Göteborg: Finsktalande Teknisk Support till Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Finsktalande Teknisk Support till Hedin MG Finland – HQ Gothenburg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-04 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en intressant tillväxtresa?

Hedin Mobility Group och dess dotterbolag Hedin MG Finland Oy har just valts ut som importör av MG-bilar i Finland. Under innevarande år kommer vi att bygga upp ett fullserviceförsäljnings- och servicenätverk på 13 försäljningsställen som drivs av Hedin Automotive Oy.

Företagets mål är att göra MG till en av de mest sålda elbilarna i Finland och vi söker därför dig som finsktalande teknisk support som vill vara med på denna spännande resa.
Placering för tjänsten kommer att vara på Hedin Mobility Groups huvudkontor i Göteborg som är en spännande arbetsplats som består av ett gäng härliga och duktiga människor. Här trivs du som uppskattar en varierande vardag och som föredrar att arbeta i en föränderlig miljö. Våra medarbetare är grunden till att Hedin Mobility Group växt framgångsrikt under många år. I koncernen finns många utvecklingsmöjligheter och vi vill att individer med rätt potential ska få möjlighet att växa med oss!

Har du några års arbetslivserfarenhet inom fordonsteknik och brinner för service och problemlösning? Vill du vara med på framgångsresan med MG i Finland och hoppa på chansen att arbeta inom en global koncern med ett nytt varumärke inom elfordon och stora tillväxtplaner?

Vi söker nu en finsktalande, driven och kommunikativ teknisk supportmedarbetare. Som teknisk support för Hedin MG Finland söker vi dig som vill och kan assistera våra service- och fordonstekniker hos våra återförsäljare runt om i Finland. Uppdraget går ut på att säkra att återförsäljarna får rätt stöd i tekniska frågor som de inte kan lösa själva samt att de har rätt utbildning för att kunna utföra fordonstekniskt arbete på MGs produkter och därmed bidra till en hög kundnöjdhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:

• Supportera återförsäljare i tekniska frågor.
• Säkerställa tillgång till handböcker, verkstadsböcker och annan teknisk support.
• Förstå och säkra att verkstäderna arbetar enligt tillverkarens anvisningar.
• Förstå och säkra att verkstäderna genomgår tillverkarens utbildningsprogram.

Placering är på Hedin Mobility Groups huvudkontor i Mölndal där du kommer att jobba nära MG-kollegor för den svenska marknaden.

Din Profil
Vi söker dig som är finsktalande med fordonsteknisk utbildning i grunden och som har några års arbetslivserfarenhet inom fordonsteknik och arbete med fordonsmekanik inom el.
Har du arbetat i en serviceroll, såsom kundmottagare, servicesäljare eller likande är detta meriterande. Du behöver vara bekväm i att kommunicera i tal och skrift på både finska och engelska, meriterande med svenska samt ha goda datakunskaper.

Personliga egenskaper som vi värdesätter högt:

• Kunna kommunicera och skapa goda relationer med både återförsäljare och kollegor.
• Ha en god administrativ-, planerings- och prioriteringsförmåga.
• Kunna arbeta mål- och utvecklingsinriktat.
• Bidra till en trivsam laganda, en väl fungerande arbetsplats samt att arbeta efter Hedin Groups visioner och kärnvärden.

Varför jobba med oss?

Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.
Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa.

Låter detta spännande och som nästa steg för dig? Då ska du ansöka redan idag!


Om företaget
MG har varit före sin tid ända sedan den Brittiska biltillverkaren startade produktion i Morris Garages 1924. Nu kan en ny generation välja en bil från detta ikoniska märke. Modernt, elektriskt och redo för framtiden. MG gör eldrift tillgänglig för alla. MG:s fordon är utformade med europeiska förare i åtanke; varumärket erbjuder hållbara, smarta, funktionella och attraktivt prissatta fordon. MG är utvecklat i företagets designstudio i Shanghai, i samarbete med vår avancerade designstudio i London. MG produceras i Kina och finns redan i flera europeiska länder.

Hedin Mobility Group är en av Europas största bilåterförsäljare med över 8 000 anställda och verksamhet i 13 länder. År 2022 omsatte koncernen 4,8 miljarder euro och sålde över 180 000 fordon. Hedin Mobility Group är verksamt inom tre huvudsakliga affärsområden: import, detaljhandel och mobilitetslösningar. Med ett produktsortiment på mer än 40 varumärken och ett europeiskt återförsäljarnätverk med cirka 270 egna återförsäljare erbjuder koncernen privat- och företagskunder ett fullserviceerbjudande av nya och begagnade personbilar, kommersiella fordon och lastbilar.

www.hedinmobilitygroup.com

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Support technician

Läs mer Jul 2
As an Onsite Technician you will support users with day-to-day technical challenges. We seek a technician with a sound cultural and behavioral proficiency towards end users, respecting the company's decorum. We aim to provide a stable, efficient, and continually improving service, acting as the interface between customer end-user community and the services they consume.

Local Onsite support handles incidents and requests requiring an onsite presence and provides remote support using remote support tools. The team is knowledgeable in deeper troubleshooting, collaborating with various product teams as needed. As an Onsite Technician, you will work in different technical areas, providing support for both hardware and software-related issues. You will enhance business productivity by performing direct support for enterprise users, driving incidents, and requests towards resolution.

Key Responsibilities:
Always work onsite
Provide local hardware enterprise support.
Provide local software enterprise support.
Participate in digital development in the enterprise support area.
Manage conference room setup and provide conference room support.
Onboard new joiners.
Manage printer solutions and provide printer related support.
Collaborate on solutions with OEMs (Original Equipment Manufacturers)


We believe in creating a connected digital working environment, supporting an efficient global support service where everyone is empowered to solve their technical issues independently or reach us for assistance when needed. This role is based in our Gothenburg office, spread across two sites in Lindholmen and Torslanda, requiring flexibility to move between these locations as work demands.


Krav/Requirements
Proficient in Windows 10/11, macOS, iOS, and Android support.
Experienced with cloud services, Office 365, and Azure.
Onsite hardware and software enterprise support, Knowledgeable in hardware support, AV equipment.
Engage in digital development and conference room setup/support.
Manage printer solutions, server, print management and Device control center.
Collaborate with OEMs and possess onsite/remote support experience.
Experienced with ServiceNow Incident, Request, change and Problem management.
Understanding of DevOps, IT operations, and security lifecycle.
Expertise in Intune, end-user experience, and network services.
Effective in handling high-priority requests and escalating issues.
Strong communication, collaboration, and analytical skills.
Committed to improving user satisfaction and service development.
Proactive in knowledge base improvements and incident analysis.
Capable of troubleshooting and servicing technical equipment.
Flexible and adaptable to changing schedules.

Ansök nu

Extra jobba som Hemtekniker hos oss på Smartify - Göteborg

Läs mer Jun 26
Är du student på Universitet/Högskola och har stort intresse för teknik och IT eller kanske bara vill extra knäcka på sidan av? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss!
Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.
Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:
Datorer och kringutrustning
Felsökning av IT-utrustning i hemmet
Nätverk och nätverksutrustning
Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?
Som person är du social och gillar att träffa nya människor.
Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.
Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.
Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.
Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.
Har manuellt B-körkort

Vad kan vi erbjuda dig?
Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.
Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer sedan att ske löpande för att främja din kunskapsutveckling hos oss.
Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger men det finns även möjlighet att jobba dagtid.

Ansök nu

Supporttekniker till vår kund i Göteborg

Läs mer Jun 20
Du kommer att vara en central del av vårt IT-team och ansvara för att säkerställa att vår kunds IT-system fungerar smidigt och effektivt.
DIn vardag:
Som IT-supporttekniker kommer du att ha en nyckelroll i att erbjuda teknisk service och problemlösning för dina kollegor. Du kommer att ge support via e-post och telefon, hantera en rad olika arbetsuppgifter och ha stora möjligheter att vidareutveckla dina tekniska kunskaper.
Vem är du?
Vi söker dig som är lösningsorienterad, självgående och har en stark servicekänsla. Du ska ha en god förmåga att kommunicera och samarbeta med kollegor på olika nivåer inom organisationen. Problemlösning och en vilja att ständigt lära och utvecklas är centrala egenskaper för denna roll. Vi ser också att du har:
Erfarenhet av IT-support via telefon, chatt och e-post.
Teknisk kompetens inom Windows 11, Microsoft 365, Active directory, Azure AD och SCCM
Färdighet i användning av ärendehanteringssystem
Svenska och engelska i tal och skrift

Vi värdesätter din drivkraft att lära och utvecklas mer än din erfarenhet av specifika system och verktyg.
Om Wise IT
För detta uppdrag söker vi efter konsulter som vill ta anställning hos oss på Wise IT
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa? Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.
Ansök nu
Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Théodor Jagler på Theodor.jagler@wiseit.se. Vi hanterar inte ansökningar via e-post för att säkerställa din personliga integritet. Läs mer om vår hantering av personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Ansök nu

SENIOR APPLIKATIONSSUPPORT

Läs mer Jun 19
ArbetsuppgifterFör vår kund i Göteborgsöker vi en senior applikationssupport med kunskper i bådesvenska och finska. Du har enbakgrund inom IT-helpdesk och kunskap om ärendehanteringssystem, helst ITSM. Du behöver tala flytande engelska, svenska och finska. I denna roll måste du ha analytiska färdigheter, vilja att hjälpa kunder och kunskap inomfelsökning (troubleshooting). Detta är ett jobb som kräver mycket direktkontakt med kunder, vilket innebär att man inte får vara rädd för att arbeta i en miljö med utmaningar och tryck.Dagliga arbetsuppgifter som förekommer:
Ta emot (svara på telefonsamtal från slutanvändare) och registrera serviceförfrågningar.
Felsökning och lösning av serviceförfrågningar.
Överföring/eskalering av serviceförfrågningar till andra supportgrupper
Hålla koll på och följa upp serviceförfrågningar som överförts till andra supportgrupper.
Direktkontakt med användare och kunder från regionerna: Sverige, Finland, Norge, Danmark (via telefon och e-post).
Arbeta i enlighet med ITIL och DSC Best Practices.
Kvalifikationer Bakgrund inom IT-helpdesk och kunskap inom ärendehanteringssystem
Flytande i svenska, finska och engelska
Erfarenhet inom felsökning
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Senior applikationssupport ser vi gärna att du har analytiska färdigheter och en stark vilja att hjälpa kunder. Du behöver också ha god felsökningsförmåga och förmåga att arbeta under utmaningar och tryck. Starka mjuka färdigheter, såsom kommunikations- och samarbetsförmåga, är viktiga, liksom förmågan att snabbt avtrappa situationer när det behövs.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-08-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-07-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-06-25.

Ansök nu

Business Application Specialist Billiant - a Telavox Company

Läs mer Maj 31
A Business Application Specialistto join Billiant- a Telavox company
Billiant is now seeking someone with skills and a strong interest in systems to become our next Business Application Specialist colleague in Gothenburg. This role offers a unique opportunity for personal growth and development. You will work at a smaller company in a customer-centric role focusing on the product.Here are the top qualities we value in our new colleague:
Knowledge in and system knowledge
Problem-solving and analytical abilities
Service orientation and accountability
About the job
As a Business Application Specialist, you will be crucial in implementing the business system for customers and partners through advanced configuration. Your support will be instrumental in helping customers' own back office in technical matters that they cannot resolve themselves and in guiding them to utilize the business system optimally in various ways.Working with the product, you will collaborate closely with the development team and customers to gain comprehensive insight into the entire product. You will become part of a company with an international customer base.
Key responsibilities include:
- Participating in Billiant’s various implementation projects and supporting Billiant's customers with issues our own BackOffice cannot solve.
- Handling everything from urgent cases that require quick feedback regarding invoices, customer orders, or subscriptions to more extensive matters such as producing reports, creating new configurations, or overseeing long-term solutions.
- Besides customer issues, you will gradually be involved in implementation projects for new and existing customers and participate in major system upgrades. Upgrades may occasionally be scheduled for evenings or nights.
About you
We seek an experienced System Administrator with strong system knowledge and broad IT skills. The ideal candidate should have an education in systems science or a related field, good knowledge of databases, especially , and an understanding of automating business processes based on customer-specific requirements. Basic insight into system integration via web services such as REST and SOAP over HTTP is essential, along with a genuine interest in IT systems and their processes. We would like you to be fluent in English and Swedish, both spoken and written, as these languages are used daily. To succeed in this role, you should possess strong problem-solving skills, and you are service-oriented and accountable.
Why Billiant?
At Billiant, we have been working with BSS solutions and developing our own BSS platform since early 2000—for more than twenty years! Today, the product is an extensive and advanced framework for creating solutions for telecom operators in several countries throughout Europe. We are constantly developing new and enhanced features based on our customers’ needs and market trends, where quick time to market and flexibility are our guiding principles.
Today, Billiant is part of the Telavox group, which is fast-growing and profitable. The group has +1.9b in revenue, +500 Telavoxers in nine countries.We pride ourselves on creating an inclusive, supportive culture where everyone can thrive. By joining us, you will not only contribute to our technology but also be part of a company that values work-life balance, continuous learning, and community. Plus, you will enjoy our legendary company events, personal development opportunities, and much more
Are you interested in becoming part of Billiant andTelavox? Apply now!At Billiant, we don't focus on fitting in; we focus on making room for everyone.
Join us, where diversity fuels innovation. Apply now to join a team committed to creating a truly inclusive workplace.
Do not miss out on this exciting opportunity to grow your career and make your mark on the future of telecom technology. Send your application our way, and let us explore what we can achieve together!For any questions, feel free to reach out to Talent Acquisition Partner Ami Faraguna at ann-marie.faraguna@telavox.com
Learn more about what we do! Billiant

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svensk Autorekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svensk Autorekrytering AB .

Finnish-Speaking Technical Support for Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jun 20
Arbetsbeskrivning
Hedin Mobility Group and its subsidiary, Hedin MG Finland Oy, have just been selected as the importer of MG cars in Finland. During the current year, we will establish a full-service sales and service network at 13 locations operated by Hedin Automotive Oy. The company's goal is to make MG one of the most sold electric cars in Finland, and therefore, we are looking for you as a Finnish-speaking technical support who wants to be part of this exciting journey.

The location for the position will be at Hedin Mobility Group's headquarters in Gothenburg, which is an exciting workplace comprised of a team of motivated and skilled individuals. Our employees are the foundation of Hedin Mobility Group's successful growth over the years. Within the group, there are numerous opportunities for development, and we want individuals with the right potential to grow with us!

Do you have several years of work experience on the technical side in the automotive sector and a passion for service and problem-solving? Do you want to be part of MG's success story in Finland and would you like to seize the opportunity to work within a global corporation with a new brand in electric vehicles and significant growth plans?

We are now seeking a Finnish-speaking, driven and communicative technical support. As Technical Support for Hedin MG Finland, we are looking for someone who can assist our service and vehicle technicians at our dealerships across Finland. The mission is to ensure that dealers receive the right support in technical matters they cannot solve themselves and that they have the proper training to perform vehicle technical work on MG's products, thereby contributing to high customer satisfaction.

Primary Responsibilities and Duties:

• Support dealers in technical matters.
• Ensure access to manuals, workshop manuals, and other technical support.
• Understand and ensure that workshops operate according to the manufacturer's instructions.
• Understand and ensure that workshops undergo the manufacturer's training programs.

The position is located at Hedin MG's headquarters in Mölndal, Gothenburg where you will have a close collaboration with your colleagues at MG for the Swedish market.

Din Profil
We are looking for a Finnish-speaking individual with a background in vehicle technology and several years of work experience in the field, with previous experience in working with electric vehicle mechanics. Experience in a service role, such as customer servicedesk, parts and service, or similar, is advantageous. You need to be comfortable communicating orally and in writing in both Finnish and English, with knowledge of Swedish being advantageous, and have good computer skills.

Personal qualities we highly value:

• Ability to communicate and build good relationships with both dealers and colleagues.
• Strong administrative, planning, and prioritization skills.
• Ability to work goal- and development-oriented.
• Contribute to a pleasant team spirit, a well-functioning workplace, and work according to Hedin Group's visions and core values.

Why work with us?

As an employer, we excel in recognizing driven and committed employees. There are many career paths to choose from with us – our attitude is that individuals with the right potential should be able to grow with us. When you as an employee grow with us, so do we as a company. We are responsible and ensure fair and just employment conditions, and all operations are covered by collective agreements. We care about our employees and see a long-term and sustainable working life as a strong competitive advantage.
We offer a wide range of benefits, such as vacation in advance, extra parental pay, and a generous wellness allowance to safeguard our employees' health.

Does this sound exciting and like the next step for you? Then apply today!

Om företaget
MG has been ahead of its time ever since the British car manufacturer began production at Morris Garages in 1924. Now, a new generation can choose a car from this iconic brand. Modern, electric, and ready for the future. MG makes electric driving accessible to everyone. MG's vehicles are designed with European drivers in mind; the brand offers sustainable, smart, functional, and attractively priced vehicles. MG is developed in the company's design studio in Shanghai, in collaboration with our advanced design studio in London. MG is produced in China and is already available in several European countries.

Hedin Mobility Group is one of Europe's largest car dealerships with over 8,000 employees and operations in 13 countries. In 2022, the group had a turnover of 4.8 billion euros and sold over 180,000 vehicles. Hedin Mobility Group operates within three main business areas: import, retail, and mobility solutions. With a product range of more than 40 brands and a European dealer network of approximately 270 own dealerships, the group offers private and corporate customers a full-service range of new and used cars, commercial vehicles, and trucks.

Visit www.hedinmobilitygroup.com for more information.

Kontaktuppgifter
In this recruitment process, we collaborate with Autorekrytering, and questions regarding the position and process will be answered by responsible recruiter Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Applications are processed continuously, and the position may be filled before the final application deadline. We look forward to your application!

Ansök nu

Informations- och IT-säkerhetsspecialist till Försvarsföretag

IT-säkerhetschef/IT security manager
Läs mer Jul 9
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för kunds räkning en Informations- och IT-säkerhetsspecialist i Göteborg som vill utveckla IT och informationssäkerheten på ett världsledande företag inom försvarsindustrin.

Vill du vara en del av ett snabbväxande företag? Har du erfarenhet av att leda cybersäkerhetsprojekt och implementering? Ser du dig själv i en central roll inom en organisation där ansvar och samarbete är nyckeln? Om så är fallet kan denna utmaning vara perfekt för dig!

Om rollen: I rollen som informations- och IT-säkerhetsspecialist kommer du att leda design och implementering av IT-säkerhetsarkitekturer och säkerställa att dessa uppfyller branschens bästa praxis, kundbehov och regulatoriska standarder. Du kommer att arbeta med den senaste teknologin inom kommunikationsövervakning, radiokommunikation och kryptering. Du kommer också att spela en nyckelroll i att driva frågor kring cyber- och informationssäkerhet i samband med implementeringen av dessa system på den svenska marknaden.

Arbetsuppgifter:

• Leda design och implementering av IT-säkerhetsarkitekturer.
• Stödja systemingenjörer och utvecklingsingenjörer.
• Leda ett tvärfunktionellt IT-säkerhetsteam.
• Analysera cybersäkerhetssystem och identifiera hot.
• Hitta kostnadseffektiva lösningar på cybersäkerhetsutmaningar.
• Utveckla bästa praxis och säkerhetsstandarder.


Din Profil
Kvalifikationer:

• Kandidatexamen i elektroteknik, datavetenskap, datateknik eller motsvarande erfarenhet.
• Utmärkt förståelse av informationssäkerhet och riskhantering.
• Erfarenhet av säkerhetssystem och lösningar (IPS, NAC, EDR, Firewall).
• Erfarenhet av organisatoriska informationssäkerhetssystem (SIEM, SOC).
• Kunskap om nätverksgrunder och IT-system (VMWare, HyperV, Microsoft, Linux).
• Relevanta cybersäkerhetscertifikat (CISSP, CISM, CCIE).
• Flytande i engelska och svenska.
• Erfarenhet inom försvarssektorn är meriterande.

Vi söker dig med starka analytiska färdigheter, självständigt lärande och problemlösningsförmåga. Du bör kunna påverka andra effektivt och samarbeta sömlöst över avdelningar samt med externa partners. Erfarenhet av att arbeta i teammiljö och kommunicera effektivt är högt värderad.


Om företaget
Svensk Försvarskompetens är ett ledande rekryteringsföretag specialiserat på att förmedla kompetenser till försvarssektorn. Med vår nischade inriktning har vi etablerat oss som experter på att identifiera och attrahera ledande talanger till både offentliga och privata försvarsorganisationer. Vår styrka ligger i vår förmåga att förstå branschspecifika utmaningar och behov, vilket möjliggör för oss att effektivt koppla samman kandidater med passande roller.

Kontaktuppgifter
Urval sker löpande och intervjuer kommer att bokas efter sommaren, så skicka in din ansökan så snart som möjligt via Svensk Försvarskompetens. Om du har frågor om rollen, kontakta Clemens Döring på clemens.doring@forsvarskompetens.se.

Som ett säkerhetsföretag genomför vi en säkerhetskontroll på våra anställda och du behöver vara svensk medborgare.

Välkommen med din ansökan idag!

Ansök nu

Fordonstekniker till Moberg Bil

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Jun 26
Arbetsbeskrivning
Är du en driven person som brinner för bilar och teknik? Då kan du vara den vi söker till Moberg bil i Göteborg.

Som fordonstekniker hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av service, reparation och felsökning på kundernas bilar. Du kommer arbeta både självständigt och i team, allt för att arbetet ska flyta på och för att kunderna ska få en bra upplevelse.


Din Profil
Vi söker dig som har en fordonsteknisk utbildning samt något års erfarenhet som fordonstekniker.

För att lyckas i rollen har du en positiv inställning, vilja att leverera goda resultat samt en förmåga att snabbt komma in i nya sammanhang och vara självgående. Som person är du lojal, ansvarstagande och kundorienterad, allt för att ge kunden en oförglömlig upplevelse.



Om företaget
Moberg Bil fortsätter sin expansiva resa och som en del av vårt team arbetar du med engagerade och duktiga kollegor som tillsammans skapar en god och familjär gemenskap som återspeglar sig i allt vi gör. Våra ledord trygghet, kvalitét och glädje genomsyrar hela verksamheten där vår gemensamma vision är att ge våra kunder bästa möjliga service.

Hos Moberg Bil jobbar du med marknadens ledande bilmärken och i ett företag som främjar nya idéer och initiativ är du som anställd vår viktigaste resurs för att få verksamheten att utvecklas. Vi värdesätter högt engagemang och driv hos dig som vill vara en del av en av Göteborgs största handlare av begagnade fordon, och som vill vara med att leda utvecklingen på marknaden i ett starkt växande varumärke.

Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av Kajsa Fyhr på kajsa.fyhr@autorekrytering.se

Ansök nu

Fordonspåbyggare till Arctic Trucks Sverige

Fordonsmontör
Läs mer Jun 26
Arbetsbeskrivning
Arctic Trucks är världsledande inom ombyggnad och modifiering av fyrhjulsdrivna bruks- och fritidsfordon för extrema förhållanden. Med en lång historia av banbrytande expeditioner och över 30 års erfarenhet har vi etablerat oss som en unik aktör inom fordonsbranschen.
Nu startar vi verksamhet i Sverige och söker därför flera skickliga fordonsmekaniker/montörer och påbyggare. Vi erbjuder en plats i en passionerad familj av fordonsentusiaster där god samanhållning och positiv stämning är av största vikt. Som en del av vårt team får du möjligheten att vara med och forma vår nya anläggning i Göteborg från grunden och ta ledningen i skapandet av en innovativ och effektiv arbetsmiljö.

Om rollen:

Du kommer att vara en del av ett dedikerat team och ansvara för ombyggnad och specialanpassning av Arctic Trucks fordon. Arbetsuppgifterna inkluderar karosseriombyggnad, däckmontering, utrustningsmontering såsom extraljus, vinsch och takplattform, samt andra anpassningar enligt våra kunders önskemål.
Vi söker dig som har ett starkt intresse av fyrhjulsdrivna fordon och som besitter en solid kompetens inom området. Du är flexibel, ser lösningar i stället för problem och vill hela tiden förbättra vårt arbete. Våra fordonsmodeller konstrueras på samma vis oavsett om de ska rulla i stadsmiljö eller på polarexpeditioner och vi lägger därför stor vikt vid att allt arbete utförs med högsta kvalitet.

Din Profil
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, som påbyggnation och utrustningsmontering
• Teknisk utbildning inom fordonsområdet
• Kompetens inom fordonselektronik
• Kompetens inom svetsning
• Erfarenhet av däckmontering är meriterande
• Körkort B är ett krav, ytterligare behörigheter är meriterande

Personliga egenskaper:

Vi söker kandidater som är noggranna, strukturerade och har förmågan att arbeta i högt tempo. Du bör vara van vid att ta eget ansvar och ha god planeringsförmåga. Samarbetsskicklighet och viljan att stötta kollegor är viktiga egenskaper för oss. Du är punktlig, plikttrogen och har en hög yrkesstolthet.

Placering och tillträde:

Göteborg, Sverige.
Obs! Under de första 4-6 månaderna kommer arbetsplatsen att vara förlagd till vår anläggning i Drammen, Norge, för omfattande utbildning och introduktion till vår ombyggnadsprocess.
Boende tillhandahålls av oss, om önskas, och i vår egen restaurang serveras lunch mån-fre.


Om företaget
Arctic Trucks är specialiserade på ombyggnad och modifiering av fyrhjulsdrivna bruks- och fritidsfordon för extrema förhållanden. Företaget grundades 1990 av Toyota Island som en egen avdelning för extrautrustning och modifieringar. Mest känt är företaget för sitt världsrekord i snabbaste resa till Sydpolen, för expeditionen ”Pole to Pole” mellan syd- och nordpolen i elbil samt för att ha tagit BBC’s Top Gear till den magnetiska nordpolen. Verksamheten sträcker sig över stora delar av världen med filialer i Sverige, Norge, Island, Förenade Arabemiraten, Nordamerika, Storbritannien, Polen och Finland. Årligen anpassas över 1 000 bilar globalt och sedan verksamheten startade har över 11 000 bilar byggts om.

Kontaktuppgifter
Arctic Trucks Sverige samarbetar i denna rekrytering tillsammans med Autorekrytering och frågor om tjänsten kommer att besvaras av av ansvarig rekryterare Kajsa Fyhr på kajsa.fyhr@autorekrytering.se

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag och ta steget mot en spännande framtid med oss!

Ansök nu