Göteborg: Akademiska Hus söker en Azure Cloud tekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet Akademiska Hus söker en Azure Cloud tekniker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-17 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT-drift och är erfaren inom Windows och Azure med förmåga att tänka strategiskt? Är du framåtlutad och vill bidra till för hur vi på bästa sätt nyttjar en hybrid miljö och vill arbeta i en agil organisation med självstyrande team? Då ska du söka till Akademiska hus som Azure Cloud tekniker.

Ansvarsområden
Krav:   
 Certifiering inom Microsoft Azure, så som Microsoft Certified: Azure Administrator Associate , Azure Security Engineer Associate eller motsvarande. 
 Minst 3 års erfarenhet av arbete inom IT-infrastruktur, med fokus på Azure.
 Erfarenhet av nätverk, virtuella servrar, PC, Active Directory och Entra ID.
 Breda kunskaper inom Microsoft Intune enhetshantering
 Färdigheter inom Powershell
 Kunskaper om autentiseringsmetoder (Kerberos, SAMLv2, OpenID-Connect)
 Grundläggande kunskap inom Azure Automation
 Grundläggande kunskap inom PowerBI
 Erfarenhet av att implementera och hantera Conditional Access-policys.
 Kunskaper och intresse inom IT-säkerhet.
 Svenska och engelska i tal och skrift och mycket god kommunikationsförmåga 



Meriterande:
 Kompetens inom Linux
 Djup kunskap om Azure-tjänster som Azure Active Directory, Azure Kubernetes Service Azure Virtual Machines, Azure Storage m.fl. 
 Förmåga att arbeta i ett snabbt föränderligt miljö och hantera flera projekt samtidigt. 



Välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Digital, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Miguel Olivares, 0704044555, miguel.olivares@randstad.se
 
 Om Akademiska Hus
 
Akademiska Hus är ett av landets största fastighetsbolag. Tillsammans med universitet och högskolor vill vi stärka Sverige som kunskapsnation. Det gör vi genom att bygga, utveckla och förvalta miljöer för utbildning, forskning och innovation. Våra hus finns på orter över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder. I våra hus studerar, forskar och arbetar runt 320 000 personer. Akademiska Hus är ett statligt ägt fastighetsbolag. Vi har därför ett särskilt ansvar att ligga i framkant vad gäller hållbarhet. I vår långsiktiga strategi ligger ökad samverkan med våra kunder – Sveriges lärosäten – i fokus. Vi stärker och utvecklar dialogen med våra kunder för att öka förståelsen för Akademiska Hus roll som fastighetsägare och för att skapa insikt och samsyn kring viktiga frågor som hållbarhet och campusutveckling. Detta tror vi leder till att vi även i framtiden kan leverera attraktiva och moderna kunskapsmiljöer och därmed bidra till lärosätenas framgångar.


Vi letar efter kandidater i både Göteborg och Stockholm.



Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant erfarenhet av Azure och molntjänster. Vi ser gärna att du har certifiering inom Microsoft Azure. Samt att du har en gedigen förståelse för nätverk, säkerhet , databashanteringskoncept och skripting.

Erfarenhet
Microsoft Azure

Om företaget

Akademiska Hus AB
Akademiska Hus är ett av landets största fastighetsbolag. Tillsammans med universitet och högskolor vill vi stärka Sverige som kunskapsnation. Det gör vi genom att bygga, utveckla och förvalta miljöer för utbildning, forskning och innovation. Våra hus finns på orter över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder. I våra hus studerar, forskar och arbetar runt 320 000 personer. Akademiska Hus är ett statligt ägt fastighetsbolag. Vi har därför ett särskilt ansvar att ligga i framkant vad gäller hållbarhet. I vår långsiktiga strategi ligger ökad samverkan med våra kunder – Sveriges lärosäten – i fokus. Vi stärker och utvecklar dialogen med våra kunder för att öka förståelsen för Akademiska Hus roll som fastighetsägare och för att skapa insikt och samsyn kring viktiga frågor som hållbarhet och campusutveckling. Detta tror vi leder till att vi även i framtiden kan leverer attraktiva och moderna kunskapsmiljöer och därmed bidra till lärosätenas framgångar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker.

1ST LINE SUPPORTTEKNIKER

Läs mer Jul 15
Nytt
ArbetsuppgifterVi söker en passionerad och kompetent 1st Line Support Tekniker för att ansluta till vår kunds team. Om du brinner för IT och har en bred kunskap om datorer, både hårdvara och mjukvara, då är detta möjligheten för dig!
Som 1st Line Support Tekniker kommer du att:
Självständigt felsöka och lösa tekniska problem relaterade till hårdvara, mjukvara och nätverk inom kundens IT-miljö.
Felsöka verksamhetsspecifika applikationer och hårdvara samt dokumentera problem och lösningar noggrant.
Hantera konton i Active Directory och genomföra ominstallationer av datorer.
Assistera användare med mobila enheter, telefonfelsökning och grundläggande nätverksanslutningsproblem.
Installera och felsöka utrustning som skrivare, konferensrumsutrustning och informationsskärmar.
Leverera och ta emot utrustning samt hantera lagerhållning på huvudkontoret.
Utföra PC-mjukvaruinstallationer, felsöka klientprogramvara och prioritera kundproblem.
Kvalifikationer Du har erfarenhet med Windows operativsystem och standardapplikationer.
Du har kunskap om Windows server, Windows 10, Windows 11, Active Directory och Exchange.
Du har erfarenhet av Office365, inklusive felsökning i Outlook och Office-applikationer.
Du har förståelse för VPN och fjärranvändarhantering.
Du har erfarenhet av internetwebbläsare som Explorer, Chrome och Firefox.
Du har kunskap om Citrix och Microsoft Entra Admin Center (tidigare Azure).
Du har förmåga att använda fjärrhjälp för att ansluta till användares datorer.
Du har erfarenhet med Policypak.
Personliga Egenskaper
För att lyckas i rollen som 1st Line Support Tekniker ser vi gärna att du:
Är analytisk och problemlösningsorienterad.
Har en stark kommunikationsförmåga och kan samarbeta effektivt med både användare och kollegor.
Är självständig och proaktiv i ditt arbetssätt.
Har förmågan att arbeta under press och prioritera arbetsuppgifter effektivt.
Är tekniskt nyfiken och håller dig uppdaterad om de senaste teknologitrenderna.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-02-05 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-07-19.

Ansök nu

IT-tekniker, Plasman

Läs mer Jun 17
Bli en IT-tekniker och väx med vårt teknikteam
Nu söker vi en IT-tekniker som brinner för teknik och problemlösning. Med fokus på att underhålla vår IT-infrastruktur och säkerställa systemeffektivitet, kommer din roll vara avgörande för att stödja vårt uppdrag att leverera smidiga tekniska lösningar.
Vad du kommer att bidra med:
Dokumenterad erfarenhet av IT-support, nätverksadministration eller ett relaterat område
Stor förståelse för datorsystem, mobila enheter och andra tekniska produkter
Förmåga att diagnostisera och lösa tekniska problem effektivt
Erfarenhet av databaser, nätverk (LAN, WAN) och patch-hantering
Kunskap om systemsäkerhet (t.ex. intrångsdetekteringssystem) och data-återställning
Förmåga att kommunicera tekniska lösningar till icke-tekniska användare

Ansvarsområden:
Installera och konfigurera datorhårdvara, mjukvara, system, nätverk, skrivare och skannrar
Svara snabbt på serviceproblem och förfrågningar
Ge teknisk support över hela företaget
Skapa konton för nya användare och hjälpa till med lösenords- eller inloggningsproblem
Testa ny teknik och ge feedback till vårt utvecklingsteam
Ansvara för vårt ärendehanteringssystem

Vad vi erbjuder:
Bli en del av ett stödjande team som värdesätter innovation och effektivitet. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner, omfattande förmåner och möjligheter till professionell tillväxt i ett stabilt företag inom bilindustrin. Ditt arbete kommer direkt påverka företagets framgång och vår förmåga att vara i framkant av tekniken.
Påbörja din IT-karriärresa idag
Redo att sätta dina tekniska färdigheter på prov och växa i karriären med oss? Sök redan idag!

Om tjänsten:Omfattning: HeltidArbetstider: Dagtid men övertid i form av jour tillkommerTillsättning: Omgående

Ansök nu

Team Lead

Läs mer Jul 9
Vill du vara en del av en organisation som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Hos vår kund arbetar du i en spännande och varierad miljö där dem tillsammans verkar för att skapa dem produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta. 
Din roll
Vår kund söker nu en erfaren Senior Team Lead (Scrum Master) för att förstärka deras IaaS-team (Infrastructure as a Service). Vår kund tror på att driva innovation genom agilt arbete och samarbete, och nu letar dem efter någon som kan leda deras team till framgång.
Arbetsuppgifter: Som deras Senior Team Lead (Scrum Master) kommer du att ha en central roll i deras agila program. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Ledarskap och interaktion med andra team och interna intressenter.
Stödja vårt designteam.
Fungera som en coach, facilitator och problemlösare för ditt team.
Stötta teamet i deras agila mognad och agera som en teknisk arkitekt inom IaaS.
Samarbeta nära med Product Owner/Service Owner för att säkerställa högkvalitativa resultat och uppfyllande av mål.
Interagera med Product Owner, Capability Drivers och Arkitekter.
Gälla både nuvarande program och framtida linjeorganisationer.

Vi söker dig med följande kvalifikationer:
Mångårig praktisk erfarenhet som Scrum Master.
Erfarenhet inom Infrastruktur och Infrastructure as Code.
Bakgrund inom systemutveckling är meriterande.
Stark kunskap om agila arbetssätt och metoder.
Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både tal och skrift.
Förmåga att skapa och upprätthålla ett positivt arbetsklimat.

Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att vara en nyckelspelare i vårt team. Vi tror på att investera i våra medarbetare och erbjuder utvecklingsmöjligheter samt konkurrenskraftig ersättning. Om du är en engagerad och erfaren Scrum Master med en passion för infrastruktur och agilt arbete, och om du tror att du kan hjälpa oss att uppnå våra mål, ser vi fram emot att höra från dig.

Denna position kräver att du genomgår en säkerhetskontroll baserad på gällande bestämmelser om/kring säkerhetsskydd. För befattningar som kräver säkerhetsgodkännande kan ytterligare krav på medborgarskap gälla.
 
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

IT-specialist inom IAM och webbproxys, Göteborg

Läs mer Jun 27
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar.
Vi är nu inne i ett expansivt skede med nya krav och behov gällande den interna och externa integrationen och söker en kvalificerad it-tekniker för att klara den dagliga produktionen, samt för att utveckla och tillföra nya teknologier för att möta Försäkringskassans framtida behov.

IAM, skalskydd och webbproxys
I teamet ansvarar och leder ni utveckling samt förvaltning av produkter och tjänster gällande trafikstyrning, skalskydd, autentisering, auktorisering, signering och federering inom Försäkringskassan och samverkande myndigheter.

Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som 


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har specialistkompetens och sakkunskap som it-tekniker
• behärskar svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska
• är ansvarsfull och drivande
• självständigt kan planera ditt och andras arbete
• är stabil och strukturerad, även under stark tidspress
• har en stark känsla för kvalitet och service samt tycker om att arbeta proaktivt med ständiga förbättringar
• har en god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du kan och förstår


• Apache webbproxy och dess roll som säkerhetskomponent
• implementation och konfiguration av IAM-lösningar
• arbete med unixbaserade applikationer/tjänster
• certifikatshantering
• lastbalansering
• integrationer via SAML, OIDC eller liknande protokoll
• LDAP
• aktivitetsledning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Sverige, ort enligt överenskommelse. 

Vill du veta mer om Försäkringskassans it-avdelning? Besök Jobba med it på Försäkringskassan
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök Jobba på Försäkringskassan

Kontaktpersoner
Chef: Per-Erik Näsholm, tel 070-201 55 33 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mats Törngren, tel 010 113 44 13 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST: Marie Nordenfjäll, Saco-S: Ann Wiström och Seko f.seko@forsakringskassan.se. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2024-08-31. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. I den här rekryteringen tar vi inte emot personligt brev. Du kommer i stället att få möjlighet att besvara urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jul 12
Arbetsbeskrivning
Har du jobbat med IT-support och gillar problemlösning? Är det viktigt för dig att ge det lilla extra? Är du sugen på nya utmaningar och vill vara en del av ett engagerat team där service är A och O? Isåfall ser vi fram emot din ansökan!
Vi söker just nu dig som har jobbat med IT-support i minst 6 månader och har ett stort intresse för IT och vill lära dig mer. Du sätter stolthet i att ha nöjda användare och nöjer dig inte bara med att lösa problemet utan vill göra det med så bra service som möjligt. Du är tekniskt duktig och intresserad av att fördjupa dig och förstå hur problemet uppstått.
Här får du jobba i en större organisation i Göteborg där service är ett nyckelord och genomsyrar hela kulturen. Supporten innefattar främst Microsofts tjänster och produkter samt företagsspecifika applikationer. Du kommer också arbeta med att skapa och hantera konton i Active Directory och Exchange samt även viss databashantering. Start för uppdrag i augusti.
Generella kvalifikationer:
Minst 6 månaders arbetserfarenhet inom IT-support, Windowsmiljö, AD
Du vill arbeta i en 1st line support och ge utomordentligt bra service till användarna
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Randstad Digital är din karriärpartner inom IT och digital transformation. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Som din karriärpartner tillämpar vi vår talangcentrerade strategi som sätter din utveckling i fokus, vilket hjälper dig att uppnå din fulla potential och öppnar upp för nya spännande karriärmöjligheter.
Med anledning av semestertider kommer svarsfrekvensen vara något långsammare. Sista ansökningsdatum 2024-08-30.

Ansvarsområden
Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att hjälpa organisationens användare med IT-relaterade problem. Felsökning och ärenden hanteras främst via telefonkontakt med användaren, men även via walk-in desk där användarna kan få hjälp på plats. Nedan är exempel på vad ni hjälper till med: 
Felsökning och installation, främst i Windows miljö
Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara
Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem


Kvalifikationer
För att vara den vi söker skall du ha jobbat med liknande arbetsuppgifter i minst 6 månader och vilja arbeta i en 1st line support. Kanske har du även relevant utbildning inom it, då med inriktning infrastruktur och support. 
Du bör ha kunskaper inom följande områden: 
Felsökning inom Microsoft baserad företagsmiljö, Microsoft 365 
Active directory, konto- och lösenordshantering
Grundläggande kunskap inom windows server
Fytande i svenska och engelska, både i tal och skrift


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Instrument engineer/technician in MedTech

Civilingenjör, maskin
Läs mer Jul 10
Job description
We at Randstad Life Sciences are currently looking for instrument engineers and/or technicians in the field of life science for future full-time consultant positions.
Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
The scope of the initial assignment varies depending on the client and the assignment. As this is an "open advertisement" to cover future assignments, we have not set yet an assignment length, but the average is approx. 6 months. You will acquire competencies necessary to perform independent work in an industrial environment. As an instrument engineer/technician you will be responsible for installing, monitoring, and maintaining control systems and machinery needed in a medical technology company. 

Responsibilities
Develop I/O Lists and Instrument Indexes
Develop schematics, drawings, work instructions/method statements in accordance with best practice
Preparation of instrumentation specifications 
Develop Instrument data sheets and take responsibility of the complete and verification life cycle  
Consult with clients, project team and contracts managers to develop a full understanding of technical requirements                                    
Cooperation with internal and external stakeholders.  

For us, it is important that all competence and skills in the labor market are given equal chances. We welcome all applicants and strive for diversity.
Deadline 31 October - the selection process and interviews will be ongoing
For more information: Please contact Meriem Echbarthi, meriem.echbarthi@randstad.se.
Please note that applications sent through email will not be processed and deleted due to GDPR.

Qualifications
Academic degree in a relevant instrumentation Engineering discipline, preferably related with medical technologies
Minimum of 2 years experience in a  company involved in delivering Instrumentation & Control (I&C) designs for the MedTech, Pharmaceutical and Life Science Sectors
Ability to deliver automation and systems scopes of works and contribute to or develop functional specifications (FS) and user requirements specifications (URS) for these
Excellent level of attention to detail and accuracy
Good communication skills in both English and Swedish.

Your personal qualities are important and to succeed as a consultant at Randstad Life Sciences, you need to be passionate about science, curious, well-organized and quality focused. You are a person with good communication skills who can easily work both individually and in teams, you have an open mindset with a flexible and adaptable approach. Moreover you are eager to learn and have a good ability to take initiative. Since the role involves close collaboration with colleagues and other stakeholders, you are comfortable reaching out to other people and can effectively build a network of personal relations. It is also important that you are open to try new roles and that you easily adapt to new situations.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

MedTech professional

Mikrobiolog
Läs mer Jul 3
Job description


We at Randstad Life Sciences are currently looking for medical technologies professionals in the field of life science for future full-time consultant positions.
Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
The scope of the initial assignment varies depending on the client and the assignment. As this is an "open advertisement" to cover future assignments, we have not set yet an assignment length, but the average is approx. 6 months. Positions can be lab or office-based, depending on the specifics of each assignment. You will acquire competencies for independent work in an industrial environment, as well as outstanding soft skills necessary for advancing your career. 
As a medtech professional, you are expected to contribute with your experience and knowledge to the advancement of groundbreaking medtech companies, which are delivering life-saving devices, diagnostics, and solutions. Whether you are a medical technologist, a clinical lab scientist, an R&D scientist, a regulatory affairs specialist, a process technician or a lab technician, whether you are a senior professional with several years of experience or a junior with up to 2 years experience, you are valuable for us when you are passionate to contribute to a healthy global society and saving lives. 

Responsibilities


Depending on the assignment, your area of expertise and seniority level, you will be expected to design, execute, as well as insure that the product / process you are working with is compliant with the directives, regulations and the agreed standards. You are expected to collect, write and review the related documentation according to the company / product/ process guidelines. You will be  working and collaborating closely with internal and external stakeholders, hence you should be comfortable reaching out to colleagues and showing a collaborative mindset. 


For us, it is important that all competence and skills in the labor market are given equal chances. We welcome all applicants and strive for diversity.
Deadline 31 October - the selection process and interviews will be ongoing
For more information: Please contact Meriem Echbarthi, meriem.echbarthi@randstad.se.
Please note that applications sent through email will not be processed and deleted due to GDPR.

Qualifications


Relevant MedTech degree
Experience in a company involved in medical services, manufacture of medical devices or research in the advancement of medical technology
Excellent level of attention to detail and accuracy
Good communication skills in both English and Swedish.

Your personal qualities are important and to succeed as a consultant at Randstad Life Sciences, you need to be passionate about science, curious, well-organized and quality focused. You are a person with good communication skills who can easily work both individually and in teams, you have an open mindset with a flexible and adaptable approach. Moreover you are eager to learn and have a good ability to take initiative. Since the role involves close collaboration with colleagues and other stakeholders, you are comfortable reaching out to other people and can effectively build a network of personal relations. It is also important that you are open to try new roles and that you easily adapt to new situations.

About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Senior HMI Developer

Interaktionsdesigner
Läs mer Jul 15
Nytt
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren HMI utvecklare med expertis inom C++? Vill du vara en del av en organisation som driver innovation inom fordonsindustrin? Då kan detta vara möjligheten för dig!
Vi söker nu en skicklig utvecklare att ansluta sig till ett av våra team som utvecklar vår HMI-plattform. Vi vill gärna att du ska ha starka C++-kunskaper och kunna agera som mentor för våra seniora utvecklare inom tåget. Detta innebär att vara bekväm med att coacha, handleda, upprätta riktlinjer etc. Varje team är tvärfunktionellt och arbetar med konceptutveckling, kravdefinition och logisk design/CAN-signalering, implementering och testning. Vi samarbetar dagligen över hela världen med våra varumärken och intressenter för att utveckla vår HMI-plattform med rätt kundvärde. Kundcentrering är en grundläggande pelare. Våra team är hjärtat i vår framgång och för att utveckla vår plattform i rätt riktning uppmuntrar vi att utforska teknologiska möjligheter och potentialer som kan göra vår plattform mer skalbar, mer flexibel och roligare att arbeta med, samtidigt som vi säkerställer rätt affärsvärde.


Randstad Digital är din karriärpartner inom IT och digital transformation. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Som din karriärpartner tillämpar vi vår talangcentrerade strategi som sätter din utveckling i fokus, vilket hjälper dig att uppnå din fulla potential och öppnar upp för nya spännande karriärmöjligheter. Ansök senast 2024-08-29 på www.randstad.se. Har du frågor, kontakta emma.johansson@randstad.se eller elin.karstensson@randstad.se. För oss är det viktigt att all kompetens och färdigheter på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Observera att du behöver vara tillgänglig inom 1 till 2 månader. Intervjuer och återkoppling kommer ske mellan v.33-v.34.

Ansvarsområden
Delta i konceptutveckling, kravdefinition och logisk design/CAN-signalering
Implementera och testa HMI-lösningar för instrumentkluster
Samarbeta med globala team och intressenter för att utveckla HMI-plattformen
Utforska och implementera teknologiska möjligheter för att förbättra plattformens skalbarhet och flexibilitet
Säkerställa att kundcentrering och affärsvärde prioriteras i utvecklingsprocessen
Handleda och coacha seniora utvecklare inom teamet


Kvalifikationer
Stark kompetens i C++
Erfarenhet av C/Python/Qt (Linux)
Kunskap om Git/Bitbucket/Jenkins
Bekväm med att agera som mentor och coacha andra utvecklare
Ödmjuk, flexibel, nyfiken, driven, lagspelare och ivrig att lära


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Embedded software engineer

Backend-utvecklare
Läs mer Jul 12
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter en Embedded software engineer för ett nytt uppdrag inom fordonsindustrin. Som konsult hos oss på Randstad Digital får du en konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtal. Din konsultchef finns alltid där för dig och säkerställer att du får varierande och utvecklande uppdrag hos olika företag, inom olika branscher. På Randstad Digital är din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. Ansök senast 2024-08-29 på www.randstad.se. Har du frågor, kontakta emma.johansson@randstad.se eller elin.karstensson@randstad.se. För oss är det viktigt att all kompetens och färdigheter på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Observera att du behöver vara tillgänglig inom 1 till 2 månader. Intervjuer och återkoppling kommer ske mellan v.33-v.34.
I rollen kommer du att vara en del av ett litet team som leder introduktionen av maskininlärning i våra produkter, tjänster och ingenjörssystem. Du arbetar agilt med fokus på att visa upp implementerade resultat. Du interagerar med andra utvecklingsteam och hjälper dem att konfigurera och träna maskininlärningsplattformen för deras tillämpningar. Ser framemot din ansökan!

Ansvarsområden
Samla in och förbereda dataset, modellering, träning och driftsättning.
Förbättra plattformen
samarbeta med personer från olika tillämpningsområden för att hjälpa dem att konfigurera och träna modellen för deras behov.

Vi söker dig som har ett nyfiket sinne för framtiden och samtidigt är medveten om dagens utmaningar. Du är en ansvarstagande lagspelare som gillar att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du ser möjligheter och är redo att ta initiativ och agera på dem. Med en stark grund i maskininlärning och mjukvaruutveckling är du flexibel och kan arbeta med en mängd olika uppgifter inom olika tillämpningsområden.

Kvalifikationer
MSc i Data Science, Datorvetenskap, Mjukvaruutveckling eller liknande.
Duktig på programmering (helst Python).
Vana att arbeta i en Linux-miljö.
Bekant med klassisk maskininlärning och djupinlärning.
Goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter på engelska.
En social person som älskar att samarbeta och bygga relationer.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Truckförare

Truckförare
Läs mer Jul 10
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu personer som söker ett heltidsarbete på Volvo Cars RA. 
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av truckkörning på Volvo Cars reservdelslager. Du kommer köra skjutstativtruck, motsviktstruck och drag/flaktruck. Ingår även hantering av material som skall levereras ut till kund, i arbetsuppgiften ingår även plock samt pack.
Du kommer arbeta i ett högt tempo och det är viktigt att du är stresstålig, noggrann, har ett säkerhetstänk såväl som ett starkt kvalitetstänk.


Tjänsten kommer vara på heltid, där fast arbetsschema tillämpas.
Dagsskift där arbetstiden är förlagd 06.30-15.12. Övertider kan förekomma.

Ansvarsområden
I rollen som truckförare kommer du att arbeta med att packa och plocka orders som ska skickas iväg till kund. 
Se till att leveranserna uppnår till de kvalitetsmål som kunden efterfrågar.
Hantera de radmål som är på respektive avdelning för utleverans.

Kvalifikationer
Krav
Fullgjort gymnasieutbildning med godkända betyg i Svenska 1/a, Engelska 5/a, Matematik 1/a och Samhällskunskap 1/a eller motsvarande.

Saknar du något av ovannämnda kriterier är du inte behörig att söka denna tjänst.


B-körkort
Förmåga att göra dig förstådd i tal och skrift i svenska och engelska
Truckkort (A och B truck) TYA

Meriterande
Teknisk utbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktion och tillverkning samt logistik, gärna inom fordonsindustrin.



Personliga Egenskaper
Som person är du drivande och noggrann när det gäller säkerhet och kvalitet. Du är tekniskt intresserad, kan ta egna initiativ och är mån om att alltid göra ditt bästa. Du värdesätter gemenskap, laganda och ett utåtriktat och positivt förhållningssätt gentemot din omgivning.


Innan en eventuell anställning kommer en bakgrundskontroll samt ett drogtest att genomföras.
Du behöver kunna starta omgående för uppdrag,

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Arbetsmiljösamordnare

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Jul 5
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu ett flertal arbetsmiljösamordnare till vår kund i Göteborg. Vill du vara delaktig i ett spännande byggprojekt och jobba operativt med säkerhet och arbetsmiljö? Ansök redan idag på www.randstad.se
Detta är ett konsultuppdrag som kan variera i längd men kan sträcka sig upp till 2 år. 
Som arbetsmiljösamordnare kommer du att vara en del av ett operativt site team som tillsammans kommer följa upp att de entreprenörer som utför arbete på byggarbetsplatsen arbetar på ett säkert sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att främja säkerhetskultur, identifiera potentiella faror och minska risker för att förebygga olyckor och skador på byggarbetsplatsen. Rollen är till stor del förlagd utomhus ihop med den dagliga driften.

Ansvarsområden
Rollen har olika ansvarsområden och uppgifterna kan variera beroende på dagen, men några av ansvarsområdena inkluderar men är inte begränsade till:
Övervaka och utvärdera effektiviteten av säkerhetsprogram och initiativ, och rekommendera förbättringar vid behov.
Samla in data och rapportera om alla HSE- och olyckshändelser.
Leda dagliga samordningsmöten mellan entreprenörer.
Upprätthålla säkerhetspolicys, procedurer och föreskrifter.


Kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta inom bygg-, industri- eller liknande branscher med en god förståelse för de risker och utmaningar som uppstår gällande arbetsmiljön.
God förmåga att kommunicera och samarbeta.
Utmärkta kunskaper i engelska, både i skrift och tal

Meriterande
Certifikat inom relevanta kurser kopplade till arbetsmiljö och säkerhet.
Förståelse i svenska på arbetsnivå, både i skrift och tal.
Kunskap i Bas U.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu