Göteborg: Account Manager Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Account Manager Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Avisera säljer och producerar varumärkesbyggande förpackningslösningar till företag främst inom retail.
Vi finns i Stockholm, Göteborg och Visby, med huvudkontoret i Stockholm. Våra kontor fungerar som naturliga mötesplatser där vi träffar många av våra kunder i våra inspirerande showrooms.


Vi söker dig som är i början av din säljkarriär och vill ta nästa steg inom B2B-försäljning, och utvecklas inom relationsbyggande kundkontakt.
I rollen så kommer du fokusera på att sälja kundunika förpackningslösningar med tryck till företag och butiker i hela Sverige.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att vara i kontakt med kunder på daglig basis, primärt via telefon och mail, samt ansvara och driva dina egna säljprocesser mot affär i dialog med kund. Ditt kunddistrikt kommer bestå av företag över hela Sverige. Du driver säljprocessen med lösningsorienterat fokus på långsiktiga relationer till nya samt befintliga kunder.
Vår onboarding innefattas av utbildning och upplärning med tydliga mål och uppföljning. Hos oss får du stöd och hjälp i din utveckling av våra erfarna medarbetare samt kommer arbeta efter en tydlig utvecklingsplan för att du ska kunna överträffa dina mål och få en fantastisk utveckling.
Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav.

Dina egenskaper och styrkor
- Förmåga att skapa kontakt och kommunicera med människor
- Du gillar att utvecklas och är öppen för att lära dig nytt.
- Lätt att samarbeta med.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Account manager

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Account manager.

Account Manager till byrå inom Performance Marketing

Läs mer Feb 7
Nytt
HIRED söker för kunds räkning dig som vill bli en del av en av Sveriges mest framgångsrika byråer inom Performance Marketing. Sedan starten har företaget snabbt etablerat sig som en pålitlig partner för hundratals företag i olika branscher och hjälpt dem att öka sin trafik från sökmotorer som Google. Bland deras kunder finns några av Sveriges mest välkända varumärken.
Sedan 2017 är företaget dessutom Premier Partner till Google, vilket är en utmärkelse som endast 3% av de mest framgångsrika byråerna i Sverige uppnår.
Här får du arbeta med experter inom både SEO och Google Ads och bli en del av ett företag som sätter prestation och innovation i centrum.
Arbetsuppgifter:
Försäljning till nya kunder
Prospektering - Hitta potentiella nya affärer
Genomföra möten med kunder
Stänga nya affärer
Bearbeta egna befintliga kunder

Krav:
Minst 1-2 års erfarenhet av (B2B eller B2C) försäljning

Meriterande:
Jobbat med försäljning av SEO / SEM
Tidigare meriter inom försäljning (ex. Månadens säljare)
Tidigare erfarenhet av medieförsäljning

Vi tror att du är:
Vi tror att du är en positiv, ihärdig och energisk person som gillar att driva på din egna försäljning. Rätt personer kommer att trivas och utvecklas på ett bra sätt hos oss!
Utvecklingsmöjligheter och förmåner:
Bygga sin egen kundstock och bearbeta relation över lång tid.
Nya roller som teamleader/säljchef
Friskvårdsbidrag
Extra semestervecka
Tjänstepension
Möjlighet att träna vid lunch varje dag


Låter det här som du? Ansök idag!

Ansök nu

Regional Account Manager till Culligan Storkök AB

Läs mer Jan 22
Har du erfarenhet från restaurang, storkök eller catering och är intresserad av att ta steget in i försäljning? Trivs du med att arbeta flexibelt och självständigt? Vi söker dig som har ett starkt driv och en passion för att bygga långsiktiga kundrelationer.
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Culligan Storkök AB, en del av Culligan Nordic Group och Culligan International.
Om företaget
Culligan Storkök AB är en rikstäckande sälj- och servicepartner för storköksutrustning. De hjälper sina kunder från allt med planering och projektering till försäljning, installation och reparation. Deras kunder är allt ifrån privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Culligan Storkök AB är en del av Culligan Nordic Group vilket är en internationell koncern med huvudkontor i Chicago, USA. Koncernen har 14 000 anställda med verksamhet i stora delar av världen och består av 35+ varumärken.Den nordiska marknaden består av Culligan-bolagen samt de svenska bolagen Escowa AB och Culligan Storkök AB. De nordiska företagen sysselsätter totalt cirka 370 personer och levererar olika dricksvattenlösningar samt kaffe- och storkökskoncept. I denna roll riktar du in dig på storkökskoncept ochutgår från Göteborgskontoret men säljer mot hela Västra Götaland.
Arbetsuppgifter
Som Regional Account Manager har du en central roll i att stärka marknadsnärvaron och bygga långsiktiga kundrelationer. Dina arbetsuppgifter innebär att aktivt bearbeta potentiella och befintliga kunder inom storköksbranschen, såsom restauranger, hotell och cateringföretag. Du presenterar och demonstrerar lösningar anpassade efter kundens specifika behov och fungerar som en pålitlig rådgivare. Vidare ansvarar du för att skapa och underhålla starka kundrelationer, förbereda och följa upp offerter samt förhandla fram fördelaktiga avtal.Kunderna är både privata företag och inom denoffentliga sektorn. Rollen innebär också att du håller dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrens för att optimera försäljningsstrategier. Du arbetar i nära samarbete med teknisk personal för att säkerställa att kunderna får högsta möjliga service och lösningar.
Central roll i att stärka marknadsnärvaron och bygga långsiktiga kundrelationer i Göteborg och Västra Götaland
Aktivt bearbeta potentiella och befintliga kunder inom storköksbranschen

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Bakgrund inom hotell, restaurang, storkök, catering eller caféverksamhet, där du har samlat på dig en bred förståelse för verksamheternas behov och utmaningar. Erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, även om det är meriterande
God datorvana
Flytande i svenska, både muntligt och skriftligt, samt att du är bekväm med att använda engelska i professionella sammanhang
B-körkort

För att trivas i rollen är du handlingskraftig och proaktiv, vilket innebär att du tar initiativ för lösa problem som uppstår. Du har en naturlig förmåga att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer på ett professionellt sätt. Samarbete och kommunikation med olika funktioner inom företaget är också en viktig del av arbetet, och därför ser vi att du har en god förmåga att samarbeta med kollegor. Därtill är du noggrann och ansvarsfull i ditt arbete, med förmågan att självständigt hantera beställningar och inköp.Om du har ett driv, är självständig och har förmågan att prioritera ditt arbete och ta egna initiativ, kommer du att trivas i den här rollen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelsePlats: GöteborgLön: Fast lön enligt överenskommelse + rörlig
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-02-22.

Ansök nu

Säljare/account Manager till framåtlutat flyttföretag i Göteborg

Läs mer Jan 15
Arbetsbeskrivning:
Vi söker en passionerad och driven säljare för att förstärka vårt team inom konrsflyttningar samt logistik. Du kommer att vara ansvarig för att etablera och vårda kundrelationer samt sälja våra flyttjänster till företag.
Arbetsuppgifter:
- Aktivt prospektera och kontakta potentiella kunder som är intresserade av att flytta.- Konsultera kunder och ge dem skräddarsydda lösningar baserade på deras behov och önskemål.- Hantera hela säljprocessen från första kontakt till avtalsskrivning och efterföljande uppföljning.- Räkna på kostnader respektive intäkter.- Utveckla och upprätthålla långsiktiga kundrelationer för att säkerställa hög kundnöjdhet.- Samarbeta med interna team för att säkerställa att alla aspekter av flytten är korrekt hanterade.- Hålla sig uppdaterad om aktuella trender och lagar gällande internationella flyttar.
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av försäljning, helst inom flytt- eller logistikbranschen.- Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga.- Engagerad och målinriktad med en stark förmåga att skapa och vårda kundrelationer.- Förmåga att arbeta självständigt och driva egna projekt.- Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift; ytterligare språk är en merit.
Skall krav:
- B-behörighet (körkort)
- Datorvana gärna CRM - system

Ansök nu

Junior säljare till tillväxtbolag

Läs mer Jan 10
Tycker du att försäljning verkar spännande? Gillar du att sätta upp mål och jobba självständigt för att nå dem? Kanske har du erfarenhet från försäljning eller något annat där resultat och fokus är viktigt, som exempelvis idrott? Vi letar efter dig som är bra på att skapa förtroende, bygga relationer och trivs i en fartfylld miljö!
Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.
Om företaget
Företaget är en helhetsleverantör inom IT för företag som vill samla alla sina lösningar hos en och samma aktör. De erbjuder ett brett utbud av tjänster och produkter, inklusive telefoni, IT-support, skrivare och andra arbetstillbehör, samt tjänster som kaffemaskiner, körjournaler och arbetsordersystem. Företaget fokuserar på att förenkla sina kunders vardag genom att erbjuda bästa möjliga service och support via en och samma kontaktperson. Totalt arbetar cirka 65 personer inom Sverige, med huvudkontor i Mellansverige. Den aktuella tjänsten är placerad på Göteborgskontoret, där teamet består av fyra säljare.
Arbetsuppgifter
Som säljare ansvarar du för att skapa och vårda långsiktiga kundrelationer. Din roll innebär att identifiera och förstå kundens behov samt presentera lösningar som skapar värde. Genom att arbeta proaktivt kommer du att utveckla affärsmöjligheter och driva försäljningsprocesser från första kontakt till avslutad affär. I rollen ingår även att följa upp resultat och arbeta mot tydliga mål, alltid med kundens bästa i fokus. Du ingår i ett kompetent säljteam och kommer att erbjudas en gedigen introduktion.
Nykundsbearbetning med fokus på att skapa och vårda långsiktiga kundrelationer
Driva försäljningsprocesser från första kontakt till avslutad affär

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet av B2B-försäljning, men det är inget absolut krav. Viktigast är att du är driven och har ett genuint intresse för att skapa och utveckla kundrelationer
Du är van vid att arbeta mot mål och har en förmåga att självständigt planera din tid
Erfarenhet av att prestera i resultatinriktade sammanhang, exempelvis inom elitidrott, är särskilt värdefullt
B-körkortFör att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt driv och ett stort intresse för att arbeta med människor. Du behöver vara en person som trivs i en dynamisk miljö och har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Vidare krävs det att du har god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, samt att du är målmedveten i ditt arbetssätt

Övrig information
Start: Enligt överenskommelsePlats: GöteborgLön: Fast lön + provisionFunderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna härÄr du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information härHar du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.seeller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

B2B Sales Representative

Läs mer Jan 9
Rolfs Flyg och Buss, Sveriges största researrangör för gruppresor, söker en affärsdriven och engagerad B2B Sales Manager.
Om tjänsten
I rollen kommer du vara en nyckel till att vår gruppavdelning lyckas nå sina ambitiösa försäljnings och tillväxtmål.Du blir en del av ett härligtteam med reseproducenter som gemensamt arbetar för att leverera oförglömliga upplevelser till grupper, företag och föreningar. Inom avdelningen säljer vi resor både från befintligt sortiment samt skapar resor anpassade speciellt för kunden.
Uppsökande försäljning samthantering av inkommande förfrågningar
Bygga relationoch driva försäljning med våra partners ochåterförsäljare
Skapa nyaaffärsmöjligheter och lönsamma relationer
Utvecklaoch skapa marknadsföringsmaterial
Resor, deltagande på mässor och branschevenemang förekommer

Om dig
Du har tidigareerfarenhet av försäljning och kundrelationer, gärna inom resebranschen med bevisade goda resultat
Du är initiativrik, resultatorienterad och van att på egen handdriva affärer i mål från första kontakt till lyckad affär
Du ärflexibel ochtrivs med att hamånga bollar i luften
Du är grym på attkommunicera, bygga starka relationer och skapa förtroende

Om oss
Rolfs Travel Group som inkluderar Rolfs Buss och Flyg samt Solresor är i kraftig tillväxt och i somras nådde vi en ny milstolpe genom att omsätta en miljard kronor. Detta är en stor bedrift inom reseindustrin och helt unikt för en gruppresearrangör.
Vårt mission är att erbjuda oförglömliga resor av högsta kvalitet. Det finns något för alla city breaks, innehållsrika rundresor, avkopplande solresor, vandrings- och cykelresor, kryssningar, vin- och matupplevelser och mycket mer till fler än 450 olika destinationer över världen.
Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg. Hos oss arbetar fler än 120 kompetenta och hjälpsamma kollegor på vårt kontor och vi är fler än 350 reseledare som möter och skapar guldkant i livet för våra kunder. Vår framgång är din framgång, det finns mycket goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling.
Här kan du läsa mer om Rolfs Flyg och Buss och om Solresor

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Avisera AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Avisera AB .

ACCOUNT MANAGER - GÖTEBORG

Account manager
Läs mer Maj 10
Avisera säljer och producerar varumärkesbyggande förpackningslösningar till företag främst inom retail.
Vi finns i Stockholm, Göteborg och Visby, med huvudkontoret i Stockholm. Våra kontor fungerar som naturliga mötesplatser där vi träffar många av våra kunder i våra inspirerande showrooms.


Vi söker dig som är i början av din säljkarriär och vill ta nästa steg inom B2B-försäljning, och utvecklas inom relationsbyggande kundkontakt.
I rollen så kommer du fokusera på att sälja kundunika förpackningslösningar med tryck till företag och butiker i hela Sverige.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att vara i kontakt med kunder på daglig basis, primärt via telefon och mail, samt ansvara och driva dina egna säljprocesser mot affär i dialog med kund. Ditt kunddistrikt kommer bestå av företag över hela Sverige. Du driver säljprocessen med lösningsorienterat fokus på långsiktiga relationer till nya samt befintliga kunder.
Vår onboarding innefattas av utbildning och upplärning med tydliga mål och uppföljning. Hos oss får du stöd och hjälp i din utveckling av våra erfarna medarbetare samt kommer arbeta efter en tydlig utvecklingsplan för att du ska kunna överträffa dina mål och få en fantastisk utveckling.
Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav.

Dina egenskaper och styrkor
- Förmåga att skapa kontakt och kommunicera med människor
- Du gillar att utvecklas och är öppen för att lära dig nytt.
- Lätt att samarbeta med.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

ACCOUNT MANAGER - GÖTEBORG

Account manager
Läs mer Mar 8
Avisera säljer och producerar varumärkesbyggande förpackningslösningar till företag främst inom retail.
Vi finns i Stockholm, Göteborg och Visby, med huvudkontoret i Stockholm. Våra kontor fungerar som naturliga mötesplatser där vi träffar många av våra kunder i våra inspirerande showrooms.


Vi söker dig som är i början av din säljkarriär och vill ta nästa steg inom B2B-försäljning, och utvecklas inom relationsbyggande kundkontakt.
I rollen så kommer du fokusera på att sälja kundunika förpackningslösningar med tryck till företag och butiker i hela Sverige.
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att vara i kontakt med kunder på daglig basis, primärt via telefon och mail, samt ansvara och driva dina egna säljprocesser mot affär i dialog med kund. Ditt kunddistrikt kommer bestå av företag över hela Sverige. Du driver säljprocessen med lösningsorienterat fokus på långsiktiga relationer till nya samt befintliga kunder.
Vår onboarding innefattas av utbildning och upplärning med tydliga mål och uppföljning. Hos oss får du stöd och hjälp i din utveckling av våra erfarna medarbetare samt kommer arbeta efter en tydlig utvecklingsplan för att du ska kunna överträffa dina mål och få en fantastisk utveckling.
Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande, men inget krav.

Dina egenskaper och styrkor
- Förmåga att skapa kontakt och kommunicera med människor
- Du gillar att utvecklas och är öppen för att lära dig nytt.
- Lätt att samarbeta med.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Säljare / Account manager Avisera, Göteborg

Account manager
Läs mer Mar 29
Avisera växer kraftigt och vi söker nu efter förstärkning till vårt grymma säljteam.

Vi söker dig som vill vara med på vår framgångsresa och är sugen på en ny spännande utmaning.

Har du tidigare kompetens att ta fram och sälja kundunika produkter så är det extra meriterande.

Men det viktigaste för oss är att hitta dig som vill ta nästa steg i din utveckling inom B2B-försäljning.

I rollen så kommer du fokusera på att sälja kundunika förpackningslösningar med tryck till företag.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att bygga upp ett framgångsrikt kunddistrikt med företag över hela Sverige. Du driver säljprojekt med fokus på långsiktiga relationer till nya samt befintliga kunder.

Hos oss får du stöd och hjälp i din utveckling av våra erfarna medarbetare samt kommer arbeta efter en tydlig utvecklingsplan för att du ska kunna överträffa dina mål och få en fantastisk utveckling.


Dina egenskaper och styrkor
- Socialt utåtriktad.
- Utmärkt kommunikationsförmåga.
- Lätt att samarbeta med.
- Dokumenterad förmåga att leverera bra resultat.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.


OM AVISERA
Avisera säljer och producerar förpackningslösningar till Sveriges mest välkända företag inom butikshandel (mode, sport, heminredning, bygg & färg), e-handel, skönhet samt flera branscher.

Vi finns i Stockholm och Göteborg, med huvudkontor i Stockholm. Våra kontor fungerar som naturliga mötesplatser där vi träffar många av våra kunder i våra inspirerande showroom.

Vi är ett företag med starkt driv och mycket arbetsglädje.

Lön: Fast lön + bonus
Arbetstider: Måndag-fredag, 08.00-17.00.
Placeringsort: Stockholm
Anställningsform: Heltid, Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning.

Ansökan: Du ansöker via vår karriärsida https://career.avisera.se/ Urval och intervjuer sker löpande för rekrytering.

Ansök nu

Säljare av förpackningslösningar hos Avisera, Göteborg

Account manager
Läs mer Dec 15
OM TJÄNSTEN

Avisera säljer och producerar förpackningslösningar till Sveriges mest välkända företag inom butikshandel (mode, sport, heminredning, bygg & färg), e-handel och skönhet.

Vi finns i Stockholm och Göteborg, med huvudkontor i Stockholm. Våra kontor fungerar som naturliga mötesplatser där vi träffar många av våra kunder i våra inspirerande showroom.

Avisera växer och vi söker efter ytterligare förstärkning till vår säljavdelning! Vi är ett företag med starkt driv och mycket arbetsglädje. Att mäta resultat, färdigheter och engagemang är en naturlig del av vår verksamhet.
Vi söker dig som brinner för att sälja, levererar kundservice i världsklass och är en mästare på att skapa långvariga kundrelationer.

Som säljare på Avisera erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter. Med den rätta viljan så får du en fantastisk grund för att växa och skapa en fin karriärutveckling hos oss.

Med stöd och ledning av erfarna kollegor arbetar du självständigt efter individuella mål. Du får en grundlig onboarding där vi utbildar vi dig om våra produkter och mervärden hela vägen till dess att du känner att du är en förpackningsexpert ut i fingerspetsarna.

En vanlig arbetsvecka:
Kundsamtal på telefon, boka och genomföra kundmöten (fysiskt eller digitalt), vårda och utveckla befintliga kundrelationer, sälj- och produktutbildning, måluppföljning, skicka produktprover, offerter till kunder m.m.

Dina egenskaper och styrkor:
Som person har du ett starkt, positivt mindset och med viljan att ständigt utvecklas. Du har vetskap om att bra och långsiktiga resultat skapas av att arbeta uthålligt och inte ge upp.

Du är utåtriktad, en god lyssnare och visar engagemang för dina kunder och kollegor. Du är genuint nyfiken på andra människor och har lätt för att skapa relationer och göra intryck. Du kan flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Lön: Fast lön + bonus
Arbetstider: Måndag-fredag, 08.00-17.00.
Placeringsort: Göteborg
Anställningsform: Heltid, Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning.

Ansökan: Du ansöker via vår karriärsida https://career.avisera.se/ Urval och intervjuer sker löpande för rekrytering.

Ansök nu