Göteborg: Projektplanerare - Production, Surface | SAAB | Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektplanerare - Production, Surface | SAAB | Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-03 // Varaktighet: Heltid

SAAB i Göteborg växer och vi söker nu en engagerad och strukturerad Projektplanerare med ett öga för detaljer och ett hjärta för ordning. Denna roll erbjuder en unik möjlighet för dig som är en skicklig organisatör och som trivs i rollen som den sammanhållande länken i komplexa projektlandskap!

??????????????

Din roll
I rollen som Projektplanerare hos SAAB blir du en central figur i att styra projektens produktstrukturer och garantera att alla projektets delar synkroniseras sömlöst från det inledande skedet till slutförandet. Dina ansvarsområden inkluderar att arbeta nära delprojektledare, agera som en bro mellan inköpsavdelningen och projektteamet, samt att säkerställa en smidig överföring till produktionen. Du kommer att använda affärssystemet IFS för att effektivt hantera produktstrukturer, dokumentera projektaktiviteter, följa upp framsteg och hantera avvikelser. Din förmåga att planera, strukturera och förstå komplexa flöden är avgörande för att hålla projekt på rätt kurs.

??????????????

Din profil
För att trivas i rollen som Projektplanerare hos oss bör du vara proaktiv, självgående och ha förmågan att snabbt sätta dig in i komplexa situationer. Du bör ha en naturlig talang för att skapa relationer och förmågan att kommunicera tydligt över avdelningsgränser. Din strukturerade approach och förmågan att hålla många bollar i luften är nyckeln till framgång.

För att lyckas i denna roll, bör du ha följande kvalifikationer:

* Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom supply chain eller projektplanering
* Stark förmåga att organisera, planera och prioritera arbete effektivt
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att hantera olika kontaktytor
* Praktisk erfarenhet av att arbeta i IFS eller liknande affärssystem

??????????????

Vad du blir en del av
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

Affärsområde Surveillance erbjuder världsledande teknologi som ger lägesbilder och beslutsunderlag för försvar mot olika hot. Portföljen omfattar radar-, telekrig- och ledningssystem samt trygghets- och säkerhetslösningar.

Som Projektplanerare kommer du tillhöra vårt team inom Project & Planning, Surface som ingår i affärsområdet Surveillance.

Denna position kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning i enlighet med den svenska säkerhetsskyddslagen



?????????????? ??????????????



Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för SAABS räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av SAAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning.

Shop Engineering Manager

Läs mer Jun 24
Shop Engineering Manager

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest battery cell production facilities in Europe. We are now looking for a Shop Engineering Manager, to lead the continuous method improvements in one of our Manufacturing shops, Electrode, Cell Assembly or Formation.

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

What you will do

As Shop Engineering Manager you will lead the Shop Engineers and Technicians in the production area, to optimize safety, quality, and efficiency in running operation. You will be reporting to the Director Manufacturing of the shop.

Key responsibilities will include:

-
Lead Shop Engineers and Technicians in responsible area.

-
Secure that manufacturing documentations handed over from the Engineering projects are correct and updated.

-
Lead the continuous improvement of manufacturing methods in running operations.

-
Monitor and analyze result from manufacturing, recommend improvements for safety, quality, delivery, and cost to Manufacturing Management.

-
Budget responsible for continuous improvement projects.

-
Lead analysis of complex problem solving.

-
Act as business owner for processes used in manufacturing covering both manual and digital solutions.

-
Lead the experience and knowledge transfer from current processes over to Engineering of new processes.


Skills & Requirements:

-
MSc degree in Engineering or equivalent knowledge.

-
Working experience from Production/Manufacturing Engineering in technical industry. 5+ years of relevant work experience within high volume production.

-
Experience from Manufacturing projects.

-
Six Sigma Green belt or knowledge in multivariable data analysis.

-
Experience in developing and give Manufacturing process training.

-
Knowledge in LEAN, FMEA, Process Capability and Problem Solving.

-
Excellent English skills – written and oral


As a person you are structured, organized and meticulous with good communication skills. You are execution oriented and able to solve complex problems, as well as organize teams and competences on short notice. You have a high level of integrity, also under pressure and are able to efficiently sort and prioritize between tasks.

What’s in it for you:

In this position, you will gain a deep understanding of cutting-edge battery cell manufacturing, a skill-set in high demand in an industry with immense growth ahead. To top it off, we’re gathering expertise from all over the world, and you’ll be part of an international and motivated team that have fun together while inventing for the future.

Information about the recruitment process during the summer vacation period:
We would like to inform you that our recruitment process may take longer than usual due to the holiday season. We ask for your understanding as our lead times are extended during the summer, and we appreciate your patience. We will review your application as soon as possible and get back to you at the earliest opportunity.

Thank you for your understanding, and we look forward to connecting with you!


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Manager Engineering - Battery Cell Process & Equipment Engineering

Läs mer Jul 2
Manager Engineering - Battery Cell Process & Equipment Engineering

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for Manager Engineering to join our team!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

In this role, you will be part of our Manufacturing Engineering function. The team consist of specialists and engineers across a broad range of engineering disciplines. Together they work toward the shared goal of scaling and industrializing the production of our Lithium-Ion battery technology that will help Volvo Cars transform into a pure electric car manufacturer.

Our Engineers are collaborative, nimble, and always open to learn and grow. Their skills and experiences come from a variety of industries all over the world and span chemical, electrical, automation, mechanical, and industrial engineering. The team is currently focused on designing, planning and equipping a world class Gigafactory in time for start of production in 2026.

What You Will Do
In your role as Manager Engineering, you will have a unique opportunity to form and mentor a team of skilled engineering talents within Battery Cell Process and Equipment. Together with your future team you will be part in shaping our ways of work in the Manufacturing Engineering department by interacting with other key departments to find seamless collaboration within the NOVO Energy organization.

You will have responsibility of all aspects of engineering management related to battery cell manufacturing processes. This includes designing and implementing new technologies and specialized equipment for battery manufacturing together with the help of your team.

In this role, you will be responsible for team growth working a lot with recruiting future team players, you as the leader will cover development and long-term employee satisfaction. Additionally, you will play a crucial role in facilitating cross-functional integration with relevant engineering teams to define interfaces for advanced real-time monitoring, production control, and optimization.

Your responsibilities will include:

- Mentor and support engineers through consistent feedback, navigation of challenges, and providing development opportunities to encourage technical and professional growth.
- Responsible for managing engineers and suppliers to design and deliver industrial process equipment achieving aggressive yield and rate targets against tight deadlines optimizing following factors: Quality, Capacity, CAPEX, OPEX and OEE (Overall Equipment Effectiveness).
- Manage projects, timelines, budget, and track progress within the teams.
- Establish and ensure compliance with standards and procedures.

Skills & requirements:
You have professional work experience of engineering leadership in fast-growing environments, particularly within the battery cell, semiconductor, electrochemical, or food and pharmaceutical industries. With your previous experience in project management, you can support and coach your future team with developing manufacturing processes.

You as a leader thrive on leading your team by building trust, and you have a genuine passion for people growth, innovation and technology. The person we are looking for is strongly goal oriented and possess excellent time management skills.

The following qualifications are preferred:

- BSc. or MSc. in mechanical, chemical, industrial manufacturing engineering or equivalent.
- At least 3 years of experience working as a manager within large-scale projects.
- Previous experience within battery cell production is meritorious.
- Excellent written and oral English communication skills.
- Experienced in managing people in multi-cultural environments.
- Competences in industrial methodologies such as value stream analysis, lean manufacturing, FMEA, design to cost etc.
- Ability to thrive under high pressure and meet tight deadlines.

Information about the recruitment process during the summer vacation period:
We would like to inform you that our recruitment process may take longer than usual due to the holiday season. We ask for your understanding as our lead times are extended during the summer, and we appreciate your patience. We will review your application as soon as possible and get back to you at the earliest opportunity.

Thank you for your understanding, and we look forward to connecting with you!


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Förändringsledare

Läs mer Jun 28
Därför är detta jobb för dig:Du vill vara en del av ett team som bygger och utvecklar förändringsledning inom Knightec. Du har en gedigen erfarenhet av att driva och leda förändringsarbete och tycker om att arbeta med både strategiska och operativa uppgifter. Du brinner för att hjälpa kunder genom hela förändringsresan och ser värdet i att sätta människan i centrum för att skapa hållbara förändringar.
Arbetsuppgifter:
Leda, stödja och genomföra förändring och utveckling i olika verksamheter utifrån kundens behov, mål och strategier.
Genomföra förändringsanalyser (t.ex. gap-analyser) inför en förändring eller utveckling.
Implementera nya mål eller strategier hos våra kunder och säkerställa att kunden agerar i enlighet med dessa.
Coachning av ledare och medarbetare under förändringsarbeten.
Kartlägga och utveckla processer och rutiner samt effektivisera och förbättra befintliga verksamheter.

Kvalifikationer:
10 års erfarenhet av att arbeta med förändring och utveckling av verksamheter på strategisk och operativ nivå.
Erfarenhet av att strukturera, leda och engagera andra i förändringsarbete.
Erfarenhet av att leda arbete för att utveckla och analysera processer och arbetssätt.
Ett brett kontaktnät i regionen för att kunna bygga kompetensområdet.
Erfarenhet av att jobba med ledningsgrupper.
Erfarenhet av kunddialoger och att bygga ett starkt nätverk.
Verifierad erfarenhet av förändringsledning, referenstagning i genomförda projekt kommer att tas.
Utbildad inom metoder för förändringsledning.

Som person ser vi gärna att du är coachande, faciliterande och drivande. Du har en stark förmåga att leda olika typer av grupper och andra stakeholders där du är leveranssäker, pålitlig och professionell samt en naturlig förmåga att bygga relationer. Du tycker om att arbeta strukturerat, systematiskt och analytiskt för att driva kunddialoger framåt med ett lyckat resultat.
Varför rekryterar vi denna kompetens och vad kommer ditt ansvarsområde innebära:Vi bygger teamet och förstärker området förändringsledning. Som Advisor inom förändringsledning och verksamhetsutveckling leder, stödjer och genomför du utveckling och förändring i verksamheter utifrån kundens behov, mål och strategier.
Rollen handlar om att själv ingå i våra kunders förändringsarbete samtidigt som kravet är att bygga och utveckla vårt kompetensområde inom förändringsledning. Du kommer att hjälpa kunden i sin förändringsresa med sikte på effektivare och bättre arbetssätt, införande av digitala lösningar, nya arbetssätt eller ny teknik.
Exempel på möjliga uppdrag:
Genomföra förändringsanalyser inför en förändring eller utveckling.
Stödja eller leda digitaliseringsprojekt eller större digitala transformationer.
Hjälpa till med certifieringskrav för olika standarder.
Implementera nya strategier och mål.
Coachning av ledare och medarbetare under förändringsarbete.
Kartlägga och utveckla processer och rutiner.
Effektivisera och förbättra befintliga verksamheter.

Ansökningsprocessen: Skicka gärna in din ansökan med CV och personligt brev. Ansökningsperioden är öppen tills vidare. Ha överseende med att ansökningsprocessen kan ta längre tid pga. Sommarsemestrar.

Ansök nu

Interim Projektkoordinator till industriföretag

Läs mer Jul 8
Nu söker vi en erfaren Projektkoordinator till ett konsultuppdrag med start efter sommaren. Vår kund är ett större industriföretag och står inför en spännande expansion. Projekten som du kommer att vara delaktig i omfattar utvecklingsarbete inom produktion och produktionskapacitet. Som Projektkoordinator kommer du att delta i planering, genomförande och uppföljning av större investeringsprojekt.
Huvudsakliga ansvarsområden
Stödja projektledare med koordinering av projektaktiviteter och resursallokering.
Följa upp projektets framsteg och säkerställa att projektmål och deadlines uppnås.
Underlätta möten och workshops, inklusive förberedelser, genomförande och uppföljning.
Underhålla och uppdatera projektplaner, tidsplaner och andra relevanta dokument.
Förbereda underlag till ledning och styrelse samt presentera till projektledare och ledning.
Ge rådgivning och stöd till projektteamet.
Säkerställa god kommunikation och rapportering mellan alla parter involverade i projektet.

Kvalifikationer och erfarenheter
Relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis företagsekonomi, teknik eller projektledning.
Du har minst 3-5 års erfarenhet inom projekt och projektuppföljning samt projektadministration.
Det är meriterande om du har erfarenhet från projektledning och projekt i produktionsmiljö.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och det är viktigt att du har erfarenhet av att skapa presentationsunderlag i Powerpoint.
Behärskar engelska och svenska flytande.

Som person är du strukturerad, har en god administrativ förmåga samt en god kommunikationsförmåga och kan presentera information tydligt och begripligt. Vidare ser vi att du har en analytisk förmåga och kan prioritera, arbeta självständigt och ta initiativ.
Rollen utgår delvis från fabriken på Västkusten, norr om Göteborg. Det kommer att finns möjlighet att arbeta från kontoret i Göteborg eller hemifrån. Uppdraget startar i augusti/september och är ett längre konsultuppdrag.
Låter positionen intressant?
Ansökan Ansök genom att besvara frågorna och ladda upp din profil nedan. För frågor och mer information om uppdraget, vänligen kontakta Lena Wadenby på 0702-943550 eller lena.wadenby@weseeq.se alt Mats Törn på 0722-163755 eller mats.torn@weseeq.se alt.We SeeQ är en engagerad kompetensbyrå som söker och ser förmågor hos människor som kan bidra till utveckling. Genom att erbjuda strategisk rådgivning och ledarutveckling inom vårt expertisområde kompetensförsörjning hjälper vi er att bygga en modern och hållbar organisation.
Vi har en gedigen erfarenhet att arbeta med executive search, rekrytering, interim management och ledarutveckling med fokus på chefer, ledare och andra nyckelpositioner. Med ett kvalificerat nätverk av personer i ledande befattning och en nära dialog med dig som kund, kandidat eller konsult agerar vi proaktivt i vårt arbete och hittar rätt kompetens för varje situation.
Vi tillsätter positioner som VD, ledningsgrupp- och nyckelpositioner. Vi vill inspirera människor till insikt och utveckling, för ett ökat välbefinnande i arbetslivet. Med stort engagemang, kvalificerad kompetens och ett nära samarbete verkar vi för att ni ska utvecklas och uppnå era mål och visioner.

Ansök nu

Production Manager Cabinets Assembly

Läs mer Jun 12
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Är du redo för en ny utmaning? Har du förmågan att leda och inspirera din omgivning att prestera i en föränderlig och spännande tillverkning? Vi söker nu en driven och kommunikativ ledare för att komplettera vår ledningsgrupp!

Din roll

Cabinets Assembly är en avdelning inom Agile Manufacturing som ansvarar för tillverkning och provning av större delsystem till våra radarsystem.

Som chef för Cabinets Assembly är det viktigt att arbeta nära dina medarbetare och spendera stor del av din tid ute i verksamheten, för att förstå våra produkter och hjälpa till där det behövs. Nyckeln för att lyckas i rollen är att nyttja och utveckla kompetensen hos dina medarbetare för att möta en hög leveransprecision och ett föränderligt kundbehov. Avdelningen kommer bestå av ca. 20 medarbetare.

Du kommer att vara medlem i ledningsgruppen för Agile Manufacturing och där ansvara för produkt- och produktionsrelaterade frågor inom ditt område. Utöver ditt individuella ansvarsområde förväntas du även tillsammans med ledningsgruppen vara med och förvalta samt utveckla vår agila produktion.

Dina arbetsuppgifter:

* Coacha och leda din avdelning och dina medarbetare mot överenskomna mål och förbättringsarbeten
* Tillsammans med dina medarbetare och supportfunktioner säkerställa att produktleveranserna kommer i tid med rätt kvalitet och kostnad
* Du ansvarar för, och skall aktivt arbeta för, en säker och trygg arbetsmiljö
* Budgetansvar
* Tillse att rätt kompetens finns tillgänglig i gruppen för att möta framtida krav



Din profil

En god kommunikativ förmåga är förutsättning i det dagliga arbetet, då personliga möten är en central del i form av medarbetare, supportfunktioner och kunder. Vi söker dig som är en följsam ledare och förmedlar energi till gruppen.

Du är resultatinriktad i ditt ledarskap och främjar ett öppet, förtroendefullt och innovativt klimat i din organisation såväl som i samarbete med andra funktioner.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och det är därför viktigt att du delars Saabs värderingar och kontinuerligt arbetar med Surveillance kulturprogram. Du har ett coachande ledarskap och främjar en motiverad och effektiv grupp, som strävar mot ständig förbättring, sänkta kostnader och leveranser i tid.

Vi söker dig som har:

* Ett starkt intresse och engagemang för tillverkning samt Lean/Agile-principer som bygger på en kompetenskultur, flexibla resurser och en förmåga att möta förändring
* Erfarenhet från tillverkning och/eller produktutveckling
* Affärsförståelse, kundfokus och en förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder
* Och gärna erfarenhet av att leda och coacha människor

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad blir du en del av?

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Senior Embedded Software Architect

Systemdesigner
Läs mer Jul 1
Join our innovative team and contribute to the development of advanced automotive solutions that will shape the future of mobility. At Kongsberg Automotive AB, you will work alongside talented professionals in a collaborative environment that encourages creativity and fosters personal growth. We offer competitive compensation, comprehensive benefits, and opportunities for career advancement.

About the position
We are now seeking a talented and experienced Automotive Embedded Software Architect to join our dynamic sw team at Kongsberg Automotive AB in Sweden. As a leading supplier in Drive Control Systems components, we are dedicated to developing cutting-edge solutions that drive innovation and shape the future of the automotive industry. This is an exciting opportunity for a passionate professional who thrives in a fast-paced environment and has a strong background in embedded software architecture.

You can work from our office in Gothenburg or in Mullsjö with the opportunity to work from home 50% of your working hours.

Responsibilities
In this position you will define and design the embedded software architecture for automotive applications, focusing on safety, reliability, and performance. You will collaborate with cross-functional teams, including hardware engineers, software developers, and system engineers, to ensure seamless integration and compatibility.

Further you will lead the software architecture development process, including requirements analysis, system partitioning, and component-level design. Provide technical guidance and mentorship to the software development team, ensuring adherence to best practices and industry standards. You will also evaluate and select appropriate software tools, platforms, and technologies to optimize the development process and improve software quality.

You will conduct architectural reviews and provide recommendations for enhancements or modifications to improve system performance, stability, and maintainability and contribute to the continuous improvement of development processes.

Candidate profile
We are looking for you with a bachelor's or master's degree in computer science, Electrical Engineering, or related field. You have extensive experience in automotive embedded software architecture, including designing and implementing software for automotive systems.

Requirements

* Strong proficiency in programming languages such as C/C++ and experience with embedded software development tools and environments.

* Solid understanding of automotive communication protocols (CAN, LIN, Ethernet) and familiarity with automotive standards (AUTOSAR, ISO 26262).

* Proven track record of successfully architecting and delivering complex embedded software projects within time and budget constraints. Knowledge of real-time operating systems (RTOS) and experience with microcontrollers and automotive electronic control units (ECUs).

As a person you have excellent problem-solving skills and the ability to analyze complex technical challenges and propose effective solutions. You have strong communication and interpersonal skills to effectively collaborate with cross-functional teams and stakeholders. Good English in writing and speech is a skill you must have, since the work will be done in an international environment.

You will have the possibility to be part of different projects aiming to develop, improve and renew our products. We offer you good terms, a creative work environment and great opportunities to develop within the company.

Application / Contact
We look forward to hearing from you and exploring the potential of working together to revolutionize the automotive industry. Kongsberg Automotive is an equal opportunity employer. We value diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.

For further information please contact Eva Ekdahl, Recruitment Consultant Experis eva.ekdahl@se.experis.com

(Incoming applications will be handled during week 33)

Welcome with your application!

Ansök nu

Provningsingenjör| Göteborg Energi Nät AB

Civilingenjör, drift och underhåll, elkraft
Läs mer Jul 9
Vill du vara med och göra skillnad? Vi försörjer Göteborg med energi - dygnet runt, hela året. Just nu förstärker vi vårt team med spännande tjänst som Provningsingenjör!


Din uppgift

I rollen driver du eller deltar i projekt som granskare och bollplank. Du arbetar med felsökning och idrifttagning av kontrollutrustning i våra högspänningsanläggningar. I dina arbetsuppgifter ingår:

* Arbetar med felsökning och idrifttagning av kontrollutrustning i våra högspänningsanlägganingar.
* Driver eller deltar i stations- och utvecklingsprojekt som tekniskt sakkunnig gällande kontrollanläggningar.
* Felsökning och reparation av kontrollsystem för elnät med tillhörande styrkabel- och optonät.
* Underhåll av fjärrindikeringssystem för mottagnings-, nät- och likriktarstationer.
* Underhållsprovning av reläskydd i högspänningsanläggningar.
* Underhåll, utveckling, och planering för styr- och optokabelnäten.
* På sikt ingå i beredskapstjänstgöring, vilket innefattar felsökning av kontrollutrustning, kommunikationsutrustning, fjärrkontroll m.m., samt bistå driftledare med stöd i teknikfrågor.

På sikt kommer du att ingå i beredskapstjänstgöring, vilket innefattar felsökning av kontrollutrustning, kommunikationsutrustning, fjärrkontroll m.m., samt att bistå driftledare med stöd i teknikfrågor.

Ditt team
Tjänsten som provningsingenjör är placerad på ett av dotterbolagen inom koncernen Göteborg Energi, Göteborg Energi Nät AB (GENAB). GENAB transporterar el till ca 270 000 kundanläggningar inom Göteborgs kommun.

Du kommer att tillhöra avdelningen Drift som ansvarar för övervakning och styrning av elnätet inom Göteborg från driftledningscentralen. Driftenheten på GENAB består av 20 medarbetare. Driftorganisationen utvecklas i takt med de ökade krav som samhälle och kunder ställer på elnätet. Samhällets krav på ett näst intill avbrottsfritt elnät inspirerar oss till att ytterligare vässa kompetensen, för att tillfredsställa hushålls- och industrikunders förväntningar på en säker och högkvalitativ elleverans. Din chef blir Annelie Lindeberg.

Din kompetens
Vi söker dig med ett brinnande teknikintresse och som tar ansvar för ditt arbete och är mån om kvalitet i det du gör. Du är analytisk och duktig på felsökning och problemlösning. Du är trygg i din kompetens och har ett gott omdöme. Vi vill att du kommunicerar och samarbetar väl med andra.

För att lyckas i rollen som provningsingenjör tror vi att du har några års erfarenhet i en liknande roll inom reläskyddsprovning och driftsättning, alternativt har du förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Det är även positivt om du gått kurser i området, såsom reläskyddsteknik eller liknande.

* en utbildning som högskoleingenjör, gärna med elkraftteknisk inriktning, alternativt civilingenjör inom el eller kompetens som kan bedömas likvärdig.
* Några års fältarbete inom el-/energibranchen.
* konstruktionskunskaper är det meriterande men inget krav.
* B-körkort

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Göteborg Energi Nät AB med Jefferson Wells. Ansök via länken: https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss/lediga-tjanster/ledig-tjanst?Vacancy=v685936
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, 0727 - 30 52 46, anna.edemyr@jeffersonwells.se Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 18 augusti.
Vi ser fram emot att höra från dig

Ansök nu

Utvecklare | Experis | Göteborg

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jul 10
Är du personen som knäcker koderna andra tycker är omöjliga? Vill du arbeta med likasinnade kollegor som också gör det? Är du duktig på C++? Nu har vi på Experis lediga jobb för utvecklare som kommer få arbeta med avancerad teknik inom en riktigt spännande bransch!

Arbetsbeskrivning

Via oss får du möjlighet att använda dig av det du redan är bra på samt vidareutveckla nya kompetenser! Tillsammans med våra kunder kan vi erbjuda spännande projekt där du som specialist blir en viktig del.
Du kommer utveckla dina kunskaper dagligen och inspireras av dina kollegor. Experis arbetar med flera aktörer som ligger i framkanten inom systemutveckling med både innovation och kunskap om människor. Vill du vara med och utveckla morgondagens lösningar?

Du som person

Vi ser att du vill framåt, brinner för utveckling och att testa nya saker samt räds inte för att vidga dina vyer. Vi tror att du är lösningsorienterad där du ser pusslet och faktiskt också vill lägga det. Sist men inte minst önskar vi att du är samarbetsvillig - vi är ett team och det är tillsammans vi lyckas!



För att du ska trivas i rollen ser vi att du har/är:

* +2 års arbetslivserfarenhet inom systemutveckling, mjukvaruutveckling eller programmering
* Utbildad inom IT på Universitet, Högskola eller Yrkeshögskola
* God programmeringsnivå inom antingen C eller C++
* Flytande svenska och engelska





Vad innebär det att arbeta som konsult hos oss?

Vill du utvecklas och lära dig mest möjligt inom ditt område? Ja, vi kan faktiskt garantera dig utvecklings- och utbildningsmöjligheter - allt för att du ska kunna nå dina egna ambitioner, och vi kommer stötta dig på vägen. För oss är det också viktigt att du som konsult känner dig som en del av hela Experis-gänget, detta redan från dag 1 (kanske också även tidigare). Du kommer att bli anställd hos oss på Experis och jobba på projekt eller uppdrag som matchar dina intresseområden och karriärmål. Önskar du en flexibel arbetsvardag eller möjligheter till hemmakontor? Vi värderar dig och dina önskemål respektive behov högt!





Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna utbildningsportal får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Emil Christensen på mailadress emil.christensen@se.experis.com.

Ansök nu

Leveransansvarig för IT-partnerbolag | Göteborg | Experis

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jun 13
Har du erfarenhet av partneransvar inom konsultbranschen och är skicklig på att matcha rätt konsult till rätt uppdrag? Vill du dessutom vara en del av ett prestigelöst team som arbetar med vår underkonsultsaffär och bli en nyckelperson på vår tillväxtresa? Då ser vi mycket fram emot din ansökan!

Vi söker en driven leveransansvarig som kommer att leda och koordinera leveranser för underkonsulter, säkerställa att projekt levereras i tid och med hög kvalitet, samt hantera avtal och relationer med underkonsulter. Erfarenhet från konsultbranschen eller liknande krävs.

Om rollen

Som leveransansvarig har du ett helhetsperspektiv över partneraffären. Teamets huvuduppgift är att tillsätta underkonsulter hos våra avtalskunder. Vi har även ett ben i sälj och sitter med i kundmöten så som partnermöten. Vi samarbetar med kunder och partners i och utanför Sverige samt har ett växande samarbete med våra nordiska Experis kollegor.

Vi i teamet driver egna rekryteringsprocesser från A till Ö, sitter med löpande partnermöten för att skapa och bibehålla framgångsrika relationer. Rollen kan även innebära att vara representant för UK-affären vid upphandlingar. Rollen kräver att man hanterar många bollar i luften samtidigt och kunna anpassa sig till kunderna såsom partnernas särskilda behov. Du kommer att samarbeta tätt med konsultchefer, säljare och kollegor runt om i Sverige för att säkerställa ett effektivt arbetsflöde och leverera bästa möjliga resultat till våra kunder.

En viktig del av rollen är administrativt arbete i våra system, där du håller ordning på dokumentation, avtal och rapportering. Din förmåga att följa strukturerade processer är avgörande för att vi ska kunna leverera med högsta kvalitet och säkerställa att allt flyter smidigt.
Din profil

Den här tjänsten passar dig som har några års erfarenhet av att arbeta i en operativt liknande roll. Eftersom rollen är starkt kommunikativ, lägger vi stor vikt vid din personlighet och förmåga att bygga goda relationer.

Vi ser att du är van vid att säkerställa att kandidater och partners som är involverade i en process, behandlas professionellt och får snabb respons. Vi värdesätter även att du proaktivt ser till att dina kollegor har all nödvändig information för att kunna följa upp partnerrelationer och den uppsatta strategin.

Kvalifikationer som behövs för rollen är att du har/är:

* Organiserad och effektiv - kan balansera flera prioriteringar, planer och strukturerar tiden för att effektivt uppnå prestandamål
* Snabb och smidig, utan att kompromissa med kvalitet
* Självgående och resursstark med stor förmåga att utföra och hantera intensiva perioder och varierande uppgifter
* Tar självständiga beslut och har en stark affärsförståelse
* Positiv, energisk och utåtriktad relationsskapare
* Håller sig uppdaterad om den marknad vi verkar på
* Är flytande i svenska och engelska

En högre utbildning inom relevant område, förståelse för IT-branschen samt erfarenhet av att arbeta med den offentliga sektorn är mycket meriterande.

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 400 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får våra konsulter tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser. Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Ebba Folkesson på ebba.folkesson@se.experis.com.

Vi kommer att validera ansökningar under sommaren och intervjuer kommer att ske från och med augusti.

Ansök nu

Principal Engineer Instrument & Control | Floatel International

Civilingenjör, farkostteknik
Läs mer Maj 31
Lockas du av att arbeta med stora kunder och spännande projekt i en dynamisk och innovativ arbetsmiljö? Är du ingenjör med erfarenhet inom styr- och kontrollsystem? Då kan rollen som Principal Engineer Instrument & Control hos Floatel International vara något för dig!

Som Principal Engineer Instrument & Control kommer du att ha en nyckelroll i att designa, utveckla och optimera styr- och kontrollsystem för Floatels boendeplattformar till havs. Här arbetar du strategiskt med frågor och beslut inom ditt område och du har en nära dialog med våra leverantörer som utför arbetet. Vidare är du med och initierar förbättringar och optimeringar för att säkerställa att vi alltid levererar högsta möjliga kvalitet till våra kunder och gäster.

Du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team bestående av kompetenta och engagerade ingenjörer och tekniker. Tillsammans arbetar ni för att säkerställa att våra system uppfyller gällande regler och standarder inom marinindustrin, samt att de är säkra, tillförlitliga och hållbara.







Din profil
Vi söker dig med god kommunikationsförmåga som gärna och väl samarbetar med dina kollegor, kunder och leverantörer. Som person är du ansvarsfull, strukturerad och du känner dig trygg i att arbeta självständigt inom ditt expertisområde.

Kvalifikationer:

* Erfarenhet av att ha arbetat strategiskt med styr- och kontrollsystem, troligtvis i rollen som systemingenjör, systemarkitekt eller motsvarande.
* Förståelse för regelverk, myndighetskrav och internationella standarder.
* En akademisk utbildning inom relevant område.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med DP-system (eller andra marina automationssystem) och att utveckla strategier och arbeta med uppgraderingar av stora system.







Om Floatel International
Floatel International är en internationell koncern som grundades 2006 med huvudkontor i Oslo och verksamhet i Göteborg. Idag omsätter koncernen 155 miljoner US dollar och har verksamhet i åtta länder. Floatel driver en modern flotta av fem boende- och konstruktionsstödfartyg (boende-plattformar eller Floatels) för offshoreindustrin i världen och då primärt olja och gas men även vindkraft. Flottan är designad att möte de ökade krav som följer av nya krävande projekt på djupt vatten och/eller i tuffa miljöer. Floatel International strävar efter att tillhandahålla överlägsen levnadskomfort och stödtjänster.







Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Floatel International med Jefferson Wells, du kommer att bli anställd direkt av Floatel. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Skoglund på Paula.Skoglund@jeffersonwells.se eller 0722-015 964.

Urval och intervjuer sker löpande med en paus under semesterveckorna 29-32. Varmt välkommen med din ansökan!



Övrigt
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Chef | Drift och Energi | Higab

Teknisk chef, kommun
Läs mer Jul 8
Higab är ett fastighetsbolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi erbjuder lokaler för små och medelstora verksamheter. I uppdraget ingår att vårda och utveckla Göteborgs kulturhistoriskt värdefulla byggnader och att aktivt medverka i stadens utveckling. Higab omsätter ca 870 mnkr, har runt 100 anställda och ett fastighetsbestånd på drygt 600 000 m².



Gillar du variation? Hos oss är inget hus det andra likt.
Higab har husen som ingen annan har. Vårt breda fastighetsbestånd sträcker sig från arenor, saluhallar och industribyar till teatrar, museer och kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Det innebär stor variation och spännande, roliga - och ibland tuffa - utmaningar. Samarbete, engagemang och nytänkande är viktiga drivkrafter för att utföra vårt uppdrag.

Som chef Drift och Energi kommer du att leda en enhet med fem medarbetare och med stort fokus på energieffektivisering och förbättrat driftnetto. Enheten är en stödfunktion inom bolaget med ansvar för teknik och installationsfrågor, budget och uppföljning av mediaanvändning och framdrift av energieffektiviseringsprojekt. Inom enheten ligger ansvaret för upprätthållandet av förvaltningsstandarder för alla teknikgrenarna såsom el, vvs, styr- och regler samt utveckling och anpassning av ny teknik för energigemenskap och energilagring. I tjänsten ingår ledaransvar och ekonomiskt ansvar för enheten. Du ska på ett engagerat, målinriktat och kommunikativt sätt både leda och utveckla enheten framåt för att uppnå Göteborgs Stads högt uppsatta energi- och miljömål. Du har ett stort tekniskt intresse och vill förbättra den tekniska standarden i vårt fastighetsbestånd med ett stort kundfokus. Det är du som ska du leda utvecklingen och driva bolagets arbete med de högprioriterade frågorna i samarbete med bolagets olika avdelningar.

Som chef Drift och Energi hos oss har du ett kvalitets- och miljöansvar samt arbetsmiljöansvar. Vi har ett kvalitetsledningssystem och arbetar med att ständigt förbättra våra processer och arbetssätt och det är viktigt att du ser till helheten i verksamheten och bidrar med din erfaren-het för att vi tillsammans ska lyckas.

Enheten är en del av verksamhetsområde Fastighet och du rapporterar till fastighetschefen.

Vi erbjuder
Higabs uppdrag är att vårda och utveckla stadens kulturhistoriskt värdefulla byggnader och miljöer. Du erbjuds ett självständigt och omväxlande arbete fullt av både utmaningar och stora möjligheter. Den här tjänsten passar dig som vill arbeta i en positiv företagskultur med fantastiska kollegor där vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, där vi bryr oss, arbetar tillsammans och tänker nytt.

Kvalifikationer och bakgrund
Du har erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen med inriktning på drift och energi i fastigheter och har haft personal- och resultatansvar. Du bör ha relevant högskoleutbildning, gärna ingenjörsutbildning eller motsvarande kunskaper. Du är en god kommunikatör med förmåga att inspirera och få med dig andra och har goda ledaregenskaper. För att framgångsrikt utveckla bolagets energifrågor är det viktigt att du har helhetssyn, analytisk förmåga, hög social kompetens och gillar förändringsarbete. Vi förutsätter att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet och kunskap om lagen om offentlig upphandling är meriterande.

Då vi har många kulturhistoriskt värdefulla byggnader är erfarenhet av förvaltning av denna typ av fastigheter meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som vill vara en del av och bidra till Higabs utveckling och företagskultur.

Då Higab är en offentlig aktör ingår vi som en del i Sveriges arbete med att bygga upp ett totalförsvar. Det innebär att du som anställd på Higab kan komma att bli krigsplacerad.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Du är välkommen att söka tjänsten i bifogad länk: https://recruit.visma.com/spa/public/apply?guidAssignment=7794aebf-12dc-481a-918f-dc511e729260&description=True

Ansvarig för rekryteringen är Anna Edemyr, e-post anna.edemyr@jeffersonwells.se och tel 0727-30 52 46. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 18 augusti 2024.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu