Göteborg: Café Vera 2024

Hitta ansökningsinfo om jobbet Café Vera 2024 i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Vi letar efter vår nya kollega till Café Vera                                                                                                         
2024-06-11
Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!!
Chalmers Konferens & Restauranger är trots året som passerat ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park, Universeum, Chalmerska huset och Wijkanders. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, butik företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;
Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Välkommen till ett mysigt litet take-away café i en av de finaste studentbyggnaderna på Chalmersområdet. Caféet har öppet måndag-fredag mellan 8.30–15.30 och följer terminerna på Chalmers. Det innebär att vi har stängt under sommar, jul och påsk.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär alla förekommande arbetsuppgifter i ett café såsom baristauppgifter, kassatjänst, påfyllning av varor, hålla rent & snyggt i lokalen och självklart att ge våra gäster förstklassig service. Du kommer även att vara schemalagd på restaurang Wijkanders. Helg och kvällsarbete förekommer. Erfarenhet av enklare servering är ett plus. Att kunna ta ansvar, egna initiativ och arbeta självständigt i caféet är en betydande viktig del i arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete i café och/eller restaurang. Du är ambitiös och vill sätta en personlig prägel på café Vera. Du arbetar mestadels ensam i caféet så därför är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och att du är flexibel och lösningsorienterad. Du är en glad, positiv och trevlig person med en utpräglad servicekänsla och du brinner för att få våra gäster att trivas och må bra.
Ansök via mail på jobb@chalmerskonferens.se senast 2024-06-30. Intervjuer sker löpande.
Anställningsform
100 % Särskild visstidsanställning
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde
2024-08-26
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Hanan Ali på mail; hanan.ali@chalmerskonferens.se                       
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Restaurangbiträde

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Restaurangbiträde.

Restaurangbiträde till Subway

Läs mer Okt 22
* Erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp UNDANBEDES *


Just nu behöver vi förstärka vårt team med ett restaurangbiträde till våran Subway som finns centralt i Göteborg. Vi söker dig med teamkänsla och positiv grundinställning. Tidigare professionell erfarenhet av yrket är meriterande men inget krav, det är din attityd och inställning som är det viktiga, resten får du lära dig på plats.
Vi värnar om samhällsnyttan och tar gladeligen emot ansökningar från personer som av olika anledningar står en längre bit ifrån arbetsmarknaden eller varit arbetssökande under en längre period. Välkommen med din ansökan!
Markera din ansökan med referensnummer: Subway


* Erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp UNDANBEDES *






Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Barback

Läs mer Okt 25
Vi söker nu barbacks till våra klubbar Yaki-Da & lounge(s)
Lounge(s) är en pulserade och stimmig nattklubb mitt på Avenyn, vi bjuder på god stämning med otroliga drinkar i baren. Med Prime Grill och Vinklubben en trappa ner skapas ett härligt flöde av gäster.
Yaki-Da är en del av Göteborgs själ och kanske den starkast lysande stjärnan på klubbhimlen år ut och år in. Ett public house där vi hyllar allas olikheter och lägger all vår kraft och energi på att skapa oförglömliga kvällar för våra gäster.
Om dig
Du är positiv, glad och duktig på att jobba under stress med snabba omställningar. Du är punktlig och har en genuin servicekänsla för både gäster och dina kollegor. Vi ser gärna att du är go, glad och är inte rädd för att ta i där det behövs.
Dina arbetsuppgifter är grundläggande för att hela verksamheten ska fungera, du ger bartenders och servis förutsättningar för att utföra den bästa servicen.
Omfattning: Extra
Lön & startdatum: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: Urval sker löpande
Arbetstiderna styrs av verksamhetens öppettider.
www.lounges.se
www.Yaki-da.se

Ansök nu

Restaurangchef Göteborg

Läs mer Okt 24
Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld!
Vi erbjuder:
Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget.
En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld.
Kollektivavtal och friskvård.
Arbete främst dagtid.

Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig!
ÖVRIG INFORMATION
Anställningsgrad: Heltid, 2025, startdatum kan diskuteras
Plats: Göteborg
Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal
Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna.

Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Restaurangbiträde för hösten & vinterns uppdrag!

Läs mer Sep 27
Om jobbet:Vi söker erfarna restaurangbiträden som har glimten i ögat och brinner för bra service. Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete.Vem är du?Vi söker dig som har utbildning från restaurangskola och/eller har ett par års erfarenhet av restaurangbranschen. Du är en utåtriktad och nyfiken person med driv som älskar nya utmaningar och är van att arbeta i högt tempo. Tycka om att ha olika arbetsplatser och snabb på att anpassa dig.
Du uppskattar kontakten med människor och arbetar på en hög servicenivå. Det är en förutsättning att du tycker om ett varierande arbete och snabbt kan sätta dig in i nya rutiner.Dina arbetsuppgifter varierar men handlar om allt från beredning/påfyllning av salladsbuffé, vara behjälplig i disken, kunna stå i kassa samt se till att restaurangen ser ren och prydlig ut.
Du behöver kunna tala flytande Svenska så att du kan kommunicera med dina gäster och förstå deras önskemål.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Restaurangbiträde för hösten & vinterns uppdrag!

Läs mer Sep 10
Om jobbet:Vi söker erfarna restaurangbiträden som har glimten i ögat och brinner för bra service. Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete.Vem är du?Vi söker dig som har utbildning från restaurangskola och/eller har ett par års erfarenhet av restaurangbranschen. Du är en utåtriktad och nyfiken person med driv som älskar nya utmaningar och är van att arbeta i högt tempo. Tycka om att ha olika arbetsplatser och snabb på att anpassa dig.
Du uppskattar kontakten med människor och arbetar på en hög servicenivå. Det är en förutsättning att du tycker om ett varierande arbete och snabbt kan sätta dig in i nya rutiner.Dina arbetsuppgifter varierar men handlar om allt från beredning/påfyllning av salladsbuffé, vara behjälplig i disken, kunna stå i kassa samt se till att restaurangen ser ren och prydlig ut.
Du behöver kunna tala flytande Svenska så att du kan kommunicera med dina gäster och förstå deras önskemål.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Roi Rekrytering Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Roi Rekrytering Sverige AB .

Teknisk säljare med fri placering inom Södra Sverige

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Okt 8
Vill du kombinera ditt intresse för teknik med relationsbyggande försäljning? Vi på Torell Pump befinner oss nu i en expansiv fas och söker en teknisk säljare som kommer att spela en avgörande roll för vår fortsatta utveckling i Södra Sverige!
Placeringsort: I denna roll utgår du från hemmakontor och arbetar främst med kunder i södra Sverige. Vi ser därför att du bor i Götalandsregionen, då du kommer spendera mycket tid hos kunder inom detta område. Vårt huvudkontor ligger i Hammarby Sjöstad, Stockholm.

Resor förekommer i tjänsten, uppskattningsvis 60-80 övernattningar/år


Som teknisk säljare för pumpar och utrustning för vattenrening kommer du att…
självständigt planera och genomföra kundbesök i södra Sverige. Ditt ansvar blir att driva försäljning av pumpar och teknisk utrustning till både offentlig och privat sektor, med fokus på att möta kundernas specifika behov. Du kommer in i bolaget i ett expansivt skede och som teknisk säljare kommer du att ha en viktig roll att driva utvecklingen inom regionen. Ditt huvudsakliga ansvar blir att vårda och vidareutveckla redan etablerade kundrelationer, men du är också drivande i att hitta nya kunder och affärsmöjligheter. I vårt team av engagerade säljare och tekniska specialister samarbetar vi nära både internt och med våra leverantörer, för att leverera bästa möjliga kundupplevelse.
För att trivas i rollen bör du uppskatta att tillbringa tid ute hos kunder, tycka om att ta stort eget ansvar och inte ha något emot att vara en del på resande fot. Du får stor frihet i att själva forma din arbetsdag och skapa din egen framgång. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill ha en fri roll med stora utvecklingsmöjligheter, där du kan göra skillnad i vår verksamhet!
Det här kan du se framemot:

Att driva försäljningen av innovativa lösningar som bidrar till en hållbar framtid


En självständig roll med stor frihet och ansvar


En öppen och trivsam arbetsmiljö med korta beslutsvägar där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans mot gemensamma mål


Möjlighet till kontinuerlig utveckling och vidareutbildning


Du har ett genuint intresse för teknik…
och brinner för att hjälpa kunder att hitta lösningar som förbättrar deras verksamhet. Vi söker i första hand en person med erfarenhet av teknisk försäljning, men vi välkomnar även sökande med andra tekniska bakgrunder, så länge du har ett starkt intresse och driv för att jobba med försäljning av tekniska lösningar. Utmana oss med din ansökan!
Vi tror att du har:

Eftergymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning


Erfarenhet av försäljning, alternativt en roll där du haft stor kundkontakt och lärt dig vikten av relationsbyggande. Har du erfarenhet av offentlig upphandling är det meriterande.


Erfarenhet av att ha arbetat med teknisk utrustning, VA eller industri och tillverkning


B-körkort


Flytande svenska och engelska, tyska är meriterande  


Som person är du...
engagerad, självgående och motiveras av att skapa affärer. Du har ett genuint tekniskt intresse och tycker det är stimulerande att vara ute hos kunder, där du kan bygga och vårda långsiktiga relationer. Din förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med både kunder och kollegor är avgörande, samtidigt som du är lösningsorienterad och prestigelös i ditt arbetssätt. Du trivs med att ta initiativ och är bekväm med att arbeta självständigt, och har en förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett framgångsrikt sätt.
Om Torell Pump
Torell Pump är ett ledande företag som levererar pumpar och utrustning för vattenbehandling till industri och VA-verk över hela Sverige. I över 60 år har vi samarbetat med marknadens mest pålitliga tillverkare och stöttat kunder med både produkter och service av högsta kvalitet. Våra lösningar är bland annat installerade på reningsverk, vattenverk, pappers- och gruvindustrin.
Torell Pump är sedan 2011 en del av börsnoterade koncernen Indutrade. Koncernen omfattar över 200 företag globalt som specialiserar sig på försäljning och utveckling av komponenter, system och tjänster med högt tekniskt innehåll. Indutrades företagsfilosofi bygger på entreprenörskap och decentraliserat ledarskap. Att vara en del av Indutrade innebär att vi kan fortsätta vara det lilla företaget med de korta beslutsvägarna, samtidigt som vi strävar efter långsiktig tillväxt och stabilitet med en stark koncern i ryggen.
Är du intresserad...?? 
är du varmt välkommen att ladda upp ditt CV, alternativt söka med din LinkedIn URL. Urval kan ske löpande, och notera att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum så vänta inte med din ansökan.  
Vi har ersatt det personliga brevet med urvalsfrågor för att säkerställa en rättvis, smidigare och inkluderande ansökningsprocess. Alla relevanta kandidater får i ett senare skede svara på samma frågor, där dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.? 
I den här rekryteringen samarbetar Torell Pump med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Linnea Neldemo på linnea.neldemo@roirekrytering.se

Ansök nu

Säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Okt 10
Vill du arbeta hos ett växande företag inom reliningsbranschen, där det finns goda utvecklingsmöjligheter och i en roll som innebär mycket eget ansvar?
Vi på Repipe Sverige AB söker nu en säljare med ett starkt driv och stort engagemang!

Om oss
Repipe Sverige AB är det största bolaget i Spolargruppen Sverige AB som är en heltäckande koncern inom avloppsunderhåll och renovering av avlopp. Repipe levererar tjänster inom relining - en modern metod för att tillverka ett nytt avloppsrör inuti det gamla röret.
För oss är varje projekt unikt och förbereds noggrant innan vi sätter i gång. Vi vill alltid leverera marknadens bästa relining med fokus på social-, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Detta gör vi genom att säkerställa att våra anställda har god kunskap, hög kompetens och är uppdaterade kring de senaste materialen och metoderna.
Läs mer om oss på www.Repipe.se

Om jobbet
Som Säljare hos Repipe Sverige AB kommer du vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling. Du kommer att arbeta med att sälja in nya projekt inom främst relining av fastigheter. Du kommer att driva hela affärer från start till mål, boka in möten med kunder, platsbesök och arbeta med proaktiv kundbearbetning och försäljning. I rollen ingår även ansvar för att hantera offerter och avtal, kalkyl och identifiera affärsmöjligheter främst hos nya kunder.
Tjänsten är på heltid och du utgår till största del från kontoret i Göteborg men det kan förekomma resor till andra orter.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, modig, tillmötesgående och har en god social förmåga. Du är även strukturerad, affärsinriktad och har förmågan att hantera siffor. Då rollen innebär mycket eget ansvar bör du vara ansvarstagande, ha ett starkt inre driv samt vana av att arbeta självständigt, samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och har ett schysst förhållningssätt.

         Erfarenhet från arbete i entreprenadföretag


         God teknisk förståelse


         Goda kunskaper i svenska i tal och skrift


         B-körkort


Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom sälj eller motsvarande samt besitter kunskaper inom entreprenadjuridik. Det är även meriterande om du har erfarenhet inom reliningsbranschen i en roll där du arbetat med försäljning.

Kontaktuppgifter och ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Söderbom på peter.soderbom@repipe.se.
Vi tillämpar löpande urval.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Projektledare

Arbetsledare, VVS
Läs mer Okt 10
Som Projektledare på Repipe Sverige AB erbjuder vi dig en spännande roll med stora möjligheter att utvecklas i ett stabilt och växande företag. 
Om Företaget:
Repipe Sverige AB är det största bolaget i Spolargruppen Sverige AB som är en heltäckande koncern inom avloppsunderhåll och renovering av avlopp. Repipe levererar tjänster inom relining - en modern metod för att tillverka ett nytt avloppsrör inuti det gamla röret.
För oss är varje projekt unikt och förbereds noggrant innan vi sätter i gång. Vi vill alltid leverera marknadens bästa relining med fokus på social-, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Detta gör vi genom att säkerställa att våra anställda har god kunskap, hög kompetens och är uppdaterade kring de senaste materialen och metoderna.
Läs mer om oss på www.Repipe.se

Om tjänsten:
I projektledarens roll ingår ansvar för planering, projektering, ekonomi, förberedning och ledning utav Reliningsprojekt.
Projektledaren är en nyckelperson för att föra projektet från start till mål. Som projektledare kommer du arbeta mycket operativt med projektet men även delta i strategiska frågor när det gäller att föreslå och utveckla rutiner, analysera och följa upp avvikelser i verksamheten.
Projektledaren är spindeln i nätet och i det operativa arbetet ingår bland annat att upprätta tidsplan och miljöplan, produktionskalkyler, hantera egenkontroller, materialinköp, aviseringar och avstämningsmöten. Du har även kontakt med externa samarbetspartners som exempelvis underentreprenader och är företagets representant vid byggmöten och besiktningar.
Till din hjälp har du reliningstekniker på plats, ni har tät kontakt och stöttar varandra när det gäller den dagliga driften i projektet. Projektledaren i sin tur rapporterar till Verksamhetschefen.

Vi söker dig som:

har B-körkort


har datorkunskaper


goda kunskaper i svenska i tal och skrift


har erfarenhet från projektledning.


Det är dessutom meriterande om du har:

gymnasieutbildning inom VVS, bygg eller anläggning


har utbildning i entreprenadjuridik


har utbildning inom projektledning inom bygg/anläggning/ och entreprenadjuridik


har erfarenhet från arbetet med rörinfodring/relining i fastighet.


Villkor i tjänsten:
Arbetsplatsen är på vårt kontor i Göteborg och du kommer att arbeta med projekt i Göteborg med omnejd. Resor kan förekomma i tjänsten.
Normalarbetstiderna är mellan kl. 07:00 – kl. 16:00, måndag – fredag där informationsmöten på kvällstid hos bostadsrättsföreningar förekommer. Eftersom arbetstiderna är svåra att reglera kommer du som projektledare att vara övertidsavlöst.
Startdatum enligt överenskommelse.  

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen kontakta Peter Söderbom på peter.soderbom@repipe.se.
Vi tillämpar löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servis Chalmersska Huset

Servitör/Servitris
Läs mer Okt 7
Är du vår nya kollega?
Vi söker nu Serveringspersonal, med det lilla extra till Chalmersska huset! Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag i konstant förändring.
Vi finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park, Chalmerska huset och på Universeum. Vi ägs av Chalmers Studentkår och skapar studentnytta i hela vår verksamhet på olika sätt. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Vi vill jobba med hållbarhet i alla led; ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad.
Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig!
Arbetsuppgifter
Vikt lägges vid personlig lämplighet. Vi söker en energisk och ambitiös person med en positiv inställning till utmaningar som kommer längs vägen! Möta, se och ta väl hand om kollegor och gäster. Du kommer att arbeta i den dagliga driften av såväl konferensbokningar och på kvällsarrangemang. Du har tidigare erfarenhet som servis.
•Konferensverksamhet – möblering & iordningsställande av våra konferensrum
•Fika, lunchservering, mingel & middagar
•Vara behjälplig med enhetens samtliga förekommande arbetsuppgifter
Våra öppettider varierar men är till mestadels på vardagar, dag & kvällstid.
Du rapporterar till vår restaurangchef.
Vem är du?
Du vill arbeta i vår bransch för att du brinner för service och bygga miljöer där människor trivs. Du ser alltid gästen och vill leverera ”det lilla extra”. En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha många kontakter både med enskilda och grupper, internt och externt och du är en rutinerad servis. Hos oss jobbar vi i ett team, det innebär en prestigelös miljö där vi fokuserar på samarbete och lösningar. Goda kunskaper i svenska & engelska i skrift och tal är ett krav. Anställningsform 50% Säsongsanställning Hrf, kollektivavtal.
Lön Enligt överenskommelse
Tillträde Enligt Överenskommelse
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Rebecca Scheffel; Rebecca.scheffel@chalmerskonferens.se Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Extra personal konferens/arrangemang

Restaurangbiträde
Läs mer Sep 13
Vi söker nu extra personal till konferens och arrangemang!   
Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!!
Chalmers Konferens & Restauranger är trots året som passerat ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park, Universum, Chalmerska huset och Wijkanders.  Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, butik företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad.
Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig!
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en lagspelare och hängiven till ditt arbete. Du brinner för service och har ett stort intresse för mat och dryck. Du har inga problem med att ta egna initiativ. Du möter våra gäster med ett leende och ser vad som behöver göras. Du sätter din personliga prägel på våra populära bistrokvällar, konferenser & arrangemang. Är du en noggrann och ambitiös person som vill jobba extra är detta perfekt för dig!
Arbetsuppgifter
Som servitris/servitör/konferensvärdinna är du delaktig i den dagliga driften där arbetsuppgifterna innebär alla förekommande arbetsuppgifter i en restaurang/konferens såsom kassatjänst, servering, enklare möblering, utföra egenkontroll och att hålla rent & snyggt på våra ytor. Arbetet är både självständigt och i grupp där du är ansvarig för gästens primära upplevelse av sitt besök. Arbetstiden är varierande och du kommer att ha möjlighet att själv välja när du ska arbeta. Det finns möjlighet att jobba dag, kväll samt helger.
Anställningsform
Extra vid behov, kollektivanställd  
Lön
Enligt kollektivavtal
Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Maria Håman Archontoulis på mail; maria.haman@chalmerskonferens.se
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!!

Ansök nu

Bagare/Konditor/Kallskänka Johanneberg

Kallskänka
Läs mer Sep 12
Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!!
Chalmers Konferens & Restauranger är trots året som passerat ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park, Universeum, Chalmerska huset och Wijkanders.  Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, butik, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;
Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Arbetsuppgifter
Som bagare och konditor blir du en viktig del av produktionsavdelningen på Johanneberg. Den dagligen driften för dig inkluderar framför allt bageri och konditori men även till stor del beredning av sallader och smörgåsar till vårt take away sortiment Go Fresh och övriga sysslor i kallköket. Arbetstiden är i huvudsak förlagd dagtid måndag-fredag men arbete på kvällar och helger förekommer.
Kvalifikationer
Som person är du genuint matintresserad, positiv, stresstålig, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor. Du har förståelse för att du är en del av en helhet och därför är oerhört viktig för dina kollegor och våra gäster. Restaurangskola eller liknande utbildning är meriterande och du bör ha minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet i kallkök, bageri och/eller konditori.
Ansök senast 2024-09-30
Tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringsperioden så vänta inte med din ansökan.
Anställningsform
Vikariat minst 6 månader. Heltid.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde
Omgående eller enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Köksmästare Peter Olsson på mejl; Peter.Olsson@chalmerskonferens.se
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!!

Ansök nu