Göteborg: Enhetschef till äldre samt vård- och omsorgsnämnden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef till äldre samt vård- och omsorgsnämnden i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ledare inom kommunal verksamhet? Söker du en spännande möjlighet som Enhetschef inom äldre samt vård-och omsorgsnämnden i Göteborgs Stad? Då är detta ditt nästa uppdrag!

Kommunal hälso- och sjukvård är primärvård för de personer som inte har möjlighet att uppsöka regionens vårdcentraler. Vilka som får sina sjukvårdande insatser via kommunal primärvård regleras i hälso- och sjukvårdsavtalet. I verksamheten tjänstgör legitimerad sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut, samt på vissa enheter undersköterska. Arbetet sker i patientens hem i nära samarbete med regional primärvård och andra kommunala insatser.

Nu söker vi en engagerad och erfaren enhetschef som ska leda arbetslaget på Kålltorps Hospice. Som enhetschef kommer du att ha ansvar för ett team bestående av 20-25 medarbetare, inklusive undersköterskor och sjuksköterskor samt säkerställa att verksamheten bemannas dygnet runt. Vidare kommer du att:

• Ansvara för schema- och bemanningsplanering dagligen och med framförhållning
• Sätta in vikarier vid uppkomna luckor
• Aktivt delta och genomföra planerade aktiviteter
• Ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp
• Ansvara för budget, personal och arbetsmiljö
• Samarbeta med HR, ekonomi, kvalitetsutvecklare och metodutvecklare

Din profil
Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av chefsuppdrag inom kommunal verksamhet
• Är legitimerad sjuksköterska alternativt socionom
• God kommunikativ förmåga då arbetet kräver både samarbete inom verksamheten samt med externa aktörer
• Talar och skriver flytande i svenska

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på StudentConsulting och jobbar som konsult hos Göteborgs Stad. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider. Uppdraget sträcker sig från och med den 1/9 till och med den 31/12, med möjlighet till förlängning.

Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag, tjänsten tillsätts så fort vi finner rätt person! Urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Enhetschef, hälso- och sjukvård

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Enhetschef, hälso- och sjukvård.

Enhetschef mottagning

Läs mer Jun 11
Capio Ortho Center Göteborg - Annedal
Ortho Center Göteborg är en av de ledande ortopediska och idrottsmedicinska klinikerna i Sverige. Vi finns centralt belägen mellan Sahlgrenska och Linné. Vi är en ortopedisk verksamhet inom både artroskopisk kirurgi i knä, höfter, axlar och fotled men också inom höft- och knä proteskirurgi. Vi utför närmare 2500 ortopediska planerade operationer, dagkirurgiska ingrepp samt inneliggande operationer. Vår verksamhetsidé är att erbjuda högkvalitativ ortopedkirurgisk vård och omsorg med ett stort patient- och kvalitetsfokus.
Om uppdraget
Som enhetschef för mottagningenleder du både det operativa och strategiska arbetet. Du har det övergripande ansvaret för att rätt resurser finns och fördelas optimalt på mottagningen. Du arbetar för att skapa förutsättningar för kontinuerlig utveckling och förbättringsarbete på mottagningen men även i ledningsgruppen. Du är ansvarig för att det finns bra rutiner för det medicinska och administrativa flödena samt har en tät dialog med övriga enhetschefer för att få till så bra flöden som möjligt. Du äransvarig för att din enhet levererar en patientsäker och god vård. Du planerar patientinflödet samt följer kvalitetsdata och uppdrag som kliniken ska leverera. Du är ytterst ansvarig för att ge förutsättningar för en god arbetsmiljö och följer upp avvikelser och händelseanalyser regelbundet och systematiskt.

Vi erbjuder dig
En arbetsplats där vi ständigt utvecklar vår verksamhet. För oss är det viktigt att du som chef känner att du har den kunskap och det stöd du behöver för att kunna ta dig an dina ansvarsområden samt stötta medarbetarna.
Vi erbjuder dig även:
• En välfungerande supportorganisation
•Friskvårdsbidrag
• Kollektivavtal
• Kompetensutveckling, både internt och externt
Om dig
Du är legitimerad sjuksköterskamed erfarenhet från någon form av mottagningsarbete. Sedan tidigare har du även en ledarerfarenhet samt vana att leda och utveckla verksamheter i förändring och utveckling. Vi ser även att du har erfarenhet av uppföljning och förbättringsarbete inom kvalitet, ekonomi och personal.
Du har ett strategiskt tänk med en god förmåga att leda. Du behöver kunna växla mellan ett mer långsiktigt strategiskt målarbete parallellt med att du kommer behöva vara involverad i mer operativa frågor. Vi ser att det är viktigt att ha förmågan att motivera och engagera medarbetare samtidigt som du är en trygg och erfaren chef och ledare. Du är självgående och arbetar målinriktat mot verksamhetens uppsatta mål. Du har förmåga att samverka men även kommunicera och lyssna till din omgivning.
Ansökan:
Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till Sessa Wikersten, Administrativ Verksamhetschef, Capio Ortho Center Göteborg, sessa.wikersten@capio.se
Publicerat: 2024-06-11
Sista ansökningsdag: 2024-07-05

Ansök nu

Uppdragschef sökes till Humana assistans

Läs mer Jul 18
Vill du arbeta med att dagligen ge människor ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Nu får du chansen att vara spindeln i nätet i det viktiga arbetet att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Vi söker två uppdragschefer till vårt distrikt Norra Väst på Humana.

Som uppdragschef på Humana innehar du en mångsidig roll med två övergripande ansvarsområden. Dels är du ansvarig för att samordna den personliga assistansen för kunden, dels är du arbetsgivare med personalansvar för kundens personliga assistenter. Du är spindeln i nätet och har en daglig interaktion med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Som uppdragschef spelar du en central roll för att säkerställa en högkvalitativ och samordnad personlig assistans för varje individuell kund.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är varierande men de huvudsakliga momenten innefattar:

-Kundkontakt kring samordning av den personliga assistansen
-Rekrytering, schemaläggning och tidrapportering
-Kundmöten och personalmöten
-Coachning och arbetsledning av personliga assistenter och arbetsledare
-Social dokumentation
-Myndighetskontakt med kommuner, Försäkringskassan etc

Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord: glädje, engagemang och ansvar. Du gillar att ha många bollar i luften och det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättning är det värdefullt.

Som person är du strukturerad, lugn, noggrann, stresstålig och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. B-körkort. 

Placeringsort
Göteborg eller Uddevalla 

Om tjänsten
Tillsvidareanställning, 100 %

Tillträde
Enligt överenskommelse

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef till Aleris Specialistvård Axesshuset

Läs mer Jun 26
Gör skillnad, varje dag!

Med stor framåtanda, engagemang och värme tar vi nu sats och skapar vår nya organisation.

Vill du vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare? Trivs du i chefs- och ledarroll? Då ska du söka tjänsten som Enhetschef hos oss på Aleris Specialistvård Axesshuset i Göteborg

OM ALERIS AXESSHUSET

Din nya arbetsplats blir på Axesshuset, mitt i centrum ett stenkast från Haga där vi ser framtidens sjukvård växa. Aleris Axesshuset består av 2 enheter där båda bedriver specialistvård. En enhet har avtal med offentlig vård inom kardiologi och neurologi och en enhet erbjuder privatvård. Där samarbetar vi med försäkringsbolag och företag och har specialistläkare inom allmänmedicin, kardiologi, neurologi, medicinsk gastroenterologi, gynekologi, kirurgi, ÖNH, allergologi, psykiatri, ortopedi, dietist. Vi utför också hälsoundersökningar på enheten.

Vårt team av läkare består av sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, administratör, ekonomiassistenter. Vi är totalt 44 personer idag. Vi avser att växa verksamheten och därför blir du som enhetschef en viktig kugge i vårt team. Under år 2023 utfördes totalt 26 339 specialistbesök.

Vi kännetecknas av ett medarbetarstyrt arbetssätt med kontinuerliga förbättringsanda. Här arbetar vi nära varandra i team där alla yrkeskategorier bidrar med sin kompetens för att få nöjda patienter och en bra arbetsmiljö för medarbetarna.

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker nu dig som vill vara med och driva vår verksamhet framåt.

Som enhetschef för mottagningen har du det övergripande ledningsansvaret för verksamhetsdrift, personal, kvalité och miljö. Du blir närmsta chef för sjuksköterskor, undersköterskor,sekreterare och administrativ personal. Du arbetar både strategiskt och operativt med ett nära och coachande ledarskap.

Du kommer att ingå i ledningsgrupp och medverkar tillsammans med gruppen till mottagningens verksamhetsutvecklings- och förbättringsarbete för en god patientsäkerhet och attraktiv arbetsplats.

Du kommer att arbeta i en föränderlig organisation med behov av medvetna prioriteringar mellan akuta och långsiktiga åtgärder. Du är direkt underställd verksamhetschef.

KVALIFIKATIONER

Vi välkomnar dig som är trygg i ditt ledarskap och erfarenhet av att driva förändrings och omställnings arbete. Gällande utbildning är du är legitimerad sjuksköterska i din grundprofession. Har du erfarenhet av mottagningsarbete / privatvård är det meriterande för tjänsten.

För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du ha god förmåga att leda och motivera dina medarbetare. Du har förmåga att entusiasmera och engagera dina medarbetare i arbetet mot gemensamma mål samt tycker om att leda dina medarbetare genom förändring. Vidare är du orädd, tänker lösningsfokuserat samt är positiv till förändringsprocesser och verksamhetsutveckling. I ditt arbete har du en god förmåga att överblicka och få helhetsperspektiv och på så vis kunna leda och delta i verksamhetens utveckling och mål.

Vi är måna om att hitta rätt person till denna tjänst och lägger stor vikt vid personlig lämplighet

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

• Anställningsform: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning
• Omfattning: heltid, vardagar
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns

Vi hoppas att du tycker tjänsten låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Sista ansökningsdag är 2024-08-04 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Runius på mejl kristina.runius@aleris.se

Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Ansök nu

Enhetschef till Aleris Specialistvård Axesshuset

Läs mer Jun 26
Gör skillnad, varje dag!

Med stor framåtanda, engagemang och värme tar vi nu sats och skapar vår nya organisation.

Vill du vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare? Trivs du i chefs- och ledarroll? Då ska du söka tjänsten som Enhetschef hos oss på Aleris Specialistvård Axesshuset i Göteborg

OM ALERIS AXESSHUSET

Din nya arbetsplats blir på Axesshuset, mitt i centrum ett stenkast från Haga där vi ser framtidens sjukvård växa. Aleris Axesshuset består av 2 enheter där båda bedriver specialistvård. En enhet har avtal med offentlig vård inom kardiologi och neurologi och en enhet erbjuder privatvård. Där samarbetar vi med försäkringsbolag och företag och har specialistläkare inom allmänmedicin, kardiologi, neurologi, medicinsk gastroenterologi, gynekologi, kirurgi, ÖNH, allergologi, psykiatri, ortopedi, dietist. Vi utför också hälsoundersökningar på enheten.

Vårt team av läkare består av sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, administratör, ekonomiassistenter. Vi är totalt 44 personer idag. Vi avser att växa verksamheten och därför blir du som enhetschef en viktig kugge i vårt team. Under år 2023 utfördes totalt 26 339 specialistbesök.

Vi kännetecknas av ett medarbetarstyrt arbetssätt med kontinuerliga förbättringsanda. Här arbetar vi nära varandra i team där alla yrkeskategorier bidrar med sin kompetens för att få nöjda patienter och en bra arbetsmiljö för medarbetarna.

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker nu dig som vill vara med och driva vår verksamhet framåt.

Som enhetschef för mottagningen har du det övergripande ledningsansvaret för verksamhetsdrift, personal, kvalité och miljö. Du blir närmsta chef för sjuksköterskor, undersköterskor,sekreterare och administrativ personal. Du arbetar både strategiskt och operativt med ett nära och coachande ledarskap.

Du kommer att ingå i ledningsgrupp och medverkar tillsammans med gruppen till mottagningens verksamhetsutvecklings- och förbättringsarbete för en god patientsäkerhet och attraktiv arbetsplats.

Du kommer att arbeta i en föränderlig organisation med behov av medvetna prioriteringar mellan akuta och långsiktiga åtgärder. Du är direkt underställd verksamhetschef.

KVALIFIKATIONER

Vi välkomnar dig som är trygg i ditt ledarskap och erfarenhet av att driva förändrings och omställnings arbete. Gällande utbildning är du är legitimerad sjuksköterska i din grundprofession. Har du erfarenhet av mottagningsarbete / privatvård är det meriterande för tjänsten.

För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du ha god förmåga att leda och motivera dina medarbetare. Du har förmåga att entusiasmera och engagera dina medarbetare i arbetet mot gemensamma mål samt tycker om att leda dina medarbetare genom förändring. Vidare är du orädd, tänker lösningsfokuserat samt är positiv till förändringsprocesser och verksamhetsutveckling. I ditt arbete har du en god förmåga att överblicka och få helhetsperspektiv och på så vis kunna leda och delta i verksamhetens utveckling och mål.

Vi är måna om att hitta rätt person till denna tjänst och lägger stor vikt vid personlig lämplighet

ANSTÄLLNINGSVILLKOR

• Anställningsform: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning
• Omfattning: heltid, vardagar
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns

OM REKRYTERINGSPROCESSEN

Vi hoppas att du tycker tjänsten låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Sista ansökningsdag är 2024-08-04 men eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Runius på mejl kristina.runius@aleris.se

Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Vi genomför bakgrundskontroller på alla slutkandidater i våra rekryteringsprocesser för att vården ska vara så trygg som möjligt för våra patienter. I bakgrundskontrollen ingår legitimationskontroll hos Socialstyrelsen och tillsynsärenden hos IVO, i de fall det är legitimerade yrken. Kontrollen kan, beroende på roll, även omfatta brottmåls-, folkbokförings- och ekonomisk historik.

Aleris strävar efter en jämställd och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariation, sexuell läggning och könsidentitet eller uttryck. Ditt perspektiv berikar vår organisation.

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Varmt välkommen till Aleris!
www.aleris.se

Kontaktperson

Kristina Runius

kristina.runius@aleris.se telefon 070-315 11 51

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Servicetekniker till Källhage Truck

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
Har du ett stort intresse för truckar och teknik? Vill du arbeta med förebyggande och akut underhåll av truckar? Då har vi rollen för dig!

Källhage Truck är en helhetsleverantör inom truck och materialhantering som grundades 1998 i Göteborg och arbetar rikstäckande. Deras affärsidé är försäljning och uthyrning av ett komplett produktsortiment med nya och begagnade truckar och sop/skurmaskiner samt service, reparationer, reservdelar och tillbehör till de här. Källhage Truck innehar följande agenturer för truckar: Källhage Truck är STILL Partner, BAOLI Partner samt Generalagent för CLARK. Källhage Truck innehar följande agenturer för sop/skurmaskiner: Källhage Truck är Återförsäljare för DULEVO.

Källhage truck erbjuder:

Källhage truck är ett företag som värnar om sina anställda och erbjuder en positiv och trivsam arbetsplats med högt i tak i ett etablerat företag. De erbjuder en tillsvidareanställning med fast lön enl. Ö.K beroende på kompetensnivå, egen servicebil, utbildningar, gemensamma personalaktiviteter samt ett stort utrymme för rätt person att utvecklas och förbättras. För att skapa de bästa förutsättningarna inleds anställningen med introduktion och samåkning.

Om tjänsten:

Som Servicetekniker på Källhage Truck kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen att bestå av reparationer och service/underhåll ute på plats hos deras kunder i Västra Götaland samt i deras egen verkstad. Arbetet gäller både kundmaskiner samt deras egen maskinpark. Du kommer även att bistå deras kunder med teknisk support som avser maskinerna samt beställa reservdelar till dina egna jobb.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Källhage truck. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förelagda mellan 07–16 måndag till torsdag samt 07–15 på fredagar. Vidare förväntas du kunna starta omgående eller enligt överenskommelse.

Din profil
Vi söker dig som:

• Har lämplig yrkesutbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom kunskap inom el, hydraulik samt mekanik
• Behärskar svenska i tal och skrift för att kunna läsa manualer och utföra felsökningar. Engelska ser vi som meriterande då en del reparationshandböcker är på engelska
• Har god datorvana då en hel del felsökning sker via diagnostikprogram
• Har B-körkort då servicebil används i tjänsten

Meriterande är om du:

• Har erfarenhet från truckbranschen
• Har erfarenhet av svets då vi utför en del ombyggnationer samt svetsjobb för kunder

Som person ser vi gärna att du är positiv, drivande och en kundfokuserad person som gillar att arbeta i lag och hjälpa dina kollegor och företaget framåt på ett prestigelöst sätt. För att lyckas i rollen krävs det att man är nyfiken och hela tiden vill lära sig då utvecklingen i branschen går fort. Lämplig bostadsort för tjänsten är Göteborg med omnejd då majoriteten av deras kunder finns i Västra Götaland.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Servicemekaniker till JOAB

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Mar 15
Har du en utbildning eller erfarenhet inom fordonsteknik? Har du dessutom goda kunskaper inom fordonsel? Då har vi tjänsten för dig!

JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. De utvecklar, tillverkar och säljer liftdumpers, lastväxlare, fastflak med kran, marknadens smartaste skiftessystem Cameleont™ samt sopbilar. JOAB är även en exklusiv distributör av HMF kranar i Sverige och Finland. Deras kunder är privata och kommunala återvinningsentreprenörer, åkerier, lastbilstillverkare, lastbilsåterförsäljare samt andra påbyggare. Mer än 50 års erfarenhet inom branschen har gett de en bred kunskap kring området.

Just nu behöver JOAB utöka sitt team och söker därför efter kompetenta servicemekaniker till deras verkstad i Göteborg. Som mekaniker arbetar du med service, felsökning och reparation av JOABs påbyggnader så som lastväxlare, liftdumpers, kranar samt sopbilar. Arbetet innehåller problemlösning inom mekanik, hydraulik, styr & regler och fordonselektronik. Du kommer primärt arbeta i deras verkstad men arbete i fält förekommer också.

Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta i två-skift. Arbetstiderna är förlagda varannan vecka måndag till fredag kl.07.00-16.00 samt varannan vecka måndag till torsdag kl.14.30- 23.00. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överenskommelse.

Din profil
Vi söker dig som:
• Har en utbildning eller erfarenhet inom fordonsteknik
• Har goda kunskaper inom fordonsel
• Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Har B-körkort

Meriterande är om du:
• Har erfarenhet av hydraulik och pneumatik
• Har erfarenhet inom kran

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper! För att trivas i rollen ser vi att du är ödmjuk och har ett stort driv till att lära dig nytt samt utvecklas inom området. Du är flexibel, tycker det är roligt att lösa problem samt är noggrann. Vidare har du en god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta tillsammans med andra mekaniker.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Finansiell Rådgivare till en kund

Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Läs mer Apr 16
Är du en licenserad Finansiell Rådgivare? Har du dessutom ett brinnande intresse för kapitalförvaltning, pensioner och försäkringar? Då har vi tjänsten för dig!

I rollen som Finansiell Rådgivare kommer du att få ta del av en befintlig kundstock och sedan arbeta utifrån den, men du förväntas även genom egen bearbetning söka nya samarbeten. Du arbetar med mail och telefon som verktyg, parallellt med fysiska kundmöten. Du kommer att ge råd inom kapitalförvaltning, pension och försäkringar. Placering kan vara på samtliga kontor i Göteborg, Halmstad, Växjö eller Borås.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och att du får en anställning hos kunden. Du förväntas kunna starta omgående eller enligt överenskommelse och tjänsten är på heltid.

Din profil
Vi söker dig som:
• Har ett par års erfarenhet av finansiell rådgivning
• Har erfarenhet av fysiska kundmöten
• Innehar en SwedSec- licens och/eller InsureSec- licens
• Har ett intresse för området

Meriterande är om du:
• Har en relevant eftergymnasial utbildning

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper! Som person ser vi att du har ett stort driv och en vilja att lyckas. Du är ödmjuk och lyhörd samt har en god kommunikativ förmåga. Vidare trvis du väldigt bra i sociala sammanhang och är duktig på att etablera nätverk, vilket är viktigt då du kommer att ha mycket kundkontakt i ditt arbete.

Passar ovan dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Production Manager to Lexenergy

Elektronikmontör
Läs mer Maj 10
Do you want to be part of revolutionizing electrification? Are you passionate about driving innovation and developing sustainable solutions? Then you're the one we're looking for!

LexEnergy is a rapidly growing startup that is setting new standards within the charging infrastructure sector. With a focus on cutting-edge technology, LexEnergy provides sustainable energy solutions that align with the increasing demand for green energy and mobility. Through its patented solution, LexHub, the company enables fast charging in urban environments in collaboration with charging operators, grocery retailers, and real estate companies. With LexEnergy's technology, reliable charging is delivered without straining the existing infrastructure.

Learn more about LexEnergy on their website: http://www.lexenergy.se/

LexEnergy is expanding and is now looking for a Production Manager who is passionate about driving innovation and developing sustainable solutions! As a Production Manager, you will be responsible for leading, planning, and organizing all stages of LexEnergy's production. This includes planning, preparation, and practical production execution. You will also be involved in building up the department, maintaining ongoing contact with suppliers, and developing and maintaining the budget for the production department.

Furthermore, you will:
• Establish policies and standards to ensure the manufacturing of a product
• Ensure that the production department complies with applicable rules and regulations
• Identify efficiencies and improvements in production processes and manufacturing technology
• Create and maintain reports on production results and efficiency and present these to management
• Be responsible for recruitment, training, and workload distribution in the production department
• Collaborate with other departments such as engineering, sales, and customer service to ensure that the company's goals and strategies are met

This is a direct recruitment, which means that StudentConsulting handles the recruitment process, and you will be employed by LexEnergy. The position is full-time and is planned to start in August or by agreement.

Din profil
We are looking for someone who:
• Has experience from a similar role
• Has experience in developing/building up a department
• Writes and speaks fluently in English and can manage Swedish
• Holds a valid driver's license (B)
• Has good knowledge in the Microsoft Office package
• Has a work permit in Sweden

It is advantageous if you:
• Have a background in electronics and high voltage

We place great emphasis on your personal qualities! We are looking for someone who thrives in a dynamic and rapidly growing environment. You are good at taking on tasks and driving them forward, and you have the ability to structure work efficiently. Furthermore, you are meticulous, able to prioritize, and passionate about delivering work of the highest quality.

Does the above description resonate with you? Apply today; selection and interviews are ongoing. The position may be filled before the application deadline.

We look forward to hearing from you!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Software Developer at LexEnergy

Systemdesigner
Läs mer Jul 18
Are you passionate about revolutionizing electrification? Do you thrive on driving innovation and developing sustainable solutions? Then we are looking for you!

LexEnergy is a rapidly growing startup setting new standards in charging infrastructure. Focusing on groundbreaking technology, LexEnergy provides sustainable energy solutions aligned with the increasing demand for green energy and mobility. With the patented LexHub solution, the company, in collaboration with charging operators, retail, and real estate companies, enables fast charging in urban environments while supporting and stabilizing the power grid with stabilizing services. LexEnergy’s technology delivers reliable charging without straining the existing power grid infrastructure.

Learn more about LexEnergy on their website: www.lexenergy.se

LexEnergy is growing and is now seeking a Software Developer who is passionate about driving innovation and developing sustainable energy solutions! As a Software Developer, you will be part of their development team and collaborate with other software developers, electronics engineers, and designers. You will work broadly across the entire product lifecycle, from the concept phase to the final product, and on further development after product launch.

Main Responsibilities:

• Development close to electronic hardware
• Configuration
• Implementation of complete systems
• Design and maintenance of cloud infrastructure and communication systems for electrical components
• Setup of internal and external user interfaces
• Development and maintenance of tools to manage existing/new product architectures
• Development of control systems and associated test automation systems
• Programming primarily in Python

This is a direct recruitment, which means StudentConsulting handles the recruitment process, and you will be employed by LexEnergy. The position is full-time and planned to start immediately or as agreed.

Din profil
We are looking for someone who:

• Holds a Master's degree in Mechatronics, IT, or a similar field
• Has some years of experience in similar tasks
• Has a fundamental understanding of power electronics/electronics
• Has knowledge of cloud structure and cloud solutions
• Has experience with an object-oriented programming language
• Is proficient in English, both spoken and written, and can communicate in Swedish
• Holds a B driver's license

It is advantageous if you:

• Have experience in Python
• Have worked with test automation
• Have experience designing databases
• Have an interest in the energy market, electronics, energy solutions, and the power grid
• Have experience with hardware-near bus communication, preferably Modbus TCP
• Have experience with web development such as HTML, JavaScript, or CSS

We place great emphasis on your personal qualities! We are looking for someone who thrives in a dynamic and rapidly growing environment. You show a strong willingness to continuously acquire new knowledge and are a problem solver to the core. You tackle challenges head-on and can take ownership of your tasks. Initiative is one of your standout traits, as well as a strong communicative ability and the skill to build relationships both internally and externally.

Does the above description fit you? Apply today, as selection and interviews are ongoing! The position may be filled before the application deadline.

We look forward to hearing from you!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Software Developer at LexEnergy

Systemdesigner
Läs mer Jun 14
Are you passionate about revolutionizing electrification? Do you thrive on driving innovation and developing sustainable solutions? Then we are looking for you!

LexEnergy is a rapidly growing startup setting new standards in charging infrastructure. Focusing on groundbreaking technology, LexEnergy provides sustainable energy solutions aligned with the increasing demand for green energy and mobility. With the patented LexHub solution, the company, in collaboration with charging operators, retail, and real estate companies, enables fast charging in urban environments while supporting and stabilizing the power grid with stabilizing services. LexEnergy’s technology delivers reliable charging without straining the existing power grid infrastructure.

Learn more about LexEnergy on their website: www.lexenergy.se

LexEnergy is growing and is now seeking a Software Developer who is passionate about driving innovation and developing sustainable energy solutions! As a Software Developer, you will be part of their development team and collaborate with other software developers, electronics engineers, and designers. You will work broadly across the entire product lifecycle, from the concept phase to the final product, and on further development after product launch.

Main Responsibilities:

• Development close to electronic hardware
• Configuration
• Implementation of complete systems
• Design and maintenance of cloud infrastructure and communication systems for electrical components
• Setup of internal and external user interfaces
• Development and maintenance of tools to manage existing/new product architectures
• Development of control systems and associated test automation systems
• Programming primarily in Python

This is a direct recruitment, which means StudentConsulting handles the recruitment process, and you will be employed by LexEnergy. The position is full-time and planned to start immediately or as agreed.

Din profil
We are looking for someone who:

• Holds a Master's degree in Mechatronics, IT, or a similar field
• Has some years of experience in similar tasks
• Has a fundamental understanding of power electronics/electronics
• Has knowledge of cloud structure and cloud solutions
• Has experience with an object-oriented programming language
• Is proficient in English, both spoken and written, and can communicate in Swedish
• Holds a B driver's license

It is advantageous if you:

• Have experience in Python
• Have worked with test automation
• Have experience designing databases
• Have an interest in the energy market, electronics, energy solutions, and the power grid
• Have experience with hardware-near bus communication, preferably Modbus TCP
• Have experience with web development such as HTML, JavaScript, or CSS

We place great emphasis on your personal qualities! We are looking for someone who thrives in a dynamic and rapidly growing environment. You show a strong willingness to continuously acquire new knowledge and are a problem solver to the core. You tackle challenges head-on and can take ownership of your tasks. Initiative is one of your standout traits, as well as a strong communicative ability and the skill to build relationships both internally and externally.

Does the above description fit you? Apply today, as selection and interviews are ongoing! The position may be filled before the application deadline.

We look forward to hearing from you!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu