Göteborg: Finsktalande Garantiansvarig till Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finsktalande Garantiansvarig till Hedin MG Finland – HQ Gothenburg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-04 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en intressant tillväxtresa?

Hedin Mobility Group och dess dotterbolag Hedin MG Finland Oy har just valts ut som importör av MG-bilar i Finland. Under innevarande år kommer vi att bygga upp ett fullserviceförsäljnings- och servicenätverk på 13 försäljningsställen som drivs av Hedin Automotive Oy.

Företagets mål är att göra MG till en av de mest sålda elbilarna i Finland och vi söker därför dig som finsktalande garantiansvarig som vill vara med på denna spännande resa.
Rollen kommer att vara placerad på Hedin Mobility Groups huvudkontor i Mölndal där du får förmånen att arbeta tillsammans med fantastiska kollegor i energifylld miljö. Våra medarbetare utgör fundamentet för Hedin Mobility Groups framgångsrika tillväxt genom åren. Inom koncernen finns en mängd utvecklingsmöjligheter, och vi strävar efter att ge individer med rätt potential chansen att växa tillsammans med oss!

För att säkra en framgångsrik start för MG i Finland söker vi nu en finsktalande garantiansvarig med ansvar för att se till att återförsäljarna får stöd i garantifrågor och följer MG:s garantiprocess samt har rätt utbildning för att kunna utföra garantiarbete på MG:s produkter.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

• Supportera återförsäljare med garantifrågor och säkerställa att deras behov hanteras på ett effektivt och professionellt sätt.
• Utveckla och genomföra utbildningsprogram för återförsäljare för att säkerställa att de är fullt rustade med kunskap gällande garantiärenden
• Samarbeta med interna team för att säkerställa att återförsäljares behov och feedback integreras i produktutveckling och förbättringsinitiativ.

Utöver detta är ansvarar du för att säkerställa goda relationer med återförsäljarna så att de kan utföra ett bra jobb och nå en hög kundnöjdhet för varumärket.

Din Profil
För denna roll ser vi gärna att du har några års erfarenhet av garantiärenden samt dess processer. Har du tidigare erfarenhet av garantiärenden inom fordonsbranschen ser vi det som starkt meriterande.

För att lyckas i denna roll kommunicerar du obehindrad i tal och skrift på både finska och engelska. Det är meriterande om du talar svenska utöver det.

Personliga egenskaper som vi värdesätter högt:

• Kunna kommunicera och skapa goda relationer med både återförsäljare och kollegor.
• Ha en god administrativ-, planerings- och prioriteringsförmåga.
• Kunna arbeta mål- och utvecklingsinriktat.
• Bidra till en trivsam laganda, en väl fungerande arbetsplats samt att arbeta efter Hedin Groups visioner och kärnvärden.

Om företaget
MG har varit före sin tid ända sedan den Brittiska biltillverkaren startade produktion i Morris Garages 1924. Nu kan en ny generation välja en bil från detta ikoniska märke. Modernt, elektriskt och redo för framtiden. MG gör eldrift tillgänglig för alla. MG:s fordon är utformade med europeiska förare i åtanke; varumärket erbjuder hållbara, smarta, funktionella och attraktivt prissatta fordon. MG är utvecklat i företagets designstudio i Shanghai, i samarbete med vår avancerade designstudio i London. MG produceras i Kina och finns redan i flera europeiska länder.

Hedin Mobility Group är en av Europas största bilåterförsäljare med över 8 000 anställda och verksamhet i 13 länder. År 2022 omsatte koncernen 4,8 miljarder euro och sålde över 180 000 fordon. Hedin Mobility Group är verksamt inom tre huvudsakliga affärsområden: import, detaljhandel och mobilitetslösningar. Med ett produktsortiment på mer än 40 varumärken och ett europeiskt återförsäljarnätverk med cirka 270 egna återförsäljare erbjuder koncernen privat- och företagskunder ett fullserviceerbjudande av nya och begagnade personbilar, kommersiella fordon och lastbilar.

www.hedinmobilitygroup.com


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Garantihandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Garantihandläggare.

Vi söker en administratör/kundtjänstmedarbetare till en bilhandlare i Oslo!

Läs mer Jan 28
Vi söker nu en serviceinriktad, positiv och engagerad medarbetare som ska hjälpa till att utveckla ett redan bra team hos vår kund. Arbetsplatsen är hos en bilgrupp i Oslo, och det finns stora möjligheter för rätt person.

Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av: ?Garantibehandling
Uppföljning av kundärenden hos importörer och mekaniker
Hantera telefon- och epost ärenden 
Behandling av kreditnotor

Vi vill att du har följande kvalifikationer: God kommunikationsförmåga på olika nivåer – samt goda PC-kunskaper
Väl bekant med mekaniken i personbilar
Serviceinriktad, resultat- och lösningsorienterad och har en god arbetsmoral
Strukturerad
Är försiktig
Bra på språk som norska, engelska, muntligt och skriftligt

 För rätt person erbjuder vi: Konkurrenskraftiga villkor och pensionssystem
Möjlighet att arbeta bland de mest kända varumärkena
Utvecklingsmöjligheter internt – och kurser där det behövs
 En arbetsplats med bra rutiner, attityder och moral

 Är det här jobbet du kan tänka dig - då vi vill väldigt gärna höra från dig. Sök på länken - eller kontakta oss. Om detta inte skulle bli ditt jobb har vi många förfrågningar från spännande kunder som vill ha liknande kompetens. Vi hjälper dig gärna med ditt nästa jobb!

Ansök nu

Eftermarknadsansvarig

Läs mer Okt 24
Om företaget
Fluidra är en global ledare inom pool- och vattenlösningar med närvaro över hela världen. Fluidra Nordics fokuserar på att erbjuda högkvalitativa produkter och tjänster inom pool- och spa-branschen till kunder i Norden. Vi strävar efter att vara branschens främsta innovatör och leverera kundservice i världsklass.
Om tjänsten
Vi på Fluidra Nordics söker nu en engagerad eftermarknadsansvarig som vill arbeta med kundvård och kundservice mot våra B2B-kunder. I denna roll blir du en nyckelspelare i vårt team genom att säkerställa hög service och support och skapa starka och långvariga kundrelationer
Du utgår ifrån kontoret i Göteborg och rapporterar till produktchefen för Fluidra Nordic.
Ansvarsområden
? Ansvara för serviceärenden, reklamationer och teknisk support gentemot våra kunder och återförsäljare med stort fokus på långsiktig kundnöjdhet.
? Registrera ärenden och uppdatera information i CRM-systemet Salesforce och AS400.
? Teckna och administrera externa serviceavtal.
? Hjälpa till på orderavdelningen vid behov.
? Ta emot kunder som hämtar produkter på lagret i Göteborg.
? Internt samarbete mellan våra olika avdelningar för att säkerställa snabb och smidig hantering av kundärenden.
? Bidra till förbättringar av eftermarknadsprocessen och utveckla kundvårdsstrategier.
? Utföra enklare serviceärenden på produkter, exempelvis poolrobotar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av och en stark känsla för service (B2B) och ett genuint intresse för att hjälpa kunder. Du trivs i en dynamisk miljö där det ibland kan vara högt arbetstempo, särskilt under högsäsong (april – augusti). Du är van vid att prioritera arbetsuppgifter för att arbeta på ett effektivt sätt. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SalesForce och AS400.
Vi erbjuder
En spännande möjlighet att vara en del av ett ledande globalt företag inom pool- och vattenlösningar. Fluidra Nordic är en dynamisk och entreprenöriell arbetsplats där din insats och initiativ uppmuntras och uppskattas.
Ansökan:
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka i så fall in din ansökan, CV och personligt brev, till nruiz@fluidra.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Garantihandläggare/Försäkringshandläggare

Läs mer Okt 2
Din Bil Volkswagen, Sisjön
Söker
Garantihandläggare / Försäkringshandläggare
Som anställd hos oss får du tryggheten av att vara en del i ett stort företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur präglad av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder även mängder av förmåner, bland annat uppskattade personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag då vi värnar om våra anställdas hälsa.
Tjänstebeskrivning
Som Garanti och försäkringshandläggare hos oss kommer du huvudsakligen skapa anspråk och fakturera garanti och försäkringsärenden enligt Volkswagens auktorisationsbestämmelser och Din Bils rutiner. Den här befattningen är en viktig länk i vår organisation och i vårt Serviceteam. Vidare kommer du att stötta upp i servicerådgivningen vid behov då vi gemensamt säkerställer att vi tar hand om våra kunder på bästa sätt.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker tjänsten har följande;
Gymnasieutbildning. Har du gått en teknisk utbildning är det meriterande men inget krav.
Erfarenhet av liknande administrativt arbete är till stor fördel, även tidigare arbetat i system som CABAS, SAGA2, Automaster
Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Lätt för att lära dig nya datasystem.
Innehar B-körkort (manuell växellåda).



Personliga egenskaper
Det här är en tjänst för dig som trivs som bäst när du får använda din analytiska och noggranna sida. Du eftersträvar kvalitét på ditt utförda arbete och ser alltid till att förhålla dig till företagets uppsatta rutiner och processer. Du har ett systematiskt arbetssätt, ser vad som behöver göras, tar egna initiativ samt trivs i en verksamhet med ett stundtals högt tempo. Att arbeta i system och siffror samt att sälja faller sig naturligt för dig. Då tjänsten innebär mycket kontakt både med kollegor, kunder och försäkringsbolag behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt en förmåga att anpassa ditt bemötande efter varje individ och ärende. Vi jobbar i ett Team som hjälper och stöttar varandra. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.
Ansökningar hanteras löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista anställningsdatum. Vänta inte utan skicka din ansökan redan idag!
Ansökan
Känner du att detta stämmer in på dig, är du välkommen att ansöka senast 20/10.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Evelina Othberg på evelina.othberg@dinbil.se

Ansök nu

Finnish-speaking Warranty Specialist for Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Läs mer Jun 4
Arbetsbeskrivning
Job Description
Are you ready to embark on an exciting journey? Hedin Mobility Group and its subsidiary Hedin MG Finland Oy have recently been selected as the importer of MG cars in Finland. Throughout this year, we will establish a comprehensive sales and service network consisting of 13 dealerships managed by Hedin Automotive Oy.

Our objective is to position MG as one of the most sold electric vehicles in Finland, and thus, we are seeking a Finnish-speaking Warranty Manager to join us on this thrilling venture.
Based at Hedin Mobility Group's headquarters in Mölndal, you will have the privilege of collaborating with exceptional colleagues within an energetic environment. Our employees have been instrumental in driving Hedin Mobility Group's successful growth over the years. HMG offers numerous developmental opportunities, and we are committed to nurturing individuals with the right potential to grow alongside us!

To ensure a successful launch for MG in Finland, we are currently seeking a Finnish-speaking Warranty Specialist responsible for providing support to dealerships on warranty matters, overseeing MG's warranty process, and ensuring dealerships receive the necessary training to conduct warranty work on MG products.

Your primary responsibilities include:

• Providing support to dealerships on warranty matters, ensuring their needs are addressed efficiently and professionally.
• Developing and implementing training programs for dealerships to ensure they are fully equipped with knowledge regarding warranty procedures.
• Collaborating with internal teams to ensure dealerships' needs and feedback are integrated into product development and improvement initiatives.

Additionally, you will be responsible for fostering strong relationships with dealerships to enable them to excel and achieve high customer satisfaction for the brand.


Din Profil
Your Profile

For this role, we ideally seek candidates with several years of experience in warranty matters and their processes. Prior experience in warranty matters within the automotive industry is highly advantageous. To thrive in this role, you must possess fluent verbal and written communication skills in both Finnish and English. Proficiency in Swedish is also advantageous.

We highly value the following personal attributes:

• Ability to communicate and establish good relationships with both dealerships and colleagues.
• Strong administrative, planning, and prioritization skills.
• Ability to work with goals and a focus on development.
• Contribution to a pleasant team spirit, a well-functioning workplace, and alignment with Hedin Group's visions and core values.

Why work with us?

As an employer, we excel in recognizing driven and committed employees. There are many career paths to choose from with us – our attitude is that individuals with the right potential should be able to grow with us. When you as an employee grow with us, so do we as a company. We are responsible and ensure fair and just employment conditions, and all operations are covered by collective agreements. We care about our employees and see a long-term and sustainable working life as a strong competitive advantage.
We offer a wide range of benefits, such as vacation in advance, extra parental pay, and a generous wellness allowance to safeguard our employees' health.

Does this sound exciting and like the next step for you? Then apply today!

Om företaget
About the Company:

MG has been ahead of its time ever since the British car manufacturer began production at Morris Garages in 1924. Now, a new generation can choose a car from this iconic brand. Modern, electric, and ready for the future. MG makes electric driving accessible to everyone. MG's vehicles are designed with European drivers in mind; the brand offers sustainable, smart, functional, and attractively priced vehicles. MG is developed in the company's design studio in Shanghai, in collaboration with our advanced design studio in London. MG is produced in China and is already available in several European countries.

Hedin Mobility Group is one of Europe's largest car dealerships with over 8,000 employees and operations in 13 countries. In 2022, the group had a turnover of 4.8 billion euros and sold over 180,000 vehicles. Hedin Mobility Group operates within three main business areas: import, retail, and mobility solutions. With a product range of more than 40 brands and a European dealer network of approximately 270 own dealerships, the group offers private and corporate customers a full-service range of new and used cars, commercial vehicles, and trucks.

Visit www.hedinmobilitygroup.com for more information.

Kontaktuppgifter
In this recruitment process, we collaborate with Autorekrytering, and questions regarding the position and process will be answered by responsible recruiter Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Applications are processed continuously, and the position may be filled before the final application deadline. We look forward to your application!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svensk Autorekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svensk Autorekrytering AB .

Field Service Engineer till YES-EU i Göteborg

Installationselektriker
Läs mer Apr 22
Arbetsbeskrivning
Är du en tekniskt kunnig och lösningsorienterad person som har intresse för elfordon och batteriteknik? YES-EU söker nu engagerade Field Service Engineers till sitt team i Göteborg!

Som Field Service Engineer hos YES-EU kommer du att arbeta med service och reparation av batterier samt elbussar i Sverige. Dina arbetsuppgifter inkluderar felsökning och reparation av CATL:s battericeller, moduler, pack-, container- och batterihanteringssystem. Uppdragen förmedlas av batteritillverkaren via vårt kontor i Stockholm, och du ansvarar för att arkivera all nödvändig dokumentation för varje reparation, vilket används för garantiärenden eller fakturering.

När det gäller elbussar kommer du att diagnostisera problem baserat på kundens information och egna observationer. Du ansvarar för att reparera fordonen utifrån de diagnostiserade problemen och den uppskattade reparationskostnaden. All service och reparation ska dokumenteras och arkiveras noggrant.

Din arbetsplats kommer att vara hela Sverige med bas i Göteborg, och i vissa fall har du möjlighet att utgå hemifrån. Vi tillhandahåller utbildning, arbetskläder, servicebil, telefon och dator för att du ska kunna utföra ditt arbete på bästa sätt.


Din Profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som fordonstekniker. Kanske har du en bakgrund som bilmekaniker och besitter elkunskap, eller så har du redan erfarenhet av att arbeta med elfordon och vill utvecklas vidare. Ett stort intresse för modern teknik, särskilt inom elfordon och IT-applikationer, är meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du har förmågan att läsa och tolka elscheman samt tekniska specifikationer. Du har ett högt driv, god samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat samt kreativt arbetssätt med säkerhet i fokus. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav, och du behöver även ha grundläggande kunskaper i engelska för att kunna tillgodogöra dig kurser och säkerhetsföreskrifter.

Om du redan har en högspänningsutbildning är det meriterande, men om inte så erbjuder vi en komplett utbildning för att du ska kunna utföra de arbeten som tjänsten kräver. Vi ser gärna att du är duktig på IT, fordonsel och mekanik samt att du har ett stort intresse för ny teknik och innovativa lösningar. B-körkort är ett krav, och om du har busskort är det meriterande.


Om företaget
YES-EU group, där Yutong Eurobus Scandinavia AB ingår, är en komplett leverantör av elbussar och laddinfrastruktur med över 2000 sålda elbussar i Norden. Vi levererar bussar från tillverkarna CRRC och Yutong. Bussarna från CRRC levereras som ett eget varumärke och profileras under varumärket YES?EU. Vi säljer också fordonsladdare från tillverkaren ATC under eget varumärke.

YES-EU är batteritillverkaren CATL’s servicepartner i Europa, vilket innebär att vi tillhandhåller service för många olika installationer olika miljöer. Med ständigt ökande aktivitet har YES?EU de senaste åren byggt upp en värdefull kompetens inom elfordon, batterier, batteriunderhåll och ladd infrastruktur. YES?EU bedriver idag flertalet serviceverkstäder och har service och reparationsavtal på flertalet orter.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av rekryterare Teo Sandahl på teo.sandahl@autorekrytering.se.

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Reklamationshandläggare till Kvdbil

Reklamationshandläggare
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Kvdbil söker nu en noggrann och lösningsorienterad reklamationshandläggare till vårt kontor i Göteborg som vill bidra till att höja kundupplevelsen och stärka vår eftermarknad. Hos oss blir du en viktig del av teamet som arbetar för en mer transparent och rättvis bilmarknad och du får en central roll i att säkerställa att våra kunder känner sig trygga, hörda och nöjda.

Som reklamationshandläggare ansvarar du för att driva reklamationsärenden från start till mål. Du tar emot ärenden via telefon och mejl, gör tekniska och juridiska bedömningar, och kommunicerar lösningar på ett tydligt och empatiskt sätt. Du är navet i dialogen mellan kund, verkstad och våra interna funktioner - alltid med målet att hitta den bästa lösningen för alla parter.

Du arbetar strukturerat och effektivt med att följa upp ärenden enligt gällande riktlinjer, lagar och villkor, och du bidrar aktivt till utveckling av våra processer och rutiner. Här finns möjlighet att påverka både hur vi jobbar och hur vi blir ännu bättre på det vi gör.


Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader.

Din Profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för fordon och teknik och som drivs av att göra skillnad för kunden. Kanske har du tidigare arbetat inom verkstad, reklamationshantering, försäkring eller bilförsäljning. Oavsett bakgrund värdesätter vi din analytiska förmåga och din vilja att lösa problem med både hjärta och hjärna.

Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt bemötande, även när det är utmanande. Du är trygg i att fatta beslut, men ödmjuk nog att be om stöd när det behövs. Du trivs i en miljö där saker förändras snabbt och där det finns utrymme att utvecklas, växa och ta ansvar.

För att lyckas i rollen behöver du:

• God teknisk förståelse, gärna med fordonsbakgrund
• Erfarenhet av kundkontakt
• Vara strukturerad, självgående och lösningsorienterad
• Ha god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift

För oss är det viktigt att du trivs i rollen och att vi trivs tillsammans – därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar – årligen säljer vi runt 26?000 fordon. Vi jobbar varje dag för att skapa en mer schysst bilbransch, präglad av ärlighet, enkelhet och kundfokus. Hos oss möts du av en värderingsstyrd kultur, högt engagemang och ett tillitsbaserat ledarskap där du får vara med och påverka.

Vi är ett företag i ständig utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där vi tar hand om varandra och har kul på jobbet. Här finns både trygghet och möjligheter att växa – många av våra medarbetare har tagit kliv internt och utvecklats inom bolaget.

Vi erbjuder dig
• En roll med stort ansvar och möjlighet att påverka
• Marknadsmässig lön, kollektivavtal och förmånsprogram
• Ett engagerat team och en trygg arbetsgivare i tillväxt

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på kajsa.fyhr@autorekrytering.se

Ansök nu

Reklamationshandläggare till Kvdbil

Reklamationshandläggare
Läs mer Apr 17
Arbetsbeskrivning
Kvdbil söker nu en noggrann och lösningsorienterad reklamationshandläggare till vårt kontor i Göteborg som vill bidra till att höja kundupplevelsen och stärka vår eftermarknad. Hos oss blir du en viktig del av teamet som arbetar för en mer transparent och rättvis bilmarknad och du får en central roll i att säkerställa att våra kunder känner sig trygga, hörda och nöjda.

Som reklamationshandläggare ansvarar du för att driva reklamationsärenden från start till mål. Du tar emot ärenden via telefon och mejl, gör tekniska och juridiska bedömningar, och kommunicerar lösningar på ett tydligt och empatiskt sätt. Du är navet i dialogen mellan kund, verkstad och våra interna funktioner - alltid med målet att hitta den bästa lösningen för alla parter.

Du arbetar strukturerat och effektivt med att följa upp ärenden enligt gällande riktlinjer, lagar och villkor, och du bidrar aktivt till utveckling av våra processer och rutiner. Här finns möjlighet att påverka både hur vi jobbar och hur vi blir ännu bättre på det vi gör.


Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader.

Din Profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för fordon och teknik och som drivs av att göra skillnad för kunden. Kanske har du tidigare arbetat inom verkstad, reklamationshantering, försäkring eller bilförsäljning. Oavsett bakgrund värdesätter vi din analytiska förmåga och din vilja att lösa problem med både hjärta och hjärna.

Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt bemötande, även när det är utmanande. Du är trygg i att fatta beslut, men ödmjuk nog att be om stöd när det behövs. Du trivs i en miljö där saker förändras snabbt och där det finns utrymme att utvecklas, växa och ta ansvar.

För att lyckas i rollen behöver du:

• God teknisk förståelse, gärna med fordonsbakgrund
• Erfarenhet av kundkontakt
• Vara strukturerad, självgående och lösningsorienterad
• Ha god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift

För oss är det viktigt att du trivs i rollen och att vi trivs tillsammans – därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar – årligen säljer vi runt 26?000 fordon. Vi jobbar varje dag för att skapa en mer schysst bilbransch, präglad av ärlighet, enkelhet och kundfokus. Hos oss möts du av en värderingsstyrd kultur, högt engagemang och ett tillitsbaserat ledarskap där du får vara med och påverka.

Vi är ett företag i ständig utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där vi tar hand om varandra och har kul på jobbet. Här finns både trygghet och möjligheter att växa – många av våra medarbetare har tagit kliv internt och utvecklats inom bolaget.

Vi erbjuder dig
• En roll med stort ansvar och möjlighet att påverka
• Marknadsmässig lön, kollektivavtal och förmånsprogram
• Ett engagerat team och en trygg arbetsgivare i tillväxt

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på kajsa.fyhr@autorekrytering.se

Ansök nu

Reklamationshandläggare till Kvdbil

Reklamationshandläggare
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Kvdbil söker nu en noggrann och lösningsorienterad reklamationshandläggare som vill bidra till att höja kundupplevelsen och stärka vår eftermarknad. Hos oss blir du en viktig del av teamet som arbetar för en mer transparent och rättvis bilmarknad och du får en central roll i att säkerställa att våra kunder känner sig trygga, hörda och nöjda.

Som reklamationshandläggare ansvarar du för att driva reklamationsärenden från start till mål. Du tar emot ärenden via telefon och mejl, gör tekniska och juridiska bedömningar, och kommunicerar lösningar på ett tydligt och empatiskt sätt. Du är navet i dialogen mellan kund, verkstad och våra interna funktioner - alltid med målet att hitta den bästa lösningen för alla parter.

Du arbetar strukturerat och effektivt med att följa upp ärenden enligt gällande riktlinjer, lagar och villkor, och du bidrar aktivt till utveckling av våra processer och rutiner. Här finns möjlighet att påverka både hur vi jobbar och hur vi blir ännu bättre på det vi gör.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader.

Din Profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för fordon och teknik och som drivs av att göra skillnad för kunden. Kanske har du tidigare arbetat inom verkstad, reklamationshantering, försäkring eller bilförsäljning. Oavsett bakgrund värdesätter vi din analytiska förmåga och din vilja att lösa problem med både hjärta och hjärna.

Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt bemötande, även när det är utmanande. Du är trygg i att fatta beslut, men ödmjuk nog att be om stöd när det behövs. Du trivs i en miljö där saker förändras snabbt och där det finns utrymme att utvecklas, växa och ta ansvar.

För att lyckas i rollen behöver du:

• God teknisk förståelse, gärna med fordonsbakgrund
• Erfarenhet av kundkontakt
• Vara strukturerad, självgående och lösningsorienterad
• Ha god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift

För oss är det viktigt att du trivs i rollen och att vi trivs tillsammans – därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar – årligen säljer vi runt 26?000 fordon. Vi jobbar varje dag för att skapa en mer schysst bilbransch, präglad av ärlighet, enkelhet och kundfokus. Hos oss möts du av en värderingsstyrd kultur, högt engagemang och ett tillitsbaserat ledarskap där du får vara med och påverka.

Vi är ett företag i ständig utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där vi tar hand om varandra och har kul på jobbet. Här finns både trygghet och möjligheter att växa – många av våra medarbetare har tagit kliv internt och utvecklats inom bolaget.

Vi erbjuder dig
• En roll med stort ansvar och möjlighet att påverka
• Marknadsmässig lön, kollektivavtal och förmånsprogram
• Ett engagerat team och en trygg arbetsgivare i tillväxt

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på kajsa.fyhr@autorekrytering.se

Ansök nu

Field Service Engineer till YES-EU i Göteborg

Installationselektriker
Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Är du en tekniskt kunnig och lösningsorienterad person som har intresse för elfordon och batteriteknik? YES-EU söker nu engagerade Field Service Engineers till sitt team i Göteborg!

Som Field Service Engineer hos YES-EU kommer du att arbeta med service och reparation av batterier samt elbussar i Sverige. Dina arbetsuppgifter inkluderar felsökning och reparation av CATL:s battericeller, moduler, pack-, container- och batterihanteringssystem. Uppdragen förmedlas av batteritillverkaren via vårt kontor i Stockholm, och du ansvarar för att arkivera all nödvändig dokumentation för varje reparation, vilket används för garantiärenden eller fakturering.

När det gäller elbussar kommer du att diagnostisera problem baserat på kundens information och egna observationer. Du ansvarar för att reparera fordonen utifrån de diagnostiserade problemen och den uppskattade reparationskostnaden. All service och reparation ska dokumenteras och arkiveras noggrant.

Din arbetsplats kommer att vara hela Sverige med bas i Göteborg, och i vissa fall har du möjlighet att utgå hemifrån. Vi tillhandahåller utbildning, arbetskläder, servicebil, telefon och dator för att du ska kunna utföra ditt arbete på bästa sätt.


Din Profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete som fordonstekniker. Kanske har du en bakgrund som bilmekaniker och besitter elkunskap, eller så har du redan erfarenhet av att arbeta med elfordon och vill utvecklas vidare. Ett stort intresse för modern teknik, särskilt inom elfordon och IT-applikationer, är meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du har förmågan att läsa och tolka elscheman samt tekniska specifikationer. Du har ett högt driv, god samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat samt kreativt arbetssätt med säkerhet i fokus. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav, och du behöver även ha grundläggande kunskaper i engelska för att kunna tillgodogöra dig kurser och säkerhetsföreskrifter.

Om du redan har en högspänningsutbildning är det meriterande, men om inte så erbjuder vi en komplett utbildning för att du ska kunna utföra de arbeten som tjänsten kräver. Vi ser gärna att du är duktig på IT, fordonsel och mekanik samt att du har ett stort intresse för ny teknik och innovativa lösningar. B-körkort är ett krav, och om du har busskort är det meriterande.


Om företaget
YES-EU group, där Yutong Eurobus Scandinavia AB ingår, är en komplett leverantör av elbussar och laddinfrastruktur med över 2000 sålda elbussar i Norden. Vi levererar bussar från tillverkarna CRRC och Yutong. Bussarna från CRRC levereras som ett eget varumärke och profileras under varumärket YES?EU. Vi säljer också fordonsladdare från tillverkaren ATC under eget varumärke.

YES-EU är batteritillverkaren CATL’s servicepartner i Europa, vilket innebär att vi tillhandhåller service för många olika installationer olika miljöer. Med ständigt ökande aktivitet har YES?EU de senaste åren byggt upp en värdefull kompetens inom elfordon, batterier, batteriunderhåll och ladd infrastruktur. YES?EU bedriver idag flertalet serviceverkstäder och har service och reparationsavtal på flertalet orter.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av rekryterare Teo Sandahl på teo.sandahl@autorekrytering.se.

Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Area Sales Manager –Bli en del av Svenska Närkos familjära team!

Lastbilssäljare
Läs mer Feb 10
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett framgångsrikt företag där dina insatser verkligen gör skillnad?

Svenska Närko, en av Nordens ledande aktörer inom släpvagnar och påbyggnader, söker nu en driven Area Sales Manager för södra Sverige. Här får du inte bara möjligheten att representera kvalitetsprodukter – du blir också en del av ett familjärt företag med korta beslutsvägar, stort engagemang och frihet att själv planera dina dagar.

Låter det som något för dig? Läs vidare och ta chansen att bli vår nya kollega!

Som Area Sales Manager hos Svenska Närko kommer du ha en självständig roll där du ansvarar för försäljning och långsiktiga kundrelationer i ditt distrikt, som omfattar Skåne, Blekinge, Småland och söder om Göteborg. I rollen är det avgörande att du har en förmåga att förstå kundernas behov och att utforma skräddarsydda lösningar som inte bara möter deras förväntningar utan överträffar dem. Genom att agera som en rådgivande partner hjälper du kunderna att hitta de bästa lösningarna för deras verksamheter och bygger därmed långsiktiga samarbeten baserade på förtroende.

Du har friheten att planera dina dagar och resor självständigt, vilket gör denna roll perfekt för dig som trivs med frihet under ansvar och har en stark förmåga att organisera och prioritera ditt arbete.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

• Prospektera och genomföra nykundsbearbetning genom kundbesök
• Underhålla och vidareutveckla befintliga kundrelationer och samarbeten med återförsäljare.
• Ansvara för kalkylering, offerter, affärsavslut och uppföljning.
• Samarbeta med kollegor inom produktion och leverans för att säkerställa att kundens förväntningar inte bara möts utan överträffas.
• Jobba strategiskt med försäljning för att identifiera nya affärsmöjligheter.

Du kommer att rapportera direkt till VD och ha en central roll i vår organisation.


Din Profil
För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av försäljning inom transportbranschen eller närliggande områden, såsom entreprenad-, skogs- eller jordbrukssektorn. Om du har erfarenhet av försäljning av lätta fordon och ett starkt driv att sätta dig in i och lära dig Närkos produkter och lösningar, kan även du vara en utmärkt kandidat för tjänsten.

Vi ser gärna att du:

• Har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning (B2B) och kan uppvisa goda resultat.
• Har en god teknisk förståelse och känner dig bekväm med att arbeta i affärssystem.
• Är förtroendeingivande och har lätt för att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att skapa förtroende, vara lösningsfokuserad och hantera utmaningar på ett professionellt sätt.

Om företaget
Vad erbjuder vi?

På Svenska Närko erbjuds du möjligheten att bli en del av ett familjärt företag med en platt organisation och snabba beslutsvägar. Vi värnar om en arbetsmiljö där alla trivs och där ditt arbete verkligen gör skillnad. Som Area Sales Manager hos oss kan du se fram emot:

• Frihet under ansvar – Du planerar och strukturerar självständigt dina dagar.
• En skräddarsydd introduktion – Vi ger dig en individanpassad start för att du ska känna dig trygg och redo att ta dig an rollen.
• Förmåner- Friskvårdsbidrag och förmånsbil
• Utmaningar och utvecklingsmöjligheter – Här finns möjligheter att växa, både som person och i din roll.
• En fast månadslön samt en prestationsbaserad bonus

Närko är en av Nordens ledande tillverkare av släpvagnar och påbyggnader, med över 65 års erfarenhet i branschen. Vi är stolta över att leverera produkter av högsta kvalitet, anpassade för att möta våra kunders behov. Vårt svenska bolag ansvarar för försäljning och eftermarknad, och vår anläggning i Köping är navet för vårt arbete i Sverige.

Med fokus på kvalitet, innovation och långsiktiga relationer strävar vi efter att vara den självklara partnern för våra kunder.


Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar vi med Autorekrytering. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Kajsa Fyhr, via e-post på kajsa.fyhr@autorekrytering.se

Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Ansök nu