Göteborg: Produktionsansvarig till innovativt företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsansvarig till innovativt företag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-05 // Varaktighet: Heltid

För vår kunds räkning söker vi en driven och erfaren produktionschef som vill vara med och utveckla produktionen och produktionsprocesserna. Kunden är ett innovativt företag med en mindre organisation där man blir en nyckelperson med ansvar för att leda produktionsgruppen. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi en produktionschef som kommer att spela en avgörande roll i att leda och utveckla deras
produktion, produktionsmål och produktionsprocesser, samtidigt som denne aktivt deltar i det operativa arbetet. Rollen inkluderar ansvar för service och underhåll av maskiner samt att driva utvecklingen av produktionsmetoder framåt. Den utvalda kandidaten blir en viktig del av företagets ledningsgrupp och kommer att rapportera direkt till VD, vilket ger möjligheten att påverka strategiska beslut och planera för produktion och logistik.

Denna tjänst är ett omgående behov hos kunden där man initialt blir anställd som konsult via oss men med målsättningen att bli fastanställd hos kunden på långsikt. Arbetet sker 100% på plats på deras kontor & produktion.

Du erbjuds
- Möjlighet att utvecklas inom ditt ledarskap
- Att få arbeta för ett innovativt framåtsträvande bolag
- En supporterande konsultchef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och utveckla produktionspersonal och produktionsprocesser
* Medverka vid planering av produktion och logistik
* Ansvara för service och underhåll av maskiner samt utveckling av produktionsmetoder


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet inom produktion eller likställt
- Har erfarenhet av ledning av personal och uppföljning av produktionsmål
- Innehar en teknisk utbildning
- Talar och skriver svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Truckkörkort
- Körkort
- Har en vana av att arbeta med hårdplast

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Affärsinriktad
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är specialiserad på utveckling, försäljning och tillverkning av innovativa lättviktsmaterial. Deras produkter används inom olika industrier och tillverkas i en produktionsanläggning samt utvecklas i moderna lokaler. Teamet består av engagerade och kunniga medarbetare som tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Företaget strävar efter att skapa en arbetsmiljö där innovation och samarbete står i centrum.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning.

Shop Engineering Manager

Läs mer Jun 24
Shop Engineering Manager

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest battery cell production facilities in Europe. We are now looking for a Shop Engineering Manager, to lead the continuous method improvements in one of our Manufacturing shops, Electrode, Cell Assembly or Formation.

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

What you will do

As Shop Engineering Manager you will lead the Shop Engineers and Technicians in the production area, to optimize safety, quality, and efficiency in running operation. You will be reporting to the Director Manufacturing of the shop.

Key responsibilities will include:

-
Lead Shop Engineers and Technicians in responsible area.

-
Secure that manufacturing documentations handed over from the Engineering projects are correct and updated.

-
Lead the continuous improvement of manufacturing methods in running operations.

-
Monitor and analyze result from manufacturing, recommend improvements for safety, quality, delivery, and cost to Manufacturing Management.

-
Budget responsible for continuous improvement projects.

-
Lead analysis of complex problem solving.

-
Act as business owner for processes used in manufacturing covering both manual and digital solutions.

-
Lead the experience and knowledge transfer from current processes over to Engineering of new processes.


Skills & Requirements:

-
MSc degree in Engineering or equivalent knowledge.

-
Working experience from Production/Manufacturing Engineering in technical industry. 5+ years of relevant work experience within high volume production.

-
Experience from Manufacturing projects.

-
Six Sigma Green belt or knowledge in multivariable data analysis.

-
Experience in developing and give Manufacturing process training.

-
Knowledge in LEAN, FMEA, Process Capability and Problem Solving.

-
Excellent English skills – written and oral


As a person you are structured, organized and meticulous with good communication skills. You are execution oriented and able to solve complex problems, as well as organize teams and competences on short notice. You have a high level of integrity, also under pressure and are able to efficiently sort and prioritize between tasks.

What’s in it for you:

In this position, you will gain a deep understanding of cutting-edge battery cell manufacturing, a skill-set in high demand in an industry with immense growth ahead. To top it off, we’re gathering expertise from all over the world, and you’ll be part of an international and motivated team that have fun together while inventing for the future.

Information about the recruitment process during the summer vacation period:
We would like to inform you that our recruitment process may take longer than usual due to the holiday season. We ask for your understanding as our lead times are extended during the summer, and we appreciate your patience. We will review your application as soon as possible and get back to you at the earliest opportunity.

Thank you for your understanding, and we look forward to connecting with you!


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Manager Engineering - Battery Cell Process & Equipment Engineering

Läs mer Jul 2
Manager Engineering - Battery Cell Process & Equipment Engineering

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for Manager Engineering to join our team!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

In this role, you will be part of our Manufacturing Engineering function. The team consist of specialists and engineers across a broad range of engineering disciplines. Together they work toward the shared goal of scaling and industrializing the production of our Lithium-Ion battery technology that will help Volvo Cars transform into a pure electric car manufacturer.

Our Engineers are collaborative, nimble, and always open to learn and grow. Their skills and experiences come from a variety of industries all over the world and span chemical, electrical, automation, mechanical, and industrial engineering. The team is currently focused on designing, planning and equipping a world class Gigafactory in time for start of production in 2026.

What You Will Do
In your role as Manager Engineering, you will have a unique opportunity to form and mentor a team of skilled engineering talents within Battery Cell Process and Equipment. Together with your future team you will be part in shaping our ways of work in the Manufacturing Engineering department by interacting with other key departments to find seamless collaboration within the NOVO Energy organization.

You will have responsibility of all aspects of engineering management related to battery cell manufacturing processes. This includes designing and implementing new technologies and specialized equipment for battery manufacturing together with the help of your team.

In this role, you will be responsible for team growth working a lot with recruiting future team players, you as the leader will cover development and long-term employee satisfaction. Additionally, you will play a crucial role in facilitating cross-functional integration with relevant engineering teams to define interfaces for advanced real-time monitoring, production control, and optimization.

Your responsibilities will include:

- Mentor and support engineers through consistent feedback, navigation of challenges, and providing development opportunities to encourage technical and professional growth.
- Responsible for managing engineers and suppliers to design and deliver industrial process equipment achieving aggressive yield and rate targets against tight deadlines optimizing following factors: Quality, Capacity, CAPEX, OPEX and OEE (Overall Equipment Effectiveness).
- Manage projects, timelines, budget, and track progress within the teams.
- Establish and ensure compliance with standards and procedures.

Skills & requirements:
You have professional work experience of engineering leadership in fast-growing environments, particularly within the battery cell, semiconductor, electrochemical, or food and pharmaceutical industries. With your previous experience in project management, you can support and coach your future team with developing manufacturing processes.

You as a leader thrive on leading your team by building trust, and you have a genuine passion for people growth, innovation and technology. The person we are looking for is strongly goal oriented and possess excellent time management skills.

The following qualifications are preferred:

- BSc. or MSc. in mechanical, chemical, industrial manufacturing engineering or equivalent.
- At least 3 years of experience working as a manager within large-scale projects.
- Previous experience within battery cell production is meritorious.
- Excellent written and oral English communication skills.
- Experienced in managing people in multi-cultural environments.
- Competences in industrial methodologies such as value stream analysis, lean manufacturing, FMEA, design to cost etc.
- Ability to thrive under high pressure and meet tight deadlines.

Information about the recruitment process during the summer vacation period:
We would like to inform you that our recruitment process may take longer than usual due to the holiday season. We ask for your understanding as our lead times are extended during the summer, and we appreciate your patience. We will review your application as soon as possible and get back to you at the earliest opportunity.

Thank you for your understanding, and we look forward to connecting with you!


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Förändringsledare

Läs mer Jun 28
Därför är detta jobb för dig:Du vill vara en del av ett team som bygger och utvecklar förändringsledning inom Knightec. Du har en gedigen erfarenhet av att driva och leda förändringsarbete och tycker om att arbeta med både strategiska och operativa uppgifter. Du brinner för att hjälpa kunder genom hela förändringsresan och ser värdet i att sätta människan i centrum för att skapa hållbara förändringar.
Arbetsuppgifter:
Leda, stödja och genomföra förändring och utveckling i olika verksamheter utifrån kundens behov, mål och strategier.
Genomföra förändringsanalyser (t.ex. gap-analyser) inför en förändring eller utveckling.
Implementera nya mål eller strategier hos våra kunder och säkerställa att kunden agerar i enlighet med dessa.
Coachning av ledare och medarbetare under förändringsarbeten.
Kartlägga och utveckla processer och rutiner samt effektivisera och förbättra befintliga verksamheter.

Kvalifikationer:
10 års erfarenhet av att arbeta med förändring och utveckling av verksamheter på strategisk och operativ nivå.
Erfarenhet av att strukturera, leda och engagera andra i förändringsarbete.
Erfarenhet av att leda arbete för att utveckla och analysera processer och arbetssätt.
Ett brett kontaktnät i regionen för att kunna bygga kompetensområdet.
Erfarenhet av att jobba med ledningsgrupper.
Erfarenhet av kunddialoger och att bygga ett starkt nätverk.
Verifierad erfarenhet av förändringsledning, referenstagning i genomförda projekt kommer att tas.
Utbildad inom metoder för förändringsledning.

Som person ser vi gärna att du är coachande, faciliterande och drivande. Du har en stark förmåga att leda olika typer av grupper och andra stakeholders där du är leveranssäker, pålitlig och professionell samt en naturlig förmåga att bygga relationer. Du tycker om att arbeta strukturerat, systematiskt och analytiskt för att driva kunddialoger framåt med ett lyckat resultat.
Varför rekryterar vi denna kompetens och vad kommer ditt ansvarsområde innebära:Vi bygger teamet och förstärker området förändringsledning. Som Advisor inom förändringsledning och verksamhetsutveckling leder, stödjer och genomför du utveckling och förändring i verksamheter utifrån kundens behov, mål och strategier.
Rollen handlar om att själv ingå i våra kunders förändringsarbete samtidigt som kravet är att bygga och utveckla vårt kompetensområde inom förändringsledning. Du kommer att hjälpa kunden i sin förändringsresa med sikte på effektivare och bättre arbetssätt, införande av digitala lösningar, nya arbetssätt eller ny teknik.
Exempel på möjliga uppdrag:
Genomföra förändringsanalyser inför en förändring eller utveckling.
Stödja eller leda digitaliseringsprojekt eller större digitala transformationer.
Hjälpa till med certifieringskrav för olika standarder.
Implementera nya strategier och mål.
Coachning av ledare och medarbetare under förändringsarbete.
Kartlägga och utveckla processer och rutiner.
Effektivisera och förbättra befintliga verksamheter.

Ansökningsprocessen: Skicka gärna in din ansökan med CV och personligt brev. Ansökningsperioden är öppen tills vidare. Ha överseende med att ansökningsprocessen kan ta längre tid pga. Sommarsemestrar.

Ansök nu

Interim Projektkoordinator till industriföretag

Läs mer Jul 8
Nu söker vi en erfaren Projektkoordinator till ett konsultuppdrag med start efter sommaren. Vår kund är ett större industriföretag och står inför en spännande expansion. Projekten som du kommer att vara delaktig i omfattar utvecklingsarbete inom produktion och produktionskapacitet. Som Projektkoordinator kommer du att delta i planering, genomförande och uppföljning av större investeringsprojekt.
Huvudsakliga ansvarsområden
Stödja projektledare med koordinering av projektaktiviteter och resursallokering.
Följa upp projektets framsteg och säkerställa att projektmål och deadlines uppnås.
Underlätta möten och workshops, inklusive förberedelser, genomförande och uppföljning.
Underhålla och uppdatera projektplaner, tidsplaner och andra relevanta dokument.
Förbereda underlag till ledning och styrelse samt presentera till projektledare och ledning.
Ge rådgivning och stöd till projektteamet.
Säkerställa god kommunikation och rapportering mellan alla parter involverade i projektet.

Kvalifikationer och erfarenheter
Relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis företagsekonomi, teknik eller projektledning.
Du har minst 3-5 års erfarenhet inom projekt och projektuppföljning samt projektadministration.
Det är meriterande om du har erfarenhet från projektledning och projekt i produktionsmiljö.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och det är viktigt att du har erfarenhet av att skapa presentationsunderlag i Powerpoint.
Behärskar engelska och svenska flytande.

Som person är du strukturerad, har en god administrativ förmåga samt en god kommunikationsförmåga och kan presentera information tydligt och begripligt. Vidare ser vi att du har en analytisk förmåga och kan prioritera, arbeta självständigt och ta initiativ.
Rollen utgår delvis från fabriken på Västkusten, norr om Göteborg. Det kommer att finns möjlighet att arbeta från kontoret i Göteborg eller hemifrån. Uppdraget startar i augusti/september och är ett längre konsultuppdrag.
Låter positionen intressant?
Ansökan Ansök genom att besvara frågorna och ladda upp din profil nedan. För frågor och mer information om uppdraget, vänligen kontakta Lena Wadenby på 0702-943550 eller lena.wadenby@weseeq.se alt Mats Törn på 0722-163755 eller mats.torn@weseeq.se alt.We SeeQ är en engagerad kompetensbyrå som söker och ser förmågor hos människor som kan bidra till utveckling. Genom att erbjuda strategisk rådgivning och ledarutveckling inom vårt expertisområde kompetensförsörjning hjälper vi er att bygga en modern och hållbar organisation.
Vi har en gedigen erfarenhet att arbeta med executive search, rekrytering, interim management och ledarutveckling med fokus på chefer, ledare och andra nyckelpositioner. Med ett kvalificerat nätverk av personer i ledande befattning och en nära dialog med dig som kund, kandidat eller konsult agerar vi proaktivt i vårt arbete och hittar rätt kompetens för varje situation.
Vi tillsätter positioner som VD, ledningsgrupp- och nyckelpositioner. Vi vill inspirera människor till insikt och utveckling, för ett ökat välbefinnande i arbetslivet. Med stort engagemang, kvalificerad kompetens och ett nära samarbete verkar vi för att ni ska utvecklas och uppnå era mål och visioner.

Ansök nu

Production Manager Cabinets Assembly

Läs mer Jun 12
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Är du redo för en ny utmaning? Har du förmågan att leda och inspirera din omgivning att prestera i en föränderlig och spännande tillverkning? Vi söker nu en driven och kommunikativ ledare för att komplettera vår ledningsgrupp!

Din roll

Cabinets Assembly är en avdelning inom Agile Manufacturing som ansvarar för tillverkning och provning av större delsystem till våra radarsystem.

Som chef för Cabinets Assembly är det viktigt att arbeta nära dina medarbetare och spendera stor del av din tid ute i verksamheten, för att förstå våra produkter och hjälpa till där det behövs. Nyckeln för att lyckas i rollen är att nyttja och utveckla kompetensen hos dina medarbetare för att möta en hög leveransprecision och ett föränderligt kundbehov. Avdelningen kommer bestå av ca. 20 medarbetare.

Du kommer att vara medlem i ledningsgruppen för Agile Manufacturing och där ansvara för produkt- och produktionsrelaterade frågor inom ditt område. Utöver ditt individuella ansvarsområde förväntas du även tillsammans med ledningsgruppen vara med och förvalta samt utveckla vår agila produktion.

Dina arbetsuppgifter:

* Coacha och leda din avdelning och dina medarbetare mot överenskomna mål och förbättringsarbeten
* Tillsammans med dina medarbetare och supportfunktioner säkerställa att produktleveranserna kommer i tid med rätt kvalitet och kostnad
* Du ansvarar för, och skall aktivt arbeta för, en säker och trygg arbetsmiljö
* Budgetansvar
* Tillse att rätt kompetens finns tillgänglig i gruppen för att möta framtida krav



Din profil

En god kommunikativ förmåga är förutsättning i det dagliga arbetet, då personliga möten är en central del i form av medarbetare, supportfunktioner och kunder. Vi söker dig som är en följsam ledare och förmedlar energi till gruppen.

Du är resultatinriktad i ditt ledarskap och främjar ett öppet, förtroendefullt och innovativt klimat i din organisation såväl som i samarbete med andra funktioner.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och det är därför viktigt att du delars Saabs värderingar och kontinuerligt arbetar med Surveillance kulturprogram. Du har ett coachande ledarskap och främjar en motiverad och effektiv grupp, som strävar mot ständig förbättring, sänkta kostnader och leveranser i tid.

Vi söker dig som har:

* Ett starkt intresse och engagemang för tillverkning samt Lean/Agile-principer som bygger på en kompetenskultur, flexibla resurser och en förmåga att möta förändring
* Erfarenhet från tillverkning och/eller produktutveckling
* Affärsförståelse, kundfokus och en förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder
* Och gärna erfarenhet av att leda och coacha människor

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad blir du en del av?

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Teknisk säljare till SSI Schäfer

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jul 5
Är du en erfaren teknisk säljare som är redo för nästa utmaning? Är du också driven, ansvarstagande och en lagspelare? Då kan detta vara möjligheten för dig!

OM TJÄNSTEN

SSI SCHÄFER´s huvudkontor ligger i Neunkirchen, Tyskland, och finns globalt i runt 70 länder och har ca 10 000 anställda. I Sverige finns vi representerade i fler städer och är ca 100 anställda.

Vi designar och utvecklar lagerlösningar för alla olika branscher och behov. Som en helhetsleverantör av skräddarsydda logistiklösningar har vi en bred produktportfölj som omfattar manuella, semi- och helautomatiserade lösningar, inom lagring, orderplockning, conveyor och mjukvarulösningar.

Lagring och logistik genomgår enorma förändringar och framtidens vinnare är de som använder möjligheterna. Som en av världens ledande leverantör i branschen har SSI Schäfer den största portföljen av system och produkter, producerade i våra egna fabriker.

Vi söker nu en Teknisk Säljare inom affärsområdet ”Product and Equipment” som inspireras av våra produkter och som skall fortsätta etablera SSI SCHÄFERS kundbas främst i centrala Sverige. Du kommer att fokusera på våra manuella och semiautomationslösningar, vilket gör ditt jobb varierande och du kommer dagligen möta människor inom olika branscher och befattningar.

Som säljare hos oss kommer du besöka och bygga långsiktiga relationer med både befintliga och potentiella nya kunder i Mellansverige. Du behöver kunna ta egna initiativ, driva ditt arbete och strukturera upp dina arbetsdagar, samt vara ett bollplank till våra kunder för att hitta den bästa lösningen deras behov.

Du behöver kunna arbeta ensam men även vara en teamspelare, då du kommer jobba tätt med övrigt säljteam och våra Application Engineers för att tillsammans ta fram förslag och offert för varje projekt.

När du börjar din anställning på SSI SCHÄFER erbjuds du en gedigen utbildning om företaget och våra produkter. Du får även mycket stöttning från övriga organisationen så förutsättningarna att lyckas i rollen är de bästa.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer bland annat ansvara för:


* Försäljning av Product and Equipment segmentet i Sverige
* Skapa en årlig budget och roadmap tillsammans med Head of Sales
* Koordinera säljaktiviteter, design och prisdiskussioner tillsammans med produktion i bolaget
* Stärka SSI Schäfers varumärke på marknaden genom att leverera hög standard på försäljning och fortsatt affärsutveckling inom P&E området


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk relationsförsäljning B2B med dokumenterat goda resultat, gärna inom logistik. Du har lätt för att se och förstå kunders behov inom logistik och materialflöden och tillsammans med din tekniska förståelse och ditt strukturerade arbetssätt hittar du den bästa lösningen åt kund. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta, både på engelska och svenska i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, ansvarsfull och är drivande i försäljningsprocessen. Du tycker om sociala miljöer och motiveras av att nå gemensamma mål tillsammans med dina kollegor. Du är också någon som trivs i en matrisorganisation och globalt sammanhang.

Vidare ser vi också att du har:
- 5+ års arbetslivserfarenhet av liknande roll
- Goda resultat i tidigare försäljningsroller
- B-körkort
- Tekniskt intresse och förståelse

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet från logistikbranschen
Vi ser gärna att du som person är utåtriktad och har en förmåga att föra dialoger på olika nivåer och med olika människor. Du ser möjligheter i att lösa kunders behov och för att fungera i rollen är du mycket plikttrogen, ansvarstagande och drivande då du kommer ha ansvar över ditt eget arbete.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Winona och SSI Schäfers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult Sandra Isojärvi, sandra.isojärvi@winonagroup.com. Vi går igenom urvalet löpande under sommaren och återkoppling kan därmed dröja. Annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om företaget

SSI SCHÄFER är en världsledande leverantör av produkter och system för internt materialflöde, lager- och logistiklösningar. Vi har runt 70 dotterbolag och 7 produktionsanläggningar över hela världen, där vi utvecklar innovativa koncept och kundanpassade lösningar för våra kunders olika unika utmaningar. Med vår egen breda produktportfölj av allt från manuella till automatiserade lösningar, IT och mjukvara formar vi intralogistikens framtid.

Läs mer på https://www.ssi-schaefer.com/sv-se

Ansök nu

Lagermedarbetare till globalt teknikföretag

Lagerarbetare
Läs mer Jul 16
Nytt
Är du tekniskt lagd och vill arbeta som lagerarbetare på ett nytt projekt ute i Arendal? Gillar du fysiskt arbete och att arbeta i team så är detta tjänsten för dig. Sök redan idag då urval sker löpande & behovet är omgående.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu lagerarbetare till vår kund som skall öppna upp en ny lokal i Arendal för ett projekt under året. Detta projekt har tillkommit tack vare ett ökat behov från företagets kund sett till leveranser som förväntas genomföras under detta år. I denna tjänst kommer du tillsammans med dina kollegor att hantera hela processen kring detta projekt som skall levereras ut till företagets kund. Arbetet är förlagt på dagtid och planerar att pågå under 2024. Du kommer att anställas som konsult av oss på Academic Work och bakgrundskontroll samt drogtest genomförs på samtliga konsulter.

Du erbjuds
- Möjlighet att få arbeta för ett globalt teknikföretag
- En engagerad konsultchef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Packning av kompletta leveranser for vidare transport
* Allt i allo sett till projektets behov


VI SÖKER DIG SOM
- Talar svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet
- Har en godkänd gymnasial utbildning från ett yrkesgymnasium
- Viss erfarenhet av lagerarbete sen tidigare
- Har ett tomt belastningsregister & godkänt drogtest

Det är meriterande om du har
- Arbetat med teknikföretag sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vi söker projektledare inom el och automation!

Elingenjör
Läs mer Jul 16
Nytt
Är du en driven och engagerad ingenjör med ett stort intresse för el och automation? Vill du vara med och säkerställa högsta kvalitet i banbrytande projekt inom automotive-industrin? Vi söker nu en erfaren projektledare med fokus på el och automation som vill ta sig an en ny utmaning och bidra till framgångsrika leveranser. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos vår kund inom automotive får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med spännande projekt och avancerad teknik. De erbjuder en arbetsplats där du kan utvecklas i din yrkesroll och bidra till banbrytande lösningar inom industrin. Bolaget värdesätter teamwork och samarbete, och ser fram emot att välkomna just dig till vårt framgångsrika team.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som projektledare inom el och automation kommer du att spela en central roll i att säkerställa projektkvaliteten gällande dessa två områden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Kvalitetssäkring: Noggrant granska checklistor vid varje milstolpe för att garantera att alla EL/PLC-relaterade frågor hanteras korrekt under konceptutvecklingen.
- Installation och dokumentation: Följa upp installationer och säkerställa att juridiska inspektioner utförs och dokumenteras korrekt.
- Teknisk samordning: Harmonisering av tekniska frågor med övriga ingenjörer inom avdelningen samt koordinering av projektfrågor med representanter från verkstaden och linjeorganisationen.
Du kommer också att säkerställa att all nödvändig dokumentation inkluderas i RFQ och att det tekniska innehållet granskas noggrant för att uppfylla överenskomna nivåer. En viktig del av ditt arbete blir att genomföra möten med leverantörer för att utbilda dem om våra standarder, programstrukturer och dokumentationskrav. Du kommer att delta i riskanalyser, Failure Modes Effects Analysis (FMEA), samt medverka vid FAT, SAT, driftsättning och funktionstester.

Ansvarsområdena för tjänsten är:


* Design av elektriska styrskåp, system- och kretsdiagram samt strömförsörjning
* Val och beslut av tekniska parametrar för elektriska komponenter
* Hantering av elektriska säkerhetsfrågor, inklusive ATEX
* PLC-programmering, HMI, SCADA och MES/IT-system


VI SÖKER DIG SOM
- Har djupgående kunskap om Maskindirektivet 2006/42 EG och relevanta SS EN ISO-standarder
- Har god kännedom om tillämpliga VCC-standarder (SDB-Standard Data Base)
- Har grundläggande förståelse för cybersäkerhet
- Har en slutförd eftergymnasial utbildning och erfarenhet av elektriska system för industriella maskiner, säkerhetskomponenter och förmåga att läsa och förstå elscheman
- Har en gedigen erfarenhet av PLC-programmering, särskilt med Siemens Step7 och TIA Portal, samt integrerad säkerhet och WinCC

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Resultatfokuserad
- Ordningssam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Data Engineer – Automotive Innovation Lab

Dataingenjör
Läs mer Jul 12
Are you a data enthusiast with a passion for the automotive industry? We have an exciting opportunity for you to join a cutting-edge Propulsion and Climate Lab as part of a dynamic Data Team. Bring your expertise in data management and automation to help shape the future of automotive technology.

OM TJÄNSTEN
As a key member of the Data Team, you will design and support the section's data handling systems, ensuring the accurate management of measurement data, KPIs, and testbed journals. Your role will involve developing cloud-based solutions, automating data analysis processes, and collaborating with cross-functional teams to integrate and utilize data effectively.

You are offered
- An opportunity to work in a state-of-the-art Propulsion and Climate Lab at a leading automotive innovation center.
- A dynamic and supportive work environment where your technical skills and creativity will be highly valued.
- The chance to contribute to groundbreaking projects and make a significant impact on the future of automotive technology.
- Professional development and growth opportunities in a rapidly evolving industry.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Design and maintain robust data management systems for handling critical measurement data, KPIs, and testbed journals.
* Develop and implement cloud-based solutions for efficient data storage and retrieval.
* Automate data analysis processes to streamline operations and provide actionable insights.
* Collaborate closely with cross-functional teams to ensure seamless data integration and usage.


VI SÖKER DIG SOM
- Strong knowledge of Python for data manipulation and analysis.
- Expertise in data management and cloud-based solutions.
- Experience in automating data analysis to improve efficiency and accuracy.
- Proficiency in C#/.NET for developing robust applications.
- Familiarity with Elixir, DevOps practices, and Git version control.
- Documented collaboration skills with a proven ability to work effectively in a team environment.
Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Self-driven with a proactive approach to problem-solving.
- Patient and rigorous with attention to detail and a commitment to delivering high-quality work.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Drifttekniker till Riksbyggen

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jul 11
Som drifttekniker arbetar du nära kunderna i en omväxlande & social roll. Du hanterar energi- och driftövervakning samt underhåll av tekniska system. Här får du stort ansvar & frihet att lösa uppgifter självständigt. Bli en del av teamet i Göteborg!

OM TJÄNSTEN
Som drifttekniker är ingen dag den andre lik. Här blir du en del av ett team som idag består av 8 tekniker i Göteborg, 3 tekniker i Borås och en energiingenjör. Du kommer att arbeta i kundteam och i nära samarbete med andra drifttekniker, tekniska förvaltare och fastighetsskötare. Arbetet är varierande, socialt och självständigt med stort eget ansvar. Du arbetar med många olika sorters byggnader där dina ansvarsområden består av energi- och driftövervakning, utföra service, identifiera avvikelser och utföra avhjälpande underhåll. I tjänsten ingår även beredskapstjänstgöring.

Det här är initialt ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Riksbyggen. Riksbyggen har som ambition att erbjuda anställning efter 6 månaders konsultuppdrag och det finns således mycket goda möjligheter till överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- En öppen, familjär arbetsplats med högt i tak där alla hjälper varandra - lite som att komma hem
- En gedigen introduktion där du får en fadder som stöttar dig och hjälper dig att komma in i din nya roll!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska system, inklusive el, värme, ventilation och kylsystem
* Utföra service, identifiera avvikelser och genomföra felavhjälpande underhåll i tekniska system och installationer
* Hantera fastigheternas sprinkler- och brandlarmsystem samt utföra systematiskt brandskyddsarbete
* Hantera arbetsorder digitalt, rapportera tillkund och samarbeta med kundteam


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning eller likvärdig erfarenhet inom drift- och fastighetsarbete eller en högskoleutbildning med teknisk inriktning och kompetens inom värme-, ventilation- och kylsystem samt styr & reglerteknik
- Har grundläggande elkunskaper för felsökning samt kännedom om gällande myndighetskrav
- Har en god förmåga att uttrycka dig i svenska i såväl tal som skrift, då den dagliga kommunikationen sker på svenska
- Innehar B-körkort för manuell växellåda, då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från arbete inom drift- och fastighetsarbete
- Utbildats i tak-säkerhet, har liftutbildning samt utbildning inom SBA, heta arbeten och anläggningsskötare brand, sprinkler

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar, bygger och förvaltar bostäder och fastigheter. De erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning, bostadsutveckling, service och energiförvaltning, med fokus på hållbarhet och långsiktig förvaltning.

Ansök nu

Var med och automatisera Sverige genom Academic Work Academy

Automationstekniker, el
Läs mer Jun 10
Sverige genomgår just nu en av de viktigaste omställningarna i samhället – automatisering! Vill du vara med och öka Sveriges automationsgrad och bidra till att göra Sverige till ett av världens ledande länder inom fastighet- eller industriautomation? Läs mer och sök Academic Works Beckhoff Automation Program som ger dig en stark start på en långsiktig karriär med många arbetsmöjligheter!

OM TJÄNSTEN
Efterfrågan på kompetens inom automation växer i Sverige i takt med att vi nu tar nästa steg till att fullt ut automatisera våra fastighets- och produktionsmiljöer. Många företag har dock utmaningar när det gäller att hitta den här kompetensen. Därför svarar vi nu på den utmaningen genom en intensivutbuildning på 12 veckor, med tillsvidareanställning och färdiga uppdrag hos Northvolt som medverkat i framtagandet av programmet.

Beckhoff Automation-programmet öppnar dörren till betydande möjligheter inom industri- och fastighetsbranschen. Med sina avancerade lösningar och teknologier kombinerar Beckhoff modern styrteknik med flexibla och skalbara automationssystem. Detta ger verktygen för att öka effektiviteten och driva innovation i både fabriker och byggnader.
Efter examen väntar spännande uppdrag där du kan fortsätta utvecklas och bidra till innovativa projekt.

Som Automationsingenjör kan du arbeta i en mängd olika roller och branscher och programmet förbereder dig inför att erhålla en bred grund inom automation för att sedan specialisera dig inom industri eller fastighet beroende på vilket företag du hamnar på uppdrag hos. I Skellefteå får du möjlighet att börja på uppdrag hos Northvolt en av Europas största batterifabriker och under programmet specialisera dig mot industriautomation.

Arbetsuppgifterna för en automationsingenjör inom industri kan variera beroende på företagets behov och projektet, men några vanliga arbetsuppgifter inkluderar:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Programmera robotar och maskiner i syfte att automatisera processer
* Säkerställa att installationer sker på rätt sätt
* Genomföra testning, driftsättning och underhåll


VI SÖKER DIG SOM
- Är över 18 år
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
- Har klarat de två inledande testerna med fokus på förmågor
- Har ett genuint intresse för Teknik och automatisering
- Uttrycker stark motivation för programmet
- Innehar B-körkort

För att ha fallenhet för konsultrollen behöver du ingen tidigare erfarenhet, men du måste ha rätt förmågor, personliga egenskaper och engagemang att påbörja din nya karriär. Du kommer därför börja processen med att göra två tester med fokus på förmågor.

INFORMATION OM UTBILDNINGEN

Metodiken under utbildningen är baserad på Accelerated Learning, en snabb väg för dig som söker en ny karriär och motiveras av en spännande utmaning. Pedagogiken fokuserar på praktiskt lärande med högt tempo. Teorisessionerna är korta, tempot är högt och fokus ligger på praktiska övningar samt kontinuerlig feedbackdialog. Efter utbildningen kommer du besitta kunskap i PLC-programmering, ellära, mätteknik och reglerteknik.

VIKTIGA DATUM


* Digital välkomstträff inför utbildning: 23 september
* Förstudieperiod: 23 september – 20 oktober
* Utbildningsstart: 21 oktober
* Examensdag: 24 januari
* Studieuppehåll: Vecka 52-1
* Omfattning: Heltid, schemalagd undervisning vardagar kl: 09.00-17.00
* Utbildningsort: Malmö, med möjlighet att delvis delta på distans
* Arbetsort efter avslutad utbildning: Skellefteå


Utbildningen kräver ca. 2-3 veckor av obligatoriska tillfällen i Malmö, detta oavsett boende- och arbetsort. Under dessa tillfällen kommer Academic Work stå för boende och resa för alla konsulter som behöver resa och övernatta i Malmö. Datum för detta kommer presenteras inom kort och i dialog med rekryterare under processen.

ROLLEN SOM TEKNIK-KONSULT

Efter utbildningen kommer du att bli anställd som teknik-konsult genom Academic Work och arbeta på uppdrag hos Academic Works kunder, i detta fall ett av Europas största batterifabriker i Skellefteå. Med din kompetens inom Automationsingenjör kan däremot, beroende på behov hos slutkund, befattningar, företag och storleken på potentiella uppdragsgivare att variera och det är viktigt att du i rollen som konsult är öppen för det.

PRAKTISK INFORMATION


* Rekryteringsprocessen: Vi arbetar utifrån löpande urval och processen består av både tester och totalt tre intervjuer. Öka därför dina chanser att få en plats genom att söka så snart som möjligt!
* Sök till Academy genom att klicka på ”Ansök här". Du kommer i ett nästa steg få tester skickade till dig.
* Har du specifika frågor kring Academy och utbildningen besvaras dessa på vår Academymail under kontorstid. Vi tar inte emot ansökningar via mailen.

Ansök nu