Göteborg: Dedicare söker erfarna specialistläkare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Dedicare söker erfarna specialistläkare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-03 // Varaktighet: Heltid

Dedicare söker specialistläkare för framtida uppdrag? 
 
Vill du hitta en hållbar balans i livet mellan ditt arbetsliv och fritid med flexibilitet och trygghet?? 
Nu söker vi dig som specialistläkare som vill vara en del av Dedicare, Nordens största rekryterings-och bemanningsföretag inom vård, life science och socialt arbete.? 
 
Vi sätter dina drivkrafter i fokus och ger dig chansen att hitta jobbet som passar just dig. Med uppdragsgivare över hela Sverige kan vi erbjuda dig som specialistläkare viktiga och spännande uppdrag där du får möjlighet att bidra och utveckla din kompetens.? 
Vi ger dig trygghet i att flera av våra konsultchefer själva har vårdbakgrund med bred klinisk erfarenhet och vi kan vägleda dig till nästa karriärsteg med stor förståelse för och kunskap i det kliniska arbetet som specialistläkare. Vi finns med dig längs dina uppdrag och ser fram emot ett långsiktigt samarbete tillsammans med dig.? 
 
Förmåner 
Dedicare erbjuder hög ersättning, rekryteringsbonus, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och tjänstepension enligt ITP-planen.?Du kommer att ha nära kontakt?med din konsultchef som erbjuder dig ett tryggt och nära samarbete?före, under och efter uppdraget. Du kan själv välja om du vill vara anställd eller arbeta som underkonsult.? 
 
Kvalifikationer 

Specialistläkarlegitimation med minst 2 års yrkeserfarenhet.? 


Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.? 


Personliga egenskaper 
God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. 
 
Ansökan 
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. 
På vår?hemsida?presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Specialistläkare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Specialistläkare.

Medicinskt Ledningsansvarig läkare (50-100%)

Läs mer Jan 24
Om Knodd
Knodd startades for att vagleda, ge trygghet at och stärka föräldrar. Vi är en vårdgivare som helt fokuserar på barnsjukvård. Hos oss kan föräldrar idag få stöd och barnsjukvård från erfarna specialistsjuksköterskor och barnläkare via videosamtal, gå digitala föräldrakurser, samt följa och förstå sina barns hälsa och utveckling - allt genom Knodd-appen.
Idag består organisationen av ca 100 specialistsjuksköterskor och ett tjugotal barnläkare med lång och gedigen erfarenhet från barnsjukvård och barnhälsovård. Majoriteten av Knodds vårdpersonal jobbar deltid hemifrån på distans, och många jobbar därmed även inom andra verksamheter inom fysisk vård. Vi jobbar ständigt för att skapa tryggare och mer personlig vård på sätt som sätter barnens och föräldrarnas behov i fokus. På så sätt vill vi även minska onödiga besök till akutsjukvård och ge rätt vård på rätt nivå.
Vi söker nu en engagerad Medicinsk Ledningsansvarig läkare (MLA) som vill jobba vidare med oss och bidra till Knodds fortsatta utveckling.
Om dig
Vi söker dig som är specialistläkare inom barn och ungdomsmedicin och har mångårig erfarenhet av kliniskt arbete inom allmän och akut barnsjukvård. Du är en lagspelare som trivs i samarbeten både inom ditt närmaste team och tvärprofessionellt. Du är intresserad av patientsäkerhetsfrågor och verksamhetsutveckling och vill vara aktivt engagerad i att förbättra vården för patienter, föräldrar och medarbetare. Det är även bra att ha ett intresse för framtidens vård och hur teknik kan spela en roll i den, och vara öppen för nya idéer och arbetssätt.
Vi tänker oss att du är ödmjuk, samarbetsvillig och initiativtagande. Vi söker dig som är noggrann i ditt arbete och tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Vidare är du flytande i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi arbetar hårt för att skapa ett bra arbetsklimat på Knodd och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Om rollenSom en del av vårdteamet deltar du i det dagliga arbetet samtidigt som du har en central roll i ledningsarbetet. Du fungerar som en nära kompanjon och ett viktigt stöd till verksamhetschefen, och tillsammans arbetar ni för att driva och utveckla verksamheten. Genom din erfarenhet och medicinska expertis bidrar du till att det medicinska tänket genomsyrar hela organisationen och blir en naturlig del av både operativa och strategiska beslut.
I rollen ansvarar du för att säkerställa hög medicinsk kvalitet såväl som att tillsammans med verksamhetschefen forma och vidareutveckla vårdverksamheten. Genom ditt stöd skapar ni tillsammans en patientsäker och kvalitetsdriven vård som möter såväl dagens som morgondagens behov.
Som MLA har du bland annat ansvar för att:
Säkerställa att vården håller hög medicinsk kvalitet och är baserad på vetenskap och beprövad erfarenhet.
Aktivt delta i ledningsarbetet och tillsammans med verksamhetschefen driva kvalitets- och patientsäkerhetsarbetet.
Fastställa kompetenskrav vid rekrytering av vårdpersonal.
Bidra till långsiktiga strategier för att stärka vårdpersonalens kompetens och vidareutveckla organisationens arbetssätt.
Utreda avvikelser och risker i nära samarbete med verksamhetschefen samt ge stöd i komplexa ärenden.
Vårt erbjudande till dig En aktiv roll i det medicinska planeringsarbetet där du bidrar med din expertis till att utforma verktyg, processer, rutiner och riktlinjer för vår verksamhet.
En unik möjlighet att forma framtidens vård genom att bidra till kontinuerlig utveckling av Knodds digitala tjänster.
Flexibel arbetsform med möjlighet att kombinera fysiskt arbete på kontoret i centrala Göteborg med distansarbete.
Sjuk-, liv- och olycksfallsförsäkring, tjänstepension, friskvårdsbidrag, jourkompensation och betald semester.
Praktiska detaljer Anställningsform: Tillsvidare, minst 50 % upp till heltid.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum:16 februari 2025.Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att skriva till jobb@knodd.se. Vi ser fram emot din kontakt!

Ansök nu

Medicinskt Ledningsansvarig läkare (50-100%)

Läs mer Jan 23
Om Knodd
Knodd startades for att vagleda, ge trygghet at och stärka föräldrar. Vi är en vårdgivare som helt fokuserar på barnsjukvård. Hos oss kan föräldrar idag få stöd och barnsjukvård från erfarna specialistsjuksköterskor och barnläkare via videosamtal, gå digitala föräldrakurser, samt följa och förstå sina barns hälsa och utveckling - allt genom Knodd-appen.
Idag består organisationen av ca 100 specialistsjuksköterskor och ett tjugotal barnläkare med lång och gedigen erfarenhet från barnsjukvård och barnhälsovård. Majoriteten av Knodds vårdpersonal jobbar deltid hemifrån på distans, och många jobbar därmed även inom andra verksamheter inom fysisk vård. Vi jobbar ständigt för att skapa tryggare och mer personlig vård på sätt som sätter barnens och föräldrarnas behov i fokus. På så sätt vill vi även minska onödiga besök till akutsjukvård och ge rätt vård på rätt nivå.
Vi söker nu en engagerad Medicinsk Ledningsansvarig läkare (MLA) som vill jobba vidare med oss och bidra till Knodds fortsatta utveckling.
Om dig
Vi söker dig som är specialistläkare inom barn och ungdomsmedicin och har mångårig erfarenhet av kliniskt arbete inom allmän och akut barnsjukvård. Du är en lagspelare som trivs i samarbeten både inom ditt närmaste team och tvärprofessionellt. Du är intresserad av patientsäkerhetsfrågor och verksamhetsutveckling och vill vara aktivt engagerad i att förbättra vården för patienter, föräldrar och medarbetare. Det är även bra att ha ett intresse för framtidens vård och hur teknik kan spela en roll i den, och vara öppen för nya idéer och arbetssätt.
Vi tänker oss att du är ödmjuk, samarbetsvillig och initiativtagande. Vi söker dig som är noggrann i ditt arbete och tar stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Vidare är du flytande i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi arbetar hårt för att skapa ett bra arbetsklimat på Knodd och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Om rollenSom en del av vårdteamet deltar du i det dagliga arbetet samtidigt som du har en central roll i ledningsarbetet. Du fungerar som en nära kompanjon och ett viktigt stöd till verksamhetschefen, och tillsammans arbetar ni för att driva och utveckla verksamheten. Genom din erfarenhet och medicinska expertis bidrar du till att det medicinska tänket genomsyrar hela organisationen och blir en naturlig del av både operativa och strategiska beslut.
I rollen ansvarar du för att säkerställa hög medicinsk kvalitet såväl som att tillsammans med verksamhetschefen forma och vidareutveckla vårdverksamheten. Genom ditt stöd skapar ni tillsammans en patientsäker och kvalitetsdriven vård som möter såväl dagens som morgondagens behov.
Som MLA har du bland annat ansvar för att:
Säkerställa att vården håller hög medicinsk kvalitet och är baserad på vetenskap och beprövad erfarenhet.
Aktivt delta i ledningsarbetet och tillsammans med verksamhetschefen driva kvalitets- och patientsäkerhetsarbetet.
Fastställa kompetenskrav vid rekrytering av vårdpersonal.
Bidra till långsiktiga strategier för att stärka vårdpersonalens kompetens och vidareutveckla organisationens arbetssätt.
Utreda avvikelser och risker i nära samarbete med verksamhetschefen samt ge stöd i komplexa ärenden.
Vårt erbjudande till dig En aktiv roll i det medicinska planeringsarbetet där du bidrar med din expertis till att utforma verktyg, processer, rutiner och riktlinjer för vår verksamhet.
En unik möjlighet att forma framtidens vård genom att bidra till kontinuerlig utveckling av Knodds digitala tjänster.
Flexibel arbetsform med möjlighet att kombinera fysiskt arbete på kontoret i centrala Göteborg med distansarbete.
Sjuk-, liv- och olycksfallsförsäkring, tjänstepension, friskvårdsbidrag, jourkompensation och betald semester.
Praktiska detaljer Anställningsform: Tillsvidare, minst 50 % upp till heltid.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum:16 februari 2025.Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Vasakliniken AB söker en specialistläkare inom gynekologi för långtidsup...

Läs mer Dec 16
Vasakliniken AB söker en gynekolog för långtidsuppdrag från 3 feburari 2025
Uppdragsbeskrivning:Vi erbjuder en fantastisk arbetsmiljö i anrika lokaler mitt i centrala Göteborg med fullt utrustade och väl tilltagna läkarrum. Hos oss sätter du som läkare själv ditt schema och bestämmer du som läkare själv i vilken omfattning du vill verka och likaså dina arbetstider. Det finns möjlighet till arbete dag, kväll och helg utifrån konsultens önskemål. Det är vår ambition att ge dig så bra service som möjligt så att du kan frigöra så mycket tid som möjligt för patienterna. Däremot sköter våra läkare sin egen dokumentation och administration ingår i patient-tiden.Vi söker dig som är specialistläkare inom gynekologi, trygg i din yrkesroll och är en engagerad person med starkt patient fokus. Sedvanligt arbete som gynekolog på mottagning och läkaren förväntas ta emot 3 patienter per timme. Arbetstider: Vardagar 08-17.00, kvälls- och helgarbete är möjligt om konsult vill. Vi söker konsult som kan arbeta 2-3 dagar i veckan. Dagar kan anpassas efter önskemål/tillgänglighet. Introduktion: 1-2 timmar utifrån behov och överenskommelse.
Vi erbjuder hög lön och förmåner som gör skillnad i ditt yrkesliv.
Hör av dig!
Med vänlig hälsning
--Simone Odengard, konsultchefCURA Vårdbemanning

Ansök nu

Capio söker specialistläkare i barn- och ungdomspsykiatri

Läs mer Okt 29
Capio Psykiatri söker specialistläkare i barn- och ungdomspsykiatri till nyöppnadNP-mottagning i centrala Göteborg
Om oss
Capio Psykiatri satsar för fortsatt utveckling och öppnar ny mottagning våren 2025 i centrala Göteborg. Vi söker nu specialistläkare i barn- och ungdomspsykiatri. Välkommen att vara med på vår spännande utvecklingsresa! Vår verksamhet kommer att kännetecknas av stort fokus på högkvalitativ vård, ett gott bemötande och ett stort engagemang. Arbetet är stimulerande och utvecklande med hög grad av delaktighet och eget ansvar, du kommer tillsammans med övriga yrkeskategorier arbeta för att utveckla verksamheten. På Capio Psykiatri pågår ständigt utvecklingsarbete och vi har utbildningsvänligt arbetsklimat. Vi har en aktiv läkargrupp som har ett gott samarbete.
Din roll
Det huvudsakliga uppdraget är att göra medicinska och psykiatriska bedömningar i neuropsykiatriska utredningar.
Vi erbjuder dig
Ett flexibelt arbete med hög delaktighet och ansvar, flexibla arbetstider och individuell lönesättning.
Kollektivavtal och tjänstepension
Friskvårdsbidrag
Fri offentlig sjukvård
Förmånscykel
Gemensam frukost en gång per vecka
En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra

Om dig
Vi söker dig som är specialist i Barn- och Ungdomspsykiatri. Vi värdesätter engagemang, noggrannhet och vänlighet. Du arbetar effektivt och strukturerat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Publicerat: 2024-10-29
Sista ansökningsdag: 2024-11-30

Ansök nu

Bröstradiolog till Unilabs Mammografiverksamhet

Läs mer Okt 16
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Vårt slutgiltiga mål innebär att rätt svar som hjälper till att förbättra människors liv. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till varje enskild individ och vi tror på våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang som en stor del i mervärdet som vi för samhället i stort.

VAD

Unilabs bjuder in över 300 000 kvinnor per år i Sverige till mammografiscreening och utför ca 115 000 kliniska undersökningar på våra 22 enheter, vilket gör Unilabs till den enskilt största leverantören av mammografi i Sverige. Som läkare inom mammografiverksamheten på Unilabs kommer du att arbeta i en miljö som präglas av framåtanda och utveckling. Unilabs strävar hela tiden efter att förbättra och utveckla verksamheten för att ligga i framkant som en professionell och serviceorienterad partner till den publika hälso- och sjukvården.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där sceeninggranskning och kliniskt arbete kompletteras med möjligheten till kollegialt kompetensutbyte och nära arbete med Unilabs bröstradiologer över hela landet.

Vi har en välfungerande process där vår kundtjänst kallar kvinnan till screening eller vid behov bokar in en klinisk undersökning. Patientens resa hos oss följer den nationella vårdprocessen i tätt samarbete med regionerna. Som bröstradiolog hos Unilabs kommer du att arbeta multidisciplinärt och bli en del av bröstprocessen på sjukhusen där du bidrar med din diagnostik – allt för patientens bästa.

”Bröstradiologi erbjuder, förutom multimodalitär granskning, en perfekt kombination av intervention och patientkontakt”. - Salina Berhane, Medicinsk chef.
VEM

För oss på Unilabs är personlighet och inställning tillsammans med stort medicinskt kunnande otroligt viktigt. Vi tror att du tar ett personligt ägandeskap över ditt ansvarsområde och driver ditt arbete på ett proaktivt sätt i ett gott samarbete med andra parter.

Vi söker dig som är radiolog och arbetar med bröstdiagnostik alternativt om du är allmänradiolog med ett intresse av att arbeta med mammografi framöver. Vi tror att du är social, kommunikativ och lyhörd inför medarbetare, patienters och remitterades behov. Som person är du i grunden trygg och i ditt arbete handlingskraftig, initiativtagande och strukturerad, med ett öga för utveckling och förbättring.

Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du har en stark kvalitetskänsla och jobbar alltid mot en hög servicenivå i ditt arbete där du gillar kombinationen av kliniskt arbete och granskning. Du har lätt att förstå och ta till dig medicintekniska nyheter och nya arbetssätt.

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid (vi är öppna för deltidslösningar). Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande.

VAR

Vi söker nu bröstradiologer till våra verksamheter i Västra Götaland – framförallt till enheterna i Borås, Göteborg och Skövde.
Vid frågor om tjänsten, välkommen att ta kontakt med Unilabs Capacity Manager Marie Elmgren - marie.elmgren@unilabs.com, eller verksamhetschef Mammografi, Malin Loftén - malin.loftén@unilabs.com, eller medicinskt ansvarig Bröstradiolog Salina Berhane, salina.berhane@unilabs.com

Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Dedicare Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Dedicare Sverige AB .

Socialsekreterare inom Barn och unga i Västra Götaland

Socionom
Läs mer Feb 3
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med 3 års erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga till uppdrag i Västra Götalands län. 

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Socionomkonsult inom LSS sökes Västra Götaland

Socialsekreterare
Läs mer Dec 17
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som har minst tre års erfarenhet som socialsekreterare inom LSS. Du får trygga anställningsvillkor, goda förmåner och en personlig kontakt med din konsultchef som också är socionom, samtidigt som du kan fokusera på dem som behöver din hjälp. Vi har flera uppdrag i Västra Götaland och som konsult väljer du själv var du vill arbeta och i vilken omfattning. Vi har uppdrag både på heltid och deltid. Som konsult hos Dedicare kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa. Vi skräddarsyr uppdraget efter dina önskemål. 
Som socionomkonsult är det viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig snabbhet och effektivitet liksom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift.
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som varit verksamt sedan 1996 och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, psykologer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn.
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:
-                           Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning, friskvårdsbidrag är en självklarhet.
-                           Du får en lön som är synonym med dina prestationer.
-                           Du får personlig och nära kontakt till din chef.
-                           Du får möjlighet till utveckling och därtill stöttning av din chef på vägen.
-                           Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens.
 
Vill du bli en av oss?
Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information!
Vi håller intervjuer löpande.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Dedicare söker kundansvariga till Särnmark Assistans

Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg
Läs mer Jan 2
Kundansvariga till Särnmark Assistans

Dedicare har fått det fina uppdraget att rekrytera Särnmark Assistans två nya kundansvariga till Göteborg

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Särnmark är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har Särnmark utökat sina affärsområden och Särnmark erbjuder idag sina kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Särnmark har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar löftet ”ett bättre liv” till våra kunder.

Är du Särnmarks nästa kundansvarig?

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Särnmark har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.
Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är Särnmarks främsta drivkraft.
Kunderna blir fler och fler och nu ska Särnmark starta i gång ett nytt kontor i Göteborg. Därför letar vi nu efter två stycken kundansvariga till det nya kontoret.

Arbetsuppgifter

Då Särnmark nu skall starta i gång sitt nya kontor i Göteborg söker man nu två kundansvariga med drivkraft och hunger att vara först på plats.
Som kundansvarig på Särnmark har du en stor möjlighet att tillsammans med övriga kollegor forma en framgångsrik organisation.
Som kundansvarig i Göteborg skall du arbeta aktivt för att samverka med externa samarbetspartners och myndigheter som hänför sig till kunden och personalen samt verka för samverkan i- och mellan avdelningarna. Ett lyckat uppdrag är alltid resultat av ett samarbete!
I rollen som kundansvarig har man ett helhetsansvar för ett antal assistansuppdrag där man agerar som ”spindeln i nätet”.
En kundansvarig är ansvarig att tillsammans med kunden utforma kundens personliga assistans utifrån gällande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att rekrytera och anställa personliga assistenter, ansvara för assistenternas systematiska arbetsmiljö, hantera kostnader som uppstår i assistansen, bevaka och planera kundens assistansekonomi m.m.

I det dagliga arbetet råder en kundansvarig både kunder och assistenter i en mängd olika frågor. Kundansvarigs arbetsuppgifter kan exempelvis skifta mellan att hantera arbetsrättsliga frågor till att handleda personliga assistenter i sin yrkesroll mm.
Rollen är komplex och mångfacetterad. Den ställer höga krav på självständighet och handlingskraft men den är även oerhört utvecklande, intressant och varierad. Kundfokus och hög servicenivå genomsyrar samtliga arbetsmoment i rollen.
I tjänsten ingår administration. Särnmark är skyldig att löpande dokumentera sin verksamhet. Särnmark ställer höga krav på kundansvarigs förmåga att hantera detta.
Resor för att besöka kunder och andra kontor kan förekomma. Det finns möjlighet till hybridarbete i viss omfattning efter samråd med ansvarig chef.

Vem är du
Särnmark söker dig som har adekvat utbildning eller arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet inom aktuellt rättsområde och är insatt i LSS-lagstiftningen.
Då detta är en uppstart av ett nytt kontor behöver du vara en entreprenör som drivs av handlingskraft. Du motiveras av utmaningen att starta upp, bygga och utveckla verksamheten storleksmässigt och kvalitémässigt.

Genom ett coachande och engagerat ledarskap uppmuntrar du samt skapar förutsättningar för motivation och delaktighet hos dina medarbetare. Du arbetar och driver ditt ledarskap i enlighet med Särnmarks värderingar. Du är trygg i ledarrollen och har en god självinsikt.

Du har god förmåga att arbeta med flera olika saker samtidigt och att planera ditt arbete. Du har lätt för att förmedla dina förväntningar, är tydlig i din kommunikation, att ta beslut och att skapa resultat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person för att starta upp och leda en grupp personliga assistenter.

Övrigt

Rekrytering sker löpande och tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med en provanställning.
Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning.
Lönesättning sker enligt överenskommelse.
Körkort är ett krav.

Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.

Ansökan

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mattias Svensson på mattias.svensson@dedicare.se eller 0721-421234

Välkommen med din ansökan! 

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se.

Ansök nu

Dedicare söker erfaren biståndshandläggare inom äldreomsorgen

Socialsekreterare
Läs mer Dec 20
Dedicare söker dig som är erfaren biståndshandläggare inom äldreomsorgen till framtida uppdrag i Västra Götaland 

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål?
Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom biståndshandläggning inom äldreomsorgen till framtida uppdrag.

Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.
För detta specifika uppdrag krävs:  Mångårig erfarenhet av biståndshandläggning äldre
Att du kan arbeta självständigt i Treserva 
Självständig handläggning enligt IBIC 
Examen som socionom eller likvärdig utbildning 
Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor och andra profiler inom vård och social omsorg. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.


Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
Du får en lön som är synonym med dina prestationer
Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Välkommen med din ansökan!

Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Dedicare söker erfarna socialsekreterare

Socialsekreterare
Läs mer Dec 20
Dedicare söker erfarna socialsekreterare för framtida konsultuppdrag 

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med minst fem års erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga samt ytterligare myndighetsområde exempelvis vuxen eller biståndshandläggning till kommande uppdrag. 
Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor och andra profiler inom vård och social omsorg. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
Du får en lön som är synonym med dina prestationer
Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Välkommen med din ansökan!

Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Enhetschef till socialförvaltningen i Västra Götaland

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Dec 22
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är erfaren enhetschef och som har god vana i budget-, personal och verksamhetsfrågor i kommunal regi.

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu