enligt överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad tillsvidare dock längst tom 2026-08-15, eller tills ordinarie befattningshavare är åter i tjänst. Förlängning kan komma att aktualiseras. 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: sektionschef Ida Eklöf, ida.eklof@gu.se, 076-618 31 33. 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Bifoga i ansökan:


• CV
• Personligt brev
• Examensbevis/betyg
• Övriga dokument relevanta för ansökan (frivilligt)

Ansökan ska vara inkommen senast: 30 april 2025

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Personalhandläggare med inriktning pension

Läs mer Apr 16
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vi söker vikarierande personalhandläggare med inriktning pension
Sektionen för arbetsgivarfrågor är en av tre sektioner vid Personalenheten. Personalenhetens övergripande uppdrag är stödja universitetets ledning, fakulteter och institutioner i arbetet med att stärka universitetets attraktivitet och förmåga till långsiktig kompetensförsörjning genom att vara ett professionellt och samordnat verksamhetsstöd som erbjuder relevanta tjänster inom våra kompetensområden.

Tjänsten som personalhandläggare med inriktning pension är placerad vid sektionen för arbetsgivarfrågor som idag består av 8 medarbetare – kompetenta handläggare, personalspecialister, utvecklingsledare och jurister. Sektionens arbetsfält spänner över flera områden såsom kompetensförsörjning, arbetsrätt, avtal och villkor, lönebildning, omställning, konsultativ rådgivning och fackliga förhandlingar.

Vi söker dig

Med nyfikenhet och intresse för den akademiska verksamhetens villkor och behov bidrar du tillsammans med dina kollegor med relevanta och verksamhetsanpassade tjänster inom HR-området. Vi söker nu dig som vill arbeta administrativt med hantering av pensionsfrågor på universitetet och även bistå med handläggning av pensionsärenden.

Arbetsuppgifter 
Som personalhandläggare med inriktning pension medverkar du i enhetens arbete och stödjer processer inom personalområdet. Arbetet som personalhandläggare vid sektionen är varierande och utförs både självständigt och i samarbete med kollegor, chefer och personalhandläggare inom universitet och i kontakt med andra myndigheter.

I rollen som personalhandläggare vid sektionen för arbetsgivarfrågor ingår bland annat arbetsuppgifter som:


• Arbete med pensionsprocesser inklusive pensionshandläggning och pensionsadministration
• Besvarande av frågor och utlämnande av handlingar inkomna i digitalt ärendehanteringssystem
• Enhetens arkivsamordning, både för det fysiska och digitala arkivet
• Administration av kombinationsanställningar som förekommer på universitetet
• Kontroll av löneväxlingsregistreringar
• Beräkning av tjänstetid för utmärkelsen NOR (För Nit och Redlighet i rikets tjänst)
• Rådgivning till chefer och Hr-medarbetare i organisationen

Även andra arbetsuppgifter inom sektionen förekommer, tex administration av försäkringar och kvalitetssäkring och uppdatering av webbsidor.

Tillsammans med kollegor arbetar du kontinuerligt med effektivisering, förenkling och där det är möjligt digitalisering av arbetssätt.

Du är också en resurs i sektionens arbete med rådgivning till chefer och personalhandläggare vid institutioner/fakulteter och motsvarande.

Kvalifikationer 
Vänligen se kravprofil för anställningen på vår hemsida för information om behörighetskrav och andra kvalifikationer. 

Vi erbjuder dig

Det finns gott om stimulerande utmaningar och möjligheter vid Göteborgs universitetet – du får ett spännande och utvecklande arbete i en akademisk miljö som borgar för intressanta samtal och utbyten av idéer.

Du får bra villkor kring semester, tjänstepension och föräldraledighet. Vi strävar efter att medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan under förutsättning av det är möjligt utifrån verksamhetens förutsättningar. För att säkerställa tillgänglighet för medarbetare ser vi att du har din bas i Göteborg med omnejd.

Personalenheten arbetar i lokaler på Rosenlundsgatan 4 och flyttar under 2026 till nya lokaler på Rosenlundsgatan 8.

Anställning 
Anställningen är ett vikariat med en omfattning av 100 % (heltid) med placering vid Personalenheten, Göteborgs universitet, Göteborg. Tillträde för anställningen är 15 augusti eller enligt överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad tillsvidare dock längst tom 2026-08-15, eller tills ordinarie befattningshavare är åter i tjänst. Förlängning kan komma att aktualiseras.

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: sektionschef Ida Eklöf, ida.eklof@gu.se, 076-618 31 33.

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Bifoga i ansökan:


• CV
• Personligt brev
• Examensbevis/betyg
• Övriga dokument relevanta för ansökan (frivilligt)

Ansökan ska vara inkommen senast: 30 april 2025

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Skjutstativsförare

Truckförare
Läs mer Apr 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi erfarna skjutstativsförare till flera av våra kunder i Göteborg! Vi söker dig som är ansvarstagande och driven med stort intresse för att jobba inom lager och logistik. Är du den vi söker ?

Ansvarsområden
Truckkörning
ordermottagning
orderplock

Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. 
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida!

Kvalifikationer
I din roll som skjutstativsförare ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom lager och orderplockning. Du behöver vara vid god fysik då vissa typer lyft kommer att förekomma. Vi ser gärna att du är kommunikativ och samarbetsvillig då man ofta jobbar i team och mot uppsatta gemensamma mål. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Logistiker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer, gillar att ha många bollar i luften och brinner för att få flöden att fungera smidigt? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter Logistikkoordinatorer som vill vara med och utveckla våra kunders logistikfunktioner – hjärtat i deras verksamhet.

Ansvarsområden
Som Logistikkoordinator kommer du att ansvarar för att planera, samordna och optimera transporter och lagerflöden – från beställning till leverans. Det innebär daglig kontakt med både leverantörer, kunder och interna avdelningar, och en viktig roll i att säkerställa att allt flyter på som det ska.
Planera och koordinera transporter och leveranser


Dina arbetsuppgifter:
Optimera flöden och kostnader inom lager och distribution
Säkerställa god kommunikation med leverantörer och speditörer
Arbeta med order- och lagersystem samt rapportering
Följa upp KPI:er och arbeta proaktivt med förbättringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av logistik, supply chain eller transportplanering
Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga
Trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt
Har god systemvana (t.ex. ERP, Excel)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Anestesi och Operationssjuksköterska

Anestesisjuksköterska
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Anestesi och Operationssjuksköterskor sökes för korta uppdrag hos privata kunder inom operativ verksamhet i Göteborg med omnejd



Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter vid operationsverksamhet

Kvalifikationer
2års erfarenhet från erhållen specialistutbildning inom Anestesi eller Operation
Erfarenhet från självständigt arbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Betongarbetare Ucklum 2025

Betongarbetare
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
.Ser du dig själv som en händig lagspelare med fokus på lösningar och inte räds att hugga i. Har du erfarenhet och kunskaper från tillverkningsindustrin? Ser du dig som händig? Vill du få möjlighet att utvecklas inom ett företag som värdesätter teamkänsla och samarbete då är detta ett uppdrag där du kommer att trivas på. Vi på Randstad söker nu betongarbetare till kund i Ucklum. Arbetstiden är förlagd på dagtid, men kan komma att variera. Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet men för rätt person finns det efter en period goda chanser att bli rekryterad till företaget.

Ansvarsområden
Som betongarbetare kommer du att ingå i ett arbetslag där samarbete och kommunikation är framgångsfaktorer. Även självständigt arbete förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med tillverkning av betongprodukter i efter ritning men också i färdiga former. Då arbetet är fysiskt krävs det att du trivs med att arbeta med kroppen, det förekommer inte nödvändigtvis så tunga lyft. Produktionen utförs i högt tempo så vi ser gärna att du trivs med högt tempo och inte räds att hugga i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en arbetsmiljö med fysiskt arbete och god laganda. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta efter ritningar. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift


Som person är du en lagspelare som gillar göra grovjobbet, lyhörd, flexibel, och tålmodig. Du har en positiv inställning, är självgående och är noggrann med tider och säkerhet. Det är även viktigt att kunna lyfta blicken och se ett större perspektiv samt att vara initiativtagande i sitt arbete.
Krav: 
Engagemang/vilja
Hög arbetsmoral
Erfarenheter/kunskaper av tillverkning
Svenska i tal och skrift
Körkort
Kunskap och förståelse i mätning

Meriterande:
Kunskaper ritningsläsning
Traverskort

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Application Database Specialist

Databasadministratör
Läs mer Mar 27
Job description
We are looking for someone with strong skills in the application database area. Mandatory skills are experience in handling Postgre & MongoDB database in production and good experience handling database in AWS. These skills are crucial for the position.
You will be employed by Randstad Digital in Gothenburg and be a part of our growing consultant team.

Responsibilities
As an Application Database Specialist, you will be part of a team of specialists in the Database area.
You will be involved in managing Postgre, MongoDB, and Oracle Databases both on cloud AWS and on prem. This includes Daily operation, tuning, capacity planning and consolidation.
With development knowledge you will be involve in new development /enhancement along with product development team and supporting them with runtime activities
You will be involved in discussion with the different projects regarding their needs and guide them to a suitable solution.
You will be working together with the Domain Architect to create new solutions and secure our deliveries.


Qualifications


Experience in handling Postgre & MongoDB database in production. (Mandatory skill Postgre at least 3 years hands-on managing PROD systems)
Good Experience handling database in AWS (Amazon web Services) and also good cloud engineering knowledge (Mandatory skill)
Good Experience in AWS CI/CD tools.
Good Knowledge of programming in python or typescript.
Ability to work independently and drive activities.
Development Experience in Database area will have added advantage.
Advanced working knowledge and experience working with relational databases, query authoring () as well as working familiarity with No Database.
Leveraging best practices in continuous integration and delivery
Experience in implementing changes to larger database environments
Knowledge of monitoring tools outside of CloudWatch is an advantage
Experience in handling On-Call support


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Jobbcoach inom TSL till Randstad Risesmart

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Dec 12
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.
Nu söker vi en erfaren omställningscoach som vill arbeta med jobbcoachning runt om i hela Göteborgs Län.
Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.
vem är du och vad har du gjort tidigare?
Till den här tjänsten söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.
Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.
Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.
Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.
Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.
Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.
Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar resande i hela länet så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.
Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.seVi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu