Göteborg: PLATSCHEF TILL GÖTEBORGS VÄG- OCH ANLÄGGNINGSBYRÅ AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet PLATSCHEF TILL GÖTEBORGS VÄG- OCH ANLÄGGNINGSBYRÅ AB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-07 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara den som leder vårt team mot fortsatt framgång? Som en etablerad ledare inom anläggningssektorn, erbjuder vi dig möjligheten att ta kommandot och leda våra projekt med precision och omsorg om hållbar utveckling.Göteborgs Väg- och Anläggningsbyrå (GVAB) söker en erfaren och engageradplatschef som kan leda projekt från start till överlämning.
I denna varierade och dynamiska roll får du möjlighet att arbeta nära beställare och leverantörer, och utveckla teamet för att nå gemensamma mål. Om du har gedigen erfarenhet inom mark- och anläggningsprojekt samt starkt ledarskap, kan detta vara ditt nästa karriärsteg.
DIN VARDAGSom platschef kommer du att ha en central roll där du leder, driver och styr anläggningsprojekt tillsammans med projektteamet, från kontrakt till överlämnande. Du har det övergripande ansvaret att driva teamet mot gemensamma mål.
Du kommer att ha daglig kontakt med beställare, leverantörer och underleverantörer vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera, samarbeta och trivas med ett högt och varierat tempo. Rollen innebär också bevakning av marknaden genom interna och externa kundkontakter.
Ditt ansvar är:
Leda samarbetet med kunder, det egna projektteamet och med underentreprenörer.
Resurs- och produktionsplanering.
Ekonomistyrning.
Planering och genomförande av projekten avseende kvalitet, miljö, ekonomi och tid.
Bygga, leda och utveckla teamet på arbetsplatsen och ta vara på allas kompetens.
VEM ÄR DU?
Rollen som platschef kräver ett starkt ledarskap och god samarbetsförmåga. Vi ser att du som söker har flera års erfarenhet av anläggningsprojekt inom mark- och anläggning. Du har idag en gedigen erfarenhet som platschef och förståelse för byggprocessens alla delar.
Du har ett intresse och sinne för ekonomi och en god planeringsförmåga. Nytänkande och nyfikenhet är viktiga egenskaper då rollen handlar mycket om problemlösning. Ditt intresse för att skapa relationer med såväl kunder som medarbetare är starkt och du besitter ett affärsmässigt tänk.
För att lyckas trivs du med att arbeta i grupp där du bidrar till en god stämning genom ditt tydliga ledarskap.
Vi vill att du har:
Utbildning inom bygg- och anläggning med relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet.
Flerårig produktionserfarenhet inom anläggning/infrastruktur som platschef.
Hög erfarenhet och kompetens inom produktionsplanering, ledarskap och ekonomistyrning.
Kunskap inom ÄTA-reglering.

Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift och en god IT-kompetens. Du har även en god kunskap i entreprenadjuridik.
Framgångsfaktorer för medarbetare inomverksamheten:
Öppenhet med mål och ambitioner: Att vara tydlig med sina mål och strävanden är en viktig framgångsfaktor. När vi delar våra ambitioner skapar vi en öppen och positiv arbetsmiljö.
Utmaningar och prestation: Att våga ta utmaningar och leverera resultat är avgörande. Genom att ständigt sträva efter att överträffa oss själva når vi framgång.
Ansvarstagande och samarbete: Att ta ansvar för våra uppgifter och samtidigt vara beredda att hjälpa andra är en grundläggande princip. Tillsammans når vi längre.
Arbetsglädje: Att ha roligt på jobbet är en viktig del av vår framgång. När vi trivs och har kul blir vi mer produktiva och kreativa.
Positiv inställning och relationsbyggande: Att vara positiv och skapa goda relationer är en framgångsfaktor. Vi ser möjligheter istället för hinder och arbetar tillsammans för att nå våra gemensamma mål.
VILL DU VETA MER?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar GVAB med Nexer Recruit.
Välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Malin Fogelinpå +46760 39 98 00alt. malin.fogelin@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
OM GVABGöteborgs Väg- och Anläggningsbyrå (GVAB) är ett anläggningsföretag med lång erfarenhet. Vi utför asfalt-, mark-, trädgård- och anläggningsarbeten åt kommuner, industrier, fastighetsbolag och väg- och bostadsrättsföreningar i Storgöteborg med kranskommuner. Våra medarbetare är erfarna och har den utbildning som krävs för att utföra uppdragen på ett effektivt sätt.
GVAB startades 1977 och har sedan starten månat om miljö och arbetar aktivt med miljö- och kvalitetsarbete inom företaget. Vi är certifierade i enlighet med ISO 9001, 14001 och 45001. Läs mer om GVABhär.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Platschef, anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Platschef, anläggning.

Regionchef Syd till Svevia

Läs mer Feb 3
Regionchef Syd till Svevia – Led en strategiskt viktig region inom infrastruktur
Svevia är en av Sveriges ledande aktörer inom drift, underhåll och anläggning av vägar och infrastruktur. Vi söker nu en erfaren och affärsorienterad Regionchef Syd som vill ta ett helhetsansvar för att leda och utveckla vår verksamhet i en av våra mest dynamiska regioner. Det här är en nyckelroll med stora möjligheter att påverka Svevias framgång och framtid.  Vill du dela väg med oss? Välkommen med din ansökan till Isaksson Rekrytering!

Ditt uppdrag
Som Regionchef för Region Syd har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla verksamheten, med fokus på att säkerställa lönsamhet, stärka affären och skapa en trygg och engagerande arbetsmiljö för cirka 200 medarbetare. Regionen är uppdelad i fyra arbetschefsområden med verksamhet i Göteborg, Malmö och Linköping, och rollen kräver ett nära samarbete med arbetscheferna. Du leder regionens ledningsgrupp, har personalansvar för fyra arbetschefer och rapporterar direkt till divisionschefen. Du tillhör även divisions ledningsgrupp och är en viktig part i att fortsätta utveckla hela Svevias anläggningsaffär till Sveriges bästa anläggningsverksamhet. I din roll ansvarar du för att driva regionens strategiska arbete, utveckla och implementera affärsstrategier, samt stärka Svevias position på marknaden genom att identifiera och etablera nya affärsområden. Du säkerställer också att arbetet bedrivs med högsta fokus på arbetsmiljö, säkerhet och värderingsstyrt ledarskap. Rollen innebär resor inom regionen samt deltagande i möten och samarbeten på divisionsnivå i Stockholm.

Målsättningen med ditt uppdrag som en del av divisionens strategi: Utveckla regionen genom att skapa och säkerställa lönsamhet
Vrida om affären och ta oss in på nya marknader
Etablera och utöka arbetschefsområden i andra geografier
Fortsätta utveckla samarbetet inom divisionen och mellan Svevias olika affärsområden
Bidra till en stabil tillväxtresa på sikt
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en inspirerande och trygg ledare med en genuin förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare. Du har ett affärsorienterat förhållningssätt och drivs av att bygga framgångsrika team som når sina mål tillsammans.
Svevias värdeord – engagemang, samarbete och ansvar – är centrala för dig, både i ditt ledarskap och i ditt dagliga arbete. Vi värdesätter ledarskap som präglas av tydlighet, kommunikation och ett starkt fokus på att skapa en arbetskultur där alla trivs och bidrar. För att lyckas i rollen tror vi att du ser kommunikation som ett nyckelverktyg för att bygga och utveckla din organisation. Du leder genom värderingar och är en förebild för det samarbete och ansvarstagande som Svevia står för. Hos oss kommer du få möjlighet att ta fram det bästa hos dina medarbetare och bidra till en gemensam framgång.

För att vara framgångsrik i rollen som Regionchef hos oss ser vi det som krav att du har: Teknisk högskoleutbildning eller har skaffat dig likvärdig kompetens på annat sätt
Branscherfarenhet och ansvarig för anläggningsverksamhet
Tidigare erfarenhet som arbetschef eller motsvarande befattning
Är vass inom ekonomi och affärsmannaskap
Kommunikativt och värderingsstyrt ledarskap
God datavana
Flytande svenska och engelska tal och skrift
B-körkort och möjlighet att resa inom regionen

En del av något större
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat.Det är så vi får stad och land att fungera. Besök vår hemsida för mer information: Svevia - Specialister på vägar och infrastruktur

Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Ira Isaksson på 070-485 75 59 eller via e-post: ira@isakssonrekrytering.se
Vi ser fram emot din ansökan via Isakssons hemsida: Isaksson Rekrytering Bemanning | Här finns möjligheterna Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Intervjuer sker löpande, och vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll inför en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Isaksson Rekrytering Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlem av Kompetensföretagen inom Svenskt Näringsliv. Vi arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal inom fastighet, bygg, infrastruktur, förnybar energi och teknik. För mer information, besök vår hemsida https://www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Platschef

Läs mer Apr 17
Är du en erfaren arbetsledare eller platschef inom anläggningsbranschen som är ute efter nya möjligheter? Är du beredd att axla en roll som ansvarstagande platschef inom ett bolag med korta beslutsvägar och öppet klimat? Vill du ha möjlighet att växa in i en roll som platschef i takt med att företaget växer? Då kan det vara dig vi söker!

Markbygg söker just nu en platschef till verksamheten i Västra Götaland. Ansök här! 

Som platschef på Markbygg kommer du arbeta med både små som stora projekt mot anläggningsbranschen. Du kommer bland annat arbeta mycket inom VA, finplanering och vägar. I din roll kommer du även att ha god stöttning i projekten av mycket erfarna entreprenadchefer.

För att lyckas i denna roll har du:

Erfarenhet som platschef eller arbetsledare inom anläggningsbranschen
Ett stort driv med god entreprenörsanda
Svenska i tal och skrift
B-körkort


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en driven och strukturerad lagspelare. Utöver detta är du en naturligt utåtriktad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder samt uppdrag. Du värderar kvalitet och arbetsmiljö högt i ditt dagliga arbete.

Markbygg erbjuder dig:

Varierande arbetsdagar
En utvecklande arbetsmiljö med familjär stämning
En arbetsplats med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring


Låter detta som rätt möjlighet för dig?

Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV!

I denna rekrytering samarbetar Markbygg med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, david.nyren@jobway.se / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om Markbygg:Markbygg är ett av de ledande mark- och anläggningsföretagen i Västra Götaland där vi arbetar inom VA, finplanering och vägar. I över två decennier har vi utfört entreprenader åt kommuner, stat, kommunala och privata bolag samt konsumenter. Vi har nöjda kunder. Anledningen till det tror vi är vårt fokus på enkelhet, flexibilitet och hög kvalitet. Vi är snabba, kostnadseffektiva och ser till att varje entreprenad utförs med kompetens, erfarenhet och skicklighet.

Ansök nu

Platschef Anläggning

Läs mer Mar 27
Svevia har en stadig utvecklingsresa och under innevarande strategiperiod satsar vi på tillväxt genom större infrastrukturprojekt samt nya marknadsandelar. Är du nyfiken på Svevia som din nästa arbetsgivare? Nu finns det en öppning som Platschef med inriktning mot mark och infrastrukturprojekt i Västra Götaland med omnejd hos oss på Svevia Anläggning.
Vill du dela väg med oss?
Vi söker nu en engagerad och driven platschef som vill leda större mark- och infrastrukturprojekt inom väg, VA och energisektorn. Vi ser en expansiv marknad i regionen och bygger en organisation för framtiden. Som platschef hos oss får du möjlighet att forma och leda ditt team, samtidigt som du har stöd av en erfaren och stark organisation i ryggen. Vi söker dig som har förmågan att bygga förtroenden både internt och externt, driva lönsamma affärer och skapa hållbara team.
Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi vill gärna berätta mer om vad vi på Svevia kan erbjuda!
Lämplig placeringsort är i Göteborg men andra orter i västra Sverige kan vara aktuella.
Så kommer din vardag att se ut i din roll som Platschef
Leda och planera projekt från start till mål
Ansvara för säkerhet, arbetsmiljö och miljö i projekten
Hantera produktionskalkyler, budget och produktionsplanering
Säkerställa att projektet levereras enligt ekonomiska mål, inklusive månadsuppföljning och prognos
Se till att dokumentationen är korrekt och att kvaliteten uppfyller kontraktskrav och projektmål
Bygga och upprätthålla goda kundrelationer i pågående projekt
Arbeta tillsammans med arbetschef, projektchef, arbetsledare, projektingenjör, mättekniker och underentreprenörer i dina projekt.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi det som en nödvändighet att du:
Mångårig erfarenhet inom anläggningsbranschen och minst fem års erfarenhet som platschef i anläggningsprojekt.
Erfarenhet av projekt med en budget mellan 30 miljoner kronor.
Erfarenhet av att i rollen som platschef ha arbetat i projekt på uppdrag av Trafikverket Investering.
Kunskap om AMA, AB04, ABT06 och BAS-U.
Erfarenhet av ekonomiuppföljning samt resurs- och tidsplanering i egna projekt.
Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt, samt datorvana och B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Kalkyl- och uppföljningsverktyg som exempelvis MAP

Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning, t.ex. civil- eller högskoleingenjör eller motsvarande.
Känner du igen dig? Tveka inte att söka till oss och denna spännande satsning!
En del av något större
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt!
Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat.
Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test).
Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 8:e April. Urval görs löpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sally Backlund Mehrabi, HR-Specialist på sally.backlund-mehrabi@svevia.se eller tel, 0703-132264.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Platschef

Läs mer Apr 17
Är du en erfaren arbetsledare inom rörläggningsbranschen som är redo att ta nästa steg i karriären? Vill du ha möjlighet att växa in i en roll som platschef i takt med att företaget växer? Då kan det vara dig vi söker! Rensman söker just nu en platschef till verksamheten i Göteborg, Ansök här! 

Som teknisk kunnig platschef hos Rensman kommer du att vara med och bredda företagets verksamhet och etablera företaget på marknaden inom rörläggning. Du kommer även driva projekten framåt samt vara ansiktet utåt för den verksamheten. Kontoret är lättillgängligt beläget på Argongatan i Mölndal.

För att lyckas i denna roll har du:

Erfarenhet som arbetsledare inom rörläggning
Ett driv och en vilja att ta nästa steg i karriären
Svenska i tal och skrift
B-körkort




Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en driven och strukturerad lagspelare. Utöver detta är du en naturligt utåtriktad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder samt uppdrag. Du värderar kvalitet och arbetsmiljö högt i ditt dagliga arbete.

Rensman erbjuder dig:

Varierande arbetsdagar.
En fin karriärmöjlighet där man får vara med och bygga upp något nytt och spännande.
Bra utgångsläge från kontoret i nya och fina lokaler på Argongatan i Mölndal.
En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring.




Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV!

I denna rekrytering samarbetar Rensman med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, david.nyren@jobway.se / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om Rensman Rörrensning AB:

På Rensman har vi både tekniken, resurserna och erfarenheten av att leverera hela, rena och fria flöden för ledningsägare över hela landet – alltid med våra kunders olika behov i centrum.?

Vi är en del av VA-Nordic, Sveriges största helhetsleverantör inom vatten och avlopp vilket gör att du kan känna dig trygg med en stark och innovativ partner vid din sida som tar hand om hela ditt ledningsunderhåll. När du jobbar med oss får du ett skönt flow, såväl i arbetsprocessen som i dina rör.

Ansök nu

Platschef

Läs mer Apr 10
Är du en erfaren arbetsledare eller platschef inom anläggningsbranschen som är ute efter nya möjligheter? Är du beredd att axla en roll som ansvarstagande platschef inom ett bolag med korta beslutsvägar och öppet klimat? Vill du ha möjlighet att växa in i en roll som platschef i takt med att företaget växer? Då kan det vara dig vi söker!

Markbygg söker just nu en platschef till verksamheten i Västra Götaland. Ansök här! 

Som platschef på Markbygg kommer du arbeta med både små som stora projekt mot anläggningsbranschen. Du kommer bland annat arbeta mycket inom VA, finplanering och vägar. I din roll kommer du även att ha god stöttning i projekten av mycket erfarna entreprenadchefer.

För att lyckas i denna roll har du:

Erfarenhet som platschef eller arbetsledare inom anläggningsbranschen
Ett stort driv med god entreprenörsanda
Svenska i tal och skrift
B-körkort


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en driven och strukturerad lagspelare. Utöver detta är du en naturligt utåtriktad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder samt uppdrag. Du värderar kvalitet och arbetsmiljö högt i ditt dagliga arbete.

Markbygg erbjuder dig:

Varierande arbetsdagar
En utvecklande arbetsmiljö med familjär stämning
En arbetsplats med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring


Låter detta som rätt möjlighet för dig?

Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV!

I denna rekrytering samarbetar Markbygg med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, david.nyren@jobway.se / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Om Markbygg:Markbygg är ett av de ledande mark- och anläggningsföretagen i Västra Götaland där vi arbetar inom VA, finplanering och vägar. I över två decennier har vi utfört entreprenader åt kommuner, stat, kommunala och privata bolag samt konsumenter. Vi har nöjda kunder. Anledningen till det tror vi är vårt fokus på enkelhet, flexibilitet och hög kvalitet. Vi är snabba, kostnadseffektiva och ser till att varje entreprenad utförs med kompetens, erfarenhet och skicklighet.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nexer Recruit AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nexer Recruit AB .

AFFÄRSDRIVEN TECH RECRUITER TILL NEXER TECH TALENT

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Dec 26
Är du en driven rekryterare som älskar att vinna affärer och se resultat? Vi söker dig med stort affärsmannadriv och du som har en vass näsa för talang och ett öga för affärer. Är du redo att kliva in i en roll där du kan maximera din potential?
DIN VARDAGSom Tech Recruiter på Nexer Tech Talent får du en nyckelroll i att matcha topptalanger till våra skräddarsydda talangprogram hos våra kunder såsom Volvo, Boeing, Ziklo, Saab och många fler. Här har du möjlighet att verkligen göra skillnad – för våra kunder, för våra konsulter och för dig själv. Vi söker dig som är hungrig på att bidra direkt till affärens framgång och hitta rätt talanger.
Under rekryteringsprocessen samarbetar du tätt med både kunder och kollegor för att säkerställa en framgångsrik rekrytering. Med din expertis och ditt engagemang bidrar du till att skapa en flygande start i karriären för våra konsulter samtidigt som du bygger långsiktiga relationer med våra kunder.
Exempel på arbetsuppgifter:
Använda din kreativitet för att prospektera och identifiera attraktiva kandidater och bygga upp nätverk
Utföra kravspecifikationsmöten där du vid behov även vägleder och rådger kunden
Skapa annonser och leda engagerade och professionella intervjuer samt hantera utskick och analys av psykometriska tester
Fördjupa kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter
VEM ÄR DU?
Vi letar efter dig som drivs av resultat, har en entreprenöriell inställning och en stark vilja att utveckla affären. Nexer Tech Talent erbjuder dig den plattform du behöver för att maximera dina prestationer. Du är trygg i dig själv och trivs i en miljö med högt tempo. Då du kommer möta nya uppdrag, kandidater och kunder på daglig basis ser vi att ditt driv och din vetgirighet är det som gör att du lyckas i rollen.
För att lyckas i rollen ser vi även att du har:
Erfarenhet av rekrytering och kundkontakt
Ett starkt affärsmannaskap och passion för att skapa värde
Obehindrad i tal och skrift i det svenska och engelska språket

Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom IT /Tech samt försäljning B2B.
VILL DU VETA MER?Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. I den här rekrytering samarbetar Nexer Tech Talent med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta Olivia Simonsson på +46735029819 alt. olivia.simonsson@nexergroup.com eller Malin Fogelin på +46760399800 alt. malin.fogelin@nexergroup.com
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
OM NEXER TECH TALENTNexer Tech Talent är specialiserade på att ge nyexaminerade techtalanger en ultimat start på karriären genom talangprogram. Vi matchar talangers unika kompetens, personlighet och potential med ett uppdrag hos ett av Sveriges främsta bolag. Uppdraget varvas med en gedigen utbildning, mentorskap och sociala aktiviteter. Vi ger techtalanger en ultimat övergång mellan studier och arbetsliv och en brant utvecklingskurva mot en lovande framtid. Vi är en del av Nexer Group - ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 3000 medarbetare i 16 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Här kan du läsa mer om Nexer Tech Talent.

Ansök nu

QHSE-MANAGER TO ZAMIL OFFSHORE

Arbetsmiljöinspektör
Läs mer Dec 23
Are you ready to lead the development and implementation of QHSE systems for a modern fleet operating in offshore and marine services? As Manager, QHSE, you will play a critical role in maintaining the highest safety, quality, and operational standards. Join a company where your expertise and leadership will shape the future of maritime operations!
In this role, you will oversee QHSE systems, lead audits, manage risk assessments, and drive a safety-first culture across a diverse and dynamic fleet. You will have the opportunity to enhance existing systems while preparing for future challenges in marine operations.
YOU WILL Develop, implement, and maintain the Safety Management System (SMS), Quality and Operational Manuals in collaboration with the Operations and Fleet Teams to instill a strong safety culture and quality consciousness.
Oversee and support a dedicated QHSE team, including QA & Safety Officers, ensuring timely and effective implementation of safety and quality initiatives.
Lead internal and external audits in line with applicable standards and procedures to verify the effective implementation of SMS and quality policies and objectives.
Lead and assist Fleet Operations Managers in marine incident investigations and risk assessments, implementing measures to prevent recurrence and mitigate risks
Ensure the systematic monitoring and recording of incidents, accidents, near misses, deviations, corrective actions, and emergency handling.
Organize emergency response training and drills with vessel operators and develop comprehensive emergency response plans to prepare for unforeseen events.
Oversee the departmental budget, monitor financial performance, and collaborate with the General Manager for approvals on larger expenses or investments.
Lead the enhancement and evolution of QHSE systems and strategies, ensuring alignment with global standards and preparing for future industry challenges
Inspire and manage a high-performing team through effective leadership, clear goal-setting, performance management, and professional development initiatives
Visit vessels, shipyards, and other operational sites regularly to ensure QHSE systems are effectively implemented and maintained. Occasional regional travel is required.
YOU ARE A Marine Engineer (or equivalent) with a Bachelor’s degree and a proven track record in QHSE roles, particularly within marine operations and shipyard activities.
Experienced with at least 10 years in QHSE aspects of marine operations, including a minimum of 5 years in managerial or leadership roles.
Certified in Safety Management (e.g., NEBOSH Certificate, MVK, or equivalent) and auditing techniques (e.g., ISM/ISO9001 Internal Auditor or equivalent). PMP certification is an advantage.Proficient in developing and managing QHSE Management Systems, Risk Assessments, and Emergency Response Plans.
Familiar with Class Society rules, statutory requirements, and best practices within the marine sector, with hands-on experience in compliance and certifications.
A strategic thinker with excellent planning, organizational, and time management skills, capable of leading change and improving processes proactively.
An effective communicator in English (proficiency in Arabic is a plus), with strong interpersonal and presentation skills, able to work in a multi-cultural environment.
Computer-proficient, with advanced skills in analyzing and reporting data to ensure transparency and informed decision-making.
Motivated to drive continuous improvement and foster a safety-first mindset across all operations
WANT TO KNOW MORE?
In this recruitment process, Zamil Offshore is collaborating with Nexer Recruit. If you are offered the position, you will be employed directly by Zamil Offshore.
For any questions, please contact the responsible recruiter, Stefan Larsson, viaphone number: +46 730 846 816 or via email: stefan.larsson@nexergroup.com.We are reviewing applications on an ongoing basis, so please submit your application as soon as possible, but no later than January 13, 2025.
We look forward to receiving your application!
ABOUT ZAMIL OFFSHOREZamil Offshore Services Company has been offering diversified offshore and marine support services to the oil and gas industry since 1977.
Its core business includes offshore marine and diving services, offshore construction and hookup services, as well as port towage and pilotage operations.
Zamil owns and operates a fleet of over 120 offshore support vessels and jack-up barges. Zamil also manages the towage and pilotage operations in 5 different ports across the Kingdom.
Over 47 years of excellence in the Offshore Industry
Continuously working to create a strong offshore sector
The Middle East’s most diversified offshore fleet owner, operator and services provider
Class-leading safety, quality, and reliability across all operations

Offering specialized offshore construction services, including hookup & well tie-ins, and brownfield EPCI

Ansök nu

IT ADMINISTRATÖR AUTOMATION TILL ARMATEC

IT-samordnare
Läs mer Dec 19
Drömmer du om att ta en central roll i ett bolag som leder utvecklingen inom innovation och teknik? Som IT-administratör inom automation blir du en viktig del av Armatecs resa mot att skapa smidigare, smartare och mer hållbara system. Hos Armatec får du chansen att kombinera teknisk expertis med kreativ problemlösning och göra verklig skillnad i en organisation som alltid blickar framåt.
DIN VARDAGSom IT-administratör inom automation spelar du en nyckelroll i att optimera och utveckla Armatecs IT-miljö. Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk atmosfär med stort fokus på innovation och effektivisering. Nedan är några av områdena du kommer att hantera, med huvudsakligt fokus på första punkten:
Arbeta med Automation ochMicrosoft Power Plattformen: Du får en central roll i att utveckla och underhålla skräddarsydda appar och automatiseringar som effektiviserar företagets processer. Du kommer också att bygga och optimera anpassade GPT-lösningar och spela en viktig roll i att samla in användarfeedback för att hela tiden förbättra och förenkla användarupplevelsen. Dessutom kommer du att vara en viktig resurs för slutanvändarsupport och säkerställa att lösningarna fungerar felfritt.
Skapa och optimera integrationer: Du kommer att utveckla och optimera deras integrationsplattform, byggd på Microsoft AIS, för att säkerställa smidiga flöden mellan olika system och tjänster. Genom att skapa och kvalitetssäkra API:er för nya integrationer, ser du till att bolaget ständigt ligger i framkant med moderna lösningar som stärker Armatecs affärsprocesser. Du säkerställer att nya integrationer testas innan de tas i produktion, vilket garanterar hög kvalitet och pålitlighet.
Hantera och optimera Microsoft 365: I denna roll får du även chansen att arbeta med konfigurationen och optimeringen av SharePoint och andra Office 365-tjänster, för att säkerställa att alla medarbetare har de verktyg de behöver för att lyckas. Du kommer att arbeta nära kollegor för att hantera användarlicenser och åtkomsträttigheter. Vidare får du möjlighet att utbilda och stötta medarbetare i att effektivt använda applikationerna, samt att implementera nya funktioner och uppdateringar som ökar produktiviteten och skapar värde.

Utöver detta kan du komma beröra infrastruktur, telefoni och IT-säkerhet. Ditt team består av en IT Generalist, ERP Specialist och din närmsta chef Head of IT som tillsammans arbetar för verksamhetens IT i bolagets olika platser runtom i Norden.
VEM ÄR DU?Vi ser gärna att du har en genuin passion och nyfikenhet för IT och ett starkt driv att ständigt utvecklas. Du är en självgående person som trivs med att ta eget ansvar och skapa struktur i dina arbetsuppgifter. Du är trygg i dig själv och har en fallenhet för att förklara tekniska termer och skapa förståelse kollegor sinsemellan. Din lösningsorienterade inställning och förmåga att se möjligheter snarare än problem är i linje med Armatecs företagskultur och kommer att vara avgörande för din framgång. Vi värdesätter också din vilja att bidra med nya idéer och sätt att utveckla rollen, eftersom detta är en ny och spännande position hos Armatec. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av majoriteten av de områden som beskrivs ovan, samtidigt tror vi att det är din personliga drivkraft och nyfikenhet som kommer ta dig framåt i rollen. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning, exempelvis en B.Sc eller M.Sc inom Data/IT, eller motsvarande examen från en YH-utbildning med inriktning mot tjänsten. Svenska och engelska är krav.

VILL DU VETA MER?Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. I den här rekrytering samarbetar Armatec AB med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta Olivia Simonsson på +46735029819 alt. olivia.simonsson@nexergroup.com
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
OM ARMATECArmatec är ett kunskapsföretag inom klimatsmart flödesteknik som löser utmaningar inom vatten, värme, kyla och process. Företaget grundades 2003 och finns i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Armatec är en del av Ernströmgruppen, ett familjeägt företag inom additiv tillverkning, klimatkontroll, elsystem, industriprodukter och sjösäkerhet.
Gör dig redo för en arbetsplats som är öppen för framsteg och förändring, redo att passa din arbetsstil och alltid är uppdaterad eller mer än så. Här kan du läsa mer om Armatec.

Ansök nu

EKONOM TILL NEXER GROUP

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 15
EKONOM TILL NEXER GROUP
Hos oss på Nexer får du möjligheten att kombinera den stora koncernens styrka med det enskilda bolagets entreprenörsanda. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö inom techbranschen, där vi ständigt utvecklas och söker smartare lösningar. Vår kultur präglas av engagemang och innovation, där vi tillsammans utmanar det etablerade och skapar en bättre morgondag.
DIN VARDAGSom ekonom på Nexer blir du en viktig del av vår ekonomiavdelning i Göteborg. Här arbetar vi med redovisning samt kund- och leverantörsreskontra, och har ett nära samarbete med controlling. Tillsammans ansvarar vi för den ekonomiska rapporteringen för våra svenska och internationella bolag.
Du blir en del av ett engagerat team med bred kompetens inom ekonomi, där fokus ligger på kvalitet, samarbete och ständig utveckling.
Vi befinner oss just nu på en spännande förändringresa, vilket innebär att du får möjlighet att aktivt bidra till förbättring och effektivisering av våra ekonomiprocesser.
Tjänsten är ett vikariat på ett år, men det finns potential för förlängning för rätt person, beroende på verksamhetens behov och den individuella prestationens utveckling.
ARBETSUPPGIFTERHos oss arbetar vi brett inom områden som redovisning, löneadministration, koncernrapportering, moms- och skattehantering samt ekonomisk analys och rapportering. Vi hanterar även övriga administrativa uppgifter som är vanliga inom en större koncern, såsom registerhantering, internfakturering och myndighetsrapportering.
Vilka arbetsuppgifter du kommer att ansvara för beror till stor del på din erfarenhet, kompetens och vad du själv tycker är intressant och utvecklande. Vi är en koncern med ett femtiotal bolag, varav flera är internationella, vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med både svenska och utländska bolag.
Vi ser det som en styrka att kunna anpassa rollen efter individens profil, och erbjuder därför möjlighet att växa och utvecklas inom olika delar av ekonomiområdet. I takt med att vi förändrar och förbättrar våra processer finns också chans att bidra till nya arbetssätt och lösningar.
VEM ÄR DU?Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av arbete inom ekonomi och redovisning samt en relevant utbildning inom området. Du är en driven och initiativtagande person med god organisationsförmåga. Du trivs i en föränderlig miljö och bidrar gärna med förbättringsförslag för att optimera våra processer.
Meriterande erfarenheter:
Erfarenhet av ekonomisystemet Visma
Arbetat med koncernavstämningar och övrig ekonomisk rapportering
Erfarenhet av att hantera skatte- och lönerelaterade bokföringsposter
Hantering av processerna för kund- och leverantörsreskontra
VILL DU VETA MER?
Tillträde sker enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post, men om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Patrik Jensen, patrik.jensen@nexergroup.com alternativt mobil 070-237 57 34.
Varmt välkommen med din ansökan!
OM NEXERJobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka.
Vår kultur
Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Ansök nu

AFFÄRSOMRÅDESCHEF TILL SWEGON

Affärsområdeschef
Läs mer Nov 18
Om rollen
Som Affärsområdeschef för Cooling & Heating hos Swegon har du fullt ansvar för att driva och utveckla affärsområdet med fokus på lönsamhet och tillväxt. Du ansvarar för hela affärsområdets Profit and Loss (P&L), sätter och följer upp verksamhetsmål och strategier, samt leder ett dedikerat team för att säkerställa framgång och hållbar utveckling.
Med breda kontaktytor i organisationen och ett nära samarbete med vår produktionsverksamhet i Italien behöver du vara självgående och affärsmässig, med ett strukturerat arbetssätt. Arbetet innebär regelbundna resor, både inom Sverige och internationellt.
Ansvarsområden: Driva och utveckla affärsområdet Cooling & Heating med fullt P&L-ansvar.
Sätta, följa upp och rapportera verksamhets- och affärsmål.
Utveckla och implementera säljstrategier och leda marknadsaktiviteter.
Skapa långsiktiga kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter.
Samarbeta med övriga affärsområden och ansvara för kommunikationen med produktionen i Italien.
Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom kyl- och värmeteknik eller liknande och har tidigare arbetat i en ledande roll med ekonomiskt ansvar. Du har:
Teknisk utbildning och flerårig erfarenhet inom branschen.
Dokumenterad erfarenhet av att leda ett säljteam och ta ansvar för affärsområdets ekonomiska resultat.
Flytande kunskaper i svenska och engelska (koncernspråket är engelska).
God vana att arbeta med Microsoft Office, särskilt Excel.
Som person är du: Affärsmässig, strukturerad och samarbetsinriktad med ett starkt resultatfokus.
En engagerad ledare som motiverar och utvecklar ditt team.
Självgående med ett starkt driv och initiativförmåga.
Mer om tjänsten
Affärsområdeschefen rapporterar direkt till VD för Swegon Sverige och ingår i ledningsgruppen. Rollen omfattar ett budgetansvar för intäkter och resursbehov samt att säkerställa att affärsområdet har tillräckliga resurser för att nå sina mål. Du är övergripande ansvarig för affärsområdets fortlöpande verksamhet och har mandat att fatta självständiga beslut inom ramarna för företagets policy och de befogenheter som fastställts av företagsledningen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som vill göra skillnad i ett expansivt och innovativt företag.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Swegon med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Karlström via e-post: fredrik.karlstrom@nexergroup.comeller telefon +46703020273för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 2024-12-08. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om SwegonÄgt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör för ett hälsosamt inomhusklimat, med lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 17 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har ca 3300 anställda och har 2023 en omsättning på ca 8,8 miljarder SEK.

Ansök nu

ENTERPRISEARKITEKT TILL RINGHALS OCH FORSMARK KRAFTGRUPP

Enterprise Architect
Läs mer Dec 27
Är du redo att förändra en bransch och forma framtidens hållbara energilösningar? Den gemensamma IT-enheten för Ringhals AB och Forsmarks AB befinner sig i en expansiv fas med ett stort utvecklingsbehov som ett bidrag i att nå vår vision: Efterfrågad el – varje dag, året runt.Ett viktigt utvecklingsområde är att utveckla vår förmåga att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter. Nu söker vi dig som har ett stort intresse för hur digitalisering och IT kan vara ett stöd för verksamheten och vill arbeta med att driva och utveckla vårt arbetssätt för digitalisering inom kärnkraften. Var med på vår digitala transformation!
VI ERBJUDERFörutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och utbildning. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.
DIN VARDAG Som Enterprisearkitekt är du nyckeln till att säkerställa att vår organisation har ett IT-landskap som inte bara stödjer dagens verksamhet utan också är redo för framtidens utmaningar och förändringar. Du ser till att IT-landskapet är byggt på ett hållbart och effektivt sätt, förvaltningsbart och utbytbart för långsiktig framgång. Ditt ansvarsområde sträcker sig över både verksamhet och teknik, med en klar inriktning på att optimera IT-förmågorna för att bäst stödja organisationens syfte och affärsplan. Genom att säkerställa det holistiska arkitekturperspektivet i den gemensamma enterprise-arkitekturen, levererar du värde till organisationen genom strategiska beslut, riktlinjer och effektiva styrmodeller. Vidare arbetar du med;
• Att balansera mål och medel för att få ut maximal nytta av IT-investeringar. Detta inkluderar att utveckla en övergripande strategi för framtida funktioner och kostnadseffektiv IT-arkitektur• Med en lämplig styrmodell och strukturer på plats ser du till att arkitekturarbetet utvecklas, förvaltas, planeras och följs upp på ett effektivt sätt. Det skapas även stödjande strukturer för samarbete mellan olika arkitekter och intressenter, särskilt med fokus på användarna av arkitekturen• Stöttar våra koordinatorer i deras dagliga arbete• Samarbetar med våra IT säkerhetsingenjörer• Deltar i och leder forum för Architectural Board
Placeringsort för denna roll är i Ringhals eller Forsmark.
VEM ÄR DU?Rollen kräver en hög grad av affärsförståelse samt starka kommunikationsfärdigheter för att effektivt förklara tekniska och affärsmässiga möjligheter och konsekvenser. Du har en djup förståelse för organisationens strategier, standarder, compliance, säkerhet och regelverk. Vi söker en senior Enterprisearkitekt som historiskt har erfarenhet av att hantera övergripande arkitekturperspektiv och har en stark förståelse för sambandet mellan processer, verksamhet och struktur.
Som person är du nyfiken och håller dig uppdaterad inom ditt område med ett öppet sinne och förmågan att anpassa dig till förändringar. Du tar ett helhetsperspektiv, har god samarbetsförmåga och ledarskapskunskaper för att leda, coacha och driva team av arkitekter och andra intressenter. Vi sätter även ett stort värde på att du agerar proaktivt samt driver på arbetet framåt med ihärdighet och kvalitet. Vi ser att du har en högre relevant utbildningsnivå och att du är flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Johanna Värmfors på johanna.varmfors@nexergroup.com alternativt mobil 0730–821 230 eller Artan Bitiqi på artan.bitiqi@nexergroup.com alternativt mobil 0723–612 844. Välkommen med din ansökan på www.nexerrecruit.com.
Vi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Denna tjänst är säkerhetsklassad vilket innebär att säkerhetsprövning genomförs innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest och alkoholtest
OM RINGHALS OCH FORSMARK KRAFTGRUPP Ringhals kärnkraftverk levererar fossilfri el varje dag, året runt. Vi har mer än 40 års erfarenhet av elproduktion. Ringhals ligger på västkusten i Varbergs kommun, sex mil söder om Göteborg.
Vår medarbetarkultur präglas av kompetens, kunnande och positiva människor som vill dela med sig av sina kunskaper. På Ringhals arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet och vårt arbetssätt för att kunna nå de krav som kunder och omvärld ställer på oss. Därför ser vi individens utveckling som en stor del av företagets framtid. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en arbetsplats med många möjligheter.Läs gärna mer om vår verksamhet:https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/ringhalsForsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt.På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten.Läs gärna mer om vår verksamhethttps://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark

Ansök nu