Göteborg: Café Vera 2024

Hitta ansökningsinfo om jobbet Café Vera 2024 i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Vi letar efter vår nya kollega till Café Vera                                                                                                         
2024-06-11
Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!!
Chalmers Konferens & Restauranger är trots året som passerat ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park, Universeum, Chalmerska huset och Wijkanders. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, butik företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;
Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Välkommen till ett mysigt litet take-away café i en av de finaste studentbyggnaderna på Chalmersområdet. Caféet har öppet måndag-fredag mellan 8.30–15.30 och följer terminerna på Chalmers. Det innebär att vi har stängt under sommar, jul och påsk.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär alla förekommande arbetsuppgifter i ett café såsom baristauppgifter, kassatjänst, påfyllning av varor, hålla rent & snyggt i lokalen och självklart att ge våra gäster förstklassig service. Du kommer även att vara schemalagd på restaurang Wijkanders. Helg och kvällsarbete förekommer. Erfarenhet av enklare servering är ett plus. Att kunna ta ansvar, egna initiativ och arbeta självständigt i caféet är en betydande viktig del i arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete i café och/eller restaurang. Du är ambitiös och vill sätta en personlig prägel på café Vera. Du arbetar mestadels ensam i caféet så därför är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och att du är flexibel och lösningsorienterad. Du är en glad, positiv och trevlig person med en utpräglad servicekänsla och du brinner för att få våra gäster att trivas och må bra.
Ansök via mail på jobb@chalmerskonferens.se senast 2024-06-30. Intervjuer sker löpande.
Anställningsform
100 % Särskild visstidsanställning
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde
2024-08-26
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Hanan Ali på mail; hanan.ali@chalmerskonferens.se                       
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Restaurangbiträde

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Restaurangbiträde.

Skiftledare - V Italiano Moderno Göteborg

Läs mer Maj 25
HAR DU MYCKET ENERGIOCH TROR STENHÅRT PÅ DIG SJÄLV SOM LEDARE?
Då ska du söka dig till oss på V! Vårt koncept är nämligen först ut i hela världen med ett helt nytt restaurangkoncept där vi jobbar med fast food och fine dining i en magisk kombination. Vi är inte bara först utan vi tänkte också bli störst!
Vi startade vår resa i Los Angeles i September 2019, där vi öppnade den första V restaurangen någonsin. Vi har enheter i både Malmö och Stockholm, Belgien och har precis öppnat iRiyadh och Barcelona. Vi är nöjda med vår resa hittills men planerar inte att dra i bromsarna när det gäller vår expansion!Vi söker just nunya Skiftledare - som vill jobba med oss i vår restaurang i Göteborg.

Du kommer att vara den närmaste ledaren för våra medarbetare och förväntas vara ett föredöme och alltid vara till hands när det behövs. Ingen uppgift är för stor eller liten för dig. Du är vår nyckel till en framgångsrik etablering och möjligtvis en framtida restaurangchef.
Du tror på allas lika värde och du tar fram det bästa i alla omkring dig.
Du har ett öga för detaljer och är stolt över att ge fantastisk service i en välkomnande atmosfär som du har varit med om att skapa.
Du ligger alltid steget före och löser problem innan de uppstår.
Du ger våra gäster ”det lilla extra” och ser till att dina teamet gör detsamma. Du är en naturlig ledare som sprider glädje och professionalism till ditt team.
Du ansvarar för verksamheten under ditt skift.
Det inkluderar men är inte begränsat till:
Bemanning och raster
Matkvalité
Service
Arbetsmiljö
Renlighet
Coacha och utveckla teamet
Beställa varor
Livsmedelssäkerhet
Förberedelser
Produktvolymer
Upprätthåller V-standarder

Vi erbjuder:
Att du får vara med och påverka driften av ett unikt restaurangkoncept
Stora utvecklingsmöjligheter genom nya restauranger
Utbildning på alla stationer och som ledare
Underbara kollegor i ett tajt team
Kollektivavtal och marknadsmässig lön
Arbetstider varierar under vardagar, kvällar och helger.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi letar efter ansvarstagande, flexibla, service orienterade, organiserade och uthålliga kandidater.
Hoppas vi ses!

Ansök nu

Matintresserat restaurangbiträde med oslagbart kundfokus? Hör av dig!

Läs mer Maj 24
I vårt produktionskök i Torslanda tillagar vi måltider till flertalet skolor i Göteborgsområdet. För våra restaurangbiträden kan placering också ske ute i matsalar och mottagningskökpå våra skolor.
Kort om tjänsten
Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega till vårt team som skall arbeta i matsalen med våra elever/kunder. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest!
Vad säger kollegorna om Nordrest?
”På vår enhet har vi gemensam frukost varje morgon och en gång i månaden gör vi den extra mysig! Vi kör även lite spontana AW:s lite då och då och ibland mer uppstyrda.”
Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest
Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag
Möjlighet att delta i motionslopp
Stor kick-off för alla varje år
Möjlighet till kompetensutveckling
Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ

Vem är då vår nya drömkollega?
Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör restaurangbesöket till en upplevelse i en klass för sig.
Vi vill att du har:
Intresse för mat och dryck
Tidigare erfarenheter från restaurang/skolmat/kök
Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Intresserad av utveckling både personligt och yrkesmässigt

Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe:
Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001

Om Nordrest
Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen.
Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast.
Anställningsform: Säsongsbunden anställning
Omfattning: 4-5 timmar per dag
Tillträde: Augusti
Lön: Enligt kollektivavtal
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Ansök nu

Matintresserad restaurangbiträde med oslagbart kundfokus? Hör av dig!

Läs mer Maj 24
Produktionskök i Torslanda med placering på skolor.
Kort om tjänsten
Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega till vårt team som skall arbeta i matsalen med våra elever/kunder. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest!
Vad säger kollegorna om Nordrest?
”På vår enhet har vi gemensam frukost varje morgon och en gång i månaden gör vi den extra mysig! Vi kör även lite spontana AW:s lite då och då och ibland mer uppstyrda.”
Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest
Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag
Möjlighet att delta i motionslopp
Stor kick-off för alla varje år
Möjlighet till kompetensutveckling
Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ

Vem är då vår nya drömkollega?
Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör restaurangbesöket till en upplevelse i en klass för sig.
Vi vill att du har:
Intresse för mat och dryck
Tidigare erfarenheter från restaurang/skolmat/kök
Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
Intresserad av utveckling både personligt och yrkesmässigt

Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe:
Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är/kommer att bli både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001

Om Nordrest
Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen.
Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast.
Anställningsform: Säsongsbunden
Omfattning: 4-5 timmar
Tillträde: Augusti
Lön: Enligt överenskommelse
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

Ansök nu

Restaurangmedarbetare Göteborg, Järntorget

Läs mer Maj 21
Har du energi, tycker om att ta initiativ och är ansvarstagande? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld!
Vi erbjuder:
Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget.
Kollektivavtal – för att säkerställa schyssta arbetsvillkor.
En rolig arbetsplats med fantastiska kollegor.
Friskvård.

Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig!

ÖVRIG INFORMATION
Anställningsgrad: deltid
Plats: Holy Greens Järntorget, Göteborg
Lön: Timlön - vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal
Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna.

Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Sushikock (Restaurangbiträde)

Läs mer Maj 21
* Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket.
*Du har känsla för kvalitet och vet att god mat och noggrann rengöring hänger tätt samman
*Du drivs av att vara delaktig i att alltid leverera en smak- och restaurangupplevelse
*Du brinner för att sätta gästen i centrum
*Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning
*Du tycker om att verka i ett företag som ständigt utvecklas
*Du kan ta eget ansvar
*Du kan hantera stress

Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer.
Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen.

Sedvanliga arbetsuppgifter:
*Tillagning av sushi och vissa asiatiska rätter
*Kassa och servering
*Renhållning, städning och diskhantering

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Roi Rekrytering Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Roi Rekrytering Sverige AB .

Vikariat Butiksmedarbetare 75% STORE höst 2024

Restaurangbiträde
Läs mer Maj 21
STORE är en servicebutik på Chalmers Campus Johanneberg och konceptet för kommande butiker på campus. Vi har ett brett utbud och säljer allt från kurslitteratur, kontorsmaterial och souvenirer till godis och livsmedel. Vår fräscha butik ligger i det prisbelönta Chalmers Kårhus och dessutom har vi en snabbväxande webbshop och en filial på Campus Lindholmen. Vi har rötter från 1926 då vi började med bokförsäljning och omsätter idag cirka 18 miljoner kronor. Bolaget ingår i AB Chalmers Studentkårs Företagsgrupp och ligger under Chalmers Konferens & restauranger.
Butiksmedarbetare 75% höst 2024
STORE har idag en stabil och lönsam verksamhet med engagerad personal. Nu söker vi en ny medarbetare till vår campusbutik STORE inför höstterminen 2024. Vår ambition är att vara en attraktiv campusbutik - ett förstahandsval för Chalmersteknologer, anställda och gäster.
Vi erbjuder dig en kreativ miljö med stora möjligheter att utvecklas inom bolaget.
Beskrivning av tjänsten
I rollen som medarbetare på STORE förekommer arbetsuppgifter såsom kassatjänst, uppackning av varor, försäljning samt skötsel av den dagliga driften i butik.
Även café och restaurangarbete kan förekomma, då vi i vårt företag ser oss som ett team och stöttar de andra enheterna vid behov. Arbete på kvällar och helger förekommer.
Kvalifikationer
Som person är du positiv, flexibel och stresstålig. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta både självständigt och i team mot gemensamt uppsatta mål.
Du förstår vikten av att ge god service och att alltid sätta kunden i fokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet från servicebranschen eller liknande. Goda kunskaper i engelska ser vi som ett krav då Chalmers har många internationella studenter.
Tillträde
Tillträde: augusti eller enligt ök
Sista ansökningsdatum: 23-06-2024
Anställningsform
Vikariat tidsbegränsads anställning 75% med möjlighet att arbeta mertid.
Ansökan
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.
Kontaktperson
Vid frågor kontakta gärna butikschef Linnéa Palm                                    
Linnea.palm@chalmerskonferens.se

Ansök nu

Butiksmedarbetare 75% STORE höst 2024

Restaurangbiträde
Läs mer Maj 21
STORE är en servicebutik på Chalmers Campus Johanneberg och konceptet för kommande butiker på campus. Vi har ett brett utbud och säljer allt från kurslitteratur, kontorsmaterial och souvenirer till godis och livsmedel. Vår fräscha butik ligger i det prisbelönta Chalmers Kårhus och dessutom har vi en snabbväxande webbshop och en filial på Campus Lindholmen. Vi har rötter från 1926 då vi började med bokförsäljning och omsätter idag cirka 18 miljoner kronor. Bolaget ingår i AB Chalmers Studentkårs Företagsgrupp och ligger under Chalmers Konferens & restauranger.
Butiksmedarbetare 75% höst 2024
STORE har idag en stabil och lönsam verksamhet med engagerad personal. Nu söker vi en ny medarbetare till vår campusbutik STORE inför höstterminen 2024. Vår ambition är att vara en attraktiv campusbutik - ett förstahandsval för Chalmersteknologer, anställda och gäster.
Vi erbjuder dig en kreativ miljö med stora möjligheter att utvecklas inom bolaget.
Beskrivning av tjänsten
I rollen som medarbetare på STORE förekommer arbetsuppgifter såsom kassatjänst, uppackning av varor, försäljning samt skötsel av den dagliga driften i butik.
Även café och restaurangarbete kan förekomma, då vi i vårt företag ser oss som ett team och stöttar de andra enheterna vid behov. Arbete på kvällar och helger förekommer.
Kvalifikationer
Som person är du positiv, flexibel och stresstålig. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta både självständigt och i team mot gemensamt uppsatta mål.
Du förstår vikten av att ge god service och att alltid sätta kunden i fokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet från servicebranschen eller liknande. Goda kunskaper i engelska ser vi som ett krav då Chalmers har många internationella studenter.
Tillträde
Tillträde: augusti eller enligt ök
Sista ansökningsdatum: 23-06-2024
Anställningsform
Vikariat tidsbegränsads anställning 75% med möjlighet att arbeta mertid.
Ansökan
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.
Kontaktperson
Vid frågor kontakta gärna butikschef Linnéa Palm                                    
Linnea.palm@chalmerskonferens.se

Ansök nu

Butiksmedarbetare 100% STORE höst 2024

Restaurangbiträde
Läs mer Maj 21
STORE är en servicebutik på Chalmers Campus Johanneberg och konceptet för kommande butiker på campus. Vi har ett brett utbud och säljer allt från kurslitteratur, kontorsmaterial och souvenirer till godis och livsmedel. Vår fräscha butik ligger i det prisbelönta Chalmers Kårhus och dessutom har vi en snabbväxande webbshop och en filial på Campus Lindholmen. Vi har rötter från 1926 då vi började med bokförsäljning och omsätter idag cirka 18 miljoner kronor. Bolaget ingår i AB Chalmers Studentkårs Företagsgrupp och ligger under Chalmers Konferens & restauranger.
Butiksmedarbetare
STORE har idag en stabil och lönsam verksamhet med engagerad personal. Nu söker vi en ny medarbetare till vår campusbutik STORE inför höstterminen 2024. Vår ambition är att vara en attraktiv campusbutik - ett förstahandsval för Chalmersteknologer, anställda och gäster.
Vi erbjuder dig en kreativ miljö med stora möjligheter att utvecklas inom bolaget.
Beskrivning av tjänsten
I rollen som medarbetare på STORE förekommer arbetsuppgifter såsom kassatjänst, uppackning av varor, försäljning samt skötsel av den dagliga driften i butik.
Även café och restaurangarbete kan förekomma, då vi i vårt företag ser oss som ett team och stöttar de andra enheterna vid behov. Arbete på kvällar och helger förekommer.
Kvalifikationer
Som person är du positiv, flexibel och stresstålig. Du har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta både självständigt och i team mot gemensamt uppsatta mål.
Du förstår vikten av att ge god service och att alltid sätta kunden i fokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet från servicebranschen eller liknande. Goda kunskaper i engelska ser vi som ett krav då Chalmers har många internationella studenter.
Tillträde
Tillträde: augusti eller enligt ök
Sista ansökningsdatum: 23-06-2024
Anställningsform
Årsarbetstid 100% med möjlighet att arbeta mertid.
Ansökan
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer vilket innebär att tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.
Kontaktperson
Vid frågor kontakta gärna butikschef Linnéa Palm                                    
Linnea.palm@chalmerskonferens.se

Ansök nu

Produkt- och applikationsutvecklare

Kemist
Läs mer Maj 27
Produkt- och applikationsutvecklare
-  Utveckling av morgondagens produktkoncept för fiberbaserade förpackningar
BIM Kemi AB
Vi söker en medarbetare till vår R&D avdelning i Stenkullen. Vill du bli en del av vårt härliga gäng?
På BIM tänker vi annorlunda. För att bli ännu bättre vågar vi prova nya vägar och innovativa lösningar i nära samarbete med våra kunder. Vill du utvecklas och komma med egna initiativ? Då väntar BIM och våra kunder på dig.
Vi söker dig som är lösningsorienterad och brinner för att jobba praktiskt med utvecklingsarbete på labb för att ta fram nya hållbara lösningar för en bättre framtid. Du bör ha ett strukturerat, analytiskt, metodiskt och noggrant arbetssätt. Du trivs med att ge stöd och hjälp utifrån din expertis, för att stötta bolagets affärsutveckling och behålla nöjda kunder. Vi ser gärna en energisk person med positiv inställning, som oftast ser möjligheter istället för problem. En egenskap vi uppskattar är flexibilitet och förmågan att kunna arbeta med flera uppgifter samtidigt.
Du bör ha goda kunskaper och intresse inom yt- och kolloidkemi, kemi och materialvetenskap och/eller polymerkemi. Några års branschrelevant erfarenhet är önskvärt, samt en Master of Science inom kemiteknik, bioteknik, kemi eller liknande. God kommunikativ förmåga både i tal och skrift på Svenska samt Engelska.
Om tjänsten
Tjänsten innefattar formuleringsarbete på labb, uppskalning till pilot och fullskala, testkörning hos kunder i pappers- och massaindustrin, tekniskt produktansvar samt projektarbete & projektledning. Arbetsuppgifterna kräver en nära kontakt och ett gott samarbete med vår labb-, produktsäkerhet-, produktion-, logistik-, inköp- och säljorganisation.
Du kommer tillhöra vår R&D avdelning på huvudkontoret i Stenkullen tillsammans med ytterligare 9 medarbetare. Du kommer även ingå i vårt marknadssegment team för formgjutna fibrer och stödja arbetet med att utveckla nya funktionella och hållbara produktkoncept med fokus på matförpackningar tillverkade av formpressad fiber.
Låter det intressant och har du rätt profil? Då ser vi fram emot att höra av dig! Vänta inte med att söka då intervjuer sker löpande, även under sommaren. Vi vill ha din ansökan senast 15 juni.
START: juli 2024
PLATS: Huvudkontoret i Stenkullen utanför Göteborg
OMFATTNING: Heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning
LÖN: Fast lön
KONTAKT: För frågor om tjänsten kontakta Heino Kuusk 0702-245 390. För frågor om processen eller BIM Kemi kontakta Anna Axelsson HR 073-270 01 39
BIM Kemi är en snabbväxande, innovativ tillverkare av special kemikaler med fokus på att skapa mer värde från färre resurser och använda världens begränsade resurser mer effektivt. Tillsammans med våra kunder och partners ska vi bidra till att göra livet på jorden mer hållbart, hälsosamt och inspirerande. Vårt erbjudande bygger på ett starkt engagemang för att hjälpa kunder inom pappers- och massaindustrin att på ett hållbart sätt underhålla och utveckla sina naturresurser och råvaror. Vi är ett entrepenöriellt familjeföretag, grundat 1973, med långsiktigt fokus på innovation, kundorienterad flexibilitet och hållbarhet. Vi är cirka 220 anställda som arbetar över hela världen och våra lokala verksamheter inkluderar Sverige, Norge, Finland, England, Tyskland, Polen, Belgien, Tjeckien, Portugal, Spanien, Frankrike, Sydafrika och dedikerade agenter och distributörer i de flesta andra massa- och papperstillverkningsländer. Vårt huvudkontor ligger i Stenkullen nära Göteborg, där du även hittar vår centrala FoU-avdelning, kundtjänstlabb och ett av våra fem produktionscenter.

Ansök nu

Receptionist Lindholmen

Hotellreceptionist
Läs mer Maj 16
Vi letar efter en ny kollega till vårt Visitors Centre på Lindholmen
Energi och glädje smittar av sig! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!
Vi finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, en butik, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet.
Vi ägs av Chalmers Studentkår och serverar dem smidig service, ett brett utbud och förmånliga priser på campus under studietiden. Den vinst vi genererar går tillbaka till våra ägare, studenterna! Vi vill jobba med hållbarhet i alla led; ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för
betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär många bollar i luften samtidigt och vi söker en person som utsöndrar positiv energi som smittar av sig på sin omgivning. Du, tillsammans med dina kollegor blir vårt ansikte utåt. Du kommer att arbeta med att ta emot besökare till de företagen som sitter i byggnaden, gäster som bara är på genomfart och också studenter till viss del, svara på inkommande samtal, posthantering, paketmottagning, nyckelhantering och besöksregistrering. Du kommer även att arbeta med merförsäljning av tjänster, kassahantering, fakturering, administration samt uppdatering av hemsidan. Det är alltså en hel del olika arbetsuppgifter så med andra ord är ena dagen inte den andra lik och detta är en roll som kräver mycket samarbete kollegor emellan men också en trygghet i sig själv för att ta egna beslut.
Arbetstiderna kommer fördelas måndag-torsdag mellan tiderna 07:30-17:00.  
Tjänsten är en särskild visstidsanställning med start 2024-08-12 till mitten av december men vi ser gärna att det finns möjlighet för upplärning och uppstart redan i juni månad på enstaka dagar.
Kvalifikationer
Du får energi av att jobba med människor och du ger energi när du är bland människor.  Du har förståelse för att du är en del av helhet och därför är oerhört viktig för dina kollegor och våra gäster. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete i reception eller i en roll med liknande arbetsuppgifter men vi går till stor del även på personlighet och inställning. Arbetet kräver att du kan ta självständiga beslut, därför vill vi att du är handlingskraftig och lösningsorienterad. Andra egenskaper som värdesätts är flexibilitet och kreativitet.

Ansök via senast 2024-06-14.
Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan!

Anställningsform
75% särskild visstidsanställning, kollektivanställd
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Veronica Strandberg på mail; veronica.strandberg@chalmerskonferens.se        
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu