Göteborg: Fastighetsskötare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsskötare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder.Vår snabba utveckling är ett resultat av investeringar såväl som kunniga och engagerade medarbetare som tillsammans skapar resultat. Vi anser det roligt att arbeta med fastigheter, att alltid vara i farten och dessutom leverera hög service! Tycker du som oss?Till Göteborg söker vi nu fastighetsskötare som vill hjälpa oss ta hand om våra fina fastigheter vilket innefattar allt från hyresrätter till kommersiella lokaler och hotell! Vad kan vi erbjuda dig?Arbetet som fastighetsskötare är självständigt och i nära samarbete med förvaltare, drifttekniker och flera andra kollegor så skapar vi de absolut bästa förutsättningarna för våra hyresgäster. Du ansvarar för att planera och lägga upp ditt arbete samt för att hålla kontakt med hyresgäster och entreprenörer. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta underhåll och förebyggande arbete i och runt våra fastigheter i form av ronderingar, mottagande och utförande av felanmälan samt återkoppling till kund. Vad kan du erbjuda oss?För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar att jobba med människor och att du sätter ett värde i hög service. Hur du har lärt dig ta hand om fastigheter är egentligen inte avgörande. Kanske har du studerat, kanske har du rustat själv hemma eller rent av byggt något? Det viktigaste för oss är att du är nyfiken och vill lära dig mer! Vissa delar av ditt arbete sker digitalt så det krävs viss datorvana/användning av iPhone. Du behöver även kunna behärska det svenska språket i tal och skrift, inneha B-körkort samt ha god fysik då tjänsten innebär ett aktivt arbete. Det är meriterande om du har kunskap inom elektriska installationer, VVS-tekniska anläggningar, ventilation samt styr- och reglerteknik. Låter det som något för dig?Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag! Har du frågor om tjänsten så tveka inte med att kontakta rekryterare Matina Khosravian via matina.khosravian@balder.se. När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!#LI-MK1

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare.

Vi söker dig med erfarenhet av golvvård och fönsterputs till vårt specia...

Läs mer Apr 12
Om ossRimab är ett serviceföretag som grundades i Göteborg 1989. Under drygt 30 år har vi arbetat för att våra kunder ska kunna lägga fokus på sin kärnverksamhet, genom att utveckla och effektivisera servicefunktioner som förenklar kundernas vardag. Vi har ca 350 medarbetare som jobbar inom Rimab och vi finns i Skövde, Västerås, Umeå och Göteborg där vi även har vårt huvudkontor.
Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om Rimab Facility Service www.rimab.com
Vi söker dig som vill ingå i vårt specialteam i Göteborg som arbetar med bl.agolvvård, fönsterputs, fasadtvätt och diverse liknande uppgifter.Vill du arbeta i ett glatt och serviceinriktat gäng? Tveka inte att höra av dig till oss. Teamet utgår från kontoret i Göteborg och utför arbeten i regionen med omnejd.
Vi söker dig som
Har branscherfarenhet
Har lämplig utbildning för ändamålet
Är noggrann i ditt arbete och tycker om att arbeta för kvalité och service
Trivs med att arbeta både självständigt och i team utifrån företagets värdegrund och mål
Gärnafallskyddsutbildning
Behärskar svenska i tal och skrift
Har körkort B

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och inställning!
Vi erbjuder dig
En trygg arbetsplats med trevliga kollegor och utvecklingsmöjligheter.
Anställningsvillkor som följer kollektivavtal och försäkringar.
För tjänsten tillkommande arbetsredskap

Tjänsterna är en timmanställning fram till höstenmen med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse gärna omgående.
Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Miljövärd till Göteborg

Läs mer Feb 7
Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu söker vi en driven och engagerad miljövärd till Göteborg.

Om tjänsten

Rollen som miljövärd är en del av vårt Victoriahemprogram och är en tidsbegränsad anställning på 12-18 månader. I rollen kommer du vara en del av ett team som arbetar med, framförallt, tillsyn och renhållning i och kring fastigheterna. Det innebär att du ansvarar för att det är snyggt och rent på de gemensamma ytorna. Rollen kräver att du är social och serviceinriktad för att på ett bra sätt kunna upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

- Yttre skötsel med renhållning av gårdsmiljöer

- Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom sophantering, trapphus, källare och tvättstugor

- Tillsyn i och kring fastigheterna - se till så att det är rent och snyggt

- Enklare reparationer av exempel sittplatser, lekplatser och garage- och parkeringsplatser

Din profil

Som om person är du ansvarstagande, flexibel och självgående i det dagliga arbetet. Du är bra på att skapa goda relationer, gillar att vara utomhus och trivs med stundtals fysiskt ansträngande arbete. Erfarenhet och/eller utbildning inom området är meriterande, men inte ett krav. I den här tjänsten så värderar vi personlighet, motivation, och drivkraft för tjänsten högt. B-körkort är meriterande men inget krav.

Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid, särskild visstidsanställning

- Placering: Göteborg

- Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Välkommen med din ansökan här via vår karriärsida. Urval och intervjuer sker löpande så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trädgårdsmästare/Fastighetsskötare

Läs mer Feb 1
Företagets namn: BRF Sagogången
Plats: Hisingen (Hisings-Backa)
Antal lägenheter: 506
Anställningsform: Heltid

Om oss:
Brf Sagogngen är en bostadsrättsförening med 506 lägenheter belägna på Hisingen (Backa). Vi är dedikerade till att skapa och underhålla en säker, trivsam och välskött bostadsmiljö för våra boende. Vi söker nu en engagerad och erfaren trädgårdsmästare/fastighetsskötare som vill vara en nyckelperson i att upprätthålla vår fastighets skick och trädgårdsområden tillsammans med föreningens styrelse och befintliga fastighetsskötare.

Arbetsuppgifter:
Som trädgårdsmästare/fastighetsskötare kommer du att:
Ansvara för skötsel och underhåll av fastighetens trädgårdsområden och grönområden.
Skapa och implementera skötselscheman och trädgårdsplaner.
Övervaka och underhålla grönområden, inklusive beskärning, plantering m. m..
Ansvara för planering och genomförande av trädgårdsskötselprojekt.
Utföra reparationer och underhållsarbete på fastighetens gemensamma utrymmen och byggnader.
Övervaka och hantera rutinmässiga kontroller och service av fastigheter inom området.
Samarbeta med styrelsen inom föreningen för att lösa eventuella problem eller serviceförfrågningar.

Kvalifikationer:
För att vara framgångsrik i rollen som trädgårdsmästare/fastighetsskötare hos oss krävs:
God erfarenhet av fastighetsskötsel och/eller trädgårdsskötsel.
Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt.
Grundläggande teknisk kunskap för reparationer och underhåll.
God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta.
Ansvarstagande och noggrannhet i utförandet av arbetsuppgifter.
Körkort är krav.

Vi erbjuder:
En mångsidig och ansvarsfull roll inom föreningen.
Frihet under ansvar.
Möjlighet att leda och vara en del av arbetet för att förbättra boendemiljön och föreningen utomhusmiljö.
Konkurrenskraftig lön.
I första skede erbjuder vi 6 månader provanställning.

Ansökan:
Om du är en självgående och engagerad trädgårdsmästare/fastighetsskötare och vill vara en del av vår förening, skicka din CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är lämplig för rollen som trädgårdsmästare/fastighetsskötare hos Brf Sagogången.

Sista ansökningsdatum: Så länge annonsen finns kvar, finns jobbet kvar.
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar dig att bli en viktig del av vårt fastighetsteam!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Fastighets AB Balder

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Fastighets AB Balder .

Redovisningsansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 3
Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande.
Vill du vara en del av vår fortsatta resa? Vi söker nu en redovisningsansvarig!
Om rollen.Som redovisningsansvarig på Balder arbetar du i en bred och varierande roll med kvalificerad redovisning där du ansvarar för avstämningar, bokslut, löpande redovisning och årsredovisning för ett stort antal bolag. Det innefattar redovisning på både bolags- och koncernnivå samt hantering och redovisning av fastighetstransaktioner i form av försäljning och förvärv.
Du arbetar även med att upprätta inkomst- och fastighetsdeklarationer samt hantering av momsfrågor och momsredovisning.
Du rapporterar till redovisningschefen och ingår i en grupp om 12 personer varav sex av dem utgår från huvudkontoret i Göteborg.
Om dig.Vi ser att du har relevant utbildning inom ekonomi och redovisning i kombination med flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerad redovisning inom ett större bolag. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen samt av koncernredovisning.
Du har ett genuint intresse för redovisning och trivs i en växande och entreprenörsdriven organisation där du med noggrannhet, ansvarstagande och struktur får möjlighet att växa i din roll tillsammans med bolaget. Du kommer ha många kontaktytor internt och därav är det även av vikt att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga.
Ansökan.Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Felicia Forsberg på felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få att mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Varmt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Förvaltningsassistent

Fastighetsassistent
Läs mer Mar 27
Vi är Balder.Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Har du kanske hört talas om Bergsjö Höjd? Eller GoCo Living, en helt ny stadsdel som väcks till liv?
Vårt bostadsbestånd fortsätter att växa och vi söker därför nu en förvaltningsassistent till vår bostadsförvaltning i Göteborg!
Om rollen.Vad handlar då fastighetsförvaltning om egentligen?Jo, på det stora hela två saker. Människor och hus. I den ordningen. Därför letar vi efter en kollega som är genuint intresserad av fastighetsbranschen och som gillar att bygga relationer samt ta hand om och utveckla våra hus. För oss handlar det om att känna ett ansvar för hur det går för Balder, hyresgästerna och projekten. Du agerar inte egennyttigt, utan för verksamhetens bästa.
Generellt handlar arbetsdagen om att aktivt arbeta tillsammans med förvaltaren inom affärsområdet. Arbetsuppgifter innefattar bland annat uthyrning och deltagande på besiktningar samt hantering av fakturor, reskontra och inkasso samt annan administration.
Du kommer att arbeta med ett blandat bestånd i form av nyproducerade lägenheter såväl som äldre fastigheter.
Om dig.Vi ser gärna att du har erfarenhet av service- och/eller fastighetsbranschen. Det viktigaste är dock din vilja att lära dig! Du behöver även ha ett intresse för de människor du möter då en stor del av jobbet handlar om kommunikation och relationsbyggande med hyresgäster, entreprenörer och kollegor.
Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift och innehar B-körkort.
Ansökan.Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!
#LI-MK1

Ansök nu

Ekonom

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 22
Vi är Balder.
Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga och engagerade medarbetare där varje krona räknas.

Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu en ekonom till vårt huvudkontor i Göteborg!

Om rollen.
Som ekonom på hos oss ansvarar du för att sköta vår ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande. I tjänsten ansvarar du för ett stort antal bolags avstämningar och transaktioner samt att bistå intern personal med diverse löpande och förekommande uppgifter inför bokslut.

Arbetsuppgifter innefattar till stor del kontroll och kontering av bolagets flöden av leverantörsfakturor samt avstämning av fakturorna mot huvudbok, men även med löpande redovisning och att i övrigt stödja andra funktioner inom ekonomiavdelningen. Vill du läsa mer om vår ekonomiavdelning? Tryck här.

Vidare ansvarar du för att bidra med förbättringsförslag i syfte att utveckla verksamheten vilket bland annat innefattar digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser.

Om dig.
Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Som person kräver arbetet att du är noggrann och strukturerad med ett sinne för siffror, men på samma gång att du är flexibel. Hos oss vågar vi utmana gamla sanningar varav vår strävan efter nytänkande i kombination med korta beslutsvägar innebär att få verka i en snabbfotad och föränderlig miljö!

Din ansökan.
Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är ett vikariat på ett år med goda chanser till förlängning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.

När du har skickat in din ansökan kommer du att få mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.

Varmt välkommen till oss!

LI-MK1

Ansök nu

Försäljare

Telefonförsäljare
Läs mer Feb 23
Se hit - din karriär börjar här!
Balders snabba tillväxt är ett resultat av investeringar i kombination med engagerade, nytänkande och affärsmässiga medarbetare. Vi förvärvar, förvaltar, utvecklar samt bygger allt från hyresrätter och bostadsrätter till kommersiella lokaler och hotellfastigheter. Vår ambition är att förstå våra potentiella såväl som befintliga kunders behov i syfte att skapa långsiktiga relationer.

Vill du vara med på vår fortsatta resa? Att arbeta med att hitta nya affärer är en av grundstenarna på Balder och det naturliga steget in. Vi söker nu försäljare till vårt kontor i Göteborg!

Varje affär räknas
Som försäljare ansvarar du för att skapa affärsmöjligheter och genom det bidra till vårt mål om nollvakans inom vårt kommersiella fastighetsbestånd. Du välkomnas in i en härlig grupp där arbetsuppgifter innefattar bland annat att ta kontakt med potentiella kunder via telefon och mail samt arbeta med registervård. Vidare är det även inom ditt ansvarsområde att kontinuerligt utvärdera och finna nya arbetssätt för att utveckla rollen allt eftersom.

Tjänsten är i nära samarbete med våra uthyrare inom bolagets kommersiella förvaltning och du kommer i viss mån få följa med dem på visningar som du själv genererar. För att spetsa din kompetens inom sälj kommer vi erbjuda dig utbildningar inom området. På sikt finns möjligheter att vidareutvecklas inom bolaget.

Är det DIG vi söker?
Är du studerande och drömmer om ett jobb i fastighetsbranschen? Eller har du erfarenhet av service- och/eller försäljningsbranschen och vill bredda din kompetens inom sälj?

Erfarenheter och kunskaper i all ära men det viktigaste för det här uppdraget är att du är självgående, prestigelös, affärsdriven och nyfiken. Vi vill ha med dig som gillar relationsbyggande, har en stark initiativförmåga och vill leverera ett riktigt bra resultat!

Tjänsten är timanställning på ca 50% där du själv har möjlighet att fördela dina arbetstimmar i viss mån. Läs gärna mer om avdelningen HÄR (https://balder.teamtailor.com/departments/forsaljning).

Låter det som en tjänst för dig?
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.

När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.

Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!

Ansök nu

Redovisningsansvarig

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 29
Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande.
Vill du vara en del av vår fortsatta resa? Vi söker nu en redovisningsansvarig!
Om rollen.Som redovisningsansvarig på Balder arbetar du i en bred och varierande roll med kvalificerad redovisning där du ansvarar för avstämningar, bokslut, löpande redovisning och årsredovisning för ett stort antal bolag. Det innefattar redovisning på både bolags- och koncernnivå samt hantering och redovisning av fastighetstransaktioner i form av försäljning och förvärv.
Du arbetar även med att upprätta inkomst- och fastighetsdeklarationer samt hantering av momsfrågor och momsredovisning.
Du rapporterar till redovisningschefen och ingår i en grupp om 12 personer varav sex av dem utgår från huvudkontoret i Göteborg.
Om dig.Vi ser att du har relevant utbildning inom ekonomi och redovisning i kombination med flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerad redovisning inom ett större bolag. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen samt av koncernredovisning.
Du har ett genuint intresse för redovisning och trivs i en växande och entreprenörsdriven organisation där du med noggrannhet, ansvarstagande och struktur får möjlighet att växa i din roll tillsammans med bolaget. Du kommer ha många kontaktytor internt och därav är det även av vikt att du är prestigelös och har en god samarbetsförmåga.
Ansökan.Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Felicia Forsberg på felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få att mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Varmt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu