Göteborg: Social Media & Content Creator på timmar till Oddwork // Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Social Media & Content Creator på timmar till Oddwork // Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Deltid

Välkommen till Oddwork, Sveriges enda kombinerade employer branding-och rekryteringsbolag. Vi finns till för att hjälpa företag att förnya, förbättra och kommunicera sina företagskulturer för att kunna attrahera, rekrytera och behålla talanger. Vi ser helt enkelt en framtid där företag har en framgångsrik, transparent och ärlig kultur som gör det enkelt för talanger att välja rätt jobb. Just nu söker vi en Content Creator på timmar inom contentskapande och marknadsföring för sociala medier. Låter det som något för dig? Välkommen att bli en del av vårt kommunikationsteam!
Vad vi erbjuder
Ett härligt team av drivna och kompetenta kollegor som gärna delar med sig av inspiration och kunskap inom koncept, kommunikation och employer branding.
En arbetsplats där du får utmanas och utvecklas.
Ett nätverk inom branschen och möjligheten att tillämpa dina kunskaper i verkligheten.


Din roll
Samarbeta och stötta kommunikations-och marknadsteamet i deras dagliga arbete
Skapa engagerande innehåll (text och bild) med fokus på content som driver trafik till våra kunders karriärsidor och jobbannonser
Sköta delar av publicering och planering av innehåll till sociala medier, både för våra kunder och Oddworks kanaler


Vem du är
En student inom digital marknadsföring/kommunikation med minst ett år kvar av studierna.
En engagerad team player utan prestige som tror på nya infallsvinklar, rak feedback och att ifrågasätta för att utvecklas.
En kreativ doer med grundläggande kunskaper i Photoshop.
En SoMe-entusiast med intresse och förståelse för digital marknadsföring och kommunikation.
En fena på både svenska och engelska, i tal och skrift.


Att sätta personlighet, talang och meriter först är en självklarhet. En stor del i det är att rekrytera inkluderande så att vi speglar samhället på ett rättvist sätt. Därför vill vi uppmana dig som egentligen inte hade tänkt söka den här tjänsten att göra det ändå.
Om ossSom Nordens ledande fullservicebyrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Vår kultur är varm och stark, och karaktäriseras av gemenskap, positivitet och flexibilitet. En kultur som ligger till grund för utmärkelsen Årets Rekryteringsbyrå och samarbeten med globala och lokala kunder som bland annat Saab, SEB, Estrella, LKAB och Telia. Vill du bli en av oss? Välkommen till en orange subkultur, där hjärta, innovation och expertis utmanar framtidens rekryteringsmarknad.
För att söka denna roll behöver du göra ett arbetsprov som beräknas ta ca en timme. Du hittar instruktioner här.

START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Deltid LÖN: Fast lön KONTAKT: VD, Daniella Ravan, daniella@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadsassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadsassistent.

Servicegeni med marknadsbakgrund ????????

Läs mer Jan 26
Letar du efter en spännande utmaning där ingen dag är den andra lik? Då kan rollen som Marknadskoordinator / Brand Manager på Progressio vara precis rätt för dig! Här är du spindeln i nätet internt och externt.

Vi är ett litet företag som är i tillväxtakt med höga målsättningar att bli besöksnäringens ledande moderna rekryteringsföretag. Där positiva och långsiktiga relationer maximeras. Med andra ord är du en doer som får saker att hända.

DITT ARBETE
Som en del i vårt gäng älskar du mötet med människor, har ett driv och engagemang som ser ut att dina branschkollegor jobbar halvtid. Med andra ord är du otroligt skarp på digitala lösningar, automatiseringar och planering.

Några av dina arbetsuppgifter

- Koordinera marknadsföringskampanjer på mail och sociala medier

- Stärka Progessios synlighet utåt och våra kunders varumärke internt

- Spindeln i nätet internt

- Boka- och genomföra kandidatmöten

- Underhålla relationer

OM DIG
Vi tror att du är en person som drivs av att hjälpa människor hitta smarta lösningar i deras verksamhet. När du brinner för en produkt eller tjänst, märks det i sättet du kommunicerar - det är en genuin känsla som genomsyrar ditt arbete.

I det dagliga arbetet får du ständigt nya idéer som kan göra processen enklare, och roligare! Din positiva inställning smittar av sig och du drivs av att skapa något nytt tillsammans med dina kollegor. För att sammanfatta det

Vi tror du har en bakgrund inom marknadsföring och har arbetat inom besöksnäringen med att stärka varumärke digitalt och fysiskt.

- Du är passionerad

- Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter

- Du är proaktiv med att generera nya idéer för att förenkla och förbättra processer.

- Du har en positiv inställning som smittar av sig.

- Du har en samarbetsinriktad inställning och är motiverad att skapa något nytt tillsammans med kollegor

DET HÄR FÅR DU

- Arbete från ett flexibelt kontor.

- En företagskultur där vi vinner tillsammans och älskar att fira

- En gedigen on-boarding för att lära dig allt om företaget, processerna och tjänsten

- Hänga på otroligt coola platser

- Utvecklas inom affärsutveckling och marknad

- Träning på arbetstid

- Tjänstepension

- Friskvårdsbidrag

Om Progressio
Vi är inte ett vanligt rekryteringsföretag. Vi hjälper våra samarbetspartners att utvecklas och komma framåt, med rätt lösningar på ett effektivt sätt.

För de flesta företagare är personallösningar, introduktioner och utbildningar något som man varken har tid med eller lägger pengar på. Trots det, är det fortfarande många företagares främsta källa till frustration och största utgift. Rekrytering. En anledning till det är att man inte utvecklas tillräckligt åt det håll man vill, eller får falska löften av sin arbetsgivare.

Vi grundade Progressio för att ändra synen på medarbetarresan. Med Progressios digitala plattform som bas kan företagare lägga mer tid på att följa, utmana och leda sitt team. Inte hitta ny personer, kontinuerligt. På så vis behåller vi och skapar rätt förutsättningar för medarbetare och företagare.

Sedan Progressios start 2022 har vi hjälpt flertalet kandidater och företag att komma i kontakt med varandra på ett smidigt sätt. Det gör att vi utmanar marknaden på ett effektivt och hållbart sätt inom hotell och restaurangbranschen. Vi sneglar mot hela besöksnäringen för optimera karriärsmöjligheter.

Våra Värderingar

Våra värderingar bygger på personlig engagemang & autencitet. Vår målsättning är attrahera och behålla medarbetare för att utveckla en hel bransch.

Anställningsform

Heltid eller deltid
Lön enligt överenskommelse
Tätt samarbete med grundare
Plats: Göteborg
Startdatum: När vi hittar rätt

Tillträde: När vi har hittat rätt.

Ansök nu

Marknadskoordinator till Optilon (vikariat) // Göteborg/Hybrid

Läs mer Jun 7
Redo för en rolig och kreativ tjänst där du kan utveckla din karriär inom marknadsföring? Bli en del av gänget på Optilon!
Om rollen:Vi befinner oss i en rolig och expansiv fas där Optilons marknadsteam kommer ha en stor roll framöver. Nu söker vi dig som vill vara med på vår tillväxtresa och har ett starkt intresse för kommunikation och digital marknadsföring!Här kommer du att, i nära samarbete, med vår Head ofBrand & Marketing, utveckla och implementera strategin för Optilons digitala kanaler och övriga marknadsaktiviteter. Arbetsuppgifterna för rollen är varierande och innefattar bland annat content-produktion, sociala medier, digitala kampanjer och nyhetsbrev till webb, event och PR. Vill du utveckla dina kunskaper inom marknadsföring och få bred erfarenhet inom området så är det här platsen för dig!Om dig:• Du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, där du även fått med dig praktiska erfarenheter• Du har tidigare jobbat i Canva och Wordpress• Du trivs bäst att jobba i en hybrid roll i ett litet team med korta beslutsvägar och har ett stort driv att utvecklas• Du har goda kommunikationskunskaper i svenska och engelska, både tal och skriftMeriterande om: • Du har +1 års erfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter,gärna inom B2B• Du har arbetat inom Adobe-paketet, främst IndesignVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är initiativtagande, lösningsorienterad, kreativ och van vid att möta deadlines. Om oss:Optilon är ett konsultföretag som hjälper kunder att använda resurserna där de gör mest nytta genom att kombinera världsledande teknologi med nordisk expertis inom Supply Chain. Vi grundades 2005 och är idag verksamma i hela Norden med kontor i Sverige, Danmark, Litauenoch Finland. Hos oss blir du en del av vår varma och inkluderande kultur som sätter medarbetarna först. Skicka in din ansökan så snart som möjligt.Intervjuer sker löpande ochplatsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi hörs!START: Enligt överenskommelsePLATS: Göteborg/HybridOMFATTNING: Heltid. Tjänsten är ett vikariat på ett år med chans till förlängning.LÖN: Fast lön + rörligKONTAKT: Talent Manager Felicia Alves, felicia.alves@oddwork.se(för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande.Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Working Student e-Commerce

Läs mer Jun 3
Come and join the Eucerin team and get hands on e-Com experience! In this position, you will optimise Eucerin's visibility and relevance in our customers web shops.
This is a great opportunity to combine your academic education with hands on working experience.
This is a part-time paid internship/working student position (16 hrs per working week) with flexible working hours so you can combine work with your studies and in addition you have the possibility to work 100% during summer.
Your Tasks
Optimize Eucerin visibility and relevance in our customers web shops to build the brand and further improve conversion.
Update and ensure e-Com assortment availability, correct product images, facts, and keyword search vs. competition.
Track and analyze competitor activities on and off line.
Support Key Account Managers (KAM's) by checking for compliance with their digital campaign bookings, ensuring availability of campaign links, UTM and Buy Button functionality.
Update and ensure brand pages are accurate and up to date on-line in our customers web-stores.
General sales and marketing administration related tasks in collaboration with KAM's and the Marketing team.



Your Profile
Currently studying at University level or similar in Digital Marketing / e-Commerce.
You are available for at least one year, before your graduation or studies abroad.
Experience and interest in e-Commerce.
Communicative and creative skills with knowledge about the digital media environment including e-Com and social media such as Snapchat, Instagram and TIK TOK.
The ability to work both autonomously and as a team member is required.
Good ability in Excel, Powerpoint.
Excellent communication skills in Swedish and English, both oral and written.
Previous experience of written communication within sales or marketing is a plus.
Experience in general business administration is a plus.

Ansök nu

Studerande marknadsassistent till dSPACE Nordic

Läs mer Apr 27
Om du studerar inom marknadsföring och vill ta dig an en roll där du får agera expert inom området, ska du söka den här tjänsten. På dSPACE kommer du tillhöra ett engagerat team som sitter mitt i centrala Göteborg. Du kommer arbeta med frihet under ansvar och tillsammans med övriga kollegor hitta rätt väg framåt för att arbeta med och utveckla företagets marknadsstrategi. Vi tillämpar löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos dSPACE jobbar det flera ingenjörsteam där medarbetarna jobbat länge tack vare en sund företagskultur, mycket humor och nära till skratt med kollegorna. dSPACE har kontor både i Stockholm och Göteborg, med 10 medarbetare på kontoret på Östra hamngatan. Företaget har vuxit till att bli en viktig spelare i fordonsbranschen genom att erbjuda hård- och mjukvara, kursverksamhet och konsultarbete inom modellbaserad utveckling och testning av inbyggda styrsystem. Det handlar bland annat om styrsystem för självkörande bilar och kunderna är stora fordonstillverkare som bland annat Volvo, CEVT, Scania och NEVS.

dSPACE behöver fortsatt stärka sitt brand gentemot deras kunder, och du kommer in som en expert för att hitta rätt väg. Främsta fokus kommer vara att arbeta med deras marknadsföring och skapa content till digitala kanaler. Tjänsten passar dig som brinner för marknadsföring och redan under studierna vill ta möjligheten att ansvara för ett helt marknadsprojekt. Du har dessutom ett intresse för teknik då företaget är verksamma inom området och för att på bästa sätt kunna lyckas i din roll.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos dSPACE. Du kommer arbeta mellan 8-16h/veckan med flexibilitet för att anpassa arbetstid utefter dina studier.

Du erbjuds
- En flexibel och utvecklande tjänst
- Stora möjligheter att påverka och sätta dina egna idéer till verket
- Ett långvarigt samarbete under din studietid
- Möjlighet att knyta kontakter och utbyta erfarenheter med leverantörers marknadsföringsavdelningar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skriva artiklar i marknadssyfte att publicera på Linkedin
* Komma med idéer på marknadsaktiviteter
* Utveckla marknadsmaterial som syftar till att fronta företagets monter på mässor
* Designa presentationer och skapa grafiskt och rörligt material
* Arbeta med nyhetsbrev och pressreleaser


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom Media- och kommunikation/marknad, med minst två år kvar till examen
- Skriver och talar obehindrat såväl svenska som engelska. En stor del av materialet du kommer skapa är på engelska
- Har erfarenhet och kunskap av att arbeta med sociala medier

Det är meriterande om du har
- Har tidigare arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet av något video-redigeringsprogram och har klippt och redigerat videos sedan tidigare
- Har goda kunskaper i Indesign, Photoshop/ Adobe Creative Suite eller andra bildbehandlingsprogram
- Har goda kunskaper i Wordpress

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självgående
- Resultatinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Oddwork Sweden AB .

HR-partner till Västtrafik // Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 28
Västtrafik är en arbetsgivare som erbjuder en dynamisk och meningsfull arbetsmiljö där du är med och formar framtidens hållbara kollektivtrafik. Här får du möjligheten att utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan.Västtrafikvärdesätter mångfald, innovation och har ett starkt engagemang för miljön. Sök denna tjänstoch gör skillnad varje dag!
Om uppdraget:
Som HR-partner hos Västtrafik kommer du att vara ett nära stöd till chefer och verksamheten i både operativa och strategiska HR-frågor. Du blir en del av ett engagerat HR-team på 10 personer och kommer att arbeta självständigt med HR-frågor, både som generalist och eventuell specialist inom ett område.
Dina arbetsuppgifter:
Stödja chefer i frågor som rekrytering, lönesättning, arbetsrätt, arbetsmiljö och chefscoachning.
Bidra strategiskt vid verksamhetsutveckling, omorganisationer och ledarutveckling.
Ansvara för arbetsrättslig rådgivning och hantera arbetsanpassning och omplaceringar.
Delta i facklig samverkan och representera HR i affärsområdenas chefsgrupper.
Arbeta med utveckling och förbättring av löpande HR-processer.
Bidra till de strategiska utvecklingsområdena inom HR.

Vi söker dig som:
Har en relevant högskoleutbildning inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller likvärdigt.
Har minst 3-5 års erfarenhet av likvärdigt HR-arbete.
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Ansökan ska innehålla:
CV, utbildningsbevis och certifikat.
Kontaktuppgifter och referenser från två tidigare arbetsgivare måste kunna lämnas på begäran.

START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpandeUPPDRAGET LÖPER:Heltidsuppdrag fram till maj 2025,med god chans till förlängning. Önskad start12 augusti 2024.ANSTÄLLNING:För denna tjänst anställs du som konsult via Oddwork och arbetar ute på uppdrag hos Västtrafik.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Avdelningschef IT-ServiceDesk till Västtrafik // Göteborg

Driftchef, data
Läs mer Maj 24
Västtrafik är en arbetsgivare som erbjuder en dynamisk och meningsfull arbetsmiljö där du är med och formar framtidens hållbara kollektivtrafik. Här får du möjligheten att utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan.Västtrafikvärdesätter mångfald, innovation och har ett starkt engagemang för miljön. Sök denna tjänstoch gör skillnad varje dag!
Om uppdraget:

Västtrafik söker en engagerad och erfaren Avdelningschef för vår IT-ServiceDesk. Du kommer att leda en avdelning med 14 medarbetare och en outsourcad första linjens support. Rollen innebär fullt personal-, budget- och verksamhetsansvar och du kommer att spela en nyckelroll i att driva och utveckla avdelningen framåt.
Ansvarsområden:
Daglig operativ ledning av IT-ServiceDesk
Driva förändringsarbete och förbättra avdelningens arbetssätt
Utveckla avdelningens verksamhet i samarbete med andra delar av bolaget
Representera avdelningen i IT:s ledningsgrupp och i ledningsgruppen för Digital Infrastruktur under interimsperioden

Kvalifikationer:
Utbildning inom ekonomi, teknik, informatik eller motsvarande
Minst 3 års erfarenhet som ledare/chef inom relevant verksamhet
Erfarenhet av att leda genom större förändringsarbeten
Erfarenhet av ServiceNow och implementering av standardprocesser för IT Servicedesk
Erfarenhet av rekrytering och chefserfarenhet på minst 5 år
Erfarenhet av offentlig verksamhet och kollektivtrafik är meriterande

Personliga egenskaper:
Vi söker en trygg och kommunikativ ledare som kan motivera och skapa förutsättningar för sina medarbetare. Du är van vid förändringsarbete och kan leda i förändring. Vi värdesätter öppenhet och respekt för olikheter, och tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Carolina Elofsson, Carolina@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpandeUPPDRAGET LÖPER: 2024-06-01 - 2026-06-04 med mycket god chans till förlängningANSTÄLLNING:För denna tjänst anställs du som konsult via Oddwork och arbetar ute på uppdrag hos bolaget.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

HR-partner till Västtrafik // Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 19
Västtrafik är en arbetsgivare som erbjuder en dynamisk och meningsfull arbetsmiljö där du är med och formar framtidens hållbara kollektivtrafik. Här får du möjligheten att utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan.Västtrafikvärdesätter mångfald, innovation och har ett starkt engagemang för miljön. Sök denna tjänstoch gör skillnad varje dag!
Om uppdraget:

Som HR-partner hos Västtrafik kommer du att vara ett nära stöd till chefer och verksamheten i både operativa och strategiska HR-frågor. Du blir en del av ett engagerat HR-team på 10 personer och kommer att arbeta självständigt med HR-frågor, både som generalist och eventuell specialist inom ett område.
Dina arbetsuppgifter:
Stödja chefer i frågor som rekrytering, lönesättning, arbetsrätt, arbetsmiljö och chefscoachning.
Bidra strategiskt vid verksamhetsutveckling, omorganisationer och ledarutveckling.
Ansvara för arbetsrättslig rådgivning och hantera arbetsanpassning och omplaceringar.
Delta i facklig samverkan och representera HR i affärsområdenas chefsgrupper.
Arbeta med utveckling och förbättring av löpande HR-processer.
Bidra till de strategiska utvecklingsområdena inom HR.

Vi söker dig som:
Har en relevant högskoleutbildning inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller likvärdigt.
Har minst 3-5 års erfarenhet av likvärdigt HR-arbete.
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Ansökan ska innehålla:
CV, utbildningsbevis och certifikat.
Kontaktuppgifter och referenser från två tidigare arbetsgivare måste kunna lämnas på begäran.

START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Daniella Ravan, daniella@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpandeUPPDRAGET LÖPER:Heltidsuppdrag fram till maj 2025,med god chans till förlängning. Önskad start12 augusti 2024.ANSTÄLLNING:För denna tjänst anställs du som konsult via Oddwork och arbetar ute på uppdrag hos Västtrafik.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Erfaren Backend Utvecklare till Västtrafik // Göteborg

Backend-utvecklare
Läs mer Maj 19
Västtrafik är en arbetsgivare som erbjuder en dynamisk och meningsfull arbetsmiljö där du är med och formar framtidens hållbara kollektivtrafik. Här får du möjligheten att utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan.Västtrafikvärdesätter mångfald, innovation och har ett starkt engagemang för miljön. Sök denna tjänstoch gör skillnad varje dag!
Om uppdraget:
I projektet Nya tåg/X80 ingår du i teamet som utvecklar och etablerar ett nytt Passagerar Informations System (PIS). Din roll blir att stödja leveransen av PIS och etablera en modern informationsförsörjning på våra tåg. Du kommer även att vara en viktig intressent i andra PIS-relaterade projekt inom Västtrafik.
Dina arbetsuppgifter:
Design, utveckling, automatisering, konfigurering, testning och produktionssättning av integrationer, API:er och trafikinformation.
Ansvara för kvalitet och förändring inom integration, API och informationsförsörjning.
Stödja andra projekt och samverka med flera intressenter kring nya tågprojekt och landsidesystem för PIS.
Stödja produktägare och scrum master i prioritering och utveckling av integrationer, API:er och automatisering av stödsystem till PIS.
Kunskapsöverföring inom teamet och till andra projekt.

Vi söker dig som har:
Erfarenhet som senior backend utvecklare med kunskap i server, XML, API:er, .NET och integrationer.
Certifiering eller erfarenhet av SAFe DevOps/DevOpsSec.
Erfarenhet av att arbeta enligt scrum med sprintplanering i Jira.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Ansökan ska innehålla:
Referensuppdrag/ roller.
CV, utbildningsbevis och/eller certifikat.

START: Enligt överenskommelsePLATS: Göteborg,hybridremote - 50% onsite fasta dagar varje vecka hos Västtrafik.OMFATTNING: Heltid (eller lägre om önskvärt)LÖN: Fast lön eller timarvodeKONTAKT: Jacob Chalkley, Jacob.Chalkley@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpandeUPPDRAGET LÖPER: 2024-05-27 - 2025-05-26 med mycket god chans till förlängningANSTÄLLNING:För denna tjänst anställs du som konsult via Oddwork och arbetar ute på uppdrag hos Västtrafik.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Erfaren Lösningsarkitekt till Västtrafik // Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Maj 19
Västtrafik är en arbetsgivare som erbjuder en dynamisk och meningsfull arbetsmiljö där du är med och formar framtidens hållbara kollektivtrafik. Här får du möjligheten att utvecklas professionellt samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan.Västtrafikvärdesätter mångfald, innovation och har ett starkt engagemang för miljön. Sök denna tjänstoch gör skillnad varje dag!
Om uppdraget:

Som senior lösningsarkitekt kommer du att vara en nyckelperson i två tvärfunktionella och internationella projekt:
Nya tåg/X80: Här ingår du i teamet som utvecklar ett nytt Passagerar Informations System (PIS). Du ansvarar för att stödja leveransen av PIS och etablera en modern informationsförsörjning på våra tåg samt förvaltning av systemet.
Uppgradering av tågsystem PIS och CCTV/Befintliga tåg: I detta projekt ansvarar du för uppgraderingen av PIS och CCTV på två olika tågtyper. Du kommer att stödja leverantörens leverans och etablera en säker informationsförsörjning och kameraövervakning på tågen. Projektet innefattar också en eventuell option för analys av tågens hälsodata.

Dina arbetsuppgifter:
Driva lösningsdesignen för den nya landsidan till ombordsystem på tåg i nära samverkan med domänarkitekter och andra intressenter.
Ansvara för kvalitet och förändring inom IT-arkitektur.
Agera intressent och samverka inom tågområdet i andra projekt.
Kommunicera lösningsdesignen inom respektive projekt och övriga intressenter.
Kunskapsöverföring inom teamet och till andra projekt.

Vi söker dig som har:
Dokumenterad erfarenhet som lösningsarkitekt eller likvärdiga roller.
Erfarenhet av framtagning av lösningsarkitekturer och arkitekturella roadmaps.
Kunskap om informationsmodellering och att driva arkitekturarbete tvärfunktionellt.
Flerårig erfarenhet inom mjukvaruutveckling baserat på agila metoder.
Certifiering eller erfarenhet av SAFe.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Erfarenhet av att arbeta i Jira.

Ansökan ska innehålla:
Referensuppdrag.
CV, utbildningsbevis och/eller certifikat.


START: Enligt överenskommelsePLATS: Göteborg, hybridremote - 50% onsite fasta dagar varje vecka hos Västtrafik.OMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönKONTAKT: Jacob Chalkley, Jacob.Chalkley@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpandeUPPDRAGET LÖPER: 2024-05-27 - 2025-05-26 med mycket god chans till förlängningANSTÄLLNING:För denna tjänst anställs du som konsult via Oddwork och arbetar ute på uppdrag hos Västtrafik.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu