Göteborg: Collection Advisor

Hitta ansökningsinfo om jobbet Collection Advisor i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-17 // Varaktighet: Heltid

Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad Collection Advisor som vill vara med och forma framtiden med oss i vårt nordiska team. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!

Om rollen
Som Collection Advisor i vårt nordiska team har du möjlighet till att ta del av ett varierat arbete, som passar dig som tycker det är roligt med nya utmaningar och ser det som en stor fördel att det alltid finns mer att lära.
Ansvarsområdet sträcker sig bland annat över ärendehantering av norska och danska fordringar där kundansvar, rådgivning, kreditanalys, betalningsuppgörelser och rättsliga åtgärder ingår i ditt dagliga arbete. Du sköter kommunikationen med kunder, kunders kunder samt myndigheter.
Vem är du?
Du kommer verka inom dansk och norsk inkasso och vi ser därför att du har god förståelse för båda språken och till fördel även kan tala minst ett av dem.
För att passa i rollen tror vi att du är en person som vågar testa dig fram, som tar egna initiativ och enkelt kan anpassa dig utefter olika förutsättningar. Du gillar att ta mycket eget ansvar och trivs i en roll där du varje dag får lära dig mer! Då en del av arbetsrollen innebär kundkontakt via telefon och mail är det viktigt att du har en godkänsla för kundservice, samt god telefon- och datorvana.
Vi söker dig som har:
Intresse att arbeta med ekonomi och inkasso
Tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration eller handläggning inom relevant bransch, så som inkasso, försäkring, bank eller liknande.
Det är meriterande om du har universitetsutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller handel- och administration.
Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Norska och danska språkkunskaper är högt prioriterat!

Varför bli en del av oss på PS?
PS Finance Group är inte bara en härlig arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av en fantastisk kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:
Nära samarbete med närmaste chef
En rolig arbetsplats med underbara kollegor och mycket företagsaktiviteter
Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag i tillväxt
En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling
Gedigen upplärning på plats och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa
Ett dedikerat team att samarbeta med
Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan
Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag och friskvårdsaktiviteter, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Sök redan idag och bli en del av vårt härliga Nordenteam!
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan nugenom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är 14 juni 2024.
Start: 2 september eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%, kontorstider
Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com.
Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare.

Extrajobb som administratör

Läs mer Jan 27
Nu söker vi en administratör som vill jobba extrai vårt team Affärsstöd, som är en viktig del i vår operationella verksamhet. Affärsstöd är ett administrativt team och ansvarar för en rad varierande arbetsuppgifter och fungerar som ett stöd till övriga avdelningar i verksamheten.B2 Impactsambition är att bli det mest uppskattade kreditförvaltningsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss.
På B2 Impact får du vara med och utveckla och förbättra vår vardag, liksom våra kunders ekonomi. Vi kombinerar arbete med mycket skratt och stark gemenskap.
Om rollen
Affärsstöd skapar förutsättningar för och stöttar övriga team inom Operations, som förutom administratörer består av rådgivare och handläggare.
Som administratör blir du en del av ett litet sammansvetsat team som har ett finger i spelet i det mesta som rör verksamheten på Operations.Det är ett varierande och givande arbete där du får möjlighet att bidra till vår utveckling, men som också ger dig tillfälle att fördjupa dig i särskilda arbetsuppgifter.
De huvudsakliga arbetsområdenahos affärsstöd är hanteringen av vår skuldsaneringsportfölj, konkurser, registervård samt posthantering.
Vem vi söker
Som vår nya kollega behöver du inte ha några tidigare kunskaper inom inkasso, vi lär dig allt du behöver. Istället lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.För att lyckas i rollen ser vi att du ärkommunikativ,metodiskochnoggrann.Du talar ävenobehindrad svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet.
Arbetsbelastningen är bitvis hög och det är här du som vår nyastjärna kommer in och stöttar upp. Vi ser gärna därför att du är flink,trivs i rutinmässiga arbetsuppgifter som du kan sjunka ini och fokusera på under en längre tid.För att trivas i rollen så tror vi även att du innehar en positiv inställning och harlätt för att samarbeta med andra.

Meriterande för tjänsten
Du har tidigare erfarenhet av inkassobranschen
Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete

Om tjänsten
Detta är en timanställning där omfattningen kan variera över tid.Vi ser gärna att du har möjlighet att börja hos oss omgående, men är flexibla vid önskemål. I slutskedet av denna rekryteringsprocess så kommer vi att genomföra enkreditupplysning.
Om oss
B2 Impact AB är ett kreditförvaltningsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2 Impact ASA som har verksamhet i 20 europeiska länder. Den svenska verksamheten startades 2012 och består idag av cirka 70 engagerade medarbetare. Verksamheten består till största delen av att förvärva nödlidande fordringar från banker, kreditmarknadsbolag och konsumentkreditinstitut och att därefter hjälpa kunderna till en bättre ekonomisk tillvaro.Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.

Rekryteringsprocessen

Sista ansökningsdagen är 28e februari.Vi går igenom ansökningar löpandeoch kan därmed komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag så varmt välkommen in med din ansökan så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten

Om du vill veta mer om tjänsten eller B2 Impactsom bolag är du välkommen att kontakta Team managercarolin.johansson@b2-impact.com.
Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Ansök nu

Handläggare inom konkurs och skuldsanering

Läs mer Apr 14
Har du en avslutad gymnasieutbildning och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med dina kollegor? Var med och gör samhället möjligt!

Om jobbet


Du kommer att ingå i en grupp vars uppgift är att administrera och handlägga konkurser och skuldsaneringsärenden samt hantera inkommande post, via mejl eller andra system.

I ditt arbete kommer du att ha många muntliga och skriftliga kontakter med andra myndigheter, konkursförvaltare, privatpersoner samt företag.

Dina arbetsuppgifter inom konkurshantering innefattar bland annat registrering av nya konkurser med tillhörande administration samt att bevaka statens fordringar. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av respektive underlag och utreder vid behov. I arbetet med skuldsaneringsärenden ingår bland annat att utreda, göra bedömningar och skriva yttranden till Kronofogden. När Kronofogden beslutar att inleda en skuldsanering startar vårt arbete med att bland annat sammanställa de skulder som ska ingå i skuldsaneringen. Ett ärende pågår normalt under flera månader och under denna tid görs ett antal registreringar och kontroller.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Eftersom det är ett stort inflöde av ärenden hanteras stora volymer. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är varierat och du lär dig och får nya kunskaper. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du kommer tillhöra Företagsbeskattningsavdelningen på en sektion inom borgenärsenheten med placering i Göteborg. På våra sektioner arbetar mellan 18-20 medarbetare.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha ett strukturerat arbetssätt och god leveransförmåga
- ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar 
- ha en god förmåga att samarbeta med andra och vara hjälpsam, vilket innebär att du är lyhörd för andras synpunkter och tar ansvar för att gemensamma uppgifter genomförs 
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- tala och skriva enkelt och tydligt på svenska
- ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar 

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning
- ha flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av administration eller handläggning inom ekonomi alternativt juridik

Det är önskvärt med aktuell arbetslivserfarenhet från Kronofogden. Det är även önskvärt med aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter på myndighet. Det är också önskvärt med aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbete på bank, inkassobolag, advokatbyrå eller domstol.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Skatteverket erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. 

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Ansök nu

Rådgivare

Läs mer Mar 27
Lowell söker Rådgivare till Outbound Teamet

Vi söker dig som vill vara en del av Lowells Collection Center i Göteborg som rådgivare till vårt Outbound Team. Du är van vid att ha telefonen som arbetsredskap och har erfarenhet av kundkontakt och gärna utgående telefoni sedan tidigare.

Som rådgivare inom vår inkassoverksamhet är du länken mellan våra kunder och våra gäldenärer. Din uppgift är att, tillsammans med våra gäldenärer, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen.

Ansök snarast då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag är 2025-04-20.

Du är varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som rådgivare i Outbound ansvarar du och dina kollegor främst för utgående telefoni, men även för inkommande samtal. Det kan exempelvis vara att följa upp en kampanj, påminnelser, efterbevakning eller punktinsatser gällande vissa klienter. Outbound ansvarar även för all administration kopplad till specifikt utvalda klienter. Dock är huvuduppgiften utgående och inkommande telefoni, och administrationen utgör en liten del av tjänsten. Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal håller hög kvalitet och hanteras så effektivt och professionellt som möjligt.



Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. För att du ska känna dig trygg i din roll som rådgivare får du kontinuerlig vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik.



Arbetstiderna är måndag till fredag enligt schema. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till teamledaren. Tjänsten är placerad på Lowells kontor i Göteborg, med en 50% hybridmodell.



Vem är du?

För att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo. Du brinner för att hjälpa människor som har hamnat i en tuff ekonomisk situation. Du drivs av utmaningar och att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv som person.



Är du en duktig förhandlare så har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Du är en van datoranvändare och har lätt att sätta dig in i nya system. Du är kommunikativ med förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.



Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och trivs att arbeta i team. Noggrannhet tillsammans med förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt är en viktig egenskap för denna tjänst. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor. Personlig mognad och minst ett par års arbetslivserfarenhet är nödvändigt för att vara aktuell för tjänsten.



Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande företag med höga mål och ambitioner. På Lowell arbetar vi löpande med att utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.



Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence och Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta.



Ansökan

För frågor kring tjänsten, kontakta Almir Babovic på 070-755 01 14 eller via e-post:

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Okt 16
Vi söker nu förstärkning till vårt handläggarteam som hanterar våra egenägda fordringar.
Om rollen
Som handläggare har du ett stort ansvar till att hjälpa människor till en bättre privatekonomi. I rollen hanterar du huvudsakligen lite svårare ärenden såsom ackordsförhandlingar, utreda tvistiga ärenden samt djupare portfölj- och kundanalyser.
Det är av stor vikt att kunna hitta enkla och smarta lösningar för kunden, samt ha förmågan att förmedla dessa på ett bra och sakligt sätt.
Du kommer vara del av ett team med 9 handläggare där det finns massor av kompetens och erfarenhet att få ta del av, och vi är förstås nyfikna att lära oss av dig också! Vi ser att utveckling på individuell nivå är viktigt både för att du ska trivas och kunna göra ett bra jobb. Vi har exempelvis utbildningsinsatser inom förhandling och våra olika kärnprocesser.
Arbetsuppgifter
Följa upp och analysera fordringsportföljer
Utreda ärenden
Ackordsförhandlingar
Kundkontakt både via telefon och mejl
Delta i olika projekt för att utveckla våra processer
Kontakt med myndigheter

Vem vi söker
Vi söker dig som trivs med att arbeta med analys och uppföljning, meden vilja att hjälpa människor som har hamnat i ekonomiskt tuffa lägen. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig både muntligen och i skrift, på svenska såväl som på engelska. Behärskar du ytterligare språk är det meriterande.
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet från inkassoverksamhet eller en liknande bransch som exempelvis bank eller annan finansverksamhet. Meriterande är även erfarenhet från vårt affärssystem Nova.
Då utveckling och ständiga förbättringar är en del av vårt sätt att arbeta är det viktigt för oss att du är nyfiken och vill bidra på olika sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd och lösningsinriktad, samtidigt som du innehar en handlingskraftig förmåga.
Vi erbjuder bland annat
Friskvårdsbidrag på 4000 kr per år
Träning på arbetstid 1,5 timmar i veckan
Tjänstepension enl. ITP1
Föräldralön
Försäkringar (sjukförsäkring, livförsäkring &arbetsskadef;örsäkring)
Events med kollegor och en härlig företagskultur
Gemensam frukost en gång i månaden

Om oss
B2 Impact AB är ett kreditförvaltningsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2 Impact ASA. Den svenska verksamheten startades 2012 och består idag av ca 70 engagerade medarbetare. Verksamheten består till största delen av att förvärva nödlidande fordringar från banker, kreditmarknadsbolag och konsumentkreditinstitut och att därefter hjälpa kunderna till en bättre ekonomisk tillvaro.
Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår vision är att vara det mest uppskattade kreditförvaltningsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till en hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.
Övrig information
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Heltid (40 h/veckan)
Vårt kontor ligger vid Lilla Bommen

Rekryteringsprocessen
Telefonavstämning
Intervjuer
Referenstagning
Kreditupplysning
Avtalsskrivning

Sista ansökningsdagen är den sjätte november. Vi går igenom ansökningar löpande och kan därmed komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag så varmt välkommen in med din ansökan så snart som möjligt!

Frågor om tjänsten
Om du vill veta mer om tjänsten eller B2 Impact som bolag är du varmt välkommen att kontakta Emma Köllerström, Team Manager NPLemma.kollerstrom@b2-impact.comeller Moa Lundholm, People & Culture Generalistmoa.lundholm@b2-impact.com.

Ansök nu

Finsk & svensktalande Collection Officer till Lea bank i Göteborg

Läs mer Okt 10
Nu söker vi dig som vill vara med på en ny spännande resa då norska Lea bank etablerar sig i Göteborg.
Lea bank är en bank med innovativa och användarvänliga lösningar för finansiering, betalning och sparande. Banken erbjuder en heldigital tjänst i syfte att underlätta för kunderna att hantera sina ekonomiska ärenden. Med digitala låneprocesser, enkla och användarvänliga produkter har Lea bank tagit en tydlig position på den nordiska marknaden och har i dagsläget verksamhet på 4 marknader i Norge, Finland, Sverige och Spanien.
I din roll som Collection Officer kommer du arbeta tillsammans med bankens Collection team där teamet aktivt arbetar med att hjälpa bankens kunder med deras olikaärenden. Du kommer att besvara frågor via telefon, e-post och chatt och arbeta brett med varierande uppgifter där ditt fokus ligger på att hjälpa kunderna på ett professionellt och ödmjuktsätt utifrån gällande villkor och rutiner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Svara på förfrågningar från bankens kunder som är i dröjsmål eller på väg till inkasso.
Utgående kontakt med kunder i dröjsmål.
Behandling av ansökningar om skuldsaneringar, dödsbon, ackordsförslag.
Löpande kontakt med inkassobyråer.
Rapportering och uppföljning av givna KPI:er.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som
Har en stark känsla för service och vill skapa goda långsiktiga relationer med dina kunder.
Har en god kommunikativ förmåga och är van vid att arbeta med både telefon och digitala kanaler.
Trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Har förmågan att sätta sig in i komplexa frågor och se dem från olika perspektiv.
Är lösningsorienterad, strukturerad och trivs i ett stundtals högt arbetstempo.
Är nyfiken och positiv samtdrivs av att ständigt förbättra verksamheten genom att hålla dig ajour gällande förändringar och uppdateringar på marknaden.
Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärnainom bank, finans eller inkassobranschen.
Är flytande i finska och svenska (tal och skrift).

Meriterande
Ekonomisk eller juridisk utbildning.

Omfattningen av tjänsten är 100%, måndag-fredag, dagtid och du utgår från Lea banks kontor i centrala Göteborg. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning på ca 2 veckorför att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete. Start enligt överenskommelse men önskvärt så snart som möjligt.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.
Frågor och kontaktI denna rekrytering samarbetar Lea bankmed Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johanssonpå lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 8 november,är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från PS Finance Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från PS Finance Group AB .

People & Talent Acquisition Generalist

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Jul 4
Hos oss på PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång. Vi söker nu en engagerad och driven People & Talent Acquistion Generalist som vill vara med och forma framtiden med oss. Om du brinner för att hitta rätt talanger och vill vara en nyckelspelare på PS som vår HR-ansvarige, då är det dig vi söker!
Om rollen
Som People & Talent Acquistion Generalist arbetar du i en bred och självständig roll där du är med och utvecklar verksamheten och våra medarbetare, stöttar chefer och anställda i samtliga HR-relaterade frågor. Du kommer att vara ansvarig för interna HR-processer och hela rekryteringsprocessen, från att attrahera och identifiera potentiella kandidater till att utveckla och behålla talanger. Du kommer att arbeta nära våra chefer och bidra till att stärka våra team som hjälper vår organisation att växa och utvecklas. Din roll täcker in hela personalupplevelsen, allt från personal, utveckling och trivsel till kontoret, kulturoch sociala event.
Arbetsuppgifter:
Rekrytering, ansvara för hela rekryteringsprocessen inklusive annonsering, urval, intervjuer och referenstagning.
Preboarding, onboarding och offboarding
Chefsstöd och personalfrågor
Employer branding
Performance management och utveckling
HR-administration & HR-processer, både operativt och strategiskt
Systemägare i vårt HRM-system Hailey
Planera aktiviteter och events
Kontorsansvar

Vem är du?
Rollen kräver att du kan ta ansvar, arbeta strukturerat och självständigt. Du är kommunikativ och kan nå fram med ditt budskap, har ett eget driv och kan utmana dig själv och andra. Vi ser gärna att du är en prestigelös arbetskamrat och inte minst att du är en härlig glädjespridare på kontoret.
Din bakgrund
Vi tror att du kommer från ett tjänsteföretag och vill utvecklas i ett expansivt bolag där du får jobba verksamhetsnära i en bred HR-roll. Vi är mycket måna om både bolagets och individernas utveckling och vår ambition är att se dig växa i denna roll tillsammans med oss.
Följande kvalifikationer ger dig bra förutsättningar att lyckas i rollen:
Akademisk examen, gärna inom HR
Något eller några års erfarenhet av rekrytering eller brett HR-arbete
Behärskar svenska obehindrat och engelska väl i tal och skrift

Meriterande, men inget krav:
Erfarenhet av att arbeta i Hailey HRM-system
Erfarenhet av att arbeta med Employer Branding och/eller kulturbyggande arbete.

Tjänsten är troligen lämplig för dig som har 1-3 års erfarenhet efter examen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I din roll ingår du i ekonomiteamet, men är självständigt ansvarig för hela HR-funktionen på PS!
Vad erbjuder vi?
Vi är över 50 medarbetare som jobbar i en driven organisation där beslutsvägarna är korta. Vi ser våra medarbetare som möjliggörare och vår viktigaste resurs. PS är inte bara en fantastisk arbetsplats, det är en möjlighet att vara med och driva en aktiv och härlig kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag!
Vi erbjuder:
En unik möjlighet att utforma och driva personalfrågor
Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa
Tillfälle att utveckla din egen karriär i en dynamisk och expansiv organisation
Underbara kollegor, chefer och team att jobba med
Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan
Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Är du intresserad? Sök redan idag och bli en viktig nyckelspelare i vår verksamhet!
Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du skickar din ansökan genom att klicka på knappen ”ANSÖK”. Sista ansökningsdag är 11 augusti 2024.
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Placering: Lindholmen, Göteborg
Rekryterande chef: Rasmus Andersson, ekonomichef på PS Finance Group

Har du frågor om PS eller om rollen? Kontakta PS Finance Groups VD, Christer Eriksson på christer.eriksson@psfinancegroup.com eller 0735-206655.
Har du frågor om tjänsten, rekryteringsprocessen eller andra frågor? Kontakta Rasmus Andersson, Ekonomichefpå PS Finance Group, pårasmus.andersson@psfinancegroup.comeller 0735-206651.
Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Bolagsjurist

Bolagsjurist
Läs mer Maj 6
Hos oss på PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång. Vi söker nu en driven bolagsjurist som vill vara med och forma framtiden med oss. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!
Om PS
Vi är Sveriges främsta specialister på inkasso och erbjuder våra tjänster inom hela Norden. Vi har gedigen branscherfarenhet inom inkasso, fakturering och juridik och är ett av Sveriges tio största fordringshanteringsföretag. Vår affärsidé är att med skräddarsydda lösningar hjälpa våra kunder öka sin lönsamhet genom snabbare kassaflöden.
Din roll som bolagsjurist
Som bolagsjurist kommer du att få en nyckelroll i bolagets fortsatta utveckling och ansvara för en betydande del av PS dagliga juridiska arbete. Du får chansen att självständigt hantera skiftande ärenden inom en rad olika verksamhetsområden, från regulatoriska frågor till bolagsformalia och avtalshantering. Du får möjlighet att vara i framkant när det gäller att säkerställa vår efterlevnad av lagar och regler. Dessutom kommer du att vara vår kontaktperson gentemot myndigheter såsom Finansinspektionen och IMY.
Som bolagsjurist kommer du att stödja PS verksamhet, men också agera juridisk rådgivare för andra bolag inom Confirma Software-koncernen, där PS verkar. Du kommer hålla internutbildningar inom de regulatoriska områdena som du ansvarar för. Ditt arbete spelar en avgörande roll för att säkerställa att vi upprätthåller högsta standard i våra affärsrelationer och regelefterlevnad.
Du kommer att rapportera direkt till PS Finance Groups VD.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
Juristexamen och minst tre års erfarenhet av att arbeta med bank- och finansieringsfrågor, antingen från konsultbyrå eller företag.
Erfarenhet av bolagsrättsliga frågor, dataskyddsfrågor (GDPR), avtalsskrivning, avtalsgranskning och compliance. Då PS verksamhet lyder under Finansinspektionens tillsyn är det en fördel om du även har erfarenhet av att jobba med finansiella regelverk och krav, samt tillståndsfrågor.
Hög analytisk kompetens med förmåga att se till helhetsbilden.
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Vi ser även att du gillar att arbeta självständigt med hög integritet. Du är ambitiös och driven, samtidigt som du är prestigelös och öppen för nya utmaningar. Du har en stark samarbetsförmågaoch en vilja att bidra till vårt gemensamma mål – att fortsätta växa hållbart och med god kvalitet. Att finna lösningar är din naturliga inställning till problem och du trivs i en serviceinriktad och entreprenöriell miljö i tillväxt. Din nyfikenhet och sociala kompetens gör att du trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt. Vi arbetar i en snabbt föränderlig miljö, vilket du anpassar dig till med lätthet.
Vad erbjuder vi?
Vi är över 50 medarbetare som jobbar i en driven och värdestyrd organisation där beslutsvägarna är korta. Vi ser våra medarbetare som möjliggörare och vår viktigaste resurs. PS är inte bara en fantastisk arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av en aktiv och härlig kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag!
Vi erbjuder:
En unik möjlighet att utforma och driva bolagsjuridiken inom PS och Confirma Software framåt
En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling
Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa
Tillfälle att utveckla din egen karriär i en dynamisk och expansiv organisation
Dedikerade kollegor att samarbeta med
Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan
Gemensamma AWs och friskvårdsaktiviteter
Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Är du intresserad? Sök redan idag och bli en viktig del i vårt team!
Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Du skickar din ansökan genom att klicka på knappen ”ANSÖK”. Sista ansökningsdag är 2 juni 2024.
Start: 2 september eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%
Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor om tjänsten? Kontakta PS Finance Groups VD, Christer Eriksson på christer.eriksson@psfinancegroup.com eller 0735-206655.
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller andra frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner på PS Finance Group, på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735-206684.
Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Vi söker kundtjänstmedarbetare - Collection Advisor Assistant

Frontofficepersonal
Läs mer Mar 28
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad kundtjänstmedarbetare som vill vara med och forma framtiden med oss. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för att hantera inkommande telefonsamtal och e-mail på ett professionellt, ödmjukt och respektfullt sätt gällande förfallna fordringar och inkassokrav. Rollen innebär ständig kontakt med våra kunder och slutkunder. I tjänsten ingår även utgående telefoni och posthantering.
I rollen arbetar du i ett nära samarbete med dina kollegor i teamet och med andra enheter inom affärsområdet inkasso, där du vid behov assisterar våra Collection Advisors. Med stora utvecklingsmöjligheter kan du växa internt och ta på dig mer ansvar och så småningom hantera dina egna kundportföljer!
Din profil
Vi söker dig som har en fantastisk servicekänsla och det känns naturligt för dig att skapa en bra kundupplevelse. Du har god telefonvana och är en kommunikativ stjärna som trivs med ett arbete med mycket kundkontakt och administration. Då det är en rådgivande roll är du empatisk, tydlig och förstående. Du ser också lösningar hellre än problem.
Du kommer att arbeta i team så för oss är det viktigt att du är en prestigelös lagspelare som bidrar till positiv stämning i teamet, samtidigt som du gillar att arbeta självständigt.
Vi söker dig med:
Minst gymnasial utbildning
Gärna något års erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke
Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom inkasso
Flytande svenska och välbehärskad engelska i både tal och skrift
God telefonvana och hög kommunikativ förmåga


Om PS Finance Group och vad vi erbjuder
PS Finance Group är inte bara en fantastisk arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av ett härlig kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:
Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag på sin tillväxtresa
En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling
Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa
Ett dedikerat team att samarbeta med
Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan
Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Är du intresserad?
Urval kommer att ske löpande så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är den 14 april 2024.
Start: 3 juni eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%.
Arbetstider: Kontorstider 08:00-16:30, två dagar i veckan med arbetstid 10:30-19:00.
Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Team Leader, Heidi Thell på heidi.thell@psinkasso.com
Har du övriga frågor eller frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner på belinda.bergman@psfinancegroup.com
Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR-lagstiftningen. Skicka din ansökan via ansökningsknappen!

Ansök nu

Student sökes till PS Finance Group!

Inkassohandläggare
Läs mer Feb 14
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Här får du chansen att arbeta i ett företag som värdesätter engagemang, kvalitet och att rätt ska vara rätt! Vi söker just nu fler engagerade och serviceinriktade studenter som vill få större förståelse för kassaflöden och fordringshantering. Vi vill gärna träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Är detta du? Bli då en del av vårt team i Göteborg!

Din roll som student

Som Collection Advisor Assistant hos oss på PS Finance Group kommer du att assistera våra rådgivare i att hantera klienters uppdrag från det att fakturan har förfallit till dess att full inkassering har skett. Arbetet är varierande och kommer bland annat bestå av fordringshantering, administration, samt klient- och slutkundskontakt både via telefon och email. Du kommer att ge våra kunder professionell service, support och rådgivning gällande förfallna fordringar och inkassokrav.

I rollen arbetar du i ett nära samarbete med dina kollegor i inkassoteamet och med andra enheter inom bolaget.

Vem är du?

Vi söker dig som har

- pågående eftergymnasial utbildning inom finans, ekonomi, offentlig förvaltning eller liknande.

- något års erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke

- god telefon- och datorvana

- svenska och välbehärskad engelska i både tal och skrift

Som person är du:

- Administrativ och noggrann

- Serviceminded och kommunikativ

Vidare är du en person som vill vara med och utveckla en positiv arbetskultur där vi värderar engagemang och ansvarstagande! Du har social kompetens och en positiv inställning i allt du tar dig an. Du drivs av att jobba resultatinriktat mot uppsatta mål och du ser lösningar hellre än problem.

Sök redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är den 29 februari 2024.

- Start: Så snart som möjligt

- Omfattning: Deltid, 8-16 tim/vecka. Arbetsdagarna kan anpassas efter ditt studieschema. Sommarjobb, heltid över sommaren juni-augusti. Vårt mål är att du efter avslutad utbildning vill ha en heltidsanställning hos oss!

- Arbetstider: Kontorstider

- Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.

Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu