Göteborg: Underhållstekniker till Estrella i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Underhållstekniker till Estrella i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-31 // Varaktighet: Heltid

Är du en nyfiken person med ett stort tekniskt intresse? Motiveras du av att arbeta i en praktisk roll där du tillsammans med ditt team förebygger, förbättrar och åtgärdar maskiner? Då har vi rollen för dig! Här har du chansen att utveckla dina tekniska färdigheter hos en av de stora jättarna inom snacksindustrin - Estrella. 

Välkommen till Estrella - ett av Sveriges största varumärken inom snacks. Estrella tog snacksen till Sverige när vi 1957 startade den första produktionen av chips och popcorn. Idag omsätter Estrella AB ca 1,2 Mdkr och har ca 230 anställda. Fabriken och huvudkontoret ligger i Angered utanför Göteborg och potatislagret i Kistinge utanför Halmstad. Estrella ägs av Intersnack Group - ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro. Estrellas vision är att tillverka de godaste snacksen och vara det schysstaste företaget - med miljö, hälsa, samhälle och våra anställda i fokus. Vi levererar goda nyheter som sätter guldkant på svenska folkets krispiga stunder. Stora som små. Låt stunderna börja.

Nu söker vi:
Professionals Nord söker i samarbete med Estrella en underhållstekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord men att du anställs direkt hos Estrella. Önskemål från oss och kund är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Hos Estrella arbetar drygt 230 medarbetare från olika nationer, där företaget strävar efter hållbarhet och en grönare framtid. Med huvudkontor och snacksfabrik under samma tak i Angered är Estrella en välkomnande arbetsplats med familjär atmosfär.

Vad du kommer göra:
Som underhållstekniker hos Estrella är ingen dag den andra lik. I rollen kommer du att utföra kontinuerligt underhåll på produktionsutrustning, tillverka delar och utrustning vid behov, utföra förebyggande underhåll och återrapportera utfört arbete enligt rutiner. Du kommer dessutom att säkerställa funktionen på byggnaden och dess delsystem som till exempel ventilation och panna.

Vidare kommer du att delta i förbättringsarbeten, säkerställa att ritningar och underlag hålls uppdaterade vid ändringar samt att analyser av grundorsaker genomförs vid haverier. Andra exempel på arbetsuppgifter kommer vara att:

• Planera framtida arbeten och ha kontakt med leverantörer
• Delta i utvecklingsprojekt som UH-avdelningens representant
• Utbilda produktionspersonal i hantering av utrustning
• Säkerställa att ordning och reda upprätthålls inom UH-avdelningens domäner
• Aktivt utvärdera arbetsmiljöaspekter på utrustningar och verka för en positiv utveckling inom arbetsmiljöområdet

Vem är du?
Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och lyckas i rollen. Som person behöver du därför vara en riktig lagspelare som gärna hjälper och stöttar dina kollegor. I rollen kommer du att ha ett stort kontaktnät och är därför en kommunikativ person med en positiv attityd och god serviceförmåga. Vidare är du nyfiken och idérik med en stor kreativitet och motivation att problemlösa. Du har även en förmåga att arbeta metodiskt och självständigt samtidigt som du med god flexibilitet kan variera mellan arbetsuppgifter.

Med önskemål från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på alla våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtal.

Vi söker dig som

• Har en gymnasial/YH/universitetsutbildning inom förslagsvis automation, fordon, el eller liknande
• Har minst 1 års erfarenhet av underhållsarbete inom industrin
• Har en god datavana och mycket goda kunskaper i Office programmen
• Är flytande i det svenska språket i tal och skrift
• Har grundläggande kunskaper i det engelska språket
• Har en god teknisk förståelse och ett stort intresse för teknik

Om du har kunskaper av svetsning, svarvning, fräsning och Siemens PLC programmering eller om du tidigare arbetet med pneumatik och underhållssystem är det meriterande för tjänsten. Det är även meriterande om du tidigare arbetat inom livsmedelsindustrin, men inget krav.

Vad Estrella erbjuder:
Hos Estrella blir du en del i ett av Europas största snacksföretag. Du får möjlighet att jobba i en internationell organisation som samtidigt har stark lokal förankring. Dem värdesätter dina idéer och initiativ, stöttar dig med tydliga mål som är väl förankrade i vår vision. Estrella är en arbetsplats där samarbete och gemenskap värderas högt. Du blir också en del av ett företag som bryr sig om alla sina medarbetares välbefinnande och som förstår att balansen mellan arbete och fritid är grundläggande för framgång.

Estrellas värderingar är viktiga. De agerar som ledstjärnor för hur de arbetar och definierar sin kultur med:

• Omtanke
• Initiativkraft
• Samarbete
• Kundnytta
• Smakglädje

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Angered, Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Kinnmark

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Installationstekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Installationstekniker.

Technical Specialist till Idnet

Läs mer Jun 28
Till Idnet söker vi nuen Technical Specialist med fokus på hårdvara för industri, lager och butik. Du blir en del av ett erfaret team som brinner för att skapa hållbar tillväxt genom att digitalisera processer för butik och lager. Är du Idnetsnya kollega?Vi på Idnet levererar moderna IT-stöd för affärskritiska processer. Det gör att vi kan hjälpa våra kunder att möta dagens utmaningar inom handel och lagerhantering.
Med egna system, branschens ledande tillverkare och vårt intresse för den senaste tekniken hjälper vi våra kunder att förbättra och förenkla vardagen. Tillsammans väljer vi ut de komponenter och teknologier som ger bäst utväxling och som framtidssäkrar verksamheten, från långsiktig strategi till färdig lösning.
Arbetsuppgifter Som Technical Specialist hjälper du våra kunder att automatisera och effektivisera olika processer och arbetsflöden för lager, industri och butik. Med din tekniska expertis och kunskap leder du kunden genom hela processen från presale till implementation och driftsättning. PRESALE & TESTNING (Laboration) Tester görs dels inhouse, dels tillsammans med kund och leverantör där ni testar olika typer av hårdvara såsom scannrar, RFID, handdatorer, truckdatorer med mera. Tillsammans med kund anordnar du workshops där kundens behov och önskemål identifieras för att kunna ta fram den bästa lösningen utefter deras verksamhet och flöden. DRIFTSÄTTNING & INSTALLATION Rollen innefattar ansvar för implementering och driftsättning av våra kunders lösningar. Detta innefattar både installation, service och underhåll samt teknisk support och utbildning för att säkerställa en smidig användarupplevelse. Tjänsten innefattar kontinuerligt resande, främst inom Sverige med inom även inom Europa kan förekomma. Bakgrund Vi söker dig med erfarenhet av driftsättning och implementering av liknanden lösningar. Du har ett genuint tekniskt intresse och trivs i en varierad vardag där du jobbar tätt med kollegor, leverantörer och kunder. Du har en god förståelse för automatisering och effektivisering av arbetsflöden samt van att förklara komplex information på ett enkelt sätt. Övriga krav för tjänsten: - Professionell svenska och engelska, i tal och skrift - Körkort
För slutkandidat tillämpar vi arbetspsykologiskt test samt utdrag ur belastningsregister.
Om Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Idnet med A-hub. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Filippa Stenberg på filippa.stenberg@a-hub.se.
Vi tillämpar ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Resande installatör

Läs mer Apr 23
Skulle du vilja vara en viktig kugge i en dynamisk, högteknologisk miljö hos ett internationellt ledande företag som arbetar med teknikbaserade system för försvar och säkerhet? Elbit System Sweden växer så det knakar och ser fram emot att välkomna fler positiva lagspelare till oss, vi söker nu engagerade installatörer som kommer att arbeta med installation, uppgradering och service av avancerade militära kommunikationssystem. Låter det intressant? Läs vidare.
Detta är en möjlighet för dig som har ett stort tekniskt intresse, som tar ansvar och kan arbeta självständigt. I denna roll är det viktigare vem du är än vad du har gjort tidigare. Vi är ett företag med tydlig startup-prägel och med goda möjligheter för dig att utvecklas.Så, om du har ett stort tekniskt intresse och vill vara med och säkerställa att det svenska försvaret har toppmodern kommunikationsteknik?Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänstenElbit System Sweden är sedan flera år en leverantör av avancerade system till Försvarsmakten främst med fokus på ledning och kommunikationssystem.I rollen som resande installatör hos Elbit Systems Sweden kommer du vara en viktig del av ett växande team, specialiserat på att säkerställa optimal funktion av ledning och kommunikationssystem.Du kommer att arbeta med installation och underhåll, både i egna lokaler och ute hos kunder med tyngdpunkt på det senare. Du kommer spendera större delenav din arbetstid hos våra kunder och stötta dem på plats.Arbetet kräver inte bara teknisk kompetens utan även förmågan att agera självständigt och lösa komplexa problem i en dynamisk arbetsmiljö.
Du kommer bland annat:
Utföra installationer, uppgraderingar och service av militära kommunikationssystem
Arbeta självständigt och i team för att säkerställa optimal funktion av tekniska system
Ansvara för inventering av reservdelslager och hantering av lagersaldo
Fungera som kontaktperson gällande reservdelar och vara en resurs för andra avdelningar
Beställa reservdelar och utföra tekniska arbeten enligt givna förhållningsregler

Du har:
Relevant utbildning, minst på gymnasienivå med teknisk inriktning inom förslagsvis el, energi, data eller automation
Erfarenhet från arbete inom service och underhåll av tekniska system och nätverk
God datorvana
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
B-körkort

Det är inget krav men meriterande om du har tidigare erfarenhet från genomförd värnplikt eller har varit verksam inom Försvarsmakten. Erfarenhet från installation och nätverksarbete samt teknisk kompetens inom el, elektronik eller liknande områden är också något vi värdesätter.
För att du ska känna att Elbit System Sweden är en bra plats för dig så kan du förmodligen känna igen dig i egenskaper som ansvarsfull, noggrannhet och analytisk färdighet tillsammans med förmågan att ta till sig ny kunskap. Du har också en god kommunikativ förmåga, uppskattar att arbeta i team och är duktig på att anpassa dig till förändring – då Elbit System Sweden är ett startup-bolag i Sverige som står inför en kraftig tillväxt är dessa egenskaper viktiga för att du ska komma till din rätt hos oss.
AnsökanVälkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta Oskar Heiskanen på oskar.heiskanen@elbitsystems.se. Har du frågor gällande ansökan kontakta HR- och rekryteringskonsult, mimmi.nyman@elbitsystems.seSom ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss.
Om ossElbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder.Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

Ansök nu

Servicetekniker till Menerga, placering kring Göteborg

Läs mer Jun 20
Nu letar vi efter två nya kollegor - en till området Göteborg/Västra Götaland och en till Skånetrakten (separat annons). Vi söker entusiastiska servicetekniker som kommer att fokusera på luftbehandlingssystem och styr- och reglerteknik. Oavsett du är expert eller ny inom området, uppmuntrar vi dig med viljan att lära dig mer att söka till oss.

Har du erfarenhet från ventilationsbranschen? Är du en nyfiken person som lockas av tekniska utmaningar? Då kan du vara vår nya kollega! Vi erbjuder dig ett fritt och ansvarsfullt arbete med högkvalitativa och marknadsledande produkter. Välkommen till ett bolag och en tjänst med stora möjligheter att utveckla och att utvecklas!

Arbetsuppgifter

Som servicetekniker hos oss arbetar du med driftsättning och löpande service av Menergas produkter. Vi bedriver försäljning och service av högkvalitativa, tekniskt avancerade och marknadsledande luftbehandlingssystem till simhallar, äventyrsbad och hotell. Kundbasen finns i både privat och offentlig sektor och vi ser en stor potential att fortsätta växa trots rådande utmaningar i omvärlden.

Du arbetar med installation och finjustering av styr- och reglersystem liksom med driftsättning, felsökning, avhjälpande reparationer och förebyggande underhåll av luftbehandlingsaggregat. Då Menergas produkter är kundanpassade, får du även vara med i olika projekt och utveckla din tekniska kompetens tillsammans med erfarna och kunniga kollegor. Du arbetar självständigt men blir en del av vårt team som finns runt om i landet.

Du utgår hemifrån men är ute på resande fot majoriteten av tiden. Du reser framförallt i länen runt din utgångsort, men resor till övriga Sverige och Norden kan också förekomma.

Din profil

Vi söker dig som har:

Grundläggande teknisk kompetens eller relevant utbildning inom el, styr & regler eller värmepumpsteknik

* Intresse för luftbehandling och styr- och reglerteknik
* Positiv inställning och vilja att kontinuerligt lära dig och utvecklas
* God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
* God datorvana
* B-körkort

Vi ser det som meriterande om du har:

* Arbetslivserfarenhet inom våra områden
* Kylteknisk kompetens, gärna certifiering
* Kompetens inom CO2
* Kunskap om styrsystem tex MODBUS eller BACNET



Vi erbjuder

* Individuellt utformad introduktion och löpande utbildning för att stärka och bredda dina tekniska färdigheter
* En dynamisk arbetsmiljö som främjar personlig tillväxt
* Attraktiva förmåner



Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells rekrytering, del av Manpower Group. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt och senast den 31 augusti 2024. Vi arbetar med löpande urval.

Har du frågor? Välkommen att kontakta oss!

Ansvarig rekryteringskonsult Ulrika Matsson på ulrika.matsson@jeffersonwells.se eller 070-699 74 95.

Servicechef Stefan Frost på stefan.frost@menerga.com eller 070 283 13 65.



Varför Menerga?

Vi söker en engagerad servicetekniker med intresse för luftbehandlingssystem och styr- och reglerteknik till ett spännande företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda utbildnings- och karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och vardaglig trivsel som en självklarhet när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Du kommer att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling. För att lyckas i vårt arbete är kompetensutveckling av våra medarbetare en självklarhet.



Mer om Menerga

Menerga bedriver försäljning och service av högkvalitativa och marknadsledande produkter främst för simhallar. Vårt huvudkontor är placerat i Eskilstuna men vi utför våra kunduppdrag över hela Sverige. Menerga är ett dotterbolag till Systemair AB, ett ledande ventilationsföretag med huvudkontor i Skinnskatteberg och verksamhet i 50 länder och över 6 000 anställda globalt.

Läs mer om oss på https://www.menerga.com/se/

Ansök nu

Säljande säkerhetsexpert i StorGöteborg

Läs mer Jul 17
Är du vår nästa säljande säkerhetsexpert i StorGöteborg?

Som säljande säkerhetsexpert hos oss blir du en del av ett motiverat team där vi tillsammans bidrar till att familjer och människor får en säkrare vardag. Vi arbetar med branschens mest innovativa lösningar och du får från start ett gediget introduktionsprogram där du får alla verktyg för att lyckas. 

Vi erbjuder dig:  
* Attraktiv lönemodell med grundlön, provision och bonussystem 
* Kollektivavtal och arbetsbil
* Gedigna sälj- och serviceutbildningar 
* En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet 
* Marknadens mest innovativa tjänster och produkter 

Om tjänsten: 

Som säljande säkerhetsexpert hos oss på Verisure så möter du våra kunder i deras hem?och levererar en förstklassig kundupplevelse. Rollen innebär säkerhetsrådgivning och försäljning samt trygga installationer och service. Här får du en arbetsplats med hög energinivå, teamkänsla och motiverade kollegor som tillsammans strävar efter att vara bättre än igår. 

Eftersom vi har ett introduktionsprogram i världsklass så har vi inget krav på tidigare erfarenhet. Om du har drivet och viljan att lära dig, så har vi verktygen! 

Vi söker dig som: 
* Har B-körkort 
* Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande 
* Är fri från anmärkningar i belastningsregistret 
* Har stort kundfokus och hög integritet 
* Drivs av att arbeta mot uppsatta mål 

Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och UC. Vi tar inte emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.  

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljande säkerhetsexpert i Göteborg

Läs mer Jul 17
Är du vår nästa säljande säkerhetsexpert i Göteborg?

Som säljande säkerhetsexpert hos oss blir du en del av ett motiverat team där vi tillsammans bidrar till att familjer och människor får en säkrare vardag. Vi arbetar med branschens mest innovativa lösningar och du får från start ett gediget introduktionsprogram där du får alla verktyg för att lyckas. 

Vi erbjuder dig:  
* Attraktiv lönemodell med grundlön, provision och bonussystem 
* Kollektivavtal och arbetsbil
* Gedigna sälj- och serviceutbildningar 
* En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet 
* Marknadens mest innovativa tjänster och produkter 

Om tjänsten: 

Som säljande säkerhetsexpert hos oss på Verisure så möter du våra kunder i deras hem?och levererar en förstklassig kundupplevelse. Rollen innebär säkerhetsrådgivning och försäljning samt trygga installationer och service. Här får du en arbetsplats med hög energinivå, teamkänsla och motiverade kollegor som tillsammans strävar efter att vara bättre än igår. 

Eftersom vi har ett introduktionsprogram i världsklass så har vi inget krav på tidigare erfarenhet. Om du har drivet och viljan att lära dig, så har vi verktygen! 

Vi söker dig som: 
* Har B-körkort 
* Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande 
* Är fri från anmärkningar i belastningsregistret 
* Har stort kundfokus och hög integritet 
* Drivs av att arbeta mot uppsatta mål 

Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och UC. Vi tar inte emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.  

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Professionals Nord Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Professionals Nord Rekrytering AB .

Kostnadsfri CE-utbildning + Garanterad anställning - ansök idag!

Logistiker
Läs mer Jun 27
Vill du bli en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjlighet att långsiktigt utvecklas hos Ragn-Sells. Varmt välkommen med din ansökan! 

Mer om Ragn-Sells
Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anställda verkar Ragn-Sells koncernen i Sverige, Norge, Danmark och Estland, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miljarder SEK.

Information om chaufförskolan
Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom lärarledda sessioner och självstudier. Utbildningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbildning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, ADR. Efter avklarad utbildning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-Sells.

Utbildningsstart: Oktober 2024
Examen: Januari 2025
Utbildnings- och arbetsort: Göteborg

Information om tjänsten
Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och Ragn-Sells är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 
Efter avslutad utbildning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Ragn-Sells.

Med önskemål från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på alla våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtal.

Arbetsuppgifter
I rollen som CE-Chaufför hos Ragn-Sells kommer dina arbetsuppgifter att dagligen variera, där du med ditt team ansvarar över både farligt- och icke farligt avfall hos olika företag, privatpersoner och diverse tanksektioner. I ditt arbete kommer du i samråd med arbetsledaren ansvara och säkerställa att dagliga uppdragen slutförs enligt kundernas behov och önskemål. Även månadsmöten, säkerhetsronder och checklistor genomförs kontinuerligt. Arbetet är förlagt måndag-fredag med arbetstider från 07:00-16:00. När väl du är bekväm och självgående i rollen är beredskap förekommande.

För tjänsten är dina personliga egenskaper viktiga, och du behöver därför vara serviceinriktad då du under dina körningar alltid är ansiktet utåt mot kunden. Vidare är du kommunikativ, lösningsfokuserad och självgående som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även en flexibel person med god förmåga att anpassa dig och byta fokus utifrån nya arbetsuppgifter.

Vi söker dig som:

• Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför
• Har B-körkort
• Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbildning.
• Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

START: Oktober 2024
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Josefine Kinnmark

När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen.

#Chaufförsskolan #Ragn-sells #CE-chaufför

Ansök nu

Projektledare till Vattenfall!

Produktutvecklare
Läs mer Jul 4
Vill du vara en del av Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet? Vi söker nu efter dig som vill gå in i rollen som projektledare och bredda din kompetens genom en varierande vardag där du får vara med och bidra till framtidens elnät. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Gänget i Göteborg arbetar tätt med varandra internt på projektledarsidan samt med närliggande regioner. Du kommer dagligen få omges av drivna och motiverade kollegor som arbetar som både projektledare, beredare och tekniker! I det dagliga ges du möjligheten att få nyttja din kommunikativa sida med det tekniska, rollen passar perfekt för dig som vill ta klivet in i en spännande bransch där du erbjuds variation likväl som utveckling! 

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare hos Vattenfall har du ett övergripande ansvar över planering, styrning och kontroll av projekt inom teknik där du ansvarar för att leda elkraftstekniker. Kundkontakt är dagligt förekommande eftersom att du ansvarar över kommunikationen med externa parter - såsom andra företag, myndigheter och andra berörda intressenter i projekten. Utöver detta har du ett kontinuerligt ansvar över att säkerställa att styrande dokument och lagkrav efterlevs, samt ansvar över att projektens mål säkerställs avseende tid och kostnader samt att de identifierade kvalitets- och miljökrav i projekten uppfylls.

Konkreta arbetsuppgifter:

• Upprätta ekonomiska prognoser för varje projekt
• Fortlöpande övervaka arbetet som utförs under projektets gång
• Hantera pågående avbrott för att utföra arbetet
• Samordna och fördela arbetsuppgifter till tekniker
• Hålla en nära dialog med både interna och externa intressenter
• Kontinuerlig uppföljning av både budgetprognoser och tidsplan

Vi söker dig som:
Vill ha ett utvecklande arbete där du leder, planerar och driver igenom olika projekt inom elnät på en arbetsplats där kunden är i fokus. Vidare ser vi att du har:

• Erfarenhet av att leda projekt sedan tidigare
• Ett tekniskt intresse
• Någon form av utbildning, med fördel inom el, elkraft eller teknik
• God datorvana 
• B-körkort 
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket (i både tal och skrift)

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Vattenfall. I den här rollen söker vi dig som kan arbeta strukturerat och flexibelt. Vi ser även att du har lätt för att ta initiativ och bra på att samarbeta med kollegor och kunder. Vidare är du en ansvarstagande ledare som agerar affärsmässigt med ett gott entreprenörskap och har ett stort engagemang för dina uppdrag.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade.

START: Hösten 2024
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se 

#projektledare #vattenfall #entreprenad #energi #elkraft #el #teknik #planering #styrning #kundkontakt #kommunikation

Ansök nu

Mekanikkonstruktör till Consat Engineering i Göteborg!

Lagerarbetare
Läs mer Jul 5
Är du ansvarstagande, optimistisk och vill arbeta på ett företag i framkant? Just nu söker vi en Mekanikkonstruktör till Consat Engineering i Göteborg! Varmt välkommen med din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Consats räkning en Mekanikkonstruktör. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Consat, för att sedan bli direktanställd på lång sikt. 

Consat är ett av Sveriges ledande ingenjörsbolag som skapar förutsättningar för att samhället ska kunna utvecklas i jämn takt med digitaliseringen. 

Hos Consat Engineering services sökes fler mekanikingenjörer med erfarenhet av konstruktion eller produktutveckling. Bolaget består av ett gäng med stort engagemang och genuint teknikintresse som delar erfarenheter med varandra och de ser gärna att erfarna ingenjörer agerar som mentorer åt sina mer juniora kollegor. Consat arbetar med långsiktighet och respekt som utgångspunkt i sitt sätt att vara.

Consat arbetar med både mindre företag och stora internationella koncerner. Kunderna återfinns inom olika branscher och kan vara väletablerade industrier i regionen såväl som nya företag. Kunduppdrag är både på plats hos kund och på egna kontoret i Partille och på Lindholmen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Bohus Biotechs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta hos en av Consats stora, viktiga och långsiktiga kunder. Dina arbetsuppgifter kan inkludera:

• Arbete med olika konstruktionsprojekt hos kund, där vissa är större och andra mindre
• Arbete med layouter, det kan exempelvis vara ombyggnader i en fabrik som man sitter med, eller omkonstruktion av maskiner
• Arbete med administration 
• Arbete med att välja ut vilka delar som ska ritas och anpassar detta till kundens behov

Vi söker dig som:

• Gillar att lösa problem och att lära dig hur saker funkar
• Har relevant erfarenhet av mekanikkonstruktion 
• Drivs av att hjälpa kunden skapa lösningar de eftersträvar
• Kan tala samt skriva flytande svenska och engelska
• Har mycket goda kunskaper i SolidWorks. Meriterande om du har kunskap av fler verktyg som exempelvis Creo eller Catia
• Är öppen för förändring och att den ena dagen är inte den andra lik

START: Q3/Q4 2024
OMFATTNING: Heltid
KOMMUN: Göteborg 
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Adrian Couture

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Daily Operation Manager till Transtema!

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jul 16
Transtema Network Services söker nu efter Daily Operation Manager till deras kunds sajt  på Lindholmen, Göteborg. Det är en utvecklande roll där du får du möjlighet att lära dig en framtidsbransch och samtidigt bli en del av Sveriges ledande företag inom kommunikationsnät. Varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till josefine.kinnmark@pn.se

Information om tjänsten
Transtema Network Services är ett företag som erbjuder teknik- och konsulttjänster inom nätverksinfrastruktur. De specialiserar sig på att leverera lösningar och support inom områden som nätverksdesign, installation, driftsättning och underhåll. Transtema har fått ett ökat ansvar i att driva sin kunds ICT-Center på flera sajter runt om i Sverige. Där deras ansvar innefattar att säkerställa en fungerande installationsmiljö för sin kund. Kunden är ett världsledande företag inom 5G.

Vi söker efter efter en engagerad och erfaren Daily Operations Manager till ett framstående datacenter. Rollen innebär en nyckelposition i att säkerställa smidiga och effektiva dagliga driftoperationer, med fokus på att upprätthålla hög tillgänglighet och tillförlitlighet för IT-tjänster. Om du är en driven och tekniskt kunnig professionell person med en passion för datacenterdrift, är detta en fantastisk möjlighet. I ditt team ingår ca 35 medarbetare som du har personalansvar för.

Du erbjuds

• Möjlighet att arbeta i ett världsledande företag inom IT-branschen.
• En dynamisk och internationell arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
• Tillgång till modern teknik och verktyg för att stödja arbetet.
• Stöd för vidareutbildning och professionell utveckling.
• Flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till remote-arbete.

Arbetsuppgifter

• Leda och övervaka dagliga driftsaktiviteter för att säkerställa att datacentret fungerar effektivt och uppfyller kundernas behov.
• Säkerställa att alla driftsprocesser följer etablerade standarder och bästa praxis.
• Samordna med tekniska team för att snabbt identifiera och lösa eventuella problem som uppstår.
• Implementera och förbättra driftsprocedurer för att öka effektiviteten och minska risken för avbrott.
• Övervaka och analysera prestandadata för att identifiera områden för förbättring och implementera nödvändiga åtgärder.
• Hantera och underhålla driftsrelaterad dokumentation.
• Säkerställa att säkerhets- och efterlevnadsstandarder följs noggrant.
• Planera och genomföra underhålls- och uppgraderingsaktiviteter.

Vi söker dig som har

• Relevant universitetsutbildning inom IT, ingenjörsvetenskap eller relaterat område.
• Minst 5 års erfarenhet inom datacenterdrift eller liknande roll.
• Stark teknisk förståelse för datacenterinfrastruktur och drift.
• Erfarenhet av att leda team och hantera dagliga operativa utmaningar.
• Utmärkta problemlösnings- och beslutsfattningsförmågor.
• Goda kommunikations- och samarbetsförmågor.
• Förmåga att arbeta under press och hantera flera projekt samtidigt.
• Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Utöver detta tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Transtema. Vi värdesätter framför allt din vilja och motivation att utvecklas och lära dig nya saker. Du trivs med att arbeta i grupp och är en lagspelare som kan samarbeta effektivt och kommunicera väl med andra. Vi ser även att du kan ta egna initiativ och motiveras av att utföra ett noggrannt och kvalitativt arbete.

Observera att bakgrundskontroller kommer att genomföras som en del av anställningsprocessen och att slumpmässiga drogtester kan komma att utföras.

Start: Hösten 2024
Kontakt: Josefine Kinnmark

Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på josefine.kinnmark@pn.se 

#DailyOperation  #Manager #tekniker #ICT #nätverk #hårdvara #installation #fiber #el #datacenter

Ansök nu

Front office Manager till Transtema!

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Jul 16
Transtema Network Services söker nu efter Front office Manager till deras kunds sajt på Lindholmen. Det är en utvecklande roll där du får du möjlighet att lära dig en framtidsbransch och samtidigt bli en del av Sveriges ledande företag inom kommunikationsnät. Varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till josefine.kinnmark@pn.se

Information om tjänsten
Transtema Network Services är ett företag som erbjuder teknik- och konsulttjänster inom nätverksinfrastruktur. De specialiserar sig på att leverera lösningar och support inom områden som nätverksdesign, installation, driftsättning och underhåll. Transtema har fått ett ökat ansvar i att driva sin kunds ICT-Center på flera sajter runt om i Sverige. Där deras ansvar innefattar att säkerställa en fungerande installationsmiljö för sin kund. Kunden är ett världsledande företag inom 5G.

Vi söker efter en driven och erfaren Front Office Manager till ett ledande datacenter. Rollen innebär en central funktion i att säkerställa effektiv kundhantering och support, med fokus på att leverera enastående service och upprätthålla hög kundnöjdhet. Om du är en serviceinriktad och kundfokuserad professionell person med en passion för att leverera högkvalitativ support, är detta en fantastisk möjlighet. I ditt team ingår ca. 15 - 20 tekniker som du kommer att ha personalansvar för. 

Du erbjuds

• Möjlighet att arbeta i ett världsledande företag inom IT-branschen.
• En dynamisk och internationell arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
• Tillgång till modern teknik och verktyg för att stödja arbetet.
• Stöd för vidareutbildning och professionell utveckling.
• Flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till remote-arbete.

Arbetsuppgifter

• Leda och övervaka den dagliga verksamheten i front office, inklusive kundmottagning och support.
• Hantera inkommande kundförfrågningar och säkerställa snabb och professionell respons.
• Koordinera med tekniska team för att lösa kundproblem och förfrågningar effektivt.
• Utveckla och implementera processer för att förbättra kundservicen och öka effektiviteten.
• Skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom regelbunden kommunikation och uppföljning.
• Säkerställa att alla kundinteraktioner följer etablerade standarder och bästa praxis.
• Träna och utveckla front office-personalen för att säkerställa högsta servicenivå.
• Övervaka och rapportera på nyckeltal (KPI) relaterade till kundnöjdhet och serviceeffektivitet.

Vi söker dig som

• Relevant universitetsutbildning inom IT, företagsadministration eller relaterat område.
• Minst 5 års erfarenhet inom kundservice eller support, helst inom IT- eller datacenterbranschen.
• Starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av att leda team i en dynamisk miljö.
• Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor.
• Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och arbeta under press.
• God förståelse för datacenterinfrastruktur och drift är meriterande.
• Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift. 

Utöver detta tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Transtema. Vi värdesätter framför allt din vilja och motivation att utvecklas och lära dig nya saker. Du trivs med att arbeta i grupp och är en lagspelare som kan samarbeta effektivt och kommunicera väl med andra. Vi ser även att du kan ta egna initiativ och motiveras av att utföra ett noggrannt och kvalitativt arbete.

Observera att bakgrundskontroller kommer att genomföras som en del av anställningsprocessen och att slumpmässiga drogtester kan komma att utföras.

Start: Hösten 2024
Kontakt: Josefine Kinnmark

Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på josefine.kinnmark@pn.se 

#Frontoffice #Manager #tekniker #ICT #nätverk #hårdvara #installation #fiber #el #datacenter #datacenter

Ansök nu

Kostnadsfri C-utbildning + Garanterad anställning - ansök idag!

Logistiker
Läs mer Jun 27
Vill du bli en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjlighet att långsiktigt utvecklas hos Ragn-Sells. Varmt välkommen med din ansökan! 

Mer om Ragn-Sells
Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anställda verkar Ragn-Sells koncernen i Sverige, Norge, Danmark och Estland, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miljarder SEK.

Information om chaufförskolan
Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom lärarledda sessioner och självstudier. Utbildningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbildning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB) & C-körkort. Efter avklarad utbildning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-Sells.

Utbildningsstart: Oktober 2024
Examen: Januari 2025
Utbildnings- och arbetsort: Göteborg

Information om tjänsten
Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och Ragn-Sells är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se 
Efter avslutad utbildning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Ragn-Sells.

Med önskemål från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på alla våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtal.

Arbetsuppgifter
I rollen som miljöarbetare med C-kort hos Ragn-Sells kommer dina arbetsuppgifter att dagligen variera. Under ledning av sektionschefen Rebecca, som ansvarar för kärlhantering och baktömmande verksamhet från Stenungssund till Halmstad, kommer du att vara en del av ett team på 35 personer. Verksamheten präglas av förtroendetid utan stämpelklocka, vilket innebär att arbetstiderna kan variera, men i regel omfattar de 8 timmar per dag. Starttider kan vara mellan 05:30 till 07:00. 

Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera hantering av kundernas avfall samt körning av tunga fordon. Säkerhetsrond och checklistor utförs dagligen för att säkerställa en trygg arbetsmiljö.

Kandidatprofil
För tjänsten är dina personliga egenskaper av stor vikt. Vi söker dig som är:

• Serviceinriktad: Du är ansiktet utåt mot kunden och bidrar till en positiv upplevelse
• Kommunikativ: Förmåga att effektivt kommunicera med både kunder och kollegor
• Lösningsfokuserad och självgående: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter
• Fysiskt uthållig: Arbetet kan vara både fysiskt och mentalt krävande
• Säkerhetsmedveten: Säkerhet är en hög prioritet och du bidrar aktivt till detta

För att söka rollen behöver du även:

• Ha ett stort intresse och vara motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför
• Ha B-körkort
• Vara 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbildning.
• Ha goda kunskaper i svenska, både tal och skrift

START: Oktober 2024
OMFATTNING: Heltid
STAD: Göteborg
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Adrian Couture

När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen.

#Chaufförsskolan #Ragn-sells #C-chaufför

Ansök nu