Göteborg: Projektledare inom IT och digitalisering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare inom IT och digitalisering i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-03 // Varaktighet: Heltid

Är du projektledaren som brinner för att ansvara, leda och styra projekt mot uppställda mål avseende tid, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och har förmågan att se och stärka samspelet mellan verksamhet och IT.Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!
Arbetsbeskrivning
Vi söker nya kollegor till vårt konsultteam! Rollen som projektledare passar dig som har bakgrund inom IT och digitalisering,lätt för att förstå en komplex verksamhet och som har en passion att leda mjukvaruutveckling framåt. Du har en vilja att kontinuerligt experimentera, lära och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du att skapa kundvärde för våra uppdragsgivare som vill förbättra deras verksamheter. Rollen passar dig som är van att arbeta i en agil miljö där utveckling och digitalisering är i fokus.
Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär. Du trivs i rollen att leda och facilitera workshops, är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang.
Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga.
Kvalifikationer:
Minst 10 års erfarenhet som IT-projektledare eller Produktägare
Du har en relevant högskoleexamen, förmodligen som civilingenjör eller liknande utbildning.
Hög metodkompetens inom projektledning, systemutveckling och agil utveckling
Passion för att leda mjukvaruutveckling och en vilja att kontinuerligt experimentera, lära dig och tillämpa nya färdigheter och arbetssätt.
Förmåga att arbeta obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du god kommunikativ förmåga och är en person som är lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Biners erbjudande till dig
Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.
Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.
På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som t.ex. komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.
Ansökan
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT.

Projektledare - SCADA

Läs mer Apr 23
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
UppdragsbeskrivningOrganisationen för nytt nationellt tågledningssystem, med ingående initiativ som bedrivs i projekt- och uppdragsform behöver förstärkas under 2025 med insatser kring ledningsstöd. I uppdraget ligger att stödja ledningen inom ett antal olika områden.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter i uppdraget. Att med expertis stödja i avtalshantering och avtalsförvaltning rörande avtal nationellt tågledningssystem som kund ingått och vid upprättade av nya avtal inom samma område som kund kan komma att ingå med externa leverantörer (avtalsförvaltning i dess olika faser). I avtalsförvaltning både bidra till att säkerställa avtalens intentioner i leverantörsstyrning avseende aktuella leverantörer och att ge ledningsstöd vid förberedelse inför överlämning till förvaltning.

Beskrivning av tekniker, metoder och vägval som är förutsättningar i uppdraget.
Projekt- och mottagares förvaltningsorganisation, organisering av verksamhet samt formandet av samarbetskonstellationer med både externa och interna intressenter. I det senare ingår som en sak att bidra med expertis kring sourcing och sourcing-alternativ från ett strategiskt perspektiv
Kommunikation: Förändringslednings-, management- och exekutiv-dialog
Utredningar av verksamhetskaraktär med anknytning till informationsteknologi och informationsbaserade tjänster


I uppdraget kommer det att krävas en Särskild säkerhetsöverenskommelse.
Distansarbete får förekomma upp till 40% av omfattningen.
Skallkrav Har 5 års dokumenterad erfarenhet av komplexa upphandlingar av it-lösningar för operativ verksamhet inom offentlig verksamhet.
Har 5 års dokumenterad erfarenhet av SCADA-system för samhällskritiska tjänster.
Har 10 års erfarenhet från att leda och organisera förvaltningsorganisationer där leveranser omfattar både verksamhetsnära- och tekniknära områden.
Har 10 års erfarenhet av verksamhetsutveckling med organisatoriska förändringar och konsolidering av verksamheter.
Har 10 års erfarenhet av intressenthantering som baseras på interna och externa parter med en spridning av kompetenser och nationaliteter.
Konsulten ska ha minst 5 års erfarenhet av framtagning och förvaltning av systemleveransavtal med tjänstebeskrivningar avseende förvaltning och utveckling relaterat till trafikledningssystem.
Konsultens språk är svenska


Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT Project Management Consultant

Läs mer Apr 14
About Us We are MGMT, a Logikfabriken company. We are a group of passionate leaders with technology that love getting nerdy about our tech and discuss new best practices within leadership at the same time. We specialize in the IT sector and are known for our collaborative environment, commitment to excellence, and forward-thinking approach. We are looking for a highly skilled Senior IT Project Management consultant to join us! Job Overview As an IT Project Manager consultant, you will be responsible for overseeing complex IT projects from inception to completion. You will work cross-functionally with business stakeholders, IT teams, and external partners to ensure successful project delivery within scope, budget, and timeline. Key Responsibilities
Lead and manage multiple IT projects, ensuring alignment with business objectives.
Define project scope, goals, and deliverables in collaboration with key stakeholders.
Develop and maintain project plans, schedules, and budgets.
Identify risks, issues, and dependencies, and proactively implement mitigation strategies.
Facilitate communication between technical and non-technical teams to ensure smooth project execution.
Oversee resource allocation and manage project teams effectively.
Utilize Agile, Scrum, or other project management methodologies as required.
Ensure project documentation, reports, and updates are maintained and communicated to leadership.
Monitor project performance and conduct post-implementation reviews to drive continuous improvement.

Qualifications & Experience
Bachelor's degree in IT, Computer Science, or related field
8+ years of IT project management experience, with a track record of successful project delivery.
PMP, PRINCE2, or Agile/Scrum certification strongly preferred.
Strong understanding of software development lifecycle (SDLC), cloud technologies, and IT infrastructure.
Excellent leadership, problem-solving, and decision-making skills.
Ability to communicate effectively with both technical and business teams.
Experience managing vendor relationships and third-party service providers.
Proficiency in project management tools (JIRA, MS Project, Asana, etc.).

Why Join Us?
Competitive salary package
Opportunity to work with major IT companies in Gothenburg and beyond.
Get a fantastic office in the heart of Gothenburg.
Forward, inclusive and fun work environment
Fantastic conferences and after works

How to Apply If you are a strategic thinker with a passion for technology and project management, we’d love to hear from you! Please apply via the link. MGMT is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.

Ansök nu

Service Delivery Manager till Amido // Göteborg

Läs mer Mar 31
På Amido bygger vi framtidens sätt att öppna, styra och säkra miljöer genom mjukvarubaserade lösningar för digitala lås och passagesystem. Vi är ett scale-up-bolag i tillväxt, en stark röst inom PropTech och en trygg partner för både privat och offentlig sektor.
Som Service Delivery Manager på Amido..
…blir du en av nyckelspelarna i vårt Customer Success-team – ett engagerat gäng på nio personer i ett bolag med totalt 37 medarbetare. Din roll? Att bygga starka relationer, skapa långsiktigt värde och se till att våra kunder får ut full effekt av våra lösningar. Med ansvar för en egen kundportfölj inom privat och offentlig sektor, blir du deras främsta kontaktperson. Ditt uppdrag? Att få varje kund att stanna, växa – och vilja mer. Du blir den som ser till att samarbetet fungerar sömlöst, att våra tjänster används optimalt och att vi tillsammans undviker churn genom proaktiv dialog, strategisk rådgivning och nära uppföljning. I vardagen behöver du också känna dig trygg med att läsa och förstå avtal – eftersom du ofta navigerar i gränslandet mellan affär, relation och leverans.
Du kommer bland annat att:
Driva kundmöten, uppföljningar och förvaltningsdialoger
Säkerställa att våra lösningar används effektivt och vidareutvecklas
Skapa tillväxt genom merförsäljning och proaktiv affärsutveckling
Att fungera som trusted advisor – tekniskt vass, affärsmässig och relationsdriven

Vi söker dig som...
…har en naturlig känsla för affär och relation, ser helheten i kundresan och vågar ta plats som expert i rummet. Du är trygg i att hantera avtal och dialoger, lyhörd i samarbetet – men har också pondus att tydligt representera både kundens behov och vår leverans. Du är självgående, ansvarstagande och trivs i en roll där du får kombinera struktur med driv. Med ett starkt engagemang och ett relationsbyggande mindset blir du en viktig länk mellan våra kunder och vårt team.
Våra önskemål till dig:
Några års erfarenhet som SDM/CSM, projektledning eller service management inom IT
Utbildning inom teknik, IT, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Ett stort intresse för digitala plattformar och teknik
Har du även erfarenhet från en digital leveransorganisation eller från Cloud/SaaS lösningar får du ett extra plus i kanten
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Varför Amido? Med en växande kundstock och en pågående expansion söker vi nu dig som vill ta del av vår familjära kultur med stor transparens och mycket skratt. Präglade av en stark entreprenörsanda, erbjuder vi dig en miljö där vi tillsammans skapar banbrytande passersystemlösningar för fastighetsbranschen. Bland våra kunder finns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare. Balder, Heimstaden, Stena Fastigheter och Vasakronan är några av många fler som vi har förmånen att samarbeta med dagligen. Hos oss väntar inspirerande konferensresor, härliga middagar, lunchpromenader och träningspass, vad sägs om löprundor på tisdagar och innebandy på torsdagar?
Skicka in din ansökan med detsamma – vi ser fram emot att träffa dig!
START: Augusti PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Service Delivery Manager till Amido // Göteborg

Läs mer Apr 1
På Amido bygger vi framtidens sätt att öppna, styra och säkra miljöer genom mjukvarubaserade lösningar för digitala lås och passagesystem. Vi är ett scale-up-bolag i tillväxt, en stark röst inom PropTech och en trygg partner för både privat och offentlig sektor.
Som Service Delivery Manager på Amido..
…blir du en av nyckelspelarna i vårt Customer Success-team – ett engagerat gäng på nio personer i ett bolag med totalt 37 medarbetare. Din roll? Att bygga starka relationer, skapa långsiktigt värde och se till att våra kunder får ut full effekt av våra lösningar. Med ansvar för en egen kundportfölj inom privat och offentlig sektor, blir du deras främsta kontaktperson. Ditt uppdrag? Att få varje kund att stanna, växa – och vilja mer. Du blir den som ser till att samarbetet fungerar sömlöst, att våra tjänster används optimalt och att vi tillsammans undviker churn genom proaktiv dialog, strategisk rådgivning och nära uppföljning. I vardagen behöver du också känna dig trygg med att läsa och förstå avtal – eftersom du ofta navigerar i gränslandet mellan affär, relation och leverans.
Du kommer bland annat att:
Driva kundmöten, uppföljningar och förvaltningsdialoger
Säkerställa att våra lösningar används effektivt och vidareutvecklas
Skapa tillväxt genom merförsäljning och proaktiv affärsutveckling
Att fungera som trusted advisor – tekniskt vass, affärsmässig och relationsdriven

Vi söker dig som...
…har en naturlig känsla för affär och relation, ser helheten i kundresan och vågar ta plats som expert i rummet. Du är trygg i att hantera avtal och dialoger, lyhörd i samarbetet – men har också pondus att tydligt representera både kundens behov och vår leverans. Du är självgående, ansvarstagande och trivs i en roll där du får kombinera struktur med driv. Med ett starkt engagemang och ett relationsbyggande mindset blir du en viktig länk mellan våra kunder och vårt team.
Våra önskemål till dig:
Några års erfarenhet som SDM/CSM, projektledning eller service management inom IT
Utbildning inom teknik, IT, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Ett stort intresse för digitala plattformar och teknik
Har du även erfarenhet från en digital leveransorganisation eller från Cloud/SaaS lösningar får du ett extra plus i kanten
Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Varför Amido? Med en växande kundstock och en pågående expansion söker vi nu dig som vill ta del av vår familjära kultur med stor transparens och mycket skratt. Präglade av en stark entreprenörsanda, erbjuder vi dig en miljö där vi tillsammans skapar banbrytande passersystemlösningar för fastighetsbranschen. Bland våra kunder finns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare. Balder, Heimstaden, Stena Fastigheter och Vasakronan är några av många fler som vi har förmånen att samarbeta med dagligen. Hos oss väntar inspirerande konferensresor, härliga middagar, lunchpromenader och träningspass, vad sägs om löprundor på tisdagar och innebandy på torsdagar?
Skicka in din ansökan med detsamma – vi ser fram emot att träffa dig!
START: Augusti PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Göteborgs vassaste Processledare inom ServiceNow

Läs mer Mar 18
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du bli en del av vårt ledande team i rollen som processledare?
Om rollen:

I rollen som Processledare inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att leda och utveckla processer kopplade till ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du säkerställer att processerna är effektiva, hållbara och anpassade efter kundens verksamhet. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Processledare som kan ta en strategisk och operativ roll i våra teamleveranser.
Dina huvudsakliga uppgifter:

- Leda och facilitera processutveckling och förbättringsarbete kopplat till ServiceNow.

- Säkerställa att processerna är effektiva, hållbara och anpassade till kundens behov.

- Fungera som rådgivare till kunder kring processer och bästa praxis inom IT Service Management och ServiceNow.

- Leda workshops och kravinsamling med kunder.

- Samarbeta med tekniska team för att säkerställa att processer och plattform hänger ihop.

- Följa upp och analysera processernas prestanda samt identifiera förbättringsområden.



För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

- Flerårig erfarenhet av processutveckling och processledning inom IT, gärna kopplat till ServiceNow eller liknande plattform.

- Djup förståelse för ITSM, ITIL och processramverk.

- Förmåga att leda workshops och facilitera kravinsamling.

- Erfarenhet av att arbeta nära både verksamhet och IT.

- Relevant akademisk utbildning inom IT, management eller motsvarande.

- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner.



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.
Ansökan:

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com) för eventuella frågor om tjänsten.
Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Biner Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Biner Consulting AB .

Verksamhetsarkitekt

Enterprise Architect
Läs mer Jul 16
Har du förmågan att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö? Vi söker dig som vill arbeta med att knyta ihop en organisations verksamhet med stödjande IT-system. Vill du vara med och utveckla några av de mest framgångsrika företagen i Sverige på deras resa mot ökad digitalisering? Nu söker vi flera nya medarbetare till vårt konsultteam på Biner, ett av de starkast lysande konsultföretagen på marknaden. Passar detta in på dig, då kan Biner vara din nästa yrkesmässiga utmaning!
Arbetsbeskrivning
Som konsult och verksamhetsarkitekt hos oss arbetar du med att knyta ihop en organisations verksamhet med stödjande IT-system. Du trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ då du får stort individuellt ansvar. Du drivs av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag. I dina arbetsuppgifter ingår modellering av process-och informationsflöden, lösningsarkitektur samt arbete med kravanalys och agil utvecklingsmetodik. Du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer med stringent resonemang. Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera i och orientera dig i allt som detta innebär.
Du har:
Förmåga att se samspelet mellan verksamhet och IT
Förstår och intresserad av verksamhetsutveckling och affärsverksamhet
kunskap i olika slags systemlösningar och tekniker
God teknisk kompetens och förståelse

Kvalifikationer:
Relevant högskoleutbildning, förmodligen som civilingenjör, civilekonom eller motsvarande
Flerårig erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.
Metodkompetens inom EA-ramverk/metoder
Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är inget krav men är meriterande om du har erfarenhet frånmodelleringsspråk som BPMN, UML eller Archimate samt modelleringsverktyg som SPARX Enterprise Architect eller andra verktyg. Dessutom ser vi gärna att du har certifiering inom verksamhetsarkitektur.
Du har god kommunikativ förmåga och som person är du lyhörd, prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Trivs med att leda andra i arbete och att ta egna initiativ, rollen innebär ett stort individuellt ansvar. Slutligen så drivs du av kvalitet och att leverera lösningar utöver det vanliga. Du tänker ofta ett steg längre och slutför alltid ditt uppdrag
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Biners erbjudande till dig
Vi erbjuder en spännande roll i en växande organisation, goda utvecklingsmöjligheter, och en bra ersättningsnivå med bra förmåner. På Biner värdesätts egna initiativ, samarbete och engagemang och vi satsar på att utveckla våra medarbetare.
Vi sätter upp mål och arbetar tillsammans för att accelerera din professionella utveckling och du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor med intressanta kunder. Vi arbetar för en stark sammanhållning och kultur med goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.
På Biner kommer du att få förmånen att arbeta med IT & verksamhetsfrågor på strategisk, taktisk och operativ nivå och med de utmaningar som våra kunder står inför som komplexa system, hantering av data, outsourcing, effektivisering och värdeskapande IT-leveranser.
Ansökan
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Solutions Architect

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jul 15
Är du nyfiken, prestigelös och en person med mängder av idéer? Är konsultrollen något för dig och vill du arbeta i spännande projekt som ger ny kunskap och erfarenhet? Då bör du läsa vidare!
Som konsult hos Biner stöttar och hjälper du, genom din expertis, kunder att förbättra sin verksamhet. Du skapar deras förutsättningar att lyckas med digitalisering och därmed deras målbild. På Biner ges möjlighet att dela kunskap, utvecklas och samtidigt arbeta i en kultur där vi vill ha roligt tillsammans! Vi söker dig som har erfarenhet av lösningsarkitektur och realisering av IT-lösningar i rollen som Solutions Architect.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta med kombinationen IT, människor och förändring? I rollen som Solutions Architect hos våra kunder är du lösningsansvarig samt rådgivare för uppdrag och utvecklingsprojekt. Du säkerställer alla aspekter så som funktion, stabilitet, skalbarhet, förvaltningsbarhet och prestanda enligt uppsatta principer och riktlinjer. Ditt fokus ligger på innovation och värdeskapande lösningar för att driva kundens fortsatta tillväxt.
Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera i det politiska landskap som detta innebär.
Du har:
Mångårig erfarenhet av rollen som Solutions Architect
Tidigare erfarenhet av roller inom arkitektur
Arbetat i stora och komplexa organisationer
Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är inget krav men meriterande om har erfarenhet av agila processer eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. För att trivas hos oss är du initiativrik, prestigelös och engagerad. Ditt engagemang smittar av sig och du har förmåga att leda samt motivera andra. Dessutom har du god social kompetens och kan nätverka med andra både inom och utanför den egna organisationen. För att vara framgångsrik i rollen trivs du med att ta egna initiativ och har förmåga att se till helheten utifrån ett framtidsperspektiv.
Biners erbjudande till dig!
På Biner är våra medarbetare vår framgång, idag är vi cirka 40 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.
Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.
Ansökan
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Analyst

Kravanalytiker
Läs mer Jul 11
Är du en person som är engagerad, kommunikativ och på jakt efter nya utmaningar? Brinner du för IT-utveckling och att samarbeta med andra för att hitta den bästa IT-lösningen? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete och IT. Stark drivkraft samt viljan att samarbeta med andra snarare än att konkurrera är egenskaper som vi på Biner värdesätter högt. Passar detta in på dig? Då är du troligtvis den kollega vi letar efter!
Arbetsbeskrivning
Rollen som Busniess Analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav. Rollen kräver att du är en lagspelare med mycket kommunikativ och verbal förmåga samt har erfarenhet av att leda och facilitera workshops. Därför ser vi gärna att du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer.
Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär.
Du har:
Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling
God förmåga att analysera, specificera och förbättra.
Mångårig erfarenhet av rollen som Business Analyst
Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business Analyst certifiering samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.
Du har god kommunikativ förmåga, är en person som är prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Dessutom har du positiv inställning, god förmåga att hjälpa till att lösa problem samt förbättra produktivitet. För att vara framgångsrik i rollen har du lätt för att se helheten och ser alltid till att leverera kvalitetssäkra lösningar.
Biners erbjudande till dig!
På Biner är våra medarbetare vår framgång, idag är vi cirka 45 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.
Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.
Ansökan
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Product Owner

Verksamhetskonsult, IT
Läs mer Jul 2
Vill du ta ett ordentligt kliv i karriären och är på jakt efter en möjlighet där du får arbeta med projekt, produktionsplanering samt agera produktägare?Trivs du i rollen som konsult och attraheras av möjligheten till professionell utveckling på flera plan? Då bör du läsa vidare!
I moderna lokaler på Lindholmspiren hittar du Biner, ett konsult- och utbildningsföretag som verkar i gränssnittet mellan verksamhet och IT. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa där det finns möjlighet att växa tillsammans med oss. Här arbetar branschens främsta experter inom agila arbetssätt, projektledning, arkitektur och verksamhetsanalys. Vi erbjuder Dig möjligheten att tillsammans med våra kompetenta kollegor, skapa verklig förändring genom digital utveckling!
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter en Product Owner som vill växa med oss och vara en del av vårt team i Göteborg. För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet som Product Owner, här finns möjlighet att utvecklas professionellt i interaktion med några av Göteborgs mest spännande och stora kundbolag och transformationsprojekt. I rollen som Product Owner kommer en av dina centrala arbetsuppgifter vara att hjälpa våra kunder att utveckla sin digitala transformation. Som konsult hos oss på Biner, är du en del av en växande och flexibel organisation med attraktiva karriärmöjligheter och stora ambitioner.
Utmaningen i uppdragen ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. I roller strävar du efter att skapa de bästa möjliga digitala lösningarna för både kund och användare. Du trivs med och motiveras av att leda arbete i agila team och som person har har stor ansvarskänsla. Det är viktigt att vara bekväm med att delegera beslutsfattande men samtidigt själv kunna ta resoluta beslut och skapa framåtrörelse när teamet kör fast. För dig är det självklart att leverera tillsammans som ett team.
Du har:
Mångårig erfarenhet av rollen som Product Owner
Tidigare erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete
Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är inget krav men meriterande om har erfarenhet av agila processer eller motsvarande samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.
Vi ser gärna att du är en engagerad och driven Product Owner med ambition och förmåga att motivera andra samt bygga starka team. Du är också en ödmjuk lagspelare såväl som en driven ledare som kan få med sig olika typer av personer mot samma mål. Du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig nytt, vilket du även nyttjar i din roll som Product Owner.
Biners erbjudande till dig!
På Biner är våra medarbetare vår framgång! Idag är vi cirka 45 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.
Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.
Ansökan
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Business Analyst

Kravanalytiker
Läs mer Jun 17
Är du en person som är engagerad, kommunikativ och på jakt efter nya utmaningar? Brinner du för IT-utveckling och att samarbeta med andra för att hitta den bästa IT-lösningen? Vi söker dig som har erfarenhet av verksamhetskritiskt förändringsarbete och IT. Stark drivkraft samt viljan att samarbeta med andra snarare än att konkurrera är egenskaper som vi på Biner värdesätter högt. Passar detta in på dig? Då är du troligtvis den kollega vi letar efter!
Arbetsbeskrivning
Rollen som Busniess Analyst passar dig som har lätt för att förstå en komplex verksamhet, är rutinerad i arbetet med att kartlägga process- och informationsflöden samt samla in och strukturera krav. Rollen kräver att du är en lagspelare med mycket kommunikativ och verbal förmåga samt har erfarenhet av att leda och facilitera workshops. Därför ser vi gärna att du är van att skapa och framföra välstrukturerade presentationer.
Utmaningen i våra uppdrag ligger ofta i att skapa struktur, transparens och förenkla sammanhang i en komplex miljö. Du har därför förmågan att hantera många olika intressenters varierande krav samt kan navigera och orientera dig i allt som detta innebär.
Du har:
Metodkompetens inom systemutveckling och produktutveckling
God förmåga att analysera, specificera och förbättra.
Mångårig erfarenhet av rollen som Business Analyst
Akademisk examen i datavetenskap, civilingenjör, datateknik eller relaterade områden
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är inget krav men meriterande om du är certifierad inom agilt arbetssätt eller har Business Analyst certifiering samt tidigare erfarenhet från konsultrollen.
Du har god kommunikativ förmåga, är en person som är prestigelös och har en stark personlig drivkraft. Dessutom har du positiv inställning, god förmåga att hjälpa till att lösa problem samt förbättra produktivitet. För att vara framgångsrik i rollen har du lätt för att se helheten och ser alltid till att leverera kvalitetssäkra lösningar.
Biners erbjudande till dig!
På Biner är våra medarbetare vår framgång, idag är vi cirka 45 anställda och har en stark tillväxt. Våra konsulttjänster är eftertraktade och våra medarbetare kombinerar gedigen kompetens inom verksamhet och teknik med ett stort engagemang för sitt arbete.
Det vi kan erbjuda dig är möjligheten att utvecklas tillsammans med passionerade, kompetenta och erfarna kollegor. Det är en självklarhet för oss att dela kunskap med varandra och lösa utmaningar tillsammans. Egna initiativ, samarbete och engagemang värdesättes högt och vi satsar på att utveckla vår personal. Du får ta del av att arbeta i ett unikt nätverk av erfarna kollegor och givetvis med branschens mest intressanta kunder. En stark sammanhållning och kultur är viktigt för oss samt att skapa goda möjligheter att påverka sin egen roll och situation.
Ansökan
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor om tjänsten eller oss, är du välkommen att kontakta Azra Semic, azra.semic@biner.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu