Göteborg: Project Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Project Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Do you have experience in project management and offer development? Also a solid understanding of both technical and commercial aspects, as well as global industry trends? Then it is you we are looking for!

We are looking for an Project Manager for one of our clients, a market leader in the automotive industry. The company is based in Gothenburg, where its headquarters are located, and also has offices and facilities worldwide.

Description:

As a Product Manager, you will lead the development of our home charging offerings, including the introduction of new solutions in new regions and the maintenance and enhancement of existing offers. Working closely with diverse teams, you will be the central coordinator, spearheading the development and deployment of our offerings, which encompass hardware, backend services, apps, installations, and commercial aspects. Additionally, you will explore opportunities to integrate home charging with other energy solutions offers such as smart charging and battery storage.

This is a consultancy assignment, meaning you will be employed by StudentConsulting and work as a consultant for our client. The position is full-time, with standard office hours. The assignment is set to start 12th of August and will last for at least one year, with a strong possibility of extension.

Din profil
What will you bring:

• Experience in project management and offer development, ideally for home charging products, with a solid understanding of both technical and commercial aspects, as well as global industry trends.
• Strategic mindset and good ability for problem-solving and prioritization.
• Excellent communication and collaboration skills, enabling effective interaction with stakeholders, executives, and product teams.
• Strong leadership capabilities to drive individual and team performance.

Are you the one we are looking for? Apply today as selections and interviews are conducted continuously. All application documents should be in English.

We look forward to hearing from you!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, IT.

Göteborgs vassaste Processledare inom ServiceNow

Läs mer Mar 18
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du bli en del av vårt ledande team i rollen som processledare?
Om rollen:

I rollen som Processledare inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att leda och utveckla processer kopplade till ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du säkerställer att processerna är effektiva, hållbara och anpassade efter kundens verksamhet. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Processledare som kan ta en strategisk och operativ roll i våra teamleveranser.
Dina huvudsakliga uppgifter:

- Leda och facilitera processutveckling och förbättringsarbete kopplat till ServiceNow.

- Säkerställa att processerna är effektiva, hållbara och anpassade till kundens behov.

- Fungera som rådgivare till kunder kring processer och bästa praxis inom IT Service Management och ServiceNow.

- Leda workshops och kravinsamling med kunder.

- Samarbeta med tekniska team för att säkerställa att processer och plattform hänger ihop.

- Följa upp och analysera processernas prestanda samt identifiera förbättringsområden.



För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

- Flerårig erfarenhet av processutveckling och processledning inom IT, gärna kopplat till ServiceNow eller liknande plattform.

- Djup förståelse för ITSM, ITIL och processramverk.

- Förmåga att leda workshops och facilitera kravinsamling.

- Erfarenhet av att arbeta nära både verksamhet och IT.

- Relevant akademisk utbildning inom IT, management eller motsvarande.

- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner.



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.
Ansökan:

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com) för eventuella frågor om tjänsten.
Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Product Development Project Manager - Electromobility

Läs mer Mar 19
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 8+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Who Are You? We are seeking a seasoned project leader with a proven track record of driving projects in global organizations. Your expertise in managing large and complex development projects, particularly within the automotive sector, is essential. You excel in industrializing technology and navigating matrix environments. Your high level of integrity and judgment are key attributes we value. Key Responsibilities: You will bring extensive experience and expertise in project management, playing a crucial role in fostering genuine team spirit within the matrix environment. Your comprehensive understanding will empower you to make accurate high-level judgments, with experience in automotive electrification being highly advantageous. As a key leader, you will engage and collaborate effectively across functions, demonstrating accountability for project outcomes and assuming a strong leadership role in highly complex and uncertain environments. You will be responsible for ensuring the quality outcome of the projects, proactively working to secure successful delivery and meeting all objectives. Qualifications: You possess expertise and proficiency in project management, with a project leadership background ideally gained from a large global organization, preferably within the automotive sector. Your excellent communication skills allow you to manage stakeholders at all levels. You have strong personal credibility, integrity, and creativity, along with excellent collaboration skills across the entire value chain. A relevant background within automotive industry and a university degree are essential. == Generic Description of Job === Product Development Project Management focuses on designing, communicating, and implementing an operational plan for completing an engineering-based project including: Preparing designs, project controls and specifications, schedules, cost estimates, production, transportation, installation, testing and/or commissioning of new infrastructure, facilities, equipment, etc. Monitoring progress and performance against the project plan; taking action to resolve operational problems and minimize delays ; Identifying, developing, and gathering the resources necessary to complete the project ;May include preparing engineering standards, designs and work specifications; developing project schedules, budgets and forecasts; and selecting materials, equipment, project staff, and external contractors. Product Development Project Manager on Lead level is a specialist in product development project management typically obtained through education and work experience. Manage projects with high complexity for major delivery with medium to high impact on the business. Support teams on how to apply PM expertise skills. Most probably has a certification in project management. Responsibilities typically include: Managing large projects or (end to end) processes with limited oversight from manager. Coaching, reviewing and delegating work to lower level professionals. Problems faced are difficult and often complex.

Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Product Build Project Leader within the Automotive Industry

Läs mer Mar 19
Did you recently graduated with a degree in Engineering and want to work with project management? Our client is now looking for a Product Build Project Leader with an interest in vehicle builds and product development. By starting your career with a talent program you will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career!
Working as a Product Build Project Leader
As a Product Build Project Leader, you will lead, monitor, coordinate, and secure the total delivery of test objects. You will be ensuring quality, delivery, and cost requirements are met throughout all phases of a project and product lifecycle. This role provides an exciting opportunity to work with new technologies, be close to the physical product, and be part of a dynamic, diverse team.
You will be working with new technologies, being close to the physical product, networking, and being part of the product development cycle. This role bridges the gap between product development and manufacturing in a fun and supportive team environment. In the future opportunities to advance to roles such as Project Manager, Test Leader, or People Leader in other areas or with greater responsibility might be available.
Being a consultant at Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at our client in Gothenburg starting after summer.
You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with the client.
Desired qualifications:
Are at the start of your career and have a degree in Engineering, Supply Chain or Industrial Discipline
Have an interest in project management, manufacturing engineering and procurement
As a person you are outgoing, decisive and a team player
Are fluent in English
Has good knowledge in project management and budget control

Application
Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at johanna.norman@nexergroup.com
We are looking forward to hearing from you!
About Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

Ansök nu

ADAS Product Owner

Läs mer Jan 31
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
This is what you will do most of the time:• Define, develop, and implement strategies to increase user acceptance and adoption of ADASfeatures.• Conduct market research and analyze customer feedback to identify improvement areas andopportunities.• Collaborate with engineering, design, and marketing teams to develop and maintain acomprehensive ADAS product roadmap.• Facilitate effective communication and requirement handshakes between stakeholders toensure alignment on product goals.• Monitor industry trends and emerging technologies in the ADAS space to inform productdevelopment decisions.• Partner with customer-facing teams to collect and analyze user data, identify user pain points,and provide actionable insights to the product development team.• Develop and oversee testing strategies to ensure ADAS features meet customer expectationsin terms of performance, reliability, and safety.• Collaborate with the quality assurance team to establish testing protocols, monitor testingprogress, and evaluate test results.• Identify and address potential product issues or gaps through testing, ensuring continuousimprovement in meeting customer needs. Qualifications and skills required for the role• Bachelor's degree in business, engineering, computer science, or related field.• 3+ years of product management experience, preferably in the automotive or technologyindustry.• Strong understanding of ADAS technologies and the competitive landscape.• Excellent communication, interpersonal, and collaboration skills.• Living in EU for the last 10 years.• Valid Driving license for vehicles (B) in EU

Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Scrum Master

Läs mer Jan 29
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med 2+års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
We are looking for a Scrum Master that can help, guide and develop our two teams so they excel and improve. The teams have completely different scope, so it is important that you are sensitive to what the teams need are and adapt the processes to the team and the current situation.If you are passionate about building high-performing teams, skilled at fostering collaboration and have experience helping teams grow and evolve, we want to hear from you!Key Responsibilities*Note, this is a level 2 position, sowe are looking for someone with 2-5 years of experience.Use your broad knowledge of tools and methods (e.g., Scrum, Kanban, Lean or custom approaches) to support teams in achieving their goals.Facilitate team ceremonies such as sprint planning, stand-ups, reviews, and retrospectives—adjusting the process as needed for optimal outcomes.Guide the team in finding and removing obstacles, improving workflows, and adapting to challenges.Collaborate with team members and stakeholders to define priorities, clarify goals, and maintain focus on delivery.Provide coaching and mentorship to new or developing teams to help them reach their full potential.Use tools like Jira and Confluence to track progress, document practices, and maintain visibility.Encourage feedback, reflection, and continuous improvement across all team activities.Foster an inclusive, open, and collaborative team culture.What we’re looking forExperience working with diverse teams in dynamic environments.A solid "toolbox" of techniques to draw on, including Agile and other methods for improving team performance.Proficiency in Jira, Confluence, and other collaboration tools.Exceptional interpersonal skills, with a focus on team development and relationship building.A pragmatic mindset, with the ability to adapt methods to the needs of the team rather than enforcing rigid processes.Proven ability to identify challenges, resolve conflicts, and create a path forward for teams.

Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Finansiell Rådgivare till en kund

Finansanalytiker
Läs mer Jan 28
Är du en licenserad Finansiell Rådgivare? Har du dessutom ett brinnande intresse för kapitalförvaltning, pensioner och försäkringar? Då har vi tjänsten för dig!

I rollen som Finansiell Rådgivare kommer du att få ta del av en befintlig kundstock och sedan arbeta utifrån den, men du förväntas även genom egen bearbetning söka nya samarbeten. Du arbetar med mail och telefon som verktyg, parallellt med fysiska kundmöten. Du kommer att ge råd inom kapitalförvaltning, pension och försäkringar. Placering kan vara på samtliga kontor i Göteborg, Halmstad, Växjö eller Borås.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och att du får en anställning hos kunden. Du förväntas kunna starta omgående eller enligt överenskommelse och tjänsten är på heltid.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som:

• Har ett par års erfarenhet av finansiell rådgivning
• Har erfarenhet av fysiska kundmöten
• Innehar en SwedSec- licens och/eller InsureSec- licens
• Har ett intresse för området

Meriterande är om du:

• Har en relevant eftergymnasial utbildning

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper! Som person ser vi att du har ett stort driv och en vilja att lyckas. Du är ödmjuk och lyhörd samt har en god kommunikativ förmåga. Vidare trvis du väldigt bra i sociala sammanhang och är duktig på att etablera nätverk, vilket är viktigt då du kommer att ha mycket kundkontakt i ditt arbete.

Passar ovan dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Administratör till Eventity

Administratör
Läs mer Mar 21
Nytt
Har du arbetslivserfarenhet inom administration och söker en ny utmaning? Är du en engagerad och lösningsorienterad person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Då har vi rollen för dig!

Eventity brinner för att skapa unika upplevelser som förflyttar människor – både mentalt och fysiskt – till platser som inspirerar, berör och stärker banden. Den kommunikativa vägen till känslor, budskap och den gemensamma utvecklingen. För Eventity handlar det alltid om att se kärnan i varje uppdrag och hitta smarta lösningar tillsammans med sina kunder. Eventity är ett eget, specialiserat affärsområde inom Lingmerths Group AB, vilka har skapat meningsfulla möten, konferenser, events och affärsresor i över 70 år. Inom Eventity fortsätter företaget att utveckla möjligheterna för vad som kan uppnås när människor möts. Varje tillfälle ses som en chans att överträffa kundernas förväntningar.

Eventity söker nu en administratör för ett uppdrag med omgående start som kommer pågå fram till september. I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i teamet och ge stöd till projektledarna med en rad varierande administrativa uppgifter inom event. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:

• Ansvara för att boka och organisera alla detaljer inför event inklusive lokaler, leverantörer och andra praktiska arrangemang
• Assistera projektledare i hela processen från initial planering till att se till att eventen genomförs smidigt och enligt plan
• Arbeta tätt tillsammans med både interna team och externa partners för att säkerställa att alla detaljer är på plats och att eventen lever upp till kundens förväntningar.
• Vara en stöttande funktion för teamet i varierande administrativa uppgifter för att säkerställa lyckade event

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Eventity. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överenskommelse och pågå till september. För rätt person finns möjligheter till förlängning efter perioden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider.

DETTA SÖKER VI

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av administrativt arbete, gärna inom eventbranschen
• Goda kunskaper i Office365, framför allt Excel
• Talar och skriver flytande i såväl svenska som engelska

Vi ser att du är en kommunikativ lagspelare som gillar att omge dig av medmänniskor, kollegor och kunder. Kollektiva framgångar är för dig lika viktiga som dina egna. Du är självständig i ditt arbete och räds inte för att ta egna initiativ, det är i stället något som driver och motiverar dig. I perioder kan arbetsbördan vara mer omfattande vilket ställer höga krav på stresstålighet. Vidare har du ett sinne för detaljer och är mån om att ditt arbete håller en hög kvalitet!

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Vi ser fram emot att höra från dig!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Senior Projektledare till Eventity

Projektledare: kultur, media, film, dataspel
Läs mer Mar 21
Nytt
Har du arbetslivserfarenhet inom projektledning och event? Trivs du i en dynamisk miljö och är redo för nya utmaningar? Då har vi rollen för dig!

Eventity brinner för att skapa unika upplevelser som förflyttar människor – både mentalt och fysiskt – till platser som inspirerar, berör och stärker banden. Den kommunikativa vägen till känslor, budskap och den gemensamma utvecklingen. För Eventity handlar det alltid om att se kärnan i varje uppdrag och hitta smarta lösningar tillsammans med sina kunder. Eventity är ett eget, specialiserat affärsområde inom Lingmerths Group AB, vilka har skapat meningsfulla möten, konferenser, events och affärsresor i över 70 år. Inom Eventity fortsätter företaget att utveckla möjligheterna för vad som kan uppnås när människor möts. Varje tillfälle ses som en chans att överträffa kundernas förväntningar.

Eventity söker nu en Senior Projektledare som vill vara med och spela en central roll i deras fortsatta framgång och tillväxtresa! I denna dynamiska roll kommer du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med ett engagerat team. Som Projektledare kommer du att arbeta med både nya och befintliga kunder, där du är ansvarig för att skapa och leverera skräddarsydda lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

• Ansvara för hela processen från initial planering till genomförande och uppföljning av kunders möten och events.
• Hantera och följa upp budget och kalkyler för projekten för att säkerställa att alla mål uppfylls inom givna ramar.
• Vara en drivande kraft i att utveckla och stödja det befintliga teamet med att förbättra arbetsprocesser och samarbeten.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Eventity. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överenskommelse och är på heltid där arbetet är förlagt på kontorstider.

DETTA SÖKER VI

För att lyckas i rollen ser vi att du:

• Har några års erfarenhet av försäljning och event
• Har några års erfarenhet av projektledning med kundkontakter
• Talar och skriver flytande i såväl svenska som engelska
• Har B-körkort
• Har goda kunskaper i Excel och Officepaketet

Som person har du förmåga att förädla och utveckla dina relationer på ett förtroendefullt sätt till befintliga och nya kunder. Vi söker dig som är stresstålig, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. Du är noggrann, prestigelös och har ett stort engagemang. Du brinner för att uppnå goda resultat och nöjda kunder. Du trivs i ett arbete med högt tempo under eget ansvar, arbetar strukturerat och är full av energi. Du är kreativ och har ett stort intresse av att skapa unika upplevelser till kunderna. Att du håller en hög servicenivå är av stor vikt för att bli framgångsrik i rollen.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Truckförare/lagerarbetare till heltidsuppdrag!

Lagerarbetare
Läs mer Mar 21
Nytt
Har du erfarenhet av att köra truck och vill fortsätta utvecklas? Vill du jobba på ett av Nordens största lagerterminaler? Då har vi jobbet för dig!

Just nu söker vi engagerade och initiativtagande lagerarbetare till vår kunds logistiklager i Landvetter, Göteborg. Arbetsuppgifterna är alla förekommande arbetsuppgifter på ett lager så som truckkörning, plock, hantera returer, packning, paketsortering, påfyllning av varor med mera.

Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta antigen dagtid eller kvällstid, måndag-fredag. Tjänsten är tänkt att starta omgående men startdatum är flexibelt.

För detta uppdrag anställs du av oss på StudentConsulting och arbetar hos vår kund som uthyrd konsult. På arbetsplatsen finns arbetsledare, men din konsultchef på StudentConsulting är ansvarig för din anställning och frågor rörande denna.

DETTA SÖKER VI

För att lyckas i rollen som lagermedarbetare på detta uppdrag behöver du vara initiativtagande och effektiv. Du behöver vara noggrann och en lagspelare som är van att arbeta självständigt såväl som i team. För att klara av tjänsten på bästa sätt behöver du även ha god körvana av skjutstativstruck då det är höga hyllplan och tighta utrymmen.

Som lagermedarbetare på detta uppdrag arbetar du tillsammans med ett engagerat och sammansvetsat team. Även om arbetet ställer höga krav på självständighet är samarbetet med kollegorna mycket viktigt. På lagret förväntas alla medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen.

Krav för tjänsten:
- Erfarenhet av aktivt lagerarbete och orderplock.
- Truckbehörighet A+B.
- Du ska ha kört skjutstativstruck i tjänst och känna dig mycket bekväm med detta.
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Rekryteringsprocessen är löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vi ser fram emot din ansökan, så sök tjänsten redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Interim Enhetschef till Göteborgs Stad

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Mar 18
Är du en erfaren ledare med passion för att leda, planera och utveckla verksamheter? Söker du ett spännande interimsuppdrag? Då har vi tjänsten för dig!

Idrotts- och föreningsförvaltningen inom Göteborgs Stad söker nu en interim enhetschef inom stadsutveckling för ett spännande uppdrag med omgående start! Idrotts- och föreningsförvaltningens vision är att göra Göteborg friskare. Mer information om Idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs Stad hittar du på www.goteborg.se.

Avdelningen Fastighet och Stadsutveckling har i uppdrag att leda förvaltningens arbete från tidig stadsutveckling till färdigställd byggnad. Uppdraget omfattar även underhåll av byggnader samt uthyrning av lokaler och mark. De arbetar strategiskt och långsiktigt för att utveckla Göteborg som Sveriges ledande idrottsstad. Göteborgs Stad förvaltar idag över 150 idrottsanläggningar, inklusive sporthallar, ishallar, simhallar, friskvårdsanläggningar, bollplaner och idrottsområden. I takt med att staden växer vidareutvecklar de sina idrottsområden och deltar aktivt i stadsutvecklingens olika skeden och processer i samarbete med andra aktörer.

Som enhetschef för enhet Stadsutveckling ansvarar du för sju medarbetare i roller som utvecklingsledare och projektledare. Teamet arbetar med stadsutvecklingsfrågor och projekt i tidiga skeden, med ett helhetsperspektiv på förvaltningens långsiktiga anläggningsförsörjning, planeringsprocesser och utveckling av idrottsområden. Enheten har även en viktig funktion inom omvärldsbevakning av stadsutveckling. Som enhetschef rapporterar du direkt till avdelningschefen för Fastighet och Stadsutveckling. En ny avdelningschef tillträder den 1 april 2025 då nuvarande chef går i pension. Notera att arbetsmiljöansvar inte är delegerat till denna roll, men det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet inom området.

Dina arbetsuppgifter kommer innefatta:

• Leda, planera och utveckla enhetens verksamhet
• Hantera ekonomi- och personalfrågor
• Stödja avdelningschefen genom att ta fram beslutsunderlag för förvaltningens strategiska ställningstaganden.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och arbetar som konsult hos Göteborgs Stad. Tjänsten planeras att starta omgående, men senast 2025-04-07, och pågå till 2025-08-30 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad i Göteborg. Arbetet är förlagt dagtid måndag till fredag.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som har:

• Universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis stadsutveckling, samhällsplanering etc. eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Minst tre års erfarenhet som chef med budget- och personalansvar
• Erfarenhet av att framgångsrikt utöva ett kommunikativt och tillitsbaserat ledarskap
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbetat med stadsutvecklingsfrågor och har arbetat med förändringsledning

Meriterande är erfarenhet av att arbetat i en politiskt styrd organisation


Passar ovan på dig? Sök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Fältservicetekniker till en ledande aktör inom truckbranschen

Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 10
Har du ett stort intresse för truckar och teknik? Vill du arbeta med både förebyggande och akut underhåll av truckar? Då kan detta vara jobbet för dig!

Vår kund är en etablerad helhetsleverantör inom truckar och materialhantering. De erbjuder rikstäckande försäljning och uthyrning av ett brett produktsortiment som inkluderar både nya och begagnade truckar. Utöver detta tillhandahåller de service, reparationer, reservdelar och tillbehör. Med ett starkt fokus på hög servicenivå strävar de efter att leverera produkter, tjänster och lösningar av högsta kvalitet för att underlätta och effektivisera kundernas vardag.

Om tjänsten:

Som fältservicetekniker kommer du främst att arbeta med reparationer, service och underhåll av maskiner på plats hos kunder i Västra Götaland. Arbete i verkstaden kan också förekomma. Du kommer att hantera både kundernas maskiner och företagets egen truckpark som omfattar ett stort antal truckar. Rollen innefattar även teknisk support till kunder och beställning av reservdelar.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos kund. Du förväntas kunna starta omgående eller enligt överenskommelse.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskap inom el, hydraulik, felsökning och mekanik.
• Har erfarenhet av att arbeta med truckar eller entreprenad-/lantbruksmaskiner.
• Har erfarenhet av fältarbete.
• Behärskar svenska i både tal och skrift.
• Har god datorvana då felsökning sker via diagnostikprogram.
• Innehar B-körkort.

Meriterande är om du:

• Har en förmåga att tala och skriva på engelska.
• Erfarenhet av svetsarbete.
• Truckkörkort.
• Utbildning inom gaffeltest och brandskydd.

Som person ser vi gärna att du är positiv, drivande och kundfokuserad. Du gillar att arbeta i lag, hjälpa dina kollegor och bidra till företagets utveckling på ett prestigelöst sätt. För att lyckas i rollen krävs det att du är nyfiken och ständigt vill lära dig då branschen utvecklas snabbt. Lämplig bostadsort för tjänsten är Göteborg med omnejd, då majoriteten av kunderna finns i Västra Götaland.

Vad de erbjuder:

Vår kund värnar om sina anställda och erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak. De sitter i moderna lokaler i Göteborgsområdet och erbjuder sina anställda:

• Egen servicebil.
• Laptop och mobiltelefon.
• Friskvårdsbidrag.
• Hobbykvällar varje vecka.
• Förvaring av privata däck på företaget.
• Utbildningar för att utvecklas i rollen.
• Förkortad arbetstid dagen före röd dag (slut kl. 14:00) och på fredagar (slut kl. 15:00).
• Trevliga aktiviteter för att bygga en god sammanhållning inom företaget.

De erbjuder dessutom stort utrymme för rätt person att utveckla och förbättra verksamheten.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu