Göteborg: Customer Success / Kundkoordinator till Boomr

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Success / Kundkoordinator till Boomr i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara del av en spännande företagsresa med engagerade kollegor och ledare? Är du naturligt kommunikativ och får energi av att ge förstklassig service till kunder? Värdesätter du en arbetsplats med familjär stämning och god sammanhållning? Då är rollen som Customer Success/Kundkoordinator till Boomr något för dig!

Om Boomr
Boomr är ett snabbt växande företag med hög entreprenörsanda som med kreativitet och nytänkande hjälper såväl kunder som kollegor att hitta lösningar på de mesta. Boomr har lång erfarenhet av enkla men smarta tjänster som förenklar och skapar trygghet för företag. Deras digitala plattform tar bort administrativa och repetitiva uppgifter och automatiserar många delar av ditt företags projekt och ekonomi. Dessutom erbjuder Boomr affärsjuridisk spetskompetens genom vårt erfarna team av jurister.

På Boomr får du vara med på en spännande resa med drivna och engagerade kollegor som värnar om en familjär känsla. Genom deras nytänkande, breda kompetens och goda service bidrar de till ett tryggare och enklare företagande.

Om rollen som Customer Success/Kundkoordinator
I rollen som Kundkoordinator agerar du brygga mellan kund och säljare och säkerställer att kunderna får ut mesta möjliga nytta av Boomr’s produkter. När försäljning är genomförd kommer du ansvara för att onboarda organisationens digitala tjänster till kunderna främst genom telefon- och videomöten. Även fysiska onboarding-möten kan förekomma i rollen. Du följer även upp kunderna genom löpande dialoger för att ge god kundservice, agera på leads och lyssna efter nya behov hos kunden. Din huvudfokus kommer till en början att vara onboarding av Boomr’s tjänst ”Digitala körjournaler” och i takt med att du blir varm i kläderna kommer du även addera nya tjänster till din produktportfölj.

Du kommer under de två första veckorna få en gedigen introduktion samt ha en mentor som ger dig rätt förutsättningar i rollen. Du kommer att samarbeta tätt med BackOffice, säljavdelningarna samt dina teammedlemmar inom Customer Success – bestående av en kollega samt teamets ledare. Vidare hanterar du löpande ärenden som inkommer från kunder och arbetar aktivt med administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Onboarding av Boomr’s digitala tjänster på befintliga och nya kunder, i huvudsak ”Digitala Körjournaler”.
Ansvara för att planera och boka onboardingmöten och utföra dessa via telefon-, video- och fysiska möten.
Bygga relation med kunderna och agera brygga till säljavdelningen med leads.
Följa upp och säkerställa att Boomr’s kunder använder produkterna.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete. Du talar flytande svenska och engelska och är van att orientera bland olika arbetsuppgifter samt lära dig nya system.

Som person söker vi dig som har en varm framtoning och är mån om att bygga förtroendegivande relationer. För att lyckas i rollen får du energi av kundkontakt och har en naturlig fallenhet för service. Du är initiativtagande och trivs bra i en koordinerande roll där du är van att arbeta strukturerat.

Viktigt för rollen är: Att du är kommunikativ och strukturerad.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
God systemvana.

Vad Boomr erbjuder dig
På Boomr blir du del av ett högpresterande och kreativt team med gedigen entreprenörsanda. Du sitter i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg och företaget erbjuder kontinuerliga utbildningar och föreläsningar för att utvecklas inom bolaget. Boomr månar om en familjär känsla och är ett bolag där kollegor värnar om varandra. För att skapa god team-spirit hittar de varje månad på roliga aktiviteter såsom resor, spa, tränar kampsport och har klassiska aw – receptet för att skapa Work-Life-Balance.

Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidareanställning, Boomr tillämpar 6 månaders provanställning.
Plats: Engelbrektsgatan 71.
Lön: Fast månadslön + bonus.

Låter rollen som Kundkoordinator intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser verkligen fram emot att höra från dig.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

German speaking Customer Service Specialist

Läs mer Jun 14
As one of Sendifys first German-speaking Customer Service Specialist in Gothenburg, you will play a central role in developing our German operations. You will work customer facing and be responsible for delivering best in class experiences to our German customers and ensure that all inquiries are handled smoothly and efficiently.
Your tasks You provide product-related information and guidance on product usage to customers.
You resolve customer concerns, inquiries, and complaints via chat, email and phone in a timely and efficient manner, ensuring a high level of customer satisfaction.
You implement initiatives that actively promote the retention of our key customers.
You work closely with our suppliers to ensure smooth operations.
You collaborate with our product team and provide relevant feedback and insights from our customers.
In close collaboration with the Finance team, you efficiently resolve customer inquiries regarding invoices.
What we're looking for
We are ideally looking for someone who want to be part of building a great team and company. We believe you have a combination of communication skills, initiative taking ability and problem-solving skills. You enjoy working in a team and are passionate about always putting the customer first and always create best in class customer experiences.
In order to succeed in the role, we also see that you:
Are skilled at listening to and understanding the customer's needs.
Are a team player who considers the team's success the most important aspect of daily work. Helping a colleague comes naturally to you.
Work detail-oriented, structured and have high ability to multitask.
Have previous experience from customer facing positions.
Have excellent communication skills. German, min. B2 level and English, min. C1 level.
Live in Gothenburg or open to relocate.

It’s a bonus if you:
Speak Swedish.
Have previous experience within logistics or SaaS/Tech.
Have been employed in a product startup previously.


What we're offering
The Customer Success team is the operational engine of Sendify which is a company with 60 people in Gothenburg. You’ll be encouraged to express your ideas, explore new technologies, be yourself and most of all have a lot of fun. You’ll work with other smart people to find creative solutions. In this role, you will be in close contact with customers and have big responsibility for providing customer feedback to the organization.
We’re bringing people together in a low-ego environment; we don’t believe in being stuck to a “one-way only” or “this tech is the best” mindset. The environment we’re in is complex and ever-evolving, we move faster with open minds and open hearts.
In addition to entering a helpful and explorative culture, we also offer:
Occupational pension
Health benefit
Accident & private health care insurance
Parental leave benefits
About Sendify
We set businesses in motion.
Logistics is built on top of handshakes, phone calls, and unread emails left in inboxes. Ever felt how easy it is to miss an email in your inbox? Imagine building your business on the same workflow.
Sendify helps ambitious small businesses to ship smarter. We wrap together real-time pricing, comparison, booking, and tracking in a clean and unified interface to allow customers to spend their time on their business, not logistics.
Meet our teams & product!
Sendify Family
Life at Sendify
Our product
Worried about not having any logistics experience?Don’t be! Our mission is to reinvent shipping for small businesses with affordable and sustainable digital solutions. That’s why it’s important to bring people from diverse backgrounds and experiences together.
We know this industry is complex. That’s why we invest in education starting day one with a two-week intensive onboarding program designed specifically to set every new Sendify employee up for success.

Ansök nu

Customer Service Agent

Läs mer Jun 3
Brinner du för att ge förstklassig service, trivs du i kontakt med andra och drivs av att arbeta lösningsorienterat i en föränderlig miljö? Nu söker vi personal till vårt Walley Contact Center!
OM ROLLEN
Som medarbetaren på Walley Contact Center är du ansvarig för att ta hand om inkommande samtal, chatt och mail från företagskunder och slutkunder avseende faktura genom e-handel. Du ansvarar även för postoch avtalsom inkommer dagligen.
Rollen är ett vikariat på 12 månader med placeringsort på vårt huvudkontor i Göteborg.
OM DIG
Vi söker dig som brinner för att ge service i världsklass! Du trivs med att vara i kontakt med andra människor och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift (såväl svenska som engelska). Du behöver även känna dig bekväm med att ha kontakt med kunder som pratar och skriver på norska och danska.
Du tar dig an nya uppgifter med en positiv inställning, är prestigelös, trivs i ett högt tempo och är med och bidrar till en bra teamkänsla. Det är även viktigt att du har ett intresse för finans och god ekonomisk förståelse.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

AFFÄRSOMRÅDET NORION BANK
Norion Bank är en affärsnära nordisk finansieringsbank, som är specialister på finansieringslösningar för medelstora företag och fastighetsbolag. Norion Bank erbjuder företags- och fastighetskrediter samt factoring och agerar som en stabil partner till bolag som vill ta nästa utvecklingssteg. Norion Bank finns på den svenska, norska, finska och tyska marknaden.

INTRESSERAD?
Kul! Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Amir Shaat, Team ManagerContact Center, på amir.shaat@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Johanna Lövgren, HR Business Partner, johanna.lovgren@norionbank.se.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till dormakaba!

Läs mer Jun 3
Välkommen till en framtid där din roll kommer att vara avgörande för att underlätta kundens dialog och kontakt med oss, samtidigt som du stödjer dem genom processen och besvarar deras frågor. Om du brinner för att hjälpa kunder, lösa utmaningar och vara en del av något större, då är det här din plats att vara. Låt oss tillsammans öppna dörren till en spännande resa inom världen av enastående kundservice!OM DORMAKABA:
Vi på Dormakaba är dedikerade till att skapa en tryggare och mer effektiv vardag för människor världen över. Genom över 150 år av expertis inom åtkomst och säkerhet, utvecklar vi kontinuerligt de bästa produkterna och lösningarna för skolor, arenor, flygplatser, sjukhus och andra platser där människor möts. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan möjligheten att påverka och forma din arbetsdag med stöd av engagerade kollegor och kunder. Hos Dormakaba blir du en del av en givande arbetsgivare, där ansvar och frihet går hand i hand.
OM TJÄNSTEN:
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att skapa enastående kundupplevelser. Du kommer att arbeta kring större säkerhetsprodukter, som exempelvis stora karuselldörrar, glasdörrar vid säkerhetskontroll på flygplatser samt andra omfattande säkerhetslösningar.
I din roll kommer du att ha en egen kundbas att bearbeta med produktnyheter och värdeskapande erbjudanden. Du kommer att vara den primära kontaktpersonen för kunderna hos Dormakaba och stödja dem med eventuella frågor de har. Genom aktivt engagemang med din dedikerade kundbas bidrar du till både ökad försäljning och mervärde för kunderna. Deltagande i försäljningsevenemang och mässor är också en del av tjänsten.Dessutom kommer du att ta emot och registrera produktbeställningar samt stödja kunder med val av produkter och relaterade frågor. I denna roll kommer du att samarbeta med alla våra avdelningar och centrala funktioner.
VI SÖKER DIG:
Som har en stark passion för kundbemötande och brinner för att hjälpa kunder samt lösa deras problem. Du trivs i sociala sammanhang och har en förmåga att skapa värdefulla nätverk. Ansvarstagande och självsäkerhet präglar dig och ditt arbetssätt.
Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund, och har arbetat med service eller relevant bakgrund från tidigare. Tekniskt kunnande och intresse är en väsentlig del för rollen.
För att passa i rollen ser vi att du:
Har erfarenhet inom teknik, kundservice och/eller försäljning.
Har en god system- och datavana.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
En fullständig gymnasieexamen.

Meriterande för rollen är:
Erfarenhet av SAP och/eller CRM-system.
Eftergymnasial utbildning inom administration, kundservice, fastighet, försäljning, säkerhet eller liknande.

PRAKTISK INFORMATION:
Start: Omgående (innan sommaren), enligt överenskommelsePlacering: Göteborg (möjlighet till hybridarbete)Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningArbetstider: Måndag till fredag, kl. 8:00-16:30 (fredagar: 15:30)Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Allente i Göteborg

Läs mer Maj 22
Vill du arbeta med kundservice i en dynamisk och glädjefylld miljö? Vi söker nu dig som är målinriktad, ansvarstagande och har ett öga för problemlösning. Bli en del av teamethos Allente!
Om AllenteAllente är en ledande nordisk TV-distributör som erbjuder högkvalitativa betal-TV-tjänster via satellit och bredband till kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget bildades genom en sammanslagning av Viasat och Canal Digital, med över 20 års branscherfarenhet. Med ett starkt fokus på teknisk innovation och kundnöjdhet strävar Allente efter att leverera en förstklassig tittarupplevelse till sina över en miljon abonnenter.
Om tjänstenSom kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med kunsupport via telefon, e-pst och chatt, inklusive teknisk felsökning och information om tilläggstjänster. I rollen ingår även merförsäljningbaserat på kundens behov och aktuella kampanjer.
I rollenkommer du främst att arbeta med norska kunder, vilket innebär att du får möjlighet att använda och utveckla dina språkfärdigheter. Oroa dig inte om du inte talar flytande norska - våra norska kunder är vana vid att kommunicera med svensktalande kundservice. Din förmåga att förstå och göra dig förstådd är det viktigaste!
Vad vi erbjuder Stora interna utvecklingsmöjligheter
Personalaktiviteter, events och tävlingar
Goda förmåner inklusive friskvårdsbidrag och rabatterat gympris
Möjlighet till bonus utöver lön enligt kollektivavtal
Vi söker dig som Är minst 18 år
Flytande i svenska och bekväm med norska
Är målinriktad, ansvarstagande och gillar att lösa problem
Har förmåga att anpassa dig efter kundens behov och vägleda dem till lösningar

Tjänsten är en tillsvidareanställningpå heltid, och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi erbjuder ej möjlighet till tidsbestämt arbete såsom sommarjobb.Skicka in din ansökan idag och bli en del av Allentes härliga team!

Ansök nu

Teleperformance söker kundtjänstmedarbetare

Läs mer Maj 22
Sprio söker på uppdrag av Teleperformance efter ambitiösa kundtjänststjärnor som vill arbeta heltid. Om du är i början av din karriär och söker en spännande och utvecklande arbetsplats, så kan detta vara rätt tillfälle för dig.
Teleperformance erbjuder en mängd tjänster inom kundsupport och rådgivning, med gott om möjligheter till utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande, med huvudsakligt fokus på inkommande samtal, e-post och chatt. Som kundtjänstmedarbetare är det viktigt att du trivs med utmaningar, är duktig på att kommuniceraoch har en god samarbetsförmåga.
Tjänsterna är på 80-100 % och arbetstiderna varierar, vilket innebär att du kan arbeta både under kontorstid, kvällar och helger. Placeringsorten är på kontoret på Backaplan.
Vi erbjuder: Ett härligt team med en stark gemenskap
Fräscha och nyrenoverade kontorslokaler
En fullt betald utbildning i början av anställningen
Lön och förmåner enligt kollektivavtal
Vi söker dig som: Är serviceinriktad och brinner för att hjälpa andra
Vill utvecklas och strävar ständigt efter att lära dig mer
Behärskar svenska flytande i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska
Har en fullständig gymnasieexamen
Kan arbeta heltid

Obs. Detta är en tillsvidareanställning, vi erbjuder ej möjlighet till tidsbestämt arbete såsom sommarjobb.
Om detta låter som arbetsplatsen för dig, så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment West AB .

Customer Success / Kundkoordinator till Boomr!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 11
Vill du vara del av en spännande företagsresa med engagerade kollegor och ledare? Är du naturligt kommunikativ och får energi av att ge förstklassig service till kunder? Värdesätter du en arbetsplats med familjär stämning och god sammanhållning? Då är rollen som Customer Success/Kundkoordinator till Boomr något för dig!

Om Boomr
Boomr är ett snabbt växande företag med hög entreprenörsanda som med kreativitet och nytänkande hjälper såväl kunder som kollegor att hitta lösningar på de mesta. Boomr har lång erfarenhet av enkla men smarta tjänster som förenklar och skapar trygghet för företag. Deras digitala plattform tar bort administrativa och repetitiva uppgifter och automatiserar många delar av ditt företags projekt och ekonomi. Dessutom erbjuder Boomr affärsjuridisk spetskompetens genom vårt erfarna team av jurister.

På Boomr får du vara med på en spännande resa med drivna och engagerade kollegor som värnar om en familjär känsla. Genom deras nytänkande, breda kompetens och goda service bidrar de till ett tryggare och enklare företagande.

Om rollen som Customer Success/Kundkoordinator
I rollen som Kundkoordinator agerar du brygga mellan kund och säljare och säkerställer att kunderna får ut mesta möjliga nytta av Boomr’s produkter. När försäljning är genomförd kommer du ansvara för att onboarda organisationens digitala tjänster till kunderna främst genom telefon- och videomöten. Även fysiska onboarding-möten kan förekomma i rollen. Du följer även upp kunderna genom löpande dialoger för att ge god kundservice, agera på leads och lyssna efter nya behov hos kunden. Din huvudfokus kommer till en början att vara onboarding av Boomr’s tjänst ”Digitala körjournaler” och i takt med att du blir varm i kläderna kommer du även addera nya tjänster till din produktportfölj.

Du kommer under de två första veckorna få en gedigen introduktion samt ha en mentor som ger dig rätt förutsättningar i rollen. Du kommer att samarbeta tätt med BackOffice, säljavdelningarna samt dina teammedlemmar inom Customer Success – bestående av en kollega samt teamets ledare. Vidare hanterar du löpande ärenden som inkommer från kunder och arbetar aktivt med administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Onboarding av Boomr’s digitala tjänster på befintliga och nya kunder, i huvudsak ”Digitala Körjournaler”.
Ansvara för att planera och boka onboardingmöten och utföra dessa via telefon-, video- och fysiska möten.
Bygga relation med kunderna och agera brygga till säljavdelningen med leads.
Följa upp och säkerställa att Boomr’s kunder använder produkterna.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete. Du talar flytande svenska och engelska och är van att orientera bland olika arbetsuppgifter samt lära dig nya system.

Som person söker vi dig som har en varm framtoning och är mån om att bygga förtroendegivande relationer. För att lyckas i rollen får du energi av kundkontakt och har en naturlig fallenhet för service. Du är initiativtagande och trivs bra i en koordinerande roll där du är van att arbeta strukturerat.

Viktigt för rollen är: Att du är kommunikativ och strukturerad.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
God systemvana.

Vad Boomr erbjuder dig
På Boomr blir du del av ett högpresterande och kreativt team med gedigen entreprenörsanda. Du sitter i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg och företaget erbjuder kontinuerliga utbildningar och föreläsningar för att utvecklas inom bolaget. Boomr månar om en familjär känsla och är ett bolag där kollegor värnar om varandra. För att skapa god team-spirit hittar de varje månad på roliga aktiviteter såsom resor, spa, tränar kampsport och har klassiska aw – receptet för att skapa Work-Life-Balance.

Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidareanställning, Boomr tillämpar 6 månaders provanställning.
Plats: Engelbrektsgatan 71.
Lön: Fast månadslön + bonus.

Låter rollen som Kundkoordinator intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser verkligen fram emot att höra från dig.

Ansök nu

Customer Success / Kundkoordinator till Boomr!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 3
Vill du vara del av en spännande företagsresa med engagerade kollegor och ledare? Är du naturligt kommunikativ och får energi av att ge förstklassig service till kunder? Värdesätter du en arbetsplats med familjär stämning och god sammanhållning? Då är rollen som Customer Success/Kundkoordinator till Boomr något för dig!

Om Boomr
Boomr är ett snabbt växande företag med hög entreprenörsanda som med kreativitet och nytänkande hjälper såväl kunder som kollegor att hitta lösningar på de mesta. Boomr har lång erfarenhet av enkla men smarta tjänster som förenklar och skapar trygghet för företag. Deras digitala plattform tar bort administrativa och repetitiva uppgifter och automatiserar många delar av ditt företags projekt och ekonomi. Dessutom erbjuder Boomr affärsjuridisk spetskompetens genom vårt erfarna team av jurister.

På Boomr får du vara med på en spännande resa med drivna och engagerade kollegor som värnar om en familjär känsla. Genom deras nytänkande, breda kompetens och goda service bidrar de till ett tryggare och enklare företagande.

Om rollen som Customer Success/Kundkoordinator
I rollen som Kundkoordinator agerar du brygga mellan kund och säljare och säkerställer att kunderna får ut mesta möjliga nytta av Boomr’s produkter. När försäljning är genomförd kommer du ansvara för att onboarda organisationens digitala tjänster till kunderna främst genom telefon- och videomöten. Även fysiska onboarding-möten kan förekomma i rollen. Du följer även upp kunderna genom löpande dialoger för att ge god kundservice, agera på leads och lyssna efter nya behov hos kunden. Din huvudfokus kommer till en början att vara onboarding av Boomr’s tjänst ”Digitala körjournaler” och i takt med att du blir varm i kläderna kommer du även addera nya tjänster till din produktportfölj.

Du kommer under de två första veckorna få en gedigen introduktion samt ha en mentor som ger dig rätt förutsättningar i rollen. Du kommer att samarbeta tätt med BackOffice, säljavdelningarna samt dina teammedlemmar inom Customer Success – bestående av en kollega samt teamets ledare. Vidare hanterar du löpande ärenden som inkommer från kunder och arbetar aktivt med administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: Onboarding av Boomr’s digitala tjänster på befintliga och nya kunder, i huvudsak ”Digitala Körjournaler”.
Ansvara för att planera och boka onboardingmöten och utföra dessa via telefon-, video- och fysiska möten.
Bygga relation med kunderna och agera brygga till säljavdelningen med leads.
Följa upp och säkerställa att Boomr’s kunder använder produkterna.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete. Du talar flytande svenska och engelska och är van att orientera bland olika arbetsuppgifter samt lära dig nya system.

Som person söker vi dig som har en varm framtoning och är mån om att bygga förtroendegivande relationer. För att lyckas i rollen får du energi av kundkontakt och har en naturlig fallenhet för service. Du är initiativtagande och trivs bra i en koordinerande roll där du är van att arbeta strukturerat.

Viktigt för rollen är: Att du är kommunikativ och strukturerad.
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundnära roller, gärna inom B2B-försäljning, kundsupport eller butiksarbete.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
God systemvana.

Vad Boomr erbjuder dig
På Boomr blir du del av ett högpresterande och kreativt team med gedigen entreprenörsanda. Du sitter i nya fräscha lokaler i centrala Göteborg och företaget erbjuder kontinuerliga utbildningar och föreläsningar för att utvecklas inom bolaget. Boomr månar om en familjär känsla och är ett bolag där kollegor värnar om varandra. För att skapa god team-spirit hittar de varje månad på roliga aktiviteter såsom resor, spa, tränar kampsport och har klassiska aw – receptet för att skapa Work-Life-Balance.

Praktisk information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tillsvidareanställning, Boomr tillämpar 6 månaders provanställning.
Plats: Engelbrektsgatan 71.
Lön: Fast månadslön + bonus.

Låter rollen som Kundkoordinator intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag! I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser verkligen fram emot att höra från dig.

Ansök nu

Junior Redovisningsekonom till Abion

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 28
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Är du redo du tillgänglig för omgående start? 
Abion är ute på en stark tillväxtresa och behöver nu att stärka sitt team med ytterligare en Junior Redovisningsekonom/Ekonomiassistent med ambition att växa tillsammans!

Om Abion
Abion levererar ett heltäckande skydd av varumärken och är experter på varumärkessäkerhet. De erbjuder skräddarsydda paketlösningar för skydd av sina kunders företagsportföljer.

Om tjänsten som Jr Redovisningsekonom / Ekonomiassistent
I rollen kommer du vara en del av ett team om 6 personer på ekonomiavdelningen där man arbetar väldigt tajt med varandra. Då Abion har växt mycket, och fortsatt har höga mål om tillväxt, har de mycket att göra vilket gör att du initialt kommer fokusera på kund-och leverantörsreskontra med ett fokus på att automatisera interna processer i deras ekonomisystem. Men för en person med driv och vilja kommer det finnas stora interna utvecklingsmöjligheter inom kontering, bokföring, månads-och årsbokslut, budget och prognos med mera. Du kommer också att ha möjlighet att analysera och jämföra konton för att upptäcka eventuella avvikelser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för leverantörs- och kundreskontran.
Utföra korrekt kontering, hantering och bokföring av kostnader.
Granska och utvärdera redovisnings- och finansieringssystemen för att effektivisera processerna.  
Om dig
För att passa i rollen ser vi att du är utbildad Civilekonom eller har YH-utbildning inom redovisning, finans eller motsvarande relaterat område. Vi ser att det här både kan vara en utmaning för dig med några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och eller dig som söker ditt första/andra roll efter högskolestudierna. Rollen kommer kunna anpassas lite efter din individuella nivå men ställer krav på grundläggande arbetslivserfarenheter från en ekonomiavdelning. Det är också viktigt att du har god koll på Excel samt har arbetat i ett ekonomisystem och har bra systemkunskap. Att du talar och skriver flytande i svenska och engelska är också det givna förutsättningar. 

Som person värdesätter du ett bra samarbete med dina kollegor där kommunikation idag är nyckeln till deras framgång. Vi förväntar oss också att du har en drivkraft och vilja att utvecklas och bli effektiv i ditt arbete där det finns tydliga utvecklingsmöjligheter i ett växande bolag. Utöver det har du sannolikt en analytisk förmåga och har en bra problemlösningsförmåga. 

Viktigt för tjänsten är: Erfarenhet som ekonomiassistent eller junior redovisningsekonom.
Högskoleexamen som Civilekonom eller motsvarande utbildning inom redovisning eller finans från YH.
God Datavana/systemvana (Excel och Redovisningssystem).
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Meriterande för tjänsten är: Goda kunskaper i Visma.
Abion erbjudande
Abion befinner sig i en expansiv fas och erbjuder dig att vara med på en resa. I deras strategi ligger både organisk tillväxt samt tillväxt genom förvärv vilket gör det till en spännande och föränderlig miljö. Du kommer också till en organisation med fantastiskt rykte, stark kundbas och många branschspecialister! De erbjuder också bra förmåner, konkurrenskraftig lön samt en möjlighet till att tillfälligt arbeta från deras kontor i Norden.

Övrigt
Start: Omgående - Begränsade möjligheter till sommarledighet.
Omfattning: Konsultuppdrag om 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. 
Placering: Göteborg. – Office First!
Lön: Enligt överenskommelse.

Finner du tjänsten som Junior Redovisningsekonom / Ekonomiassistent hos Abion intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Field Service Commissioning Engineer till KUKA

Serviceelektriker, installation
Läs mer Maj 27
Har du erfarenhet av mekanik, automation eller elinstallation? Är du tekniskt intresserad och motiveras av att spetsa dina kunskaper i en växande industri? Då kan den här rollen till KUKA vara något för dig!

Om KUKA
KUKA är ett globalt automationsföretag med en omsättning på cirka 3,9 miljarder euro och cirka 15 000 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Augsburg, Tyskland. Som en av världens ledande leverantörer av Robotar, Autonoma Mobila robotar och övriga produkter är de en helhetsleverantör åt sina kunder. Idag hittar du deras lösningar i en lång rad olika branscher så som Automotive, Electronics, Metal Plastic, Consumer Goods, E-Commerce/Retail och Healthcare.

Om tjänsten Field Service Commissioning Engineer
I rollen som Field Service Commissioning Engineer kommer du att arbeta ute hos KUKAs kunder med driftsättning och felsökning av robotsystemet samt utföra modifiering av robotprogram. På sikt kan du även komma utbilda kunderna i hur de opererar robotsystemet och åtgärdar de enklare tekniska problemen.

Du kommer framför allt ansvara för eftermarknadsärenden i södra Sverige vilket innebär att resor med övernattning kan förekomma. Vidare ansvarar du för att dokumentation och rapportering är korrekt för utfört arbete och ser till att leverera förstklassig service genom att agera supporterande för kundernas behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Felsökning, driftsättning och optimering av KUKAs robotar och automatiseringssystem ute hos kund.
Dokumentation och rapportering av utfört arbete.
Support och utbildning för kund i manövrering av robotsystemen.
Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning inom el, mekatronik, automation eller motsvarande. Du har erfarenhet av felsökning som exempelvis Servicetekniker, Mekaniker eller liknande och har goda kunskaper inom el och mekanik. Vidare har du grundläggande förståelse för styrsystem (PLC) och vill gärna lära dig att programmera. För att lyckas i rollen behöver du ha B-körkort, behärska både engelska och svenska flytande i tal och skrift samt vara flexibel för resor och övernattningar i tjänsten vid behov.

Som person söker vi dig som har ett genuint tekniskt intresse och som har ett nyfiket förhållningssätt till att ta dig an nya utmaningar. Du är en lagspelare som arbetar väl i team och som också trivs bra med att arbeta självständigt på ett lösningsorienterat sätt. Vidare har du en god analytisk förmåga, ett gott tålamod och en vilja att leverera god service till kund.

Viktigt för tjänsten är: Minst gymnasial utbildning inom el, mekatronik, automation eller annat som kan bedömas likvärdigt.
Erfarenhet av felsökning och en god förståelse för el och mekanik.
Grundförståelse för styrsystem (PLC).
B-körkort.
Möjlighet att resa och övernatta i tjänsten.
Att du är en lagspelare som är nyfiken, analytisk och serviceinriktad.
Meriterande för tjänsten är. Arbetslivserfarenhet av PLC-programmering.
Tidigare erfarenhet av att resa/övernatta i tjänsten.

KUKAs erbjudande
Utöver en utvecklande och utmanande roll välkomnas du av ett sammansvetsat team med erfarna kollegor som är duktiga på att dela med sig av sin kompetens. Det finns goda möjligheter för karriärsutveckling i företaget där du får ta del av en individuell utvecklingsplan med flertalet utbildningar. Vidare erbjuds du årlig hälsokontroll, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, arbetstidsförkortning och kollektivavtal.  För dig som strävar efter att öka din arbetsinsats och därigenom öka din inkomst finns det möjlighet att ta sig an extra uppdrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%
Placering: Västra Frölunda, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Låter rollen som Field Service Commissioning Engineer intressant? Vi tillämpar ett löpande urval så vänta därför inte med din ansökan. I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Erfaren Redovisningsekonom till Abion!

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 28
Är du redovisningsekonom och tillgänglig omgående för nytt uppdrag? Vill du arbeta i ett prestigelöst team och bli en del av ett tryggt och spännande bolag i tillväxtfas? Då kan tjänsten som Redovisningsekonom hos Abion vara möjligheten för dig!

Om Abion
Abion levererar ett heltäckande skydd av varumärken och är experter på varumärkessäkerhet. De erbjuder skräddarsydda paketlösningar för skydd av sina kunders företagsportföljer.

Om tjänsten som Redovisningsekonom
I rollen som Redovisningsekonom kommer du att bli en del av ett prestigelöst team bestående av sex ekonomer. Ditt fokus kommer ligga vid den löpande bokföringen, månadsbokslut, årsbokslut, årsredovisning och koncernredovisning. Vid behov kan du även komma stötta med leverantörs-och kundreskontra, in-och utbildningar samt övrig administration. Vidare kommer du driva dialog med externa parter så som revisorer och andra rådgivare för bland annat moms, skatter och deklarationer. Hos Abion utgår arbetar du enligt IFRS och K3.

Idag har Abion 20-talet legala enheter i olika länder där du i rollen skulle arbeta mot ett eller ett par länder i både Norden och/eller Europa där man har lokal expertis till stöd. Deras tillväxttakt och föränderliga miljö kommer också påverka dina möjligheter till vidare utvecklingsmöjligheter där du sannolikt löpande kommer kunna ta dig an nya utmaningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Löpande redovisning och vid behov stötta upp med leverantörs-och kundreskontra samt in-och utbetalningar.


Månads- och årsbokslut, årsredovisning, koncernredovisning.


Driva samarbeta och dialog med externa parter så som revisorer och andra rådgivare.


Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet av redovisning. Har du även erfarenhet av att arbeta i internationell kontext är det meriterande. Vidare söker vi dig som besitter god systemvana och som med fördel har arbetat i Excel och Visma. För att lyckas i rollen behöver du behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Som person söker vi dig som är en kommunikativ lagspelare, som inte är rädd för att ta initiativ och rycka in där det behövs. Du är noggrann, har ett starkt sinne för struktur och trivs bra i föränderlig miljö där spännande utvecklingsmöjligheter erbjuds.

Viktigt för tjänsten är:

Några års arbetslivserfarenhet som Redovisningskonsult eller Redovisningsekonom.


Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning.


God Datavana/systemvana (Med fördel Excel och Visma).


Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.



Abion erbjudande
Abion befinner sig i en expansiv fas och erbjuder dig att vara med på en resa. I deras strategi ligger både organisk tillväxt samt tillväxt genom förvärv vilket gör det till en spännande och föränderlig miljö. Du kommer också till en organisation med fantastiskt rykte, stark kundbas och många branschspecialister! De erbjuder också bra förmåner, konkurrenskraftig lön samt en möjlighet till att tillfälligt arbeta från deras kontor i Norden.

Övrigt
Start: Omgående - Begränsade möjligheter till sommarledighet.
Omfattning: Konsultuppdrag om 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. 
Placering: Göteborg. – Office First!
Lön: Enligt överenskommelse.

Finner du tjänsten som Redovisningsekonom hos Abion intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Chief Commercial Officer till Lundby Container Service!

Försäljningschef
Läs mer Maj 6
Vill du vara en nyckelspelare i en tillväxtresa? Får du energi av att göra affärer och driva upp försäljningen? Vill du ta ägandeskap och sätta strategin för de kommersiella aktiviteterna? – Då kan rollen som CCO hos LCS vara din nästa utmaning!

Om Lundby Container Service
”Med kunden i fokus tillhandahåller vi på Lundby Container Service produkter och service lokalt och internationellt till människor och företag och ger dem möjligheten att förverkliga sina idéer där containern är en del av lösningen, något vi gjort i över 50 år tillsammans med samma ägare.
Vi säljer, hyr ut, lagrar och konstruerar mobila lösningar till människor och företag med containrar i centrum, där vi arbetar efter att vara en innovativ och pålitlig partner.

Med en passion för logistik och mobila lösningar strävar vi efter att leverera högkvalitativa, funktionella och hållbara lösningar inom våra affärsområden.
Vi bedriver allt ifrån försäljning uthyrning till specialproducerade skräddarsydda containerlösningar och en terminalverksamhet i Arendal, i närheten av Göteborg’s hamn, på vår 75 000m2 stora anläggning.”

Om tjänsten som CCO till LCS
I rollen som CCO kommer ditt främsta ansvarsområde vara att öka försäljning och kundnärvaro i LCS:s samtliga fyra verksamhetsområden – Försäljning, uthyrning, Specialcontainers och Terminal. Målsättningen är en proaktiv och framåtlutad försäljningskultur med kunden i fokus, där du förväntas vara en nyckelspelare i en tillväxtresa och agera som en ledare i organisationen. Försäljningsorganisationen består idag av en Försäljningsansvarig som fokuserar på Specialcontainers och en innesäljare där du kommer ha personalansvaret och äga enhetens fullständiga budget och resultatansvar och rapporterar direkt till VD. Du förväntas därför ta ett helhetsgrepp på den framtida försäljningen genom att staka ut den strategiska riktningen, sätta säljprocesserna på plats, ansvara för marknadsföringen samtidigt som du givet organisationens storlek också kommer vara operativ i säljarbetet och ansvara för det kommersiella arbetet i terminalen. I rollen ansvarar du också över marknadskommunikationen där du säkerställer i vilka kanaler och omfattning som LCS ska verka framåt! Rollen innebär också att du är en del av ledningsgruppen där du har möjlighet att på riktigt påverka ett klassiskt Göteborgsbolags riktning framåt!

Du utgår även från kontoret i Arendal när du inte är ute på kundbesök.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Sätta strategin och strukturerna för det kommersiella arbetet.
• Driva upp försäljningen genom operativt såväl som strategiskt säljarbete.
• Hantera marknadskommunikationen på hemsida och övriga kanaler.

Om dig
För att lyckas i rollen har du med fördel eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har gedigen erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat, med fördel inom liknande område eller kundsegment.
Som person ser vi att du har en entreprenöriell ådra som trivs med att etablera externa och interna relationer och förstår samt värdesätter vikten av samarbete. Sannolikt har du erfarenhet av att arbeta strategiskt och har ett strukturerat förhållningssätt, och ses, om du inte redan har erfarenhet av ledarskap, som en inofficiell ledare som ofta går först i ledet och stakar ut riktningen!

Viktigt för tjänsten är:
• En entreprenöriell ådra med ambition att vara centralt bidragande i en tillväxtresa.
• Erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat.
• Erfarenhet av logistikbranschen.
• Van användare av CRM-system.
• Svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.

LCS erbjudande
LCS erbjuder dig möjligheten att vara en nyckelspelare i en tillväxtresa samt vara en del av ledningsgruppen. Du erbjuds förmånsbil, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Arendal, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara en centralt bidragande faktor i en tillväxtresa som ansvarig för de kommersiella aktiviteterna? Då ska du söka rollen som CCO till Lundby Container Service, vi på Needo ser fram emot din ansökan!

Ansök nu