Göteborg: Produktionschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionschef i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Lamera AB söker just nu en produktionschef till deras verksamhet i Göteborg. Just nu ser Lamera AB ett ökat behov av deras produkter och behöver utveckla och effektivisera sin organisation för materialtillverkning och produktmontering.
I arbetet som produktionschef har du en viktig roll i att leda och utveckla produktion och produktionsprocesser. De är ett litet, innovativt team där du kommer att vara en viktig pusselbit. Du förväntas leda produktionsgruppen och delta i det praktiska arbetet vid behov men även ingå i ledningsgruppen.
För att trivas i rollen ser vi dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning, förslagsvis inom produktion. Som person är du engagerad, nyfiken och innovativ, och du trivs i en praktisk arbetsroll. Du besitter dessutom ett intresse och en nyfikenhet för tillverkning och produktionsprocessen som du ansvarar över. Vi tror att du har teknisk utbildning och kompetens, samt att du kan leda operativt och utföra service och underhåll. Vi är övertygade om att du är en erfaren ledare som trivs med att motivera andra att nå uppsatta mål och förbättra arbetsmetoder.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Styra och leda produktionen.
Daglig rapportering.
Utveckla samt effektivisera processer.


Kvalifikationer
Har ett brinnande intresse för att driva en grupp mot gemensamma mål.
Har tidigare erfarenhet av en liknande roll, där du arbetslett inom tillverkningsindustri.
Du talar svenska flytande i tal och skrift.
Det är meriterande om du har körkort samt truckkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med härdplast.


Om företaget

Lamera AB
Lamera AB strävar efter att bli världsledande inom ultralätta, högpresterande sandwichmaterial med metallytor och kompletta produkter tillverkade av dessa material, och erbjuder konkurrenskraftiga lösningar.
Friheten att skapa lätta produkter inom en cirkulär affärsmodell uppnås när fokus inte längre ligger på att anpassa designen efter materialet, utan på att utveckla material som uppfyller de önskade konstruktionskraven och egenskaperna. Genom att erbjuda skräddarsydda material från våra produktgrupper Hybrix och Hybrix-T, anpassade för varje kunds specifika behov, kan Lamera verkligen erbjuda sann designfrihet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionschef, tillverkning.

Production Manager Cabinets Assembly

Läs mer Jun 12
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Är du redo för en ny utmaning? Har du förmågan att leda och inspirera din omgivning att prestera i en föränderlig och spännande tillverkning? Vi söker nu en driven och kommunikativ ledare för att komplettera vår ledningsgrupp!

Din roll

Cabinets Assembly är en avdelning inom Agile Manufacturing som ansvarar för tillverkning och provning av större delsystem till våra radarsystem.

Som chef för Cabinets Assembly är det viktigt att arbeta nära dina medarbetare och spendera stor del av din tid ute i verksamheten, för att förstå våra produkter och hjälpa till där det behövs. Nyckeln för att lyckas i rollen är att nyttja och utveckla kompetensen hos dina medarbetare för att möta en hög leveransprecision och ett föränderligt kundbehov. Avdelningen kommer bestå av ca. 20 medarbetare.

Du kommer att vara medlem i ledningsgruppen för Agile Manufacturing och där ansvara för produkt- och produktionsrelaterade frågor inom ditt område. Utöver ditt individuella ansvarsområde förväntas du även tillsammans med ledningsgruppen vara med och förvalta samt utveckla vår agila produktion.

Dina arbetsuppgifter:

* Coacha och leda din avdelning och dina medarbetare mot överenskomna mål och förbättringsarbeten
* Tillsammans med dina medarbetare och supportfunktioner säkerställa att produktleveranserna kommer i tid med rätt kvalitet och kostnad
* Du ansvarar för, och skall aktivt arbeta för, en säker och trygg arbetsmiljö
* Budgetansvar
* Tillse att rätt kompetens finns tillgänglig i gruppen för att möta framtida krav



Din profil

En god kommunikativ förmåga är förutsättning i det dagliga arbetet, då personliga möten är en central del i form av medarbetare, supportfunktioner och kunder. Vi söker dig som är en följsam ledare och förmedlar energi till gruppen.

Du är resultatinriktad i ditt ledarskap och främjar ett öppet, förtroendefullt och innovativt klimat i din organisation såväl som i samarbete med andra funktioner.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och det är därför viktigt att du delars Saabs värderingar och kontinuerligt arbetar med Surveillance kulturprogram. Du har ett coachande ledarskap och främjar en motiverad och effektiv grupp, som strävar mot ständig förbättring, sänkta kostnader och leveranser i tid.

Vi söker dig som har:

* Ett starkt intresse och engagemang för tillverkning samt Lean/Agile-principer som bygger på en kompetenskultur, flexibla resurser och en förmåga att möta förändring
* Erfarenhet från tillverkning och/eller produktutveckling
* Affärsförståelse, kundfokus och en förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder
* Och gärna erfarenhet av att leda och coacha människor

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad blir du en del av?

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Ansök nu

Projektplanerare - Production, Surface | SAAB | Göteborg

Läs mer Jun 3
SAAB i Göteborg växer och vi söker nu en engagerad och strukturerad Projektplanerare med ett öga för detaljer och ett hjärta för ordning. Denna roll erbjuder en unik möjlighet för dig som är en skicklig organisatör och som trivs i rollen som den sammanhållande länken i komplexa projektlandskap!

??????????????

Din roll
I rollen som Projektplanerare hos SAAB blir du en central figur i att styra projektens produktstrukturer och garantera att alla projektets delar synkroniseras sömlöst från det inledande skedet till slutförandet. Dina ansvarsområden inkluderar att arbeta nära delprojektledare, agera som en bro mellan inköpsavdelningen och projektteamet, samt att säkerställa en smidig överföring till produktionen. Du kommer att använda affärssystemet IFS för att effektivt hantera produktstrukturer, dokumentera projektaktiviteter, följa upp framsteg och hantera avvikelser. Din förmåga att planera, strukturera och förstå komplexa flöden är avgörande för att hålla projekt på rätt kurs.

??????????????

Din profil
För att trivas i rollen som Projektplanerare hos oss bör du vara proaktiv, självgående och ha förmågan att snabbt sätta dig in i komplexa situationer. Du bör ha en naturlig talang för att skapa relationer och förmågan att kommunicera tydligt över avdelningsgränser. Din strukturerade approach och förmågan att hålla många bollar i luften är nyckeln till framgång.

För att lyckas i denna roll, bör du ha följande kvalifikationer:

* Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom supply chain eller projektplanering
* Stark förmåga att organisera, planera och prioritera arbete effektivt
* Utmärkta kommunikationsfärdigheter för att hantera olika kontaktytor
* Praktisk erfarenhet av att arbeta i IFS eller liknande affärssystem

??????????????

Vad du blir en del av
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

Affärsområde Surveillance erbjuder världsledande teknologi som ger lägesbilder och beslutsunderlag för försvar mot olika hot. Portföljen omfattar radar-, telekrig- och ledningssystem samt trygghets- och säkerhetslösningar.

Som Projektplanerare kommer du tillhöra vårt team inom Project & Planning, Surface som ingår i affärsområdet Surveillance.

Denna position kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning i enlighet med den svenska säkerhetsskyddslagen



?????????????? ??????????????



Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för SAABS räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av SAAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Produktionsansvarig till innovativt företag

Läs mer Jun 5
För vår kunds räkning söker vi en driven och erfaren produktionschef som vill vara med och utveckla produktionen och produktionsprocesserna. Kunden är ett innovativt företag med en mindre organisation där man blir en nyckelperson med ansvar för att leda produktionsgruppen. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi en produktionschef som kommer att spela en avgörande roll i att leda och utveckla deras
produktion, produktionsmål och produktionsprocesser, samtidigt som denne aktivt deltar i det operativa arbetet. Rollen inkluderar ansvar för service och underhåll av maskiner samt att driva utvecklingen av produktionsmetoder framåt. Den utvalda kandidaten blir en viktig del av företagets ledningsgrupp och kommer att rapportera direkt till VD, vilket ger möjligheten att påverka strategiska beslut och planera för produktion och logistik.

Denna tjänst är ett omgående behov hos kunden där man initialt blir anställd som konsult via oss men med målsättningen att bli fastanställd hos kunden på långsikt. Arbetet sker 100% på plats på deras kontor & produktion.

Du erbjuds
- Möjlighet att utvecklas inom ditt ledarskap
- Att få arbeta för ett innovativt framåtsträvande bolag
- En supporterande konsultchef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Leda och utveckla produktionspersonal och produktionsprocesser
* Medverka vid planering av produktion och logistik
* Ansvara för service och underhåll av maskiner samt utveckling av produktionsmetoder


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet inom produktion eller likställt
- Har erfarenhet av ledning av personal och uppföljning av produktionsmål
- Innehar en teknisk utbildning
- Talar och skriver svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Truckkörkort
- Körkort
- Har en vana av att arbeta med hårdplast

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Affärsinriktad
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är specialiserad på utveckling, försäljning och tillverkning av innovativa lättviktsmaterial. Deras produkter används inom olika industrier och tillverkas i en produktionsanläggning samt utvecklas i moderna lokaler. Teamet består av engagerade och kunniga medarbetare som tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Företaget strävar efter att skapa en arbetsmiljö där innovation och samarbete står i centrum.

Ansök nu

Shop Engineering Manager

Läs mer Maj 27
Shop Engineering Manager

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest battery cell production facilities in Europe. We are now looking for a Shop Engineering Manager, to lead the continuous method improvements in one of our Manufacturing shops, Electrode, Cell Assembly or Formation.

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

What you will do

As Shop Engineering Manager you will lead the Shop Engineers and Technicians in the production area, to optimize safety, quality, and efficiency in running operation. You will be reporting to the Director Manufacturing of the shop.

Key responsibilities will include:

-
Lead Shop Engineers and Technicians in responsible area.

-
Secure that manufacturing documentations handed over from the Engineering projects are correct and updated.

-
Lead the continuous improvement of manufacturing methods in running operations.

-
Monitor and analyze result from manufacturing, recommend improvements for safety, quality, delivery, and cost to Manufacturing Management.

-
Budget responsible for continuous improvement projects.

-
Lead analysis of complex problem solving.

-
Act as business owner for processes used in manufacturing covering both manual and digital solutions.

-
Lead the experience and knowledge transfer from current processes over to Engineering of new processes.


Skills & Requirements:

-
MSc degree in Engineering or equivalent knowledge.

-
Working experience from Production/Manufacturing Engineering in technical industry. 5+ years of relevant work experience within high volume production.

-
Experience from Manufacturing projects.

-
Six Sigma Green belt or knowledge in multivariable data analysis.

-
Experience in developing and give Manufacturing process training.

-
Knowledge in LEAN, FMEA, Process Capability and Problem Solving.

-
Excellent English skills – written and oral


As a person you are structured, organized and meticulous with good communication skills. You are execution oriented and able to solve complex problems, as well as organize teams and competences on short notice. You have a high level of integrity, also under pressure and are able to efficiently sort and prioritize between tasks.

What’s in it for you:

In this position, you will gain a deep understanding of cutting-edge battery cell manufacturing, a skill-set in high demand in an industry with immense growth ahead. To top it off, we’re gathering expertise from all over the world, and you’ll be part of an international and motivated team that have fun together while inventing for the future.


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Mechanical, CAD, Test and SQ Engineers

SQE Supplier Quality Engineer
Läs mer Jun 5
Job description
Randstad Engineering is specialized in competences within engineering. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Engineering, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.
For us, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.
As an engineer with us, you will play a key role in our technical team and be responsible for:
Mechanical Engineering: Designing, developing, and improving mechanical systems and components. Analyzing performance and implementing improvements.
CAD: Creating and maintaining detailed drawings and models using CAD software. Collaborating with other engineers to ensure accuracy and efficiency.
Testing: Developing and conducting tests to ensure products meet high-quality and performance standards. Analyzing test data and reporting results.
SQE: Quality assurance of products and processes. Working with the production team to implement quality controls and improvements.

Application:
If you have any questions regarding the position, please contact Talent Manager Ida Silberberg 0704 - 36 28 23 or ida.silberberg@randstad.se 
We look forward to hearing from you!

Responsibilities
The opportunity to work in an innovative and growing company.
Engaging and challenging tasks.
Competitive salary and attractive benefits.
Opportunities for further education and career development.
A supportive and inclusive work environment.


Qualifications
Bachelor's degree in Engineering or equivalent in a relevant field (Mechanical Engineering, Industrial Engineering, etc.).
At least 3 years of experience in mechanical engineering, CAD, testing, or SQE.
Strong proficiency in CAD software such as SolidWorks, AutoCAD, or similar.
Experience in testing and quality assurance is a plus.
Excellent problem-solving and analytical skills.
Outstanding communication and collaboration skills.
Ability to work independently and in a team.
Fluency in both English and Swedish, both written and spoken.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.

With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Fullstackutvecklare PHP till produktbolag

Backend-utvecklare
Läs mer Jun 4
Arbetsbeskrivning
Randstad Digital letar nu efter en senior fullstackutvecklare till en av våra kunder inom med tech.
Vi letar efter dig som har lång erfarenhet av utveckling i PHP eller annat objektorienterat språk. Här kommer du att arbeta med att förbättra sjuk- och hälsovård genom smarta lösningar tillsammans med ett mindre team bestående av andra utvecklare och testare.
Teamet är socialt och inkluderande, och här kommer du att trivas om du gillar att arbeta tillsammans och lösa utmaningar ihop.
Hos vår kund har man möjlighet att arbeta i en hybrid lösning och med flexibla arbetstider, du erbjuds också friskvårdstimmar och givetvis också friskvårdsbidrag. Det finns också stora utvecklingsmöjligheter då företaget växer snabbt.


Den här rollen är en direktrekrytering då man kommer att erbjudas en tjänst hos vår kund, det är inte aktuellt med underkonsulter.

Ansvarsområden
Som fullstack-utvecklare kommer du att arbeta med hela produkten från ax till limpa.
Du kommer att arbeta testdrivet men i teamet finns en dedikerad testare så ditt fokus kommer att vara utveckling.
Som en del av teamet förväntas du också dela med dig av dina kunskaper.
Rollen innebär både nyutveckling och förvaltning.


Kvalifikationer
För att passa i rollen behöver du vara en senior utvecklare och ha tidigare erfarenhet av stora och komplexa system.
Du behöver ha:
Erfarenhet av objektorienterad utveckling, gärna PHP då det är det du kommer att arbeta med.
Erfarenhet av React.js
Erfarenhet av att arbeta agilt.
Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska.

Om du även har erfarenhet från med tech-branschen är det ett stort plus.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och letar efter personer som trivs med att samarbeta och gillar att dela kunskap och lära sig av varandra.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Dataskyddskonsult

Säkerhetsadministratör, IT
Läs mer Maj 10
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT-säkerhet och vill bidra med din kunskap i en kommunal organisation? Har du tidigare erfarenhet av dataskydd och har god kunskap kring personuppgiftsregister? Då har vi en spännande tjänst för dig!
Som dataskyddskonsult hos vår kund inom kommunal sektor kommer du arbeta med att agera praktiskt stöd i dataskyddsfrågor, samt ta fram förslag till förbättrade rutiner utifrån dataskyddslagstiftning och nationella styrdokument. Vidare kommer du stödja arbetet gällande att ta fram styrdokument och sprida information och kunskap inom enheten. Arbetsuppgifterna innefattar även att kartlägga och revidera nuvarande personuppgiftsbehandlingar för att säkerställa att de lagar och regler gällande personskydd efterlevs. 
För att trivas i denna roll ser vi att du har mycket god kunskap om dataskyddsförordningen, samt god kunskap kring personuppgiftsregister. Du har även god kunskap när det kommer till att genomföra konsekvensbedömningar samt god erfarenhet av att genomföra kartläggningar/utredningar. Som person ser vi att du är strukturerad och lösningsorienterad, samt har erfarenhet av att översätta regler inom dataskydd så att de blir mer lättförståeliga. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan sök redan idag! Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-05-25. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nathalie Larsson Kindström, nathalie.larsson.kindstrom@randstad.se
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Stödja arbetet med att styr- och stödjande dokument upprättas och sprider information och kunskap kring dataskydd inom det kommunala bolaget
Vara ett stöd för medarbetare i frågor som rör dataskyddsförordningen
Stödja arbetet med att kartlägga och revidera nuvarande personuppgiftsbehandlingar
Stödja bolagets arbete med informationsklassning.


Kvalifikationer
Mycket god kunskap om dataskyddsförordningen
God kunskap kring personuppgiftsregister – gärna systemstöd DraftIt
God kunskap att genomföra tröskel/konsekvensbedömningar
Erfarenhet att översätta regler till populärbeskrivningar
Arbetar strukturerat och lösningsorienterat
God kunskap att genomföra kartläggning/utredningar


Erfarenhet
Allmänna Dataskyddsförordningen
Dataskydd


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

IT Systemförvaltare Mätdata

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 20
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet inom IT-förvaltning, fastighetsautomation eller liknande roll inom IT? Intresserar du dig för mätdata, vill bygga dataarkitektur och tycker att det låter spännande att arbeta i ett fastighetsbolag med långsiktigt perspektiv? Akademiska Hus söker just nu en teknisksystemförvaltare med placering på något av de större kontoren i Sverige som kommer att arbeta med mätdata i ett varierat och tekniskt komplext fastighetsbestånd.


I rollen som teknisk systemförvaltare inom Fastighetsautomation kommer du arbeta med system för kommunikation med sensorer & mätare, samt insamling och behandling av mätvärden. Akademiska Hus fastigheter har redan en hög grad av automatisering genom exempelvis styr- och reglersystem, lås- och passagesystem, brandsäkerhetssystem samt mätvärdesinsamlingssystem. Just nu befinner de sig i ett skede där de ser stor potential i att vidareutveckla fastigheterna genom ytterligare digitalisering för att på sikt skapa uppkopplade och helt automatiserade fastigheter. Genom att satsa på digitalisering kan man stötta affären och erbjuda effektiva och attraktiva byggnader till hyresgästerna. För att göra detta kommer man att vidareutveckla digitaliseringsarbetet ytterligare genom att skapa en plattformsstruktur för att integrera olika applikationer och uppkopplade enheter och det är här du kommer att komma in i rollen som IT Systemförvaltare inom Fastighetsautomation.
I rollen som teknisk systemförvaltare jobbar du nära ett team som sitter på Akademiska Hus kontor runt om i Sverige. Du kommer själv utgå från något av de större kontoren i Umeå, Stockholm, Uppsala, Linköping, Göteborg eller Lund.  
Akademiska Hus är en trygg arbetsgivare som driver teknikutveckling och vågar satsa även i lågkonjunktur.
 

Ansvarsområden
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
Förvalta system för mätvärdesinsamling, IoT-plattformen och andra system inom området fastighetsautomation
Bidra till att hålla Akademiska Hus i framkant och erbjuda attraktiva och moderna kunskapsmiljöer med en effektiv fastighetsförvaltning genom att utveckla användningen av IT/OT system.
Budget och livscykelhantering av IT system
Ta fram och underhålla teknisk dokumentation
Ha nära samarbete med systemförvaltarna i drift- och fastighetsverksamheten
Agera länk mellan verksamheten och IT
Stötta systemförvaltaren i utvecklingsfrågor och omvärldsbevakning


Kvalifikationer
Vi söker dig med:
Utbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet (ex. som systemförvaltare eller automations-ingenjör), gärna från fastighets- eller industriautomation
Flera års erfarenhet av IT-förvaltning/fastighetsautomation eller liknande roll
Kunskap och erfarenhet av att realisera verksamhetskrav i en systemlösning
Goda språkkunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

Det är även meriterande om du har kunskap inom följande:
Systemlösningar som kommunicerar via Mbus (t.ex. Piigab, Mcom) eller annat mätdatasystem
Databashantering
Bygga dataarkitekturer
Kunskap och förståelse om fastighetsdata (energi, temperatur, Co2 etc.)
Dataarkitektur
Att identifiera flaskhalsar i komplexa system
Kännedom i ITIL 3 eller 4

För att lyckas i den här rollen behöver du tycka om att arbeta med analys av data och vara intresserad av att optimera och utveckla arbetsmetoder. Vidare så behöver du tycka att samarbete är roligt och vara duktig på att på att kommunicera med både interna och externa intressenter. Vi tror även att du är van att arbeta strukturerat med tydliga mål och tidsplan. 

Om företaget

Akademiska Hus AB
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.?

Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans.?Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och?erbjuder därför?alla?olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.?

Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.

Ansök nu

Akademiska Hus söker en Azure Cloud tekniker

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Maj 17
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT-drift och är erfaren inom Windows och Azure med förmåga att tänka strategiskt? Är du framåtlutad och vill bidra till för hur vi på bästa sätt nyttjar en hybrid miljö och vill arbeta i en agil organisation med självstyrande team? Då ska du söka till Akademiska hus som Azure Cloud tekniker.

Ansvarsområden
Krav:   
 Certifiering inom Microsoft Azure, så som Microsoft Certified: Azure Administrator Associate , Azure Security Engineer Associate eller motsvarande. 
 Minst 3 års erfarenhet av arbete inom IT-infrastruktur, med fokus på Azure.
 Erfarenhet av nätverk, virtuella servrar, PC, Active Directory och Entra ID.
 Breda kunskaper inom Microsoft Intune enhetshantering
 Färdigheter inom Powershell
 Kunskaper om autentiseringsmetoder (Kerberos, SAMLv2, OpenID-Connect)
 Grundläggande kunskap inom Azure Automation
 Grundläggande kunskap inom PowerBI
 Erfarenhet av att implementera och hantera Conditional Access-policys.
 Kunskaper och intresse inom IT-säkerhet.
 Svenska och engelska i tal och skrift och mycket god kommunikationsförmåga 



Meriterande:
 Kompetens inom Linux
 Djup kunskap om Azure-tjänster som Azure Active Directory, Azure Kubernetes Service Azure Virtual Machines, Azure Storage m.fl. 
 Förmåga att arbeta i ett snabbt föränderligt miljö och hantera flera projekt samtidigt. 



Välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Digital, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Miguel Olivares, 0704044555, miguel.olivares@randstad.se
 
 Om Akademiska Hus
 
Akademiska Hus är ett av landets största fastighetsbolag. Tillsammans med universitet och högskolor vill vi stärka Sverige som kunskapsnation. Det gör vi genom att bygga, utveckla och förvalta miljöer för utbildning, forskning och innovation. Våra hus finns på orter över hela landet – från Luleå i norr till Malmö i söder. I våra hus studerar, forskar och arbetar runt 320 000 personer. Akademiska Hus är ett statligt ägt fastighetsbolag. Vi har därför ett särskilt ansvar att ligga i framkant vad gäller hållbarhet. I vår långsiktiga strategi ligger ökad samverkan med våra kunder – Sveriges lärosäten – i fokus. Vi stärker och utvecklar dialogen med våra kunder för att öka förståelsen för Akademiska Hus roll som fastighetsägare och för att skapa insikt och samsyn kring viktiga frågor som hållbarhet och campusutveckling. Detta tror vi leder till att vi även i framtiden kan leverera attraktiva och moderna kunskapsmiljöer och därmed bidra till lärosätenas framgångar.


Vi letar efter kandidater i både Göteborg och Stockholm.



Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant erfarenhet av Azure och molntjänster. Vi ser gärna att du har certifiering inom Microsoft Azure. Samt att du har en gedigen förståelse för nätverk, säkerhet , databashanteringskoncept och skripting.

Erfarenhet
Microsoft Azure

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Hyresadministratör

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Maj 10
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av hyresadministration? Har du även arbetat med att bibehålla och skapa nya goda kundrelationer? Är du en strukturerad och noggrann person som uppskattar att samarbeta med andra? Då har vi en tjänst för dig som hyresadministratör hos vår kund i Kungsbacka!
Som hyresadministratör hos vår kund i Kungsbacka kommer du arbeta med att ge service till hyresgäster och övriga kunder. Du kommer att ansvara för flödet gällande uthyrning av bostäder, garage och p-platser från kösystem till färdigt kontrakt. Du kommer även arbeta med hyresavisering samt utveckling av avdelningens rutiner. 
Vi ser att du har utbildning och tidigare erfarenhet från arbete med hyresfrågor och hyresjuridik. Vi ser även att du uppskattar att bibehålla goda kundrelationer och brinner för att ge god service! Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och rekrytering kommer att ske löpande, så ifall detta passar in på dig sök tjänsten redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Uthyrning av bostäder, garage och p-platser. Ansvarar i hela flödet från hantering av
kösystem till färdigt kontrakt/inflyttning
Hyresavisering
Medverka till utveckling av rutiner och programvaror
Övrigt förekommande administrativa tjänster


Kvalifikationer
Utbildning och erfarenhet från arbete med hyresfrågor samt hyresjuridik
Erfarenhet från arbete med kundrelationer
B-körkort
Svenska i tal och skrift
God datavana


Erfarenhet
Hyresrätt
Microsoft Office


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu