Göteborg: Inkassorådgivare med start omgående sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inkassorådgivare med start omgående sökes i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

ArbetsbeskrivningNu söker vi dig med tidigare erfarenhet från inkasso. I din roll som rådgivare inom inkassoär det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomipå ett professionellt och ödmjukt sätt via inkommande samtal via telefon, mail och chatt. Samtalen är många och kvalitet är det absolut viktigaste i verksamheten.Övriga administrativa uppgifter förekommer också.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har tidigare erfarenhet av handläggning/rådgivning inom inkasso ochär van vid att ha telefonen som främsta arbetsredskap. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Du bör ha ett lösningsorienterat förhållningssätt och gilla att arbeta effektivt i ett högt tempo. Med rätt ställda frågor arbetar du med fokus på attlösa kundens ärende samt skapa mervärde för kunden.
Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar, gillar att leverera mot uppsatta mål och skapa förtroende för dig själv och företaget. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.
Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se.Då start är omgående ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare.

Collection Advisor

Läs mer Maj 17
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad Collection Advisor som vill vara med och forma framtiden med oss i vårt nordiska team. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!

Om rollen
Som Collection Advisor i vårt nordiska team har du möjlighet till att ta del av ett varierat arbete, som passar dig som tycker det är roligt med nya utmaningar och ser det som en stor fördel att det alltid finns mer att lära.
Ansvarsområdet sträcker sig bland annat över ärendehantering av norska och danska fordringar där kundansvar, rådgivning, kreditanalys, betalningsuppgörelser och rättsliga åtgärder ingår i ditt dagliga arbete. Du sköter kommunikationen med kunder, kunders kunder samt myndigheter.
Vem är du?
Du kommer verka inom dansk och norsk inkasso och vi ser därför att du har god förståelse för båda språken och till fördel även kan tala minst ett av dem.
För att passa i rollen tror vi att du är en person som vågar testa dig fram, som tar egna initiativ och enkelt kan anpassa dig utefter olika förutsättningar. Du gillar att ta mycket eget ansvar och trivs i en roll där du varje dag får lära dig mer! Då en del av arbetsrollen innebär kundkontakt via telefon och mail är det viktigt att du har en godkänsla för kundservice, samt god telefon- och datorvana.
Vi söker dig som har:
Intresse att arbeta med ekonomi och inkasso
Tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration eller handläggning inom relevant bransch, så som inkasso, försäkring, bank eller liknande.
Det är meriterande om du har universitetsutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller handel- och administration.
Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Norska och danska språkkunskaper är högt prioriterat!

Varför bli en del av oss på PS?
PS Finance Group är inte bara en härlig arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av en fantastisk kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:
Nära samarbete med närmaste chef
En rolig arbetsplats med underbara kollegor och mycket företagsaktiviteter
Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag i tillväxt
En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling
Gedigen upplärning på plats och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa
Ett dedikerat team att samarbeta med
Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan
Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag och friskvårdsaktiviteter, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Sök redan idag och bli en del av vårt härliga Nordenteam!
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan nugenom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är 14 juni 2024.
Start: 2 september eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%, kontorstider
Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com.
Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rådgivare till Intrum

Läs mer Jul 3
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Arbetsbeskrivning
I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon, mail och chatt. Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på företagets kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund.

Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal.

Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team.

Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på varierande tider mellan 8-18.30 med möjlighet till arbete på distans 2 dagar/vecka. Startdatum för utbildningen är 16/9.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och vill arbeta med rådgivning och att hjälpa människor. Har du tidigare erfarenhet från inkasso är det meriterande. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.

Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin!

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rådgivare till Intrum

Läs mer Jul 3
ArbetsbeskrivningI din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon, mail och chatt.Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på företagets kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund.Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal.
Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team.
Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på varierande tider mellan 8-18.30 med möjlighet till arbete på distans 2 dagar/vecka. Startdatum för utbildningen är 16/9.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och vill arbeta med rådgivning ochatt hjälpa människor. Har du tidigare erfarenhet från inkasso är det meriterande. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.
Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om AmendoAmendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rådgivare till Intrum

Läs mer Jul 18
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Arbetsbeskrivning
I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon, mail och chatt. Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på företagets kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund.

Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal.

Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team.

Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på varierande tider mellan 8-18.30 med möjlighet till arbete på distans 2 dagar/vecka. Startdatum för utbildningen är 16/9.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och vill arbeta med rådgivning och att hjälpa människor. Har du tidigare erfarenhet från inkasso är det meriterande. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.

Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin!

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rådgivare till Intrum

Läs mer Jul 2
ArbetsbeskrivningI din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon, mail och chatt.Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på företagets kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund.Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal.
Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team.
Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på varierande tider mellan 8-18.30 med möjlighet till arbete på distans 2 dagar/vecka. Startdatum för utbildningen är 16/9.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och vill arbeta med rådgivning ochatt hjälpa människor. Har du tidigare erfarenhet från inkasso är det meriterande. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.
Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om AmendoAmendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Amendo Bemanning & Rekrytering AB .

Redovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag hos tillväxtföretage...

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 3
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill ha ett konsultuppdrag inom redovisning under perioden 1 okt 2024 tom 31 aug 2025. RLVNT har en anställd som ska gå på föräldraledighet därav konsultbehovet.
RLVNT är en entreprenörsdriven distributör med en passion för sport, hälsa, teknologi och innovation. Vi strävar alltid efter att ta relevanta och innovativa produkter till våra marknader, det gör vi genom starka partnerskap med våra leverantörer och kunder.RLVNT är idag verksamma i Norden, Benelux och Frankrike och gruppen omsätter samlat ca 400 MSEK. Vårt nya och inbjudande kontor ligger i Billdal strax söder om Göteborg.Etttillväxtföretag därhögsta ambition är att du ska trivas och ha kul på din arbetsplats. Här värdesätts positiv energi, självständighet och en hög servicegrad mot alla vi samarbetar med.Som Redovisningsekonom hos RLVNTkommer du ansvara för redovisningen för alla svenska koncernbolag. Du har en gedigen kunskap inom redovisning och lockas även av att arbeta med analys och stödja verksamheten genom att ta fram relevanta underlag, nyckeltal och finansiella rapporter. I denna roll kommer du ha många olika kontaktytor både internt och externt, inklusive från flera olika länder.
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Säkerställa efterlevnad av lagar och regler, inklusive skattedeklarationer
Kostnads-, intäkts- och lönsamhetsanalyser samt rapportering
Upprättande av årsredovisningar och koncernredovisning
Utveckling av boksluts- och rapporteringsprocessen
Samarbeta med interna och externa intressenter, inklusive revisorer och myndigheter
Delta som processägare i olika projekt och deras utveckling

Du kommer arbeta i nära samarbete med CFO i flera av uppgifterna.
Kvalifikationer och egenskaper
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande, relevant utbildning.
Några års relevant arbetslivserfarenhet.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
God kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet av att självständigt genomföra bokslut.
Meriterande om du tidigare har upprättat årsredovisningar.
Har erfarenhet inom koncernredovisning.
Strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbete.
Driven och ordningsam som gärna tar sig an nya utmaningar och projekt

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se
Då vi träffar kandidater löpande ärdu varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SEB i Göteborg söker kundservicerådgivare till telefonbanken!

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Jun 25
ArbetsbeskrivningNu söker vi kundservicerådgivare till SEB24|7 i Göteborg. Tillsättning sker löpande och nästa datum för start är 11:e september.
Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitaltvia telefon. Tjänsten kommer inledas med en längreutbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen.
På vårtelefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (inriktning ekonomi)-Genuint intresse av bank/finans
Meriterande är:
- Relevant högskoleutbildning inom ekonomi-Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete- Swedsec licens för Bolån
Om SEBPå SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer.
Bra personer känner ofta andra bra personer. Dela gärna annonsen om du har en vän skulle älska det här jobbet och delar SEBs värderingar. Kunderna först, engagemang, enkelhet och samarbete. Helt enkelt, service i världsklass!För mer inspiration om hur det är att jobba på 24|7:www.sebgroup.com/careerhttps://www.youtube.com/embed/HT7cHydrJSU?rel=0&showinfo=0Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Frågor och kontaktVi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag.
I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Talent Acquisition Manager:Mathilda Carlbommathilda.carlbom@amendo.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till kommande uppdrag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 20
ArbetsbeskrivningHar du tidigare serviceerfarenhet och är nyfiken på att använda dessa kunskaper inom bank, finans, försäkring eller inkasso? Denna annons är för dig som har tidigare serviceerfarenhet och vill ha en kontakt med oss på Amendo gällande möjligheten att få in en fot inom bank, finans och försäkring. Är du nyfiken på uppdrag som konsult i den här nischen och finns tillgänglig för uppdrag från hösten 2024 så är du varmt välkommen med din ansökan. Kanske har du jobbat inom kundservice tidigare och trivs med detta samt vill utvecklas inom en ny bransch?
I konsultrollen hos Amendo erbjuds du både möjligheter och trygghet. Hos oss får du chansen att bygga på och bredda ditt CV hos eftertraktade företag. Bland våra uppdragsgivare finns samtliga storbanker, nischbanker, finans- samt försäkringsbolag och allt från börsnoterade internationella storbolag till entreprenöriella startups.
Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.Kvalifikationer och egenskaperAtt arbeta som konsult är stimulerande, omväxlande och samtidigt utvecklande. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt mindset - du utmanas av att vara i en föränderlig miljö där du utvecklas på resan. Andra viktiga egenskaper som vi värdesätter som konsult är att du är trygg i dig själv och har förmåga att ta egna initiativ i kombination med en professionell framtoning och hög integritet.
Du är i början av din karriär, men har du erfarenhet från administrativa eller servicerelaterade tjänster inom branschen är det mycket meriterande. Som person är du pålitlig, gör ditt bästa i alla lägen och bidrar till ett öppet klimat på arbetsplatsen. Du har en god samarbetsförmåga och etablerar snabbt och smidigt nya kontakter. Du har god självkännedom, är ansvarsfull och tålmodig när du tar dig an nya arbetsuppgifter.

Vi ser gärna att du:
- Som lägst har en avslutad gymnasieutbildning
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- Har erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete
- Hargod telefon- och datorvana
- Har ett genuint intresse av bank/finansDet är meriterande om du:
-Har en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom relevant område, exempelvis ekonomi och eller finans
- Har tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete

Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontaktaAmendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se.

Ansök nu

Ekonom inom kundreskontra till företag i Stockholm och/eller Göteborg

Fakturakontrollant
Läs mer Jun 14
ArbetsbeskrivningJust nusöker vi en konsult för arbete inom kundreskontra till ett bolag som är verksamt inom avfall och återvinning. Med innovativa och smarta lösningar arbetar den härkunden globalt med drift, underhåll och utveckling av bostäder och annan infrastruktur.
I dinadagliga arbetsuppgifter ingår bland annatarbete med fakturahantering, kundreskontra men även viss stöttningi arbetet med leverantörsreskontran.
Den här uppdragsgivaren har nyligen bytt fakturasystem till xFlow och de harMicrosoft Business Central som ERP-system så har man kunskaper inom dessa system är det givetvis fördelaktigt.
Konsulten kan i det här falletutgå från Stockholm eller Göteborg då kontor finns i båda dessa städer. Uppdraget avser heltid med önskad start omgående och löper 4 månader framåt vilket även kan bli längre.
Kvalifikationer och egenskaperFör att passa in i den här rollenbehöver du ha minst 1 års erfarenhet av arbete med kundreskontra, och gärna även erfarenhet av leverantörsreskontra för att kunna stötta upp där vid behov.Som person i den här funktionenbör du vara social, självgående, ansvarstagande och noggrann.Om du har erfarenhet av arbete från 4PS alternativt Microsoft Business Central så är det högst meriterande i urvalet.
Här arbetar du på plats hos kunden som i Stockholm har kontorpå den södra sidan och i Göteborg centralt.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom,mathilda.carlbom@amendo.se.
Varmt välkommen meddin ansökan!

Ansök nu

Öppen ansökan för SwedSec-licensierade rådgivare

Privatekonomisk rådgivare
Läs mer Maj 30
Har du erfarenhet av kundmöten, eller kanske bolån? I många roller efterfrågas Swedsec-licenser, antingen för bolån, rådgivning eller specialist.Detta är en öppen ansökan för dig som har licens och som är intresserad av kommande roller.
Berätta, vilken eller vilka licenser har du, och vad för typ av roller intresserar dig framöver? Har du erfarenhet av rollen, eller vad är det som gör att den intresserar dig? Vi söker dig som vill bli en del av vårt nätverk!
Våra kunder efterfrågar både konsultuppdrag, långa eller korta, och rekrytering.Vad lockar dig mest? Sök till oss redan nu, så att vi kan kontakta dig när det kommer inuppdrag eller rekrytering som passar dig.
Vad för arbetsuppgifter kan du vänta dig?- Kredithandläggning, bl. a. genom kreditbedömning, kreditbevakning av kunder, kundupplägg, bedöma säkerheter och dess risknivåer, bedöma affärsidéer och dess lönsamhet samt andra uppgifter inom kreditområdet- Möta privatkunder fysiskt elleröver telefon och digital kommunikation, och ta fram långsiktiga helheltslösningar för bankens kunder- Följa upp att kundinformation är korrekt- Merförsäljning med kunden i fokus
Kvalifikationer och egenskaperDu behöver vara en driven och framåt person. Vi söker dig som är bra på att ta människor och att kommunicera både med bankens kunder och dina kollegor i teamet. Lika viktigt är att du är skicklig på administration eftersom både bolåneaffären och kundrådgivningenkräver både dokumentation, handläggning och uppföljning.
Du bör också vara bekväm i att fatta egna beslut och ha stor affärsmässighet och professionalism i allt du gör.
Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

HR-talanger till kommande uppdrag

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 17
ArbetsbeskrivningVi söker dig som jobbar inom HR och vill ta nästa steg i karriären. Vi sökerefter kompetens för roller som både HR-generalist, HR-specialist, HRBP, HR-administratör, osv. Exempel på arbetsuppgifter kan avse:
Chefsstöd i HR-frågor
Onboarding
Kompetensförsörjning
Lönefrågor
Rekrytering

Den här annonsen är en intresseanmälan för att som kandidat vara aktuell inför kommande tjänster inom HR, och kan avse både konsult- och rekryteringstjänster där vi eventuellt tar kontakt för en förutsättningslös intervju.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har en relevant utbildning inom området och som brinner för HR-arbete. Så som i alla HR-roller är det viktigt att du är serviceinriktad och en god kommunikatör, i både svenska och engelska. Du är professionell och har förmågan att prioritera bland arbetsuppgifter och ärenden. Vi ser också gärna att du arbetarstrukturerat och proaktivt.

Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktaAmendos Talent Consultant Emelie Nordblad, emelie.nordblad@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu