Göteborg: IT Systemförvaltare Mätdata

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT Systemförvaltare Mätdata i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-20 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet inom IT-förvaltning, fastighetsautomation eller liknande roll inom IT? Intresserar du dig för mätdata, vill bygga dataarkitektur och tycker att det låter spännande att arbeta i ett fastighetsbolag med långsiktigt perspektiv? Akademiska Hus söker just nu en teknisksystemförvaltare med placering på något av de större kontoren i Sverige som kommer att arbeta med mätdata i ett varierat och tekniskt komplext fastighetsbestånd.


I rollen som teknisk systemförvaltare inom Fastighetsautomation kommer du arbeta med system för kommunikation med sensorer & mätare, samt insamling och behandling av mätvärden. Akademiska Hus fastigheter har redan en hög grad av automatisering genom exempelvis styr- och reglersystem, lås- och passagesystem, brandsäkerhetssystem samt mätvärdesinsamlingssystem. Just nu befinner de sig i ett skede där de ser stor potential i att vidareutveckla fastigheterna genom ytterligare digitalisering för att på sikt skapa uppkopplade och helt automatiserade fastigheter. Genom att satsa på digitalisering kan man stötta affären och erbjuda effektiva och attraktiva byggnader till hyresgästerna. För att göra detta kommer man att vidareutveckla digitaliseringsarbetet ytterligare genom att skapa en plattformsstruktur för att integrera olika applikationer och uppkopplade enheter och det är här du kommer att komma in i rollen som IT Systemförvaltare inom Fastighetsautomation.
I rollen som teknisk systemförvaltare jobbar du nära ett team som sitter på Akademiska Hus kontor runt om i Sverige. Du kommer själv utgå från något av de större kontoren i Umeå, Stockholm, Uppsala, Linköping, Göteborg eller Lund.  
Akademiska Hus är en trygg arbetsgivare som driver teknikutveckling och vågar satsa även i lågkonjunktur.
 

Ansvarsområden
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
Förvalta system för mätvärdesinsamling, IoT-plattformen och andra system inom området fastighetsautomation
Bidra till att hålla Akademiska Hus i framkant och erbjuda attraktiva och moderna kunskapsmiljöer med en effektiv fastighetsförvaltning genom att utveckla användningen av IT/OT system.
Budget och livscykelhantering av IT system
Ta fram och underhålla teknisk dokumentation
Ha nära samarbete med systemförvaltarna i drift- och fastighetsverksamheten
Agera länk mellan verksamheten och IT
Stötta systemförvaltaren i utvecklingsfrågor och omvärldsbevakning


Kvalifikationer
Vi söker dig med:
Utbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet (ex. som systemförvaltare eller automations-ingenjör), gärna från fastighets- eller industriautomation
Flera års erfarenhet av IT-förvaltning/fastighetsautomation eller liknande roll
Kunskap och erfarenhet av att realisera verksamhetskrav i en systemlösning
Goda språkkunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

Det är även meriterande om du har kunskap inom följande:
Systemlösningar som kommunicerar via Mbus (t.ex. Piigab, Mcom) eller annat mätdatasystem
Databashantering
Bygga dataarkitekturer
Kunskap och förståelse om fastighetsdata (energi, temperatur, Co2 etc.)
Dataarkitektur
Att identifiera flaskhalsar i komplexa system
Kännedom i ITIL 3 eller 4

För att lyckas i den här rollen behöver du tycka om att arbeta med analys av data och vara intresserad av att optimera och utveckla arbetsmetoder. Vidare så behöver du tycka att samarbete är roligt och vara duktig på att på att kommunicera med både interna och externa intressenter. Vi tror även att du är van att arbeta strukturerat med tydliga mål och tidsplan. 

Om företaget

Akademiska Hus AB
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.?

Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans.?Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och?erbjuder därför?alla?olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.?

Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker.

IT-tekniker med koll på drift och nätverk? Vi har jobbet för dig!

Läs mer Mar 29
Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift.
Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar.
Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång.


Om rollen
I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma,
– ansvara för att den dagliga driften fungerar
– arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas
– utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad
– ge stöd och support till användarna
– sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt
– testa nya produkter och informera användarna om nyheter
– installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser
– arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar)
– installera program och anpassa dem till nätverket
– ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem
– backuphantering
– administrera standardsystem såsom mail och kalender
– administrera backup-, storage- och applikationsservrar


För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående,
– gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete,
eller
– högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.


Utöver det krävs även,
– mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
– grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
– kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow)
– kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift


Vad vi erbjuder
– Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik
– Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden
– Smidig onboarding inför varje uppdrag
– Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren


Urval sker löpande.
När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på.
Välkommen att växa tillsammans med oss!

Ansök nu

Automationsingenjör till Återvinningsverksamhet

Läs mer Apr 11
Är du nyfiken och motiveras av att leverera kvalitetsresultat? Vill du vara med och utveckla vår kunds återvinningsverksamhet och bidra till en mer hållbar framtid? Då ser vi framemot din ansökan!

OM TJÄNSTEN:
Som automationsingenjör blir du en del av ett team på 35 personer och deltar i att driva processingenjörslösningar i projekt av varierande storlek och komplexitet. Du kommer att vara teknikägare i projekt och arbeta med förstudier, förprojekt och implementering av både små och stora utvecklingsprojekt vid våra anläggningar som finns utspritt runt om i Sverige.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är kravställning, teknikutveckling, design, upphandling och driftsättning. Du kommer att utgå från Göteborgskontoret men det kommer förekomma en del resor inom Sverige och Europa.

ARBETSUPPGIFTER:
Driva en rad projekt och aktiviteter inom olika fokusområden.
Delta i att driva processingenjörslösningar i projekt av varierade storlek och komplex.
Agera teknikägare i projekt och arbeta med förstudier, förprojekt och implementering av kundens anläggningar.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en högskole- eller masterutbildning inom datateknik, automation eller likvärdig utbildning.
Har 1-3 års erfarenhet av att tidigare arbetat inom en liknande roll.
Har erfarenhet av C eller Python.
B-körkort.
Är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift då språken kommuniceras internt och externt.


Det är meriterande om du:

Har erfarenhet av produktionsledning inom industri 4.0.
Har erfarenhet av programmering och implementering av OT-system, såsom PLC och SCADA. 
Har erfarenhet inom automation, plast-, batteri- eller återvinningsindustrin.


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi tror att du som person trivs med att arbeta i team och i en dynamisk miljö hos ett ständigt utvecklande företag. Vi tror vidare att du är en rak och motiverad problemlösare som inte är rädd för att ta initiativ eller ge feedback för kontinuerliga förbättringar inom företaget.

OM ANSTÄLLNINGEN: 
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från kunden och vår sida är att du därefter bli tillsvidareanställd hos kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: Omgående/Enligt överenskommelse.
Placering: Göteborg.
Kontaktuppgifter: Sophie Tisell.
Lön: Fast månadslön.


Ansök genom att klicka på "Sök tjänst". Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

IT-tekniker - inriktning M365

Läs mer Dec 18
IT-Tekniker med Microsoft365 som fokus.
Brinner du för IT och service och vill arbeta i en innovativ miljö inom en av Sveriges hetaste branscher? Det är dags för oss att stärka upp vår IT-avdelning med en IT-tekniker med fokus Microsoft 365 på Balders kontor i Göteborg.
Vi erbjuder en arbetsplats där vi inspireras av nytänkande och gillar att utmana varandra för att kunna utveckla bolaget. Som medarbetare på Balder möter du en platt organisation med korta beslutsvägar och en hög påverkansgrad inom såväl IT-arbetet som din egen utveckling. Hos oss på Balder finns goda möjligheter att hitta nya utmaningar och kompetensutveckling. I teamet där du kommer att ingå arbetar du med kollegor som har en stark vilja att utvecklas tillsammans med verksamheten, där det gemensamma målet är att ge den bästa IT-servicen.
Dina huvudarbetsuppgifter är att förvalta och optimera Balders Microsoft365 plattform, felsökningsärenden och att driva nya initiativ ihop med verksamheten som förbättrar bolagets digitala produktivitet. Att vi satsar stort på IT-utveckling, successivt migrerar delar av våra system till molnet och anammar ny teknik borgar för att möjligheterna att påverka och att utvecklas är stora! Tjänsten är stationerad på Balders kontor i centrala Göteborg.
Vi tror att du som söker är pålitlig, kommunikativ och noggrann. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och löser dina arbetsuppgifter självständigt. Då merparten av ditt arbete består av att bistå användare med kvalificerat användarstöd och utbildning inom ett brett tekniskt område så är det viktigt att du är pedagogisk, serviceminded samt har en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har en relevant utbildning och ett gediget teknikintresse med arbetslivserfarenhet av arbete som IT-tekniker/Systemägare eller motsvarande. Utöver detta har du kunskaper inom:
Microsoft 365 Digital Workplace
Windows 11
Microsoft Entra ID
Nätverkstopologi

Vi ser det som positivt om du även har kunskap om:
Klienthantering (Intune/SCCM)
Powershell

Viktigt är också att kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Vi försöker finna personer som passar in i Balders kultur – inte bara just nu, utan i ett längre perspektiv. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Observera att handläggningstiden av din ansökan kan dra ut på tiden underjul- och nyårshelgerna.
Hjärtligt välkommen till ett företag fullt av möjligheter och som bara vill framåt med hjälp av vår viktigaste tillgång - kollegorna!
#LI-MK1

Ansök nu

IT- Konsult . InfraCom

Läs mer Apr 16
Trivs du med att arbeta som IT-konsult i en bred roll där du får ansvar för kunders tekniska utveckling och förvaltning? Då kan du vara personen vi söker!
Om jobbet
Vi på InfraCom söker nu en erfaren IT-konsult för att stärka vårt team i Väst och för att hjälpa våra kunder i deras digitala resa. 
Hög service och en lösningsorienterad inställning är nyckelord. Du ska kunna samverka på ett bra sätt i vår organisation och intern service är lika viktig som den du ger våra kunder. Du tycker om att arbeta nära kunden för att erbjuda de bästa lösningarna för just deras verksamhet.
Du kommer ingå i ett mycket kompetent team och att arbeta med tekniska frågeställningar och framtagande av lösningar. Känner du dig bekväm med de uttrycken och produkterna nedan har du den tekniska profil vi söker. Kommunikation Cisco/Fortinet/Aruba, LAN/VLAN/WLAN, RADIUS, MFA, VPN, Azure Network och Hybrid Setup, FortiLink, EMS, 802.1X
Microsoft – Infrastruktur Microsoft 365, Entra ID, Entra ID Connect, Powershell, CoPilot, SharePoint Online, Conditional Access, Hybrid Setup, Windows Server, Hyper-V.
Microsoft – Modern Workplace och Digitalisering Windows, Office, Teams, OneDrive, SharePoint, Powershell, Endpoint/Intune, AutoPilot, Power Apps.
Kvalifikationer
Flera års erfarenhet av kundorienterat konsultarbete
Breda kunskaper inom grundläggande infrastruktur avseende server och nätverk
Mycket goda kunskaper inom Microsoft server/klient-miljö
Nätverksarkitektur / design
Routing/Switching
Teknisk dokumentation
Informationssäkerhet – Nätverkssäkerhet
Certifieringar inom relevanta områden är meriterande
Meriterande - Erfarenhet utav projektledning 

Vad erbjuder vi?
En karriär i ett framgångsrikt och föränderligt IT-bolag med stora utvecklingsmöjligheter
Möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och företagets utveckling
Trevliga och drivna medarbetare med engagemang och öppenhet
Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag
Gemensamma aktiviteter som AWs och årliga kickoffer

Om InfraCom Group AB

InfraCom Group AB (publ) är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Sedan 1999 har vi hjälpt tusentals företag att dra nytta av IT och telefoni på bästa sätt i verksamheten. Med smarta moderna tjänster, samverkan och support ligger vårt intresse i att utveckla kundens digitala resa.
20 000 kunder
Omsättning ca 800 miljoner
+ 300 medarbetar
20 kontor, från Malmö i söder till Östersund i norr samt representationskontor i Norge och Finland
Huvudkontor i Göteborg
Certifierade enligt ISO9001, ISO14001 och ISO27001

Placering: Utgångspunkt är Göteborg, Borås eller Varberg Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Varmt välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor kring rollen eller din ansökan vänligen kontakta madeleine.kristiansson@infracom.se Konsultchef Region Väst.

Ansök nu

IT- Konsult . InfraCom

Läs mer Apr 4
Trivs du med att arbeta som IT-konsult i en bred roll där du får ansvar för kunders tekniska utveckling och förvaltning? Då kan du vara personen vi söker!
Om jobbet
Vi på InfraCom söker nu en erfaren IT-konsult för att stärka vårt team i Väst och för att hjälpa våra kunder i deras digitala resa.
Hög service och en lösningsorienterad inställning är nyckelord. Du ska kunna samverka på ett bra sätt i vår organisation och intern service är lika viktig som den du ger våra kunder. Du tycker om att arbeta nära kunden för att erbjuda de bästa lösningarna för just deras verksamhet.
Du kommer ingå i ett mycket kompetent team och att arbeta med tekniska frågeställningar och framtagande av lösningar. Känner du dig bekväm med de uttrycken och produkterna nedan har du den tekniska profil vi söker. Tekniska kompetenser
Kommunikation Cisco/Fortinet/Aruba, LAN/VLAN/WLAN, RADIUS, MFA, VPN, Azure Network och Hybrid Setup, FortiLink, EMS, 802.1X
Microsoft – Infrastruktur Microsoft 365, Entra ID, Entra ID Connect, Powershell, CoPilot, SharePoint Online, Conditional Access, Hybrid Setup, Windows Server, Hyper-V. Microsoft – Modern Workplace och Digitalisering Windows, Office, Teams, OneDrive, SharePoint, Powershell, Endpoint/Intune, AutoPilot, Power Apps. Kvalifikationer
Flera års erfarenhet av kundorienterat konsultarbete
Breda kunskaper inom grundläggande infrastruktur avseende server och nätverk
Mycket goda kunskaper inom Microsoft server/klient-miljö
Nätverksarkitektur / design
Routing/Switching
Teknisk dokumentation
Informationssäkerhet – Nätverkssäkerhet
Certifieringar inom relevanta områden är meriterande
Meriterande - Erfarenhet utav projektledning

Vad erbjuder vi?
En karriär i ett framgångsrikt och föränderligt IT-bolag med stora utvecklingsmöjligheter
Möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter och företagets utveckling
Trevliga och drivna medarbetare med engagemang och öppenhet
Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag
Gemensamma aktiviteter som AWs och årliga kickoffer

Om InfraCom Group AB

InfraCom Group AB (publ) är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Sedan 1999 har vi hjälpt tusentals företag att dra nytta av IT och telefoni på bästa sätt i verksamheten. Med smarta moderna tjänster, samverkan och support ligger vårt intresse i att utveckla kundens digitala resa.
20 000 kunder
Omsättning ca 800 miljoner
+ 300 medarbetar
20 kontor, från Malmö i söder till Östersund i norr samt representationskontor i Norge och Finland
Huvudkontor i Göteborg
Certifierade enligt ISO9001, ISO14001 och ISO27001

Placering: Utgångspunkt är Göteborg, Borås eller Varberg Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Varmt välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor kring rollen eller din ansökan vänligen kontakta madeleine.kristiansson@infracom.se Konsultchef Region Väst.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Skjutstativsförare

Truckförare
Läs mer Apr 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi erfarna skjutstativsförare till flera av våra kunder i Göteborg! Vi söker dig som är ansvarstagande och driven med stort intresse för att jobba inom lager och logistik. Är du den vi söker ?

Ansvarsområden
Truckkörning
ordermottagning
orderplock

Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. 
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida!

Kvalifikationer
I din roll som skjutstativsförare ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom lager och orderplockning. Du behöver vara vid god fysik då vissa typer lyft kommer att förekomma. Vi ser gärna att du är kommunikativ och samarbetsvillig då man ofta jobbar i team och mot uppsatta gemensamma mål. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Logistiker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer, gillar att ha många bollar i luften och brinner för att få flöden att fungera smidigt? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter Logistikkoordinatorer som vill vara med och utveckla våra kunders logistikfunktioner – hjärtat i deras verksamhet.

Ansvarsområden
Som Logistikkoordinator kommer du att ansvarar för att planera, samordna och optimera transporter och lagerflöden – från beställning till leverans. Det innebär daglig kontakt med både leverantörer, kunder och interna avdelningar, och en viktig roll i att säkerställa att allt flyter på som det ska.
Planera och koordinera transporter och leveranser


Dina arbetsuppgifter:
Optimera flöden och kostnader inom lager och distribution
Säkerställa god kommunikation med leverantörer och speditörer
Arbeta med order- och lagersystem samt rapportering
Följa upp KPI:er och arbeta proaktivt med förbättringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av logistik, supply chain eller transportplanering
Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga
Trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt
Har god systemvana (t.ex. ERP, Excel)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Anestesi och Operationssjuksköterska

Anestesisjuksköterska
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Anestesi och Operationssjuksköterskor sökes för korta uppdrag hos privata kunder inom operativ verksamhet i Göteborg med omnejd



Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter vid operationsverksamhet

Kvalifikationer
2års erfarenhet från erhållen specialistutbildning inom Anestesi eller Operation
Erfarenhet från självständigt arbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Betongarbetare Ucklum 2025

Betongarbetare
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
.Ser du dig själv som en händig lagspelare med fokus på lösningar och inte räds att hugga i. Har du erfarenhet och kunskaper från tillverkningsindustrin? Ser du dig som händig? Vill du få möjlighet att utvecklas inom ett företag som värdesätter teamkänsla och samarbete då är detta ett uppdrag där du kommer att trivas på. Vi på Randstad söker nu betongarbetare till kund i Ucklum. Arbetstiden är förlagd på dagtid, men kan komma att variera. Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet men för rätt person finns det efter en period goda chanser att bli rekryterad till företaget.

Ansvarsområden
Som betongarbetare kommer du att ingå i ett arbetslag där samarbete och kommunikation är framgångsfaktorer. Även självständigt arbete förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med tillverkning av betongprodukter i efter ritning men också i färdiga former. Då arbetet är fysiskt krävs det att du trivs med att arbeta med kroppen, det förekommer inte nödvändigtvis så tunga lyft. Produktionen utförs i högt tempo så vi ser gärna att du trivs med högt tempo och inte räds att hugga i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en arbetsmiljö med fysiskt arbete och god laganda. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta efter ritningar. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift


Som person är du en lagspelare som gillar göra grovjobbet, lyhörd, flexibel, och tålmodig. Du har en positiv inställning, är självgående och är noggrann med tider och säkerhet. Det är även viktigt att kunna lyfta blicken och se ett större perspektiv samt att vara initiativtagande i sitt arbete.
Krav: 
Engagemang/vilja
Hög arbetsmoral
Erfarenheter/kunskaper av tillverkning
Svenska i tal och skrift
Körkort
Kunskap och förståelse i mätning

Meriterande:
Kunskaper ritningsläsning
Traverskort

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Application Database Specialist

Databasadministratör
Läs mer Mar 27
Job description
We are looking for someone with strong skills in the application database area. Mandatory skills are experience in handling Postgre & MongoDB database in production and good experience handling database in AWS. These skills are crucial for the position.
You will be employed by Randstad Digital in Gothenburg and be a part of our growing consultant team.

Responsibilities
As an Application Database Specialist, you will be part of a team of specialists in the Database area.
You will be involved in managing Postgre, MongoDB, and Oracle Databases both on cloud AWS and on prem. This includes Daily operation, tuning, capacity planning and consolidation.
With development knowledge you will be involve in new development /enhancement along with product development team and supporting them with runtime activities
You will be involved in discussion with the different projects regarding their needs and guide them to a suitable solution.
You will be working together with the Domain Architect to create new solutions and secure our deliveries.


Qualifications


Experience in handling Postgre & MongoDB database in production. (Mandatory skill Postgre at least 3 years hands-on managing PROD systems)
Good Experience handling database in AWS (Amazon web Services) and also good cloud engineering knowledge (Mandatory skill)
Good Experience in AWS CI/CD tools.
Good Knowledge of programming in python or typescript.
Ability to work independently and drive activities.
Development Experience in Database area will have added advantage.
Advanced working knowledge and experience working with relational databases, query authoring () as well as working familiarity with No Database.
Leveraging best practices in continuous integration and delivery
Experience in implementing changes to larger database environments
Knowledge of monitoring tools outside of CloudWatch is an advantage
Experience in handling On-Call support


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Jobbcoach inom TSL till Randstad Risesmart

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Dec 12
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.
Nu söker vi en erfaren omställningscoach som vill arbeta med jobbcoachning runt om i hela Göteborgs Län.
Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.
vem är du och vad har du gjort tidigare?
Till den här tjänsten söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.
Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.
Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.
Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.
Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.
Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.
Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar resande i hela länet så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.
Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.seVi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu