Göteborg: Försäljningsingenjör inom Energigas

Hitta ansökningsinfo om jobbet Försäljningsingenjör inom Energigas i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Försäljningsingenjör inom energigas
Euromekanik söker nu en försäljningsingenjör inom energigas. 

Om Bolaget:

Euromekanik AB erbjuder sedan 1974 produkter och lösningar för svensk gas-, ånga- och processindustri. Vår uppgift att hjälpa kunderna att sätta samman rätt funktionslösning utifrån deras behov. Det kan handla om en enskild produkt, en serie av produkter eller ett helt system ofta i komplicerade processer. Utgångspunkten är alltid att kunden skall få ut maximal effekt ur sin investering, såväl tekniskt som kommersiellt. Vi är idag 35 anställda och har vårt kontor i Göteborg. Vi är inne i en spännande resa där vi ständigt letar efter duktiga medarbetare. Är du en av dem?

Vår filosofi kallar vi Euromekanismen. Den handlar om vårt sätt att vara och agera mot kunder, partners och varandra internt på företaget. Vår filosofi innebär också att kunna och vilja hjälpa till med bra lösningar baserade på produkter i världsklass.

Genom att vara partners med några av de bästa tillverkarna på marknaden och med vårt team av hjälpsamma människor med rätt kompetens växer vi tillsammans.

Försäljningsingenjör till Göteborg

Euromekanik är marknadsledande på lösningar för att mäta, styra och analysera energigaser såsom biogas, naturgas och vätgas med flera. Våra marknader är den danska, norska och svenska energigasindustrin. Varje lands regelverk och infrastruktur erbjuder sina egna utmaningar, som vi löser tillsammans med våra världsledande leverantörer.

Du hittar oss i trivsamma lokaler ett stenkast från centrala Göteborg. Vi är en sammansvetsad grupp som sitter i ett öppet landskap. Det är aldrig långt till närmsta kollegan och det bidrar till den hjälpsamma och trivsamma sammanhållningen som vi har.

Vi erbjuder

Hos oss har du möjlighet att vara en del av den gröna omställningen, exempelvis genom att hjälpa våra kunder inom energigas att växla från fossila gaser till förnybara. 

Vi är ett bolag som tar vår kunskap och hjälpsamhet till nästa nivå och som älskar att ge våra medarbetare utrymme att växa med uppgiften. Vi eftersträvar bra balans mellan jobb och fritid genom att vara flexibla när det kommer till arbetsplats och -tider. Självklart har vi även ett modernt hälso- och försäkringsprogram för våra anställda.

Varje år har vi två kick-offs som brukar vara väldigt roliga och givande, vi har på senare år bl.a varit i San Sebastian, Hemsedal och i Riga.

Arbetsuppgifter

Som försäljningsingenjör kommer du att ingå i vårt säljteam och arbeta i nära samarbete med våra processingenjörer, tekniker och orderhandläggare. Tjänsten innebär försäljning och kommersiell/teknisk projektledning för våra kunder inom energigas. Även agenturansvar för någon eller några av våra världsledande leverantörer ingår i uppdraget.

Vårt säljteam ansvarar för att:

Hjälpa nya och befintliga kunder med rätt lösning för sina behov
Ta fram offerter och affärsförslag till kunderna
Teknisk rådgivning till kunder
Produktansvar för några av våra produkter
Kontakt med våra leverantörer i tekniska och kommersiella frågor
Kundbesök till våra kunder i Norden (i huvudsak Sverige) samt enstaka besök hos våra internationella leverantörer
Deltagande i mässor


 

Din profil

Vi söker dig som vill ha ett givande arbete, med både relationsskapande och tekniskt utmanande problemlösning. Vi tror att du är Högskole- eller civilingenjör eller har en annan teknisk bakgrund med ett starkt intresse för teknik och försäljning. Vi tror du är social, strukturerad, målinriktad med stark vilja att hjälpa kunder och bygga relationer. Detta i kombination med ett stort intresse för teknik och att få saker slutförda, kommer göra att du lyckas som säljare hos oss!

Kontakt:

I denna rekrytering samarbetar Euromekanik med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på agnes.hedberg@kraftsam.se.

Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.

Ansökan:

Vi ser gärna att du skickar in din ansökan via ansökningsknappen snarast, då urvalet sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemsäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemsäljare.

Mötesbokare / Lead generation specialist till Decerno

Läs mer Apr 9
Vi söker nu åt vår kund en relationsbyggande hunter.
Decerno är ett nischat bolag inom skräddarsydd systemutveckling, specialiserat på att skapa verksamhetskritiska IT-lösningar som verkligen gör skillnad. Med en passion för kvalitet och innovation bygger Decerno stabila och effektiva system som optimerar affärsprocesser och skapar konkurrensfördelar för sina kunder. Företaget är en del av Addnode Group och har en stark företagskultur där samarbete, hög teknisk kunskap och långsiktiga relationer står i fokus. När standardlösningar inte räcker – då levererar Decerno.
Är du en självgående, målfokuserad relationsskapare?
Drivs du av att arbeta självständigt?
Trivs du på en arbetsplats där en familjär stämning sätter tonen?
Van vid uppsökande kontaktskapande i flera olika kanaler?

Ligger detta i linje med vad du söker kommer du trivas på Decerno!
Vi erbjuder dig en dynamisk och flexibel roll där du får möjlighet att bidra till- och påverka utvecklingen i ett växande företag. Din ambition och dina goda resultat ger dig därför möjligheter att växa in i företaget. I rollen som mötesbokare/lead generation specialist arbetar du mot en individuell budget och rapporterar till Sales Executive som du kommer arbeta väldigt nära i ett team.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av uppsökande försäljning och/eller mötesbokning. Det är också en merit om du är van att på egen hand prospektera och söka upp intressanta företag. Du kommer ansvara för att tillräcklig mängd kundmöten och affärsmöjligheter från både nya och existerande prospekt kommer in i säljpipen.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Dina arbetsuppgifter:
Prospektera, söka upp och boka in möten med beslutsfattare
Följa upp marknadskampanjer i syfte att skapa affärsmöjligheter
Följa upp aktiviteter som Decerno genomför, så som Webinarier, events och dylikt i syfte att boka möten med intressanta kunder
Ansvara för första delen av säljprocessen och hålla säljpipen fylld med affärsmöjligheter
Kontaktpersoner du kommer arbeta mot är primärt CEO och CFO
Du kommer arbeta i flera olika kanaler så som telefon, mail, LinkedIn och liknande

Om oss
Decerno omsätter cirka 250 Mkr och är totalt 150 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Decerno arbetar både mot privata- och offentliga företagskunder och fokuserar främst på verksamhetssystem, AI-baserade system och Applikationssäkerhet. Som kunder finns flera stora och namnkunniga varumärken inom flertalet olika branscher.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Decerno med Sales Collective.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan, vi ser fram emot att träffa dig!

START: Augusti/september
PLATS: Vasagatan Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Marknadsmässig fast lön med kollektiv årsbonus
FÖRMÅNER: Sjukvårdsförsäkring, 30 dagars semester, Friskvårdsbidrag m.m.
KONTAKT: Rekryteringsansvarig Anders Welander
Ansökan sker via formuläret
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-05-31 - löpande intervjuer - ansökningar bearbetas och tillsätts löpande, ansök idag!

Ansök nu

B2B-Säljare - Frihet, god provision & välmående

Läs mer Mar 28
Är du en driven och tävlingsinriktad säljare som brinner för att göra affärer? Har du erfarenhet av B2B-försäljning och vill vara en del av ett företag där du har möjlighet att påverka din egen framgång? Då kan detta vara din rätt karriärsteg för dig.

Om rollen
Vi söker en självgående och initiativrik B2B-säljare som vill vara med och driva försäljningen av kassasystem. Du kommer att arbeta med fältförsäljning, boka dina egna möten och driva affärer från första kontakt till avslut. Här får du en fri roll där resultat premieras och där du har möjlighet att påverka din egen inkomst och utveckling

Vi erbjuder Fast garantilön om 30 000 kr + provision (5 000 kr per sålt kassasystem)
Milersättning för egen bil och möjlighet till tjänstebil vid goda resultat
Flexibilitet – efter att du visat resultat kan du styra ditt eget upplägg
Tydlig karriärväg – hos oss belönas prestation
Utbildningsmaterial och stöd för att snabbt komma in i rollen
iPhone och laptop ingår i tjänsten
Vem är du? Du har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning och gillar att arbeta med fältförsäljning
Du är tävlingsinriktad och resultatorienterad, gärna med idrottsbakgrund
Du är självgående och tar initiativ för att driva din egen framgång
Du kommunicerar flytande på svenska och andra språk som turkiska eller arabiska är meriterande
Du har B-körkort och tillgång till egen bil (milersättning utgår)
Arbetsdagens upplägg Mötesbokning och uppföljning för att bygga upp din kundportfölj
Genomföra kundmöten och skapa långsiktiga affärsrelationer
Driva försäljningen framåt, följa upp med företag som du har i säljprocessen

Arbetstider är 09:00 - 17:00, måndag - fredag.
Om du känner att det här kan vara rätt för dig får du gärna skicka in ditt CV och personligt brev så hörs vi!
Om du har några frågor eller funderingar kan du kontakta Emil Voxby på emil@submitbemanning.se, eller ringa på 076-724 61 67.

Ansök nu

Specialistsäljare till SSG Standard Solutions Group

Läs mer Jan 23
Med säkerhet och kompetens i fokus
I över 60 års tid har SSG samlat svensk industris främsta experter i kommittéer och nätverk för att hitta lösningar på branschens gemensamma utmaningar.
Idag är vi Nordens ledande leverantör av digitala tjänster för säkrare och mer hållbara arbetsplatser. Bland våra kunder finns över 400 av de största internationella industriföretagen, mer än 50 000 entreprenörer och vi levererar cirka 500 000 digitala säkerhetsutbildningar - varje år.
Vi välkomnar framtidens utmaningar och möjligheter. Med innovativ teknik lägger vi grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig. https://www.ssgsolutions.com/
Som Specialist Säljare på SSG Standard Solutions Group kommer du att fokusera på att sälja våra tekniska och mjukvarubaserade lösningar till industrin. Rollen innebär djupgående kunskap om våra tjänster och förmågan att kommunicera tekniska detaljer på ett enkelt och förståeligt sätt. Du kommer att arbeta nära kunder och hjälpa dem att se värdet av våra lösningar för att förbättra deras produktivitet, säkerhet och hållbarhet.
Arbetsuppgifter
Identifiera och bearbeta nya och befintliga kunder med fokus på tekniska lösningar och mjukvarutjänster.
Förklara och demonstrera våra tjänsters tekniska och affärsmässiga fördelar på ett enkelt och tydligt sätt.
Arbeta i nära samarbete med utvecklingsteamet för att anpassa lösningar efter kundernas specifika behov.
Driva hela försäljningsprocessen, från prospektering till avslut.
Bidra till utvecklingen av marknadsföringsmaterial och tekniska presentationer för att stödja försäljningsarbetet.

Kvalifikationer
2–5 års erfarenhet av teknisk försäljning eller försäljning av mjukvarubaserade lösningar.
Stark teknisk förståelse och förmåga att kommunicera tekniska detaljer på ett begripligt sätt.
Erfarenhet av att sälja komplexa lösningar eller produkter som kräver teknisk förståelse.
Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för att driva affärer framåt.
Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga, både på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Noggrann och lösningsorienterad med en förmåga att förstå och möta kundens behov.
Nyfiken och engagerad, med en vilja att kontinuerligt lära sig om nya tekniska lösningar.
Kommunikativ och relationsbyggande med ett affärsmässigt fokus.
Teamorienterad och samarbetsvillig med förmåga att arbeta tvärfunktionellt.

Låter det intressant?
Perfekt. Sänd in din CV och svara på några frågor. Sista ansökningsdag är den 14 feb.

Ansök nu

Pre Sales Representative

Läs mer Dec 16
Är du en driven och målmedvetenlagspelare som älskar att leverera resultat? Kanske har du en bakgrund som butikssäljare och är nu redo att ta nästa kliv. Eller så saknar du säljerfarenhet, men har visat på stort driv, teamspirit och tävlingsgnista inom exempelvis idrotten sedan tidigare.Oavsett bakgrund - vi blickar nu framåt och letar efter dig som har rätt attityd, vilja och förmåga att ta dig an utmaningen som vår nästa Pre Sales Representative!
Om rollen
Som Pre Sales Representative blir du en viktig kugge i vårtteam, där du får kombinera din energi och ambition med nya utmaningar inom B2B. Du arbetar nära både sälj- och marknadsteamet för att identifiera nya affärsmöjligheter och skapa värde för våra kunder. Du kommer främst bearbeta kontakter i Sverige ochNorge, men kommer även få möjlighet att vidga arbetet utanför Norden. Rollen kommer ge dig en bra grund att stå på om du vill utvecklas somAccount Manager på sikt.
Vi söker dig som inte bara är redo att lära dig, utan också vill bidra med dina idéer, din person och dina perspektiv.
Vad du kommer att göra Bygga relationer och generera leads: Aktivt ringa kalla samtal för att initiera och vårda kundrelationer.
Följa upp leads via vårt CRM-system HubSpot, t.ex. kunder som visat intresse via vår hemsida.
Långsiktig bearbetning av prospekt för att bygga en stark säljpipeline.

Utveckla och stödja säljprocesser: Ansvara för enklare säljprocesser och se till att våra kunder får en smidig och trygg kundupplevelse.
Samarbeta med marknadsteamet för att planera kampanjer och events för marknaderna i Sverige och Norge.

Tänka nytt och bidra med idéer: Utmana traditionella säljmetoder och hitta nya kreativa sätt att nå våra mål.
Bidra med dina tankar för att kontinuerligt förbättra våra arbetssätt.

Är detta du?
Vi söker dig som är i början av din karriär inom försäljning och vill utvecklas i en roll där du gör skillnad.Vi har högt tempo hos oss och har höga förväntningar på varandra. Det fina är att vi drivs av att lyckas tillsammans!
Erfarenhet och kompetens: Erfarenhet av kundkontakt inom B2C, t.ex. som butikssäljare eller i en annan kundnära roll är meriterande men inte avgörande.
Flytande svenska eller norska samt goda kunskaper i engelska är nödvändigt för rollen.
God vana att hantera kommunikation viae-mail och telefon.
Tidigare erfarenhet av CRM-system som HubSpot är meriterande, men inget krav.

Personliga egenskaper: Du är en resultatorienterad och uthållig person som gillar att jobba mot mål.
Du har en stark vilja att lära dig och växa inom B2B-försäljning.
Du inger förtroende och bygger goda relationer med kollegor och kunder.
Du trivs i en dynamisk miljö och bidrar gärna med dina idéer och förslag.

Vad vi erbjuder En fantastisk möjlighet att ta klivet in i SAAS och B2B-världen.
Stöttning och coachning för att du ska kunna utvecklas och växa i rollen.
En arbetsplats där innovation, utveckling ochsamarbete står i centrum.
Förmånligt pensions- och försäkringserbjudande
30 dagars semester.
Generöst friskvårdsbidrag.
Kontor centralt belägeti Göteborg.


Varför Winningtemp?
Det enkla svaret är meningsfullhet. Winningtemps digitala plattformfrämjar välmående för människor på arbetsplatser världen över - det är meningsfullt på riktigt att vara med och skapa detta tillsammans! Våra värderingar - Passion; Results Together; Curiosity;Responsibility - är ord som på ett bra sätt beskriver våra medarbetare. Vi har olika erfarenheter och bakgrund, men drivs av en gemensam passion för produkten och att med nyfikenhet och stort eget ansvarskapa resultat tillsammans.Läs mer om oss här: Team Success Platform | Winningtemp
Vi hanterar kandidater löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Senior Account Executive

Läs mer Apr 4
Are you a driven and passionate sales professional eager to make a tangible impact? We’re looking for an experienced Account Executive to join our team and drive growth across key markets. In this pivotal role, you will drive revenue, build strategic relationships, and position Eliq’s solutions with clients in the utility industry. If you’re excited about our mission to make sense of the world’s energy data, this is your chance to make a difference and be a part of our growth journey.
This role in our team
This is no ordinary role; to grow our presence within Europe, we are looking for a passionate, dynamic B2B Account Executive to accelerate growth in key markets. You’ll be responsible for:
Achieving revenue targets and closing deals by aligning Eliq´s products with the needs of Enterprise target companies in the utilities industry. Structuring and negotiating mutually beneficial deals with prospects/customers
Continuously prospecting to maintain a strong pipeline
Building long-term, trusted relationships with key customers
Sharing learnings gained in the field with internal GTM stakeholders
Suggesting process improvements or doubling-downs that will maximize sales performance

Who you are:
You want to be able to make an impact and not have your ideas filtered through multiple layers of bureaucracy
4+ years of experience in enterprise SaaS sales in a tech company
Able to close large, complex deals using a consultative, value-based approach
Builder of strong relationships with business and tech decision makers
Excellent English communication skills (Any other language at a business level is of great value).

Willingness to relocate if outside of Sweden.
About Eliq:
Eliq is a leading company in the energy insights space ?, serving 30+ utilities across 13 European markets. Founded in 2015, Eliq is a VC-backed business with approximately 40 employees. We are dedicated to improving the way energy is used by making sense of the world’s energy data, enabling businesses to build digital energy products and users to avoid energy wastage. Join us in fast-tracking the planet’s ????transition to net zero.


Why join us?
Be part of a company with big ambitions and the opportunity to directly influence its growth trajectory.
Attractive OTE package with basic salary and paid holidays.
Work in an international setting and contribute to impactful solutions in the energy industry.

Please apply with your CV and cover letter in English.
Privacy Notice: Your personal data will be processed in accordance with our Privacy Policy. By applying for this position, you agree to the processing of your personal data as described. For more details, please review our full privacy policy.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB .

Underhållsingenjör

Underhållschef
Läs mer Apr 23
Nytt
Om företaget

Elektroautomatik är Sveriges största automationsintegratör. De är en helhetsleverantör inom automation och har stor kompetens inom samtliga områden – från idé till slutgiltig produktion.

Deras mål är att effektivisera och kvalitetssäkra kundernas produktion och logistik genom smarta automationslösningar. De har hög kompetens och tillsammans är de ett engagerat lag som levererar.

Hos Elektroautomatik får du möjligheten att arbeta med innovativa automationslösningar i framkant, samtidigt som du är del av ett starkt och stöttande team. De värdesätter utveckling och kompetensutbyte, och genom EA Academy kan du kontinuerligt bygga på din expertis inom ditt specialistområde eller bredda din kunskapsbank. De erbjuder en flexibel arbetsmiljö med fokus på balans mellan arbete och fritid, samt ett nära samarbete med både kunder och kollegor.

Om tjänsten

Som underhållsingenjör hos oss får du en varierande roll där du kombinerar praktiskt arbete med strategisk utveckling. Du får möjlighet att arbeta både ute hos kund i konsultuppdrag och med interna projekt där du bidrar med din tekniska expertis inom mekanik, dokumentation och produktionsförbättringar.

I rollen som underhållsingenjör hos oss kommer du genomföra underhållstekniska aktiviteter av produktionsutrustningar. Du för tekniska diskussioner i projekt och är ansvarig för att skapa och uppdatera driftsäkerhetsupplägg som dokumentation, förebyggande underhåll, reservdelsberedning, nedbrytning av reservdelar och servicetips.

Du kommer även att:

• Skapa, uppdatera och säkerställa dokumentation för underhållsrutiner, reservdelar och driftsäkerhet.

• Delta i anskaffningsprojekt – från kravställning till driftsättning och optimering.

• Granska och analysera konstruktionslösningar och maskinsäkerhet.

• Arbeta med felsökning, optimering och förbättringsåtgärder inom mekanik, el och automation.

• Planera och genomföra livstidssäkringar och effektivisering av produktionsprocesser.

I rollen förväntas du samarbeta nära teknik- och underhållsavdelningar samt ha en stöttande och rådgivande roll gentemot projekt eller produktion.

Resor kan förekomma några dagar per år vid leverantörsmöten och funktionstester.

Vi söker dig som

Vidare söker vi dig som har passion för teknik och en stark nyfikenhet att lära dig mer. Du är ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt samt skicklig på att interagera, strukturera och synka ditt arbete tillsammans med andra på din avdelning. Vi ser också att du har en positiv inställning samt lätt för att samarbeta och kommunicera.

Du är driven, noggrann och engagerad i att säkerställa långsiktigt hållbara produktionslösningar. Du har en bred teknisk kompetens inom mekanik, underhåll och dokumentation, och trivs i en roll där du får lösa problem och optimera arbetssätt.

Du bör ha:

• Teknisk utbildning inom mekanik, underhåll, automation eller motsvarande erfarenhet.

• Erfarenhet av förebyggande underhåll och dokumentation av produktionsutrustningar.

• Förmåga att arbeta både operativt och strategiskt.

• Starkt säkerhetstänk och vana att arbeta med maskinsäkerhet och riskanalyser.

• Goda kunskaper i svenska och engelska.

• B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

• Erfarenhet från produktion, service eller underhåll i tillverkande industri.

• Kunskap inom maskinkonstruktion eller digitala underhållssystem.

• Erfarenhet av felsökning inom el och PLC-system.

• Tidigare arbete med anskaffning, installation och optimering av maskinutrustning.

• Erfarenhet av Lean Maintenance eller förbättringsarbete inom produktion.

• Erfarenhet av att jobba i projektgrupp.

Övrigt

I denna process samarbetar Elektroautomatik Sverige AB och Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Lastbilstekniker - Kungälv

Lastbilsmekaniker
Läs mer Apr 11
Har du ett stort mekaniskt intresse och tidigare erfarenhet av att meka med tunga fordon? Bli vår kunds nya tillskott och sök tjänsten idag!

Arbetsuppgifter

Som lastbilsmekaniker hos kunden ingår du i ett trevligt och kompetent team där fokus hela tiden ligger på kundnöjdhet. Dina arbetsuppgifter består av service, underhåll och reparationer av tunga fordon, med inriktning på lastbilar. Vi erbjuder ett omväxlande jobb där du arbetar med den senaste utrustningen och får stora möjligheter till utveckling. Vår reparationslitteratur är på svenska.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Som person har du en stark drivkraft och trivs i en rörlig miljö med varierande arbetsuppgifter och högt tempo. Du har en mycket god känsla för service och är beredd att göra det lilla extra för att göra våra kunder nöjda. För att fungera i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann samtidigt som du ser till helheten och samarbetet i teamet. Du är öppen och har lätt för att kommunicera. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.

Vi ser även att du har:

B-körkort.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet från fordon/lastbilsbranschen eller motsvarande
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar inom företaget.




Övrigt

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservice inom elbranschen!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
Har du jobbat med kundservice/försäljning och vill nu leverera service i världsklass? Då vill vi att du söker in nu!

Till en kunds räkning söker vi nu dig som har erfarenhet av kundservice/försäljning och vill nu jobba med befintliga kunder. Det kan förekomma både utgående samtal samt inkommande. Så vi ser gärna att du som söker har en kombination av både jobbat utgående/inkommande. Denna roll passar dig som är i början av sin karriär och vill hamna på ett stort bolag med goda utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter:

Hantera inkommande förfrågningar via telefon, mail och sms.
Ge support och vägledning i kreditfrågor.
Kontakta kunder för att följa upp inkassoärenden.
Samarbeta med teamet för att säkerställa hög kundnöjdhet.


Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom kundservice eller administration.
Minst ett års erfarenhet inom kundservice eller liknande roll.
Erfarenhet av att hantera inkommande och utgående samtal.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.





Personliga egenskaper:

Du är självgående och ansvarstagande i ditt arbete.
Du har en lösningsorienterad inställning och hanterar utmaningar med ett positivt förhållningssätt.
Du är flexibel och anpassar dig lätt efter förändrade förutsättningar.
Du har en god kommunikationsförmåga och samarbetar effektivt med andra.
Du är strukturerad och arbetar noggrant för att leverera hög kvalitet i ditt arbete.
Du trivs i en arbetsmiljö där du får möjlighet att ta egna initiativ och vara proaktiv.


Övrigt:

Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. CVn tas ej emot per mail utan endast via ansökan. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Sten på amir@kraftsam.se

Ansök nu

Lånehandläggare till spännande bolag!

Innesäljare
Läs mer Apr 9
För vår kunds räkning söker vi en Låneförmedlare till en intressant möjlighet inom finans !

Vi söker nu åt en kunds räkning en säljare inom låneförmedling i Göteborg. tjänsten är placerat i centrala Göteborg. Denna roll är perfekt för dig som är i början av din karriär och vill jobba med försäljning.

Arbetsuppgifter:

Ge kvalificerad vägledning inom lån, krediter och tillhörande försäkringar.
Ta affärsmässigt ansvar och hjälpa privatpersoner att upphandla och förbättra sin privatekonomiska situation via telefon.
Använda en unik upphandlingsmodell för att erbjuda marknadens bästa villkor.
Ingå i ett säljteam och genomgå en gedigen utbildning inom krediter och försäljning.
Bli diplomerad låneförmedlare.


Kvalifikationer:

Intresse för bank- och finansbranschen.
Uthållighet och hög drivkraft.
Förmåga att arbeta målinriktat och hantera utmaningar.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Utbildning med ekonomisk inriktning är en fördel.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.


Personliga egenskaper:

Du är självgående och ansvarstagande i ditt arbete.
Du har en lösningsorienterad inställning och hanterar utmaningar med ett positivt förhållningssätt.
Du är flexibel och anpassar dig lätt efter förändrade förutsättningar.
Du har en god kommunikationsförmåga och samarbetar effektivt med andra.
Du är strukturerad och arbetar noggrant för att leverera hög kvalitet i ditt arbete.
Du trivs i en arbetsmiljö där du får möjlighet att ta egna initiativ och vara proaktiv.


Vi erbjuder dig:

En arbetsplats centrala Göteborg
Arbetstider: 9-18 måndag-torsdag, 9-17 fredag.
Tillsvidareanställning.
Bra fast lön plus provision.
Spännande tävlingar med attraktiva priser.
En fantastisk arbetsmiljö med härliga kollegor.
Möjligheter till utveckling och karriär inom företaget.


Övrigt:

Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Amir Stein på amir@kraftsam.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kundservice inom elbranschen!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 9
Har du jobbat med kundservice/försäljning och vill nu leverera service i världsklass? Då vill vi att du söker in nu!

Till en kunds räkning söker vi nu dig som har erfarenhet av kundservice/försäljning och vill nu jobba med befintliga kunder. Det kan förekomma både utgående samtal samt inkommande. Så vi ser gärna att du som söker har en kombination av både jobbat utgående/inkommande. Denna roll passar dig som är i början av sin karriär och vill hamna på ett stort bolag med goda utvecklingsmöjligheter.

Arbetsuppgifter:

Hantera inkommande förfrågningar via telefon, mail och sms.
Ge support och vägledning i kreditfrågor.
Kontakta kunder för att följa upp inkassoärenden.
Samarbeta med teamet för att säkerställa hög kundnöjdhet.


Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom kundservice eller administration.
Minst ett års erfarenhet inom kundservice eller liknande roll.
Erfarenhet av att hantera inkommande och utgående samtal.
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.





Personliga egenskaper:

Du är självgående och ansvarstagande i ditt arbete.
Du har en lösningsorienterad inställning och hanterar utmaningar med ett positivt förhållningssätt.
Du är flexibel och anpassar dig lätt efter förändrade förutsättningar.
Du har en god kommunikationsförmåga och samarbetar effektivt med andra.
Du är strukturerad och arbetar noggrant för att leverera hög kvalitet i ditt arbete.
Du trivs i en arbetsmiljö där du får möjlighet att ta egna initiativ och vara proaktiv.


Övrigt:

Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. CVn tas ej emot per mail utan endast via ansökan. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Sten på amir@kraftsam.se

Ansök nu

Innesäljare

Account manager
Läs mer Apr 11
Upsales Agent till Fortum Göteborg

Om kunden:

Fortum är ett europeiskt energiföretag med verksamhet i mer än 40 länder. Vi förser våra kunder med el, gas, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Tillsammans med vårt dotterbolag Uniper är vi den tredje största producenten av CO2-fri el i Europa. Med ca 19 000 anställda och en gemensam omsättning på 69 miljarder euro har vi storleken, kompetensen och resurserna att driva energiomställningen framåt. Fortums aktie är listad på Nasdaq Helsinki och Unipers aktie på Frankfurtbörsen.

Arbetsuppgifter:

Är du nyfiken på en karriär inom försäljning och vill börja med att jobba med merförsäljning . Då kan detta vara tjänsten för dig! Fortum arbetar med att anpassa och sälja elavtal till företag i hela Sverige. Med fokus på kundnytta och hållbarhet hjälper vi våra kunder med att få de bästa Elavtalen. I Rollen som Upsales Agent kommer du att:

Ta emot inkommande samtal och aktivt sälja trygghetspaket och ID skydd

Kvalifikationer:

Vi letar efter dig som brinner för att alltid leverera god service och goda resultat i ditt arbete.
Som person är du ansvarstagande, serviceminded och du ser dig själv som en teamplayer.
Du trivs med att arbeta mot både individuella och gemensamma resultat.
Din inställning är positiv och du sprider energi till både kollegor och kunder.
Du är en lösningsorienterad och engagerad person som ser möjligheter i ditt arbete.
Denna roll kräver att du har goda språkfärdigheter i både svenska och engelska. 


Övrigt:

Minst gymnasieexamen 
Du har lätt för att hantera olika system
Kunna kommunicera obehindrat på engelska och svenska, både i skrift och tal. (Andra språk är meriterande)
Det är starkt meriterande med tidigare erfarenhet av Försäljning
Kunna arbeta 100%


Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Sten på amir@kraftsam.se

Ansök nu