Göteborg: Projektledare inom miljöteknik och avfallshantering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare inom miljöteknik och avfallshantering i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Som Projektledare kommer du att leda och samordna byggnationen av automatiska avfallshanteringssystem genom alla projektfaser: planering, projektering, inköp, montage och drifttagning. Du ansvarar för både teknisk design och dimensionering samt kommersiella aspekter som budget och kontraktsbevakning. Du blir en nyckelperson i projektorganisationen och deltar aktivt i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar. Här får du chansen att utvecklas inom ett internationellt företag med stor påverkan i en roll som kombinerar teknik, byggentreprenad och miljötänk.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att:
Leda projektorganisationen och samordna arbetet genom alla faser.
Ha tekniskt ansvar för design och dimensionering av anläggningarna.
Upprätta och följa projektbudgetar samt bevaka och förhandla kontrakt.
Delta i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar.
Ansvara för att genomföra projekt med hög professionalism och affärsmannaskap.

Vi söker dig som
Har en ingenjörsutbildning eller motsvarande. Har erfarenhet av projektledning inom byggindustrin och/eller markentreprenad. Besitter goda projektledaregenskaper och god teknisk förståelse. Har erfarenhet av ekonomistyrning och uppföljning. Har hög IT-mognad och kunskap inom entreprenadjuridik. Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Göteborg, med möjlighet för distansarbete beroende på din bostadsort.
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden
Kunden är stolta uppfinnare av sopsugen och ett av de mest innovativa företagen inom den globala industrin för automatiserad insamling av avfall. De leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering med en vision att skapa smartare städer och förbättra livskvalitén idag för att lämna en grönare planet till kommande generationer. De erbjuder en ledande roll i en platt organisation med öppen företagskultur och högt i tak. Placeringsort är Göteborg.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning.

Driftchef sökes - Led ett av Göteborgs snabbast växande företag inom for...

Läs mer Jul 7
Vi söker nu en Driftchef med engagemang för ledarskap, kvalitet och service och försäljning. Ansök idag och bli en del av ett växande team!

Om tjänsten
Som Driftchef kommer du att ansvara för daglig drift och utveckling av operativa verksamhet inom fordonstransporter i Göteborgsregionen. Du leder ett team av engagerade medarbetare och säkerställer att service håller högsta kvalitet, med fokus på snabba och trygga insatser för kunder i behov allt som rör fordon. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar där du är länken mellan verksamhet, medarbetare och kund.
Arbetsuppgifter
Personalledning: Schemaläggning, coachning och utveckling av medarbetare inom vägassistans och kundservice.
Driftsäkerhet: Säkerställa att samtliga insatser sker effektivt, tryggt och enligt företagets processer samt kvalitetsstandarder.
Kundansvar: Upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder och samarbetspartners.
Resultat- och budgetansvar för driften inom Göteborgsområdet.
Rapportering och uppföljning av nyckeltal rörande arbetsmiljö, säkerhet och kundnöjdhet.
Implementera rutiner och förbättringsinitiativ för ökad effektivitet och kvalitet.

Kvalifikationer och krav
Erfarenhet av ledande roll, gärna inom fordon, markentreprenad, logistik, hyrbil eller närliggande branscher.
God administrativ förmåga och erfarenhet av schemaläggning samt personalplanering.
Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
C-körkort är meriterande men ej ett krav
Vana att arbeta resultatinriktat

Personlig profil
Du är en lösningsfokuserad och trygg ledare som brinner för att skapa engagemang och utveckling. Du trivs i en roll där kundfokus, struktur och flexibilitet är viktiga ledord. Att planera, organisera och motivera är naturligt för dig – och du har ett starkt driv för förbättring och teamwork. Du arbetar proaktivt och bidrar till en säker och inkluderande arbetsmiljö.
Det här erbjuder vi dig
En ledande roll i ett företag med genuint fokus på service och trygghet.
Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Kompetenta och engagerade kollegor samt goda möjligheter till vidareutveckling.
Lön efter marknadsmässiga villkor + bonus.
Tydliga processer och utbildning för att du ska lyckas i rollen.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johanna.aslan@fordonsakademin.se Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök redan idag.
Om Fordonsakademin
Fordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder långsiktiga matchningarmellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen fokuserar vi på hållbara och kvalitetssäkrade bemanningslösningar för branschen.

Ansök nu

Arbetsledare till vår utläggnings verksamhet i Göteborg

Läs mer Jul 9
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en arbetsledare till division Industri och vår beläggningsverksamhet i Göteborg. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Det fortsätter gå bra för oss på Svevia asfalt i Väst och inför hösten 2025 står vi med en stabil orderstock med beläggningsjobb att utföra. Vi behöver därför rekrytera ytterligare en arbetsledare som kan starta under hösten. 
Ditt uppdrag som arbetsledareSom arbetsledare hos och planerar och driver du den dagliga produktionen tillsammans med din Platschef. Du har en viktig roll där du står med ena foten ute i produktion, och i den andra foten inne på kontoret där du planerar, följer upp och stöttar i redovisning och fakturering av utförda jobb. Denna roll passar därför dig som vill ha en varierad roll med inslag av både "ute och inne" arbete. Som arbetsledare är det viktigt att du är både synlig och tillgänglig. Dagliga kontakter med till exempel kunder, underentreprenörer och medarbetare ingår som en naturlig del i arbetet. Mer konkret jobbar du som arbetsledare med:
daglig arbetsledning av ditt arbetslag (du förbereder inför ett uppdrag, är med ute och startar upp och instruerar laget och följer upp när läggningen och jobbet är klart)
samordning av resurser såsom TA och skyltning, fräsning, beställning av asfaltsmassa, åkare och vägmarkering.
planering och upprättande av tidplaner för de närmaste veckornas jobb.
uppföljning av projekt så att leveransen uppnår rätt kvalité inom rätt tid och budget.
tillsammans med Platschefen säkerställer ni en god arbetsmiljö och att arbetet utförs på ett säkert sätt.

Alla medarbetare hos oss har en individuell utvecklingsplan, och det finns många goda  exempel på personer hos oss som utvecklats från yrkesmedarbetare, till arbetsledare för att sedan bli Platschef. Din ambition och vilja är det som avgör hur din utvecklingsresa kommer se ut hos oss på Svevia beläggning.
Vem är du?Vi tror rollen som Arbetsledare passar dig som har 2-5års erfarenhet av att arbeta med asfalt och nu vill ta nästa steg i din utveckling. Vi ser positivt på om du provat på rollen som lagbas eller samordnande beläggningsarbetare. 
Du utgår från vår etablering på Grimboåsen i Göteborg och har Västra Götalandsregionen som din geografi. Vi sitter i ljusa och trivsamma kontorslokaler som både yrkesmedarbetare och tjänstemän utgår ifrån. Vi har även en egen verkstad på plats. Då vi har vägen som arbetsplats är B-körkort ett krav och för denna tjänst finns ett erbjudande om bruksbil eller personalbil.  Då verksamheten är säsongsbetonad utförs merparten av vårt arbete under april-december månad och till viss del på obekväma arbetstider såsom kvällar och nätter.  Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om 6 månader. 
En del av något större Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige.
Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg.
Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett.
 
Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.
Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer samt referenstagning.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 25:e Augusti. Urval startar under v.32. OBS under vecka 28-31 har vi semester och kommer inte att kunna svara på frågor om tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Malin Stenberg, 0730889413 eller malin.stenberg@svevia.se. För frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på oskar.knaust@svevia.se.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Göteborg: Resande arbetande arbetsledare inom betong i Sverige

Läs mer Jun 5
Vi söker dig som har arbetat med betongprojekt inom anläggning sedan tidigare. Du trivs i rollen som arbetande arbetsledare och i en miljö där du förväntas dela med dig av kunskap och bidra till projektets gemensamma framgång. Du är en lagspelare som har förmågan att involvera och har rollen som arbetsledare idag eller vill få en ny utmaning och utveckling.

Vem är du?

Rest och jobbat med olika anläggningsprojekt
Erfarenhet om betong, formbyggnation, armering
Arbetsledarerfarenhet
B-körkort
Tillgång till egen bil
God kunskap i svenska i tal och skrift är krav i rollen.
Betonggjutning klass 1 eller 2 är meriterande.
Du ska ha möjlighet att resa och ligga ute i projekt då vi arbetar i hela Sverige.
Vi erbjuder

Konkurrenskraftigt lön om du har allt vi söker
Traktamente betalda resor
Varierande arbetstid: tex arbeta 14 dagar ledig 14 dagar eller liknande beroende på vart projektet är.
Bra boende
Vi kommer att investera i dig och se långsiktigt på din anställning. 
Som Arbetsledare med betongkompetens kommer du att befinna dig mitt i verksamheten. Vi har väldigt många betongprojekt som ska slutföras inom dom kommande 5-6 åren. Ditt uppdrag kommer vara att skapa förutsättningar för att medarbetarna i projektet ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt. För att lyckas med det är daglig arbetsledning, planering och samordning viktiga och huvudsakliga arbetsuppgifter. Vi sätter säkerheten främst och det ingår i rollen att vara klarsynt och ha ögonen på vår egen och andras arbetsmiljö.

Ansök nu

Projektledare till Presto!

Läs mer Jul 3
Arbetar du inom entreprenadbranschen som elektriker eller byggarbetare och är redo för nästa steg i karriären? Har du ett intresse för gassläcksystem och brandskydd? Vill du bli en del av en stabil och trygg organisation med både lokal förankring och internationell närvaro? Då kan rollen som Projektledare hos Presto vara något för dig!

Om Presto
Presto är en ledande aktör inom brandskydd och säkerhetstjänster i Norden och Europa. Med en historia som sträcker sig över 60 år har företaget byggt upp en stark position genom att erbjuda helhetslösningar för brandskydd, första hjälpen och säkerhetsutbildningar. Företaget har idag närvaro på 7 europeiska marknader och fortsätter att växa genom att integrera nya bolag och expertis i sitt erbjudande. Med en ambition att vara en drivande kraft inom säkerhetsbranschen fokuserar Presto på att utveckla hållbara och innovativa lösningar för sina kunder.

Om tjänsten som Projektledare
Som Projektledare hos Presto kommer du främst att arbeta med gassläcksystem, men kan även breddas till att omfatta övrig brandskyddsutrustning. Du ansvarar för hela projektcykeln, från den inledande förprojekteringen och första kundkontakten till det att projektet är färdigställt och överlämnat. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att koordinera underentreprenörer, sätta upp tidsplaner, utföra gasberäkningar samt delta i byggmöten. Du ansvarar också för att genomföra kontroller som säkerställer att arbetet håller hög kvalitet och att anläggningarna uppfyller säkerhetskrav. Du kommer att arbeta med flera parallella projekt som befinner sig i olika faser av projektcykeln.

Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Internt arbetar du nära säljorganisationen, sakkunniga ingenjörer och övriga projektledare. Projektledarteamet består i dag av fyra personer och täcker stora delar av Sverige. Externt samarbetar du nära kunder, kontrakterade underentreprenörer och byggherrar. Tjänsten är resande och innebär arbete inom en region som sträcker sig från Göteborg ner till Malmö.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Ansvara för flera parallella projekt inom gassläcksystem, där du säkerställer effektiv tidsplanering, hög kvalitet, löpande uppföljning och korrekt dokumentation.
Ha ett nära samarbete med både interna funktioner som säljare och ingenjörer samt externa parter såsom kunder, byggherrar och underentreprenörer.
Arbeta i en resande roll med regelbundna kundbesök inom din tilldelade region.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, med fördel inom elteknik, bygg eller motsvarigt område. Vi ser gärna att du minst har fem års arbetslivserfarenhet inom entreprenad, gärna med 1–2 år i en ledande roll. Sannolikt har du ett intresse för gassläcksystem och brandskydd, och har flytande språkkunskaper i både svenska och engelska. Eftersom tjänsten är en resande tjänst erfaras B-Körkort. Tidigare erfarenhet av budgetansvar anses meriterande.

Som person är du driven och trivs med att arbeta självständigt med frihet under ansvar, där du hanterar flera parallella projekt. Vidare är du lösningsorienterad och har förmågan att hitta alternativa vägar framåt när utmaningar uppstår. För att säkerställa hög kvalitet och leverans är du noggrann, ansvarstagande och har en god kommunikativ förmåga, både gentemot kunder, samarbetspartners och interna intressenter.

Viktigt för tjänsten är:Gymnasial utbildning, med fördel inom elteknik, bygg eller motsvarande område.
5 års erfarenhet inom entreprenadbranschen som elektriker eller byggarbetare, fördelaktigt med 1–2 år som ledande montör eller arbetsledare.
Starkt intresse för att utvecklas inom gassläcksystem och brandskydd.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort.

Meriterande för tjänsten är:Tidigare ansvar för budget och ekonomisk uppföljning.

Prestos erbjudande
Presto är ett spännande och branschledande företag inom sitt segment, med både lokal förankring och internationell närvaro. Här får du möjlighet att bli en del av ett sammansvetsat och engagerat team som träffas på årliga konferenser och team aktiviteter. De erbjuder attraktiva förmåner enligt kollektivavtal, förmånsbil och friskvårdsbidrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: 100%, heltid.Placering: Göteborg, alternativt söder ner mot Helsingborg.Lön: Enligt överenskommelse.

Finner du tjänsten som Projektledare hos Presto intressant? Uppstart för denna rekrytering sker efter sommaren! Skicka in din ansökan idag, urvalet sker löpande, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Wrknest AB .

Systems Architect – eMobility

Systemarkitekt
Läs mer Jun 30
About the role A global actor in sustainable mobility is now looking for a System Architect to help define the next generation of electric driveline systems. In this role, you will be instrumental in developing technical system architecture and driving innovation for energy efficiency, vehicle performance, and sustainability. You will work closely with cross-functional teams across various engineering domains and geographical locations.
Your future tasks You will lead architectural and technical work related to the electric driveline and energy management systems. This includes responsibility for high-level system design, requirement handling, and technology evaluations.
Some of your main responsibilities:
Define overall system architecture and technical roadmap for driveline and energy management
Collaborate with internal teams and stakeholders to gather and analyze requirements
Develop detailed technical specifications and ensure alignment across engineering disciplines
Drive cross-functional work, ensuring seamless system integration and delivery
Monitor emerging technologies and assess relevance for implementation
Provide technical support throughout development and validation phases
Contribute to troubleshooting and problem-solving for system-level issues

We are looking for someone who
Has strong technical knowledge within vehicle propulsion systems and energy management, preferably with electric or hybrid drivelines. You have excellent communication skills and the ability to engage diverse stakeholders.
Requirements:
Solid understanding of electric driveline systems 
Experience in systems engineering and technical project leadership
Familiarity with requirement management and system validation processes
Strong knowledge of industry standards related to electric vehicle systems

Meritorious:
Background in battery or fuel cell development, software engineering, or electrical systems
Understanding of simulation tools and methodologies

You are a person who enjoys solving complex technical challenges and thrives in an environment that values collaboration, inclusiveness, and learning. You take initiative and appreciate the responsibility that comes with owning your work field.
Other information
Start: After the summer, to give you a smooth transition into your next career step.
Location: Gothenburg, Sweden
Scope: Full-time, with flexibility in working hours and hybrid setup
Employment type: Permanent

About the company The customer is a global leader in sustainable public transport solutions. They offer world-class electric and hybrid buses and are deeply committed to reducing environmental impact across urban infrastructure. The culture is characterized by collaboration, trust, and a shared mission to shape the cities of tomorrow through smarter mobility solutions

Ansök nu

Ekonom till entreprenöriellt tillväxtbolag ????

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 18
Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en självgående ekonom som vill bli en del av ett entreprenöriellt bolag med högt tempo och stort affärsfokus. Här får du arbeta brett med både löpande ekonomiarbete och utveckling av processer och system. Rollen passar dig som trivs i en dynamisk miljö där du får ta mycket eget ansvar och där du är med och driver utvecklingen framåt. 
Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt med en del av bolagets ekonomi och ta ägandeskap över processer och rutiner. Du förväntas även fatta egna beslut och bidra till verksamhetens utveckling.
Ansvara för löpande bokföring och avstämningar
Upprätta månads- och årsbokslut
Analysera resultat och följa upp ekonomiska nyckeltal
Arbeta med förbättringar och effektiviseringar av ekonomisystem
Samarbeta med externa parter som revisorer och redovisningsbyråer
Bidra i budget- och prognosarbete
Delta i utvecklingsprojekt kopplade till ekonomi och system

Vi söker dig som Har minst 2–3 års erfarenhet av liknande arbete, exempelvis från en redovisningsbyrå eller en bred ekonomitjänst i mindre bolag. Du har god förståelse för ekonomiska samband och är van vid att fatta egna beslut. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har förståelse för danska, erfarenhet av Visma Business, systemintresse eller insyn i controlling.
Som person är du trygg och självgående med förmåga att leda ditt eget arbete. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att ha många bollar i luften. Du vågar ta för dig, ser lösningar där andra ser problem och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Göteborg
Omfattning: Heltid

Om kunden Kunden är ett entreprenöriellt tillväxtbolag med en platt organisation och korta beslutsvägar. De verkar i en dynamisk bransch och arbetar nära sina kunder med hög flexibilitet. Kulturen präglas av samarbete, prestigelöshet och en vilja att hela tiden förbättra och utvecklas. Här finns stora möjligheter att påverka – både din roll och verksamhetens riktning.
Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Fullstackutvecklare till miljöteknik-startup ????

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jun 2
Om tjänsten Vår samarbetspartner söker nu en fullstackutvecklare som vill vara med och bygga användarvänliga gränssnitt baserade på data från IoT-enheter. Backend är i stor utsträckning outsourcat via Google Firebase, vilket gör frontendutvecklingen både central och kreativ. Du kommer få ett stort inflytande i tekniska beslut och jobba nära produkt- och UX-design, i en miljö där din tekniska nyfikenhet och problemlösningsförmåga är avgörande.
Dina framtida arbetsuppgifter I rollen blir du en nyckelperson i utvecklingen av produkten – från datavisualisering till användarupplevelse. Du jobbar i tätt samarbete med design- och embeddedteamet.
Exempel på arbetsuppgifter:
Bygga grafiska gränssnitt för att visualisera data från IoT-enheter
Integrera mot Firebase och andra molntjänster
Ansvara för frontendarkitektur och tekniska vägval
Delta i hela utvecklingscykeln – från idé till lansering
Samarbeta med design, maskinteknik och embeddedutveckling
Identifiera och åtgärda buggar samt förbättra prestanda

Vi söker dig som Har erfarenhet av att arbeta i startupmiljö och är van att ta ansvar, även när direktiv och specifikationer är knapphändiga. Du har ett tydligt driv och ser inga problem i att själv fylla i luckor.
Krav:
Tidigare erfarenhet av IoT.
Minst 2–3 års erfarenhet från en startupmiljö, alternativt 5+ års erfarenhet.
Stark kompetens inom JavaScript.
Förståelse för helheten – helst erfarenhet från fullstack, även om fokus är frontend.

Meriterande:
Vana att arbeta med moderna ramverk och molntjänster, t.ex. Vue, React, Firebase
Svenska språkkunskaper, men engelska räcker. 
Aktiv GitHub eller portfolio med egna projekt

Du är nyfiken, självgående och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö med högt tempo, där du får påverka mycket och vara en central del av utvecklingen. Du vill samarbeta i ett team snarare än att arbeta helt på distans, och gillar känslan av att bygga något från grunden.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Göteborg.
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning.

Om kunden Vår kund är ett teknikdrivet startupbolag som utvecklar produkter inom miljöteknik. De kombinerar hårdvarunära IoT-lösningar med datainsamling och användarvänliga gränssnitt, med syftet att bidra till ett mer hållbart samhälle. Teamet är tvärfunktionellt och består av produktdesigner, maskiningenjör, embeddedutvecklare och UX-specialist – med ett gemensamt mål att skapa teknik som gör skillnad.
Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Senior Account Manager till Mimbly! ????????

Account manager
Läs mer Apr 2
Gör skillnad med innovativa och hållbara lösningar!
Som Senior Account Manager hos Mimbly får du en central roll i att etablera och utveckla samarbeten med distributörer och säljpartners både nationellt och internationellt. Du ansvarar för att driva försäljning, identifiera nya marknadssegment och utveckla lösningar som möter kundernas behov. Genom att utbilda och stötta distributörernas säljteam blir du en nyckelperson för deras framgång och en viktig del av Mimblys fortsatta tillväxt.
Dina framtida arbetsuppgifter:I rollen som Senior Account Manager arbetar du både strategiskt och operativt för att utveckla och stärka Mimblys närvaro på marknaden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Driva försäljning: Hantera hela säljprocessen – från prospektering till avslut av affärer.
Utveckla partners: Utbilda och stötta distributörers säljteam för att maximera deras framgång.
Samarbeten: Utforma och förhandla distributions- och samarbetsavtal.
Strategi och affärsutveckling: Identifiera nya marknadssegment och skapa värdeerbjudanden som möter kundernas behov.
Varumärkesbyggande: Representera Mimbly vid branschevenemang, mässor och marknadsföringsaktiviteter.
CRM och rapportering: Säkerställa att säljprocesser dokumenteras och att uppsatta mål nås.
Vi söker dig som:
Har gedigen erfarenhet av B2B-försäljning och en naturlig förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer. Du trivs i en snabbväxande miljö och har en stark passion för hållbarhet. Vi ser gärna att du har:
Minst 8 års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på distributörer och säljpartners.
Dokumenterad framgång i att utveckla affärsrelationer och sluta avtal.
Förmåga att utbilda säljteam och förmedla värdeerbjudanden på ett inspirerande sätt.
Körkort.
Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet från professionella tvättbranschen eller en närliggande bransch är mycket meriterande.

Personliga egenskaper: Du är initiativrik och har en stark förmåga att skapa långsiktiga relationer. Med en inspirerande och inkluderande ledarstil motiverar du andra att nå gemensamma mål. Du är även analytisk, kommunikativ och brinner för hållbar utveckling.
Övrig information: Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Göteborg, alternativt annan ort enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tillsvidare.
Om kunden:
Mimbly utvecklar Mimbox – en banbrytande lösning för professionella tvättmaskiner som sparar vatten, minskar energiförbrukning och förhindrar att mikroplaster når våra vattenvägar. De strävar efter att sätta en ny standard för hållbar vattenanvändning globalt och har idag kunder inom fastighetsbranschen, facility management, hotell, tvätterier och kommuner på flera marknader.
Om Wrknest:På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Junior .Net-utvecklare till NTI ????????

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 19
Om tjänsten Rollen som junior .Net-utvecklare innebär att du kommer vara delaktig i att utveckla och underhålla NTI:s egna produkter samt att ta fram nya. Du kommer ha en viktig roll i NTI:s konsultteam där du är involverad i hela processen - från idé till färdig produkt. Detta är ett stimulerande arbete som garanterar dig utveckling och värdefulla kunskaper. NTI värnar om att ha en öppen och driven atmosfär och de anställda har stort engagemang i sitt arbete och för verksamheten. I denna tjänst garanteras du även att bli en del av ett härligt team som har kul både på och utanför arbetet.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos NTI. Det finns goda chanser till att uppdraget blir förlängt eller att du blir överrekryterad till NTI.

Dina framtida arbetsuppgifter
Utveckla interna och externa webbportaler
Design och underhåll av databaser
Utveckla och underhålla NTIs egna produkter
Ta fram nya produkter
Metodutveckling
Tätt samarbete med säljare och övriga konsulter

Detta erbjuder NTI
Stora utvecklingsmöjligheter
Bra förmåner, lön och tjänstepension
Mobiltelefon och dator
Flexibla arbetstider och distansarbete
Onboarding för att introduceras i verksamheten, arbetsuppgifter och team
Skön företagskultur
Kickoff två gånger om året
Roliga after works och aktiviteter

Vi söker dig som har
En högskoleexamen där du lärt dig programmering
Kunskaper i .Net (C#) och MS
Kunskaper i Javascript och Webbdesign
Kunskap om nätverkskommunikation
Generell kunskap inom cloudbaserade system
Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande
Körkort
Arbetslivserfarenhet inom programmering
Autodesk-produkter (CAD, PDM, VR, AR, m.fl.)

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som har ett genuint intresse för programmering, är engagerad i ditt arbete och arbetar proaktivt och lösningsfokuserat. Som person är du även noggrann och logisk i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Borås eller Göteborg
Omfattning: Heltid, 40 h/v
Anställningsform: Konsultuppdrag
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om NTI NTI är specialister på CAD, PDM, PLM och BIM. De har ett unikt samarbete med Autodesk, egenutvecklade mjukvaror och med sin gedigna expertis samt över 35 års långa erfarenhet i digitalisering så erbjuder de effektivisering av verksamheter. NTI är ett bolag med goda kundrelationer och har idag ett brett utbud av produkter och tjänster som skräddarsys för företag inom byggnads- och tillverkningsindustrin.

Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu

Junior Logistiker till Healsafe Interiör ?????

Innesäljare
Läs mer Feb 5
Om tjänstenHealsafe Interiör söker en Junior Logistiker som vill spela en nyckelroll i företagets växande logistik- och inköpsverksamhet. Du kommer att arbeta nära säljteamet, leverantörer och kunder för att säkerställa effektiva och precisa leveranser. Rollen är operativ och kräver en strukturerad och självgående person som trivs med flera parallella arbetsuppgifter.
Dina framtida arbetsuppgifterI denna roll arbetar du med hela logistikkedjan – från order till leverans. Du hanterar administrativa och operativa uppgifter kopplade till transport, inköp och lager.
Boka och följa upp transporter samt planera leveranser till kunder och lager.
Skapa handelsfakturor och hantera exportrelaterade dokument.
Övervaka lagersaldon, göra dagliga avstämningar och operativa inköp.
Hantera returer, reklamationer och kundserviceärenden kopplade till logistik.
Administrera artikelvård och systemuppdateringar.
Bidra till effektivisering av logistikprocesser och kvalitetsförbättringar.

Vi söker dig somHar ett stort intresse för logistik och inköp samt är redo att ta mycket eget ansvar. Du trivs i en operativ roll där struktur och noggrannhet är avgörande.
Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning med relevant arbetslivserfarenhet, alternativt eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller administration.
Goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Excel.
Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande.
Intresse för hållbarhet och livscykelanalyser (LCA) är ett plus.

Som person är du strukturerad, självgående och prestigelös. Du trivs i en dynamisk miljö där du hanterar flera uppgifter samtidigt och ser lösningar snarare än problem.
Övrig information Start: Enligt överenskommelse.
Plats:Skeppsbron 4, Göteborg.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Om Healsafe Interiör
Healsafe Interiör utvecklar skade- och suicidpreventiv inredning för vårdmiljöer där säkerhet och läkande miljöer är avgörande. Företaget är ungt och expansivt, med kunder i över 15 länder. Här får du arbeta i ett engagerat team där innovation och kvalitet står i fokus.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu