Göteborg: Business Intelligence Analyst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Intelligence Analyst i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
For our client we are searching a consultant that will join the companies journey that develops and produces world-class powertrain solutions for a global market, with a heritage from both Volvo Cars and Geely. They’re a pioneering global supplier of propulsion technology, development services and contract manufacturing with capabilities in two continents. Their mission is to create value for customers and consumers by producing high-efficiency, low-emission engines powering millions of vehicles. They are committed to re-imagining motion for a sustainable and practical future. This is a chance to join tgem on their journey to design tomorrow’s powertrain solutions for automotive and beyond.

Assignment Description:
As a Business Intelligence Analyst, you will play a critical role in analyzing various data sets to support our strategic goals. You will be responsible for analyzing market trends, technologies, regulatory changes, and customer behaviors, conducting pre-studies, and providing actionable recommendations. Your analytical skills will support a variety of high-paced projects, helping Aurobay drive its innovative initiatives.

Key Responsibilities:
Analyze data intelligence related to market trends, technology, regulations, and customer behaviors.
Conduct pre-studies and provide implementation recommendations.
Participate in various high-paced projects, leveraging your analytical abilities.
Perform comprehensive analyses including:
Market and trend analysis
Competitor analysis
Technology analysis
Customer analysis
Regulatory analysis
Financial analysis
Screen for potential partnerships.
Provide guidance and recommendations based on your analyses.
Support analyses in diverse areas beyond the automotive industry.

Educational Background:
Bachelor’s or Master’s degree in Economics, Finance, Business, or Marketing.

Technical Skills:
Proficient in Excel and PowerPoint.
Technical knowledge in areas such as mechanics, robotics, AI, digital technologies, and energy.

Experience:
Previous experience in similar roles involving market intelligence and data analysis.
Experience in conducting pre-studies and participating in high-paced projects.

Skills:
Strong ability to analyze market data and provide actionable recommendations.
Solid financial understanding and business insights.
Action-oriented with the ability to drive results collaboratively.
Excellent written and verbal communication skills.

Preferred Qualifications:
Proven experience in the automotive or related industries is advantageous but not mandatory.

Be part of a forward-thinking company dedicated to sustainable and innovative powertrain solutions.
Collaborate with a global team of experts and pioneers in the field.
Contribute to projects that are shaping the future of propulsion technology.

Tillträde och ansökan
Anställningens omfattning: Heltid
Startdatum: 2024-08-19
Slutdatum: 2025-06-30
Anställningstyp: Visstidsanställning
Jobbnivå: Junior
Kontaktperson: Karin Ardbo
Epost: karin@swaysourcing.com

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Verksamhetsanalytiker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Verksamhetsanalytiker.

Business analyst med erfarenhet av tull, import och export!

Läs mer Feb 20
För dig med erfarenhet inom tull och handel finns nu en möjlighet att ta nästa kliv hos vår kund! Du kommer tillhöra ett internationellt team som ständigt strävar efter nästa steg i utvecklingen och tillsammans arbetar för att förenkla rutinerna för import och exportklarering för att säkerställa snabb produktleverans och främsta kostnadseffektivitet. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av resultat med ett analytiskt mindset. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Business analyst kommer du tillhöra ett internationellt team med kollegor från Sverige, Belgien, Kina och USA. Teamet befinner sig mitt i en resa som strävar efter att ta nästa steg i utvecklingen. Du kommer därför att ha en fantastisk möjlighet att vara med och forma och skapa effektiva och standardiserade processer, med fokus på att säkerställa utmärkt service gentemot teamets intressenter.

Vidare innebär den här rollen att du är den som driver processförbättring och optimerar diverse aktiviteter som möjliggör för uppdaterade arbetsrutiner som syftar till att stödja den globala tullstrategin. Du kommer att använda din kreativitet och samarbetsförmåga för att definiera, utveckla och implementera standarder för arbetssättet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Övergripande processförbättring för att standardisera, förbättra och skapa en effektiv arbetsmetod globalt
* Utvärdera befintliga processer genom intervjuer, workshops, dokumentanalys, undersökningar, användarscenarier, processkartor, uppgifts- och arbetsflödesanalys med syfte att förbättra resultatet
* Stöd och förvaltning av operativa KPI:er på landsnivå och tillämpa korrigeringar och förebyggande åtgärder
* Utföra rotorsaksanalys och driva förändringar som är nödvändiga för kontinuerlig förbättring
* Samarbeta internt med digitala och andra relevanta intressenter för att identifiera förbättringsmöjligheter och dokumentera ROI för relevanta initiativ


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom tull och handel och förstår fullt ut handelsflöden, dokumentation och datakrav.
- Har förståelse för de reglerande handelskoncepten som rör förflyttning av varor över internationella gränser (tullklassificering, värdering, ursprungsland, frihandelsavtal, särskilda förfaranden och handelsprogram)
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatorienterad
- Ansvarstagande
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Aviation Safety Specialist

Läs mer Maj 17
Do you want to contribute to saving human lives and improving aviation safety? Our newly started advisory team are now looking for a safety specialist, who is passionate about analyzing data, advising, and educating the industry in different flight safety related topics.
Runway Safe is the industry standard for commercial aircraft arresting systems for making runways safer. Our mission is to improve runway operations and safety by providing knowledge and value-adding solutions to the aviation industry. We are a global, dynamic, and fast-growing company with sites in the US and Europe and representation offices in selected markets. Our solutions are recognized by Aviation Authorities around the world and installed across four continents.
Role
As a safety specialist, you will work within our newly established advisory business. You will work alongside colleagues analyzing safety data, making conclusions and packaging knowledge on how to best advise our clients on how to improve aviation safety.
You will be part of setting the strategy for a new business unit, analyzing educational gaps in the market to tailor our offering how to best advice and train our clients.
You will participate in client meetings, conferences, moderate workshops and carry our trainings on site and over the internet.
Our success will be based on our open-minded and communicative way of working together, by sharing knowledge and supporting each other for our common goals. You will work together with the rest of our global organization to share knowledge and experiences both to expand the advisory offering but also to inject new ideas into other business areas.
Your home base will be our office in Gothenburg and remote. You will spend time travelling to clients and conferences.
Your profile
We are looking for you who have:
· Airline Pilot Transport License
· Experience as a Pilot and Training Pilot for a commercial airline
· Experience and understanding of flight safety, human factors and regulations
· Experience from working with or for national aviation authorities on flight safety topics is a plus

This role requires that you have good analytical skills with technical data and good problem-solving skills with technical tools. You are a team player who is driven by achieving results through an inclusive and goal-oriented approach, always with a customer-oriented mindset. You have high ambitions of growth by developing our service offering to increase the safety of our clients' operations.
This work requires fluent English both orally and in writing. Other language skills are a plus.
We offer
A part-time position with great personal responsibility and the opportunity to influence your work and our future growth.
Competitive compensation and benefits, and the tools you need to operate successfully.
An international environment with offices in central Gothenburg and Linköping in Sweden, and an office in Logan Township NJ in US.

At Runway Safe we welcome you to our global team where collaboration, transparency and trust are a prerequisite for us to succeed in our mission. Runway Safe is an equal-opportunity employer committed to creating a diverse and inclusive workplace with high commitment to bring safe airfields to everyone. We value personal responsibility and the will to collaborate to influence people’s engagement and company growth.
We work to create a welcoming and supportive environment for all applicants throughout the interview process. If you are someone passionate about working on real world aviation safety, we’d love to hear from you!

Ansök nu

Business Analyst PLM for a Leading Automotive Company

Läs mer Apr 17
In line with the company's ambitions to reduce time to markets for software and hardware, we are now contracting a Business Analyst in the area of Product Lifecycle Management. If you are an analytic team player with an interest in how processes and information flows can support Product Development, you might be the person we are looking for.

OM TJÄNSTEN
We have a great team, with mainly Business Analysts, that contribute to the Process development in the R&D organisation. As a member of this team, you will work with understanding and analyzing needs from the organisation, balance the requirements from different stakeholders and deploy the new solutions in the clients Car program.

Also important is that we work agile and that we have fun. Combining this brings a lot of energy to the team and we hope that you also can thrive in that environment.

You are offered
- A Place in a Pioneering Team: Be a part of a culture that values innovation and creativity.
- Professional Growth and Development: Embark on a journey of personal and professional growth where your contributions are valued and your progress is continuously supported.
- Impactful Work: Have the opportunity to work on projects that directly enhance the safety, sustainability, and convenience of mobility for people around the world. Your designs will not only meet the needs of users today but will also shape the future of automotive experiences.
- Collaborative Environment: Thrive in a collaborative atmosphere that encourages the exchange of ideas and feedback. Work closely with a team of experts who are committed to excellence and innovation.
- Temporary Role with Lasting Impact: Although this is a temporary position, the work you do here will leave a lasting impact on our projects and the future of automotive design. It's an opportunity to make a mark in a leading company without a long-term commitment.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* You will work both with solving short term tasks, as well as long term strategic matters.
* You will work in close collaboration with stakeholders, and also with the teams developing our chain of digital tools.


VI SÖKER DIG SOM
- BSc or higher degree in engineering
- Previous experiences from working with Product Lifecycle Management (PLM)
- Previous experience as Business Analyst
- Solid skills in written and spoken English
- Great facilitation skills
- Demonstrated ability to be a team player in a fast-paced agile environment

On a personal level, we are looking for a person that is delivery focused, pro-active and self-motivated. It is also important that you have the skills to build relations to executives, colleagues, and project teams.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Verksamhetsutvecklare med inriktning processutveckling

Läs mer Apr 17
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill arbeta för att Göteborgs Stads medarbetare och chefer ska få ut mesta möjliga nytta av sitt processarbete. För jobbet söker vi dig som erfaren verksamhetsutvecklare, med specialisering inom processorientering och processutveckling.

Inom enheten verksamhetsstyrning, process och automation levererar vi bland annat tjänster inom processtöd, vilket innefattar orientering, kartläggning, modellering och förvaltning av processer. En viktig del i arbetet är att vidareutveckla processarbetet i staden, vilket du gör genom att delta i nätverk och forum. Där utbildar du i processutveckling samt leder och genomför modelleringsuppdrag i verktyget 2c8, tillsammans med representanter från stadens verksamheter. Arbetet innebär även ett nära samarbete med systemförvaltaren.

Exempel på fler arbetsuppgifter är:
• driva processkartläggningsarbete, bland annat som grund för automatisering
• förvalta processkartor för staden
• lösa incidenter och problem
• sätta upp processarkitekturer utifrån verksamhetsbehov och komplexitet
• omvärldsbevaka inom processområdet
• medverka vid framtagande av årlig förvaltningsplan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har några års erfarenhet av processarbete inom offentlig sektor, vilket medför att du har goda kunskaper inom orientering, kartläggning, modellering och förvaltning. Därtill har du teknisk kunskap i att kunna kartlägga, modellera och publicera processer i processmodelleringsverktyget 2c8. I grunden har du en högskoleutbildning som vi bedömer relevant för uppdraget.

Följande erfarenheter ser vi som meriterande:
• att ha utbildat i processutveckling och processmodellering
• arbete med processutveckling i större organisationer
• arbete inom just Göteborgs Stads processer
• goda kunskaper om metoder inom processutveckling och ständiga förbättringar
• erfarenhet av förändringsledning.

Din personlighet präglas av en positiv grundsyn och du stimuleras av att lösa problem och samarbeta för att nå resultat tillsammans med kunderna, ditt team och andra angränsande funktioner inom Intraservice. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du kan också arbeta självständigt och för att nå bra resultat i tjänsten som verksamhetsutvecklare behöver du vara både noggrann och bra på att organisera och strukturera ditt arbete.

Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du är bekväm med att tala inför publik och har förmågan att inspirera andra, likväl som du är bra på att skriva och formulera texter. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Då du kommer att arbeta med många olika förvaltningar och organisationer är din förmåga att sätta dig in i hur olika verksamheter fungerar samt förmågan att förstå olika arbetssätt central. Du är starkt kundorienterad på så vis att du är lyhörd och har förmågan att se helheter, medan du även kan gå ned i detaljer.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Sway Sourcing Sweden AB .

Erfaren Administratör/Koordinator - med placering i Göteborg

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 4
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter
Är du en erfaren konsult som brinner för administration och vill bidra till att en hållbar utveckling inom Sveriges kollektivtrafik? Just nu söker vi en konsult som vill arbeta i en spännande roll som administratör för vår kund som är verksam inom transport och kollektivtrafik i Göteborg.

Som konsult kommer du bli en del av ett professionellt team som tillsammans samordnar, driver och utvecklar arbetet med att upprätthålla en hög kvalité i vår reception, ärendehanteringssystem och service. Du kommer att vara placerad på Service Avdelningen som stöttar ledningsgruppen och övriga verksamheter med olika typer av administrativa och samordnande arbetsuppgifter.

Uppdraget är på heltid och sträcker sig från mitten av augusti till årsskiftet. I tjänsten som Administratör/Koordinator utför du arbetet på plats hos kund som har kontor i centrala Göteborg. Din arbetstid är schemalagd måndag-fredag mellan klockan 07.45-16.30.

Krav- för att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedanstående krav:
• Godkänd gymnasieutbildning.
• Ha dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativt arbete minst 3-5 år.
• Ha vana och erfarenhet av att arbeta i reception och växel sen tidigare.
• Ha en grundläggande IT-vana där du känner dig trygg att använda digitala verktyg i ditt arbete.
• Det är meriterande ifall du har arbetat med Officepaketet, Sharepoint och ServiceNow.

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du behöver serviceinriktad, noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt. Andra personliga egenskaper som värdesätts är att du har förmågan att skifta mellan självständigt arbete och samarbete med kollegor.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 18-Aug-2024
Slutdatum: 31-Dec 2024
Distansarbete: Nej arbetet sker på plats.
Sista ansökningsdagen: 14 juni
Ort: Göteborg
Kontaktperson: adina@swaysourcing.com
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Group financial controller to our client

Accounting controller
Läs mer Jun 14
Dina arbetsuppgifter

Are you a skilled Financial Controller looking for an exciting opportunity? Our client is seeking a Group Financial Controller to join their team. As a key member, you will play a crucial role in managing accounting areas, leading projects, and delivering accurate management reports to support strategic decision-making.

Key Responsibilities:

Prepare monthly Group management and Corporate function reports
Collaborate with Finance Manager Group FP&A for forecast reports
Support Corporate Controller with financial presentations
Analyze accounting models for accuracy and perform reconciliations
Assist in various group accounting areas and implementation of new standards
Key Requirements:

Bachelor's degree in accounting, finance, or related field
Minimum 3 years of group accounting experience
Proficient in IFRS and group reporting tools
Advanced Excel skills and IT literacy
Experience in handling complex accounting issues and closings
Desired Behaviors:

Leadership mentality with a focus on driving results
Enthusiastic and proactive approach to tasks
Ability to initiate and work independently
Strong interpersonal skills for effective collaboration

Necessary Skills: financial controlling, IFRS, Microsoft Excel, Accounting, Consolidation Software, Public Accounting, Group Reporting.

Location: Gothenburg, Sweden
Seniority Level: Senior
Remote Work: 0%

Duration:
Start August 1, 2024
End September 30, 2025



Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Supportadministratör - Göteborg

Systemadministratör
Läs mer Jun 13
Dina arbetsuppgifter
Just nu söker vi en Supportadministratör för en kund som är verksam inom energibranschen. Rollen är en blandning av administration och IT-support med fokus på kvalitetssäkring. Konsultuppdraget är på heltid och sträcker sig under perioden 2024-09-01 tom 2025-01-31. Placeringsort är Göteborg och man förväntas arbeta ungefär 60% på kontoret.

Rollbeskrivning:?
Syftet med tjänsten är att hantera och kvalitetssäkra hela mätvärdesprocessen från strukturinformation och mätvärden till levererat mätvärde för exempelvis fakturering, energitjänster eller till externa parter samt avräkning.

• Insamling, hantering och leverans/export av mätvärden för samtliga produkter inom koncernen.
• Hantering och kvalitetssäkring, både löpande och fördjupat, av hela mätvärdesprocessen från strukturinformation och mätvärden till levererat mätvärde för exempelvis fakturering, energitjänster och till externa parter.
• Analys och felanmälan av mät- och kommunikationsutrustning samt system.


Kvalifikationer för tjänsten:
• Godkänd gymnasieutbildning
• Arbetet kräver minst två års relevant yrkeserfarenhet inom IT.
• Minst ett års erfarenhet av energimätning samt kunskap om energimarknadens lagar och förordningar.
• Mycket goda språkkunskaper i svenska både muntligt och skriftligt.


Praktiskt information:
Uppdragsperiod: 2024-09-01 tom 2025-01-31
Omfattning: 100%, 40h per vecka
Distansarbete: Minst 60% på kontoret gäller.
Sista ansökningsdag: 17 Juni


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Varumärkesbyggare på deltid (50%) - Göteborg

Marknadsförare
Läs mer Jun 4
Dina arbetsuppgifter
För vår kund söker vi en konsult som kan gå in som varumärkesbyggare/förvaltningsledare inom IT. Vår kund planerar att genomföra en omfattande satsning inom dataanalys och AI, kallad Fokusområde Analys. Inom ramen för denna satsning har kunden inrättat tre team. Ett av dessa är Kompetenscentrum analys, vilket fungerar som en plattform för analytiker och andra intressenter inom koncernen, med cirka 130 medlemmar för närvarande. Kunden söker nu en engagerad och strukturerad individ för att leda och hantera arbetet i detta forum tillsammans med satsningens sponsor.

De arbetsuppgifter personen förväntas utföra/leda är:

- Organisera, förbereda och guida arbetet i Kompetenscentrum analys i samarbete med sponsorn.
- Utveckla och förstärka kommunikationen och varumärket för Fokusområde analys.
- Planera och arrangera olika föreläsningar/utbildningar som är anpassade till kundens aktuella initiativ och prioriteringar, med deltagande av både externa och interna intressenter.
- Förbereda och sammanställa material inför dialogmöten.
- Organisera och leda möten och workshops.
- Samla in idéer för nya initiativ inom området.
- Rekrytera och introducera rätt personer till kompetenscentrumet inom organisationen.
- Hantera forumet administrativt.
- Samarbeta med Team Analytics och BI-teamet inom Fokusområde analys.

Krav

- Du är en kreativ, motiverad och organiserad individ med med “scennärvaro”.
- Har erfarenhet av att facilitera och organisera mötesforum, workshops, föreläsningar med mera.
- Du är engagerad, har ledaregenskaper och kan leda både sig själv och andra.
- Erfarenhet inom IT-sektorn, helst inom dataanalys.
- Erfarenhet av att leda uppdrag med flera intressenter och teammedlemmar.
- God förmåga att samarbeta.
- God dokumentationsförmåga.
- Utmärkta språkkunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
- Tidigare erfarenhet inom offentlig förvaltning är en fördel.

Tidsplanen och omfattningen kan eventuellt ändras, men detta sker i samråd med oss.

Tillträde och ansökan
Startdatum: 12 aug 2024
Slutdatum: 31 dec 2024. Möjlighet till 12 månaders förlängning.
Omfattning: 50%
Distansarbete: 75%
Ort: Göteborg
Sista ansökningsdagen: 12 jun 2024
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ansök nu

Cost Case Support - Gotenburg

Inköpare
Läs mer Jun 5
Dina arbetsuppgifter
We’re looking for a ambitious person who wants to work as a consult for an international company as a Cost Case Support. This position is located in Gotenburg and is a time-limited project during the period of 2024-08-19- 2025-07-11.

The role as a Cost Case Support is varied and includes different areas of responsibility and duties. The work involves a lot of cross-functional contacts within the organization. You will act as ambassador/owner of the customer's "cost program" which involves the following tasks:

• Program Facilitation- The Cost Program is facilitating by identifying key initiatives, waves, organizing cost workshops, and negotiation events.

• Representation-The cost program is representing Purchasing in internal cross-functional forums and budget discussions.

• Community Support- Support is provided to the buyer’s community, especially during escalations, to ensure the allocation of internal resources. Remove Road-blocks.

• Budget Management- Ownership of the engineering and tooling budget is maintained, with assistance provided in budget allocation. Escalation to CO2ST Council when needed.

• Reporting Duties- Responsible for presenting the Cost Program’s status updates in the cross-functional forums.

Qualifications for applying for this position requires that you have:
- Bachelor’s degree in relevant field.
- Five years experience from a similar position.
- Having project leadership experience.
- You must be able to communicate clearly in English and preferably in Swedish both written and spoken.
- Previous experience from automotive purchasing or purchasing from larger organizations is meritorious.

Personal Skills that we value:
- Having an analytical, problem solving and structured mind.
- Be self-motivated and feel comfortable with a lot of interaction.
- It is also important to be able to plan well and to understand your purpose while being able to make the right prioritizations.

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu