Göteborg: Personlig assistent i Mölnlycke

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personlig assistent i Mölnlycke i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet:

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik!
Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en aktiv kille i 34-årsåldern, med en fysisk funktionsvariation som bor med sin familj med småbarn och hund i hemmet.
Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, aktiviteter med sonen och andra fritidsaktiviteter, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag.
Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig.
Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Då du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som vill jobba ca 50-70% plus vid behov o dyl from juli. Vi söker även dig som endast vill jobba som vik vid behov.
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt.
Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom?personlig assistans.
Körkort är en merit.
Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag!
Ange referensnummer MF24 i mailets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personlig assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personlig assistent.

Personlig assistent i Göteborg kväll och vakennatt samt sommarvikarier

Läs mer Jan 20
Om uppdraget
Vår unga kvinnliga uppdragsgivare är i behov av omsorg dygnet runt gällande andning, kommunikation, sjukgymnastik, massage, hygien, aktivering, stimulans och sondmatning.
Kvinnan har en så kallad trakeostomi vilken hon andas igenom. En stor del av uppdraget som assistent är att hålla denna fri från slem och att på så sätt säkerställa fria luftvägar. Utöver trakeostomin har hon hostmaskin och hemrespirator och inhalationer som hjälp för sin andning.Då kvinnan inte har ett talat språk är hon i behov av stöd med sin kommunikation vilken sker genom mimik, kroppsspråk och en ögonpeksdator.
Assistansen utförs dygnets alla timmar av två assistenter samtidigt.Kvinnan är drygt 20 år och tycker om sång, beröring och utevistelse när vädret tillåter. Du kommer få introduktion på plats av erfaren personal. Vi jobbar med ett system som heter ViewMe där signering görs och där arbetsbeskrivningar finns. Schema dolumentation tidrapporter och genomförandeplan finns i ett annat system som heter AiaiNovum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behoven i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.Vem är du som sökande?Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, empatisk och lyhörd. Som person ser vi att du är trygg och ansvarsfull. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Det är av stor betydelse att du som assistent både kan arbeta självständigt och i samspel med andra i grupp. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet.KravSvenska i tal och skrift är ett krav Ett krav är att du är rökfriErfarenhet av trackestomi inhallationer och hemrespirator är en stor merit.Om anställningenAnställningen är en tillsvidare anställning så länge uppdraget varar på ca 60-80%fördelat på2 st tjänster. Samt behovs- och sommarvikarier.Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.Arbetstiderna kan varierar mellan vakennatt kväll och helg.Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker så snart som möjligt.För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.

Ansök nu

Personlig assistent till kille i 30-årsåldern i Agnesberg, varannan helg!

Läs mer Dec 30
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.
Om tjänsten
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Kunden bor med familj och hund och några av hans intressen är träning och film och serier.
Vi söker nudig som stämmer in på följande:
vill arbeta hos kille i 30-årsåldern bosatt i Agnesberg i Göteborg
har goda kunskaper i svenska
är rökfri under arbetstid
tål pälsdjur då hund finns i familjen

Det är även meriterande om du:
har erfarenhet av arbete inom assistans eller vård och omsorg
delar kundens intressen

Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet.
Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön:
Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten startar på ca 18% (dygn lördagar jämna veckor) för att i mars utökas till ca 65% (2 dygn/vecka)
Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde
Januari
Att vara anställd på Humana
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kvinna i Askim söker personlig assistent

Läs mer Dec 12
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.
Om tjänsten
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras.
Vi söker nudig som stämmer in på följande:
vill arbeta hos en 38-årig kvinna, bosatt i Askim
har goda kunskaper i svenska

Det är även meriterande om du:
har erfarenhet av personlig assistans eller annat arbete som bedöms likvärdigt
har god fysik och kan genomföra förflyttningar i arbetet
delar kundens intressen för bad, gym och fika
tycker om att variera en aktiv vardag medlugnare dagar

Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet.
Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön:
Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 40%. Tjänsten innebär arbete tisdagar och onsdagar, kl. 08:00-16:00.
Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:
2025-01-01
Att vara anställd på Humana
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent till tv-spelsintresserad kille i Billdal, Göteborg

Läs mer Dec 10
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.
Om tjänsten
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras.
Du sompersonlig assistent har ett eget rum med säng samt kök i kundens bostad då tjänsten innefattar jourtid.
Vi söker nudig som stämmer in på följande:
vill arbeta hos kille i 17-årsåldern bosatt i Billdal, Göteborg
har goda kunskaper i svenska

Det är även meriterande om du:
delar kundens intressen; tv- och dataspel, film, humor och musik
har erfarenhet av liknande arbete
har god fysik och kan genomföra förflyttningar i arbetet
har B-körkort

Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet.
Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön:
Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 85%. Arbetstiderna är varierande där du jobbar 15:45-07:35 eller 10:00-10:00 med 6.5 timmars jour, vardagar som helg.
Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde
30 December eller enligt överenskommelse
Att vara anställd på Humana
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig.

Ansök nu

Personlig assistent sökes till kvinna i Västra Frölunda

Läs mer Dec 10
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov.Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt.
Om tjänsten
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras.
Vi söker nudig som stämmer in på följande:
vill arbeta hos en 37-årig kvinna,bosatt i Västra Frölunda
har goda kunskaper i svenska

Det är även meriterande om du:
har erfarenhet av liknande arbete
är bra på att ta initiativ och kan hjälpa kunden att aktivera sig

Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet.
Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön:
Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 17%. Tjänsten innefattar ett dygnmed 6.5h jourvarannan vecka och dagarna varierar mellan tisdag, fredag och lördag.Arbetstiderna är förlagda till12:00-12:00 alt. 12:00-08:30.
Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde
2025-01-01
Att vara anställd på Humana
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig:
För och efternamn + mailadress

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bra Assistans i Örebro AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bra Assistans i Örebro AB .

Personlig assistent sökes i Västra Frölunda

Personlig assistent
Läs mer Feb 6
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning!
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik!
Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en kvinna med medfödd kortvuxenhet.
Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, pyssla, m.m.
Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig.
Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom?personlig assistans.
Som arbetsledare, har du ett tätt samarbete med kontoret och tillsammans löser vakanta pass på schemat, ser till att det beställs förbrukningsmaterial i tid och ser till att nyanställda blir introducerade.
Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällar och helger samt vid sjukdom eller liknande.
Du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kortframförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.
VEM SÖKER VI?
Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Vi kommer anställa innan annonsen går ut, så vänta inte med din ansökan!
Ange referensnummer GB25 i mailets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassande kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Ansök nu

Vill du jobba som personlig assistent i Göteborg?

Personlig assistent
Läs mer Jan 3
Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL).
Vi söker dig som är intresserad av att jobba som personlig assistent till en kille i 30-årsåldern med en grav psykisk utvecklingsstörning som en följd av medfödd hjärnskada.
Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom?personlig assistans. Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, pyssla, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag.
En del av arbetspassen är dubbelbemannade, dvs. det är två assistenter som arbetar tillsammans för att kunna säkra upp kvalitén och säkerheten i utförandet
Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig.
Arbetstiderna är förlagda på dagtid och kvällstid, både vardagar och helger. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande.
Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Västra Frölunda

Personlig assistent
Läs mer Jan 3
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning!
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik!
Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en kvinna med medfödd kortvuxenhet.
Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, pyssla, m.m.
Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig.
Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom?personlig assistans.
Som arbetsledare, har du ett tätt samarbete med kontoret och tillsammans löser vakanta pass på schemat, ser till att det beställs förbrukningsmaterial i tid och ser till att nyanställda blir introducerade.
Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällar och helger samt vid sjukdom eller liknande.
Du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kortframförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.
VEM SÖKER VI?
Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Vi kommer anställa innan annonsen går ut, så vänta inte med din ansökan!
Ange referensnummer GB25 i mailets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassande kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Ansök nu

Personlig assistent med arbetsledaransvar sökes i Västra Frölunda

Personlig assistent
Läs mer Dec 12
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning!
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik!
Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en kvinna med medfödd kortvuxenhet. Denna tjänst innebär också att man är arbetsledare för personal gruppen.
Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, pyssla, m.m.
Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig.
Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom?personlig assistans.
Som arbetsledare, har du ett tätt samarbete med kontoret och tillsammans löser vakanta pass på schemat, ser till att det beställs förbrukningsmaterial i tid och ser till att nyanställda blir introducerade.
Arbetstiderna är förlagda dagtid 09:00-12:30 måndag-fredag på schema. Kan även tillkomma kvällar och helger vid sjukdom eller liknande.
Du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kortframförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.
VEM SÖKER VI?
Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Vi kommer anställa innan annonsen går ut, så vänta inte med din ansökan!
Ange referensnummer ALGB24 i mailets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassande kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Ansök nu

Personlig assistent med arbetsledaransvar sökes i Västra Frölunda

Personlig assistent
Läs mer Nov 11
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning!
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik!
Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en kvinna med medfödd kortvuxenhet. Denna tjänst innebär också att man är arbetsledare för personal gruppen.
Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, pyssla, m.m.
Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig.
Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom?personlig assistans.
Som arbetsledare, har du ett tätt samarbete med kontoret och tillsammans löser vakanta pass på schemat, ser till att det beställs förbrukningsmaterial i tid och ser till att nyanställda blir introducerade.
Arbetstiderna är förlagda dagtid 09:00-12:30 måndag-fredag på schema. Kan även tillkomma kvällar och helger vid sjukdom eller liknande.
Du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kortframförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.
VEM SÖKER VI?
Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Vi kommer anställa innan annonsen går ut, så vänta inte med din ansökan!
Ange referensnummer ALGB24 i mailets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassande kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Ansök nu

Personlig assistent sökes i Västra Frölunda

Personlig assistent
Läs mer Sep 27
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu en ledig tjänst att erbjuda dig som söker en ny utmaning!
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik!
Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en kvinna med medfödd kortvuxenhet.
Arbetet innefattar allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, pyssla, m.m.
Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig.
Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom?personlig assistans.
Arbetstiderna är förlagda dagtid, kvällstid och helger. ca. 3-4 timmar per arbetspass.
Du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kortframförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.
VEM SÖKER VI?
Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt. Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Vi kommer anställa innan annonsen går ut, så vänta inte med din ansökan!
Ange referensnummer BG24 i mailets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassande kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Ansök nu