Göteborg: Socialsekreterare till Mottaget för Försörjningsstöd

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialsekreterare till Mottaget för Försörjningsstöd i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och tillsammans med oss fortsätta utveckla Mottagningsenheten för försörjningsstöd inom Socialförvaltningen Hisingen? Vill du ha ett jobb med omväxlande arbetsuppgifter där du dagligen träffar nya människor? Vi är i en spännande utvecklingsfas och söker nu en ny kollega som vill bli en del av ett engagerat team med socialarbetare som känner stort engagemang för de vi är till för.

Mottagningsenheten är förvaltningens ansikte utåt. På enheten arbetar 20 socialsekreterare och tre 1:e socialsekreterare. Du arbetar med tidsbokning, jour och nybesök för personer med behov av försörjningsstöd. Arbetet går bland annat ut på att utreda tillhörighet till Socialförvaltningen, utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd samt svara för jour i icke aktuella ärenden.

Mottagningsenheten erbjuder dig en gedigen introduktion, stöd från engagerade kollegor och förutsättningar för att själv kunna forma ditt arbete. Det är ett spännande och utmanande arbete. Som stöd i ditt arbete kommer du att ha tillgång till metodhandledning och extern processhandledning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och som har erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd. Erfarenhet från mottagningsarbete är meriterande.

Som person har du förmåga att sätta dig in i andra människors perspektiv och relatera till dessa på ett lyhört sätt. Du agerar självständigt utifrån vision, mål och riktlinjer. Arbetet i Mottaget kräver att du är flexibel, att du kan anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter i förändringar. Du behöver vara målmedveten och ha ett gott bemötande. För att lyckas i din roll som socialsekreterare behöver du ha en helhetssyn och verka för samarbete med olika aktörer såväl internt som externt.

Urval kommer ske löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socialsekreterare.

Socialsekreterare barn och unga i Centrum

Läs mer Jun 13
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett meningsfullt, utvecklande och utmanande arbete där fokus ligger på att göra skillnad för barn och unga? Sök jobbet som socialsekreterare hos oss i Barn och unga i Centrum!

Hos oss finns ett gott engagemang och en god sammanhållning. Våra förste socialsekreterare har lång och gedigen erfarenhet av barnavårdsarbete. Dessutom har vi har en tydlig samsyn som förenar oss, och vi håller fanan högt vad gäller kvalitet och rättssäkerhet. Du får räkna med utmaningar i vardagen men också skratt, härliga möten och fantastiska kollegor. Våra medarbetare är våra viktigaste resurser och vi söker dig som vill vara med och bidra till att vår verksamhet håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.

Arbetet innebär att du handlägger ärenden med stöd av SoL och LVU för barn och ungdomar i åldrarna 0-21 år och arbetar i nära samverkan med Resursenheten som utför öppenvårdsinsatser inom stadsdelens egen regi. Verksamheten har implementerat en struktur som ger förutsättningar för effektiv och kvalitetssäker handläggning enligt BBIC. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser för våra barn och deras familjers bästa.

Du kommer till en arbetsplats med struktur och god tillgång till nära arbetsledning. Vi har ett stort fokus på att göra barn och unga ännu mer delaktiga i kontakten med oss. Utöver regelbunden ärendehandledning med arbetsledning får du även extern handledning. Vi arbetar för att alla ska få en möjlighet till kompetensutveckling där vi tror att delaktighet och ansvar medför att vi tillsammans utvecklar våra enheter.
Vi befinner oss nu i början av implementeringen av Signs of safety och kommer fokusera på detta under det kommande året. Alla medarbetare inom Barn och unga erbjuds utbildning och handledning i Signs of safety.

Då vi förstår vikten av att ge nyanställda socialsekreterare rätt förutsättningar och en god introduktion har vi tillsatt en introduktionsansvarig socialsekreterare med fokus på att i det dagliga arbetet introducera och stödja nyanställda.

Våra kontor ligger mitt i centrala Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och unga med de huvudsakliga arbetsuppgifterna att bedriva utrednings- och uppföljningsarbete. Du har ett tydligt barnperspektiv i ditt arbete och utgår från barns rättigheter. Du skall vara förtrogen med gällande lagstiftning, SoL och LVU, och ha kunskap om och arbetat enligt BBIC, Barns Behov i centrum. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga och tar ansvar för att följa upp pågående insatser. För tjänsten är B-körkort mycket meriterande.

Som person är du samarbetsinriktad samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt, driva processer och fatta egna beslut. Du är trygg i dig själv som person och i rollen som socialsekreterare. Du har en god kommunikativ förmåga, vilket innebär att du kan möta människor med respekt och ge svåra besked på ett tydligt och professionellt sätt. Du har ett lösningsfokus och ett positivt förhållningssätt och du ser värdet av att samverka med andra för att varje person ska få tillgång till rätt stöd i sin unika situation. Arbetet ställer krav på att du kan organisera och fördela din tid mellan samverkan, dokumentation och klientmöten för att skapa kvalité i verksamheten.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Dedicare söker erfarna socialsekreterare

Läs mer Jun 3
Dedicare söker erfarna socialsekreterare för framtida konsultuppdrag 

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga samt ytterligare myndighetsområde exempelvis vuxen eller biståndshandläggning till kommande uppdrag. 
Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor och andra profiler inom vård och social omsorg. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
Du får en lön som är synonym med dina prestationer
Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Välkommen med din ansökan!

Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Förste socialsekreterare till Barn och Familj, SF Sydväst

Läs mer Jun 12
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett meningsfullt, utvecklande och samtidigt utmanande arbete där fokus är socialt arbete, rättssäkerhet, utveckling och en god arbetsmiljö. Då skall du söka dig till Barn och Familj Social sydväst.

Barn och Familj 1-3 arbetar som en verksamhet inom flera delar såsom bl.a.; ärendefördelning, verksamhetsutveckling, kvalitétsarbete och arbetsmiljöarbete.
Vår verksamhet består av tre enheter som leds av tre enhetschefer, nio stycken 1:e och ca 55 st socialsekreterare och två socialadministratörer som arbetar på uppdrag av ansvarig enhetschef. Samtliga 1:e har lång erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga och flertalet av våra socialsekreterare har god erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga.
Vi utökar med ett team, och söker därför en ny förste som kan leda detta.

Som 1:e socialsekreterare på Barn och Familj 1-3, Sydväst, arbetsleder du ett team med 6-7 socialsekreterare utifrån gällande lagstiftning. Du ansvarar för fördelning av ärenden, ärendehantering och rättssäkerhet i ditt team. Du är ett tillgängligt och nära stöd samt arbetsleder, coachar och ger metodhandledning i det dagliga arbetet. Som förste socialsekreterare företräder du socialtjänsten i individutskottet samt i förekommande juridiska processer. Du håller dig uppdaterad inom området avseende lag, föreskrift samt aktuell forskning. Du samverkar och samarbetar och tar ansvar genom att hålla ett ekonomiskt tänk i allt arbete.
Vi lägger stort fokus på utvecklingsarbete och som 1:e måste du därför tycka det är roligt med att driva utveckling. Som 1:e håller du bland annat, tillsammans med dina kollegor, i en 1,5 årig genomgång av lagar, föreskrifter och Socialstyrelsens vägledningar för socialsekreterarna. Vi arbetar utifrån LÖSA som metod för barns delaktighet och vi har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och fördjupar utredningsarbetet genom att erbjuda våra socialsekreterare att delta i utvecklingsgrupper som exempelvis VIN, Skola, funktionsstöd och psykiatri samt BBIC.
Vi har också tillsatt socialsekreterare med särskilt uppdrag, SMSU, vars uppdrag är att introducera nya handläggare tillsammans med förste socialsekreterare.
Här finns ett gott engagemang och strävan att arbeta med kvalitet och rättssäkerhet i allt vårt arbete.
Vi följer regelbundet upp arbetsmiljön och har goda resultat och hög trivsel, som förste socialsekreterare har du en viktig roll i detta arbete.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst söker vi dig som har en socionomexamen och god erfarenhet av myndighetsutövande arbetsuppgifter inom området Barn och unga. Du har ett starkt barnperspektiv i ditt sociala arbete och arbetar för att säkerställa barnets delaktighet genom hela handläggningsprocessen. Samtidigt värnar du om ett gott bemötande och en god samverkan med barnets föräldrar och nätverk samt med våra samverkanspartners. Vidare är du uppdaterad och väl förtrogen med gällande och kommande lagstiftning inom arbetsområdet. Det är meriterande om du även har tidigare erfarenhet av arbetsledning. Ekonomiskt ansvar är också viktigt i denna roll, och du håller ett ekonomiskt perspektiv i ditt arbete.

Vi ser att du arbetar självständigt och är tillgänglig, och att du driver utveckling genom att coacha och leda mot givna mål. Du har en samverkande och flexibel inställning till ditt arbete, vilket innebär att du kan lösa arbetsuppgifter effektivt och anpassa ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du arbetar aktivt för sammanhållning i arbetsgruppen och ser olikheter hos individerna som en styrka. Din förmåga att fatta snabba beslut och att uppträda tryggt i utmanande situationer är avgörande.
Du innehar B-körkort.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling.

ÖVRIGT
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare till socialjouren

Läs mer Jun 7
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta i en unik verksamhet där du gör verklig skillnad för utsatta människor i en akut social situation? Då kan socialjouren vara någonting för dig!
Vi söker nu tre socialsekreterare för föräldravikariat.

Socialjouren är en del av Socialförvaltningen Centrum och arbetar för hela Göteborgs Stad och 12 kranskommuner. Arbetet innebär myndighetsutövande utifrån SoL, LVU samt LVM. Verksamheten är öppen dygnet runt där arbetstiderna främst är förlagda på kvällar, nätter och helger. Viss schemaläggning förekommer även på dagtid. Veckotidsmåttet är i nuläget 34,20 timmar. Man lägger sitt eget önskeschema i 6 veckors-perioder, som godkänns av enhetschef efter eventuella revideringar.

Som socialsekreterare på socialjouren möter ett brett spann av olika ärenden och olika arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Du vet aldrig vad som har att förvänta dig av arbetsdagen men du är alltid klar när du går av ditt pass. Du hanterar akuta sociala problem för personer inom socialtjänstens olika målgrupper, som inte kan vänta till socialtjänstens ordinarie öppettider. Några av arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten är t.ex. biståndsbedömningar av akuta matpengar, beslut om akut boende, skyddsbedömningar gällande barn som far illa enligt såväl SoL som LVU, beslut om placering på skyddade boenden för våldsutsatta personer, beslut om placering på HVB, SIS för barn och ungdomar, LVM-bedömningar av anmälningar gällande missbruk samt rådgivning och hänvisning. Vi har ett nära samarbete med främst polis och sjukvård, men även med flera andra viktiga myndigheter. I arbetsuppgifterna förekommer ofta hembesök eller andra former av utryckningar, tex att vi blir kallade till BUP eller BB i en akut situation.

Verksamheten drivs av två enhetschefer med delat ledarskap. Dygnets alla timmar finns en 1:e socialsekreterare tillgänglig för arbetsledning. Vi har en egen löneadministratör och en reception. Kvällar, nätter och helger bemannas receptionen av ordningsvakt då vi har många spontana besök som både kommer till oss själva eller via polis. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med dina teamkollegor. Personalgruppen består av erfarna och kompetenta medarbetare där flertalet har arbetat på socialjouren en längre tid. Vi erbjuder regelbunden metodhandledning såväl i grupp tillsammans med dina kollegor, som enskilt samt även extern processhandledning.
Dokumentation sker i dokumentationssystemet Treserva.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen. Då arbetet är utmanande och kräver en hög grad av självständighet krävs att du har minst 3 års erfarenhet av myndighetsutövning på socialkontor och har tidigare arbetat med SoL LVU och/eller LVM. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i mottagningsgrupp på ett socialkontor.

Arbetet är beslutsintensivt och kräver att du kan fatta självständiga beslut i enlighet med rutiner och enligt delegation. Du arbetar effektivt under stress, kan göra nödvändiga prioriteringar vid behov och behåller lugnet i svåra situationer. Du bidrar med din kompetens och erfarenhet och kan agera som ett gott stöd till dina kollegor, samtidigt som du kan visa på en ödmjukhet inför uppdraget. Du har ett professionellt bemötande och en god förmåga att samarbeta både externt och internt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att bemöta utsatta människor och har ett stort barnperspektiv.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Intervjuer för tjänsten kommer ske under vecka 28 och 29.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

1:e Socialsekreterare Vuxenenheten

Läs mer Jun 14
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Vuxenenhetens missbruksgrupp har ett fokus på myndighetsutövande vad det gäller ansökningar om boende och övriga stödinsatser avseende missbruk samt orosanmälningar. Missbruksgruppen ansvarar för bistånd till boende för personer med pågående missbruk och behandlingsinsatser. Utöver det ingår även utförande insatser kopplat till Vuxen Missbruk i enheten.

Som 1:e socialsekreterare i missbruksgruppen kommer du att arbetsleda fem engagerade handläggare. Du kommer att ha två erfarna 1:e kollegor i missbruksgruppen som dina närmaste arbetskamrater. Att arbetsleda dina medarbetare i vardagen blir din främsta arbetsuppgift och i det ingår att metodhandleda enskilt och i grupp. Du kommer att tillsammans med dina 1:e kollegor och enhetschef arbeta med att utforma rutiner och arbetsmetoder för enheten och verksamhetsområdet vuxen. I dina vardagliga arbetsuppgifter kommer ingå att samverka både inom förvaltningen och utanför. Vi har en väl upparbetad samverkan både internt och externt. Arbetsgruppen har en lång och gedigen erfarenhet där kollegialt ansvarstagande och hjälpsamhet ses som viktigt för trivsel och ett gott arbetsklimat.

Vi finns idag på Topasgatan 58 ett stenkast från Frölunda Torg med goda kommunikationer och möjlighet till trevliga lunchrestauranger. All myndighetsutövning för vuxna är beläget i samma hus vilket gynnar den interna samverkan inom avdelningen. Vi har våra egna arbetsplatser, delar rum med kollega och har en relativt nybyggd och säker besöksarena där vi tar emot våra sökande.

Som anställd kommer du att ha tillgång till kompetensutveckling exempelvis inom våld i nära relation, motiverande samtal (MI) och Addiction Severity Index (ASI).

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker en 1:e socialsekreterare med socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du behöver ha relevant erfarenhet inom vuxenområdet, med fokus på myndighetsutövning inom området missbruk.

Som 1:e socialsekreterare behöver du vara väl förtrogen med den lagstiftning som styr socialtjänstens arbete och ha förmågan att omsätta den i praktiken. Du förväntas fatta snabba beslut i vardagen och vara tillgänglig för dina medarbetare i akuta situationer.

I rollen som 1:e socialsekreterare är samverkan och samarbete viktiga delar. Du kommer att arbeta både internt och externt, och det krävs att du är en samarbetsvillig lagspelare som är lyhörd och delaktig i de forumen du verkar i. Du är motiverad att driva förändringsarbete på både lokal och övergripande nivå. Du hanterar kritik konstruktivt och kan motivera och beskriva förändringar på ett pedagogiskt sätt.

Som 1:e socialsekreterare tar du initiativ och ansvarar för att driva arbetet framåt och arbetar tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål. Genom att vara intresserad av och visa förståelse för andra skapar du ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget och bidrar till helheten.

Kommunikation är viktigt i rollen, och du behöver kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift. Du är en lyhörd lyssnare som aktivt söker andras synpunkter och perspektiv, och du visar respekt, hänsyn och omtanke. Du främjar sammanhållning i arbetsgruppen och ser möjligheten att föra dialog lära av det som inte gick så bra. Du kan se potentialen hos medarbetarna och tillvaratar deras erfarenhet och kompetens.

ÖVRIGT
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sfi-lärare dag och kväll till Studium

SFI-lärare
Läs mer Jun 4
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
När vi frågar vår personal vad som utmärker Studium framhävs den speciella Studium-stämningen; här råder mångfald, kollegial värme och ett stort engagemang för undervisning och pedagogisk utveckling! Hos oss finns en djup och en bred kompetens. Som lärare arbetar du under ansvarsfull frihet i engagerade arbetslag med möjligheter till överskridande samarbeten och utveckling, som en del av någonting större och viktigt. Undervisning genomförs i både sfi och olika projekt, alltid med elevens bästa i fokus.

Om Sfi och uppdragsutbildning på Studium
På Studium bedriver vi undervisning för elever från hela världen. Vi bär stolt upp vår verksamhet med en övertygelse om att vi spelar en viktig roll i samhället, och vi samlas kring ett gemensamt mål: att eleven ska komma vidare och längre i både språkutveckling och inkludering. I arbetslaget stärks vi av vår kollektiva kompetens, olika bakgrunder samt ett språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt. Vårt arbete präglas av samarbete, samförstånd och kollegialt lärande. Vi finns på två adresser: Styrmansgatan i Majorna och Nedre Kaserngården i Kviberg. Studium bedriver klassrums- och fjärrundervisning delvis i kombination med distansundervisning för ökad flexibilitet.

Under hösten växer verksamheten successivt och vi behöver löpande anställa sfi-lärare för dag- och kvällsundervisning i sfi samt för uppdragsutbildning.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
• Planering, genomförande och uppföljning av undervisning och annat pedagogiskt arbete inom verksamheten. Beroende på tjänsternas sammansättning kan också tidsbegränsade uppdrag vara aktuella.
• Dokumentation och avstämning av resultat och kvalitet både utifrån skolans styrdokument och utifrån gällande avtal.
• Administrativa uppgifter som är aktuella för tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lärarlegitimation med minst 30 hp i svenska som andraspråk. Meriterande är om du har aktuell erfarenhet av vuxenutbildning, uppdragsutbildning utifrån avtal samt dokumenterad erfarenhet av att undervisa elever/deltagare med kort eller ingen studiebakgrund.

Du har mycket god digital kompetens och administrativ förmåga samt trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete, till exempel i form av kollegialt lärande med fokus på språkutvecklande arbetssätt och samverkan skola-arbetsliv är meriterande. Du uppvisar stor flexibilitet och har förmåga att individanpassa undervisning och arbetssätt samt har en inkluderande undervisning.

Du är en person som ser möjligheter och är van att ta initiativ och eget ansvar. Du fungerar också väl i grupp och ser vinsten i att arbeta tillsammans i lag mot gemensamma mål. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är processorienterad. Du är bra på motivationsarbete och på att locka fram människors potential.

Att visa respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll är för dig en självklarhet. Du utgår ifrån allas lika värde och
skapar en god atmosfär i mötet. Med en öppen och positiv attityd har du elevernas och verksamhetens behov som
utgångspunkt för ditt agerande.

Skicka in din ansökan redan idag intervjuer och tillsättning kommer ske fortlöpande utifrån erforderligt tjänsteunderlag.
Tjänstens innehåll och omfattning är beroende av personlig lämplighet samt förändringar i verksamheten.

Vi söker tillsvidare, vikariat och tidsbegränsad anställning på hel- och deltid, dag och kväll

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Energiingenjör

Civilingenjör, energi
Läs mer Jun 3
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på avdelningen förvaltning och fastighetsutveckling ansvarar för att säkerställa fastigheternas hållbara användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att beställa genomförandet av ny- och ombyggnation, planerade underhållsåtgärder, reparationer och löpande tillsyn och skötsel av förvaltningens utförandeavdelningar. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där avdelningen går mot en tydligare strategisk roll, med huvudansvar för utveckling, stöd, styrning och uppföljning inom teknik- och hållbarhetsområdet.

Dina arbetsuppgifter;
Som energiingenjör kommer du aktivt att koordinera och vara strategiskt stöd i det operativa driftoptimeringsarbetet som utförs av förvaltningens drifttekniker ute i våra fastigheter. Med hjälp av energi- och lönsamhetsanalyser blir det du som sammanställer förslag och prioritera energieffektiviseringsåtgärder för att nå våra uppsatta energimål. Du kommer vara ett stöd till förvaltare vid planering av underhållsprojekt utifrån energieffektiviseringsåtgärder En viktig del av arbetet är att följa upp och utvärdera de genomförda åtgärderna. Vidare kommer du att ansvara för handläggning av energideklarationer.


KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som är civilingenjör eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig med inriktning mot energi och fastighetsteknik och har ett stort engagemang i frågor som rör energieffektiviseringsarbete i fastigheter. Du har arbetat med dessa frågor minst i ett par år. Du arbetar troligtvis idag som beställare eller konsult och har god kännedom om hur byggnadsdelar och tekniska installationer samverkar i byggnader. Du har en helhetsförståelse om hur bygg- och tekniska system samverkar i ett verksamhets- och förvaltingsperspektiv. Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsförvaltning samt erfarenhet av kvalitets- utvecklings- och utredningsarbete. Meriterande är också om du har erfarenhet av LCC och LCA beräkningar.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter till växelvis arbete, med detta menas att du skall kunna förlägga delar av sin arbetstid i hemmet när verksamheten tillåter det. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Rektor för yrkeshögskoleutbildningar sökes till Yrgo

Rektor
Läs mer Jun 12
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Yrgo, högre yrkesutbildning, bedriver yrkeshögskoleutbildning inom områden där näringslivet uttryckt ett behov av engagerade och kompetenta medarbete. Vi utbildar inom områdena samhällsbyggnad och byggteknik, teknik, media, ekonomi och administration, besöksnäring, restaurang och bageri, transport, samt vård och omsorg Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där medarbetare, studerande och yrkesverksamma i branschen är gemensamt delaktiga. Vi har totalt ca 2100 studerande, 120 medarbetare och ett stort antal gästföreläsare och verksamheter lokaliserade på tre olika adresser i Göteborg. Besök gärna vår hemsida för mer information, www.yrgo.se

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär att utveckla och ansvara för yrkeshögskoleutbildningar. Uppgifterna är att leda, planera, samordna, utveckla och utvärdera verksamheten samt att ständigt arbeta för förbättringar. Rektor har resultat-, personal- och lokalansvar. Rektor har det pedagogiska ansvaret och arbetar strategiskt med långsiktig utveckling inom området i nära samverkan med medarbetare, arbetsliv och studerande.

I uppdraget ingår att etablera och upprätthålla goda kontakter med branschen i syfte att skapa, genomföra och utveckla befintliga och nya utbildningar.

Rektor ska tillsammans med rektorskollegor och andra chefer på Yrgo utveckla verksamheten och det Yrgo står för. Rektor ingår i förekommande ledningsgrupper och rapporterar till utbildningschefen. Därutöver finns ledningsgrupper och arbetsgrupper för utbildningarna där rektor medverkar tillsammans med representanter för arbetsliv och studerande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en ledare med högskoleutbildning och gedigen ledarerfarenhet. Erfarenhet av arbete som rektor är meriterande. Arbete med yrkesutbildningar och yrkeshögskoleutbildningar är meriterande liksom erfarenhet av anbudsskrivning och uppdragsutbildning. Det är också meriterande om du har en bakgrund inom områdena teknik och IT. Du har god förmåga att organisera och att skapa struktur i verksamheten.

Du har god förmåga att driva pedagogisk utveckling och att utveckla nya koncept. Du har förmåga att leda och motivera andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Med resultatinriktat ledarskap entusiasmerar du dina medarbetare genom att sätta mål, delegera, samordna och följa upp resultat. Du har ett demokratiskt och tillitsfullt förhållningssätt där lära av varandra och samverkan är en viktig del. Stor vikt läggs vid att kunna skapa goda professionella relationer med medarbetare, kollegor, externa samverkanspartners och studerande.

Som person kännetecknas du av engagemang, aktivt lyssnande, gott omdöme, mod och uthållighet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, erfarenhet av ledarskap, samarbetsförmåga, kreativitet och affärsmässighet. Naturligtvis delar du våra värdeord: personlig, engagemang, dignitet och modernitet.

Intervju 1 genomförs den 8/8 och 9/8 .
Från intervjuomgång 1 tas ett antal kandidater ut till intervju 2 som genomförs den 16/8.

Samtal från rekryteringsföretag undanbedes.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Enhetschef till BmSS Krabbeliderna inriktning autism

Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg
Läs mer Jun 14
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som får andra att växa?
I så fall är du välkommen till en ledningsgrupp med hög kompetens, bra dynamik och nära till skratt! Inom Bostad med särskild service Hisingen (Lundby) söker vi en ny kollega. Vi söker dig som har ett starkt engagemang för både de nära och de övergripande frågorna kring bostad med särskild service. Trivs du med att arbeta efter tydlig struktur tillsammans med kollegor där det är högt i tak? Då ser vi fram emot din ansökan!

I ditt uppdrag som enhetschef kommer du att leda enheter inom Bostad med särskild service. Som enhetschef har du ansvar för ekonomi, personal- och arbetsmiljön för enheterna. Vi är en ledningsgrupp där vi arbetar tillsammans med frågor rörande budget, kvalitet och verksamhetsutveckling.
Vi är en stabil ledningsgrupp bestående av metodutvecklare och 11 enhetschefer. Här väljer man att stanna kvar då trivseln är hög, vilket också syns i vår egen medarbetarenkät som visar på hög trivsel.

Den här tjänsten innebär ansvar för en enhet med inriktning autism. Verksamheten ligger i Lundby. Hos oss bor 6 hyresgäster inom autismspektrat som har behov av nära stöd. I verksamheten jobbar förutom stödassistenter, en administratör och en stödpedagog.

Tjänsten kan förändras över tid för att möta de behov som uppstår på grund av expansion då nya verksamheter planeras de kommande åren.
För att kontinuerligt utvecklas i våra chefsroller har vi förmånen att få intern ledarskapsutbildning och mentor. Göteborgs stad erbjuder också ett brett introduktions- och utbildningskoncept för dig som är ny som chef.

Från den 19 augusti är det Anna Gül som är tillförordnad verksamhetschef. För mer information om henne, se hennes linkedIn profil www.linkedin.com/in/annagül

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten, som till exempel socionomprogrammet, programmet för social omsorg eller annan utbildning som förvaltningen finner lämplig.
För rollen så krävs det att man har arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar inom offentlig förvaltning. Du ska också ha erfarenhet från funktionsstödsverksamhet. Har du en ledarskapsutbildning med dig i bagaget ser vi det som positivt och vi ser gärna att du har erfarenhet från god facklig samverkan.

Som enhetschef hos oss är det viktigt att du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du har förmåga att kommunicera de gemensamma målen och du leder gruppen i riktning mot att uppnå dem.

I din yrkesroll är du duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer med människor samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar vara på dina medarbetares kompetens genom att fördela arbetet, delegera uppgifter samt följa upp och rapportera resultat och måluppfyllelse.

Genom att visa intresse och kommunicera på ett konstruktivt sätt skapar du delaktighet och samarbete inom och utom organisationen. Du uppnår resultat genom att inspirera, motivera och få andra med dig.

För att trivas i denna roll tror vi att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Intervjuer kommer att genomföras måndag och tisdag den 22-23 juli på Vågmästaregatan 1B, Hisingen. Möjlighet till intervju via Teams finns.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Processledare - Insamling avfall

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 13
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Avfall ansvarar för insamling och behandling av avfall under kommunalt ansvar. Avdelningen ansvarar för tjänsteutveckling, beteendepåverkande insatser för att förebygga avfall, att ta fram avfallsplan och föreskrifter, har ansvar för stadens avslutade deponier och att driva Återbruket.

Enheten Entreprenad och tjänster ansvarar för upphandling, tilldelning och uppföljning av insamlings- och behandlingsentreprenörer för mat- och restavfall, grovavfall, farligt avfall, förpackningar, returpapper och slam. Enhetens uppdrag innebär att handla upp och direkttilldela uppdrag till entreprenörer utifrån mest kostnadseffektiv driftform. Behandlingen av avfallet ska vara den miljömässigt bästa utifrån avfallstrappan och enhetens uppdrag är att genom tjänster och insamlingssystem styra avfallsströmmarna till rätt behandlingsmetod. Mer avfall ska förebyggas, återanvändas och återvinnas och andelen avfall till förbränning ska minska. Enhetens uppdrag att utveckla tjänster ska bidra till ökad återanvändning, återvinning och sortering. Utgångspunkten är tjänster som göteborgarna efterfrågar och som bidrar till att miljöpolitiska mål nås.

Med stort kundfokus och miljöengagemang ska vi göra det lätt för göteborgaren att leva hållbart. I denna tjänsten har man en konkret möjlighet att verkligen vara med att skapa samhällsnytta för göteborgaren.

Som processledare på enheten Entreprenad och tjänster är du bland annat ansvarig för två av våra entreprenadområden, där avfallsinsamlingen utförs av externa aktörer på uppdrag av Kretslopp och vatten. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär både att tid ägnas åt lagstiftning och avtalsuppföljning, samtidigt som du arbetar driftnära med praktiska frågor inom stadens avfallsinsamling. I nära samarbete med andra processledare och handläggare på avdelningen arbetar du för att Göteborg ska ha en hållbar avfallshantering.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du:

• Akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av avfallsbranschen - Meriterande
• Erfarenhet av arbete inom kommunalförvaltning - Meriterande

Vi söker dig som är analytisk, ansvarsfull och samarbetsinriktad vilket innebär att du
på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har även förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.

Tjänsten är ett vikariat under perioden 2024-10-01 till 2025-12-31.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare barn och unga i Centrum

Socialsekreterare
Läs mer Jun 13
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett meningsfullt, utvecklande och utmanande arbete där fokus ligger på att göra skillnad för barn och unga? Sök jobbet som socialsekreterare hos oss i Barn och unga i Centrum!

Hos oss finns ett gott engagemang och en god sammanhållning. Våra förste socialsekreterare har lång och gedigen erfarenhet av barnavårdsarbete. Dessutom har vi har en tydlig samsyn som förenar oss, och vi håller fanan högt vad gäller kvalitet och rättssäkerhet. Du får räkna med utmaningar i vardagen men också skratt, härliga möten och fantastiska kollegor. Våra medarbetare är våra viktigaste resurser och vi söker dig som vill vara med och bidra till att vår verksamhet håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.

Arbetet innebär att du handlägger ärenden med stöd av SoL och LVU för barn och ungdomar i åldrarna 0-21 år och arbetar i nära samverkan med Resursenheten som utför öppenvårdsinsatser inom stadsdelens egen regi. Verksamheten har implementerat en struktur som ger förutsättningar för effektiv och kvalitetssäker handläggning enligt BBIC. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser för våra barn och deras familjers bästa.

Du kommer till en arbetsplats med struktur och god tillgång till nära arbetsledning. Vi har ett stort fokus på att göra barn och unga ännu mer delaktiga i kontakten med oss. Utöver regelbunden ärendehandledning med arbetsledning får du även extern handledning. Vi arbetar för att alla ska få en möjlighet till kompetensutveckling där vi tror att delaktighet och ansvar medför att vi tillsammans utvecklar våra enheter.
Vi befinner oss nu i början av implementeringen av Signs of safety och kommer fokusera på detta under det kommande året. Alla medarbetare inom Barn och unga erbjuds utbildning och handledning i Signs of safety.

Då vi förstår vikten av att ge nyanställda socialsekreterare rätt förutsättningar och en god introduktion har vi tillsatt en introduktionsansvarig socialsekreterare med fokus på att i det dagliga arbetet introducera och stödja nyanställda.

Våra kontor ligger mitt i centrala Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och unga med de huvudsakliga arbetsuppgifterna att bedriva utrednings- och uppföljningsarbete. Du har ett tydligt barnperspektiv i ditt arbete och utgår från barns rättigheter. Du skall vara förtrogen med gällande lagstiftning, SoL och LVU, och ha kunskap om och arbetat enligt BBIC, Barns Behov i centrum. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga och tar ansvar för att följa upp pågående insatser. För tjänsten är B-körkort mycket meriterande.

Som person är du samarbetsinriktad samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt, driva processer och fatta egna beslut. Du är trygg i dig själv som person och i rollen som socialsekreterare. Du har en god kommunikativ förmåga, vilket innebär att du kan möta människor med respekt och ge svåra besked på ett tydligt och professionellt sätt. Du har ett lösningsfokus och ett positivt förhållningssätt och du ser värdet av att samverka med andra för att varje person ska få tillgång till rätt stöd i sin unika situation. Arbetet ställer krav på att du kan organisera och fördela din tid mellan samverkan, dokumentation och klientmöten för att skapa kvalité i verksamheten.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu