Göteborg: Stödassistent till BMSS Skalskärsgatan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Stödassistent till BMSS Skalskärsgatan i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker stödassistenter till Skalskärsgatan i Sydväst. Skalskärsgatan 3 som är beläget nära havet är ett boende med särskild service (bmss) med inriktning autism. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom målgruppen autism. Vi ser gärna att du är van vid att arbeta med personer som har ett utmanande beteende. Blandningen av personer som bor på enheten gör att dagen aldrig blir tråkig.

Uppdraget som stödassistent innebär att stödja och finnas där för våra brukare i vardagen. All personal har ansvar att skapa förutsättningar till att ge stöd/hjälp och struktur i vardagen. Du stöttar brukaren i vardagen med allt från matlagning, personlig hygien till aktiviteter. I din roll ingår även att utforma genomförandeplaner, upprätta och uppdatera arbetsbeskrivningar samt medverka till att verksamheten håller en god kvalité. I arbetet ingår delegerade sjuksköterskeuppgifter och social dokumentation. Du kommer också samverka med god man, anhöriga och legitimerad HSL-personal.

Målet är att ge varje boende en förutsägbar vardag där integritet är en självklarhet. Vi arbetar med tydliga rutiner för att skapa struktur och trygghet hos våra brukare. Arbetstiden är förlagd till dag- och kvällstid, sovande jour samt helger.

Är sugen på att bidra till att utveckla bostaden till att bli en modern och utvecklande enhet så sök direkt!

Vill du läsa mer om boendet, besök gärna vår blogg:
https://snakketgar.blogspot.com/p/skalskarsgatan-2.html

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst fyra terminers heltidsstudier. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Du behöver ha arbetslivserfarenhet inom målgruppen autism samt utmanande beteende.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta lågaffektivt och med tydliggörande pedagogik.

Du ska motiveras av att göra skillnad och eftersträva självständighet för dem vi är till för. Du står för den värdegrund som finns på din arbetsplats och är mån om att denna översätts i handling utifrån följande kompetensområden:

Förändringsorienterad
Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt.

Stabil/trygg
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Strukturerad
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Personlig assistent med autismerfarenhet sökes till aktiv tjej!

Läs mer Jun 3
Vem är jag?


Jag är en 16-årig tjej som bor på Hisingen tillsammans med min familj. På grund av min autism så har jag personlig assistans. Jag söker nu dig som erfarenhet av just autism, och som vill ta dig an ett utmanande men kul jobb! Jag behöver mycket hjälp med struktur och tydliggörande pedagogik. Blir det för mycket intryck för mig eller om jag blir exalterad så kan jag bli utåtagerande mot min omgivning. Din uppgift är att avleda oönskade beteenden och att metodiskt hitta framkomliga vägar och arbetssätt för att kunna ge mig bästa tänkbara förutsättningar till en bra vardag. Jag rör mig obehindrat men vill ibland åka i min vagn när jag blir trött.

Hur kan en vanlig dag se ut?
Man börjar sitt pass hemma hos mig. Vi tar något mellanmål och sen brukar vi gå ut och vara ute nästan hela passet. Leka, fika och/eller äta något gott. Assistenterna har ett veckoschema som de följer med någon liten aktivitet varje dag som exempelvis promenad, baka eller gå med återvinning/panta flaskor.
 
Vem är du?
För att lyckas i det här uppdraget krävs det alltså att du är utbildad stödassistent och har tidigare erfarenheter av personer med utmanande beteende. Det är bra om du är i relativt bra fysisk form för att hänga med i svängarna. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av och/eller kunskap om lågaffektivt bemötande. Annat som kan vara önskvärt är: arbete inom autismspektrum, ADHD, tydliggörande pedagogik och AKK. Till din hjälp kommer du även att erbjudas handledning samt kontinuerligt stöd av assistanskoordinator.

Om tjänsten:
Vakanta dagar på schema: Måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar.
Arbetstid på vardagar är kl 16.30-21.30 och på helger kl 11-16 alt 16-21.

Man behöver inte kunna jobba alla dagar, utan man önska vilka som passar bäst. Men gärna 1-2 pass/vecka.
 
Tjänstens tillträde är omgående. Passal Assistans erbjuder ett givande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, utbildningar och friskvårdsbidrag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Du kommer också få bra stöttning och kontakt med ansvarig koordinator.

Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation. På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet att nå den visionen.

Välkommen att ansöka!
Annonsens ref.nr: 2081
Ansvarig rekryterare: David Henriksson

Ansök nu

Stödassistenter till intraprenaden Sydvästen

Läs mer Jun 4
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi förstärka vårt personalteam så vi söker dig som vill vara med och utveckla vår Intraprenad, Sydvästen!
En intraprenad för boende med särskild service, vi finns på adresserna Flintyxegatan 4, Hagens stationsväg 34 och Björkedalsgatan 34.
Enheterna samarbetar med varandra, som personal har man sin grundplacering på en av enheterna och för dessa tjänster är det på Flintyxegatan. Därför söker vi dig som är extra intresserad av att möta människor på en tidig utvecklingsnivå och som har såväl fysiska som intellektuella funktionsvariationer.

Vi arbetar med utgångspunkten att varje individ ska vara delaktig och ha möjlighet att påverka hur dagen ser ut och vad den behöver stöd i. Individen ska ges möjlighet att utvecklas mot ett så självständigt liv som möjligt. Därför är det i detta uppdrag viktigt att ha "ett öga för små detaljer" dvs. vara en god iakttagare. Stödet innefattar alla vardagssituationer såväl i hemmet som på fritiden. Vi ger även stöd vid sociala aktiviteter/ hälsofrämjande aktiviteter, så som vattengympa, ridning, promenader mm.
Vi dokumenterar i dokumentationssystemet Treserva. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs Stad får utbildning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet,
stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120
högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst fyra terminers heltidsstudier. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg med trygghet i att använda hjälpmedel såsom Bi-level, hostmaskin, ståtipp, magtipp är högt värderade meriter. Vidare arbetar vi med metoder såsom LAB (lågaffektivt bemötande),AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation) , Tydliggörande pedagogik, Tecken som stöd, ESL (Ett självständigt liv), IBIC (Individens behov i centrum), MI (Motiverande samtal) tidigare erfarenhet ses som meriterande.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll och har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Har du god datavana och kunskaper i social dokumentation samt körkort B och körvana är det meriterande.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Stödassistent till Lilla Tunnlandsgatan

Läs mer Maj 30
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Att stötta och motivera våra hyresgäster i deras vardag. bistå med stöd så att såväl deras arbetsliv som deras fritidsaktiviteter kan flyta på och vara givande. Majoriteten behöver hjälp att strukturera upp sin tillvaro och en del av dem med att sköta sin hygien. Vi arbetar aktivt med att brukarna ska uppnå sin fulla potential när det gäller självständighet genom att sätta upp mål och söka hjälpmedel tillsammans med dem. Våra enheter består av till stor del unga vuxna som är aktiva och ställer krav på sin personal.
Lilla Tunnlandsgatan är en bostad där det bor personer mellan 18-68 år, behoven hos personerna varierar men den gemensamma nämnaren är att de behöver motivationsstöd. Inriktningen på boendet är NPF och majoriteten av de som bor där är under 35 år. Jag ser gärna att sökande hit har utbildning i ESL eller liknande. Vi arbetar givetvis lågaffektivt och det är en förutsättning att även du gör det för att trivas i vår arbetsgrupp och med våra brukare.
Arbetstiderna är förlagda dag, kväll, sovande jour samt varannan helg enligt schema.
Det finns flera hyresgäster i verksamheten som har katter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet,
stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete.Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar
minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst fyra terminers heltidsstudier. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med
funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Krav är även erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa och erfarenhet av att arbeta med högfungerande unga vuxna som kräver motivationsstöd samt kreativa lösningar för att ta sig an nya och återkommande utmaningar. Vi har även krav på utbildning eller erfarenhet av att arbeta med lågaffektiva metoder. Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Att ha erfarenhet av eller utbildning inom alternativ kommunikation är meriterande då vi möter personer med behov av detta.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske och har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du har förmåga att
arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål och genom förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person)

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Stödassistent till daglig verksamhet Steget Vidare

Läs mer Jun 4
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en stödassistent till Steget Vidare!

Steget Vidare erbjuder daglig verksamhet i två företagsgrupper utefter individens önskemål, intresse och behov. Vi erbjuder våra deltagare en meningsfull sysselsättning, samt möjlighet att komma närmare arbetslivet på den reguljära arbetsmarknaden.

Steget vidare har idag sammanlagt 13 deltagare i de två företagsgrupperna som är på Familjebostäder och Hornbach. I varje företagsgrupp arbetar en stödassistent med deltagarna, och ensamarbete förekommer därmed i denna tjänst och är något man behöver vara bekväm med. Du som stödassistent har ansvaret för att föra en löpande dialog med företagets anställda och agerar spindeln i nätet.

Motivationsarbete är grunden för vårt arbetssätt på Steget Vidare och vi arbetar för att ge våra deltagare delaktighet, självständighet, ökat självförtroende och erfarenhet i arbetslivet.

Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst fyra terminers heltidsstudier. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Då denna tjänst innefattar ensamarbete är det ett krav att du har vana av detta sedan tidigare. Då du kommer att arbeta med deltagare som har epilepsi behöver du därmed kunna hantera det och vi ser det därför som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med epilepsi. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättningar.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.
Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.
Du är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sfi-lärare dag och kväll till Studium

SFI-lärare
Läs mer Jun 4
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
När vi frågar vår personal vad som utmärker Studium framhävs den speciella Studium-stämningen; här råder mångfald, kollegial värme och ett stort engagemang för undervisning och pedagogisk utveckling! Hos oss finns en djup och en bred kompetens. Som lärare arbetar du under ansvarsfull frihet i engagerade arbetslag med möjligheter till överskridande samarbeten och utveckling, som en del av någonting större och viktigt. Undervisning genomförs i både sfi och olika projekt, alltid med elevens bästa i fokus.

Om Sfi och uppdragsutbildning på Studium
På Studium bedriver vi undervisning för elever från hela världen. Vi bär stolt upp vår verksamhet med en övertygelse om att vi spelar en viktig roll i samhället, och vi samlas kring ett gemensamt mål: att eleven ska komma vidare och längre i både språkutveckling och inkludering. I arbetslaget stärks vi av vår kollektiva kompetens, olika bakgrunder samt ett språk- och kunskapsutvecklande förhållningssätt. Vårt arbete präglas av samarbete, samförstånd och kollegialt lärande. Vi finns på två adresser: Styrmansgatan i Majorna och Nedre Kaserngården i Kviberg. Studium bedriver klassrums- och fjärrundervisning delvis i kombination med distansundervisning för ökad flexibilitet.

Under hösten växer verksamheten successivt och vi behöver löpande anställa sfi-lärare för dag- och kvällsundervisning i sfi samt för uppdragsutbildning.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av:
• Planering, genomförande och uppföljning av undervisning och annat pedagogiskt arbete inom verksamheten. Beroende på tjänsternas sammansättning kan också tidsbegränsade uppdrag vara aktuella.
• Dokumentation och avstämning av resultat och kvalitet både utifrån skolans styrdokument och utifrån gällande avtal.
• Administrativa uppgifter som är aktuella för tjänsten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lärarlegitimation med minst 30 hp i svenska som andraspråk. Meriterande är om du har aktuell erfarenhet av vuxenutbildning, uppdragsutbildning utifrån avtal samt dokumenterad erfarenhet av att undervisa elever/deltagare med kort eller ingen studiebakgrund.

Du har mycket god digital kompetens och administrativ förmåga samt trivs med ett stundtals högt arbetstempo. Erfarenhet av pedagogiskt utvecklingsarbete, till exempel i form av kollegialt lärande med fokus på språkutvecklande arbetssätt och samverkan skola-arbetsliv är meriterande. Du uppvisar stor flexibilitet och har förmåga att individanpassa undervisning och arbetssätt samt har en inkluderande undervisning.

Du är en person som ser möjligheter och är van att ta initiativ och eget ansvar. Du fungerar också väl i grupp och ser vinsten i att arbeta tillsammans i lag mot gemensamma mål. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är processorienterad. Du är bra på motivationsarbete och på att locka fram människors potential.

Att visa respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll är för dig en självklarhet. Du utgår ifrån allas lika värde och
skapar en god atmosfär i mötet. Med en öppen och positiv attityd har du elevernas och verksamhetens behov som
utgångspunkt för ditt agerande.

Skicka in din ansökan redan idag intervjuer och tillsättning kommer ske fortlöpande utifrån erforderligt tjänsteunderlag.
Tjänstens innehåll och omfattning är beroende av personlig lämplighet samt förändringar i verksamheten.

Vi söker tillsvidare, vikariat och tidsbegränsad anställning på hel- och deltid, dag och kväll

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Energiingenjör

Civilingenjör, energi
Läs mer Jun 3
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Vi på avdelningen förvaltning och fastighetsutveckling ansvarar för att säkerställa fastigheternas hållbara användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att beställa genomförandet av ny- och ombyggnation, planerade underhållsåtgärder, reparationer och löpande tillsyn och skötsel av förvaltningens utförandeavdelningar. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där avdelningen går mot en tydligare strategisk roll, med huvudansvar för utveckling, stöd, styrning och uppföljning inom teknik- och hållbarhetsområdet.

Dina arbetsuppgifter;
Som energiingenjör kommer du aktivt att koordinera och vara strategiskt stöd i det operativa driftoptimeringsarbetet som utförs av förvaltningens drifttekniker ute i våra fastigheter. Med hjälp av energi- och lönsamhetsanalyser blir det du som sammanställer förslag och prioritera energieffektiviseringsåtgärder för att nå våra uppsatta energimål. Du kommer vara ett stöd till förvaltare vid planering av underhållsprojekt utifrån energieffektiviseringsåtgärder En viktig del av arbetet är att följa upp och utvärdera de genomförda åtgärderna. Vidare kommer du att ansvara för handläggning av energideklarationer.


KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som är civilingenjör eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig med inriktning mot energi och fastighetsteknik och har ett stort engagemang i frågor som rör energieffektiviseringsarbete i fastigheter. Du har arbetat med dessa frågor minst i ett par år. Du arbetar troligtvis idag som beställare eller konsult och har god kännedom om hur byggnadsdelar och tekniska installationer samverkar i byggnader. Du har en helhetsförståelse om hur bygg- och tekniska system samverkar i ett verksamhets- och förvaltingsperspektiv. Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsförvaltning samt erfarenhet av kvalitets- utvecklings- och utredningsarbete. Meriterande är också om du har erfarenhet av LCC och LCA beräkningar.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi har skapat möjligheter till växelvis arbete, med detta menas att du skall kunna förlägga delar av sin arbetstid i hemmet när verksamheten tillåter det. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Rektor för yrkeshögskoleutbildningar sökes till Yrgo

Rektor
Läs mer Jun 12
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Yrgo, högre yrkesutbildning, bedriver yrkeshögskoleutbildning inom områden där näringslivet uttryckt ett behov av engagerade och kompetenta medarbete. Vi utbildar inom områdena samhällsbyggnad och byggteknik, teknik, media, ekonomi och administration, besöksnäring, restaurang och bageri, transport, samt vård och omsorg Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där medarbetare, studerande och yrkesverksamma i branschen är gemensamt delaktiga. Vi har totalt ca 2100 studerande, 120 medarbetare och ett stort antal gästföreläsare och verksamheter lokaliserade på tre olika adresser i Göteborg. Besök gärna vår hemsida för mer information, www.yrgo.se

Arbetsbeskrivning
Uppdraget innebär att utveckla och ansvara för yrkeshögskoleutbildningar. Uppgifterna är att leda, planera, samordna, utveckla och utvärdera verksamheten samt att ständigt arbeta för förbättringar. Rektor har resultat-, personal- och lokalansvar. Rektor har det pedagogiska ansvaret och arbetar strategiskt med långsiktig utveckling inom området i nära samverkan med medarbetare, arbetsliv och studerande.

I uppdraget ingår att etablera och upprätthålla goda kontakter med branschen i syfte att skapa, genomföra och utveckla befintliga och nya utbildningar.

Rektor ska tillsammans med rektorskollegor och andra chefer på Yrgo utveckla verksamheten och det Yrgo står för. Rektor ingår i förekommande ledningsgrupper och rapporterar till utbildningschefen. Därutöver finns ledningsgrupper och arbetsgrupper för utbildningarna där rektor medverkar tillsammans med representanter för arbetsliv och studerande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en ledare med högskoleutbildning och gedigen ledarerfarenhet. Erfarenhet av arbete som rektor är meriterande. Arbete med yrkesutbildningar och yrkeshögskoleutbildningar är meriterande liksom erfarenhet av anbudsskrivning och uppdragsutbildning. Det är också meriterande om du har en bakgrund inom områdena teknik och IT. Du har god förmåga att organisera och att skapa struktur i verksamheten.

Du har god förmåga att driva pedagogisk utveckling och att utveckla nya koncept. Du har förmåga att leda och motivera andra och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Med resultatinriktat ledarskap entusiasmerar du dina medarbetare genom att sätta mål, delegera, samordna och följa upp resultat. Du har ett demokratiskt och tillitsfullt förhållningssätt där lära av varandra och samverkan är en viktig del. Stor vikt läggs vid att kunna skapa goda professionella relationer med medarbetare, kollegor, externa samverkanspartners och studerande.

Som person kännetecknas du av engagemang, aktivt lyssnande, gott omdöme, mod och uthållighet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, erfarenhet av ledarskap, samarbetsförmåga, kreativitet och affärsmässighet. Naturligtvis delar du våra värdeord: personlig, engagemang, dignitet och modernitet.

Intervju 1 genomförs den 8/8 och 9/8 .
Från intervjuomgång 1 tas ett antal kandidater ut till intervju 2 som genomförs den 16/8.

Samtal från rekryteringsföretag undanbedes.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Enhetschef till BmSS Krabbeliderna inriktning autism

Enhetschef inom social omsorg/Föreståndare inom social omsorg
Läs mer Jun 14
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som får andra att växa?
I så fall är du välkommen till en ledningsgrupp med hög kompetens, bra dynamik och nära till skratt! Inom Bostad med särskild service Hisingen (Lundby) söker vi en ny kollega. Vi söker dig som har ett starkt engagemang för både de nära och de övergripande frågorna kring bostad med särskild service. Trivs du med att arbeta efter tydlig struktur tillsammans med kollegor där det är högt i tak? Då ser vi fram emot din ansökan!

I ditt uppdrag som enhetschef kommer du att leda enheter inom Bostad med särskild service. Som enhetschef har du ansvar för ekonomi, personal- och arbetsmiljön för enheterna. Vi är en ledningsgrupp där vi arbetar tillsammans med frågor rörande budget, kvalitet och verksamhetsutveckling.
Vi är en stabil ledningsgrupp bestående av metodutvecklare och 11 enhetschefer. Här väljer man att stanna kvar då trivseln är hög, vilket också syns i vår egen medarbetarenkät som visar på hög trivsel.

Den här tjänsten innebär ansvar för en enhet med inriktning autism. Verksamheten ligger i Lundby. Hos oss bor 6 hyresgäster inom autismspektrat som har behov av nära stöd. I verksamheten jobbar förutom stödassistenter, en administratör och en stödpedagog.

Tjänsten kan förändras över tid för att möta de behov som uppstår på grund av expansion då nya verksamheter planeras de kommande åren.
För att kontinuerligt utvecklas i våra chefsroller har vi förmånen att få intern ledarskapsutbildning och mentor. Göteborgs stad erbjuder också ett brett introduktions- och utbildningskoncept för dig som är ny som chef.

Från den 19 augusti är det Anna Gül som är tillförordnad verksamhetschef. För mer information om henne, se hennes linkedIn profil www.linkedin.com/in/annagül

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten, som till exempel socionomprogrammet, programmet för social omsorg eller annan utbildning som förvaltningen finner lämplig.
För rollen så krävs det att man har arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar inom offentlig förvaltning. Du ska också ha erfarenhet från funktionsstödsverksamhet. Har du en ledarskapsutbildning med dig i bagaget ser vi det som positivt och vi ser gärna att du har erfarenhet från god facklig samverkan.

Som enhetschef hos oss är det viktigt att du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du har förmåga att kommunicera de gemensamma målen och du leder gruppen i riktning mot att uppnå dem.

I din yrkesroll är du duktig på att skapa kontakter och underhålla relationer med människor samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar vara på dina medarbetares kompetens genom att fördela arbetet, delegera uppgifter samt följa upp och rapportera resultat och måluppfyllelse.

Genom att visa intresse och kommunicera på ett konstruktivt sätt skapar du delaktighet och samarbete inom och utom organisationen. Du uppnår resultat genom att inspirera, motivera och få andra med dig.

För att trivas i denna roll tror vi att du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.

ÖVRIGT
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Intervjuer kommer att genomföras måndag och tisdag den 22-23 juli på Vågmästaregatan 1B, Hisingen. Möjlighet till intervju via Teams finns.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Processledare - Insamling avfall

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 13
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Avfall ansvarar för insamling och behandling av avfall under kommunalt ansvar. Avdelningen ansvarar för tjänsteutveckling, beteendepåverkande insatser för att förebygga avfall, att ta fram avfallsplan och föreskrifter, har ansvar för stadens avslutade deponier och att driva Återbruket.

Enheten Entreprenad och tjänster ansvarar för upphandling, tilldelning och uppföljning av insamlings- och behandlingsentreprenörer för mat- och restavfall, grovavfall, farligt avfall, förpackningar, returpapper och slam. Enhetens uppdrag innebär att handla upp och direkttilldela uppdrag till entreprenörer utifrån mest kostnadseffektiv driftform. Behandlingen av avfallet ska vara den miljömässigt bästa utifrån avfallstrappan och enhetens uppdrag är att genom tjänster och insamlingssystem styra avfallsströmmarna till rätt behandlingsmetod. Mer avfall ska förebyggas, återanvändas och återvinnas och andelen avfall till förbränning ska minska. Enhetens uppdrag att utveckla tjänster ska bidra till ökad återanvändning, återvinning och sortering. Utgångspunkten är tjänster som göteborgarna efterfrågar och som bidrar till att miljöpolitiska mål nås.

Med stort kundfokus och miljöengagemang ska vi göra det lätt för göteborgaren att leva hållbart. I denna tjänsten har man en konkret möjlighet att verkligen vara med att skapa samhällsnytta för göteborgaren.

Som processledare på enheten Entreprenad och tjänster är du bland annat ansvarig för två av våra entreprenadområden, där avfallsinsamlingen utförs av externa aktörer på uppdrag av Kretslopp och vatten. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innebär både att tid ägnas åt lagstiftning och avtalsuppföljning, samtidigt som du arbetar driftnära med praktiska frågor inom stadens avfallsinsamling. I nära samarbete med andra processledare och handläggare på avdelningen arbetar du för att Göteborg ska ha en hållbar avfallshantering.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du:

• Akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av avfallsbranschen - Meriterande
• Erfarenhet av arbete inom kommunalförvaltning - Meriterande

Vi söker dig som är analytisk, ansvarsfull och samarbetsinriktad vilket innebär att du
på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har även förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.

Tjänsten är ett vikariat under perioden 2024-10-01 till 2025-12-31.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare barn och unga i Centrum

Socialsekreterare
Läs mer Jun 13
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett meningsfullt, utvecklande och utmanande arbete där fokus ligger på att göra skillnad för barn och unga? Sök jobbet som socialsekreterare hos oss i Barn och unga i Centrum!

Hos oss finns ett gott engagemang och en god sammanhållning. Våra förste socialsekreterare har lång och gedigen erfarenhet av barnavårdsarbete. Dessutom har vi har en tydlig samsyn som förenar oss, och vi håller fanan högt vad gäller kvalitet och rättssäkerhet. Du får räkna med utmaningar i vardagen men också skratt, härliga möten och fantastiska kollegor. Våra medarbetare är våra viktigaste resurser och vi söker dig som vill vara med och bidra till att vår verksamhet håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus. Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.

Arbetet innebär att du handlägger ärenden med stöd av SoL och LVU för barn och ungdomar i åldrarna 0-21 år och arbetar i nära samverkan med Resursenheten som utför öppenvårdsinsatser inom stadsdelens egen regi. Verksamheten har implementerat en struktur som ger förutsättningar för effektiv och kvalitetssäker handläggning enligt BBIC. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser för våra barn och deras familjers bästa.

Du kommer till en arbetsplats med struktur och god tillgång till nära arbetsledning. Vi har ett stort fokus på att göra barn och unga ännu mer delaktiga i kontakten med oss. Utöver regelbunden ärendehandledning med arbetsledning får du även extern handledning. Vi arbetar för att alla ska få en möjlighet till kompetensutveckling där vi tror att delaktighet och ansvar medför att vi tillsammans utvecklar våra enheter.
Vi befinner oss nu i början av implementeringen av Signs of safety och kommer fokusera på detta under det kommande året. Alla medarbetare inom Barn och unga erbjuds utbildning och handledning i Signs of safety.

Då vi förstår vikten av att ge nyanställda socialsekreterare rätt förutsättningar och en god introduktion har vi tillsatt en introduktionsansvarig socialsekreterare med fokus på att i det dagliga arbetet introducera och stödja nyanställda.

Våra kontor ligger mitt i centrala Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn och unga med de huvudsakliga arbetsuppgifterna att bedriva utrednings- och uppföljningsarbete. Du har ett tydligt barnperspektiv i ditt arbete och utgår från barns rättigheter. Du skall vara förtrogen med gällande lagstiftning, SoL och LVU, och ha kunskap om och arbetat enligt BBIC, Barns Behov i centrum. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga och tar ansvar för att följa upp pågående insatser. För tjänsten är B-körkort mycket meriterande.

Som person är du samarbetsinriktad samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt, driva processer och fatta egna beslut. Du är trygg i dig själv som person och i rollen som socialsekreterare. Du har en god kommunikativ förmåga, vilket innebär att du kan möta människor med respekt och ge svåra besked på ett tydligt och professionellt sätt. Du har ett lösningsfokus och ett positivt förhållningssätt och du ser värdet av att samverka med andra för att varje person ska få tillgång till rätt stöd i sin unika situation. Arbetet ställer krav på att du kan organisera och fördela din tid mellan samverkan, dokumentation och klientmöten för att skapa kvalité i verksamheten.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Giltigt utdrag ur belastningsregistret ska uppvisas för arbetsgivaren inför erbjudande om anställning.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu