Göteborg: Undersköterska till Specialistläkarna i Trollhättan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Undersköterska till Specialistläkarna i Trollhättan i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-02 // Varaktighet: Heltid

Är du redo att ta dig an nya utmaningar och lära dig något nytt? Hos oss varierar patienternas vårdbehov, vilket ger en stor variation i arbetet och erbjuder utmärkta möjligheter för din utveckling som undersköterska
Om jobbet
Som undersköterska på vår mottagning i Trollhättan kommer du ha en central roll i att stödja medicinska team inom flertalet specialistområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Mottagande och omhändertagande av patienter
Assistera vid medicinska och kirurgiska undersökningar och behandlingar
Provtagning
Hantering av sterilt gods och underhåll av medicinsk utrustning
Administrativt arbete liksom journalföring, tidbokning samt tidvis vara behjälplig i receptionen
Lokalvård
Förrådsbeställning

Förbättringsarbete är en central del av mottagningens utveckling, därför är det viktigt att du som undersköterska deltar aktivt i detta arbete. Genom ditt engagemang får du också möjlighet att påverka både arbetssätt och din arbetsmiljö.
Vem är du?
Vi söker dig som är erfaren undersköterska och har intresse för omvårdnad på öppenvårdsmottagning med nära patientkontakt. Du har lätt för att skapa relationer och förmedla trygghet till patienter vid korta möten. Du gillar att arbeta i team med andra yrkeskategorier samtidigt som du är självständig utifrån din profession. För att du ska trivas hos oss behöver du uppskatta samarbete och vara van vid att arbeta i team tillsammans med läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, receptionist och sekreterare.
Dina kvalifikationer
Utbildad undersköterska med godkänd examen
Minst 10 års erfarenhet som undersköterska på sjukhus inom slutenvård och/eller öppenvård.
Erfarenhet av mottagningsarbete, akutsjukvård samt specialistutbildning är meriterande
Förmåga att arbeta strukturerat och effektivt med tidvis högt tempo
Du skall vara empatisk och serviceinriktad med en positiv inställning
Du arbetar på ett patientsäkert sätt och kompromissar aldrig med kvaliteten i ditt arbete.
Med ett positivt förhållningssätt bidrar du till en god arbetsmiljö.

I denna rekrytering kommer fokus ligga på både din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket du bör kunna styrka med relevanta referenser.
Vad kan Specialistläkarna erbjuda dig?
Specialistläkarna i Trollhättan är en av Fyrbodals största privata vårdgivare. Verksamheten startade 2021 och har sedan dess expanderat och innefattar idag över 10 medicinska och kirurgiska specialiteter. Mottagningen är belägen i centrala Trollhättan med operationsverksamhet i Lysekil. Vår målsättning är att samla verksamheten på anrika Stavregården i Trollhättan tidigast hösten 2025. Vi har avtal med de flesta försäkringsbolag och har som målsättning att fortsätta växa med kvalitet som ledstjärna.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Arvya Specialistvård AB
Tjänst: Undersköterska
Placeringsort: Trollhättan
Omfattning: Provanställning 6 månader 80%
Med möjlighet till en tillsvidare tjänst på 80%-100%
Lön: Fast månadslön
Arbetstider vardagar: dag/kväll
Kollektivavtal: Kommunal
Tillträde: 1 november 2024
Sista ansökningsdag: 2024-08-10
Intervjuer och referenstagning sker löpande



Ansökan: Vi arbetar med löpande urval, intervjuer och referenstagning så ansök omgående! Denna rekrytering sker i samarbete med AdwiseHR dock är verksamhetschef Arvin Yarollahi ansvarig för rekrytering önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med honom på (info@specialistlakarna.nu). Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR. Ansökan sker endast via hemsidan adwisehr.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Undersköterska, vård- o specialavd. o mottagning.

Undersköterska, Kvarterskliniken Husaren vårdcentral

Läs mer Apr 23
Nytt
Vi söker undersköterska till vårt härliga team i Haga

Kvarterskliniken Husaren är en charmig vårdcentral mitt i Haga med ca 4300 listade patienter. Här möts du av ett härligt team bestående av bland annat specialister i allmänmedicin, ST-läkare, distriktssköterskor och sjuksköterskor. Vårdcentralens uppdrag är att erbjuda trygg och lättillgänglig vård och arbeta med förebyggande hälsa. 
Vår arbetsmodell bygger på teamarbete både inom yrkesgruppen och tvärprofessionellt. Vi är ett företag som vill framåt och arbetar aktivt med att utveckla verksamheten.
 
Om tjänsten
Att vara undersköterska hos oss innebär ett varierande arbete med patienten i fokus. Du arbetar omväxlande på lab med provtagning och provsvarshantering, tar EKG samt kalibrerar instrument. Du kan även assistera vid undersökningar och specifika ansvarsuppdrag kan tillkomma om intresse och kompetens finns. Receptionsarbete ingår.
 
Om dig
Vi söker dig som är utbildad undersköterska och innehar bevis från Socialstyrelsen, eller kan styrka att du hade en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete inom primärvård samt att du känner dig trygg med provtagning och journalföring. Du har ett professionellt förhållningssätt och ett gott bemötande, både gentemot kollegor som patienter och dess anhöriga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga att passa in i teamet.

 
Vi erbjuder
Ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete
Tydlig och närvarande ledning
Ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper
Fortlöpande utbildning och individuell utveckling
En spännande och lärorik organisation i ständig utveckling

Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Vikariat tom. 2025-12-31 med möjlighet till tillsvidareanställning
Förmåner: Tjänstepension, friskvårdsbidrag, fri primärvård i koncernen (3 besök/år)
Tillträde: Enligt överenskommelse

 
Vi hoppas att du tycker det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag.
 
Varmt välkommen med din ansökan!

Kvarterskliniken - en del av Medtanken Group
Medtanken Group är en primärvårdsaktör i Västra Götalandsregionen och Region Skåne med 25 vårdcentraler samt flertalet rehabcenter, mottagningar för Ungas psykiska hälsa, seniorhälsa samt mycket mer. Vi bedriver vård i privat regi på likvärdiga villkor som offentliga verksamheter, inom ramen av avtal med regionerna. Vi bedriver även privat vård genom vårt specialistsjukhus samt företagshälsor.
Vårt mål är att vi ska leverera den bästa servicen, en sömlös vård med ett högt engagemang och vara det självklara valet för våra patienter. Vårt arbete kännetecknas av att vi vill ge våra patienter en hög tillgänglighet till medicinsk bedömning samt ha ett tillitsskapande bemötande i världsklass. Detta samtidigt som vi är den bästa arbetsplatsen för våra engagerade medarbetare som ges möjligheten att jobba på toppen av sin kompetens.
Verksamheterna drivs med ett flertal engagerade och kunniga team med patienten i fokus under varumärkena Medpro Clinic, Omtanken, Citysjukhuset +7, Kvarterskliniken och HMC - Hälsomedicinskt center.

Ansök nu

Sommarvikariat - Sjuksköterskeassistent för T5 sjuksköterskestudenter

Läs mer Dec 20
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet.



Studerar du termin fem på sjuksköterskeprogrammet och är intresserad av att arbeta som sjuksköterskeassistent? Vill du starta din karriär på ett av norra Europas största sjukhus? Hos oss är du med och skapar framtidens sjukvård tillsammans med patienterna.

Som sjuksköterskeassistent hos oss får du möjlighet att stärka dina kunskaper inför kommande yrke. Under handledning av legitimerad sjuksköterska arbetar du i det direkta omvårdnadsarbetet och får träna på specifika sjuksköterskeuppgifter. Hos oss kan du arbeta inom somatisk eller psykiatrisk vård. Vår verksamhet bedrivs på Sahlgrenska sjukhuset, Östra Sjukhuset, Mölndals sjukhus, Högsbo sjukhus och Rågården (Gunnilse). Avdelningarnas behov styr vilket sjukhus du blir placerad på. Du erbjuds en god introduktion och handledning.

Somatik
Som sjuksköterskeassistent möter du patienter som är i behov av medicinsk omvårdnad och rehabilitering. Du ingår i ett arbetslag med flera olika yrkeskategorier. Du kommer under handledning av legitimerad sjuksköterska att arbeta nära patienten, vilket kräver ett stort intresse för människor, tålamod samt förmåga att kunna förstå patientens situation och behov. I arbetet ingår även att dokumentera patienternas tillstånd och de åtgärder som utförs. Som sjuksköterskeassistent kan du exempelvis få utföra arbetsuppgifter som ankomstsamtal för nya patienter, daglig PVK-kontroll, venprovtagningar, samtal och omvårdnad av patienter samt vara behjälplig i omvårdnadsplanering och läkemedelshantering.

Psykiatri
Att arbeta inom psykiatrin kan innebära att du, utöver ovan nämnda arbetsuppgifter, har stödjande samtal med patienter samt deltar vid bedömningssamtal. I det dagliga arbetet möter du personer som är rädda, i kris och har det tufft. Därför är det viktigt att medarbetarna är trygga och kan skapa tillit. Du ingår i ett multiprofessionellt team och deltar i aktiviteter och samtal som syftar till att patienterna ska känna sig tryggare och må bättre. Klicka på länken för att läsa mer om verksamheterna inom psykiatrin: Information om psykiatrin

Vi söker dig som

är sjuksköterskestuderande och har genomfört termin fem senast i juni 2025
har erfarenhet av journalsystemet Melior
har minst tre månaders arbetslivserfarenhet som undersköterska/assistent omvårdnad, barnsköterska eller skötare inom slutenvård.

Vi söker sommarvikarier under semesterperioden v. 22-35 (26 maj-31 augusti). Du ska kunna arbeta 8 sammanhängande veckor varav 4 veckor i juli. Egenskaper som värdesätts för tjänsten är förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. Vidare har du lätt för att anpassa dig till olika arbetssituationer. Vi kommer se till personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsterna.

För att vi ska kunna erbjuda våra patienter god och säker vård är det viktigt att våra medarbetare har goda språkkunskaper och god förmåga att kommunicera på svenska. Din språknivå bör lägst vara B2 (enligt Gemensam Europeisk Referensram för språk), SVA 1 (Svenska som Andraspråk 1 i kommunal vuxenutbildning) eller motsvarande.

Information till dig som söker semestervikariat hos oss

På Sahlgrenska Universitetssjukhuset pågår vård dygnet runt, vilket innebär att du kan komma att arbeta dag, kväll, natt och helg. Sahlgrenska Universitetssjukhuset har en tidskvotering kopplad till natten vilket minskar veckoarbetstiden för varje natt man gör.

Rekrytering sker fortlöpande under ansökningstiden, vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer genomförs under perioden januari-maj 2025.

För en rättvis bedömning i vårt urval, granskar vi endast CV och svar på urvalsfrågor. Du behöver inte bifoga personligt brev.

För att vara kvalificerad för tjänsten ska du bifoga:

Resultatintyg och registreringsintyg där det framgår vilken termin du går och hur många poäng du hittills har.
Tjänstgöringsintyg (frivilligt) från tidigare arbetsgivare (datum, sysselsättningsgrad och timmar).

Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Bemanningsservice söker undersköterskor för fast anställning

Läs mer Apr 11
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet.



Om verksamheten

Nu söker vi fler undersköterskor för fastanställning till Sahlgrenska Universitetssjukhusets interna bemanningsenhet.

Bemanningsservice uppdrag är att bemanna vid korttidsfrånvaro i dygnet-runt verksamheter på hela Sahlgrenska universitetssjukhuset.

Vad erbjuder vi?

Lönetillägg enligt kollektivavtal
Introduktion anpassad efter din tidigare erfarenhet och kompetens
Ett stimulerande och utvecklande arbete inom olika verksamheter och specialiteter
Regelbunden kompetensutveckling

Arbetsuppgifter

Sedvanligt omvårdnadsarbete för undersköterska på avdelning. 

Tjänsten är förlagd till dag- och kvällstid. Du planerar ditt eget arbetsschema via din digitala kalender i bokningssystemet TimeCare Pool, enligt gällande arbetstidsregler och inom ramen för våra schemarutiner.

Om dig:

Du är utbildad undersköterska (bevis från Socialstyrelsen skall kunna uppvisas innan anställning)
Du har minst 5 års erfarenhet av arbete på sjukhus.

Arbetet ute på avdelningarna är självständigt och varierande, vilket ställer krav på att du känner dig trygg i din yrkesroll och ditt självledarskap. För att trivas i rollen hos oss behöver du ha en god samarbetsförmåga samt ha lätt för att anpassa dig till nya miljöer.

Vi söker dig som är flexibel och får stimulans av ständigt lärande i en föränderlig arbetsmiljö och med arbetserfarenhet från olika verksamheter på sjukhus.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Tjänsterna tillsätts löpande under ansökningsperioden.

Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset

Från den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor – där framgår också vilka övergångsregler som gäller: Undersköterska blir en skyddad yrkestitel 1 juli 2023 - Legitimation (socialstyrelsen.se)
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Vi söker dig - Undersköterska till vår Medicinska Akutvårdsavdelning, MAVA

Läs mer Apr 9
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet.



Om verksamheten

Avdelning 90 och 91 är en del av akutflödet på Sahlgrenska Universitetssjukhuset, där de flesta patienter kommer direkt från akutmottagningen.

Vi tar emot patienter med akuta tillstånd som exempelvis bröstsmärtor, hjärtsvikt, dyspné, infektion och förgiftning. Som medicinsk akutvårdsavdelning (MAVA) tar vi också emot patienter från intensivvårds-avdelningarna inom sjukhuset och vi har också en viktig roll i Sahlgrenska Universitetssjukhusets katastrofberedskap. Vi har även en intagningsmodul, ITVA, där patienter med en förväntat vårdtid på max 24 timmar vårdas.

Hos oss på Avdelning 90 och 91 vill vi skapa värde för patienten genom att ge varje individ så effektiv vård som möjligt och på vår avdelning är ingenting omöjligt. Hos oss skall patienten alltid känna sig välkommen. Vi tycker det är viktigt med flexibilitet, hjälpsamhet och prestigelöshet och hos oss trivs vi som gillar utmaningar och ett högt tempo. Som undersköterska hos oss möter du många olika sjukdomstillstånd och lär dig mycket om medicinsk teknik. Vi har hög medicinsk övervakningsnivå och jobbar med ständigt lärande och utveckling.

Arbetsuppgifter

På avdelningen arbetar sjuksköterskor och undersköterskor i team och ger den bästa vården till våra patienter. Arbetet är varierande och innebär mycket medicinsk teknik, eftersom våra patienter ofta kräver hög grad av övervakning. Vår avdelning är stor och välkomnande och vi är vana vid att ta emot nya medarbetare och studenter och vi har ett öppet klimat i vår arbetsgrupp. Om du känner att du saknar tillräcklig kunskap kring någon uppgift så lär vi dig gärna.

Om dig

Vi söker undersköterska till MAVA och vi ser att du som söker gillar när det händer saker och drivs av utmaningar. Du trivs även med att arbeta i team där man på ett prestigelöst sätt hjälper varandra, lär varandra och lyfter varandra - vi tror på att alla hos oss har med sig egna unika kunskaper och egenskaper som är värdefulla. Vi behöver dig som har ett lösningsfokuserat och flexibelt arbetssätt och du tycker om att samarbeta. Vi är stolta över vår avdelning och vill att du som är undersköterska skall vara med och bidra till att vi ger en vård i toppklass. Förutom att du är utbildad till undersköterska och har erfarenhet av arbete på sjukhus, så behöver vi dig som har en personlig mognad och är stabil. Du behöver också ha förmågan att kunna vara flexibel för att hitta bästa lösningen för varje patient.

Vill du bli vår nästa kollega? Intervjuer påbörjas löpande

Från den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. På Socialstyrelsens hemsida kan du läsa mer om skyddad yrkestitel för undersköterskor – där framgår också vilka övergångsregler som gäller:

Varmt välkommen med din ansökan!

Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Sjuksköterske-/läkarstudent? Sök sommarvikariat som assistent omvårdnad!

Läs mer Dec 20
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet.



Om arbetet

Assistent omvårdnad

Som assistent omvårdnad möter du patienter som är i behov av medicinsk omvårdnad och rehabilitering.

Du arbetar nära patienten, vilket kräver att du har ett stort intresse för människor och förmåga att kunna förstå patientens situation och behov. Som assistent omvårdnad arbetar du på en av våra verksamheter på Sahlgrenska sjukhuset, Östra sjukhuset, Mölndals sjukhus och Högsbo sjukhus. Avdelningarnas behov styr vilket sjukhus du blir placerad på.

Assistent omvårdnad inriktning barn

Du möter barn och ungdomar (0-18 år) i behov av medicinsk omvårdnad och rehabilitering. Vården sker i nära samverkan med barnet och barnets närstående, vilket kräver empatisk förmåga och förståelse för patientens situation och behov. Du hjälper barnet med exempelvis måltider, aktiviteter, kontroller, provtagning och såromläggning. Du arbetar på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus. Har du erfarenhet av att arbeta med barn är det meriterande.

Om dig

För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla något av följande krav:

Fullgjort minst termin 3 av sjuksköterskeprogrammet och genomfört sjukhuspraktik senast juni 2025
Fullgjort minst termin 5 av läkarprogrammet vid Göteborgs universitet senast juni 2025
Fullgjort minst termin 6 av läkarprogrammet vid annat lärosäte senast juni 2025

Vi söker sommarvikarier som kan arbeta under semesterperioden v. 22–35 (26 maj-31 augusti). Du ska kunna arbeta 8 sammanhängande veckor varav 4 veckor i juli.

Du är bra på att samarbeta, kan anpassa dig till olika arbetssituationer och omprioritera vid behov. Vi kommer se till personlig lämplighet vid tillsättning av tjänsterna.

För att kunna erbjuda våra patienter god och säker vård är det viktigt att våra medarbetare har goda språkkunskaper och god förmåga att kommunicera på svenska. Din språknivå bör lägst vara B2 (enligt Gemensam Europeisk Referensram för språk), SVA 1 (Svenska som Andraspråk 1 i kommunal vuxenutbildning) eller motsvarande.

Information till dig som söker

På Sahlgrenska Universitetssjukhuset pågår vård dygnet runt, vilket innebär att du kan komma att arbeta dag, kväll, natt och helg. Sahlgrenska Universitetssjukhuset har en tidskvotering kopplad till natten vilket minskar veckoarbetstiden för varje natt man gör.

Inför anställning inom psykiatri eller barnsjukvård görs kontroll av misstanke- och belastningsregistret. Intervjuer genomförs under perioden januari-maj 2025.

Rekrytering sker fortlöpande under ansökningstiden.

För en rättvis bedömning i vårt urval, granskar vi endast CV och svar på urvalsfrågor. Du behöver inte bifoga personligt brev.

För att vara kvalificerad för tjänsten ska du bifoga:

Både resultatintyg och registreringsintyg där det framgår vilken termin du går samt hur många poäng du hittills har.
Betyg översatta till engelska av ditt universitet ifall du studerar utomlands. Det behöver framgå vilken termin du är på.
Utlåtande från Socialstyrelsen eller ha validerat utbildningen genom UHR om du har utländsk utbildning.
Tjänstgöringsintyg (frivilligt) från tidigare arbetsgivare (datum, sysselsättningsgrad och timmar).

Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB .

Säljare – Industriella Lösningar & Energieffektivisering

Utesäljare
Läs mer Apr 22
Vill du arbeta med hållbar teknik som gör skillnad? Swedish Exergy AB söker nu en driven säljare som vill hjälpa industrin bli mer energieffektiv och klimatsmart genom att vara med och skapa affärer med verklig påverkan i den gröna omställningen.
Om tjänsten
Som säljare hos Swedish Exergy AB blir du en viktig person i vår affärsutveckling. Du ansvarar för att hitta nya affärsmöjligheter, skapa och vårda relationer med industrikunder och presentera våra lösningar utifrån ett behovs- och värdebaserat perspektiv. Tillsammans med vårt tekniska team kommer du att utforska kundernas behov och aktivt bidra till att forma lösningar som gör skillnad. Rollen erbjuder en internationell prägel med både nationella och globala kontakter, vilket också innebär en del affärsresor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bearbeta nya marknader, hitta potentiella kunder, boka & genomföra kundmöten samt följa upp prospekts/leads/offerter
Bidra till långsiktiga kundrelationer
Presentera våra lösningar på ett affärsmässigt och kundnära sätt där både kostnadsnytta och hållbarhetsfokus lyfts
Arbeta nära vårt teknik- och projektteam för att skapa relevanta erbjudanden
Delta i mässor, nätverk och branschevent



Som säljare på Swedish Exergy kommer du arbeta nära VD, marknadsansvarig samt sälj- och marknadskoordinator för att tillsammans utveckla och förvalta företagets försäljning. Du kommer rapportera direkt till VD.
Vem är du?
Vi söker en erfaren B2B-säljare med dokumenterad framgång, gärna inom sektorerna teknisk industri, energi eller anläggning. Vi söker dig som besitter utmärkta kommunikativa färdigheter, är proaktiv, agerar väl i team, visar prov på initiativförmåga och har en strukturerad arbetsmetodik. Förmåga att etablera nya kontakter och utveckla långsiktiga relationer är essentiellt, liksom en stark lyhördhet för kundens och omgivningens behov. Tjänsten kräver en problemlösande attityd, god samarbetsförmåga och förmåga att bygga förtroende på alla nivåer. Ett utpräglat kundfokus samt förmåga att självständigt och strukturerat driva sitt arbete är grundläggande för att lyckas i denna roll.
Dina kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning med inriktning industri, teknik, energi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Några års erfarenhet av B2B-försäljning – gärna mot teknisk industri, energi eller anläggning
God kommunikativ förmåga – du är trygg i mötet med beslutsfattare
Intresse för teknik, miljö och affärer
Svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort och möjlighet att resa



Swedish Exergy är bra på att utbilda inom deras teknik, så i denna rekrytering kommer fokus ligga på din erfarenhet av teknisk försäljning samt dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Om Swedish Exergy AB:
Swedish Exergy AB är ett svenskt innovationsföretag med säte i Göteborg med fokus på industriell torkning och indunstning. I över 40 år har vi levererat avancerade och energieffektiva anläggningar och lösningar till industrin med vår egenutvecklade Exergy®-teknik. Våra system används världen över inom bland annat livsmedel, biomassa, kemikalier och papper, och bidrar till minskad energiförbrukning, lägre utsläpp och förbättrad produktion. Våra projekt spänner mellan 20 till 300 MSEK. Swedish Exergy AB är ett expansivt och komplett teknikföretag med både internationella och lokala kunder, vi har bland annat varit med och byggt några av världens största anläggningar för produktionen av bio-bränsle. Gå gärna in på www.swedishexergy.com för mer information. Som stöd i vår affärsutveckling har vi en egen FOU anläggning i Bäckhammar där vi jobbar med utvärdering av kunders produkter och applikationer samt teknikdemonstration.
Vad kan Swedish Exergy erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en spännande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor! Du kommer få arbeta med frihet under ansvar utifrån uppsatta mål, med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Swedish Exergys fortsatta tillväxtresa, du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Swedish Exergys energieffektiva lösningar minskar vårt klimatavtryck och på så sätt kan vi tillsammans bidra till en mer hållbar framtid!
En roll i ett svenskt spetsteknikföretag med unik produkt, global räckvidd och hållbarhetsfokus
Stor möjlighet att påverka affärsutvecklingen
Internationella kundkontakter och spännande projekt
Stöd från tekniska experter och engagerade kollegor
Friskvård, personalbil och flexibla arbetsvillkor



Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:?
Företag: Swedish Exergy AB
Tjänst: Säljare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Swedish Exergy AB, Gamla Rambergsvägen 34, 417 10 Göteborg
Sista ansökningsdag: 2025-05-31
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR. Ansökan sker endast via www.adwisehr.se. Frågor om tjänsten? Kontakta Prem Verma, VD, på +46702133992 eller via e-post prem.verma@swedishexergy.com

Ansök nu

Affärsutvecklingskonsult till Ventura Global (Remote/deltid)

Affärsutvecklare
Läs mer Apr 22
Är du en egenföretagare som söker en flexibel deltidsmöjlighet inom försäljning? Vill du komplettera din nuvarande verksamhet med ett givande partnerskap inom vetenskaplig och industriell innovation? Då kan detta vara det perfekta uppdraget för dig.
Ventura Global söker en erfaren och driven Business Development Consultant för att representera deras finansieringslösningar i Norden. Det här är en unik möjlighet att samarbeta med tillverkare av högteknologisk vetenskaplig utrustning och laboratorieinstrument, och hjälpa dem öka sin försäljning genom skräddarsydda finansiella lösningar.
Som Ventura Globals nordiska Business Development Consultant kommer du att spela en nyckelroll i att stärka och expandera Ventura Globals närvaro i regionen. Ditt fokus kommer ligga på att bygga strategiska relationer med leverantörer inom industri, laboratorie- och vetenskaplig utrustning samt erbjuda innovativa finansieringslösningar till deras kunder – inklusive FoU-, kvalitetskontroll-, CRO- och diagnostiklaboratorier inom branscher såsom läkemedel, life science, livsmedel & dryck samt miljötestning. De flesta kundkontakter sker på distans via e-post och videomöten (Teams/Zoom), vilket ger dig flexibiliteten att styra över din egen tid. Du arbetar självständigt, men som en del av ett litet och stöttande team på fyra personer, med kontinuerligt stöd från Ventura Globals ledning. Huvudsakliga ansvarsområden:
Marknadsföra Ventura Globals produkter och tjänster.
Upprätthålla och utöka affärsrelationer med leverantörer av vetenskapliga instrument och laboratorieutrustning.
Presentera och förhandla förslag till kunder som är intresserade av Ventura Globals lösningar.
Aktivt söka efter återförsäljningsmöjligheter för begagnad utrustning – en andra möjlighet att generera provisioner på samma utrustning som tidigare hyrts.



Din profil
Vi söker dig som är entreprenöriell och har ett tydligt fokus på resultat och långsiktig framgång. Du är nyfiken på utveckling, tar gärna till dig ny teknik och har lätt för att skapa och utveckla relationer. Du trivs i sociala sammanhang och du har god förmåga att bygga långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen behöver du ha ett konsultativt förhållningssätt till försäljning, där du förstår kundens behov och matchar dem med skräddarsydda lösningar. Med en kombination av affärsmässighet och strategiskt tänkande arbetar du självständigt för att skapa nya affärsmöjligheter och öka kundbasen för norden.
Dina kvalifikationer:
Universitetsexamen i ekonomi, marknadsföring/försäljning eller teknisk utbildning med erfarenhet av försäljning.
Tidigare erfarenhet av försäljning eller service av laboratorieinstrument, alternativt kunskap om andra högteknologiska produkters försäljningscykler.
Grundläggande kunskaper av finansiella begrepp och/eller vilja att lära sig nödvändiga begrepp och kunskaper.
Goda kunskaper i officepaketet.
Goda kunskaper i något nordiskt språk och flytande i engelska i tal och skrift är ett krav.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Bekväm med ett deltidsuppdrag.



Vad kan Ventura Global erbjuda dig?
Ventura Global erbjuder dig ett flexibelt och spännande uppdrag i en internationell miljö, där du får bidra till att förstärka vår position och förbättra våra resultat i Norden. Sedan 2011 har Ventura Global verkat inom en specialiserad marknad med fokus på vetenskapliga instrument för forskning, kvalitetskontroll, miljöövervakning och diagnostik. Du kommer att arbeta nära några av världens ledande tillverkare och bli en del av ett erfaret och engagerat team.
Om Ventura Global
Ventura Global erbjuder skräddarsydda lösningar för inköp, uppgradering och användning av främst vetenskaplig utrustning. Detta underlättar köp eller utbyte, uppgradering eller förlängning av användningen av instrumenteringen under kontrakt. Denna teknologiska förnyelsecykel skapar också unika möjligheter att förvärva begagnad utrustning till attraktiva villkor, optimal där toppmodern utrustning inte krävs och där budgeten är begränsad.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Ventura Global
Placering: Skandinavien (Distans)
Typ: Deltid, flexibelt uppdrag
Tjänst: Affärsutvecklingskonsult
Lön: Provisionsbaserad
Omfattning: Förhandlas med VD, men max 50%.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2025-05-31
Ansökan: Ansökan sker endast via www.adwisehr.se och vi arbetar med löpande urval, så ansök omgående! Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ann-Charlotte Bjurbäck på 073-7771869. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Erfaren & serviceinriktad cafémedarbetare till Sjöboa i Fiskebäck!

Kafébiträde/Konditoribiträde
Läs mer Apr 3
Vill du jobba i en varm och trivsam miljö? Då är du välkommen till vårt charmiga café!
Cafe Sjöboa har sina mysiga lokaler i Fiskebäck. Här kan gästerna äta en lätt lunch eller bara ta en kopp kaffe samtidigt som de kan njuta av havsutsikten alla dagar året runt. Vi söker nu eftermedarbetare som vill arbeta brett inom med allt från beredning av mat till att serva våra kunder i kassan med flera uppgifter och bidra till på heltid eller deltid.
Om arbetet
På Sjöboa serverar vi enklare luncher, bland annat räksmörgåsar, sallader och varma smörgåsar. I arbetet igår att planera och förbereda, tillaga och presentera maten på ett tilltalande sätt. Arbetet sker tillsammans med andra som arbetar i kök och servering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Tillredning av enkla rätter och fika
Bakning och förberedelser
Kundservice och kassahantering
Hålla caféet rent och snyggt

Vem är du?
Vi söker dig som älskar att baka goda kakor, brygga perfekt kaffe och skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Vi söker främst dig som har erfarenhet av liknande arbete. Du som söker behöver vara minst 18 år då tjänsten innebär arbete i både kök och servisen. För att trivas och lyckas i rollen hos oss tror vi att du är ansvarstagande, serviceminded och stresstålig. Vi arbetar i team så din förmåga att samarbeta är av stor vikt. I denna rekrytering kommer vi lägga fokus på dina personliga egenskaper samt goda referenser från ditt yrkesliv.
Det är meriterande om du har en praktisk utbildning inom bageri, konditori eller utbildning inom livsmedelshantering.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete! Hos oss kommer du bli en del av ett härligt gäng på fyra anställda samt Lena och Stefan. Vi är ett mindre familjärt företag där vi bryr oss om varandra och det råder korta beslutsvägar. Vårt Café har en rofylld och härlig omgivning.
Om Sjöboa
Café Sjöboa grundades av Lena Börjesson som äger och driver Sjöboa tillsammans med hennes man Stefan. Hos oss står kundens önskemål och krav i fokus. Hög kvalitet och professionell service kännetecknar hela vår verksamhet. Läs gärna mer om oss på www.sjoboa.com/
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Café Sjöboa AB
Tjänst: Cafémedarbetare (heltid)
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Enligt överenskommet schema (dag/kväll och helg)
Tillträde: Omgående
Placeringsort: Fiskebäck
Sista ansökningsdag: 2025-02-28
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se. Rekryteringen sker i samarbete med AdwiseHR men Alicia Börjesson är ansvarig för rekryteringen, önskas därför ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Alicia Börjesson på alicia@sjoboa.com. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

MASKINBYGGARE / MEKANISK MONTÖR

Maskinbyggare
Läs mer Apr 3
Som maskinbyggare på Albo System är du med och bygger våra egenutvecklade maskiner innehållande mekanik, el och hydraulik. Det är ett omväxlande arbete med montering från start till färdig maskin. Du utgår från ritningsunderlag och bygger utifrån vår egen konstruktion. De flesta maskiner är unika vilket innebär att en del problemlösning ingår och ibland installationer ute hos kund.
Vem är du?
Som person vill du få saker gjort. Du har ett stort tekniskt intresse och någon form av verkstadsbakgrund. Du är praktiskt lagd och gillar teknik och att skruva.
Din bakgrund kan vara exempelvis som maskinbyggare, mekaniker, mekanikmontör, maskinmontör, verkstadsmekaniker eller servicetekniker. Vi tror att du har utbildning inom något av områdena el, teknik, mekanik eller motsvarande. Meriterande om du även har erfarenhet av PLC-programmering. Du behärskar svenska och engelska.
Om Albo System Sweden AB
Albo System är specialister och innovationsledare inom utveckling och tillverkning av pallvändare under varumärket Albo System®. Produkterna används för vändning av material i olika produktionsprocesser inom industrin, samt konditionering av staplar med ark av papper, kartong, wellpapp och plåt. Albo System är ett litet företag med 10 anställda som jobbar nära ihop även om det mesta av arbetat på daglig basis utförs självständigt.
Många av våra kunder är förpackningstillverkare och tryckerier och större delen maskinerna exporteras. Mer info finns på www.albo.se.
Vad kan Albo erbjuda dig?
Rätt person har stora möjligheter att få utvecklas och ta stort ansvar i ett mindre företag. Tjänsten är på heltid 100% du får samarbeta med kompetenta och trevliga kollegor som kommer stödja dig i din roll. Hos Albo System Sweden AB erbjuds du marknadsmässiga anställningsvillkor.
Välkommen med din ansökan!

Snabbfakta
Uppdragsgivare: Albo System Sweden AB
Tjänst: Maskinbyggare
Tillträde: Omgående, efter överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Önskar du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Jonas Larsson, VD, Albo System Sweden AB 0707-780005 jonas.larsson@albo.se.
Vi på Albo samarbetar med AdwiseHR inom rekrytering.

Ansök nu

Teknikintresserad Serviceingenjör till Novalent AB

Serviceingenjör, kemiteknik
Läs mer Apr 1
Är du en teknikentusiast som tycker om att lösa utmaningar? Då är detta ett arbete för dig! Novalent tillhandahåller avancerad teknik för att separera atomer och molekyler, och här får du arbeta med världsledande företag nära den svenska forskareliten. Kunderna finns bland annat inom läkemedelsindustrin, miljölaboratorier, universitet, institut och sjukhus, och du kommer därför få träffa många olika typer av företag och kulturer. Novalent är i en stark tillväxtfas och utökar nu teamet i Göteborg med en serviceingenjör som drivs av att ge kunderna bästa möjliga service!
Som serviceingenjör kommer du arbeta brett inom teknik med bland annat elektronik, mekatronik, IT och Optik – en sann dröm för den teknikintresserade! Du kommer till största del att arbeta ute hos Novalents kunder i västra delen av landet, med allt från förebyggande underhåll, felsökningar, installationer och kalibreringar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
Till största del självständigt planera, rapportera, dokumentera och utföra arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt med hjälp av det egenutvecklade CRM-systemet.
Genomföra service-, reparations- och valideringsarbeten ute hos kunder.
Installera mjukvaror till system
Säkerställa att den utrustning vi levererar fungerar enligt leverantörens specifikationer.
Ge support till kunder via telefon, mail, Teams.
Marknadsföra och skapa offerter för servicekontrakt till befintliga kunder.



Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av liknande arbete och ett starkt tekniskt intresse. Du gillar att lösa tekniska problem och är nyfiken på att lära dig ny teknik. Du kommer vara Novalents ansikte utåt därav behöver du som person vara relationskapande, initiativtagande och serviceinriktad. För att trivas i rollen som serviceingenjör behöver du kunna arbeta självständigt samtidigt som rollen också ställer krav på att du är kommunikativ och flexibel, då du kommer möta olika professioner i olika miljöer.
Dina kvalifikationer
Minst 2 års erfarenhet från liknande arbete, meriterande med arbete mot kemisk- eller medicinteknisk analysutrustning.
Eftergymnasial teknisk utbildning inom ex. mekatronik, medicinteknik eller motsvarande alt. gedigen erfarenhet som motsvarar utbildning.
Kunskaper inom automation är meriterande.
Möjlighet att resa ca 20 dagar per år.
God datavana och kunskaper i Officeprogrammen, särskilt Excel.
B-körkort
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Vad kan Novalent AB erbjuda dig?
Som anställd hos Novalent kommer du ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få jobba med svensk forskarelit och dessutom få regelbunden utbildning i den senaste tekniken ute hos leverantörer runt om i Europa. Novalent är en platt organisation och det råder korta beslutsvägar, där det finns möjlighet att utvecklas inom många olika kompetensområden. De tror på ett närvarande ledarskap och att ge förtroende, tillit och trygghet till sina medarbetare.
Mer information om Novalent AB
Novalent har 30 års erfarenhet inom området provberedning och kemisk analysteknik. Novalent arbetar med två affärsområden; Kovalent och Genetec. De sitter i trivsamma lokaler i Västra Frölunda och har ett brett spektrum av spännande och världsledande kunder. Läs gärna mer på www.novalent.se
Välkommen med din ansökan!
Jobbfakta
Företag: Novalent AB
Tjänst: Serviceingenjör
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Heltid.
Övernattningar: Cirka 20 per år.
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Marie Ekwall på 0707- 17 76 72. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Teknisk säljare med affärssinne till Biotech Fluidics

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Apr 1
Är du affärsmässigt lagd med passion för teknik och vetenskap? Biotech Fluidics är en världsledande distributör av vätskeflödeskomponenter för vetenskapliga ändamål, med syfte att hjälpa sina kunder att göra sitt analys- och processarbete mer effektivt och tillförlitligt. De är ett tillväxtföretag som flerfaldigt utnämnts till Superföretag av Bisnode/Dun & Bradstreet. Med dotterbolag i USA och Japan agerar de med hela världen som marknad. Vill du vara med och bidra till företagets fortsatta framgångssaga?
I rollen som affärsutvecklare på Biotech Fluidics är ditt uppdrag att utveckla och fördjupa relationen med kunder och bidra till att utveckla deras tekniska expertis. Din uppgift blir att lyssna in kundernas utmaningar och behov för att sedan hjälpa till att finna anpassade lösningar. Arbetet innebär både att matcha och modifiera befintliga instrument och lösningar mot kunders behov, samt att identifiera nya behov av produkter för fortsatt utveckling. Du har en viktig uppgift att bidra till företagets omvärldsbevakning av trender på respektive marknader och delge informationen internt. Du kommer uppmuntras att framföra dina synpunkter till utformning av försäljningsmaterial och synlighet i marknadsföringskanaler.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Presentera och demonstrera nya produkter, möjligheter och funktionaliteter till kunder och affärspartners.
Stödja kunder och kollegor med tekniska frågor och produktinformation.
Ha löpande dialog med kunder och leverantörer gällande frågor kring teknik och leverans.
Planera/delta på mässor, både som besökare och utställare.
Bidra till Biotech Fluidics omvärldsbevakning med avseende på nya produkter och affärsmodeller, och omsätta dessa till nytta för företaget.
Vara delaktig i utformning av marknadsföringsmaterial.
Offertarbete och uppföljning av dessa.
Ha löpande dialog med säljrepresentanter i dotterbolagen i USA och Japan.
Vara delaktig i företagets utvecklingsprojekt.

Vem är du?
Du har en passion och förståelse för att få den tekniska utrustningen att fungera på ett praktiskt och effektivt sätt. Eftersom Biotech Fluidics skräddarsyr sina produkter, så lägger vi stor vikt vid din förmåga att lyssna och kunna sätta dig in i kundernas tekniska utmaningar för att hitta innovativa och passande lösningar. Biotech Fluidics är ett mindre bolag till antalet anställda, därför är det viktigt att du som person är lyhörd och har lätt att samarbeta med andra. Du är motiverad och sätter upp höga mål som du arbetar strukturerat efter att nå. Du blir en nyckelspelare i företagets utveckling och omvärldsbevakning, det är därför viktigt att du är affärsmässigt lagd och sätter kunden i fokus.
Dina kvalifikationer:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av relevant teknisk försäljning.
Eftergymnasial utbildning med naturvetenskaplig inriktning (kemi, biologi, fysik) alt. motsvarande arbetslivserfarenhet.
Starkt teknisk intresse och förståelse för vetenskapliga instrument.
Du har god system- och datavana, särskilt i Excel. Erfarenhet av Visma admin 2000, Lime, power BI samt labbdatasystem är meriterande.
Möjlighet och intresse av att resa i tjänsten några gånger per år.
Kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på engelska samt goda kunskaper i svenska.
Innehar B-körkort och har tillgång till bil.

I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Om Biotech Fluidics AB
Biotech Fluidics är världsledande inom avgasning av vätskor i flöde samt en ledande distributör av vätskeflödeskomponenter för vetenskapliga ändamål. Deras avgasningslösningar sparar industrin både tid och pengar genom att undvika produktionsstörningar orsakade av bubblor. De skräddarsyr lösningar för sina kunder som ex. kan vara instrumenttillverkare, serviceföretag eller återförsäljare av vetenskapliga instrument. Kunderna är allt från små utvecklingsbolag till de ledande globala tillverkarna. Med dotterbolag i USA och Japan agerar Biotech Fluidics med hela världen som marknad. Biotech Fluidics är ett tillväxtföretag som flerfaldigt utnämnts till Superföretag av Bisnode/Dun & Bradstreet. Läs mer på www.Biotechfluidics.com
Vad kan Biotech Fluidics erbjuda dig?
Biotech Fluidics erbjuder dig en omväxlande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor. Huvudkontoret ligger på Onsalahalvön med trevliga lokaler omgiven av vacker natur. Du kommer få arbeta med frihet under ansvar med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Biotech Fluidics fortsatta tillväxtresa, där du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Du kommer få insyn och god förståelse för hela verksamheten, där alla fyller en viktig funktion för att de tillsammans ska kunna leverera högpresterande teknik till kunder över hela världen. De är måna om sin personal och ger både marknadsmässig lön och förmåner.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Företag: Biotech Fluidics AB
Tjänst: Teknisk säljare med affärssinne till Biotech Fludics
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Onsala, Kungsbacka
Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten kontakta Marie Ekwall på AdwiseHR AB, 0707 17 76 72. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt i enlighet med GDPR.

Ansök nu