Göteborg: Customer Success / Kundkoordinator till Boomr

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Success / Kundkoordinator till Boomr i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara del av en spännande företagsresa med engagerade kollegor och ledare? Är du naturligt kommunikativ och får energi av att ge förstklassig service till kunder? Värdesätter du en arbetsplats med familjär stämning och god sammanhållning? Då är rollen som Customer Success/Kundkoordinator till Boomr något för dig!

Om Boomr
Boomr är ett snabbt växande företag med hög entreprenörsanda som med kreativitet och nytänkande hjälper såväl kunder som kollegor att hitta lösningar på de mesta. Boomr har lång erfarenhet av enkla men smarta tjänster som förenklar och skapar trygghet för företag. Deras digitala plattform tar bort administrativa och repetitiva uppgifter och automatiserar många delar av ditt företags projekt och ekonomi. Dessutom erbjuder Boomr affärsjuridisk spetskompetens genom vårt erfarna team av jurister.

På Boomr får du vara med på en spännande resa med drivna och engagerade kollegor som värnar om en familjär känsla. Genom deras nytänkande, breda kompetens och goda service bidrar de till ett tryggare och enklare företagande.

Om rollen som Customer Success/Kundkoordinator
I rollen som Kundkoordinator agerar du brygga mellan kund och säljare och säkerställer att kunderna får ut mesta möjliga nytta av Boomr’s produkter. När försäljning är genomförd kommer du ansvara för att onboarda organisationens digitala tjänster till kunderna främst genom telefon- och videomöten. Även fysiska onboarding-möten kan förekomma i rollen. Du följer även upp kunderna genom löpande dialoger för att ge god kundservice, agera på leads och lyssna efter nya behov hos kunden. Din huvudfokus kommer till en början att vara onboarding av Boomr’s tjänst ”Digitala körjournaler” och i takt med att du blir varm i kläderna kommer du även addera nya tjänster till din produktportfölj.

Du kommer under de två första veckorna få en gedigen introduktion samt ha en mentor som ger dig rätt förutsättningar i rollen. Du kommer att samarbeta tätt med BackOffice, säljavdelningarna samt dina teammedlemmar inom Customer Success – bestående av en kollega samt teamets ledare. Vidare hanterar du löpande ärenden som inkommer från kunder och arbetar aktivt med administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Onboarding av Boomr’s digitala tjänster på befintliga och nya kunder, i huvudsak ”Digitala Körjournaler”.
Ansvara för att planera och boka onboardingmöten och utföra dessa via telefon-, video- och fysiska möten.
Bygga relation med kunderna och agera brygga till säljavdelningen med leads.
Följa upp och säkerställa att Boomr’s kunder använder produkterna.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete. Du talar flytande svenska och engelska och är van att orientera bland olika arbetsuppgifter samt lära dig nya system.

Som person söker vi dig som har en varm framtoning och är mån om att bygga förtroendegivande relationer. För att lyckas i rollen får du energi av kundkontakt och har en naturlig fallenhet för service. Du är initiativtagande och trivs bra i en koordinerande roll där du är van att arbeta strukturerat.

Viktigt för rollen är: Att du är kommunikativ och strukturerad.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
God systemvana.

Vad Boomr erbjuder dig
På Boomr blir du del av ett högpresterande och kreativt team med gedigen entreprenörsanda. Du sitter i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg och företaget erbjuder kontinuerliga utbildningar och föreläsningar för att utvecklas inom bolaget. Boomr månar om en familjär känsla och är ett bolag där kollegor värnar om varandra. För att skapa god team-spirit hittar de varje månad på roliga aktiviteter såsom resor, spa, tränar kampsport och har klassiska aw – receptet för att skapa Work-Life-Balance.

Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidareanställning, Boomr tillämpar 6 månaders provanställning.
Plats: Engelbrektsgatan 71.
Lön: Fast månadslön + bonus.

Låter rollen som Kundkoordinator intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser verkligen fram emot att höra från dig.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Customer Experience Agent

Läs mer Feb 6
Är du en positiv person med hög social kompetens som brinner för att ge service i världsklass? Då kanske detta är något för dig! Vi söker nu vår nästa stjärna till vår Kundtjänst i Göteborg. Vi erbjuder en stimulerande och bred roll där du ges möjlighet att utvecklas i en prestigelös atmosfär.

Vi ser att du är relationsskapande i ditt sätt att arbeta och kommunicera, vilket innebär att du har förmågan att skapa förtroende, är lyhörd och kan anpassa dig till olika personer på ett vänligt sätt. För att trivas och lyckas i rollen är du strukturerad, ansvarsfull och noggrann, då du ofta arbetar med parallella arbetsuppgifter. För tjänsten ser vi också att du är en problemlösare som uppmärksammar detaljer och motiveras av ett högt tempo.

Vidare söker dig som är nyfiken och initiativtagande, som brinner för kunden och vill bidra till att skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Du ska tycka det är roligt att kommunicera med kunderna på ett personligt, engagerat och hjälpsamt sätt och förstå att din kommunikation med kunderna är avgörande i arbetet med att skapa beständiga kundrelationer.

Avslutningsvis är du en person som tycker om ett högt tempo med en vilja att ta tag i uppgifter högt som lågt, där du utmanar och hittar lösningar.

Som Customer Experience agent är du ett ansikte och röst utåt för Let’s deal och har en viktig funktion för att säkerställa att Let’s deal levererar genuin wow-service till våra kunder och partners. Utöver den dagliga hjälp du bistår våra kunder med på telefon, mail, chatt och sociala medier finns möjligheten att arbeta med andra projekt kopplat till hur vi förbättrar kundupplevelsen. Du hanterar tillsammans med dina kollegor administrationen kring kundernas alla ärenden.

I rollen som Customer experience agent på Lets deal kommer du ingå i ett litet team och rapporterar till ekonomichefen.

I din roll ingår:


- Hantering av kund- & partner relaterade uppgifter

- Identifiera och genomföra nödvändiga förändringar i våra kundtjänstkanaler

- Utveckla och genomföra kommunikationsstrategier för kundtjänst såsom win-back, automatiseringar och andra initiativ som syftar till att öka kundnöjdheten.

- Hantering av Klarna, ARN och andra kundrelaterade ärenden

- Samarbeta mellan avdelningar för att ingjuta kundcentrerat tänkande i hela organisationen och driva på förbättringar av kundupplevelsen.

Din profil


- Minst 3-5 års dokumenterat arbete i en roll med kundkontakter från exempelvis kundtjänst eller annan supportverksamhet

- Självgående, driven och van att ta eget ansvar för diverse relaterade arbetsuppgifter

- Kan snabbt få en bra överblick över en situation och med öga för detaljer

- God kommunikativ förmåga i tal och skrift

- Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, ett plus om du förstår och behärskar norska

- God systemvana, erfarenhet av Kundo och Oracle Netsuite är meriterande

Let’s deal erbjuder


- Glada och drivna kollegor

- En arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö.

- 4 Day Work Week, med möjlighet att vara lediga på fredagar

- Kick-offs, frukostar och annat kul

- Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Let’s Deal är anslutna till kollektivavtal

Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig! Kolla mer på www.letsdeal.se

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen till oss!

Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.

Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.

I dagsläget är vi cirka 30 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.

På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.

Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.

Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.

Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Ta steget mot att bli en del av vårt team inom kundservice!

Läs mer Feb 5
Ta steget mot en karriär som gör skillnad – bli en del av vårt team som levererar service i världsklass!
Letar du efter en ny utmaning? Concentrix är ett globalt företag specialiserade inom teknologi och service som supporterar framtidens varumärken i över 70 länder. Vi arbetar med välkända företag - sådana du använder dig av varje dag - genom att förbättra deras verksamhet med ny, innovativ teknologi och lösningar.
Genom att skicka in din ansökan lämnar du ditt intresse för våra framtida tjänster, går du vidare i processen kommer vi att kontakta dig.
Om du vill utvecklas i din yrkesroll, inspireras av nya utmaningar och har ett genuint intresse för service, så uppmanar vi dig att anmäla ditt intresse till en av våra tjänster inom kundservice på vårt kontor i Göteborg Du kommer att vara del av en gemenskap av medarbetare som supporterar välkända varumärken inom bland annat tech, resebranschen, mode och hälsa.
Karriär och personlig utveckling
Vi kommer att se till att du får rätt utbildning, relevant utrustning samt kontinuerlig support i syfte att du ska lyckas i din nya roll. På Concentrix finns det goda karriärmöjligheter, ungefär 80% av våra ledare och chefer har blivit befordrade internt! Därtill erbjuder vi tillgång till karriärsutvecklingsprogram helt kostnadsfritt för att hjälpa dig att uppnå dina karriärsmål.
Detta ingår i tjänsten
Som kundservicemedarbetare i vårt team kommer du att arbeta i fina lokaler centralt i Göteborg. En vanlig dag i ditt arbete jobbar du sammansvetsat med ditt team och löser kunders problem genom främst inkommande samtal, men även förekommande mail. Du arbetar både självständigt och tillsammans med ditt team för att uppnå de uppsatta mål inom bland annat kundnöjdhet och samtalstid.
Du kommer att vara första kontaktperson för kunden där du hjälper dem att lösa frågor och problem på ett professionellt och serviceinriktat sätt. Arbetet innebär att hantera olika typer av ärenden som anpassas efter kundernas unika behov och situationer – från att ge vägledning och råd till att erbjuda lösningar som skapar värde och trygghet för kunden.
Vi har regelbundna tävlingar och events på kontoret. Du har även möjlighet att nyttja gymmet som finns i samma lokal, utan kostnad. Utöver detta erbjuder vi dig 3500kr per år i friskvårdsbidrag, kollektivavtal med Unionen samt möjlighet till bonus. Du kommer även att få en betald utbildning för att ge dig en stadig grund att stå på innan du börjar.
Dina kvalifikationer
Om du vill utvecklas inom kundbemötande och kundservice, kan du och Concentrix vara en bra match. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet från detta område, men det är såklart meriterande. Du skall ha en stark vilja för att hitta en skräddarsydd och optimal lösning för varje kund. Utöver detta behöver du ha gått ut gymnasiet med godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 samt kunna arbeta från vårt kontor på Johan Wilins gata 8.
Vad vi erbjuder dig
· Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år
· Tillgång till lokalens gym
· Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid, deltid samt timanställning. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning
· Goda karriärsutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärsprogram
· Betald grundutbildning
· Vi har kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning
· Teamaktiviteter både på och utanför arbetet för att göra jobbet roligare
· Möjlighet till prestationsbaserad bonus
· Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll


Ytterligare information:
- Start: Löpande under 2025
- Anställningsform: Heltid, deltid eller timanställning tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
- Arbetstider: Varierat under öppettiderna mån-fre 08.30-22:00
- Tjänsten är på plats från kontoret i Göteborg.


Experience the best version of you!
Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix.

Ansök nu

????Customer Care Agent – Göteborg????

Läs mer Jan 31
Om rollen
Som Customer Care Agent är du en nyckelspelare i kundresan och ser till att varje kund får den bästa möjliga upplevelsen. Du kommer att:
Kommunicera med kunder via telefon, mejl, chatt och sociala medier Hjälpa kunder med frågor om produkter, tjänster och support Koordinera assistans vid vägservice och bogsering Hantera och följa upp kundförfrågningar för att säkerställa hög servicekvalitet Identifiera förbättringsområden och bidra till utveckling av processer
Är du den vi söker?
Vi tror att du har:
Ett genuint intresse för kundservice och en vilja att skapa positiva kundupplevelser Tidigare erfarenhet av kundtjänst, service eller CRM-system Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift En positiv inställning, hög arbetsmoral och en förmåga att arbeta i team Möjlighet att arbeta kvällar, helger och helgdagar
Plats: Göteborg (på plats) Uppdragsperiod: 3 mars 2025 – 29 juni 2025 Sista ansökningsdag: 3 februari 2025
Varför ska du söka?Hos oss får du möjligheten att arbeta i en snabbföränderlig, global miljö där innovation, kundupplevelse och kvalitet står i fokus. Här får du chansen att lära, växa och utvecklas – kanske till din nästa karriärmöjlighet inom företaget!
Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär!
Vänligen skicka in dina ansökningshandlingar på engelska!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Customer Success Manager

Läs mer Jan 27
Precisely is a SaaS company operating in the legal technology space, offering a simple solution to a complex issue – contracts. By creating a single solution for all contract-related matters, we strive towards a future with less administration and more time for business.
Our Customer Success team plays a pivotal role in ensuring our users maximize the value of our platform. From seamless onboarding to fostering long-term partnerships, we’re dedicated to helping our customers achieve success. To continue strengthening our small but impactful team, we’re looking for a new Customer Success Manager to help deliver exceptional value to our customers.We’re looking for a Customer Success Manager to join our team—someone passionate about collaborating with customers, guiding them strategically toward their goals, and fostering strong, meaningful partnerships.
Important
Application Deadline: 2025-02-28
Interview Start: We will have ongoing interviews.
Salary Range:This role offers a salary range of 38.000 - 42.000 SEK
Assessment: After you apply, you will receive a link to complete an assessment test with Lemonaid.

Check out our career page for more on our hiring process and FAQs.
What we are looking for in our next Customer Success ManagerFirst and foremost, we are looking for someone who truly enjoys being the go-to person for customers. You’ll be joining a small team, which means big autonomy and plenty of opportunities to shape how we do Customer Success. You’ll have direct impact on customer retention and revenue growth as well as the freedom to drive creative initiatives that help improve our customers’ experiences.
What you will do Meet with customers regularly—both new and existing—to align on goals, identify opportunities for upselling, and prevent churn.
Onboard new customers from start to finish, setting up best practices and sharing technical know-how for maximum platform adoption.
Provide frontline support when necessary, jumping on chats and calls to resolve pressing issues or assist with product-related questions.
Collaborate with Sales on deals that need the extra voice of a Customer Success Manager to highlight product value and seal the deal.
Work closely with Product to share feedback and user insights that can help shape our roadmap and product improvements.
Organize internal meetings to align on customer health, weekly goals, and strategic initiatives within the CS team (including churn savings and upsell opportunities).
What we’d like you to have Experience in a customer-focused or customer success role.
Fluency in English (additional languages like Swedish, French, German, Spanish, or Finnish are a bonus!).
Strong relationship-building skills—whether it’s supporting a customer in crisis or planning a strategic initiative for a key account.
Curiosity & Learnability: We’re a dynamic scale-up, so being open to learning new tools, processes, and best practices is essential.
Organizational & Planning chops to manage multiple customer timelines, escalations, and internal syncs without dropping the ball.
Nice-to-have (but not required) Legal understanding, especially within contract management workflows.
Past ownership of a customer segment, product implementation, or relevant project that showcases your initiative.
B2B SaaS exposure - especially if you have prior experience in legal tech or contract management.
What we offer Full-time role based in Gothenburg (preferred). We offer a remote friendly culture, so you can combine working from home with working from our Gothenburg office.
30 days vacation to rest and recharge.
A small, close-knit team environment where your voice matters, and new ideas are encouraged.
The chance to grow into more strategic or technical responsibilities—like system ownership, specialized onboarding, or CS operations.
The satisfaction of making a real difference in how customers interact with and benefit from our product.
We put people first at Precisely
Here, you’ll have an opportunity to be yourself in an inclusive and open-minded environment where people genuinely care about each other. You’ll receive a high amount of autonomy, opportunities to develop, and every chance to leave your mark.
We embody our values in everything we do:
Strive for Development: We love curiosity, personal growth, and continuous learning.
Strength in Diversity: We welcome people from all backgrounds and value everyone’s unique perspective.
Trust in Data: We take a long-term view and let evidence guide our decisions.
Be Curious: We constantly challenge the status quo and aren’t afraid to step out of our comfort zone.
Allow for Creativity: We believe creativity fuels progress and innovation.
How We Hire
We care about crafting an inclusive and fair hiring process with minimal bias. We’re a bit nerdy about it, actually. We want you to feel at ease every step of the way, so we outline our process on our careers page for complete transparency.
Precisely is an equal opportunity employer. All employment decisions are made without regard to race, colour, national origin, ancestry, sex, gender, gender identity or expression, sexual orientation, age, genetic information, religion, disability, medical condition, pregnancy, marital or family status, or any other characteristic protected by law. Precisely also provides workplace accommodations for qualified individuals with disabilities.

Ansök nu

Customer Service Representative till Essity

Läs mer Jan 22
Är du administrativt stark och trivs i en roll med stort kundfokus? Vill du bli en del av en global ledare inom hygienbranschen och bidra till ett effektivt arbetssätt och nöjda kunder? Essity söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med ett av deras kundsupportteam.

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar fram till 2025-08-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity.
Om företaget
Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag och hem för varumärken som Libero, TENA, Libresse, Tork, Sorbact och JOBST. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer ett brett sortiment av produkter inom personlig hygien, professionell hygien och medicinsk vård. Produkterna riktar sig både till konsumenter och företag och inkluderar bland annat mjukpapper, blöjor, bindor, inkontinensprodukter, vårdförnödenheter och olika typer av hygienlösningar för offentliga miljöer. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal.
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Representative på Essitys kontor i Mölndal blir du en del i ett kompetent och engagerat team om tio medarbetare. Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar hantering av stora grossistbeställningar för kunder inom Professional Hygiene, där du blir den första kontaktpunkten och ger support kring orderstatus, produkter och andra förfrågningar. Du arbetar aktivt med att förstå kundernas behov, bygga förtroendefulla relationer och säkerställa en service av högsta kvalitet för både interna och externa kunder. Genom att samarbeta med nätverket av kundservicespecialister hittar du lösningar som möter kundernas behov på bästa sätt. Utöver detta ansvarar du också för att hantera specialbeställningar, såsom tryckta servetter och Tork Vision Cleaning (TVC).
Du blir en del av vårt Regional Front Office-team och rapporterar till Regional Customer Service Manager. Rollen är placerad på kontoret i Mölndal och innebär hantering och optimering av kundserviceprocesser.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Har relevant utbildning och erfarenhet inom kundservice eller liknande arbetsområden
Har goda kunskaper i Microsoft Office-verktyg
Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
Erfarenhet av SAP/S4 Hana är meriterande

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självdriven, kommunikativ och har en positiv inställning. Du arbetar strukturerat och metodiskt samt har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du trivs i en snabb arbetsmiljö där du proaktivt hittar lösningar för att säkerställa effektivitet och kvalitet i ditt arbete.
Övrig information
Start: OmgåendePlats: MölndalLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB .

Driven Produktionschef till LCS Container Solutions!

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jan 27
Har du erfarenhet av att produktionsarbete och van att arbeta processtyrt med hög kvalitet? Är du en ledare som får energi av att motivera andra? Vill du vara en nyckelspelare i en spännande tillväxtresa? Då kan rollen som Produktionschef hos LCS Container Solutions vara rollen för dig!

Om LCS Container Solutions
”Med kunden i fokus tillhandahåller vi på LCS Container Solutions produkter och service lokalt och internationellt till människor och företag och ger dem möjligheten att förverkliga sina idéer där containern är en del av lösningen, något vi gjort i över 50 år tillsammans med samma ägare. Vi säljer, hyr ut, lagrar och konstruerar mobila lösningar till människor och företag med containrar i centrum, där vi arbetar efter att vara en innovativ och pålitlig partner.

Med en passion för logistik och mobila lösningar strävar vi efter att leverera högkvalitativa, funktionella och hållbara lösningar inom våra affärsområden. Vi bedriver allt ifrån försäljning uthyrning till specialproducerade skräddarsydda containerlösningar och en terminalverksamhet i Arendal, i närheten av Göteborgs hamn, på vår 75 000m2 stora anläggning.”

Om tjänsten som Produktionschef
I rollen som Produktionschef hos LCS blir du en viktig nyckelspelare i bolagets tillväxt- och utvecklingsresa! Syftet med rollen är att leda, driva och utveckla en säker, kostnads- och tidseffektiv produktionsverksamhet med fokus på kvalitet.

I praktiken innebär det att du är ytterst ansvarig för bolagets produktion som idag består av ett team på sju personer. Du säkerställer den dagliga driftens framgång, ansvarar för att effektivisera produktionsprocesser samt systematisera och standardisera arbetssätt och rutiner. Ditt arbete sker i enlighet med de kvalitetskrav som efterfrågas där du säkerställer kvalitetskontroller kontinuerligt. Vidare ansvarar du även för arbetsmiljö, hälsa och säkerhet, kemikaliehantering och heta arbeten.

Hos LCS blir du del av en spännande förändringsresa där du tillsammans med dina kollegor tar bolaget till högre höjder! Du är en motiverande ledare som värnar om teamets utveckling. Du rapporterar till Operativ Chef och utgår från anläggningen i Arendal.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Vara en nyckelspelare i LCS tillväxtresa!
Leda, driva och utveckla en säker, kostnads- och tidseffektiv produktionsverksamhet med fokus på kvalitet.
Ansvara för daglig drift, löpande effektivisera produktionsprocesser samt systematisera och standardisera arbetssätt och rutiner.
Motivera, leda och utveckla ditt team om sju personer.
Ansvara för kvalitet, arbetsmiljö, hälsa och säkerhet, kemikaliehantering och heta arbeten.

Om dig
För att lyckas i rollen som Produktionschef har du tidigare erfarenhet från daglig drift och operativt arbete inom tillverkning och produktion. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i och leda i en organisation i förändring anses detta meriterande. Du besitter förmågan att leda, planera och effektivisera produktionsprocesser samt systematisera och standardisera arbetssätt och rutiner. Vidare har du kunskap inom kvalitetsfrågor, arbetsmiljö, hälsa och säkerhet, kemikaliehantering och heta arbeten. Vi ser gärna att du tidigare har formell eller informell erfarenhet av ledarskap i daglig drift. B-körkort samt flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav.

Som person är du en engagerad ledare som får energi av att motivera ditt team. Du har en prestigelös inställning där du trivs i en föränderlig miljö där du får ta stort ägandeskap. Vidare är du en lagspelare med ett strukturerat förhållningssätt där kvalitet och noggrannhet är a och o. Du har förmågan att inta ett helhetsperspektiv samtidigt som du värnar om detaljer.  

Viktigt för tjänsten är: Tidigare erfarenhet från daglig drift och operativt arbete inom industrialiserad tillverkning och produktion, samt införande av Lean/5S eller liknade.
Förmåga att leda, planera och effektivisera produktionsprocesser samt systematisera och standardisera arbetssätt och rutiner.
Tidigare erfarenhet och kunskap inom kvalitetsfrågor, arbetsmiljö, hälsa och säkerhet, kemikaliehantering och heta arbeten.
Tidigare erfarenhet av formellt eller informellt ledarskap i daglig drift.
Flytande kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska.
Körkort.

Meriterande: Tidigare erfarenhet av att arbeta och leda en organisation i förändring.
Truckkort A+B.

LCS erbjudande
Hos LCS blir du del av en spännande tillväxtresa och får chans att verka i en roll där du har fullt mandat för produktionens utveckling. Du blir en kulturbärare i ”nya LCS” där du leder genom kärnvärden av ”modiga, omtänksamma och innovativa”.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Arendal, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Produktionschef som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu

Field Service Engineer till KUKA Nordic!

Installationstekniker, industrimaskiner
Läs mer Jan 14
Har du erfarenhet av mekanik, automation och/eller elinstallation? Är du tekniskt intresserad och motiveras av att spetsa dina kunskaper i en växande industri? Då kan tjänsten som Field Service Engineer hos KUKA Nordic vara rollen för dig!

Om KUKA 
KUKA är ett globalt automationsföretag med en omsättning på cirka 3,9 miljarder euro och cirka 15 000 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Augsburg, Tyskland. Som en av världens ledande leverantörer av Robotar, Autonoma Mobila robotar och övriga produkter är de en helhetsleverantör åt sina kunder. Idag hittar du deras lösningar i en lång rad olika branscher så som Automotive, Electronics, Metal Plastic, Consumer Goods, E-Commerce/Retail och Healthcare.

Om tjänsten Field Service Engineer
I rollen som Field Service Engineer kommer du framför allt att arbeta ute hos KUKAs kunder med felsökning, underhåll och reparation av KUKAs robotsystem. Vid behov kan du även komma delta vid drifttagning av robotar och dess tillhörande system och på sikt utbilda kunderna i hur de opererar robotsystemet och åtgärdar de enklare tekniska problemen.

Du kommer framför allt ansvara för ärenden i Sverige vilket innebär att resor med övernattning kan förekomma. Vidare ansvarar du för att dokumentation och rapportering är korrekt för utfört arbete och ser till att leverera förstklassig service genom att agera supporterande för kundernas behov. I denna rekryteringsprocess kommer en bakgrundskontroll att genomföras i slutskedet av processen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Felsökning, underhåll och reparation av KUKAs robotsystem både i verkstad och ute hos kund.
Vid behov, delta vid drifttagning av robotar och dess tillhörande system.
Dokumentation och rapportering av utfört arbete.
Support och utbildning för kund i manövrering av robotsystemen.
Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning inom mekanik, el, mekatronik, automation eller liknande. Du har arbetslivserfarenhet av felsökning och besitter goda kunskaper inom mekanik, även elkunskap är meriterande men inget krav. Vidare har du grundläggande förståelse för styrsystem (PLC) och ser positivt på att på sikt lära dig att programmera på sikt. För att lyckas i rollen behöver du ha B-körkort, behärska både engelska och svenska flytande i tal och skrift samt vara flexibel för resor och övernattningar i tjänsten vid behov.

Som person söker vi dig som har ett genuint tekniskt intresse och som har ett nyfiket förhållningssätt till att ta dig an nya utmaningar. Du är en lagspelare som arbetar väl i team och som också trivs bra med att arbeta självständigt på ett lösningsorienterat sätt. Vidare har du en god analytisk förmåga, ett gott tålamod och en vilja att leverera god service till kund.

Viktigt för tjänsten är: Minst gymnasial utbildning inom mekanik, el, mekatronik, automation eller annat som kan bedömas likvärdigt.
Erfarenhet av felsökning och mekaniska reparationer och underhåll.
Grundläggande förståelse för styrsystem (PLC).
B-körkort.
Möjlighet att resa och övernatta i tjänsten.
Att du är en lagspelare som är nyfiken, analytisk och serviceinriktad.
Meriterande för tjänsten är. Arbetslivserfarenhet av PLC-programmering och el.
Tidigare erfarenhet av att resa/övernatta i tjänsten.
KUKA Nordics erbjudande
Utöver en utvecklande och utmanande roll välkomnas du av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor som är duktiga på att dela med sig av sin kompetens. Det finns goda möjligheter för karriärsutveckling i företaget där du får ta del av en individuell utvecklingsplan med flertalet utbildningar. Vidare erbjuds du årlig hälsokontroll, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, arbetstidsförkortning och kollektivavtal.  För dig som strävar efter att öka din arbetsinsats och därigenom öka din inkomst finns det möjlighet att ta sig an extra uppdrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Västra Frölunda, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Field Service Engineer intressant? Vi tillämpar ett löpande urval så vänta därför inte med din ansökan. I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Lösningsorienterad Tekniker till APM Terminals!

Underhållsmekaniker
Läs mer Jan 17
Är du i början av din karriär inom mekanik? Har du dessutom erfarenhet av felsökning och svetsning samt vill arbeta på ett av de största logistikbolagen i världen? Vill du bli en del av ett kompetent team med god sammanhållning? Då kan tjänsten som tekniker hos APM Terminals vara rollen för dig!

Om APM Terminals
APM Terminals Gothenburg är belägen i Skandinaviens största containerhamn och maskinpark av kranar och truckar. Det är den enda terminalen i Sverige som är utrustad för att hantera världens största fartyg på 24 000 TEU+. För att stödja de växande volymerna vid APM Terminals Gothenburg och hamnens fulla potential pågår ett arbete med att fördjupa farleden. Terminalen är fri från tidvatten och is och fungerar 365 dagar per år.

Terminalen hanterar cirka 20 hamnanlöp varje vecka, inklusive direktanlöp från andra kontinenter samt feederfartyg från andra hamnar i norra Europa. Anlöpstiden från öppet hav är bara 90 minuter och inom sex timmar kan vi nå tre av de nordiska huvudstäderna.

Om tjänsten som Tekniker
Som Tekniker på APM Terminals kommer du att bli en del av kranavdelningen bestående av 23 engagerade och kompetenta medarbetare. Du kommer framför allt arbeta nära andra tekniker och kranförare som du tillsammans identifierar och löser både akuta och planerade arbeten med. Hos APM Terminals är din säkerhet i fokus och du kommer aldrig att utföra ett jobb ensam.

I rollen som Tekniker kommer du att ansvara för att felsöka, optimera och serva APM Terminals semiautomatiserade kranar i hamnen. Du kommer framför allt hantera ärenden kopplat till mekanik. I tjänsten kommer du att arbeta i varierande miljöer, ute som inne, högt som lågt då kranarna kan uppgå till en höjd om 80 meter. Efter avslutade uppdrag dokumenterar du utförda åtgärder och säkerställer en god överlämning till nästkommande skiftarbetare.

Hos APM Terminals kommer du att arbeta i skift med fokus på dag-och kväll (kl.06.30-15.00 och kl.15.00-23.00). För att vara aktuell för tjänsten behöver du inneha B-körkort för att ta dig till kranarna. Till APM Terminals finns det goda kommunikationsmöjligheter med kollektivtrafik.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utföra planerade och akut service och underhåll av kranar med fokus på felsökning och optimering av mekaniska fel.
• Dokumentation och rapportering av utförda arbeten.
• Tillsammans med dina kollegor, identifiera lösningar på både unika och mer återkommande problem.

Eftersom detta är en säkerhetsklassad tjänst kommer du i denna process få genomgå en säkerhets- och bakgrundskontroll.

Om dig
Vi söker dig som har minst teknisk gymnasial utbildning, med fördel inom mekanik och/eller svetsutbildning. För att lyckas i rollen behöver du besitta en nyfikenhet och förståelse för framför allt mekanik men även förståelse för kopplingen med PLC, el och hydraulik. Du trivs bra med att arbeta utomhus så väl som inomhus och innehar god fysik för att eventuellt kunna hantera tunga lyft. I rollen kommer du ha tät dialog med dina kollegor vilket gör det väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska på en mycket god nivå. Du innehar B-körkort och har möjlighet att arbeta skift.

Vidare söker vi dig som har ett genuint tekniskt intresse och som tar ansvar för ditt lärande. Du trivs bra i en ansvarstagande roll där du får ta vara på din logiska förmåga för att agera lösningsorienterat och tillsammans med dina kollegor, hitta kreativa och optimerade arbetssätt. Har du även god arbetsmoral, vågar fråga och trivs bra med att arbeta i team kommer du att trivas hos APM Terminals!

Viktigt för tjänsten är:
• Minst teknisk gymnasial utbildning, med fördel inom mekanik och/eller svetsning.
• Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska.
• B-körkort, vilja att arbeta både inomhus och utomhus i skift.
• Att du är tekniskt intresserad och ansvarstagande.

APM Terminals erbjudande
Som en viktig lagmedlem hos APM Terminals blir du en del av en trygg organisation som står för 55% av Sveriges import och export. Du är därmed med och bidrar till stort samhällsvärde genom att stärka Sveriges näringsliv och BNP. Vidare har APM Terminals kollektivavtal och erbjuder goda förmåner i form av exempelvis lunchförmån, fri användning av ett fullt utrustat gym och friskvårdsbidrag.

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, Heltid.
Placering: Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du bli en del av team APM Terminals? Ta chansen och skicka in din ansökan idag, urvalet sker löpande.

Ansök nu

Teknikinriktad Key Account Manager till Aluwave!

Key account manager
Läs mer Feb 3
Har du en bakgrund inom försäljning av elektronik eller belysning mot industrikunder? Motiveras du av möjligheten att bidra i hela försäljningscykeln från idé till färdig produkt? Då kan tjänsten som Teknikinriktad Key Account Manager hos Aluwave vara rollen för dig!

Om Aluwave
Aluwave leder utvecklingen inom skräddarsydda belysningslösningar. Med ett omfattande designbibliotek, marknadsledande kunskap kring LED teknik, toppmoderna produktionsenheter och en förstklassig försörjningskedja är vi väl positionerade att leverera kompletta belysningslösningar till OEM-marknaden, grossister distributörer.

Aluwave ägs sedan 2023 av Tången Industrikapital och är på en tillväxtresa. De står inför flertalet kommersiella satsningar som kommer ta bolaget och koncernen till nästa fas. Delar av Aluwaves seniora kommersiella organisation kommer gå vidare och därmed erbjuds du ett mentorskap och överlämning under 2025.

Om tjänsten som Key Account Manager
Som Key Account Manager hos Aluwave kommer du in i en spännande och expansiv fas och ditt uppdrag är primärt att utveckla relationen med en handfull globala nyckelkunder inom OEM-segmentet. Som KAM är du involverad i affären från Ax till Limpa, från Presale och idéstadium till en färdig kundanpassad produkt satt i produktion, där Aluwave själva äger hela värdekedjan in house gällande utveckling och produktion. I rollen arbetar du tight med kundernas egna utvecklingsavdelningar, vilket innebär att dina stakeholders många gånger är ingenjörer och tekniker. Detta ställer krav på din tekniska kompetens där du förväntas hantera även de mer tekniska dialogerna initialt. Till ditt stöd in house har du Aluwaves egna Elektronikingenjörer, vilka engageras som produktägare för specifika projekt. Vidare ansvarar du även för prissättning, förhandlingar och dialogen med inköp/management hos kund.

Du arbetar med stor frihet under ansvar och kan både utgå från Aluwaves kontor eller ditt hemmakontor där du självständigt planerar dina arbetsveckor och dina kundbesök. Det fysiska mötet är viktigt i rollen, varpå resor både i Sverige samt internationellt förekommer i rollen, uppskattningsvis två resdagar i veckan.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för utvecklingen av en handfull globala OEM-nyckelkunder.
• Huvudansvar för hela säljcykeln från ax till limpa.
• Kvalificera projekt och bistå med teknisk rådgivning.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk försäljning och rådgivning för OEM segmentet inom antingen belysning eller närliggande elektronik och komponenter och som vill fortsätta utvecklas i ett tryggt bolag i en expansiv fas. För att lyckas i tjänsten behöver du inneha B-körkort och behärska svenska eller norska och engelska flytande i tal och skrift. Har du ATEX eller Ex-produkter är det meriterande.

Som person trivs du i en roll med stor frihet där du har erfarenhet och god förmåga att strukturera upp dina egna veckor och projekt. Du har uthålligheten och målfokuset att dra både snabba samt långsiktiga projekten över mållinjen. Du trivs i mixen av försäljning och teknik och triggas av tanken att bidra till ett bolag i tillväxt. Sannolikt är du en god relationsbyggare som är nyfiken på kunderna och deras tekniska utmaningar som månar om högsta kvalitets i leveransen mot kund.

Viktigt för tjänsten är:
• Minst ett par års arbetslivserfarenhet av teknisk försäljning mot OEM-kunder.
• Goda tekniska kunskaper och ett intresse för elektronik och/eller belysning.
• Möjlighet att resa och övernatta för att besöka kunder, uppskattningsvis 2 dagar i veckan i snitt.
• B-körkort och flytande språkkunskaper i svenska eller norska och engelska.

Meriterande:
• Erfarenhet från Atmosphères Explosibles (ATEX) eller Explosionsskydd (Ex).

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Flexibelt i Sverige eller Norge
Lön: Enligt överenskommelse

Finner du tjänsten som Key Account Manager hos Aluwave intressant? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig! På grund av semestertider kan återkopplingen komma att dröja längre än vanligt.

Ansök nu

Key Account Manager Wholesale!

Key account manager
Läs mer Feb 3
Är du en driven person med en bakgrund inom teknisk försäljning gentemot grossistledet? Lockas du av att spela en viktig roll på ett bolag som leder utvecklingen i skräddarsydda belysningslösningar? Då kan tjänsten som Key Account Manager Wholesale hos Aluwave vara rollen för dig!

Om Aluwave
Aluwave leder utvecklingen inom skräddarsydda belysningslösningar. Med ett omfattande designbibliotek, marknadsledande kunskap kring LED teknik, toppmoderna produktionsenheter och en förstklassig försörjningskedja är vi väl positionerade att leverera kompletta belysningslösningar till OEM-marknaden, grossister distributörer.

Aluwave ägs sedan 2023 av Tången Industrikapital och är på en tillväxtresa. De står inför flertalet kommersiella satsningar som kommer ta bolaget och koncernen till nästa fas. Delar av Aluwaves seniora kommersiella organisation kommer gå vidare och därmed erbjuds du ett mentorskap och överlämning under 2025.

Om tjänsten som Key Account Manager Wholesale
Som Key Account Manager hos Aluwave kommer du in i en spännande och expansiv fas och ditt uppdrag är primärt att fortsätta bygga relationer mot grossistledet som är bolagets huvudkanal. Du arbetar både med att utveckla befintliga relationer samt att bearbeta nya kunder. Som KAM arbetar du nära kunden och hjälper dem att navigera inom belysningsteknik, ljusplanering och armaturer i deras butiker såväl som projekt. Syftet är att göra Aluwave till den självklara leverantören och öka kundens varumärkeskännedom. Du kommer att jobba med både standardiserade produkter, samt analysera behov för att stötta framtagning av nya produkter till deras sortiment.

Till ditt stöd in house har du Aluwaves egna Elektronikingenjörer, vilka engageras som produktägare för specifika projekt. Vidare ansvarar du även för prissättning, förhandlingar och dialogen med inköp/management hos kund. Du arbetar med stor frihet under ansvar och kan både utgå från Aluwaves kontor eller ditt hemmakontor där du självständigt planerar dina arbetsveckor och dina kundbesök. Det fysiska mötet är viktigt i rollen, varpå resor både i Sverige samt övriga Norden beräknas upp till fyra resdagar i veckan.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för att utveckla befintliga återförsäljare samt att bearbeta nya relationer.
• Arbeta tätt med kund inom ramen för armaturer, belysningsteknik och ljusplanering för att stärka och bygga kundens varumärke.
• Försäljning av både standardiserade produkter samt framtagning av nya artiklar.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk försäljning inom eller gentemot grossistledet. Du har med fördel arbetat inom antingen belysning eller närliggande elektronik, och vill fortsätta utvecklas i ett tryggt bolag i en expansiv fas. För att lyckas i tjänsten behöver du inneha B-körkort, ha möjlighet att resa samt behärska svenska eller norska och engelska flytande i tal och skrift.

Som person trivs du i en roll med stor frihet där du har erfarenhet och god förmåga att strukturera upp dina egna veckor. Du har uthålligheten och målfokuset att dra både snabba samt långsiktiga affärer över mållinjen. Du trivs i mixen av försäljning och teknik och triggas av tanken att bidra till ett bolag i tillväxt. Sannolikt är du en god relationsbyggare som är nyfiken på kunderna och deras tekniska utmaningar som månar om högsta kvalitets i leveransen mot kund.

Viktigt för tjänsten är:
• Minst ett par års erfarenhet av teknisk försäljning i eller mot grossistledet.
• Viss teknisk förståelse och ett intresse för elektronik och/eller belysning.
• Möjlighet att resa och övernatta för att besöka kunder inom Norden, upp till fyra dagar i veckan.
• B-körkort och flytande språkkunskaper i svenska eller norska och engelska.

Meriterande:
• Erfarenhet och förståelse för ljusplanering.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid Placering:
Flexibelt i Sverige eller Norge
Lön: Enligt överenskommelse

Finner du tjänsten som Key Account Manager hos Aluwave intressant? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig! På grund av semestertider kan återkoppling dröja längre än vanligt.

Ansök nu

Linux System Engineer to Abion

Systemadministratör
Läs mer Feb 3
Are you a social individual who values team spirit over self-interest and also happens to be a Linux expert? Do you want to broaden your technical expertise and make a difference in brand protection? Then the role of Linux System Engineer at Abion could be the perfect fit for you!

About Abion
“Abion is a fast-growing and profitable platform-based IP and domain services provider on a journey on becoming a European IP powerhouse. We have a unique position in the market with nearly 30 years of experience in digitalization as an ICANN-accredited registrar and a comprehensive Brand Protection package and software and services within Domain Management, Trademark Management, and Web Security. 

We offer an exciting position in a fast-paced organization that is constantly growing and developing in a highly current industry. At Abion, we believe in giving our employees great freedom with responsibility. We foster a diverse, dynamic, and permissive culture with lots of cross-departmental collaboration and with great opportunities for personal development. We want to be the best and therefore expect the best from ourselves and our colleagues. 

Abion is on an exciting path, and we want like-minded people to join us on the next step of our journey to become the best IP company in Europe, an IP powerhouse!”

About the position
As a Linux System Engineer at Abion, you will take on a multifaceted role with a focus on Linux administration in hosting, server management, and web support on Linux platforms. This role heavily involves 3rd-line support, handling escalated cases directed to the Linux team or submitted via email. These cases may include server issues, web platforms, or configuring an email server— essentially, advanced troubleshooting and problem-solving tasks.

Beyond web hosting and Linux administration, you’ll also play a key role in setting up new systems for Abion's clients and contributing to technical discussions during the sales process. Working alongside the sales team, you'll ensure clients choose the right tools for their needs.

You’ll join a collaborative and supportive IT team consisting of both IT Technicians and Linux Technicians. While your primary focus will be Linux, you’ll also be expected to assist with Windows-related issues if needed, reflecting the team-first attitude.

Additionally, Abion operates an on-call IT service, which you may be included in after approximately six months.

Your primary responsibilities: Linux administration and support for Abion’s clients.
Troubleshooting at the 3rd-line level.
Support the sales team and other departments at Abion with your expertise.
About you
To succeed in the role as Linux System Engineer at Abion, you should have a humble attitude and see yourself as a problem solver. Strong service-mindedness and flexibility are essential, as is comfort working with Linux as an operating system.

You should also have experience handling 3rd-line issues and basic knowledge of Windows servers. Experience with DNS/SSL certificates is a valuable bonus. We are interested in both more junior and senior candidates.

Key requirements for the role: Professional experience in Linux administration.
Professional experience in web hosting (Apache, PHP, FTP, NodeJS).
Scripting knowledge (BASH, Perl, PHP, or Python).
Basic knowledge of Windows servers.
Fluency in English and preferably also Swedish, both spoken and written.
Desirable skills: Knowledge and management of DNS/SSL certificates.
Email Security (DKIM, SPF, or DMARC).
What Abion offers
Abion is in a scale up phase, offering you the chance to join them on an international journey. Their strategy includes both organic growth and growth through acquisitions, making for an exciting and dynamic work environment. They also provide excellent benefits, a competitive salary, and opportunities to work abroad at one of their European offices.

Practical details: Start date: As agreed upon.
Scope: Full-time, 100% + scheduled on-call shifts.
Location: Preferably Gothenburg, otherwise Stockholm or Malmö (hybrid work setup).
Salary: Fixed monthly salary.
Does the role of Linux System Engineer sound interesting? Selection is ongoing, so don’t hesitate to send in your application. In this recruitment process, significant emphasis will be placed on personality. We at Needo look forward to receiving your application!

Ansök nu