Göteborg: Finance Assistant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finance Assistant i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-21 // Varaktighet: Heltid

Join Our Team as a Finance Assistant!
About Us:
Consilium Safety Group leads the way in providing fire, flame, and gas safety technologies across the marine, energy, transport, and building sectors. With a legacy dating back to 1912, we've grown into an international powerhouse, headquartered in Gothenburg, Sweden, with over 55 offices worldwide. Driven by innovation and a commitment to protecting lives and the planet, we're on a journey to shape the future of safety technology, aiming to become #1 in Safety Tech.
The Role:
As a Finance Assistant at Consilium Safety Group, you'll play a crucial role in our finance team at our Gothenburg headquarters. You'll be responsible for delivering reliable financial information, managing accounts receivable with precision and adherence to best practices, and supporting various functions within the company.
Your Responsibilities:
Independently manage payments, claims, and reminder processes.
Drive improvement initiatives for accounts receivable, focusing on quality.
Administer and book issued bank guarantees.
Perform account reconciliation and intercompany invoicing.
Manage reconciliation of group transactions.
Oversee communication in the finance function's shared mailbox.
Ensure compliance with internal control standards and perform credit report assessments.

Who Are We Looking For?
We're seeking a candidate with:
Post-secondary education in economics or a related field.
Experience in accounting and accounts receivable.
Strong Excel skills.
Excellent written and spoken English.

As a person we hope you are:
Structured, organized approach - Your attention to detail ensures excellence.
Self-driven, proactive attitude - You lead with initiative.
High integrity, ethical standards - Your values set you apart.
Ownership mentality - You drive tasks to success.
Excellent communication, cooperation - Your collaboration ensures success.

How to Apply:
If you're ready to take on this exciting opportunity and meet the qualifications and attributes we're looking for, we invite you to apply for the position of Finance Assistant at Consilium Safety Group. Please submit your resume and cover letter, showcasing your relevant experience and why you'd be a perfect fit for our team. We're eager to hear from you!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonomiassitent med kontorsansvar

Läs mer Sep 9
Nytt
Ekonomiassistent med kontorsansvar (Vikariat)
Om tjänsten Vi söker en strukturerad och ansvarsfull ekonomiassistent med kontorsansvar för ett vikariat hos oss på Irisity! Är du en noggrann och självständig person som trivs med varierande arbetsuppgifter och skulle vilja testa på att arbeta på ett börsnoterat scale-up bolag med internationell prägel? Vill du jobba i ett engagerat ekonomiteam i vackra lokaler på huvudkontoret på Lindholmen? Då kan detta vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bland annat:
· Löpande bokföring och fakturahantering
· Leverantörsreskontra och kundreskontra
· Betalningar och bokföring av bank
· Hantering av utlägg och reseräkningar
· Kommunikation med kunder och leverantörer gällande fakturor

Utöver dina ekonomiska arbetsuppgifter kommer du även ha ett övergripande kontorsansvar, vilket innebär att du bland annat:
· Ser till att kontoret är välorganiserat och fungerar effektivt
· Beställer kontorsmaterial
· Hanterar post och enklare administrativa uppgifter

Kvalifikationer
För rollen är nedan kvalifikationer meriterande, men det viktigaste för oss är en positiv och engagerad personlighet, så sök även om du inte uppfyller alla kriterier.
· Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, gärna med liknande arbetsuppgifter
· Grundläggande kunskaper i bokföring och ekonomiska system (vi arbetar i Fortnox)
· God datorvana, särskilt i MS Office-paketet (Excel)
· God kommunikationsförmåga och servicekänsla

Anställningsform Vikariat, med start omgående och pågår fram till 2025-08-31. Möjlighet till förlängning kan finnas.
Om oss
Irisity är en ledande leverantör av AI-baserad videoanalys. Bolaget utvecklar innovativ mjukvara som uppgraderar vanliga säkerhetskameror till intelligenta sensorer, samtidigt som vi skyddar den personliga integriteten. Irisity har kunder i mer än 90 länder och har aktiv närvaro i Sverige, USA, Ungern, Israel, Singapore, Förenade Arabemiraten, Australien, Argentina, Brasilien, Mexico, Colombia och Storbritannien. Vi verkar genom ett nätverk av återförsäljare, partners,säkerhetsföretag och kameratillverkare globalt. Huvudkontoret ligger i Göteborg.
Ansökan
Skicka din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Group Sustainability Manager till Elanders AB

Läs mer Aug 9
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/group-sustainability-manager-till-elanders-ab. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till vårt nya huvudkontor i centrala Göteborg

Läs mer Maj 14
Vi på Happident arbetar för en ny, revolutionerande tandvårdsupplevelse. En miljö bort ifrån klinikdoft, hårda stolar och kala väntrum, Vi jobbar för att attrahera Sveriges mest framstående och engagerade medarbetare i kombination med den senaste teknologin. Helt enkelt en miljö där patienter erbjuds en kundupplevelse i världsklass.Om HappidentHappident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är på en utvecklingsresa tillsammans och har målsättningen att inom de närmaste åren både utveckla och expandera verksamheten. Happident är grundat av tandläkare och ägs av tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Kliniskt fokus genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda. Genom vår unika ”klustermodell” kan vi tillgodose alla våra patienters behov samtidigt som vi skapar unika karriärmöjligheter för alla våra medarbetare.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med den löpande redovisningen och övrig ekonomi i en företagsgrupp som är under stark tillväxt. Det är en stimulerande tjänst där du ges möjlighet att utvecklas och där du blir en viktig representant för gruppens fortsatta utveckling. Det är en bred och utmanande roll som bland annat innebär löpande hantering av kund- och leverantörsreskontra, kravhantering, betalningar, avstämning av balans- och resultatrapporter samt löpande bokföring. Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Göteborg.
Vem är du?
Vi söker en ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning som ska avlasta övriga kollegor med administrativa arbetsuppgifter. Du har som lägst en avslutad gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt hanterar MS Office-paketet utan svårigheter. Vi söker dig som har en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete och kan prioritera när det behövs. Du är öppen, positiv, social och trivs i rollen som administratör och med att ge god service och ha många bollar i luften. Du är vidare stresstålig och flexibel samt ska kunna arbeta lika bra i grupp som självständigt. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Vad kan vi erbjuda?
Ett stort eget ansvar över dina arbetsuppgifter
Generösa förmåner
Härliga kollegor
Varierande arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta inom ett affärsområde med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat.
Ansökan
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Merits, Redovisningschef, lina.merits@happident.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Praktisk informationStart: Omgående eller enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid.Placering: Stampgatan 14, Göteborg

Ansök nu

Ekonomiassistent - Humlys Huvudkontor Göteborg

Läs mer Maj 2
Låt ditt engagemang forma framtiden för utbildning!Lärare, de som bär med sig nyckeln till kunskap och förändring. De har kraften att vägleda och inspirera i en värld som ständigt förändras. Men, vi står inför en utmaning – var tionde lektion i västvärlden leds inte av ordinarie lärare. Istället för att se detta som en belastning på utbildningen, tror vi på att nya influenser kan vara källan till ökat engagemang och motivation hos våra barn och ungdomar. Tillsammans måste vi skapa nya, flexibla lösningar för att se till att varje lektion räknas.Humly har tagit saken i egna händer och utvecklat en digital plattform som sammanför skolor och förskolor med kompetenta vikarier baserat på skolornas behov och vikariernas styrkor och intressen. Vi är här för att se till att skapa möjligheter och valmöjligheter för våra vikarier.

Om tjänstenHumly söker en ekonomiassistent på heltid till vårt kontor i Göteborg. Du kommer arbeta som understöd till vår ekonomiansvarige med bland annat löpande redovisning och avstämningar, lönehantering samt administrativa uppgifter. Det är en heltidstjänst med start augusti/september 2024. Utgångspunkt för anställningen kommer vara på vårt kontor i Göteborg.
Arbetsuppgifter- Lönekörning för bolagets anställda och vikarier- Hantering och redovisning av leverantörsfakturor och inbetalningar- Löpande redovisning ochavstämningar- Rapportering till myndigheter- Upprättande av intyg till bland annat A-kassan, Försäkringskassan och Kronofogden.- Kontorsadministration

Vi söker dig som- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter- Kan vara tillgänglig senast från och med första september 2024- Meriterande vid erfarenhet av Visma Business och Crona Webb
Som person är du:- Noggrann- Initiativtagande- Strukturerad- Självgående
Du tar med dig kunskap och erfarenhet från tidigare arbete, men som alla andra på Humly bör du utvecklas som person, i din roll och inom ditt område. Det gör du bäst genom att vara nyfiken och ta tag i de utmaningar som dyker upp.

Praktiskt om arbeteStart: Augusti/SeptemberPlats: GöteborgOmfattning: Heltid, vardagarLön: Fast lön enligt överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas, så vänta inte med att skicka ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Consilium Safety Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Consilium Safety Group AB .

Electronic Design Engineer

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Aug 27
Join Our Team as an Electronic Design Engineer at Consilium Safety Group!
About Us:
Consilium Safety Group is a global leader in fire and gas safety technology, serving the marine, energy, transport, and building sectors. With over a century of experience, we combine safety expertise with cutting-edge detection technology to protect lives, assets, and the environment. Headquartered in Gothenburg, Sweden, we operate in more than 55 offices worldwide, covering all time zones. We are committed to innovation, growth, and shaping the future of Safety-Tech.
Your Role:
We are seeking an experienced and hands-on Electronic Design Engineer to join our dynamic team in Gothenburg. In this role, you’ll be at the forefront of designing, maintaining, documenting, and testing the hardware modules for our Fire and Gas systems. Your responsibilities will also include managing the certification and manufacturing processes for our life-saving products, ensuring they adhere to the highest safety and quality standards.
You’ll be involved in every stage of hardware development, from initial requirement review and feasibility studies, to creating system specifications and architectural documents. You will collaborate closely with stakeholders to design solutions that meet business needs, improve operations through system analysis, and recommend process enhancements. Additionally, you’ll engage with vendors, guide testing and approval of new products, and maintain detailed documentation in the PLM/PDM system.
Your Qualifications:
You ideally have a BSc or MSc in Electrical Engineering or a related field, along with a thoughtful and organized approach to problem-solving. Your passion for technology shines through in your collaborative work style, and you enjoy being part of an innovative team. A proactive, solution-focused mindset, combined with strong communication skills, will make you a great fit for this role.
Experience with Ex design, Design for Manufacturing, EMC, Altium, ARAS, analog and digital design, or hardware architecture would be a bonus.
Why Consilium?
At Consilium Safety Group, our mission is to save lives. We’re dedicated to being a great place to grow, driven by our core values of responsibility, initiative, delivering results, and working as one global team. Our warm, family-like corporate culture focuses on the person, fostering an environment where you can thrive.
If you're ready to grow with us and contribute to making the world a safer place, connect with us and apply today!

Ansök nu

Preparation Engineer

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Jun 5
Preparation Engineer till Consilium Safety Group
Om oss: Consilium Safety Group står i framkant som en av världens ledande tillverkare av produkter och säkerhetssystem för brand- och gasdetektion inom marin, olja & gas, transport och byggsektorn. Etablerat 1912, med ursprunglig fokus på hastighetsloggsystem, har Consilium utvecklats till dagens internationella kraftverk av innovation. Verksam i 55 länder, erbjuder vi en dynamisk och globalt mångsidig arbetsmiljö.
Vi söker nu en engagerad Preparation Engineer för att stärka vårt team!
Din roll: Som Preparation Engineer ansvarar du för att upprätta, säkerställa och kvalitetssäkra våra produkter som ska tillverkas i produktionen. Du kommer att skapa, underhålla och förbättra produktunderlag samt supporta produktionen med tekniska frågor och kalibrering av utrustningar. Rollen innefattar även ansvar för utbildning inom produktionen samt att driva ständiga förbättringar.
Dina arbetsuppgifter:
Skapa, underhålla och förbättra produktunderlag.
Supporta produktionen med berednings- och produktionstekniska frågeställningar.
Arbeta med kalibrering av produktionsutrustningar.
Ansvara för utbildning inom produktionen.
Driva och medverka i ständiga förbättringar, både praktiskt och administrativt.
Ta fram och underhålla produktions- och testutrustningar.
Driva egna projekt och samverka med övriga avdelningar inom Consilium, både lokalt och globalt.
Godkänna och underkänna produktionsunderlag samt produkter i produktion.
Underhålla och förädla produkter, strukturer och artiklar i affärssystemet.
Informera ansvarig ledare om produktionsstörningar och medverka i förändring av interna processer.

Vem söker vi? Vi söker dig som har:
Utbildning inom elektronik på teknisk gymnasienivå eller motsvarande.
Teoretisk och praktisk erfarenhet av beredningsarbete, logistik, Lean och 5S.
Goda kunskaper i affärssystem D365 eller liknande. Office365 och Lime är meriterande.
Erfarenhet av projektarbete och teamarbete. Projektledarutbildning är meriterande.
Hög social förmåga, duär rak och tydlig i din kommunikation.
Förmåga att hantera många uppgifter samtidigt utan att tumma på kvalitet.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om oss
Sedan starten har vårt främsta mål alltid varit att rädda liv. Vi strävar efter att vara en fantastisk arbetsplats ochdrivs framåt av våra kärnvärden: "Ett globalt team", "Vi levererar" och "Vi tar ansvar" och "Jag tar initiativ". Vår företagskultur främjar en varm och familjär atmosfär där individer uppskattas. Om detta låter som din nästa tillväxtmöjlighet, kontakta oss!
Ansökan & Kontakt
Vi erbjuder en spännande roll där du kan utnyttja dina tekniska intressen och expertis för att göra en verklig skillnad. Ansök idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Ansök nu

VP Global Manufacturing

Verkställande direktör/VD
Läs mer Jun 4
About Us:
Consilium Safety Group, founded in 1912, is a global leader in fire and gas detection safety systems for the marine, energy, rolling stock, and construction sectors. With a presence in 55 countries, we are driven by innovation and a commitment to saving lives. Join a dynamic, international team dedicated to our core values: ‘I take responsibility – I take initiative,’ ‘We deliver,’ and ‘One global team.’
Position Overview:
We are looking for a motivated and forward-thinking Vice President of Global Manufacturing to join our team. This is an exciting opportunity for someone eager to make a significant impact by directing and optimizing our global production strategy. You will work with our production teams in Bulgaria, Netherlands, Sweden, Italy, and China, ensuring we meet our strategic goals and deliver outstanding results.
Key Responsibilities:
In this role, you will be responsible for developing and implementing our global production strategies. You will coordinate with production heads at our international sites, optimize processes to meet long-term strategic goals, and maintain strong relationships with production teams. You will ensure compliance with company policies, manage production budgets, and track performance metrics. Additionally, you will participate in global operations projects and contribute to our innovative and growth-focused environment.
Qualifications:
We are seeking candidates with a master’s degree in production engineering or at least 5 years of experience in strategic/tactical production, preferably with electronic products. While extensive experience is not mandatory, you should have a strong foundation in production management and a keen interest in growing within an international setting. Strong negotiation skills, business acumen, and the ability to build relationships are important. You should be results-driven, fluent in English, and proficient in Microsoft Office. Experience in project management and a willingness to learn and develop in an executive setting are essential.
Why Join Us:
Join a global leader dedicated to innovation and saving lives. At Consilium Safety Group, you will find a supportive, family-like atmosphere where your growth and development are a priority. This is a unique opportunity to be part of a team that values initiative, responsibility and teamwork.
Apply Now:
Submit your resume and cover letter! Consilium Safety Group is an equal opportunity employer committed to diversity and inclusion.
Start your journey with us and make a difference!

Ansök nu

Electronic Technician

Installationselektriker
Läs mer Maj 30
Om Företaget: Consilium Safety Group är en av världens ledande tillverkare av produkter och säkerhetssystem för brand- och gasdetektion inom marin, olja & gas, transport och byggsektorn. Vi har varit pionjärer sedan 1912 och har utvecklats till en internationell ledare inom innovation. Med verksamhet i 55 länder erbjuder vi en dynamisk och mångsidig arbetsmiljö. Hos oss får du chansen att arbeta med ett dedikerat team som strävar mot att uppnå vår gemensamma vision: att rädda liv.
Vår kultur är positiv och tempofylld, så det är viktigt att du trivs i en miljö där saker förändras snabbt. Consilium vill att alla medarbetare ska trivas och känna sig omhändertagna, vilket främjar att alla bidrar på ett positivt sätt.
Om Tjänsten: I rollen som Elektronikmontör kommer du att arbeta inom vår produktion i Göteborg. Du kommer att utföra byggnation och/eller kvalitetssäkring av samtliga produkter inom Consiliums produktfamilj, där utbudet varierar från standardiserade till helt kundanpassade produkter. Arbetet utförs enligt gällande underlag såsom ritningar, instruktioner, standarder m.m. och återrapporteras i enlighet med Consiliums interna rutiner.
Arbetsuppgifter:
Bygga och kvalitetssäkra Consiliums produkter enligt ritningar och instruktioner.
Bidra till att produktionsmålen uppfylls genom att ta ansvar för kvalitet och leverans samt rapportera produktionsstörningar.
Utfärda avvikelserapporter enligt gällande rutiner och bidra till lösningar.
Delta i arbetet med 6S och ständiga förbättringar genom att driva eller delta i projektarbeten.

Vem söker vi? Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning, lägst gymnasium med inriktning mot elektronik, alternativt motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Det är meriterande med produktkännedom och erfarenhet från liknande verksamheter. Du har goda kunskaper inom ritningsläsning, layout och kopplingsschema, och är van att arbeta i takt och följa uppsatta rutiner. Vi tror att du har kännedom om 6S och ständigt förbättringsarbete. Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet, Word, Excel m.m., och det är meriterande med kunskaper inom ERP-system. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarstagande och en flexibel lagspelare som gillar kontinuerlig utveckling.
Om oss: Sedan starten har vårt främsta mål varit att rädda liv. Vi strävar efter att vara en fantastisk arbetsplats och drivs av våra kärnvärden: "Ett globalt team", "Vi levererar", "Vi tar ansvar" och "Jag tar initiativ". Vår företagskultur är varm och familjär, och vi uppskattar verkligen våra medarbetare. Om du letar efter din nästa stora utmaning och vill bli en del av vårt fantastiska team, vill vi höra från dig!
Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi går igenom ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Katarina Wanderydz, Katarina.wanderydz@consiliumsafety.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Service Administrator

Diversearbetare
Läs mer Maj 29
Om Företaget:
Consilium Safety Sweden är en av världens ledande tillverkare av produkter och säkerhetssystem för brand- och gasdetektion inom marin, olja & gas, transport och byggsektorn. Vi har varit pionjärer sedan 1912 och har utvecklats till en internationell ledare inom innovation. Med verksamhet i 55 länder erbjuder vi en dynamisk och mångsidig arbetsmiljö. Hos oss får du chansen att arbeta med ett dedikerat team som strävar mot att uppnå vår gemensamma vision: att rädda liv.
Älskar du att ha många bollar i luften och att lösa problem? Som Service Administrator hos oss kommer du vara en nyckelspelare både för oss på kontoret i Göteborg, och för våra kunder!
Arbetsuppgifter:
Ta emot och bedöma offertförfrågningar, samt erbjuda produkter ur vårt breda sortiment.
Råda och hjälpa kunder när deras förfrågningar inte stämmer överens med våra produkters specifikationer.
Registrera order för förfrågningar och offerter som leder till konfirmerade beställningar.
Bevaka kunders betalningsförmåga och vidta nödvändiga åtgärder enligt vår företagspolicy för kunder med betalningssvårigheter.
Registrera projektordrar i Dynamics.
Administrera och hålla ordning på kundspecifik dokumentation.
Hantera hela processen från ordermottagning till fakturering och returhantering.
Säkerställa att alla registrerade ordrar faktureras i tid och enligt våra rutiner.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en 3-årig gymnasieutbildning och är duktig på engelska, både i tal och skrift. Du har erfarenhet av orderregistrering i Dynamics och har jobbat med CRM-systemet Lime. Datorer är inget problem för dig – du är van vid MS Word och Excel. Du är affärsinriktad, strukturerad och resultatorienterad, med en fantastisk förmåga att prioritera dina uppgifter och projekt.
För att passa in hos oss behöver du vara en teamspelare med god kommunikationsförmåga. Du är social och flexibel, med en positiv attityd och ett lösningsorienterat tänk. Du är också strukturerad och är van att hantera flera saker samtidigt. Att lära dig nya system är inga problem för dig och har du ett tekniskt intresse är det ett extra plus!
Om oss:
Sedan starten har vårt främsta mål varit att rädda liv. Vi strävar efter att vara en fantastisk arbetsplats och drivs av våra kärnvärden: "Ett globalt team", "Vi levererar", "Vi tar ansvar" och "Jag tar initiativ". Vår företagskultur är varm och familjär, och vi uppskattar verkligen våra medarbetare. Om du letar efter din nästa stora utmaning och vill bli en del av vårt fantastiska team, vill vi höra från dig!
Ansökan:
Skicka din ansökan med CV och personligt brev. Vi går igenom ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till Katarina Wanderydz, Katarina.wanderydz@consiliumsafety.com
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu