Göteborg: Enhetschef till äldre samt vård- och omsorgsnämnden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till äldre samt vård- och omsorgsnämnden i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ledare inom kommunal verksamhet? Söker du en spännande möjlighet som Enhetschef inom äldre samt vård-och omsorgsnämnden i Göteborgs Stad? Då är detta ditt nästa uppdrag!

Kommunal hälso- och sjukvård är primärvård för de personer som inte har möjlighet att uppsöka regionens vårdcentraler. Vilka som får sina sjukvårdande insatser via kommunal primärvård regleras i hälso- och sjukvårdsavtalet. I verksamheten tjänstgör legitimerad sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut, samt på vissa enheter undersköterska. Arbetet sker i patientens hem i nära samarbete med regional primärvård och andra kommunala insatser.

Nu söker vi en engagerad och erfaren enhetschef som ska leda arbetslaget på Kålltorps Hospice. Som enhetschef kommer du att ha ansvar för ett team bestående av 20-25 medarbetare, inklusive undersköterskor och sjuksköterskor samt säkerställa att verksamheten bemannas dygnet runt. Vidare kommer du att:

• Ansvara för schema- och bemanningsplanering dagligen och med framförhållning
• Sätta in vikarier vid uppkomna luckor
• Aktivt delta och genomföra planerade aktiviteter
• Ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp
• Ansvara för budget, personal och arbetsmiljö
• Samarbeta med HR, ekonomi, kvalitetsutvecklare och metodutvecklare

Din profil
Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av chefsuppdrag inom kommunal verksamhet
• Är legitimerad sjuksköterska alternativt socionom
• God kommunikativ förmåga då arbetet kräver både samarbete inom verksamheten samt med externa aktörer
• Talar och skriver flytande i svenska

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Göteborgs Stad. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Uppdraget sträcker sig från och med den 1/9 till och med den 31/12, med möjlighet till förlängning.

Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, tjänsten tillsätts så fort vi finner rätt person! Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Enhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Enhetschef, hälso- och sjukvård.

Enhetschef Personlig assistans

Läs mer Jun 11
Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamhet utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska stiftelsen – en organisation utan vinstintresse. Vi erbjuder korttidsvistelser, daglig verksamhet, familjeverksamhet, vuxenverksamhet, personlig assistans, familjestöd samt kurser och utbildningar.
Om tjänsten
Vi är ett litet team av enhetschefer som arbetar med personlig assistans på Ågrenska. Kontoret ligger på Lilla Amundön i Hovås, vackert beläget i skärgården utanför Göteborg. Du erbjuds ett fritt och omväxlande arbete med många sociala kontakter. Som enhetschef ansvarar du för ett antal assistansuppdrag och samordnar kontakter med assistansberättigade, företrädare, myndigheter, anhöriga och assistenter.
Du har personalansvar för de assistenter som är knutna till dina uppdrag och ansvarar för arbetsmiljö, kvalitet samt budget. Du hanterar löneprocessen i dina uppdrag och olika administrativa uppgifter. Arbetsuppgifter kan komma med kort varsel, vilket kräver flexibilitet och god förmåga att prioritera. Som ett litet team värdesätter vi samarbete och att hjälpas åt i vardagen.
Arbetsuppgifterna inkluderar rekrytering av assistenter, schemaläggning, leda personalmöten, hålla medarbetarsamtal, handleda arbetsledare och assistenter, planera och hålla interna utbildningar samt dokumentera. Du behöver god datorvana, och det är meriterande med erfarenhet av Word, Excel och Microsoft 365.
Mycket av arbetet sker på kontoret i Hovås, men du medverkar även i möten utanför ön – exempelvis hemma hos assistansberättigade, nykundsmöten eller nätverksmöten med sjukhus, kommun eller skola. Vi ser därför gärna att du har körkort och tillgång till bil.
Arbetet är flexibelt med förtroendearbetstid och möjlighet till hemarbete vid behov. På Ågrenska värnar vi om balans mellan arbete och fritid. Vi välkomnar även dig som önskar arbeta deltid, exempelvis av föräldra- eller livssituationsskäl. Ange gärna önskad tjänstgöringsgrad i din ansökan.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillsättning sker enligt överenskommelse – vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Urval sker löpande – vänta inte med att skicka din ansökan.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av personlig assistans/LSS och ledarskap – som chef eller i annan arbetsledande roll. Har du ledarerfarenhet specifikt inom personlig assistans är det meriterande.
Du har relevant högskoleutbildning, t.ex. inom socialt arbete, beteendevetenskap eller HR. Du har ett starkt engagemang för allas rätt till delaktighet och ett gott liv – ett helhetsperspektiv är centralt i vår verksamhet.
Vi välkomnar olika kompetenser och bakgrunder! Vi tror att du är en prestigelös, förtroendeingivande person med förmåga att hantera komplexa dilemman. Du arbetar självständigt och strukturerat, samtidigt som du värdesätter samarbete. Du är kommunikativ och lösningsfokuserad.
Vi erbjuder
En meningsfull roll i en organisation som gör verklig skillnad
Friskvårdsbidrag, friskvårdstid och två extra lediga dagar per år
Gratis parkering och subventionerad lunch
Kollektivavtal via Vårdföretagarna – trygga villkor, pension och försäkringar
En vacker arbetsmiljö på Lilla Amundön

Kontakt
Har du frågor om tjänsten? Kontakta: Martin Södling, verksamhetschef – 0766–39 89 91 / martin.sodling@agrenska.se Lisa Åhrman, HR-partner – 0738–45 58 98 / lisa.ahrman@agrenska.se
Fackliga företrädare: Ida Apelmo (Akademikerföreningen) – 0709-161949 / ida.apelmo@agrenska.se Malin Karlsson (Kommunal) – 0702–066917 / malin.karlsson@agrenska.se
Ditt framtida team:
Anna – Personalvetare, sångerska och nybliven husägare med intresse för trädgårdsfix Camilla – Beteendevetare som älskar måleri, kultur och sin blivande vårdhund Fredrik – Golftokig personalvetare med passion för matlagning Julia – Företagsekonom som väntar sitt första barn i sommar Nathalie – Beteendevetare med intresse för resor, konserter och bakning
Du ska visa upp utdrag ur belastningsregistret före anställning. Beställ via: polisen.se/belastningsregistret
När du söker godkänner du att vi behandlar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy.
Vi har redan valt rekryteringsväg och ber vänligen om att inte bli kontaktade av säljare.
Läs mer på: www.agrenska.se

Ansök nu

Enhetschef - Göteborg

Läs mer Jun 12
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater.

För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska stiftelsen, som är en organisation utan vinstintresse. Ågrenska bedriver korttidsvistelser och daglig verksamhet, familjeverksamhet, vuxenverksamhet, personlig assistans, familjestöd samt kurser och utbildningar.

Om tjänsten
Vi är ett litet team med enhetschefer som arbetar med personlig assistans på Ågrenska. Vårt kontor är placerat på Lilla Amundön i Hovås, vackert beläget i skärgården strax utanför Göteborg. Du erbjuds ett fritt och omväxlande arbete med många sociala kontakter där den ena dagen inte är den andra lik. Som enhetschef ansvarar du för ett antal assistansuppdrag där du samordnar kontakter med assistansberättigade, företrädare, myndigheter, anhöriga och assistenter.

Din roll innefattar personalansvar för de assistenter som är knutna till dina specifika uppdrag vilket innebär att du sörjer för god arbetsmiljö- och kvalitet i uppdragen samt att du gör- och följer upp budget. Du ansvarar även för löneprocessen i dina uppdrag samt hantering av olika administrativa uppgifter. Arbetsuppgifter kan inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att självständigt prioritera arbetsuppgifter. Eftersom vi är ett litet team ser vi det som en självklarhet att stötta varandra och lösa situationer som uppstår!

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att medverka vid rekrytering av nya assistenter, schemaläggning, leda personalmöten, hålla medarbetarsamtal, dagligen handleda arbetsledare och assistenter, planera och genomföra interna utbildningar samt att dokumentera. Vi arbetar i flera IT-baserade system vilket gör att datavana krävs. Goda kunskaper i Word och Excel samt erfarenhet av Microsoft 365 är meriterande.

Mycket av din tid kommer att tillbringas på kontoret i Hovås men du kommer även att medverka på möten utanför ön. Det kan handla om arbetsplatsträffar hemma hos assistansberättigad, nykundsmöten eller nätverksmöten på sjukhus, kommun eller skola. Detta gör att vi helst ser att du har körkort och tillgång till bil.

Arbetet är mycket flexibelt med förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån ibland om det underlättar vardagspusslet. På Ågrenska eftersträvar vi balans mellan fritid och jobb och vänder oss även till dig som behöver arbeta mindre än heltid tex pga. föräldraroll eller annat. Ange i din ansökan om din önskade tjänstgöringsgrad är lägre än heltid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillsättning efter överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval – vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vem är du som söker?

Vi söker dig som har erfarenhet av personlig assistans/LSS samt har arbetat som ledare, antingen som chef eller annan arbetsledande roll. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av ledarskap eller arbetsledning inom personlig assistans/ LSS.

Du som söker ska ha en relevant högskoleutbildning exempelvis inom socialt arbete, beteendevetenskap eller inom personalfrågor.

Du har ett stort intresse för människors lika värde och allas rätt till delaktighet och ett gott liv utifrån ett helhetsperspektiv eftersom detta är själva grunden inom personlig assistans. Ågrenskas vision handlar om att göra livet bättre för personer med funktionsnedsättningar vilket också blir det självklara och huvudsakliga målet för dig i ditt dagliga arbete.

Vi vill att du kompletterar oss som team och välkomnar därför olika kompetenser och utbildningsbakgrunder! Vi tror att du är en glad, prestigelös och förtroendeingivande person med förmåga att anta olika perspektiv då vi ofta stöter på komplexa dilemman i vårt dagliga arbete. Du behöver självständigt driva och planera ditt arbete framåt samtidigt som du ser vikten av att hjälpa varandra i teamet. Vi tror även att du är kommunikativ och lyhörd inför att lösa uppkomna situationer på ett konstruktivt och smidigt sätt.

Vi erbjuder

En meningsfull roll i en unik organisation där vi gör skillnad i människors liv – varje dag!

Friskvårdsbidrag och friskvårdstid med möjlighet till två extra lediga dagar per år

Gratis parkering och förmånligt luncherbjudande

Vi är anslutna till kollektivavtal via Vårdföretagarna, vilket innebär att du får trygga anställningsvillkor, tjänstepension och försäkringar.

En fantastiskt vacker arbetsmiljö på Lilla Amundön i Hovås


Frågor om tjänsten hanteras av:

Verksamhetschef Martin Södling, 0766–39 89 91 / martin.sodling@agrenska.se
HR-partner Lisa Åhrman 0738-45 58 98 / lisa.ahrman@agrenska.se
Fackliga företrädare: Ida Apelmo (ordförande Akademikerföreningen vid Ågrenska) 0709-161949/ ida.apelmo@agrenska.se, Malin Karlsson, (lokalt ombud Kommunal vid Ågrenska) 0702–066917, malin.karlsson@agrenska.se
Vi ser framemot att få välkomna dig till vårt gäng!

Ansök nu

Gruppchef till barn- och ungdomshabilitering

Läs mer Maj 28
Nu kan du bli en del av Bräcke diakoni - som gruppchef till vår barn- och ungdomshabilitering på Östergården i Göteborg.

Detta är en spännande roll för dig som vill vara med och göra habiliteringen till en integrerad del av ett boende och forma en plats där barn och unga med funktionsnedsättningar kan utvecklas och må bra.

Om Östergården 
På området funktionsstöd driver Bräcke diakoni nio verksamheter varav en av dessa är Östergården i Göteborg. Hit kommer barn- och unga för att leva ett meningsfullt vardagsliv med stöd enligt LSS. Våra fyra enheter har inriktning mot flerfunktionsnedsättning eller neuropsykiatri och plats för 11 boende i åldrarna 7-23. Bräckes eget habiliteringsteam är knutet till boendet och här pågår ett löpande samarbete mellan habiliteringspersonal, stödpedagoger och ansvariga gruppchefer.

Läs mer om Bräcke diakoni: https://brackediakoni.se/

och om Östergården: https://brackediakoni.se/bracke-barn-och-ungdomsboende-ostergarden/

Om uppdraget
Som gruppchef för habiliteringsteamet blir du del av Östergårdens ledningsgrupp där du har ett tätt kollegialt samarbete med verksamhetschef, boendets två gruppchefer samt sjuksköterska. Tillsammans arbetar ni för att utveckla samarbetet mellan boendet och habiliteringen genom gemensamt lärande och omvärldsanalys. Ditt ansvarar är att bedriva habilitering på uppdrag från Västra götalandsregionen och i rollen ingår personalansvar samt kvalitet- och arbetsmiljöansvar. I habiliteringsteamet ingår idag åtta personer med professioner som fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist, logoped, läkare och psykolog. 

Om dig
På Östergården pågår ett förbättringsarbete som kräver en driftig ledare som har lätt att komma in i nya samarbeten och rutiner med fokus på målgruppen. För att delta i utvecklingen behöver du kunna ta tag i problem, komma med initiativ och balansera mellan det administrativa och operativa chefsarbetet. Du är trygg och tydlig i din kommunikation och en varm och inlyssnande ledare. 

Kvalifikationer 

- Akademisk utbildning som arbetsterapeut eller fysioterapeut el motsvarande.
- Erfarenhet av arbete med barn- och ungdomshabilitering
- Goda kunskaper inom HSL
- Chefserfarenhet inom hälso- och sjukvård, med personal, arbetsmiljö och kvalitetsansvar
- Full kännedom om barnkonventionen och konventionen om rättigheter för personer med funktionsnedsättning 

Meriterande 

- Erfarenhet att leda i förändring 

Vi erbjuder
Hos oss tar du del av flera fördelar kopplat till din anställning, men vi tror att du kommer trivas särskilt om du prioriterar:

- Ett meningsfullt och utvecklande uppdrag som riktar sig mot barn och unga
- Stöd för dig som chef, i verksamheten, genom god introduktion och löpande processhandledning
- Kompetenta och engagerade kollegor som bidrar till högt internt lärande
- Delaktighet i en idéburen organisation som använder överskott för att göra mer för fler

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef till kommunal primärvård Sydväst

Läs mer Maj 27
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med i utvecklingen av den kommunala primärvården i Göteborgs Stad? Nu har du chansen då vi söker dig som vill arbeta som enhetschef i stadsområde Sydväst. Tjänsten innebär att du kommer att ha ansvar för en grupp sjuksköterskor som verkar i Södra Skärgården samt ansvara för en nystartad mobil bemanningsenhet med sjuksköterskor.

Teamet i skärgården arbetar på olika öar och utgår från Styrsö och den nystartade mobila enheten med sjuksköterskor utgår från ett av våra kontor på fastlandet. Uppdraget förutsätter en god vana att samverka och leda utan att alltid vara fysiskt på plats. Den mobila enheten har ett resursuppdrag för hela stadsområdet och här blir din roll att utveckla enhetens arbetssätt så att det motsvarar verksamhetens behov.

Kommunal primärvård har en central roll i omställningen till Nära Vård och är idag en komplex vårdform där fler patienter med omfattande vårdbehov vårdas hemma. Som chef hos oss behöver du ha lust och förmåga att se möjligheter och tillsammans med medarbetarna utveckla och anpassa verksamheten utifrån omställningen. Du behöver vara flexibel och kunna hantera och genomföra nödvändiga anpassningar i uppdraget utifrån geografiska förutsättningar som en skärgårdsmiljö innebär.

Som enhetschef har du det operativa ansvaret för personal, ekonomi och arbetsmiljö och till din hjälp i uppdraget har du olika stödfunktioner såsom metodutvecklare, kvalitetsutvecklare, närstöd, ekonomi och HR. Du får också tillgång till olika introduktionsmoduler samt kompetensutvecklingsprogram som är riktat till dig som chef. I rollen som enhetschef kommer du att ha många olika samarbetsytor och samverka med både interna och externa aktörer.

Inom området arbetar nio enhetschefer fördelade på tre adresser Södra skärgården, Redegatan och FO Petersons Gata och du kommer att ingå i vår ledningsgrupp i Sydväst. Tillsammans med kollegor och verksamhetschef driver och utvecklar du en kompetent verksamhet där samarbete, vårdkvalitet och patientsäkerhet är den gemensamma ambitionen. Vi vill erbjuda en god vård med hög kvalité där patienten är en medaktör i vården.

Du kommer att få en chef som är en tydlig kommunikatör och som ger plats för samarbete: "Som ledare vill jag skapa en kultur där vi kan lära och utvecklas tillsammans. Min arbetsglädje och mitt engagemang utgår ifrån att utveckla organisationens förmåga att erbjuda tjänster av hög kvalité för de vi är till för." - Mona Månsson, verksamhetschef

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten:
• Legitimerad sjuksköterska
• Erfarenhet som chef eller annat ledande uppdrag såsom projektledning eller verksamhetsutveckling
• God kännedom om relevant lagstiftning

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av kommunal primärvård
• Erfarenhet av förändringsledning och/eller kvalitetsutveckling
• Ledarskapsutbildning

För att passa i rollen ser vi att du har lust och förmåga att leda verksamheten framåt. Uppdraget kräver att du är trygg med att samverka och leda medarbetare både digitalt och fysiskt på plats. På ett positivt sätt tillvaratar och utvecklar du medarbetarnas kompetens och engagemang. Du coachar, inspirerar, engagerar och skapar delaktighet. Du visar omtanke i ditt bemötande och är öppen för att förstå medarbetarnas och patienternas behov. Du samarbetar bra med kollegor och andra professioner samt förstår det gemensamma uppdraget. Du bidrar till en god samverkan inom stadsområdet och med övriga aktörer och vårdgivare.

Vidare ser vi att du planerar och organiserar verksamheten på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. Du fattar välgrundade beslut som du står för samt är tydlig i din kommunikation och förmedlar information både internt och externt. Vid behov har du också förmågan att förmedla obekväma beslut eller budskap.

Intervjuer planeras till 27/6, 30/6 och 1/7. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Enhetschef till barnlogopedi på primärvårdsnivå

Läs mer Maj 30
Har du ett tydligt ledarskap och en passion för barnlogopedi och innovativa arbetssätt? Är du en strategisk och framåtblickande chef med god social och kommunikativ förmåga? Vill du vara med och forma framtidens barnlogopedi inom primärvården i Västra Götalandsregionen?

Då kan detta vara något för dig! Vi söker en enhetschef till en ny enhet som skall byggas upp för att arbeta med barnlogopedi på primärvårdsnivå.

Enheten är organiserad inom Regionhälsan. Genom ditt ledarskap stödjer, utvecklar och motiverar du medarbetare att tillsammans nå verksamhetens mål. Med ditt ledarskap skapas en god arbetsmiljö och kultur, där medarbetarna och samverkansparter utvecklas och vill vara delaktiga och kreativa. Du har en förmåga att stimulera utveckling av nya arbetssätt och vill implementera digitala lösningar.

Om barnlogopedi på primärvårdsnivå

Ett rykande färskt beslut i Västra Götalands politiska styrning har gett Regionhälsan i uppdrag att starta en helt ny verksamhet för barnlogopedi på primärvårdsnivå för barn och unga 0 – 18 år. Verksamheten ska vara geografiskt spridd över Västra Götalandsregionen. Logopeder inom denna enhet kommer att erbjuda logopedisk bedömning, diagnostik och behandling till barn och unga i primärvården. Uppdraget inkluderar att säkerställa tillgänglig och högkvalitativ vård samt att tillgodose patienters och vårdnadshavares behov av logopediskt stöd. Vi står inför en spännande utveckling där vi vill utforska och implementera innovativa lösningar för att möta framtidens behov inom barnlogopedi, inklusive användning av digitala verktyg.

Om arbetet

Som enhetschef driver du utvecklingen och ansvaret för verksamhet, ekonomi och personal för barnlogopedienheten. Tillsammans med din närmaste chef deltar du i utformningen av och verkar för den strategiska verksamhetsplanen, som innebär att barnlogopedi på primärvårdsnivå utvecklas i linje med vår värdegrund, fastlagda mål och givna uppdrag.

Du ansvarar för att styra, leda och samordna barnlogopedin på primärvårdsnivå och arbetar för god samverkan med övriga enheter inom Regionhälsan och andra verksamheter i regionen. Du kommer att ingå i relevanta regionala grupperingar och projektstyrgrupper. Arbetet är både operativt och strategiskt, med stort fokus på att driva utvecklingen mot nya och smarta arbetssätt.

Om dig

Du har en högskoleutbildning som är relevant för tjänsten. Du har dokumenterat goda chefs- och ledaregenskaper, gärna inom hälso- och sjukvård och en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda en verksamhet som genomgått förändringsarbete eller där du aktivt drivit utveckling. Du är van vid att samverka med andra verksamheter och organisationer och har erfarenhet av logopediska frågor.

Du är engagerad, initiativrik och handlingskraftig, ser möjligheter och arbetar tillitsbaserat. För att lyckas i denna tjänst ser vi att du är tydlig i din kommunikation, har god förmåga att lyssna in samt är modig i beslutsfattandet och har förmågan att prioritera. Du har lätt för att verka och samarbeta på alla nivåer och uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt

Du kommer att ha medarbetare över hela regionen och tjänsten innefattar därför en del resande. 

Rekryteringsprocessen

Intervjuerna är planerade till 26 juni 2025, du träffar då både linjechef, HR och facklig referensgrupp. Som en del av urvalsprocessen sker djupintervju och testning vid regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg. Testerna planeras att genomföras den 2/7 och rekryteringsprocessen beräknas vara klar under juli månad.

Vi ser fram emot din ansökan! 
Om Regionhälsan

Förvaltningen Regionhälsan omfattar regiongemensamma vårdverksamheter och hälsofrämjande nära vård. Nära 1900 medarbetare jobbar för att invånarna ska må bra. När du blir en del av oss är du med och utvecklar verksamheten.

Regionhälsan har en värdegrund som tagits fram tillsammans med förvaltningens chefer och medarbetare. Värdegrunden utgår ifrån tre värdeord; Tillit, engagemang och kvalitet. Vi arbetar aktivt för att värdegrunden ska vara känd och fungera som en viktig grundpelare i Regionhälsan.

Vi ser mångfald som positivt och tycker att våra olikheter är en tillgång.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.




Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Intervjuare på deltid till Research One

Inspelningsassistent
Läs mer Jun 13
Vill du ha ett flexibelt extrajobb där du får prata med människor och bidra till samhällsutveckling? Trivs du med att arbeta självständigt och lägga upp din egen arbetsdag?

Research One AB är ett Göteborgsbaserat företag som arbetar med marknads- och opinionsundersökningar, främst inom turism och evenemang. De genomför intervjuer på plats runt om i Sverige – på allt från fjällanläggningar och festivaler till köpcentrum och resecentrum. Företaget samarbetar med kommuner, regioner och destinationsbolag för att samla in värdefull information om besökares upplevelser.

De söker just nu fyra intervjuare på deltid som trivs med att möta människor och vill bidra till samhällsnära undersökningar!

Som intervjuare kommer du att kontakta personer via telefon och genomföra intervjuer inom ramen för ett pågående projekt hos Research One. Intervjutiderna är redan inbokade i ett system och du väljer själv när du vill genomföra dem – dagtid, kväll eller helg. Det innebär ett mycket flexibelt arbete där du själv kan styra över din arbetstid. Du kan använda egen dator eller välja att låna dator eller surfplatta från kunden. En färdig intervjumall finns att följa, vilket gör det enkelt att komma igång.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Research One. Arbetstiderna är flexibla och du har möjlighet att arbeta hemifrån.

Du förväntas börja uppdraget med en introduktion den 11 september och arbeta en halvdag den dagen. Därefter förväntas du arbeta minst 16 timmar per månad under oktober, november och december. För dig som vill arbeta mer finns även möjlighet att hjälpa till med att boka in intervjuer. Detta arbete kräver dock att du utgår från kontoret och använder kundens telefon på plats. Kontoret ligger på Åvägen i Göteborg.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som:

• Är studerande, pensionär eller vill arbeta extra vid sidan av annan sysselsättning
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• Har god datorvana
• Har möjlighet att arbeta minst 16 timmar per månad

Som person ser vi gärna att du är social och utåtriktad – du tycker om att prata med människor och känner dig bekväm i samtal med olika personer. Du är även noggrann, ansvarstagande och självgående – du tar initiativ, håller god struktur i ditt arbete och ser till att uppgifter blir slutförda i tid. Dessutom är du flexibel och lösningsorienterad, vilket gör att du enkelt anpassar dig till förändringar och hanterar nya situationer med ett positivt förhållningssätt.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Vi söker nu dig som har D2-kort och vill jobba med terminalarbete

Truckförare
Läs mer Jun 9
Är du sugen på något nytt och vill utvecklas inom lager och logistik? Har du D2-kort och trivs i en fartfylld miljö? Då kan vi ha ditt nya heltidsjobb!

Just nu söker vi engagerade och positiva truckförare till vår kunds terminal i Göteborg. Som truckförare på detta uppdrag arbetar du tillsammans med ett engagerat och sammansvetsat team och det är därför viktigt att du är en gedigen lagspelare. Vår kund är ett välkänt företag inom logistikbranschen som ständigt växer och utvecklas.

Arbetsuppgifterna består av lastning och lossning av pall/styckegods från lastbilar samt sortering. Det är främst ledstaplare du kommer köra men även lite motviktstruck.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är ca 13:00-21:00 måndag-fredag. Start sker omgående och tjänsten inleds med en betald upplärning i arbetsuppgifter. För detta uppdrag anställs du av oss på StudentConsulting och arbetar hos vår kund som uthyrd konsult

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som trivs på en fartfylld och aktiv arbetsplats. Du är plikttrogen och förstår att du som enskild anställd har stor påverkan på helheten.

Eftersom arbetet kommer vara av varierande karaktär ser vi att du inte är rädd för att hugga i där det behövs och hoppa rakt in i matchen. Du vill förstå och frågar när det behövs - men vill även ta egna initiativ för att hjälpa teamet framåt. Det är av stor vikt att du har erfarenhet av truckkörning och trivs med det.

Krav för tjänsten:
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
- Truckbehörighet A1-A4, B1-B4 och D2.
- God fysik.

Är du den person vi söker? Sök redan idag! Rekryteringsprocessen är löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Vi söker verktygsmakare till Safe Control!

Verktygsmakare
Läs mer Jun 9
Söker du efter nya utmaningar och har sedan tidigare erfarenhet av manuell bearbetning inom fräsning och svarvning? Då är detta rätt tjänst för dig!

Vi söker nu en engagerad och driven verktygsmakare till Safe Control. Safe Control är ett laboratorium som utför material- och miljöprovning. De erbjuder analyser av bland annat metalliska material, byggmaterial och markprov för att säkerställa kvalitet, säkerhet och regelefterlevnad. Du blir en del av ett team som genom noggranna tester hjälper företag att möta krav från både myndigheter och branscher.

Som verktygsmakare kommer dina arbetsdagar vara varierande och du kan arbeta med flera olika projekt under samma dag. Därav är det viktigt att du är lösningsorienterad och kan ta eget ansvar över dina arbetsuppgifter.

Planerad start är omgående och arbetstiderna är måndag-fredag 07:30-16:00, möjligheter att flexa sina arbetstider kan finnas. Då vissa projekt kan inkomma akut och över en helg är det viktigt att du som person är flexibel och kan arbeta några helger under året.

DETTA SÖKER VI

För att trivs i denna roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av fräsning och svarvning och har drivet att fortsätta utvecklas. Som person behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och noggrann.

Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av manuell bearbetning inom fräsning och svarvning
- Gymnasieutbildning
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- God samarbetsförmåga och kan arbeta under högt tempo

Har du erfarenhet av liknade arbete sedan tidigare är det mycket meriterande.

Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Vi söker Maskintekniker till Göteborg!

Maskinkonstruktör
Läs mer Jun 9
Har du ett intresse för teknik och maskiner, och vill vara en del av ett bolag som har en viktig roll i samhället? Då kan det här vara jobbet för dig!

Vi söker nu en engagerad och lösningsfokuserad maskintekniker till en av våra kunders verkstäder i Göteborg. Hos kund får du arbeta i en dynamisk miljö där du får vara med och bidra till en trygg och tillförlitlig framtid för samhället. Du blir en del av ett team som tillsammans ansvarar för service och underhåll av specialiserade fordon och teknisk utrustning.

Som maskintekniker arbetar du huvudsakligen med underhåll och reparation av maskiner och fordon. Arbetet utförs till största del i vår verkstad, men planerad service och akuta insatser i fält kan förekomma. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp, där säkerhet, kvalitet och effektivitet alltid står i fokus.

I tjänsten ingår också att hantera tekniska avvikelser och se till att allt arbete sker enligt gällande regelverk och interna rutiner. Vi söker dig som är affärsmässig, kvalitetsmedveten och som har lätt för att samarbeta med andra.
Arbetstiderna är 07:00-15:30 och med tanke på att en del arbeten sker ute på fält kan övernattningarna på hotell förekomma.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som har:
• Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet
• Några års erfarenhet som maskintekniker eller i liknande teknisk roll
• B-körkort
• Arbetet kräver att du har ett flexibelt förhållningssätt, är lösningsfokuserad och serviceinriktad, allt för att leverera det vi utlovar till våra kunder!
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av spårgående maskiner, arbetsredskap samt C-körkort men inget krav!

För denna tjänst krävs godkänd hälsoundersökning för säkerhetstjänst, vilket genomförs innan eventuell anställning.

Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

CE-chaufförer sökes omgående i Göteborg!

Distributionsförare
Läs mer Jun 10
Är du en erfaren yrkeschaufför på jakt efter nya utmaningar? Då har vi spännande tjänster till dig!

Till våra uppdrag i Göteborg söker vi nu dig som har CE-behörighet och YKB. Tjänsten är på heltid och arbetsuppgifterna består av b.la. lastning, lossning och transport av styckegods till kunder i Göteborg med omnejd. Då vi på SC transport har flertalet olika uppdrag inom transportbranschen så matchar vi dina önskemål med rätt uppdrag. Vi har b.la. ett uppdrag just nu där du arbetar 7 dagar och är ledig 7. Andra scheman kan du arbeta antingen dag eller kväll eller kombinera dessa två. Vi har en bredd av uppdrag med olika arbetsuppgifter och arbetstider.

Gemensamt för våra uppdrag är att vi söker medarbetare som gillar kundkontakter, service och som mer än gärna är företagets ansikte utåt. Vi söker alltså er chaufförer som är serviceinriktade och som inte har något emot att hoppa ur förarhytten för att bistå kunderna med den hjälp de behöver.

DETTA SÖKER VI

Krav för tjänsten är:
- CE - behörighet samt giltigt YKB.
- God kommunikationsförmåga på svenska eller engelska

Meriterande:
- ADR
- Truckkort
Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet som yrkeschaufför samt av arbete inom service, logistik och kundhantering. Vi söker dig som är driven och som brinner för chaufförsyrket. Som person är du inte rädd för att ta i, då arbetet är fysiskt krävande.

Är du den vi söker?
Sök tjänsten via länken nedan, eller genom att besöka vår hemsida. Rekrytering sker löpande och tjänsten kommer att kunna tillsättas innan ansökningstidens slutdatum.

OM FÖRETAGET

SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför

Ansök nu

Erfarna truckförare sökes till heltidsuppdrag i Landvetter!

Terminalarbetare
Läs mer Jun 10
Har du erfarenhet av truckkörning och vill fortsätta utvecklas? Vill du jobba på en av Nordens största lagerterminaler? Då har vi jobbet för dig!

Just nu söker vi engagerade och initiativtagande truckförare till vår kunds logistiklager i Landvetter, Göteborg. Beroende på tjänst kan arbetsuppgifterna inkludera truckkörning, orderplock, packning, paketsortering, påfyllning av varor samt administrativt arbete. Du ska vara bekväm med att köra skjutstativstruck (B3).

Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta på dagtid (07:00-16:00) måndag-fredag. Tjänsten är tänkt att starta omgående men startdatum är flexibelt.

För detta uppdrag anställs du av oss på StudentConsulting och arbetar hos vår kund som uthyrd konsult. På arbetsplatsen finns arbetsledare, men din konsultchef på StudentConsulting är ansvarig för din anställning och frågor rörande denna.

DETTA SÖKER VI

För att lyckas i rollen som lagermedarbetare på detta uppdrag behöver du vara initiativtagande och effektiv. Du behöver vara noggrann och en lagspelare som är van att arbeta självständigt såväl som i team. För att klara av tjänsten på bästa sätt behöver du även ha god truckvana.

Som lagermedarbetare på detta uppdrag arbetar du tillsammans med ett engagerat och sammansvetsat team. Även om arbetet ställer höga krav på självständighet är samarbetet med kollegorna mycket viktigt. På lagret förväntas alla medarbetare aktivt bidra till att hålla hög kvalitet i arbetet och skapa en god stämning på arbetsplatsen.

Krav för tjänsten:
- Erfarenhet av aktivt lagerarbete och orderplock.
- Truckbehörighet A1-4 och B1-4.
- B-körkort.
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
- Bra erfarenhet av truckkörning (skjutstativ)

Meriterande:
- Erfarenhet av att köra skjutstativ, höglyftande plocktruck och/eller ledstaplare.
- Erfarenhet av administrativt arbete.

Rekryteringsprocessen är löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vi ser fram emot din ansökan, så sök tjänsten redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu